4_5791933608209942016.pdf
620K
#مجموعه ای کامل از
" تاریخ ادبیّات " فارسی یازدهم
#ویژه داوطلبان آزمون سراسری
و
دانش آموزان پایه دهم
در کلیه رشته ها
کاری از:
#منصور_صالح_نیا از رشت
@adabiyatjame1112
4_5854684291585279707.pdf
659.1K
#فارسی_یازدهم
#قاضی_بست
#درس_دوم
معنی،قلمروزبانی،ادبی وفکری+پاسخ کارگاه متن پژوهی
مطابق با چاپ ۹۸
به کوشش :فرحنازحسینی ،استان البرز(کرج)
گروه دبیران ادبیات ایران
@adabiyatjame1112
4_5897596048573990063.pdf
382.5K
#علوم_فنون_یازدهم
#درس_دوم
#پایه_های_آوایی
تهیه وتنظیم:فرحناز حسینی،استان البرز (کرج)، گروه دبیران ادبیات ایران
براساس کتاب چاپ ۹۷
۹۷/۷/۱۶
@adabiyatjame1112
4_5983122565562892781.pdf
767.2K
#علوم_فنون۲
#درس_سوم
#تشبیه
بانو کبیر,بانو عربیانی,بانو بَزى
براساس چاپ ۹۷
گروه دبیران ادبیات ایران
@adabiyatjame1112
4_5859469486448445495.pdf
424.9K
#فارسی_یازدهم
#شعر_خوانی
#درس_دوم
#زاغ_و_کبک
مطابق با چاپ ۹۸ کتاب درسی
به کوشش :بانوکبیر، استان فارس،شیراز
گروه دبیران ادبیات ایران
@adabiyatjame1112
4_5816819842723874640.pdf
2.14M
#فارسی_دهم
#تحلیل_کتاب
تحلیل درس های کتاب فارسی۱ چاپ ۹۸ + پاسخ پرسش های کارگاه های متن پژوهى
کاری از: گروه ادبیات استان آذربایجان شرقی
@adabiyatjame1112
4_5816819842723874644.pdf
3.35M
#فارسی_يازدهم
#تحلیل_کتاب
تحلیل درس های کتاب فارسی ۲ چاپ ۹۸ + پاسخ پرسش های کارگاه های متن پژوهى
کاری از: گروه ادبیات استان آذربایجان شرقی
@adabiyatjame1112
4_5816819842723874646.pdf
3.06M
#فارسی_دوازدهم
#تحلیل_کتاب
تحلیل درس های کتاب فارسی۳ چاپ ۹۸ + پاسخ پرسش های کارگاه های متن پژوهى
کاری از: گروه ادبیات استان آذربایجان شرقی
@adabiyatjame1112
4_5859469486448445510.pdf
5.83M
#فارسی_یازدهم
💢نوبت چاپ دوم
سال انتشار:۱۳۹۸
دفتر تالیف و برنامه ریزی
قابل استفاده در گوشی همراه
@adabiyatjame1112
#روش_تدریس
#سفر_نوشتن
✍ حسین طریقت
@adabiyatjame1112
✳️در حوزه انشا نظريه ها و روش های جدیدی شکل گرفته که در پی بهبود تدریس معلمان است.
در این یادداشت دو دیدگاه بررسی می کنیم.
1⃣روش نوشته محور
این روش بر «نوشته» به عنوان نتیجه کار تاکید دارد. معلمی که این روش را دنبال می کند بعد از تدریس درس جدید، از دانش آموزان می خواهد که برای جلسه بعدی درباره موضوعی که مشخص کرده ، انشایی بنویسند. انشا نویسی در این روش بیش تر در منزل انجام می گیرد. در نتیجه دانش آموزان از طرف معلم یا هم کلاسی های خود راهنمایی نمی شوند. بعد از نوشتن انشا ممکن است دانش آموز نوشته خود را در کلاس بخواند در این هنگام معلم متن ها را ارزیابی می کند که بیشتر شامل نکات نگارشی ، دستوری و غلط های املایی است تا محتوا،
به اين خاطر این روش « محصول محور » نام گرفته است. چون آن چه مورد توجه قرار گرفته می گیرد محصول نهایی است نه نحوه تولید، در واقع « #چه_نوشتن» مهم است.
2⃣ روش فرآیند محور
این روش بر «#چگونه_نوشتن » تاکید دارد.
بر اساس نظر آقای « فلاور» عمل نوشتن شامل گذر از یک سری مراحل یا فرآیند ها است.
مراحلی شامل :
الف: طراحی کردن( پیش از نوشتن)
ب: انتقال دادن( نوشتن)
ج: مرور کردن( بعد از نوشتن)
دانش آموز باید برای آفرینش یک متن این مراحل طی کند.
✳️ سفر نوشتن:
دبیر می تواند ترکیبی از هر دو روش در کلاس اجرا کند.
دبیر آموزه هاى درس را توضیح می دهد( تدريس) سپس از دانش آموزان می خواهد با انتخاب موضوعی،آموخته های خود را به روی کاغذ بیاورند. اگر گروه بندی شود و گرهی بنویسند بهتر است.( چون از نظر هم گروهی ها شان نیز آگاه می شوند.)
در کلاس دبیر ۳ مرحله نوشتن ( فرایند نوشتن) را به صورت عملی آموزش می دهد.
نقش معلم در این روش، راهنما و مشاور است. معلم در هنگام نوشتن دانش آموزان را رهنمون می کند تا مراحل نوشتن را طی کنند و به آفرینش « خلق يک متن » برسند. مانند یک سفر است. سفری شگفت در دنیای متن و واژه ها،
دانش آموزان فرایند نوشتن را در کلاس می آموزند. اگر فرصتی بود از هر گروه یک نماینده متن تولیدی گروه را در کلاس بخواند تا ضعف ها و کاستی های نوشته مشخص شود.
تکلیف جلسه بعد:
دانش آموزان فرایند نوشتن را آموختند. اکنون باید در خانه با طی همین مراحل به صورت فردی متنی بنویسند.
@adabiyatjame1112