حضرت زهرا سلام الله علیها:
یا علی من از خدای خود شرم دارم از تو چیزی را بخواهم که تو توان تهیه آن را نداشته باشی.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
🗓 سالنامه حجامت ۱۴۰۰ به همراه توصیه های قبل و بعد از حجامت.
⭕️ دایره های قرمز بهترین زمان برای حجامت هستند.
✅ دایره های سبز روز های مناسب برای حجامت هستند.
#طب
#حجامت
👇👇
@Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
✍️تاملی بر ادله تاریخی وجود حضرت رقیه(1) ♦️به مناسبت روز ولادت حضرت رقیه تصمیم داریم سلسله پست هایی
✍️قسمتی از اغلاط فاحش کتاب مشهور به مقتل ابی مخنف
♦️استاد یوسفی غروی در مقدمه وقعه الطف ص 24 پاره ای از اغلاط فاحش کتاب را ذکر می کند از جمله:
🔹-نادرستی سند آغاز کتاب از لحاظ طبقات
🔹-نقل ابومخنف (متوفی 158) از کلینی(329)
🔹-مخالفت با نقل همه مورخین و از جمله نقل طبری از خود ابومخنف در تاریخ ورود امام حسین به مکه
🔹-نقل اخبار منحصر به فرد عجیب و غریب که در هیچ مقتل معتبری یافت نمی شود و در بسیاری موراد با روایات معتبر مخالف است
🔹-ذکر طرماح در میان شهداء با آن که طبری از ابومخنف روایت کرده که طرماح در کربلاء حاضر نشد
🔹-اشعار عبیدالله بن حرالجعفی را به حر بن یزید نسبت داده با آنکه در آن اشعار سخن از ایستادن بر سر قبور شهداء کربلاء است
🔹-مخالفت با همه مورخین و از جمله نقل طبری از خود ابی مخنف درباره تاریخ نزول امام حسین در کربلا
🔹-نسبت دادن شعر نصروا الحسین فیا لها من فتیه به امام حسین که زبانش به شعراء متاخر می خورد و در لهوف بخشی از آن به غیرمعصوم نسبت داده شده است
🔹-نسبت دادن اشعار مشهور سلیمان بن قته و نیز ماجرای سهل بن الساعدی به شخصیتی خیالی به نام سهل شهرزوری
🔹-کاربرد کلمات و تعابیری که در میان عرب متاخر رایج شده است و در زمان ابی مخنف متداول نبوده است
#حضرت_رقیه
#تاریخ
#نقد_مشهورات
#اخبار_جعلی
#جعلیات
#مقتل_ابی_مخنف
👇👇
@Taammolate_talabegi
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بیانی زیبا از مقام معظم رهبری
🔹هیچ نظر کارشناسی که مخالف با نظر این حقیر باشد مخالفت با ولایت فقیه نیست
♦️نکته اخلاقی: کاسه داغ تر از آش نباشیم!!
#آزاد_اندیشی
#رهبری
#تأمل
#تحمل_مخالف
#ولایت_فقیه
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
زیانکار کسی است که عمر خود را ساعت به ساعت بیهوده از دست می دهد.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تیزر فیلم کوتاه هی هو
🎥 فیلم هی هو به کارگردانی
امیرسجاد حسینی در سال 1397 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر فیلم کوتاه و داستانی میباشد.
🎞 در این فیلم طلبه ای جوان با همسرش به دادگاه خانواده مراجعه می کنند و ... .
🔹بحث از وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی ، لباس روحانیت و آسیب های آن از جمله محدودیت لباس برای گردش و خرید تا بد و بیراه گفتن مردم که باعث طلاق زندگی یک خانواده طلبه می شود.
🔸آسیب های صنفی روحانیت در فضای خانوادگی محور اصلی این فیلم است که در کنار خود لباس روحانیت مورد توجه قرار گرفته است!
📲لینک دانلود رایگان(50مگ):
https://www.aparat.com/v/nb3Wg/%D9
#معرفی_فیلم
#هی_هو
#لباس_روحانیت
👇👇
@Taammolate_talabegi
🔸دگرسالاری دینی و دینداری شریعتمدارانه در ایران معاصر به سرعت در حال تضعیف است!
✍ مقاله ای پژوهشی با عنوان «سنجش میزان مرجعیت گرایی دینی و خوداتکایی دینی در میان دو نسل 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال» (نوشته آقایان: مسیح علی پور، حسن محدثی گیلوایی و الله کرم کرمی پور) در نشریه مطالعات فرهنگ و ارتباطات شماره 45 بهار 98 به چاپ رسیده است.
👈 در جمع بندی این مقاله آمده است:
🔻براساس نتیجه این پژوهش، تغییرات در نوع دینداری در میان نسل جوان (در ایران) در حال شکل گیری اند و این تغییر حتی در نسل های اوّلیه نیز در حال گسترش است.
🔻وجه تمایز این تغییر نسبت به گذشته این است که هم شتاب بیشتری دارد و هم حوزه های بیشتری از زندگی دینی را در برگرفته است.
🔻درمجموع، مشاهدات میدانی مؤید این هستند که جوانان زیر 30 سال بیش از گروههای دیگر پذیرای تغییرات و خود از پیشگامان تغییرند. تغییر در عملکرد و اندیشة این گروه قطعاً موجب بروز تغییراتی در نحوه دینداری می شود و به پیدایش قواعد و هنجارهای جدیدی می انجامد که بر دینداری سایر بخش های جامعه نیز ممکن است اثر بگذارد؛ بنابراین دینداری در آینده با الگوهای متفاوتی ظاهر و با قواعد رفتاری جدیدی نمایان خواهد شد که با رفتارهای دینی سنّتی کاملاً متفاوت اند.
🔻نتایج نشان دهنده این هستند که دینداری کلی در میان دو گروه مورد مطالعه رو به کاهش نیست، بلکه شکل و تنوع آن در حال تغییر است این تغییرات در میان گروه اوّل در بُعد مناسك، اخلاق، فرامین دینی، عقلانیت و منابع اخذ تکالیف دینی به مراتب و بسیار بیشتر از گروه دوم مطالعاتی است.
🔻این وجه، یکی از غالب ترین وجوه تفاوت میان دو نسل در شیوه دینداری بوده است. در این موارد، شدت تفاوت در بین دو گروه بیش از سایر موضوعات است. در مورد وضعیت دو گروه در موضوعات اخلاق، انعطاف دینی و پذیرش ادیان اگرچه می توانیم از تفاوت معنی دار میان نسل ها سخن بگوییم، اما بی تردید شدت تفاوت به آن حد نیست که بتوانیم آن را شکاف دینی بنامیم. فاصله نسلی به تفاوتهای تا حدّی عمیق میان نسل ها در مورد مقولات مختلف اشاره دارد.
🔻به بیان دیگر، فاصله نسلی به اختلافات مهم بین دو نسل در تجارب، ارزشها و هنجارها و به طورکلی، به اختلاف و شکاف فرهنگی قابل توجه بین دو نسل گفته می شود. در مورد تغییرات دینداری در سه موضوع بالا نیز در حالت کلی می توانیم به وجود فاصله نسلی اشاره کنیم.
🔻 به طورکلی با توجه به نتایج این پژوهش می توانیم بگوییم که دینداری سنّتی که متضمن پایبندی افراد به تمایز ابعاد دینداری است، در بین نسل جوان رو به کاهش است و با توجه به شرایط ایجادشده، روند تغییرات دینداری در میان این نسل بیشتر است و نوعی دینداری که میل به فردی شدن یا حتی شخصی شدن دارد، درحال رشداست. نتایج این تحقیق نشان می دهند که خوداتکایی دینی در نسل جدیدتر به مراتب بیشتر از نسلهای قبلی است.
🔻براساس نتایج این تحقیق می توانیم بگوییم که به احتمال زیاد، دگرسالاری دینی در ایران معاصر به سرعت در حال تضعیف و دینداری شریعتمدارانه که متکی بر این نوع دگرسالاری است، رو به زوال است.
🔸گفتنی است که جامعه آماری این پژوهش از دو شهر قم و تهران انتخاب شده است.
📲 دریافت مقاله:
https://b2n.ir/r85855
@nasiri42
#معرفی_مقاله
#مرجعیت
#عقاید
#جامعه_شناسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi