eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
11.5هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 22. امر به معروف و نهی از منكر 🔹 آثار و پاداش امر به معروف و نهی از منكر در قرآن برخورداری از یاری خدا: قطعاً خدا كسانی را كه او را یاری می‌ دهند یاری خواهد كرد... همانان كه اگر در زمین به ایشان قدرت دهیم [تا بتوانند روش زندگی اجتماعی خود را برگزینند... و] به آنچه شایسته است فرمان می ‌دهند و... . [1] [1]. ﴿... و لَینصُرَنَّ اللهُ مَن ینصُرُهُ... ٭ اَلَّذینَ اِن مَكَّنّـٰهُم فِى الاَرضِ ... و اَمَروا بِالمَعروفِ...﴾ (سورهٴ حج، آیات 40 ـ 41). 📚 مفاتیح الحیات ص 512 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
به منزله قرآن

🔸 حضرت فرمود: «كَانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ»؛ من در گذشته برادری داشتم از دوستان که او را به عنوان یک مرد عظیم می ‌دیدم. از سلطنت شکم و از سلطنت جهل بیرون آمده است... . 👈 جان او بود، هر کاری را که می‌ خواست بکند فکر می ‌کرد، اگر به جایی نمی ‌رسید بر صفحه نفس خود عرضه می ‌کرد... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 به منزله قرآن

🔸 ما حتماً باید یک دوره قرآن در محضر او باشیم تا در دست ما باشد، خواسته‌ هایمان را با این بسنجیم که آیا این درست است یا درست نیست؟ حالا با این تعلیم و تربیت معلوم می ‌شود که چطور وجود مبارک امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) درباره بعضی از اصحابش آن طور اظهار شوق می ‌کند! 🔸 حضرت فرمود: «كَانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ»؛ من در گذشته برادری داشتم از دوستان ـ که از شاگردان حضرت بود ـ «كَانَ [یعَظِّمُهُ‏] یعْظِمُهُ فِی عَینِی صِغَرُ الدُّنْیا فِی عَینِهِ»؛ چون دنیا در چشم او کوچک بود، او در چشم من بزرگ بود، من او را به عنوان یک مرد عظیم می ‌دیدم. 🔸 این علی صاحب «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»! حضرت وقتی بگوید او نزد من بزرگ بود، معلوم می ‌شود شخصیتی بود! چرا این شخص نزد چشمم بزرگ بود؟ چون «كَانَ خَارِجاً مِنْ‏ سُلْطَانِ‏ بَطْنِهِ‏ ... مِنْ سُلْطَانِ الْجَهَالَة»؛ از سلطنت شکم و از سلطنت جهل بیرون آمده است. همین حرام‌ خوری و بدخوری است. چیست؟ کسی جاهل باشد و برابر آن جهل عمل کند! 🔸 این شخص از سلطنت جهل بیرون آمده بود. جان او بود، هر کاری را که می‌ خواست بکند فکر می ‌کرد، اگر به جایی نمی ‌رسید بر صفحه نفس خود عرضه می ‌کرد، آن وقت معلوم می‌ شد که بد است یا خوب است؛ اگر مطابق با ﴿فُجُورَها﴾ بود می‌ گفت بد است، اگر مطابق با ﴿تَقْواها﴾‎‎ بود می ‌گفت خوب است، چون این ﴿فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾‎‎ در صفحه نفس هست پاک که نشد. اگر کسی این صفحات نفس را غبارآلود نکند، ﴿قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا﴾ نکند، دسیسه نکند، دفن نکند بر اغراض و غرائز، این شفاف است. 🔸 فرمود او اگر شک داشت که این کار را بکند یا نکند، به قرآن مراجعه نمی ‌کرد، به نفس مراجعه می ‌کرد که است، قرآن او را تربیت کرد. اگر مطابق با میل بود، هوای نفس بود، می ‌گفت این کار بد است. اگر مطابق با رضای الهی و رضای اهل بیت بود، می‌ گفت این کار خوب است؛ چه درباره خود و چه درباره دیگران. اینها نه امام بودند نه امامزاده، اینها فقط شاگردان اهل بیت بودند! 📚 افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام دماوند تاریخ: 1397/07/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
قداست آبرو
🔹 فرمود: «تَعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ‏»؛ خودتان را با معطّر كنید «لَا تَفْضَحَنَّكُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوب‏». ما با زنده‌ ایم؛ فرمود گناه، آبروبر است! مگر آبرو به این آسانی پیدا می ‌شود؟! فرمود با استغفار، خودتان را معطر كنید؛ گناه، آبروبر است. 🔹 وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود می‌ دانید ؟ گناه، یك بیماری آبروبر است! این كلمه «وبی» و «موبی»، ریشه اصلی‌ اش وباست. بعضی از علف ‌ها وباخیز است، این حیوان نمی ‌داند كه آن علف چنین مرضی را به همراه دارد، به طمع سرسبزی ‌اش حركت می‌ كند و به سوی آن می رود. 🔹 انسان گاهی بیمار می‌ شود ولو سخت ‌ترین بیماری مثل سرطان؛ اما به هر حال آبروی او محفوظ است، دیگر نمی ‌گویند فلان كس سرطان گرفت و مُرد آبرویش رفت؛ اما وبا یك بیماری است. فرمود گناه، «وبی» است «موبی» است، مواظب باشید آبرو را می ‌برد! 🔹 ما با آبرو زنده ‌ایم؛ كسی كه مسلوب ‌الحیثیه باشد، چرا تقاضای مرگ می ‌كند؟ چرا خودكشی می‌ كند؟ برای اینكه بی ‎آبرو بودن و بی‎ حیثیت بودن از مُردن بدتر است. فرمود بالاخره شما، با باید زندگی كنید. آبرو، فصل مقوّم ماست؛ فرمود این را مواظب باشید. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/09/11 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 22. امر به معروف و نهی از منكر 🔹 آثار و پاداش امر به معروف و نهی از منكر در قرآن
برخورداری از رحمت الهی: 
مردان و زنان باایمان بر یكدیگر ولایت دارند، از این ‌رو یكدیگر را به كار شایسته فرمان می‌ دهند و از كار ناپسند نهی می‌ كنند و نماز را برپا می ‌دارند و زكات می ‌پردازند و از خدا و پیامبرش اطاعت می ‌كنند اینانند كه به زودی خدا رحمت خود را شامل حالشان می ‌كند و هیچ ‌كس نمی ‌تواند مانع آن شود، چرا كه خدا مقتدری شكست ‌ناپذیر و كارهایش همه از روی حكمت است. [1] [1]. ﴿والمُؤمِنونَ والمُؤمِنـٰتُ بَعضُهُم اَولِیاءُ بَعضٍ یأمُرونَ بِالمَعروفِ و ینهَونَ عَنِ المُنكَرِ و یقیمونَ الصَّلوٰةَ و یؤتونَ الزَّكوٰةَ و یطیعونَ اللهَ و رَسولَهُ اُولـٰئِك سَیرحَمُهُمُ اللهُ اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَكیم﴾ (سورهٴ توبه، آیهٴ 71). 📚 مفاتیح الحیات ص 512 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 حیات عالمانه

🔸 این از بهترین راه ‌های قرآن كریم است که فرمود انسان اگر بخواهد رأی مثبت بدهد، الاّ و لابد باشد یا حداقل و اگر بخواهد رأی منفی بدهد، الاّ ولابد باید یقین داشته باشد یا طمأنینه... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حیات عالمانه

🔸 كسی كه مقلّدانه حركت می ‌كند، و او و اثبات و نفی او، تابع اثبات و نفی نیاكان اوست. این دو اصل را قرآن كریم از این گروه نقل می ‌كند که هر جا می ‌خواستند بگویند این مطلب حق است می ‌گفتند: ﴿إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی‏ أُمَّةٍ﴾ و هر جا می‌ خواستند بگویند این مطلب ناحق است می ‌گفتند: ﴿ما سَمِعْنا بِهذا فی‏ آبائِنَا الْأَوَّلینَ﴾. 🔸 اما دین گفته: ﴿أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا یعْلَمُونَ شَیئاً﴾؛ شما و را به دست افراد غیر عاقل دادید، آنها خودشان راه نیفتادند، عقل و فكر ندارند، چرا به دست آنها می ‌دهید؟! 🔸 این از بهترین راه ‌های قرآن كریم است که فرمود انسان اگر بخواهد رأی مثبت بدهد، الاّ و لابد باشد یا حداقل و اگر بخواهد رأی منفی بدهد، الاّ ولابد باید یقین داشته باشد یا طمأنینه؛ هم ﴿لا تَقْفُ ما لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾ است و هم ﴿بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ یحیطُوا بِعِلْمِهِ﴾ است. فرمود بالأخره می ‌خواهی رأی بدهی, چیزی را كنی چیزی را كنی, چیزی را كنی چیزی را كنی، این‌چنین نباشد كه در تصدیق و تكذیبت رها باشی که اسلامی حرف بزنی و جاهلی فكر كنی! 🔸 اگر كسی برهان نداشت ولی سر تكان داد، امضا كرد و قیام و قعود داشت، این فرد حرف زد و فكر كرد، او در قیامت با جاهلیت محشور می ‌شود، برای اینكه برای تصدیق و تكذیب معیاری نداشت. تا صد درصد برای شما ثابت نشد یا طمأنینه حاصل نشد تكذیب نكنید و نیز تا صد درصد برای تان ثابت نشد یا طمأنینه حاصل نشد تصدیق نكنید، آن گاه انسان در شنا می ‌كند. این می ‌شود دین؛ از این شیرین ‌تر؟! از این زیباتر؟! این كتاب را انسان بالای سر می ‌گذارد! 🔸 بالأخره انسان یا تكذیب می ‌كند یا تصدیق و یا قبول می ‌كند یا نكول, فرمود هر دو . انسان یا تابع است یا متبوع؛ اگر متبوع بود, مرجع بود, استاد بود, رهبر بود, مسئول بود، باید عالمانه باشد و همچنین اگر تابع بود باید عالمانه باشد. ↙️ آپارات: 🌐 https://aparat.com/v/4Kb6Q 📚 درس تفسیر سوره مباركه صافات جلسه 1 تاریخ: 1393/02/14 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
پدران امت
🔹 انبیا آمدند كه پدری ما را به عهده بگیرند و اگر پدری ما را به عهده گرفتند ما هم می ‌شویم فرزندان آنها. در پایان سوره مباركه «حج»، ذات اقدس الهی به ما می ‌فرماید كه شما هستید: ﴿مِلَّةَ أَبیكُمْ إِبْراهیمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمینَ مِنْ قَبْلُ﴾ كه این ﴿مِلَّةَ﴾ منصوب به اغراست؛ یعنی «خذوا ملة أبیكم»؛ دین پدرتان را بگیرید! آن وقت ما می ‌شویم فرزندان ابراهیم خلیل. 🔹 اگر طبق بیان نورانی قرآن در سوره «حج»، ما فرزندان ابراهیم خلیل هستیم، باید این پیوند را حفظ كنیم. قرآن كریم فرمود اگر كسی و و و داشته باشد، با پیغمبر منسوب است؛ این اصل كلّی ﴿فَمَنْ تَبِعَنی‏ فَإِنَّهُ مِنِّی﴾، جزء است. 🔹 خلیل خدا به دستور الهی فرمود هر كه ما شد از ماست. این نه اختصاصی به زمان پیامبر اسلام داشت و نه مختصّ به سلمان بود؛ فرمودند: «المؤمن مِنَّا أَهْلُ الْبَیت». اختصاصی به سلمان ندارد؛ درباره خیلی از محدّثان از زن‌ ها و مردها این تعبیر «مِنَّا أَهْلُ الْبَیت» وارد شده؛ منتها درباره سلمان شهرت بیشتری پیدا كرده كه حضرت فرمود: «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلُ الْبَیت». این اصل، یک است. 👈 خلیل حق فرمود: ﴿فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی﴾؛ هر كس پیرو دین من بود از من است، پس می ‌شود انسان، فرزند خلیل حق بشود، فرزند انبیای الهی بشود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/06/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کریم النفس 🔸 رسول اکرم فرمود: «كَفَى‏ بِالتُّقَى‏ غِنًى‏»؛ تقوا انسان را كریم می‌ كند و به جای اینكه به اشیاء مادی بی نیاز بشود، از آنها بی نیاز می ‌شود. 🔸 «وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا»؛ عبادت خدا انسان را از معصیت او مشغول كند چیز خوبی است؛ انسان هر كاری كه انجام می ‌دهد طوری باشد كه ﴿لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیعٌ﴾؛ یعنی به جای اینكه در اثر سرگرمی ها از عبادت خدا مشغول بشود، به وسیله عبادت خدا، از غیر عبادت خدا اشتغال بورزد. «وَ كَفَى بِالْقِیامَةِ مَوْئِلًا»؛ بازگشت همه ما قیامت است و توجه به آن برای ما آموزنده است. 👈 «وَ بِاللَّهِ مُجَازِیاً»؛ اگر كسی بداند جزا به دست خداست را ترك نمی ‌كند. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1371/06/27 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 22. امر به معروف و نهی از منكر 🔹 آثار و پاداش امر به معروف و نهی از منكر در قرآن
رستگاری: 
و باید از میان شما گروهی باشند كه مردم را به نیكی فراخوانند و آنان را به كار پسندیده وادارند و از كار زشت و نكوهیده نهی كنند. اینان ‌اند كه نیكبخت خواهند بود. [1] [1]. ﴿و لتَكُن مِنكُم اُمَّةٌ یدعونَ اِلَى الخَیرِ و یأمُرونَ بِالمَعروفِ و ینهَونَ عَنِ المُنكَرِ و اُولـٰئِكَ هُمُ المُفلِحون﴾ (سورهٴ آل عمران، آیهٴ 104). 📚 مفاتیح الحیات ص 513 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
منافق درون

🔸 همان ‌طوری كه در بیرون، بعضی ها مسلمان اند، بعضی ‌ها در جامعه اسلامی، به حسب شهروندی به سر می ‌برند ولی غیر مسلمان اند و بعضی ‌ها هم منافق اند، ما و جمعیت فراوانی در درون ما هست كه ظاهراً کافر نداریم ولی منافق داریم و هر چه آسیب می ‌بینیم از همین اعضا و شئون منافق ماست. 🔸 انسان تا خود و شئونش را نشناسد، راه برای تحصیل ، ، ، ، و مانند اینها نیست. ما اگر بخواهیم خودمان را اصلاح كنیم 1️⃣ باید همه این شئون را بشناسیم یك، 2️⃣ آن مؤمنان خالص را بشناسیم دو، 3️⃣ آن منافقان را هم بشناسیم سه، 4️⃣ با منافقان درگیر بشویم و آنها را اصلاح كنیم چهار، 5️⃣ تا آن نیروهای مؤمن سالم بمانند پنج. در فضای بیرون، كافر داریم؛ ولی در فضای درون كافر نداریم كه علناً با روح ما درگیر باشد؛ اما منافق داریم. 🔸 ما تا هر روز این قوایمان و شئونمان و ابزار كارمان و مجاری ادراكی و تحریكی درون و بیرونمان را عرضه نكنیم و به پیشگاه آن ارائه نكنیم، اوضاع منافقانه در درون ما راه پیدا می ‌كند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/Sfp2t ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/osvN4URCb2A 📚 درس خارج فقه نقد و نسیه جلسه 31 تاریخ: 1392/09/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مقام انسانیت
🔹 از نظر قرآن این‌ چنین نیست كه همه به برسند. آن كه فقط به فكر خوردن و نوشیدن و خرّم بودن و خُرامیدن و لباس های فاخر در بر كردن است، او هنوز حیوان نشد، چه رسد به انسان! او یك حیات گیاهی دارد؛ او نهال خوبی است، او درخت خوبی است. 🔹 اگر از این مراحل گذشت، دیگر به فكر خوش پوشیدن، خوش خوردن و خرامیدن و امثال ذلك نبود، بلکه به فكر یك سلسله مسائل عاطفی بود، تازه وارد حیات حیوانی می ‌شود. عاطفه ‌ای داشت به دوستان خود و به فرزندان خود، به اهل ‌بیت خود علاقه نشان داد، از اهل ‌بیتش حمایت كرد، غیرتی در او پیدا شد و از زیردستان خود حمایت كرد، تازه یك حیوانِ تربیت شده است، برای اینكه این كلب معلّم ـ این سگ شكاری ـ وقتی تربیت شد، در آن امانتِ شكار خیانت نمی ‌كند؛ اگر صیدی در دامنه‌ های كوه، شكار شد، این سگ شكاری می ‌دود و آن صید را به پیش شكارچی می ‌آورد و خود گرسنه می‌ ماند. 🔹 اگر حیوانی تربیت شد، می‌ شود. اینكه می ‌بینید قرآن كریم به افراد خائن می ‌گوید «بدتر از حیوان ‌اند» برای این نكته است. اگر كسی در آن مالی که به دست او سپرده‌ اند خیانت نكرد، این هنوز انسان نشد؛ انسانیت كجا و ندزدیدن کجا؟! اگر كسی خیانت نكرد، هنوز به نرسیده است و اگر كسی خیانت كرد ﴿بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا﴾؛ از حیوان پست تر است. 🔹 اگر كسی حمایت از زیردست در او بود، حیوان خوبی است. اگر كسی از حوزه مسئولیتش حمایت نكند، از حیوان پست تر است و اگر كسی این وظیفه را انجام داد، تازه حیوان خوبی است؛ این کجا و انسانیت كجا؟! آن كه را درك می ‌كند، آن كه می ‌تواند بهره ‌ای از ببرد، آن كه می ‌تواند باشد، او وارد آن میدان وسیع انسانیت شد. 👈 اگر كسی توانست ندای بلندِ ﴿يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ٭ ارْجِعِي﴾ را بشنود، او است، او توانست این حقیقت را شكوفا كند. قرآن كریم انسان را به این امر فرا می‌ خواند. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 48 تاریخ: 1364 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم سوگواری به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری (سلام الله علیه) ▪️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری (سلام الله علیه) مراسم سوگواری در محل دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی واقع در قم، خیابان شهداء (صفاییه)، کوچه 19 پلاک 7 برگزار می گردد. ▫️ زمان: پنج شنبه 22 شهریور ▫️ ساعت: ١۰:٣۰ صبح 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 22. امر به معروف و نهی از منكر 🔹 آثار امر به معروف و نهی از منكر در روایات داشتن دنیا و آخرت: امیرمؤمنان (ع) فرمود: هركس در او سه ویژگی باشد دنیا و آخرتش بسامان است: ـ كسی كه امر به معروف كند و خود نیز به آن معروف عمل كند، ـ نهی از منكر كند و خود نیز از آن مورد نهی دوری جوید ـ و از حدود الهی نگهبانی كند. [1] [1]. مَنْ كُنَّ فِیهِ ثَلاثُ خِصَالٍ سَلِمَتْ لَهُ الدُّنْیا وَ الآخِرَةُ: مَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ ائْتَمَرَ بِهِ وَ نَهَیٰ عَنْ الْمُنْكَرِ وَ انْتَهَی عَنْهُ وَ حَافَظَ عَلَی حُدُودِ اللَّه (مستدرك الوسائل، ج12، ص206). 📚 مفاتیح الحیات ص 513 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پذیرش رشته تخصصی کلام اسلامی با گرایش کلام امامیه سطح (۳) 🔻
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: مؤسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته در رشته تخصصی کلام اسلامی با گرایش کلام امامیه سطح (۳) در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ از بین دانش پژوهان واجد شرایط پذیرش می نماید. ↙️ علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه نمایند: www.paziresh.ismc.ir 🏢 ۷۵ متری عمار یاسر نبش خیابان شهید قدوسی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۱۸۹۳۱۴ شماره همراه ۰۹۳۳۰۲۲۲۹۸۴ 🌐 لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/4663312 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻
شرف ملت

▫️ فرمود: ما حقی داریم به ما دادند که می‌ گیریم، ندادند این قدر تلاش و کوشش می ‌کنیم تعقیب می ‌کنیم تا به آن برسیم. یک بیان نورانی حضرت دارد که «لَا یمْنَعُ الضَّیمَ الذَّلِیلُ‏»؛ ظلم را جز ملّت پَست کسی تحمّل نمی ‌کند. این کلمات است. ▫️ چه استکبار چه صهیونیسم، الآن چه در چه در چه در یمن می ‌بینید که دارند می‌ جنگند. فرمود ستم را جز ملّت فرومایه کسی تحمل نمی‌ کند، «لَا یمْنَعُ الضَّیمَ الذَّلِیلُ‏». اگر ملّتی ـ معاذالله ـ فرومایه بود بله، ستم ‌پذیر است؛ اما اگر ملّتی مثل ایران بود؛ مثل لبنان و فلسطینی ‌ها بود، مثل یمنی ‌ها بود، این ظلم را نمی ‌پذیرند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/12/17 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
رسالت هنر
🔹 فقه و اخلاق و هنر باید یک تعامل مشترک داشته باشند. بعضی از آهنگ هاست که آدم را می خواباند؛ سینمای آنها از این نوع است، یک لحظه می خوابند بعد وقتی بیدار شدند می بینند که چیزی در دستشان نیست! بعضی از آهنگ هاست که آدم را بیدار می کند. 🔹 آهنگی بخواهد کسی را بیدار بکند و جلوی خوابش را بگیرد، یک مدت آن فرد، عصبانی است، بعد کم کم می فهمد که بیدار شد. سینمای ما باید آهنگی باشد که خوابیده ها را بیدار کند. 👈 ما باید مرز هنر را از بازی کاملاً جدا کنیم؛ بازی، بازی است؛ ، بازی نیست! بازی در فارسی، همان «لعب» عربی است، لعب یعنی بازی؛ لعب از لُعاب است یعنی لعاب دهن؛ با لعاب دهن، هیچ تشنه ای سیراب نمی شود، با لعاب و بازی، کسی سیراب نمی شود. 🔹 ما باید مرز را مرز را از جدا کنیم، واقعاً بازی نباشد! بازی، خواب آور است و خوابیده را بیدار نمی کند. فرق جوهری هنر با بازی این است که بازی می خواباند؛ اما هنر، . وقتی انسان، بیدار شد، خیلی ها را بیدار می کند. 📚 دیدار معاونت سینما و جمعی از هنرمندان با حضرت استاد تاریخ: 1395/01/28 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فلسفه علم می ‌تواند علم را از شبه‌علم نجات دهد 🔹 استاد مرتضی جوادی آملی: سرّ اینکه امثال آیت‌الله جوادی آملی از استدلال و برهان فروتر نمی ‌آیند و به داستان، خاطره، خیال، خواب و رؤیاباوری و رؤیاپردازی نمی ‌پردازند، برای این است که علم با عقلانیت، استدلال و برهان خاص به خود پیش می ‌رود و شبه‌ علم با احساسات، عواطف و رسانه‌ ای بودن کارها و امثال ذالک. 👈 مشروح گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی، استاد خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم در موضوع «پدیده علم» و «پدیده شبه علم» در پی می آید: 👇👇👇👇 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
پذیرش رشته تخصصی کلام اسلامی با گرایش کلام امامیه سطح (۳) 🔻
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: مؤسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته در رشته تخصصی کلام اسلامی با گرایش کلام امامیه سطح (۳) در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ از بین دانش پژوهان واجد شرایط پذیرش می نماید. ↙️ علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه نمایند: www.paziresh.ismc.ir 🏢 ۷۵ متری عمار یاسر نبش خیابان شهید قدوسی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۱۸۹۳۱۴ شماره همراه ۰۹۳۳۰۲۲۲۹۸۴ 🌐 لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/4663312 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله محفوظی ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در پی ارتحال حضرت آیت الله محفوظی، حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی پیام تسلیتی صادر نمودند. ◀️ متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: انا لله و انا اليه راجعون ارتحال فقيه متعهد و استاد بزرگوار حوزه علميه حضرت آيت الله محفوظی(رضوان الله تعالى عليه) مايه تأثر و تأسف شد. غفران آن فقيد راحل و تسليت بازماندگان شريف مسئلت می شود. تاریخ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ جوادى آملى 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra