eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند که می گوید از دید اسلام زنان ناقص العقل هستند و نباید با آنان مشورت کرد را در دونمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1991 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1992
🤔 ❔در کتاب لمعه که جزء کتب حوزه است آمده است که اگر مسلمان و کافر تنازع کردند و به نزد قاضی رفتند ، قاضی می تواند به مسلمان بیشتر توجه کند و احترام بیشتری به او عرضه دارد و او را در کنار خود بنشیند ❗️آیا این ناعدالتی نیست ❕شاید حق با کافر باشد نه مسلمان احترام بیشتر مسلمان نوعی بی عدالتی نیست ❗️❗️ 💠💠 👌 اديان الهى به خاطر پشتوانه اخلاقى نيرومندى كه دارند در مسأله قضاوت و داورى و اصولى كه بر تشكيلات قضائى و مجلس داورى است بسيار فراتر از مكتب هاى مادّى رفته اند، بلكه اين دو قابل مقايسه نيستند. ❕در اين دستورات، لطايف و ريزه كارى ها و دقّت هاى فراوانى ديده مىشود، و هر چند پاره اى از آنها مربوط به زمان هاى گذشته است و شايد امروز چندان كاربردى نداشته باشد، ولى از نظر اصولى همان ها نيز داراى مفهوم پر بارى نسبت به مسائل قضائى است از جمله این این است ؛ « واجب است قاضی مساوات را در ميان دو طرف دعوا در سلام و جلوس و نگاه كردن و سخن گفتن و گوش فرا دادن و عدالت در حكم رعايت كند ،به اين معنى كه اگر به يكى از آنها با احترام خاصّى سلام مى كند يا جواب سلام مى گويد، عين آن را درباره ديگرى رعايت كند؛ و تفاوت موقعيّت اجتماعى آنها هيچگونه تأثيرى در اين مسأله نداشته باشد؛ و اگر به يكى از آنها لحظاتى نگاه مى كند به ديگرى نيز همان مقدار نگاه كند؛ و هر گاه سخنان يكى را به دقّت مى شنود نسبت به ديگرى اين چنين كند. خلاصه اينكه مساوات را در مجلس قضا و داورى در تمام جوانب حتّى تشريفات و احترامات جزيى رعايت نمايد، تا جلوى انحرافات كلّى به خوبى گرفته شود.» 📚پیام قرآن ج 10 ص 161 👌در کتاب شریف وسائل الشیعه بابی گشوده شده است تحت این موضوع ؛ « باب در استحباب رعایت از سوی قاضی ، نسبت به دو طرف دعوا در اشاره کردن ، نظر و نشستن » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 214 باب 3 🔸علی علیه السلام فرمود ؛ « کسی که عهده دار منصب قضاوت شود ، باید بین طرفین دعوا در اشاره و نگاه کردن و نشستن ، رعایت را کند » 📚الکافی ج 7 ص 413 🔸امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « بدان که بر تو ( قاضی ) واجب است که بین دو طرف دعوا رعایت مساوات را کنی حتی در نگاه کردن به صورتی که کردن تو به یکی ، بیشتر از طرف دیگر نباشد » 📚فقه الرضا ص 35 _ مستدرک الوسائل ج 17 ص 350 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌این مضمون از روایات لزوم مساوات ، است ، و فرقی میان مسلمان و کافر نمیگذارد ، اما برخی از فقها بر پایه روایتی که در ادامه می آید ، معتقدند که رعایت مساوات در صورتی است که دو طرف مسلمان باشد ، اما اگر یک طرف کافر باشد ، قاضی می تواند به مسلمان توجه کند ، و مثلا او را نزدیک خود بنشاند ، یا مسلمان نشسته و کافر ایستاده باشد ، اما باید در حکم بین آنها کاملا لحاظ شود . 📚الروضه البهیه ج 3 ص 72 _ ترجمه تحریر الوسیله ، ج 2 ص 436 _ جواهر الکلام ج 40 ص 140 🔸طبیعتا این دسته از علما می گویند ، این احترام بیشتر به سبب برتری اسلام بر کفر است ، احترام بیشتر در صورتی که زمینه برای آن باشد ، بی اشکال است ، اشکال و ناعدالتی آنجایی است که بدون علت و سبب یک بر دیگری برتری داده شود ، اما در هر صورت رعایت عدالت در حکم کردن لازم است . ❕در روایتی آمده است ؛ « على عليه السلام سپرش را نزد يك نصرانى يافت. او را نزد شريح برد و شكايت كرد. شريح، وقتى به او نگاه كرد، خواست به سمت ديگرى برود. 👌 [على عليه السلام] فرمود: «در جايت باش» و در كنارش نشست و فرمود: «اى شريح! اگر طرف دعوايم مسلمان بود، حتماً در كنارش مى نشستم؛ ولى او نصرانى است و پيامبر خدا فرمود:" اگر شما و آنان (اهل كتاب) در راهى قرار گرفتيد، آنان را به تنگى راه واداريد و آنان را كوچك شماريد، آنگونه كه خدا كوچك شمرده است؛ ولى ستم نكنيد"». آنگاه على عليه السلام فرمود: «اين، سپرِ من است. آن را نفروخته ام و نبخشيده ام». شريح به نصرانى : امير مؤمنان، چه مى گويد؟ نصرانى گفت: اين سپر، سپر من است و امير مؤمنان، به نظر من دروغگو نيست. شريح رو به على عليه السلام كرد و گفت: اى امير مؤمنان! آيا بيّنه دارى؟ فرمود: «نه». پس شريح به نفع نصرانى حكم كرد. پس [نصرانى] شادمان، راه افتاد و سپس برگشت و گفت: بدانيد كه من گواهى مىدهم كه اين داورى، [از سنخ] داورى هاى پيامبران است. امير مؤمنان، مرا نزد قاضى خود مى آورد و او بر زيانش داورى مى كند! گواهى مى دهم كه خدايى جز خداى يگانه نيست، يكتاست و همتايى ندارد و محمّد بنده و فرستاده اوست. بهخدا سوگند اى امير مؤمنان! سپر، سپر توست. سپاه به راه افتاده بود و تو به سوى صفّين مىرفتى كه از شتر گندمگون تو افتاد. آنگاه امير مؤمنان فرمود: «حالا كه اسلام آوردى، سپر از آنِ تو» و او را بر اسبى [كه بدو بخشيد] سوار كرد.» 📚الغارات ج 1 ص 124 👌این روایت ، برای حکم فوق ، فقها قرار گرفته است . اما می توان در این دلیل و روایت کرد که اگر چه جریان فوق ، یک فضیلتی بی نظیر در مورد علی علیه السلام را ثابت می کند که آن در نقل های دیگری آمده است ؛ 📚ربیع الابرار ج 3 ص 595 _ مناقب خوارزمی ص 98 _ شرح نهج البلاغه ج 17 ص 65 👌اما از چند اشکالاتی بر آن وارد است ؛ 1⃣در سند آن افرادی چون اسماعیل بن ابان ، عمر بن شمر ، سالم الجعفی قرار دارند که هستند و توثیقی ندارند ، راوی آن نیز است که گفته شده از اهل سنت است و روایات جعلی در فضائل ابوبکر و عمر نقل می کرده است . 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 8 ص 518 2⃣روایات فوق در لزوم رعایت مساوات بین طرفین دعوا که در کتاب وسائل الشیعه نقل شده ، است و فرقی میان کافر و مسلمان نگذاشته است ، و روایت مورد استناد نیز ، با سند ضعیفی که دارد ، نمی تواند مخصص آن روایات باشد ، لذا شیخ حر عاملی نیز اصلا روایت مذکور را در به عنوان مورد استثناء رعایت مساوات نقل نکرده است . 3⃣این که در روایت مذکور آمده که اگر اهل کتاب را در راهی دیدید ، راه را بر آنان کنید و آنان را کوچک شمارید ، با روح تعالیم اسلامی که دستور به حسن معاشرت با اهل کتاب و نیکی کردن به آنان می دهد ، جور در نمی آید که می توانید توضیحات بیشتر در لزوم حسن معاشرت با آنان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این شبهه افکنی معاند را که می گوید « خدای مسلمین حیله گر » است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1993
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند را که می گوید امام صادق معتقد بود که « خورشید در چشمه گرم فرو می رود » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/854
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « سایه نداشتن امام زمان علیه السلام » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1994
🤔 ❔کلیپی در کانال های ضد دین و وهابی دست به دست می شود که یک روحانی می گوید وقتی متوجه شدید همسرتان حامله است دست بر شکمش بگذارید و نام واسش انتخاب کنید که اگر نکنید و فرزند سقط شود روز قیامت شکایت می کند و امثال این حرفا ❗️این ها چقدر سندیت دارد ❕❕ 💠💠 👌در روايات اسلامى، انتخاب نام نيكو براى نوزاد، نخستين نيكى خانواده به فرزند، شمرده شده است. شايسته است خانواده هاى مسلمان، با بهره گيرى از رهنمودهاى پيشوايان خود، بهترين نام را براى خويش انتخاب نمايند. اين رهنمودها عبارت اند از ؛ 🔸الف- خانواده ها مى تواند هر نام زيبايى را براى كودك خود، انتخاب كنند؛ 🔸ب- صادق ترين نامها، نامهايى است كه حاكى از عبوديت و پيوند انسان با آفريدگار خود باشد؛ 🔸ج- بهترين نامها، نام انبياى الهى و پيشوايان دينى و بهتر از همه، نام محمّد است؛ 🔸د- كسانى كه خداوند متعال، چهار فرزند پسر به آنها عنايت كرده، نكوهيده است كه نام يكى از آنها را «محمّد» نگذارند؛ 🔸ه- نامگذارى فرزند قبل از تولّد، انجام شود و اگر معلوم نيست كه جنين، دختر است يا پسر، نامى كه با هر دو تناسب دارد، انتخاب گردد. البته تغيير نام پس از تولّد مانعى ندارد؛ 🔸و- نامگذارى پسر به «محمّد» تا هفت روز پس از تولّد، و تغيير آن پس از گذشتن اين مدّت، در صورت تمايل؛ 🔸ز- برخى نامها مانند: محمّد و فاطمه، به دليل ارتباط آنها با شخصيتهاى بزرگ اسلامى، احترام ويژهاى دارند كه بايد رعايت گردد؛ 🔸ح- نامهايى مانند: شهاب، حريق، حباب، كلب، فرار، حرب و ظالم، كه حاكى از شر و يا اشرارند، مكروه است؛ 🔸ط- نامهايى كه حاكى از خودستايى است يا هنگام نفى آنها در گفتگو فال بد زده مىشود (مانند: مبارك)، نكوهيده شمرده شده است. 🔸ى- نامهايى كه شايسته خداوند متعال است (مانند: قدّوس، حَكَمْ، وخالق)، نبايد در نامگذارى مورد استفاده قرار گيرند و برخى، اينگونه نامگذارى را تحريم كرده اند . 📚حکمت نامه کودک ص 84 _ وسائل الشیعه ج 21 ص 387 به بعد 🔸علی علیه السلام فرمود ؛ « بر فرزندانتان، پيش از آن كه زاده شوند، نام بگذاريد و اگر نمى دانيد دخترند يا پسر، آنان را به نامهايى كه هم براى پسر است و هم براى دختر، بناميد؛ چرا كه فرزندان سقط شده شما اگر روز در حالى با شما ملاقات كنند كه نام بر آنها نگذاشته باشيد، به پدر خود مى گويد: چرا بر من نام ننهادى؟ پيامبر خدا نيز محسن (فرزند سقط شده زهرا عليها السلام) را پيش از آن كه به دنيا بيايد، نام نهاده بود.» 📚الکافی ج 6 ص 18 🔸پیامبر گرامی فرمود ؛ « ( حتی ) فرزندان سقط شده خود را نیز نامگذاری کنید ، چرا که همگان روز قیامت با اسامی خود ، خوانده می شوند که در این صورت سقط شده به پدران خود می گویند چرا ما را نامگذاری نکردید » 📚قرب الاسناد ص 74 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « زمانی که همسرتان باردار شد و از این بارداری چهار ماه گذشت ، همسر را رو به قبله قرار داده و آیه الکرسی خوانده شود ، و دست بر پهلوی همسر گذاشته شود و بگوید نام این فرزند را قرار دادم ...» 📚الکافی ج 6 ص 11 🔸در رابطه با سرنوشت اخروی فرزندان نیز امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « چون قاسم پسر خديجه از دنيا رفت، پيامبر خدا به نزد خديجه رفت و ديد او گريه مى كند. فرمود: «چرا گريه مى كنى؟». خديجه گفت: اشكم بى اختيار، جارى شد و گريه ام گرفت.پيامبر فرمود: «اى خديجه! آيا حاضر نيستى كه چون روز قيامت شود، به درِ بهشت بيايى و او آن جا ايستاده باشد و دستت را بگيرد و تو را به بهشت بَرَد و تو را در بهترين مكان آن جاى دهد؟ اين، براى هر مؤمنى هست. خداى عز و جل، حكيمتر و كريمتر از آن است كه از مؤمن، دلش را بگيرد و سپس با اين حال، او را براى هميشه عذاب كند». 📚الکافی ج 3 ص 218 🔸یا خطاب به عثمان بن مظعون که فرزندش از دنیا رفته بود فرمود ؛ « برای بهشت هشت درب و برای جهنم هفت درب است ، آیا خرسند نمیشوی زمانی که بر هر درب بهشت فرزندت را که کمر تو را می گیرد و برای تو به نزد پروردگارت شفاعت می کند ...» 📚وسائل الشیعه ج 3 ص 246 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « نماز جنسی شیعیان » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1995
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « قرآن خواندن امام علی درهنگام تولد زمانی که قرآن هنوز نازل نشده بود » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1996
👌بر خلاف طریقه اهل سنت و وهابیت ، عقل در تشیع جایگاه ویژه ای دارد ، توضیحات را در این رابطه در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1997
🤔 ❔عقل هیچ جایگاهی در نیز ندارد، تا جایی که در بحار الانوار بابی اورده است تحت عنوان: ونهوا عن الاتكال على العقول الناقصة في كل باب. : ائمه از اعتماد بر عقل‌های ناقص(عقل ناقص است) در هر بابی نهی کرده‌اند از علمای بزرگ شیعه می‌گوید: «ما تعارض فيه العقل والنقل من غير تأيد بالنقل فهذا لا نرجح فيه العقل بل نعمل بالنقل.» : الأنوار النعمانية، نعمة الله الجزائري، مؤسسة الأعلمي، ج 3، ص 116. : در تعارض عقل با نقل، باید به نقل عمل کرد! ايشان در ادامه توضیح می‌دهد : «قد نهوا عن الاعتماد على العقول لأنها ضعيفة.» : ائمه از اعتماد بر عقل نهی کرده‌اند، زیرا عقل انسان ضعیف است. ⚡️در نتیجه عقل و منطق نیز در تشیع مانند مذهب اهل سنت، جایگاهی ندارد و ادعای کانال دروغ و فريبى بيش نیست ❗️❗️ 💠💠 👌چگونه می توان گفت عقل در نزد تشیع جایگاهی ندارد ، در حالی که آیات قرآن است از توجه به عقل و عمل بر طبق عقل و توجه به مدرکات عقلی تا آنجایی که فرمود ؛ « اينگونه خداوند آياتش را براى شما تعيين مى كند تا عقل خود را به كار گيريد و انديشه كنيد. » ( بقره 243) ❕« در آفرينش آسمانها و زمين و آمد و شد شب و روز نشانه هايى است (از عظمت و قدرت و علم پروردگار) براى صاحبان مغز » ( آل عمران 190) ❕خداوند شما را از شكم مادران بيرون آورد در حالى كه هيچ نمى دانستيد و براى شما گوش و چشم و عقل قرارداد (تا علم و آگاهى يابيد) شايد شكر نعمتهاى او را بجا آوريد. » ( نحل 78) 👌در حديثى مى خوانيم كه امام موسى بن جعفر عليه السلام به «هشام بن حكم» فرمود ؛ « خداوند پيامبران و رسولانش را به سوى بندگانش نفرستاد مگر به اين منظور كه درباره خداوند عاقل تر شوند، بنابراين بهترين بندگانى كه دعوت آنها را اجابت كردند كسانى هستند كه معرفت بهتر داشته باشند، و آنها كه از كار خدا آگاهترند عاقل ترند، و آنها كه عقلشان كاملتر است مقامشان در دنيا و آخرت برتر است». 📚الکافی ج 1 ص 16 ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « براى هر چيز ابزار و وسايلى است، و ابزار و وسايل مؤمن عقل است، و براى هر چيز مركبى است و راهوار انسان عقل است، و براى هر چيز هدفى و هدف از عبادت عقل است» 📚بحار الانوار ج 1 ص 95 👌 در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است: « هنگامى كه خداوند بخواهند نعمتى را از بنده اش (به خاطر ناسپاسى) بگيرد اوّلين چيزى را كه از او دگرگون مى سازد عقل اوست» 📚همان ص 94 🔸پیامبر گرامی فرمود ؛ « انسان ممكن است اهل جهاد و اهل نماز و روزه و از امر كنندگان به معروف و نهى كنندگان از منكر باشد، اما روز قيامت تنها به اندازه به او پاداش داده مى شود» 📚مجمع البیان ج 10 ص 324 👌و فرمود ؛ « با حقّ باش، هرجا كه باشد و كارهاى شبهه ناك را با عقلت جدا ساز؛ زيرا خرد، حجّت خدا بر تو و امانت او نزد تو و بركت الهى در پيش توست.» 📚کشف الخفاء ج 2 ص 135 👌 امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «حجّت خداوند بر بندگان، پيامبر است و حجّت بين بندگان وخداوند، است.» 📚الکافی ج 1 ص 25 👌امام كاظم عليه السلام به هشام بن حكم فرمود ؛ « اى هشام! خداوند، دو حجّت بر مردم دارد: حجّت آشكار و حجّت پنهان. حجّت آشكار، رسولان، پيامبران و امامان اند، و حجّت پنهانْ عقلهايند.» 📚الکافی ج 1 ص 16 👌و فرمود ؛ « خداوند تبارك و تعالى حجّتها را با عقلْ بر تمام كرد و پيامبران را با سخن يارى رساند و با براهين، آنان را با ربوبيّت خويش آشنا ساخت.» 📚همان ص 13 ❕ابن سكّيت به امام رضا عليه السلام عرض كرد: «... به خدا سوگند، مانند شما كسى را نيافتم؛ امروزه حجّت خداوند بر مردم چيست؟». فرمود: «خرد؛ با آن راستگويان بر خداوند شناخته شده، تصديق مى شوند و دروغگويان، شناسايى شده، تكذيب مى شوند» 📚الاحتجاج ج 2 ص 438 👌می بینیم که خداوند و اهل بیت علیهم السلام به عقل بهاء و حجیت داده اند و عقل را به عنوان یکی از منابع مهم بیان کرده اند ، بنابراین سخن در بی ارزشی و عدم حجتیت عقل ، به هیچ عنوان قابل قبول نیست . 🔸 👇
🔸 👇 👌اساسا عقل و وحى حجيت يكديگر را تأييد مى‌كنند، و اگر به حكم قطعى عقل، حجيت وحى را اثبات مى‌كنيم وحى نيز به همين‌گونه حجيت عقل را در قلمرو خاص آن تأييد مى‌كند. ❕از آنجا كه وحى يك دليل است و خرد هم چراغى است كه خداوند در درون هر انسانى روشن ساخته است، هرگز نبايد ميان اين دو حجت الهى تعارض رخ دهد، و اگر احيانا در موردى تعارضى بدوى به نظر رسيد، بايد بدانيم يا برداشت ما از دين در آن مورد صحيح نبوده و يا در مقدمات دليل عقلى، اشتباهى رخ داده است. چه، خداوند حكيم هيچگاه بشر را به دو راه متعارض دعوت نمى‌كند.همان گونه كه تعارض حقيقى ميان عقل و وحى متصور نيست، بين «علم» و «وحى» نيز هرگز تعارض رخ نخواهد داد، و اگر در مواردى ميان آن دو، نوعى تنافى به چشم خورد، باز بايد گفت يا برداشت ما از دين در موارد مزبور صحيح نبوده و يا اينكه علم به مرحلۀ قطعيت نرسيده است. غالبا نيز منشأ تعارض همين شق دوم است، كه فرضيه‌هاى علمى به صورت علم قطعى تلقى مى‌شود، آنگاه تصور تعارض پيش مى‌آيد. 📚منشور عقاید امامیه ، سبحانی ، ص 16 ❕اگر برخی از علما مثلا مرحوم جزائری ، گمان کرده اند که ممکن است میان وحی و عقل تعارض رخ دهد ، روشن است که این گمان آنان اشتباه است و هیچگاه چنین رخ نخواهد داد . 🔸از آنچه گفته شد ، به وضوح حجیت عقل در طریق معرفت به اثبات رسید که درک عقلی برای همگان حجت است ، اما نکته اساسی اینجاست که چنین نیست عقل به تمام امور بتواند آگاهی پیدا کند ، در همین عالم ماده و امور دنیوی ، بسیاری از چیزها است که هنوز عقل به آن نرسیده است ، از سوی دیگر نیازهای انسان منحصر به این عالم ماده نمی باشد بلکه زندگی بشر مرحله برزخ و قیامت هم دارد که تشخیص مصالح آن مراحل تنها از طریق شرع ممکن است و عقل راهی برای دسترسی به آن ندارد . 📚 الالهیات ج 3 ص 32 👌پس چون مدرکات عقل بشری محدود است و شامل همه آنچه مورد نیاز انسان است نمی شود ، ما نیاز به وحی و نقل داریم که اموری را که از درک عقل خارج است اما در طریق ما موثر است ، به ما نشان دهد و نمی توان گفت که ما با تکیه بر عقل از نقل و وحی بی نیاز هستیم . ❕این که ائمه از اعتماد بر ناقص و محدود نهی کرده اند ، در جایی است که انسان با تکیه بر مدرکات محدود عقلی ، از نقل و وحی بیگانه شود و به تعالیم وحیانی توجه نکند ، نه آنکه به صورت کلی ،حجیت عقل زیر سوال برود ، لذا امام سجاد علیه السلام فرمود ؛ «بى گمان، دين خداى عز و جل با خردهاى ناقص و انديشه هاى باطل و تشبيه هاى نادرست، به نمى آيد و تنها با تسليم مى توان بدان رسيد. پس هر كس در برابر ما تسليم باشد، سالم مى مانَد و هر كس به ما اقتدا كند، هدايت مى شود و هر كس به تشبيه و انديشه [ى خود] عمل مى كند، هلاك مى گردد و هر كس آنچه را ما مى گوييم، نمى تواند بپذيرد و در خود، انكارى نسبت به آن مى يابد، نادانسته، به كسى كفر ورزيده است كه هفت سوره مثانى و قرآن بزرگ را نازل كرده است.» 📚کمال الدین یک جلدی ص 324 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman