eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 14. مددجویان هـ . زندانیان حقوق زندانیان بر دولت خروج موقت از زندان: ... امام صادق (ع)فرمود: امام باید زندانیان بدهكار را در روز جمعه و عید، برای شركت در نماز جمعه و عید، از زندان بیرون آوَرَد و مأمورانی را همراه آنان بفرستد تا پس از نماز جمعه و عید آنان را به زندان بازگردانند. [1] [1]. عَلَی الإِمَامِ أَنْ یخْرِجَ الْمَحْبُوسِینَ فِى الدَّینِ یوْمَ الْجُمُعَةِ إِلَی الْجُمُعَةِ وَ یوْمَ الْعِیدِ إِلَی الْعِیدِ فَیرْسِلَ مَعَهُمْ، فَإِذَا قَضَوُا الصَّلاةَ وَ الْعِیدَ رَدَّهُمْ إِلَی السِّجْنِ (الفقیه، ج3، ص31). 📚 مفاتیح الحیات ص 426. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
شکوه فاطمی

▫️ قرآن در سه حوزه پیام دارد در سه حوزه حکم دارد: در و محلی که مربوط به خود مسلمین است؛ در که برای ما و سایر موحدان یعنی مسیحی ها، کلیمی ‌ها و مانند آنهاست؛ در که مربوط به ما و انسان ‌های دیگر اعم از ملحد و مشرک است که فرمود: ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ این است. اگر می‌گوییم این چهارده نفر قرآن متحرّک اند یعنی اینها تمام را دارند، بنابراین ، تنها مسئله در و دیوار و مانند آن نیست، این یک گوشه است که برای ماست، گوشه دیگری دارد که برای ما و مسیحی ‌ها و کلیمی ‌ها و امثال اینهاست، گوشه سومی هم دارد که بین المللی است. ▫️ ما در تعبیرات عرفی خود سه عبارت داریم: مردان؛ زنان؛ مردم. وقتی می ‌گوییم مردان یعنی جامعه مردها، وقتی می‌ گوییم زنان یعنی جامعه زن ‌ها و وقتی می‌ گوییم مردم یعنی اعم از زن و مرد؛ مثلاً می گوییم مردم انقلاب کردند، مردم رأی دادند، مردم در نماز جمعه شرکت کردند؛ مردم غیر از مردان هستند. قرآن کریم وقتی می‌ خواهد آسیه (علیها السلام) را معرفی کند یا مریم (سلام الله علیها) را معرفی ‌کند، نمی ‌گوید اینها نمونه زنان خوب ‌اند، می‌گوید اینها هستند؛ خیلی در تعبیر فرق است! در سوره مبارکه «تحریم» آیه یازده این است: ﴿وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن﴾، یک؛ آیه دوازده این است: ﴿وَ مَرْیمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ﴾، دو؛ خدا نمونه جامعه خوب و مردم خوب را مریم می ‌داند، می فرماید آسیه نمونه جامعه خوب است. ▫️ حالا ما چنین نمونه ‌ای داریم به نام که آن طور بساط «سقیفه» را به هم می‌ زند، آن وقت ما نه از خبر داریم نه از خبر داریم نه از خبر داریم! این آیه «مباهله» چه می‌ خواهد بگوید؟ این پنج نفر حرف دارند، اینها خبر می‌ دهند، انسانی که خبر می ‌دهد یا صادق است یا کاذب. فرمود: ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْكاذِبینَ﴾؛ یا ما پنج نفر کاذب هستیم یا شما کاذب هستید! پس معلوم می ‌شود که ما حرف داریم! نه اینکه فقط پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حرف داشته باشد و اینها تماشاچی باشند، اینها گزارش دارند، اینها ادعا دارند، اینها خبر می ‌دهند! پس حضور اصحاب مباهله، صِرف تماشاچی و زینت مجالس بودن نیست. این ذات مقدس هم در آنجا حضور داشت! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/9Ckf0 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/VMlFeIXMCOo 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 421 تاریخ: 1397/11/09 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
  الزامات پژوهش
🔹 در جریان پژوهش چند مطلب مطرح است؛ 1️⃣ اول آن است كه ما بفهمیم گمشده ما چیست كه آن را جستجو می ‌كنیم؛ ما چه می ‌خواهیم. كسی كه هدفمند نیست گم شده ‌ای ندارد و مقصد و مقصودی در پیش ندارد، اهل پژوهش نیست، بلکه خود را معطل كرد و دیگران را به زحمت انداخته است. این اصل اول كه . 2️⃣ اصل دوم این است كه بعد از اینكه روشن شد ما هدفمندیم چه می ‌خواهیم و به دنبال چه می‌ گردیم، باید بدانیم . 3️⃣ اصل سوم این است كه حالا كه معلوم شد هدفی داریم راهی هست و باید با پیمودن این راه به آن هدف بار یافت، چه كسانی هستند. 4️⃣ اصل چهارم این است كه چه كسانی هستند. 5️⃣ اصل پنجم این است كه چه كسانی هستند. اصول و فروع فراوانی در زیر مجموعه این پنج اصل هست. 📚 دیدار مسئولین استان قم با حضرت استاد تاریخ: 1382/08/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 14. مددجویان هـ . زندانیان حقوق زندانیان بر دولت نیكی به زندانیان نكته: بردن زندانیان به نماز جمعه و مانند آن، زمینه بازسازی روحی آنان و عبرت‌ آموزی دیگران را در جامعه اسلامی فراهم می‌ كند و این كار، نیكی به زندانیان شمرده می ‌شود و ثوابی كه برای نیكی به مسلمانان گرفتار آمده است شامل نیكی به زندانیان نیز می ‌شود. 📚 مفاتیح الحیات ص 426. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تسبیحات حضرت زهرا(س) جزء برترین و بهترین تعلیم های ملكوتی است / مبادا بدون ذکر این تسبیحات از کنار سجاده برخیزید! ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) جزء برترین و بهترین تعلیم های ملکوتی است که پیامبر اسلام به دستور خداوند آن را به حضرت زهرا هدیه کردند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تسبیحات حضرت زهرا(س) جزء برترین و بهترین تعلیم های ملكوتی است / مبادا بدون ذکر این تسبیحات از کنار سجاده برخیزید! ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) جزء برترین و بهترین تعلیم های ملکوتی است که پیامبر اسلام به دستور خداوند آن را به حضرت زهرا هدیه کردند. ▫️ وجود مبارک صدیقه کبرا یک نِحله و هدیه ملکی از پدر بزرگوارش دریافت کرد به نام فدک و یک نحله ملکوتی از وجود مبارک پیامبر دریافت کرد و آن تسبیح معروف فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است. این که وجود مبارک رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف و التحیة و الثناء) به صدیقه کبرا(سلام الله علیها) داد همین است که ائمه(علیهم السلام) مخصوصاً وجود مبارک امام صادق(سلام الله علیه) فرمودند اگر نحله و عطیه ‌ای بالاتر از این تسبیح بود وجود مبارک پیامبر به حضرت زهرا(سلام الله علیها) تعلیم می ‌داد. ▫️ این تسبیح جزء برترین و بهترین تعلیم‌ های ملکوتی است و نحله ای است که آن حضرت داد و شاگردان آن حضرت هم یاد می‌ گیرند. به دستور خدای سبحان وجود مبارک پیامبر تسبیح معروف را به وجود مبارک فاطمه زهرا(سلام الله علیها) هدیه کرد، تعلیم خاص داد و دیگران بهره می ‌برند؛ این یک تعلیم عمومی نبود این عطایی است که پیامبر به وجود مبارک فاطمه(علیهم السلام) داد. ▫️ این نکات را خوب عنایت کنید که مبادا بی ‌تسبیح از کنار سجاده برخیزید یک; مبادا با سرعت و عجله این کلمات را بگوید دو; بدون اینکه پاها را حرکت بدهید و از آن وضع نمازگزار بیرون بیایید، در کمال طمأنینه و آرامش این صد ذکر را بر زبان شریفتان جاری کنید. ▫️ حضرت فرمود این تسبیح از نظر زبان صدتاست، از نظر میزان و ترازوی عمل هزارتاست؛ گرچه صد ذکر است ولی هزار ذکر در میزان و ترازوی اعمال ثبت است .ظاهراً بر اساس ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا﴾ که خدای سبحان یک کار خیر را ده برابر پاداش می‌دهد ، اگر این صد ذکر است پاداش هزار ذکر را دارد چون ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا﴾ این حداقل است ممکن است بهره‌ های بیشتری هم ببرد. ▫️ مبارک امام صادق(سلام الله علیه)به یکی از شاگردانش فرمود ما بچه‌هایمان را همان طوری که به نماز امر می ‌کنیم به تسبیح فاطمه(سلام الله علیه) امر می ‌کنیم، این یک امر جدای نماز نیست، دنباله نماز است و چون نماز ستون دین است این هم جزء تعقیب ‌های ستون دین است، متممّ ستون دین است. این تسبیحات طارد شیطان و سبب رضای رحمان است. ▫️ اگر در قرآن کریم به ما فرمودند: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِیراً﴾ یکی از مصادیق بارز و شفاف و روشن ذکر کثیر همین تسبیح فاطمه(سلام الله علیها) است، این همان است که خدا فرمود: ﴿فَاذْكُرُونی‏ أَذْكُرْكُمْ﴾ یعنی برخی ها به یاد نعمت خدایند ﴿اذْكُرُوا نِعْمَتِی الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیكُمْ﴾ اینها دارند این آیات را امتثال می‌کنند، اما برخی‌ ها به ذکر نعمت الهی بسنده نمی‌ کنند بلکه به ذکر ولی ‌نعمت مشغول‌ اند؛ نه به یاد نعمت خدایند، بلکه به یاد خدایند. مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/307481 📚 سخنرانی در روز شهادت حضرت زهرا س تاریخ: 1388/10/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 پذیرش ولایت 

▫️ بارزترین ، تسلیم بودن در برابر امام معصوم ( علیه السلام ) در تمام حالات و کارهاست. ... قبول ولایت یعنی انسان « ولیّ » خود را صاحب اختیار و اَوْلی به تصرّف نسبت به خود و دیگران بداند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 پذیرش ولایت 

▫️ بارزترین ، تسلیم بودن در برابر امام معصوم ( علیه السلام ) در تمام حالات و کارهاست. با پذیرش ولایت امامان اهل بیت ( علیهم السلام ) اصولاً برای نظر شخصی جا باقی نمی ماند ، تا آن را در برابر نظر ولیّ معصوم ( علیه السلام ) اظهار کند ، زیرا قبول ولایت یعنی انسان « ولیّ » خود را صاحب اختیار و اَوْلی به تصرّف نسبت به خود و دیگران بداند. ▫️ لازمِ این اعتقاد ، آن است که تنها از نظر و خواست او پیروی کند و این ، در حقیقت تسلیمی ارادی است ، زیرا ما بدین سبب در برابر امامان اهل بیت ( علیهم السلام ) تسلیم هستیم و خود را مکلّف به اطاعت از آنان می دانیم که ایشان معصوم اند و قول ، فعل و تقریر معصوم ، بر همگان است ، چون حجیت ، دایر مدار عصمت است و به همین دلیل ، وجود مبارک نیز حجّة الله است و سخن او نیز حجت و لازم الاتباع است ، چراکه قول ، فعل و تقریر معصوم ، از آن رو که معصوم است ، حجت است؛ چه آن معصوم ، پیامبر یا امام باشد یا هیچ یک نباشد ، بلکه فقط دارای مقام عصمت باشد؛ مانند حضرت صدّیقه طاهره ( علیها السلام ) . ▫️ آنان انسان های کامل معصومی هستند که از هر گونه لغزش و خطا مصون اند و چیزی نمی گویند مگر به دستور خدا ؛ چنین کسی و و او حجت است . کسی که همه راه های نفوذ وهم و خیال و شیطنت را بسته است و هیچ راهی برای سهو و نسیان او نیست ، هر چه هست رضای خداست ، چنین کسی می شود معصوم؛ وقتی دارای مقام عصمت بود ، قول و فعل و تقریر او هم می شود حجت . بنابراین ، همان گونه که وحی الهی معصوم از خطا و حجت است ، کلام کسانی که معصوم اند و در مدار وحی سخن می گویند نیز حجت خواهد بود . 📚 ادب فنای مقربان جلد10، ص133 و 134. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) به مناسبت فاطمیه 🚩 به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می گردد. ▫️ شنبه 25 آذر ساعت: 21:35 ▫️یکشنبه 26 آذر ساعت: 16:50 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 اجماع تباهی

▫️ حدیثی را آنها به هر وسیله بود، دستاویز قرار دادند كه اتفاق امت, حجّت است و امت, معصوم است؛ اینها امامِ معصوم را منزوی كردند یا مقتول یا مسموم کردند و امت را به جای امام نشاندند! این همان است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 اجماع تباهی

▫️ حدیثی را آنها به هر وسیله بود، دستاویز قرار دادند كه اتفاق امت, حجّت است و امت, معصوم است؛ اینها امامِ معصوم را منزوی كردند یا مقتول یا مسموم کردند و امت را به جای امام نشاندند! این همان است. ▫️ امام, «خلیفة الله» است، اینها خلیفه «الله» را كنار گذاشتند و امت را جایگزین امام كردند! اینها یك تفكّر اومانیسمی سیاسی دارند؛ یعنی امام كه خلیفه خداست را ـ معاذ الله ـ كنار گذاشتند و امت را جایگزین كردند؛ نگفتند امت خلیفه خداست، گفتند هر چه امت گفت درست است! ▫️ وجود مبارك حضرت امیر، در جریان دفن در كنار جنازه مطهّره زهرا (سلام الله علیها) بر این تفكّر اومانیسمی خطّ بطلان كشید، فرمود: «بِتَضَافُر أُمَّتِكَ عَلَی هَضمِهَا»؛ امّت جمع شدند كه فاطمه را بكوبند! «تضافر»؛ یعنی اتفاق, یعنی اجماع؛ فرمود اینها اجماع كردند كه زهرا را بكوبند! این یعنی چه؟ یعنی اگر چهار نفر جلو افتادند، عده ‌ای هم به دنبال آنها اجماع تشكیل دادند, امت تشكیل دادند، این حجّت نیست. ▫️ اینها برای اینكه پیروز شوند, اتفاق كردند؛ تنهایی كه نمی ‌توانستند فاطمه (سلام الله علیها) را بكوبند، یك نفر و دو نفر هم كه مقدورشان نبود تا آن را در هم بكوبند، فرمود اجماع كردند كه او را بكوبند! این جمله‌ های حضرت در نهج ‌البلاغه، نوحه ‌خوانی نیست، این ردّ آن تفكّر اومانیسمی «امّت به جای امام» است. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/kbyGX ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/RZZL6JWPVKI 📚 سخنرانی ایام فاطمیه تاریخ: 1394/01/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
باید کلام فاطمی را به صحنه بیاوریم تا بتوانیم حیات فاطمی را احیاء کنیم / فاطمیه تنها برای عزاداری صرف نیست، بلکه فرصتی برای شناخت مواضع حضرت زهرا است ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در محل مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در تهران برگزار گردید. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می گردید، بیان داشت: و این مجالس تنها برای عزاداری صرف نیست، بلکه فرصتی برای شناخت مواضع حضرت زهرا سلام الله علیها، در مسائل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و علمی است چرا که هر نظر آن حضرت یک جریان بزرگ سیاسی اجتماعی و اخلاقی است. ▫️ باید در تمامی زندگی خود حضرت زهرا سلام الله علیها و کلام فاطمی را به صحنه بیاوریم تا بتوانیم را احیاء کنیم، و اگر چنین دیدگاهی وجود نداشته باشد با برگزاری یک مجلس تنها برای آن حضرت، در فضای کار ما اثری نخواهد داشت. ▫️ اخلاق و حیات فاطمی نباید از جامعه رخت بر بندد، بلکه باید کرامت فاطمی، اخلاق فاطمی، معنویت فاطمی و توحید فاطمی است که جامعه را می سازد. ▫️اهل بیت عصمت وطهارت، حق حیات بر جامعه بشری دارند، حضرت زهرا و اهلبیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم نیامدند که جامعه را عالی کنند، بلکه آنها آمده اند تا جامعه را متعالی کنند و رنگ و ببخشند. ▫️ مولا امیرالمومنین علی علیه السلام در هنگام دفن حضرت زهرا سلام الله علیها بیان می دارند که «وَ سَتُنَبِّئُكَ ابنَتُكَ بِتَضافُرِ أُمَّتِكَ عَلى هَضمِها»، همه امت دست به دست هم دادند تا زهرای اطهر را از صحنه حذف کنند، و لذا ما نیز وظیفه سنگینی داریم و باید همه امت دست به دست هم دهیم تا آن کلام زهرا و نگاه زهرا در جامعه رشد و گسترش پیدا کند . ▫️ باید زهرای مرضیه و کلام و اخلاق آن حضرت را به صحنه آورد تا جلوه های الهی، ملکوتی و انسان برتری او را همگان شاهد باشند و آن حضرت را به عنوان یک نمونه به جامعه بشری معرفی کنند، چرا که اگربیانات، مواضع و تفصیل و تبیین دین از زاویه دید زهرای اطهر به جامعه منتقل شود، در جامعه انحراف و کج روی و غصب و جور و ظلمی اتفاق نخواهد افتاد. لینک خبر: https://mvaezjavadi.ir/fa/w/2115522 📚 سخنرانی در شب شهادت حضرت زهرا (س) تاریخ: 1402/09/25 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) به مناسبت فاطمیه 🚩 به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می گردد. ▫️ شنبه 25 آذر ساعت: 21:35 ▫️یکشنبه 26 آذر ساعت: 16:50 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 بِسانِ قرآن
▫️ سرّ اینكه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است و اگر علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (سلام الله علیه) نبود، احدی همتای آن حضرت نبود «آدَمُ وَ مَنْ دُونَهُ»، این است كه او ، در مقام حدوث و بقا شكل گرفت. ▫️ قرآن از زمین برنخاست، از فكر كسی تدوین نشد، هیچ عالم بشری این قرآن را تدوین و تنظیم نكرد، سورش، آیاتش، معارفش و مفاهیمش را انشا نكرد، بلکه مستقیماً از جهان غیب نازل شد و در طی 23 سال ماند و برای ابد جای خود را تثبیت كرد. قرآن از زمین برنخاست، بلكه از آسمان نازل شد (اولاً)، نزولش هم 23 سال طول كشید (ثانیاً) و ماند كه برای ابد بماند (ثالثاً)؛ این طور نیست كه _ معاذ‌الله _ قابل زوال و از بین رفتنی باشد: ﴿لا یأْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَلا مِنْ خَلْفِهِ﴾. ▫️ فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هم وقتی هویت آن حضرت را ارزیابی می‌ كنیم می ‌بینیم در همین مثلث خلاصه می ‌شود: او از زمین برنخاست، بلكه از آسمان نازل شد و تقریباً بود یعنی تا آیات و سور قرآن نازل می ‌شد، او هم روزانه متكامل می ‌شد و ترقی می ‌كرد و تا قرآن به پایان رسید، عمر این حضرت هم به پایان رسید و . 📚 سخنرانی عمومی در سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تاریخ: 1381/05/21 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 14. مددجویان هـ . زندانیان حقوق زندانیان بر دولت نیكی به زندانیان امام صادق (ع) فرمود: هیچ مسلمانی نیاز مسلمانی را برآورده نساخت مگر اینكه خدا به وی ندا داد كه پاداش تو تنها بر عهده من است و جز بهشت برایت نمی ‌خواهم. [1] [1]. مَا قَضَی مُسْلِمٌ لِمُسْلِمٍ حَاجَةً إِلاَّ نَادَاهُ اللَّهُ: عَلَىَّ ثَوَابُكَ وَ لَا أَرْضَی لَكَ بِدُونِ الْجَنَّةِ (الكافى، ج2، ص194). 📚 مفاتیح الحیات ص 426. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
محفل فاطمی
▫️ اقامه عزا، ذکر مصیبت و ذکر فضیلت اینها جزء و بهترین خدمات است. ▫️ مرحوم کلینی(رضوان الله تعالی علیه) در کتاب شریف کافی در جلد اول «بَابُ جَوَامِعِ التَّوْحِید» روایت مفصلی را از وجود مبارک حضرت امیر نقل می کند. در جنگ با معاویه در دوره دوم وقتی مردم جمع شدند فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْأَحَدِ الصَّمَدِ الْمُتَفَرِّدِ الَّذِی لَا مِنْ شَی‏ءٍ كَانَ وَ لَا مِنْ شَی‏ءٍ خَلَقَ مَا كَانَ»... . ▫️ مرحوم کلینی بعد از اینکه این خطبه را نقل کرد، گفت که این خطبه از مشهورات خطب است و این خطبه «كَافِیةٌ لِمَنْ طَلَبَ عِلْمَ التَّوْحِیدِ» اگر کسی بخواهد بیندیشد براهین را از همین خطبه می شود گرفت. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/gC8Ha ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/vNVAuPZEun4 📚 درس خارج فقه وقف جلسه 2 و مراسم روضه خوانی در محضر استاد تاریخ: 1401/09/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
همزمان با روز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مراسم عزاداری شهادت آن حضرت، صبح امروز با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در محل دفتر معظم له در قم برگزار گردید. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra