eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
714 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷گوشه ای از نظرات علمای شیعه در مورد اهل سنت و بزرگان آنها (2)🔷 🔸شیخ مفید اجماع شیعه را مبنی بر کفر محاربین با حضرت علی می داند البته نه کفری که آنها را از حکم مسلمان بودن خارج کند ( الجمل ج 1 ص 30 ) باز ایشان کافر و گمراه و نیز مخلد بودن ناکثین و قاسطین در آتش را اجماع شیعه ذکر می کند ( اوائل المقالات ج 1 ص 43 )🔸 🔹خواجه نصیرالدین طوسی محاربین با حضرت علی را کافر و مخالفین با آن حضرت را فاسق معرفی کرده و علامه حلی هم بر این نظر صحه می گذارد ( کشف المراد ج 1 ص 240 ) 🔹 ▪️صاحب جواهر بخاطر اجماع منقولی که دال بر شرطیت ایمان در صحت عبادات است ، تمام عبادات مخالفین را باطل می داند اگر چه مخالف این اعمال را طبق فقه شیعه انجام داده باشد ( جواهر الکلام ج 3 ص 39) و اعطاء زکات را هم به آنها جایز نمی داند ( همان ج 15 ص 381) ▪️ ♦️محقق نراقی دادن زکات به غیر مومن را جایز ندانسته و این فتوا را غیراختلافی می داند ( مستند الشیعه ج 9 ص 296 ) سید نعمت الله جزائری خلیفه دوم را مبتلا به مرضی در دبرش دانسته که تنها دوای آن ماء الرجال 💦بوده است ( الانوار النعمانیه ج 1 ص 63 ) جزائری در نور البراهین ج1 ص 57 همه مخالفین شیعه را مخلد در آتش 🔥می داند .♦️ 🔸شیخ انصاری مدلول ظاهر اخبار را اختصاص حرمت غیبت به مومن دانسته و لعن و غیبت مخالف را جایز می داند( مکاسب ج 1 ص 319) 🔸 🔹محقق خویی جواز لعن مخالفین و وجوب برائت از آنها ، اکثار سب و اتهام و غیبت مخالفین را مدلول ثابت شده روایات و ادعیه و زیارات می داند و در مرحله ای بالاتر می فرماید که اصلا شبهه ای در کفر آنها وجود ندارد و اخبار متواتری بر کفر منکر ولایت وجود دارد. در ادامه ایشان همه مخالفین را بتمامه متجاهر به فسق ذکر کرده و این گزاره را که بین شیعه و اهل سنت برادری وجود ندارد بدیهی دانسته اند . همو ادله تحریم غیبت مخالف را (که از محقق اردبیلی نقل شده) موجب تسکین نفس نمی دانند . سرانجام هم سیره مستمره بین عوام و خواص شیعه مبنی بر غیبت مخالفین ( بلکه سب و لعن آنها) را دلیل بر اختصاص حرمت غیبت به مومنین دانسته است ( مصباح الفقیه ج 1 ص 324 ) طبق نظر ایشان خمس را نمی توان به غیر مومن داد اگر چه هاشمی باشد ( المستند فی شرح العروه الوثقی ج 15 ص 313 ) 🔹 ▪️آیت الله روحانی اختصاص حرمت غیبت به مومن را تصریح کثیری از علماء می داند ( فقه الصادق ج 14 ص 343 ) ▪️ https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلاف موبدان زرتشتی بر سر اینکه آیا زرتشت پیامبر بوده است یا نه از مهاجمین به عقاید شیعه و اهل سنت زرتشتی ها و باستان گرایان هستند.در این کلیپ موبدی را مشاهده می کنید که ادعا دارد زرتشت مثل پیامبران ابراهیمی بوده و دیگر موبدان فقط او را متفکر و فیلسوفی می دانند مثل کنفوسیوس https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن مجتبی علیه السلام: نیکی بدون چشم داشت و بخشش پیش از درخواست از بزرگترین شرافت هاست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️سئوال 1 پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم ها در دید نامحرمان چگونه است؟ ✅پاسخ حضرت آیةالله خامنه ای: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است. ☑️سئوال 2 آرایش زنان در خیابان ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس محرک چه صورت دارد؟ ✅پاسخ حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی: حرام است. حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، سیستانی: جایز نیست.
✍علامه مجلسی وخلفاء 🔹از مهمترین چهره های موثر در تکوین اندیشه اعتقادی شیعه در طول تاریخ علامه مجلسی بوده است .ایشان با نوشتن کتاب بحارالانوار فهم خاص خود از تشیع را ارائه کرده و بر نسل های بعد از خود تاثیر زیادی گذاشتند. یکی از مولفه های فکری علامه مجلسی دشمنی با اهل سنت و مقدسات آنهاست.در موارد زیادی علامه مجلسی به خلفاء تاخته و باب و مجلدی مستقل در مطاعنشان گردآوری کرده است .با هم بخشی از این اظهار نظرها را می بینیم : 🔻علامه مجلسی بابی در کفر سه خلیفه و معاویه تنظیم کرده ( بحار ج 27 ص 307 ) و اخبار دال بر کفر ابوبکر و عمر و ثواب لعن و برائت از آن دو واضرابشان را کثیر می داند ( همان ج30 ص 399 ) 🔻در روایتی از امام سجاد آن دو و محبین آنها را کافر ذکر کرده ( همان ج 30 ص 381 و ج 31 ص 630 ) . 🔻در موضعی دیگر کسی را که گمان کند آن دو در اسلام نصیبی داشته اند به عذابی دردناک و عدم تزکیه و محروم ماندن از رحمت الهی وعده داده است ( همان ج 31 ص 630 ) 🔻از هفت باب جهنم به ترتیب سه باب اول را مختص سه خلیفه می داند و از عمر هم به نام روباه یاد می کند.( همان ج 8 ص 301 ) 🔻جن مذکور درآیه 29 سوره فصلت را بر عمر تطبیق می کند چرا که او یا شیطان بوده یا شریک شیطان چرا که ولد الزنا بوده است یا در حیله و مکر مثل شیطان ( بحار ج 30 ص 270 ) 🔻در بحار ج 30 ص 153 پیشوایان گمراه آیه 28 فصلت را به آن دو تطبیق کرده که در قیامت تابعینشان از آنها بازخواست خواهند کرد. در همان صفحه مراد از انه کان ظلوما جهولا ( احزاب 72 ) را ابوبکر می داند. 👇👇 https://eitaa.com/Taammolate_talabegi
🔹ابوالعلاء معری شاعر عرب زبانی که در کودکی آبله نابینایش می کند.بین ادبای عرب به خیام عرب شهرت دارد. 🔸 مشهور است که شکاک بوده و باورهای ضد دینی داشته است. 🔹هرگز در زندگی ازدواج نکرد و مدتی نیز گوشه گیری پیشه کرده بود. 🔸معروف است که وصیت کرده بود شعر فوق را روی قبرش بنویسند : این گناه و ظلمی بود که پدرم در حق من روا داشت ولی من هرگز بر کسی ظلم نکردم (کنایه از اینکه ازدواج نکرد و بچه ای نداشت). 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا