🔰انتشار یادداشت نساءخلیلی، عضو تحریریه مجتهده امین ،«به مناسبت فرار شاه و جاگذاشتن هویدا»، روزنامه سراسری سراج
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/16020
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مجله افکار بانوان حوزوی
🔮🔮توجه عکس واقعی بانو مجتهده امین ارسالی از طرف خانم دکتر ناهید طیبی #پویش_نوشتن #جهاد_روایت #مج
انتشار عکس واقعی مجتهده بانو امین و توضیحات آن، در روزنامه سراسری سراج
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
سلام و نور
عرض تبریک به بانوان نویسنده حوزوی
خرسندیم که به لطف خدا و مدد اهلبیت علیهمالسلام، سکوی کانال «مجله افکار بانوانحوزوی»، موجب انتشار این یادداشتها در روزنامههای سراسری شد.
منتظر ارسال یادداشتهای فاخر بانوان حوزوی هستیم.
#مدیر
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مجله افکار بانوان حوزوی
🔰انتشار یادداشت زهرا سعادت عضو تحریریه مجتهده امین/نقد یارانه حجاب و حجاب یارانهای خانم خزعلی معاون
پس از نقد سراج(زهرا سعادت) به حجاب یارانهای انیسه خزعلی پاسخ داده شد. نقد یارانه حجاب و حجاب یارانهای خانم خزعلی معاون رئیس جمهور را اینجا بخوانید👇
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/16014
📌معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: طرح یارانه چادر و حجاب از گروههای مردمی دریافت شده و در دست بررسی است.
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی صمیمی با اقشار مختلف زنان در یزد به گفتگو نشست و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان تاکید کرد: طرح یارانه چادر و پوشش اسلامی مثل بسیاری از طرحهای دیگر مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و هیچ مصوبهای ندارد.
انسیه خزعلی معاون رئیسجمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع لباس و پوشش مناسب طبق گفته بانوی عضو کابینه آیتالله رئیسی، هم در شوراهای فرهنگی و هم در دولت مورد توجه بوده و طرحی در دست است که چادر بهعنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.
#حجاب #نقد
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/16032
https://serajonline.com/
@serajna
https://www.jaaar.com/kiosk/archives/s
#مطالبهگر_باشیم
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبر خند ۸۱(داغ و تازه)
اسکار خفت گیر اعظم میرسه به ...
نویسنده: سمیه رستمی، عضو تحریریه مجتهده امین
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مذهبیِ صورتی
✍️طیبه فرید ، عضو تحریریه مجتهده امین
اصطلاح «مذهبی صورتی» عبارتیاست که به تازگی وارد گفتمان و محاورات رسانهها شده است، کلید واژهای که تولید و جعل آن ایده خوبیاست در راستای تفکیک تفکر « اسلام مالی» کردن رفتارها و وقایعِ بیمعیار از خط اسلام مبتنی بر جهانبینی معیارمند و اصیل. تفکری که میخواهد محل وفاق حق و باطل باشد البته چراغ خاموش در راستای تأمین منافع صاحبان خود. قرائتی متفاوت از مذهبی بودن و امروزی بودن. این اندیشه با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ میکوشد حتی الامکان همه را از خود راضی نگه دارد.
ملتزمین به این مرام خدا و خرما را با هم می خواهند و برآورد می کنند که چطور موقع حوادث حساس، فاز روشنفکری بگیرند که نه سیخ بسوزد و نه کباب! تجربه نیز نشان میدهد موقع بحران و فتنه نمیشود روی همتشان حساب کرد چرا که عموما عبارات اپوزوسیون را به سبک کاسهی داغتر از آش و با پرستیژ منتقد مذهبی تکرار میکنند.
نکتهی قابل تأمل اینکه «مذهبیهای صورتی» بر گزارهی دینی بودن اصرار دارند و تلاش میکنند با ضرب و زورِ واژهها، تفکر خودشان را به اسلامی بودن مستند کنند، غافل از اینکه دُم خروس این دوگانگی، بالاخره یکجایی بیرون خواهد زد. گفتمان انتقادی مذهبیهای صورتی با ادبیات ضد انقلاب مو نمیزند و گاهی به شیوهای افراطی از آنها نیز جلو میزند و با عنصر زماننشناسی آب به آسیاب جنگ روایتهای خصم میریزد. کلید واژهی «مذهبی صورتی» شرح حال کسانی است که معرفتشناسی معیار را از منظومهی زیستی خود حذف و جای خالی آن را با بلای خانمانسوز تفسیر به رأی پر کردهاند.
امیر بیان علیهالسلام در باب صفات منافقین فرمودند:
«كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ
موافقتِ زياد [نشانه] نفاق است؛ مخالفتِ زياد [نشانه] دشمنى است»
این خصوصیت از ویژگیهای منافقان است که در موضع موافقت یا مخالفت خود با رویدادها معمولا دچار افراط و تفریط هستند. یا زیادی مخالفت میکنند یا زیادی موافقند که هر دو نوع این رفتار گویای طبع نامتعادل این افراد است. مزاجی دوگانه و در رفت و آمد، خصلتی که دائماً بر این حال نمیماند و عاقبت هزینهای که باید در مسیر حق میشد را در راه باطل تلف میکند. بیشک پایان راهی که «مذهبیهای صورتی» در طلب آن هستند چیزی جز انحراف از صراط مستقیم نیست. وقتی اوج همت انسان حفظ مخاطب و شرایط موجود به قیمت گزافِ کمرنگ نمودن حقیقت باشد.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
زنی که اهلیِ خودش نبود🚫
✍️زهرا سعادت
صدای کوتاه گوشی خبر از پیغام دوست آورده بود؛ خوب است رفقای قدیمی میان هیاهوی زندگی و دوری اجباری کرونا سراغ بودنش را با دو سه خط پیغام مجازی میگیرند. لبخند برلب جواب سلام گرمش را هرچند مختصر میدهد. دوستش میپرسد:« بالاخره برای دورهمی چه کنیم؟» آه از نهادش بلند میشود. با این اوضاع بههم ریخته و بینظم زندگیام...؟ باز پرسید:« نگفتی چیکارهای؟» دودوتایی در ذهنش کرده و آخرش به این رسید که هیچ جور نمیتواند قول بدهد. سریع نوشت: «خوش بگذره عزیزم!» بر خلاف استیکر ارسالی، غمبارترین حالت ممکن را درونش تجربه میکرد. دنیایی از خشم و عصبانیت! در پاسخ نوشته بود: «باز چه خبره که با ما نیستی؟ ما که خیلی وقت پیش برنامه چیدیم. همیشه ما با هماهنگی تو مشکل داریم!»
راست میگفت، بعد از مدتها با هم قرار دیدار در پاتوقشان را داشتند. هم فال بود و هم تماشا. تند تند مینوشت که «هنوز وقتش نرسیده اهلی خودت بشوی؟ مگر ما هم متأهل نیستیم ولی قرارمان بههم نمیخورد. همه میدانند که روز خودمان فقط مال خودمان است.» طرح و برنامهشان محقق شدن روز مخصوص ماست! کاش تماس را تصویری انجام میداد که عمق غم چکیده برگونههایش را درک کند!چطور میتوانست بگوید «من هم دوست دارم اهلی خودم باشم». نوشت از «همسرت یاد بگیر!» این هم راست بود. مردی که وسط همه شلوغیهای هیچ و پوچ زندگیاش، اهلیِ خودش بود. وقتهایی که اعتراضش به این حجم اهلی بودنش را شنیده با اخم گفته بود:«تو هم برو!» چیزی از جنس کینه درونش تلنبار شده است!
زنی که همیشه شلوغ است و در رفت و آمد! زنی که در دنیای پیرامونش، گوشهای برای دلش ندارد که درش را بسته و مدتی امنیت داشته باشد! زنی که خلوت ندارد! زنی که اهلیِ خودش نیست! زنی که با شاقول اطرافیانش تراز یک زندگی پرهیاهوست! زنی که هیچکس از نبودنش نمیترسد! زنی که جرأت نداشته برود که بگوید اگر ماندهام، حرمت عشق پاکم را دانستهام! زنی که زندگیاش بر مدار خواستههای بچههایش میچرخید تا کلاس زبان دخترش یا آموزش فوتبال پسرش به تأخیر نیفتد! زنی که حریم ندارد! زنی که از محبت زیادش احساس حماقت در وجودش ریشه کرده است! زنی که هیچ وقت دلخوریهایش را جدی نگرفتند! به یکباره خودش را به آغوش کشید تا بیشتر از این تهی بودنش هویدا نشود! گوشهایش را گرفت تا صدای شکستن روحش از حجم تنهایی را نشنود! چشمهای خستهاش را بست تا موج اشک حسرت، ساحل قلبش را متلاطم نکند!
این داستان زنان و مادرانی است که پایبند طرحواره ایثارند! زنی که اهلی خودش نبود!
#هفته_زن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
من الغریب الی الحبیب
✍️مرضیه رمضان قاسم
آقای ما بیا که شیعه در دوزخ غیبت محبوس شده است و عمر منتظرانت رو به زوال، چرا که ما عمر نوح نداریم.
دشمن برای نابودی تشیع شمشیرها از رو بسته است و دائم کارش فتنهافکنی و آتشافروزی است همانگونه که بر حضرت ابراهیم -علیهالسلام- آتش افروخت.
فرعونیان زمان با لشکریان بر ما میتازند.
کاهنان شرق و غرب مارها را علیهمان گسیل دادهاند.
ای مسیح ما، تا کوفیان عصر، در یاری مُسلِم زمان نامهها پاره و پیمانها نشکستهاند ظهور کن و به ما جان تازه ببخش، ما را با سوار کردن بر کشتی امن ظهور از فتنهها بِرَهان تا بر کوه جودی فرود آئیم.
صبح امید شیعه نزدیک است، آتشها بر او گلستان خواهد شد و با امداد الهی نیش مارهای شبهات و طعنهها با استدلالهای عقلی و شرعی توسط حجت عصر بلعیده خواهد شد.
به زودی کویر غیبت محو و رود نیل بر ما ظاهر خواهد شد.
پس به هوش باشیم! چرا که تا آمدن حسینِ زمان، وظیفهی ما اقتدا به مسلم زمان است.
🍃اللهم عجل لولیک الفرج 🍃
#قائدنا_الخامنهای
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مثل یک کوه غمم، دارم کمر خم میکنم
بی پناهم ضامن آهو! نگاهم میکنی؟
می بری مشهد مرا حال دلم بهتر شود؟
با هوای صحن؛قدری روبهراهم میکنی؟
#نگین_نقیبی
#شاعران_اجتماعی
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
#دلنوشته
دوباره از اول...
✍️سیدهالهام موسوی
امروز مثل همیشه دنبال یک کلمه، یک سوژه؛ اصلاً نمیدانم دنبال چه هستم؟ اما هرچه هست، دنبال یک رهایی، یکنوع پرواز بر فراز ابرها هستم! یک چیزی که من را تا خود خدا برساند؛ شاید بگویی: مگر در زمین خدا را نمیشود پیدا کرد؟ آری درست ولی من خدا را در پرواز بیشتر احساس کردم!
باید در این دنیا قدمی برداشت تا بالهای خسته را سوی آسمان گشود.
من همان کلمه یا همان سوژهای، که در جستوجوی آن هستم. باید بنویسم از دلم، از دلی که پر از کلمه است. دل پر از کلمه حرفهای ناگفته زیاد دارد.
من همان دانهی زیر خروار خاکم که تا جوانه زد دوباره بر آن خاک پاشیدند؛ اما دوباره جوانه زد!
من همان پرندهی کنج قفس دنیا هستم که هر بار آماده پرواز شد، بالهایش را چیدند؛ اما ناامید نشد و هنوز که هنوز است در آرزوی پرواز می باشد. میدانید چرا؟! چون او صدای آشنایی را میشنود که همیشه صدایش میکند! «تا من را داری دوباره از اول...»
دنبال چه باشم وقتی خود، کتاب ناخوانده هستم؟
🍃اللّٰهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ . اللّٰهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ . اللّٰهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي . اللّٰهُمَّ لَاتُمِتْنِي مِيْتَةً جاهِلِيَّةً، وَلَا تُزِغْ قَلْبِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي .🍃
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
#خاطره
خدا گرهگشای هر اندوهی
✍️سمانه صفری
نمیتوانستم دخترک ۱۰ ساله را ناامید رها کنم. بالا و پایین رفتنها و صحبت با مسئولین مختلف بیمارستان هم هیچ دردی را دوا نکرده بود. دخترک در پشت تنه نحیف عمویش قایم شده بود و با نگاه التماس گونهاش فریاد میزد که او را ناامید به شهرش بازنگردانم.
بالاخره توانسته بود، سر خمیدهاش را جلوی برادرزادهاش بالا گرفته و به او بفهماند که قول و قرارهای سلامتی و آوردنش به این شهر شلوغ، پربیراه نبوده است. حالا میتوانست با پیروزی به زابل برگردد و دیگر شرمنده بزرگان طایفهاش نباشد.
دعای خیر از زبانش نمیافتاد. برای من اما ارزشمندترین هدیه در تمام آن لحظات، لبخند زیبای دخترک بود که چهره فرشته گونهاش را بیشتر از هر زمان دیگری درخشان کرده بود. هدیهای به همراه حلاوت و شیرینی این حدیث زیبای امام رضا علیه السلام که فرمودند:
مَن فَرَّجَ عَن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللهُ عَن قَلبهِ یَومَ القِیامَةِ؛
هر کس گِرِه از کارِ مؤمنی بگشاید (و غمی را از او بزداید)، خداوند هم در قیامت، کار بسته او را می گشاید (و اندوهش را می زداید).
*اصول کافی، ج ۲، ص ۲۰۰
🔗متن کامل در صفحه نویسنده
#خاطرات_یک_مددکار_مهربون
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
نرم نرمک جنگ نرم
✍راضیه فاضلفر
صدای گلوله به گوش نمیرسد و همه جا آرام است و دشمن و لشکر مدافعین ما در مرزها روبهروی هم قرار ندارند. در کنج خانههای خود، زمستانِ گرم و تابستانِ سرد را برای خود و خانواده فراهم کردیم و زندگی میکنیم؛ اما به ناگاه متوجه میشویم که در کلبهی خوشبختی ما بعضی از چیزها سر جای خود نیستند، مثلاً صدای اذان خواب نازمان را اذیت میکند و روزه برای پوست و جسم فرزندمان ضرر دارد، از بعضی مراسمهای ملی و مذهبی با نیشخند یاد میکنیم و برای ولنتاین و کریسمس مهیا میشویم!
محرم و صفر میگذرند، از ماههای انسانساز؛ اما فقط در پی انتقاد از نذریدادنها و عزاداریها بودیم و این وسط با لایک کردن مطالبمان توسط فالوورهایمان احساس قدرت میکنیم و لذت وصفناپذیری به ما دست میدهد و ادعای بزرگ و حق به جانبی میکنیم!
زمان میگذرد و در میانهی عمر نه چندان باقیمانده با یک تلنگر متوجه میشویم از خودمان نمرود و فرعون ساختیم که در برابر خداوند و احکامش قد علم کرده و این محصول جنگ نرمی بود که بدون گلوله و خشونت وارد زندگیمان شده بود و ما غافل بودیم!
به راستی چرا به تسخیر رسانه و جادوی آن دقت نمیکنیم و چرا بیتفاوتیم؟ تا جایی که رهبرمان میفرماید:« تسلط بر مغزها از تسلط بر سرزمینها بالاتر است. اگر مغز یک ملت را تسخیر کنند آن ملت سرزمین خود را تقدیم میکند.» *بیاناترهبری ۵/ ۹/ ۱۴۰۱
#جهاد_تبیین
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
العاقل یکفی بالاشاره
✍️مرضیه رمضانقاسم
اگر از کسی خطایی دیدیم بگوئیم و رد شویم، مثل کوبهی قالیبافان روی اعصاب ملّت قدم آهسته نرویم.
یادم نمیآید خطایی مرتکب شده باشم و مادر به من تذکر لسانی داده باشند، "سکوت" مادر خودش یک کتاب تذکرهالانبیاء و اولیاء بود.
از سکوت بیزارم چون برخلاف مشهور که سکوت را علامت رضایت میدانند برعکس گاهی سکوت میتواند نشانهی عدم رضایت باشد!
#نصیحت_ماندگار
#تذکره_الاولیاء
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
داستان یک کلمه
✍️معصومه پازکی
۱- "یک کلمه بگویید" این حرف استاد در روز اول کلاس نویسندگی بود. "یک کلمه"، چقدر گفتنش سخت بود گویا همه کلمات در جایی از ذهن پنهان شده بودند تا بر زبان جاری نشوند یا اگر کلمه ای خودنمایی میکرد او را نپسندیده و رد میکردم استاد ادامه داد: "هر کلمه ای که اولین بار به ذهنتون میرسه رو بگید" با اعتماد به حرف استاد اولین چیزی که به ذهنم آمد را گفتم بعد، از ما خواستند وصف یا اضافهای برایش انتخاب کنیم، بیربط یا باربط چیزی را به آن کلمه اضافه کردم کار جایی سخت شد که باید با این کلمه و وصفش جمله بنویسم به ذهنم مراجعه کردم مثل روز اول تولد لوح سفید بود کانه هیچ کلمه ای را نمی شناختم و هیچ معرفتی را کسب نکرده بودم تا آنها را در کنار هم بنشانم. تلاشم را کردم و دوباره به ذهنم مراجعه کردم اما این بار هم خطا می داد و هیچ کلمات معناداری را که با کلمه انتخابی جور در بیاید، پیدا نمی کرد.
گویا کیسهی ذهنم سوراخ شده بود و تمام معلوماتش را به خاطر عدم تکرار از دست داده بود ثمره بیست سال درس خواندن در موقع نوشتن به کار نیامده بود، در سیر و سلوک ذهنی بودم که یاد دوران مدرسه و زنگ انشا افتادم، انشاهایی که هیچ کدام را خودم ننوشته بودم و در زنگ انشا خواننده انشاهای نوشته شده خواهرم بودم در همان حال و هوا سیر می کردم که صدای استاد مرا به خود آورد "جمله تون رو بخونید" به کاغذم نگاه کردم مثل ذهنم سفید بود مظلومانه به استاد نگاه کردم و گفتم چیزی ننوشتم و آن شروع تمام نادانی هایم بود.
۲- باید دوباره رجوع می کردم به تمام خوانده هایم باید با تکرار احیا می کردم مفاهیم مرده را. به سراغ کتاب های مختلفی رفتم، تورقی کردم و شروع کردم به مطالعه داستان ها و حکایات، به سراغ واژنامه ها رفتم و دوباره آنها را خواندم همه را بلد بودم انگار احیا اتفاق افتاده بود. کم کم کلمات خودنمایی می کردند و در ذهنم رژه می رفتند فکر کردم تا حاضرن باید با نوشتن حبسشان کنم دست به قلم شدم و شروع کردم به نوشتن، کلمات مثل واگن های قطار کنار هم ردیف می شدند بدون اینکه صبر کنم یا به غلط نوشتن توجه کنم، فقط نوشتم و بعد در آخر چند بار با صدای بلند خواندم تا غلط هایش را اصلاح کنم، خوب یادم هست چقدر ذوق کرده بودم هر پنج دقیقه یکباری می آمدم و نوشته ام را می خواندم و ذوقش را می کردم. به بند کشیدن کلمات با نوشتن و تکرار آن رمز زنده نگه داشتن واژگان در ذهن بود و همین شد اساس کار من.
۳- کلمات دیگر با من همراه شده بودند تصمیم گرفتم آنها را برای خودم حفظ کنم و مکتوباتم را دسته بندی کردم.
- تفکر مکتوب
- فهم مکتوب
- سخنرانی مکتوب
نتیجه حبس کلمات، تریبونی برای انتشار افکار، افهام و نظرات شد و اینگونه "یک کلمه" آغازگر نوشتن شد.
#تجربه_نوشتن
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
خیال خام تحریم ثمره با برکت انقلاب
✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین
بعد از شکست واضح استراتژیهای نخنما شده اپوزیسیونهای وابسته به دشمنان نظام در جهت ایجاد دوقطبی سازی فرهنگی و عقیدتی ملت بصیرمان، با تغییر راهبرد فشار دیپلماتیک علیه اقتدار ایران اسلامی تلاشهای مذبوحانه برای برهم زدن روابط خارجی ایران در سطح بین المللی را با تنظیم مصوبه جهت تحریم قدرت نظامی سپاه ادامه دادهاند!
کشورهای حامی چنین بیقانونی علیه اقتدار نظامی ایران، به خوبی واقف هستند که بنا به فرموده بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی، با حذف فیزیکی نیروی توانمند سپاه بهعنوان ثمره با برکت انقلاب که نیروی کارآمد مردمی بسیج بهعنوان اولین ثمره نهضت امام خمینی(ره) را در خود پرورش داده، انقلاب هم نخواهد بود همچنان که بنابر فرموده مقام ولایت، سپاه را "مولود بابرکت انقلاب" معرفی نمودهاند که مظلومترین شهدا را در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران تقدیم نمودهاند!
نفوذ تفکر خدمت گرایانه سپاه که در عرصههای سازندگی و دفاع از حرم، وطن و امنیت کشور به تجلی رسیده، دشمنان قسم خورده را برآن داشته تا باخلق ادبیات نامیمون خاص علیه ایران در حوزه حقوق بشر، با تروریستی نامیدن اقدامات سپاه پاسداران نقش ترویج و تعمیق تفکر بسیجی حاکم براین نهاد نظامی را که تاکنون، سد محکمی در برابر استکبار جهانی و وهابیت و جریانهای تکفیری در سطح منطقه و زمینه موثر پیروزی ملتهای لبنان، سوریه، عراق و یمن و کشورهای آزاده غیر اسلامی بوده کمرنگ نموده و برای تکرار بحرانهای اغتشاشگرایانه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی از توان مقابله نیروهای سپاه و بسیج برای کاهش آسیبهای امنیتی، جلوگیری بهعمل آورند!
غافل از اینکه ایجاد تشدید تنش بین ایران و اروپا، خطر اقدامات تلافیجویانه سپاه پاسداران را در بر خواهد داشت!
در چنین وضعیتی میطلبد که ملت بصیر ایرانی که شاهد خدمترسانی مخلصانه نیروهای سپاه و بسیج در عرصه دفاع از سلامت در دوران کرونا و دفاع از امنیت در فتنهها بوده اند با حمایت قاطع از اقدامات این نهاد، ادای دین ناچیزی به خون شهدای آنان و خانوادههای صبورشان انجام داده و مشت محکمی بر دهان یاوهگویان مزدور اسرائیل و آمریکا فرود آوردند!
امید که نیروهای مقتدر سپاه پاسداران و بسیج با پشتوانه حمایت حداکثری ملت قدرشناس ایران با حفظ انگیزه الهی در جهت خدمت خالصانه، این" بنیان مرصوص" خلل ناپذیر را تقویت نمایند!
#مولود_با_برکت
#من_یک_طلبه_سپاهی_ام
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مجله افکار بانوان حوزوی
خیال خام تحریم ثمره با برکت انقلاب ✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین بعد از شکست واضح استرات
🔰انتشار یادداشت خانم سعادت در روزنامه سراج
🌐سراج روزنامه سراسری صبح ایران
https://serajonline.com/
@serajna
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖خروج از زمین دشمن «جهاد کبیر» است
✍️آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین
[۱].در دنیای مادی امروز که کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری حاکم است، هر پدیدهای در عالم کالاست وهر کالا قیمتی دارد. بر اساس این تفکر، ارزشهای غیرمادی ، معنوی وانسانی همچون علم، شرف و انسانیت هم هرچند مادی نیست اما کالا محسوب شده و دارای قیمتی است. اگر بینش و نگرش انسانی چنین شد، او برای رسیدن به منافع و مطامع دنیای مادی خویش، ارزشها و آرمانهایش را به کمترین قیمت میفروشد، تا در دنیا متمتع گردد، همانند آنچه عدهای از سلبریتیهای خود فروخته، در جریانات فتنه اخیر انجام دادند و نقش بزرگی در انحراف جامعه داشتند.
[۲]. امروز دشمن در فضای مجازی بیگانه با هدف ایجاد تغییر در نگرش و بینش و رواج سبک زندگی غربی، به دنبال ترویج فساد، بی ایمانی و بی بند وباری در جوامع اسلامی است و با بهره برداری از حضور ناآگاهانه افراد خصوصا جوانان و نوجوانان در زمین خود، به دنبال تامین مقاصد شیطانی و سلطه طلبانه است. دشمنان قسم خورده اسلام، بار دیگر با اتحاد با یکدیگر و برنامه ریزی از پیش تعیین شده با راه اندازی فتنه و کنترل اغتشاشات به بهانه دفاع از حقوق زن، به دنبال تکمیل قطعات پازل شیطانی خود برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی است، به نحوی که بدون استفاده از تجهیزات نظامی خویش به اهدافش دست پیداکند. یکی از هدف های دشمن در جنگ نرم «قطع کردن زنجیره تواصی به صبر و بصیرت در جامعه » است. دشمن به طور دائم کار میکند برای اینکه جوانهایی را که معتقد نیستند، «غرق در فساد» کند و آنهایی را که معتقدند، «منحرف و زاویه دار از خط انقلاب» گرداند و سرانجام از آنها به عنوان مهرههای سوخته ، برای رسیدن به هدف براندازی و استحاله نظام بهره برداری کند تا هزینهٔ تهاجم نظامی را از دوش خود بردارد و بدونِ آن، به هدفهای پلید خود دست یابد.
[۳]. از این رو «باید در فضای مجازی مستقل و بومی که زیر سیطره غرب نباشد فعالیت کنیم، فضای مجازی داخلی که؛ نه تنها تهدید نیست، بلکه میتوان آن را به عنوان یک «فرصت و مزیت تاریخی کمنظیر» قلمداد کرد؛ که به «بسط و تثبیت حق» مساعدت فراوان میکند، مانند آنچه در بازتاب «عظمت معجزه گون اربعین حسینی» گذشت. این در حالی است که امروز جبهه کفر و استکبار میکوشد تا با فراهم کردن شرایط فعال سازی اینترنت ماهوارهای برای ایران، مردم را به تسلیم و تمکین وا دارد و حیثیت متمایز و مستقل آنها را از میان بردارد، تا به این واسطه به اصل نظام اسلامی ضربه بزند.
[۴].قرآن کریم با صراحت شخصِ رسول اکرم صلی الله را به «عدم اطاعت و تبعیت از کفار در میدانهای مختلف از جمله در «میدان فرهنگ» فرا میخواند و این عدم تبعیت را جهاد کبیر مینامد.» (رهبر انقلاب ۱۳۹۵/۳/۳). از جمله طبق آیه ۲۶ سوره بقره که میفرماید: «فَمَن یَکفٌر بالطاغوت و یُؤمِن بالله فقد اِستَمسَک بالعُروَه الوُثقی لا انفٍصامَ لَها؛ پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزی استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده.»
[۵].«امروز «هویت ایمانی» ما در مقابل «هویت کفر» قرار گرفته و این مرزبندی بین کفر و ایمان تنها به معنای «استقلال و مرزبندی هویت ایمانی» است؛ تا انسان بتواند در مقابل هویت طاغوت و کفر، خودش را حفظ کند.» (رهبر انقلاب،۱۳۹۶/۲/۷).
اینک تک تک ما باید «مرد میدان» باشیم و با خروج آگاهانه، دفعی و دائمی از پلتفرمهای بیگانه و پیوستن به نرم افزار های داخلی و حمایت آگاهانه از آنها، نقش خود را در جهاد کبیر در مقابل تمام دنیای کفر ایفا کنیم.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📌صدمههای بزرگ
✍ سیده الهام موسوی
دنیای مجازی دنیای پیشرفت است، اما خیلی چیزها را از ما گرفت. دوستی با کتاب، عطر کاغذهای کتاب، دورهمیهایی از جمله مادر را از فرزند ، فرزند را از مادر ، مادر را از پدر و پدر را از مادر به الی ماشاءالله دور کرده است. مجازی خوبیهایی دارد؛ ولی صدمههای بزرگی به بنیاد خانواده زده است.
یک دیالوگی در فیلم خداحافظ رفیق است که میگوید: اینهارا ببیند چه جدی گرفتند دنیا را! آری ما جدی گرفتیم که هنوز اندر خم یک کوچه هستیم غرق این دنیا مجازی شدهایم و از واقعیتها فاصله گرفتیم.نه خود را پیدا کردیم، نه موفق به برگشت صاحب دل مولایمان شدیم. خودمان را گول نزنیم...!
«و به يادآور زماني را که خداوند از کساني که به آنان کتاب داده شد، پيمان گرفت که حتماً بايد آن را براي مردم بيان کنيد و کتمانش نکنيد. پس آنها آن را پشت سر خود انداختند و به بهاي کمي مبادله کردند. پس چه معامله بدي کردند». (آلعمران،187)
🔗متن کامل
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
✍️مهتاصانعی، عضو تحریریه مجتهده امین
ما دانش آموزان نسلِ انقلابیم
از یک تبار و مکتبیم از یک کتابیم
سرلوحهی ما عشق و بیداریست آری
از دشمن این خاک بیزاریست آری
این انقلاب از برکتِ خون شهیداست
اینخاک تا دنیاست دنیا، روسپیداست
آیندهداران امیدیم و تلاشیم
بیزار از بیحرمتی و اغتشاشیم
در انتظارِ جمعهی دیدار عشقیم
سربازهای کوچک سردار عشقیم
ما بارها از پیرمان یاری گرفتیم
از حاج قاسم درسِ بیداری گرفتیم
مولای ما فرماندهی دلها و جانهاست
نامش دَمادَم در دل و رویِ زبانهاست
اَمرش همیشه بهترین فصلالخطاباست
مکرِ تمام دشمنان را او جواباست
دستِ خدا با او همیشه بر سرِ ماست
این آفتابِ با بصیرت رهبرِ ماست
مولای ما عشقاست و ما هم یارِ عشقیم
تا لحظهی موعود پرچمدارِ عشقیم
از ما نمیبینید جز شور و شهامت
ما ملتِ عشقیم و ایثار و شهادت
ما در همین خاک مطهر پاگرفتیم
درسِ حجاب از حضرت زهرا(س)گرفتیم
آه ای وطن! هرگز نبینم ماتمت را
هر کس به آتش میکشاند پرچمت را
از جمعِ ما دلدادگان هرگز نبودهست
آنکه شعارِ کینهورزی را سرودهست
ما نسلِ ایثاریم نسلِ حاج قاسم
نسلِ غیور شیرمردانِ مقاوم
ما یار مولائیم و سربازان اینخاک
بیگانه با هر دشمنِ مایوسِ هتّاک
دلبستهی یارِ خراسانیست ایران
آری، جدا از هرچه ویرانیست ایران
دلهای ما چون چشمهی زمزم زلالاست
ویرانیِ این خاک یک امر محالاست
مقصد اگر دریاست باید رود باشیم
چشمانتظارِ جمعهی موعود باشیم
#شاعران_اجتماعی
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
مدیریت فضای مجازی، صراحت در مرزبندی با دشمنان
✍ زینب نجیب
«لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»...«تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم» سوره ممتحنه،آیه ۱
۱. مرزبندی صحیح و صریح با جبههیدشمن، سیرت انبیاء و اولیای دین بوده و در قرآن نیز از آن به عنوان اسوهی حسنه نام برده شده است.
باید توجه داشت معنای حقیقی مرزبندی، قطع ارتباط با دنیا نیست؛ بلکه تسلیم شدن در برابر قوانینی است که افراد را به آن ملزم میکند تا نظم و امنیت هر ملت را تأمین کند. مانند مرزهای جغرافیایی که نافی ارتباط با کشورهای دیگر نیست بلکه به منظور ارتباط صحیح و صریح ایجاد میشود.
۲. مرزها به خطوط جغرافیایی، به عنوان فضای عینی ختم نمیشود؛ بلکه باید معتقد به مرزهای مجازی هم بود. این مرزبندی به معنای این است که صریح و مشخص شود که ما چه کسانی هستیم و آنها چه کسانی هستند و هر کاربر با چه هدف و با چه انگیزهای در آن حضور دارد و آیا حضور او نافیه آزادی دیگر کاربران هست یا خیر؟
۳. هر مخلوط شدن، محو و هضم شدن این مرزها به همان اندازه ظلم است که از بین رفتن مرزهای جغرافیایی و از بین رفتن استقلال ملت ها به بهانه جهانی شدن؛ زیرا اگر عدم شفافیت در مرزبندی فضای عینی، استقلال یک ملت را تهدید میکند و امنیت آن را متزلزل میسازد ؛عدم صراحت مرزی در فضای مجازی هم ملتها را در معرض تهاجم نرم، نفوذ و خدعه قرار میدهد. اگر مرز عقیدتی، سیاسی و فرهنگی صریح نباشد؛ قطعاِ خطر تسلط بیگانه بر ملتها را در پی خواهد داشت.
۴. لذا یکی از نکات مهم در بسیاری از سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع مرزبندی با دشمن است که به عنوان یک نکته اصولی و به قول رهبر انقلاب "وظیفهای که همیشه باید مورد نظرمان باشد" مطرح شده است. که این خود مسئولیتی عظیم بر عهده قانون گذاران خواهد گذاشت و ترک فعل واجب نیز حرام شرعی ست.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
عدالت در حق و تکلیف
✍️زهرا نجاتی
نالان بودهایم پارهای وقتها، به خاطر اینکه برایمان جانیفتاده حق و تکلیف بین ما و همسران از چه بابت است. شنیدهایم، اگر میشد زن برکسی سجده کند، او شوهرش بود، بعد با خودمان گمان کردهایم، عدالت کجا بود، خدا هم طرفداری کرده است نشان به آن نشان که فرشتههایش، فارغ از تجردشان، در قالب مرد ظهور میکردهاند.
چند حرف فمنیستی هم به گوشمان خورده، گذاشتهایم کنار روایتهایی مثل اینکه بهشت زیر پای مادران است، یا اگر زن در خانه به نیت تقرب الهی، چیزی جا به جا کند، خداوند او را با دیدهی مرحمت مینگرد یا اگر فرزندش را شیر دهد، خداوند تمام گناهانش را میبخشد، بعد نتیجه گرفتهایم اصلا عالم خلقت در خدمت مادران است و بعد کلا مردها را در عالم فاکتور گرفتهایم و آن قدر بر طبل زنانگی و مادرانگی کوفتهایم، که ناخوداگاه مردهایمان، انگیزه و توانشان را برای مرد بودن برای قوام علی النساء بودن، از دست دادهاند.
بعضی وقتها حتی پا فراتر رفته و زنان ما پا روی پا انداختهاند و با ژست روشنفکری دینی یا حتی اطلاع از حقیقت دین، از وظایف انسانی خانه، استنکاف کردهاند و در قبال هر حرف و سخنی، همین احادیث نفهمیده را خواندهاند.
غافل از اینکه خداوند تمام جهان آفرینش و به تبع آن نظام خانواده و نظام حقوق زن و مرد را به گونهای خلق کرده که به زن ومرد، نقش داده است. اینکه حق شوهر برزن، بزرگتر از حق زن برشوهر است به جهت قوانین نظام خانواده بر دوش همسر است. آن قدر هم قضیهی دور از ذهنی نیست، همین که خودمان میدانیم ما زنها ، با تکیه برمردها از پس زن کی بر میآیم. در تربیت فرزندان و بهخصوص پسرانمان، سخت به همسرمان محتاجیم و طبیعتمان همان پنبه و آتش است نسبت به مردها. مرد باید نان بیاورد و اقتصاد خانواده را بچرخاند، طبیعی هم هست که به تبع نقشش، حق برتری داشته باشد و این نه ربطی به انسانتر بودنش دارد نه به جایگاه رشد و تعالیش نزد خداوند!
هرنقش، تکلیف دارد و حقوقی. خداوند هم این نقشها را تعریف کرده، هم اهمیتشان را بیان کرده تا انسانها بتوانند نقش خودشان را هم بشناسند هم با عمق تاثیر راهبردیش، آشنا شوند.
هم تکلیف تعیین کرده تا در هیاهوی زندگی و دم از حق و ناحق زدن و دعوای عدالت یا برابری، تکالیف همیشه پررنگ وبا اهمیت بمانند. در این سیستم است که زن، میفهمد همسری، حتی از مادریش با اهمیت تر است و فرزند میفهمد چرا حق ندارد نماز مستحب را به خاطر اطاعت پدر، باطل کند؛ اما برای مادر میتواند و بلکه باید این کار را بکند.
تکالیف، قابل واگذاری نیستند اما حقوق قابل واگذاریاند. زن نمیتواند وظیفهی همسریش را بردوش دیگری حتی هوویش بگذارد، اما اگر جایی حقی برعهدهی زن یا مرد بود، میتواند از حق بگذرد و این میشود که مراجع تقلید، فتوا میدهند که زن میتواند کارخانه نکند یا بابتش پول تقاضا کند، اما در احادیث پر است از ثواب خانهداری زن، حقیقت حسن التبعل و خوب شوهرداری کردن، نخریسی و هزاران ثواب بابت جمع و جور خانه.
کنار همهی اینها، حواسمان باشد، با خدایی طرف هستیم که بهشتش برای خوبان، هم از سرتفضل است، زشت است از او نیاموزیم و در زندگی با کسانی که به هم تعهد داریم، وقت میگذرانیم، رابطهی عاطفی و جنسی و خونی داریم، از راه صدق و محبت، وارد نشویم و همه چیز را حساب و کتاب حقوقی کنیم. خداوند باسهل گیران، سهل میگیرد و بهشتش پر است از سادهها نه حقوقدانها.
https://eitaa.com/zedbanoo/21310
#سبک_زندگی
#نظام_حقوق_زن_در_اسلام
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
زنان را باور کنید
✍️زهرا محسنیفر در فرهیختگان نوشت:
«در زمانهای قدیم، زن جنس درجه دو محسوب میشد؛ «جنس دوم». موجودی که از طفیلی وجود مرد آفریده شده. نهتنها حق مالکیت نداشت، بلکه خودش سرلیست مایملک مرد بود. ارث که نمیبُرد هیچ، بعضا به ارث هم میرسید. هیچ مردی زن را شریک خود نمیکرد، اما گاهی زنی بین مردها به اشتراک گذاشته میشد. دختری خونبهای جدال دو ایل میشد تا خصومتها فروکش کند و خونبس حاکم شود. در جنگها گاهی زنها که حرجی بر آنها نبود، به حراج اسارت میرفتند و گاهی باجسبیل میشدند تا خطر جنگ را از شهری زیرسبیلی رد کنند. چه دختران که زنده به گور شدند تا ننگ دخترآوری از چهرهی سیاه پدران شسته شود. آنها که زور در بازویشان گندیده بود، زن را «ضعیفه» خطاب میکردند تا فیگور قدرت بگیرند. برخی نیز که خود را عقل کل میدانستند، برچسب «ناقصالعقل» بر پیشانی زن میکوبیدند. در دوگانهی نانخور-نانآور، کفهی ترازو به نفع مرد سنگینی میکرد و انگشت اتهام به سمت زن به عنوان مصرفکننده منابع و عنصر هزینهساز دراز میشد. القصه زن در نگاه جوامع قدیم موجودی آسیبپذیر و ضعیف جلوه میکرد و زنها خود با این هویت اجباری کنار آمده بودند...»
متن کامل «سیری بر زیست زنانه از دیرباز تا کنون» منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۲۲ دیماه ۱۴۰۱
از طریق لینک زیر بخوانید👇
https://farhikhtegandaily.com/page/233181/
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI