eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5852636219250312121.pdf
982.4K
۲ جلسه اول (۹۶/۶/۸) مدرس استاد حسین طریقت گروه دبیران ادبیات ایران کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @adabiyatjame1112
کارگاه شماره ۱ : تشخیص : پرسش این کارگاه همگرا است . فقط یک پاسخ دارد . و جهت تشخیص آموزهاي متن درس است . در ارزشیابی از این کارگاه ۲ نمره سوال طرح می شود . سوال پاسخ بدهم ? پاسخ کارگاه ۱ : ◀️بند مقدمه : از «در فرهنگ» ...تا ...«می پذیرد » ◀️بندهای بدنه : بند ۱ بدنه : از «سابقه نوشتن » تا . . . . . . «در آمد » بند ۲ مقدمه : از « در کتیبه ها » تا . . . « است » ◀️بند نتیجه گیری یا جمع بندی : از «تحولات » تا . . . « رسیده ایم » در نگارش ۱ تولید متن در کلاس انجام می شد . در نگارش ۲ فرصت این کار نیست . بعد از جلسه اول ، دانش آموزان در منزل متنی را می نویسند . در جلسه دوم و سوم ، متن ها خوانده می شود ، تحلیل می‌شود و معلم نمرات را ثبت می کند . سنجه های هر درس دو قسمت است : 1️⃣ سنجه های اختصاصی : ویژه همان درس است ، بیشترین نمره به آن ها اختصاص دارد . دبیران باید در تحلیل و نمره دادن بیشتر بر آن ها تاکید کنند 2️⃣سنجه های عمومی : در همه درس ها یکسان است . رعایت علائم نگارشی ، نداشتن غلط املایی ، پاراگراف بندی و . . . حال که بخش " هنجار نوشتار " در کتاب نگارش ۲ حذف شده است ، همکاران فقط به رعایت علائم نگارشی بسنده کنند . برای اینکه حق دانش آموزان ضایع نشود . دبیر کاربرد علائم پر کاربرد مانند : نقطه ، کاما ، دو نقطه ، علامت پرسش ، علامت عاطفی (تعجب ) و . . . را روی بنر یا مقوا چاپ کند و در کلاس نصب کند . یا در قطع صفحات دفتر دانش آموزان تایپ و کپی کند در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا آن ها در آغاز دفتر انشا خود بچسبانند . 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 مدرس :‌استاد حسین طریقت (مولف کتاب راهنمای معلم نگارش ۲) برگزاری کارگاه در گروه دبیران ادبیات ایران (ساعت ۲۱) ۹۶/۶/۸ کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
4_6019514536426472081.pdf
1.81M
(ویژه ی دبیران ) بیان تجربیات ونظرات همکاران جهت تدریس درس در چارچوب طرح درس @adabiyatjame1112
4_5854688973099632237.pdf
1.08M
(ملکاذکرتوگویم) مشترک با همه ی رشته ها به کوشش:بانو فرحنازحسینی، استان البرز(کرج) @adabiyatjame1112
4_5963288239086240118.pdf
778.2K
(ویژه ی وهنرستان_مشترک با دبیرستان) به کوشش :فرحناز حسینی, استان البرز وبانو بقایی ,استان اصفهان وجمعی ازگروه دبیران ادبیات اصفهان @adabiyatjame1112
4_5963288239086240118.pdf
778.2K
(ویژه ی وهنرستان_مشترک با دبیرستان) به کوشش :فرحناز حسینی, استان البرز وبانو بقایی ,استان اصفهان وجمعی ازگروه دبیران ادبیات اصفهان @adabiyatjame1112
💢گنج حکمت همت ⚜️موری را دیدند که به زور مندی کمر بسته وملخی را ده برابر خود برداشته .به تعجب گفتند : «این مور را ببینید که {بار} به این گرانی چون می کشد؟» مور چون این بشنید، بخندید وگفت:‌«مردان،بار را به نیروی همت وبازوی حمیت کشند. نه به قوت تن » «بهارستان جامی » 🔰قلمرو زبانی همت:‌اراده ی قوی، عزم جزم، سعی و تلاش گران:‌سنگین چون: چگونه ، قید حمیت:‌جوانمردی ، مردانگی مور و ملخ:‌تناسب( شبکه معنایی) 💠قلمرو ادبی : کمر بستن :‌کنایه از آماده شدن برای انجام کاری بسته و برداشته:‌سجع مور وملخ :مراعات نظیر ✴️قلمرو فکری مفهوم کلی متن:‌برتر دانستن همت و غیرت بر نیروی بدنی 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 فرحناز حسینی، استان البرز (کرج) (۹۷/۷/۱۳) کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
4_5893210199770006438.pdf
252.1K
(بودجه بندی) تهیه وتنظیم : بانو فاطمه افضلی ، گناباد کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
4_5852718716982133984.pptx
1.43M
فرمت: powerpoint به کوشش :بانو جودکی ، کرج (براساس خلاصه ی مطالب بانو فرحناز حسینی ، کرج) @adabiyatjame1112