eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
676 عکس
718 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق علیه السلام: در برابر کسی که از او دانش می آموزید فروتن باشید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: با عشق به وطن کشورها آباد می شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹علوم انسانی جدید به منزله بخشی از تقدیر، امری است که نمی تواند متعلق میل و انتخاب ما قرار گیرد. 🔻نگوییم ایمان و دین و اسلام کافی است و ما علم جدید و علوم انسانی جدید را نمی خواهیم، که این اندیشه خطراتش بیشتر از خود آفات و خطرات علوم و تکنولوژی مدرن و علوم انسانی جدید است. 🔸اگر نگاه ما تغییر کند و ما به خود آگاهی دینی دست یابیم، علوم طبیعی و انسانی جدید نیز به نوبه خودشان بسیار مفید و قابل استفاده خواهند بود و به واسطه این علوم نیز می توان ندای هستی را شنید، منوط به آنکه گوش جان ما نسبت به این ندا گشوده باشد. نظام معرفتی دوره جدید به طور کلی و علوم انسانی جدید را به طور خاص نمی توان به سهولت نادیده گرفت. اما می توان و باید به طرح پرسش درباره بنیاد آن و نیز درباره محدودیت ها و نقصان های آن پرداخت. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ما اشتباه کردیم، ما اقتصادمون رو به این روسری باختیم امروز که باید جبران کنیم می گیم ما رای نمی دیم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: با عزم و اراده به جنگ سستی بروید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲 انشاءالله با انتخاب حداکثری شاهد پیروزی جبهه انقلاب باشیم. 🔹هر نفر یک نفر دیگر رو هم به انتخاب تشویق کنه. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: شیرینی پیروزی تلخی صبر را از بین می برد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۱۶) 💠اولین نظریه در باب معرفت شناسی دینی که به صورت مدون و نظام وار عرضه گردیده رویکرد دکتر عبدالکریم سروش است که با عنوان بسط و قبض تئوریک شریعت (نظریه تکامل معرفت دینی) از اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۶۹ در مجله ماهانه کیهان فرهنگی به صورت متوالی عرضه شد و سپس در ۱۳۷۰ به صورت کتاب با عنوان قبض و بسط تئوریک شریعت منتشر شد. 🔸جایگاه علمی نظریه قبض و بسط 🔹نویسنده نظریه در این باره می نویسد: به بحث قبض و بسط از دیدگاه های مختلف می توانید نظر کنید. از یک حیث یک بحث معرفت شناسی خالص است، از یک حیث یک بحث کلامی است، از یک حیث یک بحث اصولی است (متعلق به علم اصول) و از یک حیث هم یک بحث تفسیری است (متعلق به علم تفسیر) و این تعلق ها، تعلق های وثیق و عمیقی است. 🔹وی در دیباچه کتاب می نویسد: نظریه قبض و بسط که در اصل یک نظریه تفسیری - معرفت شناختی است به کلام و عرفان و اصول هم متعلق می شود. به کلام تعلق دارد چرا که به دین شناسی متعلق است و آشکار می کند که مفروضات پیشین ما و انتظارات ما از دین و شناخت ما از انسان تا کجا بر درک ما از کتاب و سنت تأثیر می نهد. اصولی است چرا که معلوم می کند حاجت فقیه در استنباط به کدام علوم است ... عرفانی است چرا که شریعت و طریقت و حقیقت را معنا می کند که سه گونه درک و تلقی از دین اند. 🔻 نظریه قبض و بسط نه یک نظریه اصولی و نه یک نظریه کلامی و نه یک نظریه تفسیری و نه یک نظریه معرفت شناسی محض است، بلکه یک نظریه معرفت شناسی دینی است. این نظریه با بهره گیری از مبانی هرمنوتیکی گادامر و با رویکرد درجه دوم به چگونگی تحول معرفت دینی دست یافته است. 👇👇 @Taammolate_talabegi