امام صادق علیه السلام:
در برابر کسی که از او دانش می آموزید فروتن باشید.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اینم لیست یازده نفره!!!
#طنز
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
با عشق به وطن کشورها آباد می شود.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
🔹علوم انسانی جدید به منزله بخشی از تقدیر، امری است که
نمی تواند متعلق میل و انتخاب ما قرار گیرد.
🔻نگوییم ایمان و دین و اسلام کافی است و ما علم جدید و علوم انسانی جدید را نمی خواهیم، که این اندیشه خطراتش بیشتر از خود آفات و خطرات علوم و تکنولوژی مدرن و علوم انسانی جدید است.
🔸اگر نگاه ما تغییر کند و ما به خود آگاهی دینی دست یابیم، علوم طبیعی و انسانی جدید نیز به نوبه خودشان بسیار مفید و قابل استفاده خواهند بود و به واسطه این علوم نیز می توان ندای هستی را شنید، منوط به آنکه گوش جان ما نسبت به این ندا گشوده باشد. نظام معرفتی دوره جدید به طور کلی و علوم انسانی جدید را به طور خاص نمی توان به سهولت نادیده گرفت. اما می توان و باید به طرح پرسش درباره بنیاد آن و نیز درباره محدودیت ها و نقصان های آن پرداخت.
#دکتر_عبدالکریمی
#علوم_انسانی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ما اشتباه کردیم، ما اقتصادمون رو به این روسری باختیم
امروز که باید جبران کنیم می گیم ما رای نمی دیم.
#سیاسی
#استوری
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
با عزم و اراده
به جنگ سستی بروید.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲 انشاءالله با انتخاب حداکثری شاهد پیروزی جبهه انقلاب باشیم.
🔹هر نفر یک نفر دیگر رو هم به انتخاب تشویق کنه.
#سیاسی
#استوری
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
شیرینی پیروزی تلخی صبر را از بین می برد.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۱۶)
💠اولین نظریه در باب معرفت شناسی دینی که به صورت مدون و نظام وار عرضه گردیده رویکرد دکتر عبدالکریم سروش است که با عنوان بسط و قبض تئوریک شریعت (نظریه تکامل معرفت دینی) از اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۶۹ در
مجله ماهانه کیهان فرهنگی به صورت متوالی عرضه شد و سپس در ۱۳۷۰ به صورت کتاب با عنوان قبض و بسط تئوریک شریعت منتشر شد.
🔸جایگاه علمی نظریه قبض
و بسط
🔹نویسنده نظریه در این باره می نویسد:
به بحث قبض و بسط از دیدگاه های مختلف می توانید نظر کنید. از یک حیث یک بحث معرفت شناسی خالص است، از یک حیث یک بحث کلامی است، از یک حیث یک بحث اصولی است (متعلق به علم اصول) و از یک حیث هم یک بحث تفسیری است (متعلق به علم تفسیر) و این
تعلق ها، تعلق های وثیق و عمیقی است.
🔹وی در دیباچه کتاب می نویسد:
نظریه قبض و بسط که در اصل یک نظریه تفسیری - معرفت شناختی است به کلام و عرفان و اصول هم متعلق می شود. به کلام تعلق دارد چرا که به دین شناسی متعلق است و آشکار می کند که مفروضات پیشین ما و انتظارات ما از دین و شناخت ما از انسان تا کجا بر درک ما از کتاب و سنت تأثیر می نهد. اصولی است چرا که معلوم می کند حاجت فقیه در استنباط به کدام علوم است ... عرفانی است چرا که شریعت و طریقت و
حقیقت را معنا می کند که سه گونه درک و تلقی از دین اند.
🔻 نظریه قبض و بسط نه یک نظریه اصولی و نه یک نظریه کلامی و نه یک نظریه تفسیری و نه یک نظریه معرفت شناسی محض است، بلکه یک نظریه معرفت شناسی دینی است. این نظریه با بهره گیری از مبانی هرمنوتیکی گادامر و با رویکرد درجه دوم به چگونگی تحول معرفت دینی دست یافته است.
#آسیب_شناسی_دینی
#دکتر_سروش
#فلسفه_دین
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi