#مهارت_های_معلمی
🌺🍃ویژگی های یک معلم خوب چیست؟
نقش معلم تنها انتقال معلومات و آموزش مطالب درسی نیست، بلکه او در رشد و پرورش کل شخصیت شاگرد مؤثر است.
✅ ویژگیهای معلم خوب:
⏪ثبات عاطفی و روانی
معلم به عنوان یک رهبر و الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تحت تأثیر عواطف و هیجاناتش تصمیم گیری نکند؛ به طوری که شاگردان بتوانند از این نظر به او اطمینان داشته باشند .
⏪ استمرار یادگیری
معلم خوب کسی است که همیشه احساس نیاز به یادگیری و فراگیری مطالب تازه داشته باشد و مطالعات خود را متوقف نکند.
منابع مطالعاتی اعم از کتاب، مجلات تخصصی، اینترنت و حضور داوطلبانه در کارگاه ها و جلسات مرتبط شغلی به حرفه ای شدن معلم کمک شایانی می کند.
⏪ مهربانی و همدردی با شاگردان
معلم باید رفتارش به طریقی باشد که شاگردان بتوانند آزادانه ناراحتی ها و مشکلات خود را با او در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که به مناسبت اشتباهاتی که کرده اند مورد انتقاد و بی مهری واقع نخواهند شد.
چه بسا خاطره ی یک همدلی سال ها در خاطر یک شاگرد باقی بماند و حتی مسیر زندگی او را تغییر دهد.
⏮ ادامه دارد...
https://eitaa.com/ahlalquran
R1.mp3
630.7K
#الحان_قرآنی 🌷
تلاوت #تحقیق در مقام #رست
https://eitaa.com/ahlalquran
پرهيزکار رست 1.mp3
1.83M
#الحان_قرآنی 🌷
تلاوت #ترتیل در مقام #رست
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 #تبیین_و_تحلیل | روایت دکتر اردکانیان از جلسه ویژه با رهبر انقلاب:
👈 راهبرد رهبر انقلاب، دستور کار قطعی وزارت نیرو است
🔻 وزیر نیرو: در جلسه روز سه شنبه با رهبر انقلاب، در جریان گزارشم به این نکته اشاره کردم که همانطور که خشکسالی نتیجهی طبیعی کم بارشی است سیل هم نتیجهی طبیعی پربارشی است و کشورهایی که بهدلیل تغییر اقلیم ممکن است با سالهای بسیار خشک و یا سالهای بسیار تَر بهصورت حتی پیاپی مواجه بشوند؛ باید بدانند که نه از خشکسالی و نه از سیل گریزی نیست. مهم این است که ما خسارتهای هر دو مورد را به حدأقل برسانیم و فوایدش را زیاد کنیم...
🔹️ رهبر انقلاب ضمن اشاره به عرض بنده فرمودند که سیل هم برکات دارد و هم صدمات و ما باید از ویرانیها جلوگیری کنیم و تأکید داشتند باید بهگونهای برنامهریزی بکنیم و طرحهایمان را اجرا بکنیم که در شرایط آتی بهطور قطع خسارت نداشته باشیم و این موضوع برای ما قطعاً در وزارت نیرو متعاقب بحث امداد و مدیریت سیل، یک دستور کار قطعی خواهد بود. ما یک برنامهی تفصیلی البته با حمایت سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاهها در این باره خواهیم داشت.
🔸️ ایشان در بخش دیگر سخنانشان نیز اشاره داشتند به نقش بشر در کاهش این خسارتها و اینکه هر کدام از حوادث به نوعی میتواند ریشه در عملکرد خود انسانها داشته باشد. و در ادامه ایشان آیهای از قرآن را خواندند: «ما اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ ما اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِک. یعنی آنچه که خیر هست از خداوند است و اگر سیئه و سختیای در نزول نعمتهاست، برمیگردد به خود ما و فرمودند که باران اصلش خیر و برکت است و صدمات ناشی از آن طبیعتاً به عملکردهای ما برمیگردد.
📝 متن کامل گفتوگوی جدید سایت Khamenei.ir با وزیر نیرو را بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42161
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#همسران_قرآنی
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ...
💢 عینکهای بدبینی را از چشمتان بردارید تا زندگی بهتری داشته باشید...!
🎤 دکتر فرهنگ
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه ، یک داستان 💐
وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ
ﻭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﻯ ﺟﺰ ﺳﻌﻰ ﻭ ﻛﻮﺷﺶ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ
(نجم/۳۹)
🔹🔸🔹
🔰 يكی از ياران رسول خدا _صلی الله عليه و آله_ فقير شد.
محضر حضرت آمد و شرح حال خود را بيان كرد.
پيغمبر _صلی الله عليه و آله_ فرمود: برو هر چه در منزل داری اگر چه كم ارزش هم باشد بياور!
⚜آن مرد انصار رفت و طاقه ای گليم و كاسه ای را خدمت پيغمبر _صلی الله عليه و آله_ آورد.
♦️حضرت آنها را در معرض فروش گذاشت و فرمود: چه كسی اينها را از من می خرد؟
مردی گفت: من آنها را به يك درهم خريدارم.
حضرت فرمود: كسی نيست كه بيشتر بخرد؟
مرد ديگری گفت: من به دو درهم می خرم.
پيغمبر _صلی الله عليه و آله_ به ايشان فروخت و فرمود: اينها مال تو است.
🏵آن گاه دو درهم را به آن مرد انصار داد و فرمود: با يك درهم غذايی برای خانواده ات تهيه كن و با درهم ديگر تبری خريداري كن و او نيز به دستور پيغمبر _صلی الله عليه و آله_ عمل كرد.
✅ تبری خريد و خدمت حضرت آورد. ایشان فرمود: اين تبر را بردار و به بيابان برو و با آن هيزم بشكن و هر چه بود ريز و درشت و تر و خشك همه را جمع كن، در بازار بفروش.
🔆 مرد به فرمايشات رسول خدا _صلی الله عليه و آله_ عمل كرد. مدت پانزده روز تلاش نمود و در نتيجه وضع زندگی او بهتر شد.
پيغمبر گرامی _صلی الله عليه و آله_ به او فرمود: اين بهتر از آن است كه روز قيامت بيايی در حالی كه در سيمايت علامت زخم صدقه باشد.
https://eitaa.com/ahlalquran
13.mp3
11.48M
🌱🌸🌱 🌱🌸🌱
#آموزش_روخوانی
✍استاد قاسمی
🔶 درس سیزدهم
🔸حروف ناخوانا ۵: لام نزد حروف شمسی
https://eitaa.com/ahlalquran
13.pdf
2.92M
#آموزش_روخوانی
فایل pdf درس سیزدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
🌸🌱🌸🌱
🌱🌸🌱
🌸🌱
#فهرست موضوعی #مشاوره ها
#پرسش_۱ تا #پرسش_۱۲۰
#هدف_از_حفظ
#شروع_حفظ
#فواید_کلاس_حفظ
#مرور
#میزان_مرور
#مرور_اضطراری
#مرور_در_شرایط_خاص
#روش_مرور
#اصول_مرور
#رفع_اشکالات_مرور
#اصلاح_اشکال_در_نحوه_مرور
#مرور_با_موبایل
#تقویت_محفوظات
#برنامه_ایام_امتحانات
#افزایش_میزان_برنامه
#نظم
#برنامه_ریزی
#اولویت_ها_در_حفظ
#تمرکز
#تجوید
#صوت_و_لحن
#انگیزه_تجوید_و_صوت_و_لحن
#تجوید_حین_حفظ_یا_بعد_از_آن
#صوت_و_لحن_در_کلاس_حفظ
#تثبیت
#بازسازی_محفوظات
#انگیزه_تثبیت
#تثبیت_و_حفظ_همزمان
#ناقصی_حفظ
#جزء_عقب_مانده
#وقفه_در_حفظ_و_مرور
#مسابقه
#استرس_آزمون
#استرس_در_مباحثه
#استرس
#حافظه
#حفظ_مادران
#حفظ_مجدد
#حفظ_غیر_استاندارد
#حفظ_بدون_مفاهیم
#حفظ_در_منزل
#حفظ_مجازی
#حفظ_کودک_و_نوجوان
#حفظ_خردسالان
#حفظ_یکساله
#حفظ_یکساله_در_منزل
#حفظ_دوساله
#حفظ_روشندلان
#حفظ_کم_شنوایان
#حفظ_آسان_اما_مرور_سخت
#حفظ_بدون_مرور
#حفظ_بدون_مفاهیم
#حفظ_موضوعی
#حفظ_به_ترتیب_نزول
#تفاوت_حفظ_صفحات_مختلف
#پرسش_شاگردان_از_استاد
#تغییر_عادات_غلط_شاگرد
#فرهنگ_سازی_حفظ_بدون_غلط
#دعوت_شاگردان_به_نماز
#تدریس
#تدریس_حفظ
#تدریس_و_حفظ_همزمان
#تدریس_ترجمه_و_مفاهیم
#انگیزه_تدریس
#کلاسداری
#کلاسداری_کودک
#کلاسداری_تلفنی
#تأخیر_شاگردان
#ضعف_شاگردان
#تکلیف_دهی_به_کودکان
#کلاس_با_حفظ_غیر_هماهنگ
#برنامه_دهی
#برقراری_نظم_در_کلاس
#شیوه_پرسش
#حفظ_شماره_آیه
#شماره_آیه_آیات_کوتاه
#شماره_دار_کردن_آیات
#خستگی_از_حفظ
#خستگی_از_بازگشت_مکرر_به_عقب
#انگیزه
#احترام_به_قرآن
#کاربردی_کردن_آیات
#ترجمه_دار_کردن_محفوظات_سابق
#مفاهیم_محفوظات
#عجله_در_حفظ_کل
#ضعف_صفحات_پایان_جزء
#ضعف_در_پاسخگویی_به_سؤالات_از_وسط_جزء
#ضعف_در_پاسخگویی_به_سؤال
#غلط_اعرابی
#اشکال_کشش_حرکات_کوتاه
#حفظ_بدون_تسلط_بر_روخوانی
#طولانی_شدن_مدت_حفظ
#وابستگی_به_قرآن
#وابستگی_به_قرآن_استاد
#وابستگی_به_مباحثه
#وابستگی_به_تأیید_دیگری
#وابستگی_به_لحن
#شک_زیاد
#ضعف_حافظه_تصویری
#عدم_یادآوری_نام_سوره
#عدم_یادآوری_جزء
#ساده_خوانی
#عوض_کردن_طرح_حفظی
#ترک_کلاس_به_امید_تثبیت
#بازگشت_به_اجزاء_پایین
#فراموشی_ترتیب_آیات
#فراموشی_ابتدای_آیات
#ترتیب_سوره_ها
#آخر_آیه
#تلاوت_از_انتها_به_ابتدا
#مباحثه_تلفنی
#تغییر_هم_بحث
#ضعف_همکلاسی
#مشابهات
#روش_نوشتن_آیات
#مدرک_کارشناسی_حافظان_کل
#ثبت_نام_آزمونها
#مدرک_حفظ
#حزب_بندی_قرآن
#اقراء
https://eitaa.com/ahlalquran
40.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدرسه_حفظ
کلیپ آموزشی حفظ جزء سی
سوره مبارکه #انشقاق (قسمت دوم)
https://eitaa.com/ahlalquran
#اخبار_قرآنی
◀️ به اطلاع اهالی کلانشهر تهران و حومه که تمایل دارند به صورت گروهی در سی و ششمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم حضور یابند میرساند:
🖨 جهت دریافت کارت دعوت حضور در صحن مسابقات و همچنین کارتهای مخصوص افتتاحیه و اختتامیه کافی است آدرس خود و تعداد همراهان را به شماره زیر پیامک کنند:09188718827
💐همه_دعوتید
https://eitaa.com/ahlalquran