#کسب_آرامش با #متد_امیرالمؤمنین(سلاماللهعلیه)
یکی از راههایی که #امام_علی(سلاماللهعلیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن(سلاماللهعلیه) توصیه میکند این است که میفرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غمهای تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» #منبع؛ نهج البلاغه نامه 31.
#انتخاب_با_شما؛ کسب آرامش در محضر خالق بیکران یا در محضر یوگا.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✍⁉️ #شبهه و پاسخ آن ⁉️✍
وهابیها با استناد به روایاتی میگویند، روشن کردن چراغ روی قبر حرام است. از جمله این روایات در مستدرک حاکم آمده است که: «رسول خدا کسانی را که روی قبر چراغ روشن می کنند، لعن کرده است».[1]
✍ پاسخ ✍
نکته اول: این روایت از نظر سند ضعیف است.
📝در سند این روایت فردی به نام "ابی صالح باذام " وجود دارد که این فرد خودش و روایاتش مورد اعتماد علمای رجال اهل سنت نیست.
✍نسائی می گوید: ابوصالح باذام از نظر نقل حدیث مورد اعتماد نیست.[2]
📕بخاری در کتاب تاریخ کبیر درباره این فرد میگوید: «مجاهد از تفسیر ابی صالح نهی کرده است»[2]
✍نکته دوم: در پاسخ به ادعا و برداشت #وهابیها میتوان گفت منظور این روایت، قبور پیامبر اکرم و اولیای الهی نیست، بلکه قبور دیگران است، زیرا شرع مقدس، احترام پیامبران و اولیای الهی را در دوران حیات و مرگشان نیکو و پسندیده میداند.
✍نکته سوم: این روایت، مختص به زمانی است که روشن کردن #چراغ بر روی قبر، هیچ منفعتی نداشته باشد و موجب هدر دادن مال گردد،
ولی اگر روشن کردن چراغ برای قرائت قرآن، خواندن دعا و نماز، بهره مندی زائران و کسانی باشد که شب را کنار #قبر و مزار میمانند، نه کراهتی دارد و نه حرام است.
📚منبع: به نقل از کتاب درس هایی در نقد وهابیت، نجم الدین طبسی، ص35
[1]. حاکم نیشابوری، المستدرك على الصحيحين ج 1 ص 530 ،دار النشر: دار الكتب العلمية، بيروت، 1411هـ - 1990م ، الطبعة الأولى، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا
[2]. الکامل فی الضعفاء، ج2، ص71،
[2]. بخاری، التاريخ الكبير، ج 2 ص 144، دار النشر: دار الفكر، تحقيق: السيد هاشم الندوي
ترور کور
♨ @terorkor
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
راهی جز #توسل وجود ندارد
همیشه باید اهل #استمداد از #اهلبیت (علیهمالسلام) بود. استمداد از اهلبیت(علیهمالسلام) در خود اهل بیت هم بوده است. #امیرالمؤنین (سلاماللهعلیه) در جنگ #احد از رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) این گونه استمداد میگرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة»
#منبع؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97.
ولی آنچه در #شبهعرفان_حلقه و برخی از #فرقهها مشاهده میشود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را #شرک معرفی میکنند.
آیا اشخاصی مانند #طاهری که اینگونه نظرات را میدهند؛ شناختی از دین دارند؟
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب
علیمحمد شیرازی در اشتباهی بزرگ، حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنیاسرائیل بوده را قبل از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. عبدالبهاء نیز به توجیه این سوتی باب روی آورده و مدعی میشود که دو حضرت داوود وجود داشته است. این در حالیست که سخن باب، صراحت بر تقدم داوود بنیاسرائیل بر حضرت موسی دارد.
@n_bahaiat
@adyannet
حکایت اسماعیلِ بهاءالله!
یکی از فرزندان پیامبرخواندهی بهائیت به نام مهدی، با سقوط از روزنهی بام در شهر عکّا، از دنیا رفت. پیامبرخواندهی بهائی نیز بلافاصله لوحی دربارهی مهدی نوشت و او را به اسماعيل و عيسی مسيح و امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود. اما آیا تشبیه این بیاحتیاطی به فداکاریهای عظیم، حکایت از خودخواهی بهاء ندارد؟!..
@n_bahaiat
@adyannet
😳حکایت #اسماعیلِ #بهاءالله!
💥پیامبرخواندهی بهائیت از نخستین همسر خود که "#آسيه" نام داشت، صاحب دو پسر با نامهای عباس (مقلب به #غصن #أعظم) و مهدی (ملقب به غصن أطهر) شد. زندگی مهدی در سنّ جوانی، با سقوط از روزنهی بام در شهر عکّا، پایان یافت.[1] از اینرو پیامبرخواندهی بهائیت نیز که گویا از مرگ پسر خود بسیار متأثر گشته بود، فوراً دست به قلم برده و لوحی دربارهی مهدی نوشت و او را به حضرت اسماعيل و حضرت عيسی مسيح و حضرت امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود.
💠به راستی چگونه میتوان بیاحتیاطی جوانی که به سقوط او از پشت بام منجر شد را به قربانی کردن حضرت اسماعیل (علیه السلام) توسط پدرش حضرت ابراهیم (علیه السلام) تشبیه کرد؟!
♻️و به راستی چه شباهتی میان فداکاری و جانبازی امام حسین (علیه السلام) و تمام اصحابش برای برپایی دین خدای سبحان، با افتادن فرزند مدعی کذّابی از پشتبام وجود دارد؟! آيا افتادن از پشت بام با فدا کردن یکی است؟! آیا اين حادثه، نهايت خودخواهی پیامبرخواندهی بهائیت را نمیرساند که آدمی، سقوط فرزندش را از پشت بام، به منزلهی کار عظيم ابراهيم و پسرش (علیه السلام) میشمارد؟ و يا آن را با فداکاری شگفتآور حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) مقايسه کند؟
✅آری؛ همين خودپسندی بيش از حدّ موجب شد تا سرکردگان بهائیت، خود را برتر از غیر دانسته و متحد با ذات خدا بدانند و به ادعای ربوبيت و الوهيت برخیزند.[3]
📚پینوشت:
[1]. شوقی افندی، قرن بديع، ترجمه: نصرالله مودت،125 بدیع، ج 2، صص 301-300.
[2]. همان، ص 302.
[3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، نسخهی الکترونیکی، ج 2، ص 255.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
👊دفاع عالم سنی از مقام حضرت خدیجه(سلام الله علیها)👏
😡هتک حرمت به خانه ام المومنین خدیجه😡
✍«رفاعی » از علمای بزرگ اهل سنت کویت، در نامه اعتراض آمیز خود خطاب به وهابیهای عربستان آنها را از کارهای ناشایست بر حذر می دارد
📢و می گوید : « شما به تخریب خانه امالمومنین خدیجه کبری اولین حبیبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رضایت دادید و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادید
📖با این که آن مکان، محل نزول وحی قرآن بود و در برابر این جنایت سکوت اختیار کردید و رضایت دادید که آن مکان مقدس به دستشویی و توالت مبدّل شود.
⁉️چرا از خدا نمیترسید؟ و از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حیا نمیکنید؟ [1]🔥
📚پینوشت:
[1]. رفاعی، النصیحه لاخواننا علماء نجد، چاپ استانبول، 1406ق، ص59
همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇
ترور کور
♨ @terorkor
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
توصیه به تقوا، سرپوشی بر جهل باب!
علیمحمد باب در عین حال که علم خود را الهی میدانست، دچار اشتباهات فاحش علمی شده است. همچنان که وی رسالت حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنیاسرائیل است را پیش از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. پیامبرخواندهی بهائیت نیز بر خلاف آموزهی تطابق دین با علم و عقلی که به او منتسب میکنند، به توجیه این ادعای غلط باب روی آورده است.
@n_bahaiat
@adyannet
نسرین ستوده، از چهرههاییست که در سه دههی گذشته وظیفهی تهیهی خوراک تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی را بر عهدهداشته است.
وی که در #فتنه ۸۸ و دو دورهی انتخابات ریاست جمهوری بعد از آن، از حصر سران فتنه حداکثر استفاده را کرده بود، این بار نیز تلاش کرد تا از (باصطلاح) حصر #نورعلی_تابنده بر علیه نظام شانتاژ تبلیغاتی درست کند که با مخالفت شدید #دراویش روبرو شده است.
@n_tasavof
@adyannet
#ترویج_ظلم_پذیری
فلورانس اسکاول شین، مروج #تفکر_نوین و صاحب کتابهای بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از #فلورانس_اسکاول_شین. وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به #ظلمپذیری میکند و میگوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.»
#منبع؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28
#آیا هیچ عاقلی میپذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیادهخواه، که مال و ناموس دیگری را طلب میکند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه میخواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده خواهی اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#بودا_مکتب_اومانیسم
در تعالیم بودا آنچه برای هر #سالک اهمیت دارد، تکیه بر نفس و اعتماد به نیروی ذاتی خود اوست که باید به واسطهی #تهذیب و #تزکیهی باطن، خود را از چرخهی تناسخ خلاصی بدهد. درحقیقت، در #مذهب او انسان مورد توجه قرار گرفته است، از اینروی میتوان گفت که اساس مذهب بودا انسان محوری است نه خدا محوری.
#بودا_میگوید: «من از چه چیز سخن گفتهام، من دربارهی بدبختی و نیاز سخن گفتهام، دربارهی فرجام نکبت، گفتگو کردهام و نیز دربارهی ایمانی که به فقر و نکبت و بدبختی بشـر پایان خواهد داد توضیح دادهام، اما چرا این مباحث را پیش کشیدهام؟ زیرا فقط از این سودی حاصل میشـود که به مبانی و اساس دیانت مربـوط است و آدمی را به رهایی از آلام و رنجها و به معرفت عقل کل و نیروانه هدایت میکند.»
#منبع؛ جان بی ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 214
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
آیا ادعای بهاء در زندان جهانگیر شد؟!
جناب عبدالبهاء، از جهانگیری ادعای پیامبری پدر خود، با تعبیر برهان عقلی یاد کرده است. این در حالیست که اولاً: جهانگیری ادعای حسینعلی نوری، چگونه میتواند به عنوان دلیلی بر حقانیت او قرار گیرد؟! ثانیاً: بر فرض پذیرش این ادعا به عنوان برهانی عقلی، میبایست بدانیم که چنین دلیلی، حداقل در حق پیامبرخواندهی بهائیت صادق نیست.
@n_bahaiat
@adyannet
آیا ادعای بهاء در #زندان #جهانگیر شد؟!⁉️
♦️دومین پیشوای #بهائیت جناب #عبدالبهاء، از جهانگیری ادعای پیامبری پدر خود، با تعبیر برهان عقلی یاد کرده و گفته است: «یک برهان عقلی دیگر گوئیم و اهل انصاف را همین برهان کفایت است که هیچکس نمیتواند انکار کند که این شخص جلیل، در سجن أعظم، امرش را بلند کرد و نورش باهر (آشکار) شد و صِیتش (آوازهاش) جهانگیر گشت و آوازه بزرگواریاش به شرق و غرب رسید و إلی یومنا هذا چنین امری در عالم واقع نشده».[1]
💠اما در پاسخ به این ادعای عبدالبهاء میگوییم:
👈اولاً: #جهانگیری ادعای حسینعلی نوری، چگونه میتواند به عنوان برهانی عقلی و دلیلی بر حقانیت او قرار گیرد؟! چه بسا باطلهای بسیاری بوده که شُهره شدند و چه حقهایی بوده که گمنام ماندند. بنابراین صِرف شهرت را نمیتوان به عنوان برهانی عقلی پذیرفت.
👈ثانیاً: بر فرض پذیرش ادعای فوق به عنوان برهانی عقلی، میبایست بدانیم که چنین دلیلی، حداقل در حق پیامبرخواندهی بهائیت صادق نیست. چرا که بنا به اعتراف منابع بهائی، نه تنها پیامبرخواندهی بهائیت بلکه حتی شخص عبدالبهاء، همواره تقیه کرده و خود را مسلمانی عادی جلوه میدادند.
♻️بنابراین، آیینی که پیشوایان بهائی، جرأت ابراز آن را، حتی در شهری که در آن میزیستند، نداشتند و در عین گمنامی عقاید خود را کتمان میکردند، چگونه میتوان از جهانگیری آن به عنوان دلیلی عقلی سخن به میان آورد؟!
📚پینوشت:
[1]. عباس افندی، مفاوضات، مصر: فرجالله زکی الکردی، 1920 م، ص 28-27.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
🌷دعوتنامه🌷
✨مژده به مخاطبینی که از یکطرفه بودنِ کانال نقد فرقههای صوفیه خسته شدهاند.✨
✅ پیج اینستاگرامی کانال شروع به فعالیت کرد.
🔸اگر خواهان شرکت در مباحث جنجالی هستید؛
🔸و اگر میخواهید از عقاید دراویش آگاهی پیدا کنید؛
🔹مرحمت نموده و با لینک زیر به ما بپیوندید
https://www.instagram.com/sufiya121
@n_tasavof
@adyannet
📢اعتراف به تأثیر مظلومنمایی در تحقق #اهداف #بهائیت!
😔مظلوم نمایی، یکی از شیوههای قدیمی است که گروههای ضعیف برای پیشبرد اهدافشان از آن بهره میگیرند. از اینرو تشکیلات بهائیت و بسیاری از جریانهای ملحد توانستهاند با همین شیوه، فرصتهایی را (حتی تا حد سازمانهای بین المللی) برای خود به دست آورند.
از اینرو در یکی از مقالاتی که در شبکههای وابسته به تشکیلات بهائیت با عنوان «نگاهی به نتایج پروژه دستگیری یاران ایران: رشد و انسجام بیشتر در جامعه بهائی» به انتشار درآمد، به بررسی تأثیر به کارگیری این سیاست در بهائیت، پرداخته شد. همچنان که در بخشهایی از این مقاله آمده است: «یاران ایران دَه سال قبل دستگیر شدند...
🔰در بررسی این استراتژی خصمانهی تشکیلات بهائیت، لازم است تا نکاتی را با یکدیگر مرور کنیم.
✳️ در ابتدا باید پرسید که به راستی چه تعداد بهائی زندانی در ایران وجود دارد که تشکیلات بهائیت، به برجستهسازی محکومیت آنها میپردازد؟! به اعتراف سایت آئین بهائی (تنها سایت رسمی تشکیلات بهائیت در ایران)، تعداد بهائیان زندانی در ایران (که البته ممکن است مرتکب انواع جرایم شده باشند)، به حدود 90 نفر میرسد.[1] رقمی که با توجه به جمعیت سیصدهزار نفری که تشکیلات بهائیت برای پیروان خود اعلام کرده، اگر درصدگیری شود، تقریباً معادل هیچ است!
✅بنابراین روشن است که بر خلاف ادعای #تشکیلات #بهائیت، هیچ فرد بهائی به صِرف داشتن عقیده در ایران زندانی نیست؛ چرا که اگر چنین بود، اینک میبایست تنها سیصدهزار زندانی بهائی داشتیم؛ حال آنکه تعداد کل زندانیان کشور، دویست و چهل هزار نفر است.[2]
پینوشت:
[1]. سایت آئین بهائی، در خلال مقالهای که به مناسبت تصویب قطعنامهی کنگرهی آمریکا با حمایت 32 سناتور، به انتشار درآورد، وجود این تعداد زندانی وابسته به خود را اعلام کرد.
[2]. خبرگزاری تسنیم، تیتر خبر: تعداد زندانیان کشور به ۲۴۰ هزار نفر رسید، مورخ: 1396/3/31، کلیک کنید...
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
😱توهین به ملّتها در بهائیت، کنایه به #هواپرستان در اسلام
💥 پیشوایان #فرقهی #بهائیت بر خلاف ادعای #وحدت عالم انسانی خود [1]، همواره ملّتهای مختلف جهان را مورد توهین و #هتاکی قرار دادهاند. همچنان که پیامبرخواندهی بهائیت در توهینی آشکار، #تُرک #زبانان را وحشی خطاب کرده استاز تُرک زبانها دوری کن و فاصله بگیر، اگرچه پدرت باشد! چرا که اگر دوستت بدارد، خواهَدَت خورد و اگر دشمن بدارد خواهَدَت کُشت»[2]
🔻#عباس #افندی نیز به عنوان جانشین وی، مردم آفریقا را پَستتر از حیوان دانسته [3] و آفریقاییهایی را که مستعمرهی دولتهای غربی نشدهاند را گاوهایی در صورت انسان میداند.
✅در پاسخ به مبلّغین بهائی میبایست گفت، البته اسلام نیز برخی انسانها را همچون حیوانات، بلکه گمراهتر از آنان میشمارد؛ اما این وصف را هرگز در مورد قوم یا نژاد یا مدنیت خاصی به کار نگرفته است. بلکه لبهی تیز موضعش در این کلام، متوجه «انسانهای غافل، هواپرست، منکر حقیقت و لجوج» است.
✳️چنین انسانهایی از مرحلهی انسانیت سقوط کرده و گوش شنوا و چشم بینا و دلِ پذیرای حق ندارند و خویشتن را به خواب زدهاند. اینان خود گمراهاند و دیگران را نیز گمراه میکنند و اصطلاحاً، هیزم دوزخ الهی میشوند.
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، مصر: فرجالله زکی الکردی، 1921 م، چاپ اول، ج 3، ص 160.
[2]. اسدالله فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، 124 بدیع، ج 2، ص 154.
[3]. ر.ک: عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه ملّی نشر آثار امری به زبانهای فارسی و عربی، 127 بدیع، ج 2، ص 237.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
آیهی 5 سورهی سجده، مبشّر بهائیت!
یکی از آیات قرآنی که مبلّغان بهائی، به عنوان مهمترین دلیل حقانیت پیشوایان خود به آن استناد میکنند، آیهی 5 سورهی مبارکهی سجده است. این در حالیست که اولاً: نویسندگان بهائی کلمات کلیدی این آیه را به نفع خود و به اشتباه معنی کردهاند. ثانیاً: این آیه مربوط به امور خلقت و آفرینش جهان و نه مربوط به تشریع ادیان است.
@n_bahaiat
@adyannet
💥شبههی #بهائیت در خصوص نام #مادر #امام #زمان (علیه السلام)
✍مادر امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) به نامهای متعددی از جمله #نرجس، #سوسن، #صقیل، #ریحانه و... خوانده شده است.[1] از اینرو مبلّغان #بهائی تلاش دارند تا با طرح مباحثی در مورد نرجسخاتون (علیها السلام)، تولد امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) را مورد انکار و یا تردید قرار دهند.
🔰در پاسخ به این اشکال مبلّغان بهائی میگوییم:
1⃣اولاً: دلایل مختلفی برای اسامی مختلف نرجس خاتون (علیها السلام) ذکر شده؛ از جمله اینکه در آن زمان انتخاب چند نام برای کنیزان مرسوم بوده و یا اینکه تسمیهی ایشان به چند نام، به خاطر تقیه و در راستای شناخته نشدن ایشان در میان سایر کنیزان بوده است.
2⃣ثانیاً: بر خلاف ادعای مبلّغ بهائی، دستگاه حکومت عباسی (با توجه به روایات رسیده از پیامبر و سایر ائمه (علیهم السلام)) که میدانست فرزند امام حسن عسکری (علیه السلام)، همان موعودیست که ریشهی ظلم و ستم را برمیچیند [2]؛ امام حسن عسکری (علیه السلام) را تحت نظارتهای شدید و بیسابقهای قرار داد. به همین دلیل ایشان در تقیه به سر برده، ازدواج رسمی نداشتند و تولّد فرزند بزرگوارشان نیز، به صورت مخفیانه صورت گرفته است.
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النّعمة، قم: مؤسسهی النشر الإسلامی، 1359، ج 1، ص 432.
[2]. ر.ک: محمدباقر صدر، بحوث حول المهدی، بیروت: دارالتعارف للمطبوعات، چاپ دوم، 1979 م، ج 1، صص 261-258.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet