6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نیازمند یاری شما هستیم.
کمک به ساخت مسجدی در روستاهای شمال کشور. با یاری حتی اندک کمک شما، مصداق احیا کننده معنویت و سنت های الهی باشیم.
برای کمک با ای دی یا شماره داده شده تماس بگیرید.
@Parsael
آقای پارسایی
+989127215924
📌 #شیعه اینگونه باید باشد:
ابی الربیع شامی می گوید:
نزد امام #صادق علیه السّلام وارد شدم و اطاق پر از مردم بود که از اهل #خراسان و #شام و دیگر بلاد در آنجا بودند، من جائی نیافتم که بنشینم، امام صادق علیه السّلام که تکیه داده بود، روی پا نشست و فرمود:
ای #شیعۀ آل محمد! راستش این است که از ما کسی نیست که
◀️هنگام #خشم، خوددار نباشد،
◀️باهم صحبت خود، خوش صحبت و خوش خلق نباشد،
◀️با کسی که با او دوست است، #رفاقت نکند،
◀️به #همسایۀ خود، خوش همسایگی نکند،
◀️و با هم خوراک خود، مراعات او را ننماید،
ای شیعۀ آل محمد! تا میتوانید از خدا بپرهیزید و لا حول و لا قوة الا باللّه.
📚کلینی، الکافی، باب آداب العشره.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #نون_خ یا #توهین به هویت کردها
بنده #کرد هستم. آنچه از فرهنگ بومی و دینی خود به یاددارم، مردم کرد از #کردستان، #کرمانشاه و #ایلام اهل کار و کوشش، #سخاوت، بخشش، مردانگی، عزت نفس، غیور، پاک دامن، ناموس پرست، با #حیا و....با #شخصیت و #هویت هستند.
متاسفانه در #سریال جدید نون خ، افزون بر ضعف های هنری، ساختاری، قصه پردازی، و....
آنچه مشاهده گردید، مردان بزرگ یک روستا در حد یک بچه لوده یا عقب مانده معرفی شده و عموما مردم کرد داری هویتی دنیا پرست، منفعت طلب، ناتوان، بی ادب و بی توجه به مذهب و ارزشهای دینی و اخلاقی معرفی شده اند.
در این روستا اگرچه نیاز به معرفی بوده و #بومگردی دارد، اما هیچ نماد مذهبی از جمله #مسجد و #نماز دیده نمی شود و جای جلسات آن را بومگردی گرفته است. زیرا #شهرت کرد به #دینداری او است.
غیرت و حیای زن و مرد کرد را بازیچه کرده اند. و....زن کرد را گاهی قلدر و گاهی #جوانان بیکار و.... .
امید است این مطالب به گوش صاحبان فرهنگ از #ارشاد، #صداوسیما و.... برسد تا جلوی فیلم هایی که فرهنگ بومی_مذهبی را تخریب می کنند، گرفته شود.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌ضرب المثل مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، از کجا آمده است؟
در صدر اسلام وقتی #قریش به #جنگ با رسول الله(ص) پرداخت، ابوعزه جمحی شاعر قریش که مشرکان را تحریک می کرد، در جنگ #بدر دستگیر شد. او با منت رسول الله(ص) آزاد گردید و عهد کرده بود تا علیه پیامبر(ص) و اسلام اقدامی نکند، اما هنگام برگشت به #مکه در شعری اعراب مشرک را به حمایت از قریش و بر علیه اسلام فراخواند.
ابوعزه در #جنگ_احد نیز بر علیه مسلمانان شرکت کرد. پیامبر اکرم(ص) دستور داد تا او را بکشند. وقتی پرسیدند چرا، فرمود:
مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود؛ اگر او را آزاد کنم، خواهد گفت:
دوباره #محمد(ص) را فریب دادم.
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۱، ص۳۱۲، ص۳۲۲_۳۲۱.
📚واقدی، المغازی، ج۱، ص۳۰۵.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مبارزه با احتکار(1)
در گزارشی آمده است:
غله ای را که صدهزار درهم قیمت داشت و #احتکار شده بود، امیرمؤمنان #علی(ع) آن را #سوزاند و هنگام گذر بر شط فرات، با #تاجری که غله اش را نگهداشته بود و از #فروش آن ممانعت می کرد تا #قیمتش بالا رفته و آن را در گرانی بفروشد، برخورد کرد و دستور داد سوزانده گردد.
📚متقی هندی، کنزالعمال فی سنن الاقوال و الافعال، ج4، ص182.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مبارزه با احتکار(2)
عبدالرحمان بن حُبَیش نقل می کند:
«علی بن ابی طالب(ع) محصولاتی را که من در سواد(اطراف #کوفه) #احتکار کردم، #سوزاند و اگر نمی سوزاند، به اندازه محصول کوفه سود می کردم.»
📚ابن احمد اندلسی، المحلی بالآثار، ج7، ص573.
«ممکن است، سوزاندن کالا به دلیل مخالفت یا لجاجت محتکر در ارائه جنس باشد و امام از باب لاضرر و لاضرار فی الاسلام این کار را کرده باشد.»
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مبارزه با کم فروشی
امیرمومنان #علی(ع) کسی را که #کم_فروشی می کرد یا در معامله غش می کرد، #تازیانه می زد.
📚قاضی نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص538.
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از یاوری
موسسه تخصصی آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در رشته های:
⬅️ #کلام_جدید سطح 3
⬅️و #شیعه_شناسی در سطح 3 و سطح 4 دانش پژوه می پذیرد.
طلاب محترم برای ثبت نام به سامانه #نجاح برای آگاهی از مواد آزمون به سایت موسسه مراجعه کنند.
https://paziresh.ismc.ir
منبع #مصاحبه رشته کلام و شیعه شناسی سطح 3 جدید:
کلام جدید اثر حسن یوسفیان
#منابع رشته شیعه شناسی سطح 4:
کشف المراد و تشیع در مسیر تاریخ
مزایا:
پرداخت #شهریه، گواهی مدرک تخصصی، بهره گیری از امکانات کتابخانه ای و...
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌کنترل بازار و مبارزه با احتکار در سیره علوی
امیرمؤمنان #علی(ع)، #گرانفروش و فروشنده خاطی را از بازار بیرون میکرد و از #کارگزاران نیز درخواست می کرد تا با #احتکار و محتکر و گرانفروش برخورد کنند؛
آن حضرت برای کنترل بازار #بخشنامه ای به تمامی کارگزاران خود نوشت.
در گزارشی خطاب به #مالک_اشتر فرمود:
«از احتکار جلوگیری کن که رسول خدا(ص) از آن جلوگیری می کرد. #خرید و #فروش باید به سادگی و با موازین #عدالت انجام گیرد و باید با #نرخهایی باشد که به #فروشنده و #خریدار زیانی نرساند.»
امیرمؤمنان #علی(ع)، در نامه ای خطاب به #رُفَاعةبن شَدّاد بجلی والی #اهواز نوشت:
«از احتکار جلوگیری و آن کسی را که احتکار کند، تأدیب کن و با آشکار ساختن آنچه احتکار کرده، او را #کیفر کن.»
📚قاضی نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص36.
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص267.
📚سیدرضی، نهج البلاغه، نامه: 53، ص438.
📣دولت و مجلس و دستگاه های نظارتی کجای کار هستید؟ تو را به مقدسات قسم بازار را کنترل کنید.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مبارزه با #ربا و #رشوه_خواری
امیرمؤمنان #علی(ع) فرمود:
«اگر زمامدار #هدیه بپذیرد، #خیانتکار است و اگر #رشوه قبول کند، #مشرک است.»
آن حضرت خطاب به #مردم نیز فرمود:
#ربا نخورید؛ پيمانه و #ترازو را درست بدهيد و کالای مردم را تخریب نکیند.
📚شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص261.
📚محمدرضا حکیمی، الحیاه، ترجمه احمد آرام، ج5، ص125.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌گزارشی از پیشنهاد یک #رشوه
امیرمؤمنان #علی(ع) فرمود:
«شب هنگام كسى ما را ديدار كرد و ظرفى سرپوشيده آورد.- درونش #حلوايى- سرشته،- با روغن و قند آغشته- بود که من آن را دوست نداشتم؛ زیرا گويى آب دهان #مار به آن آميخته است. گفتم: #صله است يا #زكات، يا براى رضاى خدا است؟ میدانی که گرفتن #صدقه بر ما ناروا است؟ آن مرد گفت:
نه اين است و نه آن است، بلكه #ارمغان(رشوه) است. گفتم: مادرت بر تو بگريد! آمده اى من را از راه #دين خدا برگردانى؟ يا بی عقلی؟ يا #بيهوده سخن ميگویی؟ به خدا قسم، اگر هفت اقليم را با آنچه زير آسمان ها است به من دهند، تا خدا را #نافرمانى نمايم و پوست جوى را از مورچه اى به ناروا بربايم، چنين نخواهم كرد.»
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه: 224، ص374.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌سیر مطالعات تاریخ اسلام، سیره اهل بیت علیهم السلام، منابع تاریخ اسلام و تاریخ ایران معاصر
بنا به درخواست مکرر علاقمندان به تاریخ اسلام منابعی که متقن هستند پیشنهاد می گردد.
◀️سیره رسول خدا(ص):
رسول #جعفریان
◀️حیات فکری و سیاسی امامان شیعه:
رسول جعفریان
◀️جهان در آستانه بعثت:
محمدرضا #جباری
◀️تصویر عصر جاهلی در قرآن:
انسیه #خزعلی
◀️آسیب شناسی #فرهنگ حاکم بر #ایران مقارن ظهور اسلام
سیدحامد #نیازی
◀️پیامبر و یهود حجاز
مصطفی #صادقی
◀️تاریخ و سیره حضرت #زهرا سلام الله علیها:
محمد جواد #یاوری سرتختی
◀️تاریخ #خلفا
محمد جواد یاوری سرتختی
◀️تاریخ اسلام: 2 جلد: از بعثت تا دوره خلفاء- از سقیفه تا کربلا:
مهدی #پیشوایی
◀️منابع تاریخ اسلام:
رسول جعفریان
◀️تاریخ نگاری شیعه:
محمدرضا هدایت پناه
◀️تاریخ تحلیلی اسلام:
جواد #سلیمانی
◀️عدالت در گرداب:
جواد سلیمانی
◀️ریزش خواص:
جواد سلیمانی
◀️نظام آموزشی شیعیان امامیه:
محمد جواد یاوری سرتختی
◀️بازتاب تفکر عثمانی در واقعه کربلا:
محمدرضا #هدایت_پناه
◀️مناسبات انصار و مهاجرین:
حسین #حسینیان مقدم
◀️سازمان وکالت:
محمدرضا جباری
◀️مقتل جامع #سیدالشهدا(ع):
موسسه امام خمینی زیر نظر استاد مهدی پیشوایی
◀️سیره فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی اهل بیت علیهم السلام:
علی اکبر #ذاکری
◀️سیمای کارگزاران:
علی اکبر ذاکری
◀️جمال کعبه:
حسین #دانش_کیا
◀️تاریخ تشیع:
محمد جواد یاوری سرتختی
◀️زندگانی امام #زمان(عج) با عنوان منتخــب الاثــر فــی الامــام الثانــی عشــر:
آیت الله لطــف الله #صافــی گلپایگانی
◀️تاریخ تحلیلی نشانه های ظهور:
مصطفی #صادقی
◀️درسنامه #مهدویت:
خدامراد سلیمیان
◀️فرهنگنامه مهدویت:
خدامراد سلیمیان
◀️تاریخ معاصر ایران:
جلال الدین مدنی
◀️تاریخ معاصر ایران:
موسی #نجفی و موسی #حقانی
◀️تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت #صفوی:
رسول جعفریان
◀️تاریخ ایران اسلامی(از طاهریان تا صفویه)
رسول جعفریان
◀️آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی:
رضا #برنجکار
◀️تاریخ فرهنگ و تمدن اسالمی:
محمد رضا #کاشفی
◀️چالش سیاست دینی و نظم سلطانی:
نجف لک زایی
◀️منطق فهم حدیث:
سیدکاظم #طباطبایی
تهیه و تنظیم:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110