eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
673 عکس
715 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
📹 گفتاری از دکتر سروش در نقد روحانیت: 🔻روحانیت برای دین داری عوامانه است. 🔸هیچ عملی وجود ندارد که
🔰 نظرات کاربران: ✍ نوعا یک قاعده کلیه بر صحبت های جناب دکتر سروش حاکم است که شناخت آن در فهم و نقد کلامشان بی تاثیر نیست و آن هم اینکه اساسا سخنان دکتر سروش از چهار نوع گزاره تشکیل میشوند؛ ۱_گزاره های صادق ۲_گزاره های کاذب ۳_گزاره های بلا دلیل یا همان ادعاهای بدون مدرک ۴_گزاره های مبهم و دوپهلو. 💠حال در این سخنان: 🔹گزاره های صادق؛ الف؛ حضور روحانیت شرط صحت اعمال مکلفین نیست( این کلام درست هست و کسی هم مدعی خلاف آن نیست، هرچند ایشان هدفشان از این حرف ها نتیجه گیری حذف روحانیت از جامعه است که آن بحث دیگری است و ما آن را به ادله مختلف رد میکنیم). ب؛ روحانیون هم آدم و جائز الخطا هستند. ج؛ راه انتقاد از روحانیت باید باز شود(درست است البته از راه خود و توسط اهلش و باید از ایشان سوال پرسید مگر الان اینجور نیست؟) و... 🔸گزاره های کاذب؛ الف؛ روحانی یعنی کسی که از دین ارتزاق و با آن کاسبی میکند!(از جزئی نتیجه کلی گرفتن غلط است). ب؛ ارتزاق و کاسبی از دین چیز مذمومی نیست!(این در حالیست که این کار در روایات ما مذمت شده است). ج؛ مراجع درست نمیدانند پول خمس را کجا خرج کنند!!(در حالی محل مصرف خمس در رساله های خود این مراجع به صورت واضح بیان و مشخص شده است و اگر اشتباهی هم در مصداق صورت بگیرد این به معنای نداستن محل مصرف خمس نیست). د؛ روحانیت عوام زده و خرافی است!( خود دکتر سروش بهتر میداند که بیشترین مبارزه و مقابله با خرافه پرستی را عالمان دینی دارند، مگر اینکه مبنای ایشان رو در نظر بگیریم که اساسا قسم عظیمی از معارف اسلام را خرافه میداند که باید بگوئیم این توهم ایشان است). 🔹گزاره های بلادلیل یا ادعاهای بدون مدرک؛ الف؛ مبنای این تقسیم بندی ادعایی ایشان به دینداری معیشت اندیش و مفرفت اندیش و ... کجاست؟ ب؛ روحانیت مال دینداری عوامانه و معیشت اندیش است!(🙃) و... . 🔸گزاره های مبهم و دوپهلو؛ واژه های روحانیت، نظارت بر روحانیت، نقد روحانیت، ارتزاق و خیلی واژه های دیگر که ایشان استعمال میکنند؛ همه ی این کلمات را باید از دیدگاه ایشان معنا کرد سپس با واقعیت مطلب مقایسه شان کرد. 💠خلاصه مطلب اینکه؛ ایشان از صنعت مغالطه در بیاناتشان زیاد استفاده میکنند حالا یا شکل و صورت منطقی دارند اما موادشون درست نیست و یا اساسا شکل درست منطقی هم ندارند که در اینجا با ادنی تاملی مغالطات و اشتباهاتشون فهمیده میشود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜﷽ «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسولٌ مِنْ اَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلیْکُمْ بِاْلْمُؤمِنینْ رَئوفٌ رَحیمٌ» «رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.» سوره توبه، آیه ۱۲۸ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 ولادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله بر عموم مسلمین مبارکباد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉میلاد با سعادت ششمین امام شیعیان بر عموم مومنین مبارکباد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎉🎉 اللهم صلی علی المصطفی... 🎊 عیدتان مبارک. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقینی و معتبر دانستن حدیثی که حتی سندی هم ندارد!! استناد به روایتی که آنهم در منابع معتبر اولیه نیامده است ( الملک یبقی مع الکفر ) انسان ندانستن مزدکیان و اشتراکیان و مهدور الدم دانستن همه آنها !! همه اینها تنها در دو دقیقه از استاد علی اکبر مهدی پور( از مریدان مرحوم شریعتمداری و شیرازی ) که در کانال های طرفدارش به نام علامه شناخته می شود . کتابی را که به آن استناد کرده اند نتوانستیم بدست بیاوریم.در صورت امکان بنده نوازی فرمایید. https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
تاملی بر حدیث "ولدت فی زمن الملک العادل انوشیروان " این حدیث را برخی به شکل فوق ، برخی به صورت انی ولدت ...الخ و برخی به لفظ بعثت فی زمن الملک العادل نقل کرده اند..در هیچ کتاب معتبری چه شیعه و چه سنی برای این حدیث سلسله سندی نیامده است .بزرگانی هم بر جعلی و باطل بودن آن تصریح دارند . ابوعبدالله حلیمی ساحت الهی و نبوی را منزه از این نقل قول دانسته و در صورت اثبات ( بر فرض محال ) اطلاق لفظ عادل بر انوشیروان را مطابق اصطلاح ایرانی ها بر او توجیه کرده است ( المنهاج فی شعب الایمان ج 3 ص 15 ) حافظ ابوبکر بیهقی از استاد خود ، حاکم نیشابوری نقل می کند که اعتقاد به بطلان این حدیث داشته و حتی حاکم نیشابوری نقل می کرده که برخی از صالحین پیامبر را در خواب دیده و از این حدیث پرسیده اند و پیامبر فرموده که من این کلام را نگفته ام . ( الجامع لشعب الایمان ج 4 ص 305 ) . سخاوی در المقاصد الحسنه ص 707 و شوکانی در الفوائد المجموعه ص 327 در این زمینه می گویند : لا اصل له ( و نیز ابن دیبع در تمییز الطیب من الخبیث ص 188 و عجلوني در كشف الخفاء ج 2 ص 415 ). زرکشی این کلام را به عنوان حدیث 24 ام از احادیث مشهور ولی بی سند آورده است (التذکره فی الاحادیث المشتهره ص 179). غزی در الجد الحثیث فی بیان ما لیس بحدیث ص 75 حدیث را باطل دانسته و الحوت در اسنی المطالب ص 104 آن را کذب محض می داند . شیخ محمد ناصر الدین البانی ( بخاری دوران ) این حدیث را در سلسله الاحادیث الضعیفه ج 2 ص 425 آورده و بر بطلان و بی اساس بودن آن تصریح دارد . برخی علمای شیعه این حدیث را نقل ولی اشکالی به آن نگرفته اند که جای شگفتی دارد و بدتر آنکه به آن استناد هم کرده اند . یوسف بن حاتم شامی در الدرالنظیم فی مناقب الائمه اللهامیم ص 58 ، ابن شهر آشوب در مناقب ج 1 ص 172 ، راوندی در قصص الانبیاء ص 316 از این جمله علماء هستند . 👇👇 https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیزر فیلم من مادر هستم ( فیلمی ضد قصاص ) فیلم دربارهٔ زندگی دو خانواده مرفه است که در حال فروپاشی است. در این میان حوادثی که برای دختر یکی از خانواده‌ها که نوزده سال دارد (باران کوثری) پدید می‌آید، سبب برملا شدن بسیاری از رازهای زندگی آدم‌های قصه می‌شود. این دختر ۱۹ ساله که آوا نام دارد توسط دوست خانوادگی خود به نام سعید مورد تجاوز قرار می‌گیرد و به سبب انتقام از او دست به قتل سعید می‌زند و ... 🎬🎬 🎬🎬 https://eitaa.com/Taammolate_talabegi