eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
714 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️سلسله پست های کانال تاملات طلبگی در موضوع مقتل شناسی 🔹1. مقتل شناسی(۱) https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2001 🔹2. مقتل ابومخنف https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2006 🔹3. الارشاد فی معرفة حجج الله على العباد شیخ مفید https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2011 🔹4.اللهوف الملهوف على قتلى الطُفوف https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2016 🔹5.مثير الأحزان ومنير سُبل الأشجان https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2021 🔹6.اخبار الطوال https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2026 🔹7.تاریخ الامم و الملوک https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2036 🔹8. مقاتل الطالبيّين https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2040 🔹9.مقتل الحسین(ع) خوارزمی https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2048 🔹10. نفس المهموم في مصيبة سيدنا الحسين المظلوم(ع) https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2053 🔹11.منتهی الآمال في تواريخ النبي و الآل https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2059 🔹12.نور العين في مشهد الحسين(ع) https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2064 🔹13.روضة الشهدا https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2069 🔹14.المنتخب في جمع المراثی و الخطب و محرق القلوب https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2074 🔹15.اکسير العبادات في اسرار الشهادات؛ «اسرار الشهاده» https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2079 🔹16.ناسخ التواريخ https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2083 🔹17.الصحيح من مقتل سیدالشهداء واصحابه https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2089 🔹18. تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهداء(ع) https://eitaa.com/Taammolate_talabegi/2095 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 نوجوان ماجراجو یا مبارز سیاسی؟ فرمانده نیروی انتظامی البرز دختران بی حجاب در دسته ی عزاداری روز عاشورا شناسایی و احضار شده اند. 🔹معنای زنجیرزن بی حجاب با این واکنش پلیس متعین میشود. پیش از سرکوب پلیس زنجیرزن بی حجاب ایماژی است تاحدی سیال و واجد درجه ای از ابهام که موضوع تفسیرهای مختلف قرار میگیرد و معنای نهایی اش را تا حد زیادی برنده ی رقابت بین تفسیرها تعیین میکند. البته معمولاً تفسیرهای مختلف آن قدر توان ندارند که تا سرحد برنده شدن یکی باهم گلاویز شوند، پس نتیجه آن میشود که سروصدای ضعیفی که چندی به پا میشود زود فرومی نشیند و ماجرا تمام میشود. 🔸اما وقتی پلیس سرکوب میکند تمام معناهای رقیب ناگهان به نفع یک معنا کنار میروند، "زنجیرزنی بی حجاب" مبارزه با هنجار حاکم است. این جا دیگر فرقی ندارد که خود زنجیرزن بی حجاب چه میخواسته و درباره ی عمل اش چه فکر میکرده. سرکوب پلیس عملش را ورای خواست و اندیشه ی خودش به مبارزه با نظمی تبدیل کرده که پلیس مدعی حفاظت از آن است. ⚠️ ناگهان صحنه عوض میشود زنجیرزنی بی حجاب تبدیل به کنش سیاسی میشود و زنجیر زن بی حجاب حتی ناخواسته به مبارز سیاسی بدل میگردد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ ابعاد علم دینی مقصود از علم دینی عبارت است از: 1⃣ علم دینی به معنای فرضیه سازی علمی توسط گزاره های دینی؛ 2⃣ علم دینی به معنای موضوع یابی توسط انگیزه های دینی؛ 3⃣ علم دینی به معنای جهت گیری علمی در راستای اهداف دینی؛ 4⃣ علم دینی به معنای تأثیر پیش فرض های متافیزیکی دینی بر انگیزه ها و نیازها و گردآوری اطلاعات 5⃣ علم دینی به معنای تأثیر پیش فرض های متافیزیکی دینی بر تغییر انسان و جامعه برای کشف قوانین جدید 6⃣ علم دینی به معنای تأثیر روش شناسی دینی بر مقام داوری علوم انسانی؛ همه این معانی در باب علم دینی میتوانند در جریان عقلانیت اسلامی مطرح باشند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🎙پارسانیا و پروژه‌ی فکری او 💡حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا از معدود کسانی است که طی سه دهه اخیر کوشیده است فارغ از مشهورات آکادمیک و شئونات حوزوی، «مسئله» داشته باشد؛ به این مسائل بیاندیشد، پاسخ هایی «تألیف» و در نهایت منتشر کند. حمید پارسانیا صاحب یک پروژه‌ی فکری است که از قضا بر مهمترین و موثرترین مسئله های فکری روزگار ما متمرکز بوده و به تألیف ایده های نابی منتهی شده است. برنامه فکری حمید پارسانیا سخت متأثر از مواجهه عالم اسلام با امر مدرن است. اگر مواجهه ما با مدرنیته نبود این مواجهه برای پارسانیا مسئله نبود. 📑 در این راستا سه رشته آموزشی که در سطح تحصیلات تکمیلی طراحی و تصویب شده و در دانشگاه های باقرالعلوم(ع)، تهران و موسسه امام خمینی(ره) قم در حال اجراست محصول همین کوشش هاست. این سه رشته که کوشش های عملی و پروژه‌ی فکری پارسانیا امکان طراحی آن را فراهم آورده عبارتند از «دانش اجتماعی مسلمین»، «فلسفه علوم اجتماعی» و «سیاستگذاری فرهنگی» که به ترتیب محصول و تداوم آموزشی بخش های سه‌گانه‌ی بازخوانی میراث، نقد تجدد و عطف به انقلاب اسلامی در پروژه‌ی فکری اوست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
✍ ابعاد علم دینی مقصود از علم دینی عبارت است از: 1⃣ علم دینی به معنای فرضیه سازی علمی توسط گزاره ه
✍ با توجه به لحاظ موارد زیر می توان از علم دینی سخن گفت و علم را متصف به دینی و غیر دینی کرد: 1. موضوع: علم اگر موضوعاتی را در بر بگیرد که با مسائل دینی مرتبط هستند می‌توان آن را علم دینی تلقی کرد. 2. متافیزیک: متافیزیک علم اگر به گونه‌ای باشد که امکان زیستن دینی را فراهم کند و نظریات مطرح موجودیت دین را نفی نکند، می تواند علم دینی باشد. 3. روش: روش‌شناسی علم دینی باید با اصول دینی همخوانی داشته باشد. اگر از روش‌های تحقیق و تحلیل که با تعالیم دینی سازگارند، استفاده شود، امکان علم دینی مطرح می شود. 4. ساختار معرفتی: علم دینی باید دارای یک ساختار معرفتی باشد که به اصول و مبانی دینی پایبند باشد. این ساختار می‌تواند شامل شبکه‌ای از مفاهیم و نظریات باشد که به هم پیوسته و مرتبط با تعالیم دینی هستند. 5. عالم: عالم به عنوان حامل علم دینی باید خود دیندار و متعهد به اصول دینی باشد، علم تولیدی توسط چنین شخص متصف به دینی می شود. 6. فرهنگ و تمدن: علم در بستر فرهنگی و تمدنی خاصی شکل می گیرد که اگر با آموزه‌های دینی هم‌راستا باشد می‌توان آن را علم دینی محسوب کرد. 👇👇 @Taammolate_talabegi