eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 4. استقلال و نفی ذلت ‌پذیری ... آن حضرت در ادامه این حدیث می ‌فرماید: پس موٴمن عزیز است و ذلیل نیست. موٴمن از كوه نفوذناپذیرتر است، زیرا از كوه با ضربه ‌های كلنگ كاسته می ‌شود؛ اما با هیچ ابزاری نمی ‌توان از ایمان مؤمن كاست. [1] [1]. ... فَالْمُؤْمِنُ یكُونُ عَزِیزاً وَ لا یكُونُ ذَلِیلاً، قَالَ: إِنَّ الْمُؤْمِنَ أَعَزُّ مِنَ الْجَبَلِ؛ لأنَّ الْجَبَلَ یسْتَقَلُّ مِنْهُ بِالْمَعَاوِلِ وَ الْمُؤْمِنَ لا یسْتَقَلُّ مِنْ دِینِهِ بشَىْ‏ءٌ (تهذیب الأحكام، ج6، ص179). 📚 مفاتیح الحیات ص 466 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
انتشار کتاب «انوار من الصحيفة السجادیة» 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
کتاب «انوار من الصحيفة السجادیة» تقریر سخنرانی های حضرت آیت الله جوادی آملی است. حضرت استاد این سخنرانی ها را در شهر آمل در اوایل ماه محرم الحرام سال 1413 هجری قمری با عنوان «سیری در صحیفه سجادیه» ایراد فرمودند. 🔹 اهتمام ایشان در بیان این کلمات نورانی بر این بود که بین قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه پیوند محکمی برقرار کنند. در پایان این کتاب فهرست موضوعی علمی قرار داده شده تا پژوهشگران از مطالب این کتاب ارزشمند به نحو احسن و دقیق بهره کافی را ببرند. 👈 علاقه‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 قدم در راه دین 🔹 هر کسی معاویه ‌ای دارد، هر کسی یزیدی دارد. بدترین یزید و معاویه همین هوای نفس ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
حق ‌پذیر باشیم

🔸 هر کسی یک معاویه‌ و یک یزید در درون خود دارد. بدترین یزید و معاویه همین است که وجود پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «أعدى عَدوِّكَ نَفسُكَ الَّتی بَینَ جَنبَیكَ». 🔸 دو تا طلبه یا دانشجو در اتاقی دارند با هم مباحثه می‌ کنند، یکی فهمید حق با دیگری است اما می ‌خواهد حرف خودش را اثبات کند؛ این همان است که بعضی وقت‌ ها سر در می ‌آورد. ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾ یک مطلب علمی را که ما به حق بپذیریم، ده‌ ها برابر به ما مرحمت می ‌کند. 📩 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/10/21 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 آرمان اشک
🔹 به ما گفتند بنال؛ اما گفتند برای چه چیزی بنال؛ هرگز نگفتند اشک بریز، گفتند برای فلان کار اشک بریز. اشک هرگز هدف نیست! 🔹 روایات فراوان و ادله فراوان برای فضیلت گریه کردن هست و این «مما لا ریب فیه» است؛ اما این وسیله است نه هدف! وقتی شما دعای «کمیل» را می‌ خوانید، می ‌گویید: «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء»؛ این گریه، اسلحه است تا بیگانه را سر جای خودش بنشاند. گریه برای گریه نیست، گریه برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است، برای حفظ است؛ همان ‌طوری که شهادت برای میوه طیب و طاهر است. 🔹 کسی نمی ‌شود که شهید بشود! کسی نباید اشک بریزد که اشک بریزد! هرگز آن ‌که در کنار نماز شب، گریه مناجاتی دارد، آن هدف نیست وسیله است؛ آن ‌که در محفل حسینی، دارد، آن وسیله است هدف نیست. این «سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء»؛ یعنی گریه، اسلحه است؛ وقتی اسلحه شد انسان می ‌تواند بگوید: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم‏»؛ ایران شد، عراق شد، سوریه شد، جای دیگر شد، «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم‏». از آغاز جریان تا پایان، همین حرف است. 🔹 مگر ، اوّل شهید نبود؟ مگر زیارت او، زیارت اوّل شهید نیست؟ در زیارت مسلم بن عقیل همین مطالب را عرض می‌ کنیم که «نُصْرَتِی لَكُمْ مُعَدَّةٌ»؛ ای مسلم! من آمدم تو را یاری کنم. خب الآن بیش از هزار و چند صد سال است او شربت شهادت نوشید، مسلم چه حاجتی به یاری ما دارد غیر از یاری ؟ 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1396/07/08 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 5. مشاركت سیاسی بر مسلمانان لازم است برای تعیین سرنوشت اجتماعی خود، مشاركت سیاسی داشته باشند و در اموری چون انتخابات برای برگزیدن افراد صالح، باتقوا و كاردان برای اداره امور جامعه و كشور بی ‌تفاوت نباشند، چرا كه بی ‌تفاوتی در این امور مهم، به حاكمیت اشرار و بدان و كم رنگ شدن ارزش ‌های دینی و رواج ظلم و فساد خواهد انجامید. رسول خدا(ص) فرمود: هرگاه كارگزاران شما اشرار و ثروتمندانتان بخیل باشند و امور زندگیتان با شورا و مشورت سامان نگیرد، درون زمین (مردن) برای شما برتر از زندگی بر روی زمین است. [1] [1]. وَ إِذَا كَانَ أُمَرَاؤُكُمْ شِرَارَكُمْ وَ أَغْنِیاؤُكُمْ بُخَلاَءَكُمْ وَ لَم یكُن أَمْرُكُمْ شُورَی بَینَكُمْ فَبَطْنُ الأَرْضِ خَیرٌ لَكُمْ مِنْ ظَهْرِهَا (روض الجنان، ج5، ص126). 📚 مفاتیح الحیات ص 467 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دیدار نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان شیخ علی خطیب و هیئت همراه امروز یکشنبه (26 فروردین ماه) با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. ↙️ گزارش تصویری کامل: https://news.esra.ir/fa/w/2562230 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دیدار نوروزی کارکنان و ریاست محترم بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مراکز وابسته 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دیدار نوروزی کارکنان و ریاست محترم بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مراکز وابسته امروز یکشنبه 26 فروردین 1403 در سالن همایش های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. ↙️ گزارش تصویری کامل: https://news.esra.ir/fa/w/2561501 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 سلوک پژوهش

🔹 چند نكته است كه برای و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 سلوک پژوهش

🔹 چند نكته است كه برای و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود. 1️⃣ نكته اول این است كه همه ما یك داریم. آن انسان كامل است كه می‌ تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به اذن خدا بداند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾، هر كدام با ظرفیت خاصی خلق شدیم (این مطلب اول). 2️⃣ مطلب دوم آن است كه این جریان «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ»، گذشته از اینكه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه اخباری هم دارد؛ خدا كسی را رحمت می ‌كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می‌ شود كه بفهمد ! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَاْلإِنْسَ الا لِیعبُدون﴾؛ نه! بلکه این آقا اصلاً برای چه خلق شده، برای كار علمی خلق شده یا برای كار عملی و اگر كار علمی است، رشته ‌اش چه است و تا چه حد است؛ «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ». حالا كه ذات اقدس الهی به شما آقایان این توفیق را داد كه بر اساس آن گرایش و بینشی كه خدا به شما مرحمت كرده است در خدمت قرآن و عترت باشید، باید این ظرفیت را حفظ بكنید. 3️⃣ مطلب سوم همان است كه اگر كسی ظرفیت خود را با چیزها و كالاهای بی خود پر كند، از آن كالای اصلی می ‌ماند. اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید، بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی ‌شود؛ این یك مقدار آب می خواست، به آن دادید و خشك هم شد! 🔹 حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن، حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل كودكی است كه با پفك معده ‌اش را پر كرده، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی ‌خورد. آدمی كه دهان باز می ‌كند حرف غیر علمی می ‌زند یا گوشش را باز می ‌كند حرف غیر علمی گوش می ‌دهد، این با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود! این مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است، با حرف های علمی آشناست؛ ولی همین كه از اینجا رفته بیرون و به سراغ امور دیگر رفته، این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست. 🔹 مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند که محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه‌ای دریافت بكند و برود؛ اما مراكز علمی این ‌چنین نیست، چون فرد، محصول كار را به همراه می ‌برد و آن پوسته‌ اش را برای مؤسسه می‌ گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش‌ بافی، ظرف سازی، صنایع و مانند اینها كار می ‌كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد و پوسته ‌اش نصیب او می‌ شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، در مراكز تحقیقی، عصاره مطلب كه علم است را به همراه می ‌برد و چند صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را می‌ دهد برای مؤسسه! اینكه علم نیست، این بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنكه علم است را به همراه می ‌برد. 🔹 برای اینكه آنچه را به همراه می‌ برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ در مقدمه سرائر در همان جلد اولش هست كه بزرگانی این چنین بودند كه می گفتند: «ما قِلتُ و لا بِتُّ الا و الكتاب موضوع علی صَدری»! این «ما قِلتُ و لا بِتُّ» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه یعنی كتاب روی سینه ‌ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می‌ خواستم بیتوته كنم، به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه‌ من بود و . «ما قِلتُ» یعنی خواب قیلوله نكردم «و لا بِتُّ» بیتوته نكردم «الا و الكتاب موضوع علی صدری». این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند نه پیغمبر بودند! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/qZO6b ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/DVfNicApsbA 📚 دیدار پژوهشگران قرآن و عترت با حضرت استاد تاریخ: 1384 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra