🟡نشانههای ظهور و زمان ظهور؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹بخش زيادی از روايات مربوط به #مهدويت، ناظر به نشانهها و علائم ظهور است. در اين دسته از روايات، علائم و نشانههای بسياری برای زمان ظهور ذکر شده است: علائمي از قبيل «ندای آسمانی»، «شيوع و رواج گستردهی ظلم و ستم و هرج و مرج اجتماعی»، «قتل نفس زكيه»، «خروج دجال»، «خروج سفيانی»، «طلوع خورشيد از مغرب»، «گسترش جنگ و خونريزی در جهان (مرگ سرخ)»، «شيوع بيماريهای كشنده مانند طاعون (مرگ سفيد)»، «تخريب ديوار مسجد كوفه» و امثال آن.
🔸همانطور که ملاحظه میشود، بسیاری از این علائم، ابهام دارند. واقعاً معلوم نیست منظور از «ندای آسمانی» چیست؟ واقعاً نمیدانیم که منظور از «نفس زکیه» کیست؟ بسیاری از مهدیپژوهان درباره اینکه آیا منظور از دجال و سفیانی، شخص یا اشخاص خاصی است یا کنایه از یک پدیده یا جریان خاصی، اختلاف دارند؟ نمیدانیم از «طلوع خورشید از مغرب» آیا معنای ظاهری و صریح آن مراد شده است یا معنای کنایی و استعاری آن؟ و هکذا سایر علائم نیز بسیار مبهماند و هرگز نمیتوان از آنها نشانههایی قطعی و یقینی و مشخص و آشکار برای تعیین زمان ظهور به دست آورد. به همین دلیل، نمیتوان هیچ حادثهای را با اطمینان مصداق آنها به شمار آورد.
🔻اما آنچه که مسلم و قطعی است این است که
اولاً، هيچ كس، غير از خدا، به طور قطعی زمان ظهور امام زمان روحی و ارواح العالمین له الفداء را نمیداند؛
ثانیاً، توصیه اکید معصومان سلام الله علیهم به همه شیعیان و مهدیباوران این بوده است که از مدعيان تعيين وقت برای زمان ظهور تبری بجویید و آنها را تكذيب كنيد؛
ثالثاً، حتی بر فرض محال، اگر تحقق مصادیق قطعی نشانههای ظهور را هم بدانیم، باز هم نمیتوان از تحقق آنها، قطعیت ظهور را نتیجه گرفت. هیچ تلازمی میان تحقق علائم ظهور و خود ظهور وجود ندارد؛ یعني ممکن است بسياري از نشانههاي ظهور تحقق پيدا کنند، اما خود ظهور محقق نشود. همچنين ممکن است هيچ يک از علائم و نشانهها، يا بسياري از آنها، تحقق پيدا نکنند، اما ظهور محقق شود.
رابعاً، در روایات معتبر، چنین توصیه شده است که بايد همواره و در هر لحظهای اميد ظهور را داشت. زيرا امر ظهور مهدی موعود همچون مسألهی نبوت است که ممکن است ناگهان و بدون اطلاع قبلی رخ دهد. در حديث آمده است که همانطور که خداوند به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی حضرت موسی را به نبوت و رسالت برگزيد، ممکن است امر فرج را به صورت ناگهانی اصلاح کند.
#انتظار
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️لیبرالیسم؛ ۱۳۰۰ سال عقبماندگی و ادعای نوآوری!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸فرهنگ منحط لیبرال دموکراسی ادعا میکند که این فرهنگ بوده است که در یک سده اخیر، برای نخستین بار به زنان حق انتخاب و مالکیت و آزادی داده است!
این در حالی است که اسلام ۱۳۰۰ سال پیشتر از غرب و صدها سال پیش از پیدایش آمریکا، حق مالکیت و حق آزادی سیاسی و اجتماعی را برای زنان به رسمیت شناخت و فرمود:
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا جاءَكَ الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ عَلى أَنْ لا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئاً ... فَبايِعْهُنَّ(ممتحنه، ۱۲)
و زنان و مردان را در فضایل و کمالات انسانی یکسان معرفی کرد و به هیچ وجه زن را تابع مرد ندانست و فرمود:
إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيما (احزاب، ۳۵)
و بلکه زنانی مثل همسر فرعون، مریم مادر عیسی، خدیجه همسر پیامبر اکرم(ص)، فاطمه دختر پیامبر اکرم(ص) و زینب کبری دکتر فاطمه زهرا، را به عنوان الگوی همه زنان و مردان اسلامپسند معرفی کرده است:
وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لي عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّني مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّني مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمين* وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتين(تحریم، ۱۱-۱۲)
♦️البته حقیقت آن است که غربیان، هنری بینظیر در وارونهنمایی و وارونهگویی دارند. کاری که فرهنگ لیبرال دموکراسی برای نخستین بار در تاریخ، با زنان کرده است این است که روح عفت و کرامت و ابهت زنانگی را از آنان ستانده است. آنان را با مسخ کردن شخصیت و هویت انسانیشان، به کالایی برای تمتع بیشتر مردان و ابزاری برای سوء استفاده بوالهوسان تبدیل کرده است. معرفت و فهم اجتماعی و سیاسی آنان را در نازلترین سطح فهم و درک قرار داده است. همه همّ و غم آنان را به خودنمایی و چهرهنمایی و بدننمایی برای مردان هرزه، معطوف کرده است. نگاهی به آمار باورنکردنی بیش از ۵۰ درصد تولد فرزندان نامشروع در دنیای لیبرال دموکراسی، بهترین گواه ابزاربودگی زنان و نابودی خانواده در دنیای غرب است.
🔹عجیب این است که عدهای از زنان و دختران ایرانی فریب وارونهنمایی غربیان و غربزدگان اسلامستیز داخلی را خورده و به تقلید از هرزگان غربی، در حال عفتزدایی و هویتزدایی از خود و سایر دختران ایران اسلامیاند! و متأسفانه عدهای از سیاستزدگان فریبکار تحت لوای حمایت از آزادی و ... نه تنها با عفتستیزان همراهی میکنند که در آتش فتنهانگیزی آنان میدمند!
#خانواده
#زن
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢فاطمه زهرا(س)؛ تحقق عینی زنِ اسلامپسند
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از نکات مهم در زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که او میان «وظایف خانوادگی» (وظایف در قبال همسر، در قبال فرزندان و در قبال اقوام و همسایگان)، «وظایف عبادی و معنوی» (وظایف در جهت خودسازی و تهذیب نفس و تعالی روحی) و «وظایف سیاسی و اجتماعی» (وظایف و مسئولیتهای ناظر به جامعه و سیاست) به درستی جمع کرده بود. هیچکدام را در تقابل یا معارض با دیگری نمیدید.
او در عین اینکه تا پای جان از ولایت دفاع کرد و در این راه همه محنتها و مصیبتها را به جان خرید، از جهت عبادت و معنویت نیز در اوج بود، و همزمان بالاترین سطح رضایتمندی را در محیط خانه برای همسر و فرزندان ایجاد کرده بود.
او علیرغم آنکه یک بانوی جوان بود و به هنگام شهادت (طبق نقلهای مشهور) حدود ۱۸ سال سن داشت، آنقدر عبادت خدا را میکرد که پاهای او ورم کرده بود: «کانت تقوم فی محراب عبادتها حتی تورَّمت قدماها» [مناقب آلابیطالب، ج۳، ص۳۴۱]
و با این همه، الگویی بینظیر از رفتار با همسر و تربیت فرزند نیز عرضه کرد. او فرزندانی همچون حسن و حسین و زینب را تربیت کرد؛ او همسر کسی مثل علی بود که جز یک مورد در همه غزوات رسول الله صلی الله علیه و آله میداندار و فرمانده بود. بیشترین بار تربیت فرزندان بر دوش او بود. تمام کار منزل بر دوش او بود. یک زن خانهدار، شوهردار، و مادر تربیتکننده فرزندان بود.
سیاست او عین عبادت و معنویت او بود و عبادت و معنویت او عین همسرداری و فرزندداری و حساسیتهای سیاسی و اجتماعی او بود. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب او «نشاندهنده جهانبینی اسلام در مورد زن است»
#زن
#حضرت_زهرا
#سیاست
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️«لیبرالیسم» و «کالابودگی زن»!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما در مسأله زن در مقابل فرهنگ لیبرالی، در موقعیت حمله قرار داریم و نه در موقعیت دفاع.
این غربیاناند که باید دربرابر همه جنایتهایی که علیه زن و خانواده مرتکب شدهاند پاسخگو باشند.
آنان باید به بشریت پاسخ دهند که
چرا پس از صدها سال، بار دیگر سنتهای جاهلی در مورد زنان را به شکلی ظریف و در لعاب آزادیخواهی و امثال آن احیا کردند؟
چرا هویت و کرامت و عزت و شخصیت اصیل زنان را قربانی تمتعات جنسی و مادی مردان کردهاند؟
چرا همه هویت زن را در کالابودگی آن تعریف کردهاند؟!
چرا برای مقابله نرم با فرهنگها و نظامات سیاسی مخالف خود، همه تلاش خود را برای برهنهسازی و بیعفت کردن زنان و دختران آنان به کار میگیرند؟!
🔻توصیه میکنم دست کم دو کتاب «جنگ علیه خانواده» از ویلیام گاردنر و «آنچه با پول نمیتوان خرید» نوشته مایکل سندل را مطالعه کنید تا اندکی با جنایات فرهنگ منحط لیبرالیسم علیه زنان و #خانواده آشنا شوید.
#زن
#غرب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟢«خطبه فدکیه» و «خطبه بستریه»؛ جلوه معرفت و بصیرت زهرا(س)
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸معرفت، بصیرت، شجاعت، فهم متعالی، آیندهبینی، تحلیل عمیق حوادث، عمق خداشناسی، پیامبرشناسی، شریعتشناسی و امامتشناسی و همچنین مردمشناسی #حضرت_زهرا سلام علیها را با تأمل در دو خطبه مشهور آن حضرت (خطبه فدکیه و خطبه بستریه (که در بستر بیماری به هنگام دیدار زنان قریش بیان کردند) میتوان به خوبی فهمید.
🔻مرحوم محقق #اربلی (مشهور به بهاءالدین اِربَلی)، از محدثان، مورخان و ادیبان دقیق و عمیق قرن هفتم (م۶۹۲ق) به هنگام نقل خطبه فدکیه میگوید:
«فلنذكر خطبة فاطمة ع فإنها من محاسن الخطب و بدائعها عليها مسحة من نور النبوة و فيها عبقة من أرج الرسالة و قد أوردها المؤالف و المخالف؛
خطبه فاطمه را ذکر میکنیم؛ خطبهای که از بهترین خطبهها و شاهکارهای خطبههاست. خطبهای که رنگ و بویی از نور نبوت دارد؛ و رایحهای از زیباترینهای رسالت در آن است و دوست و دشمن نیز آن را نقل کردهاند.»
🔻#علامه_مجلسی در وصف #خطبه_فدکیه میگوید:
تحيّر من العجب منها و الإعجاب بها أحلام الفصحاء و البلغاء؛
خردهای اهل فصاحت و بلاغت، از اعجاب و شگفتی آن متحیر میمانند.
🔻علامه سیدعبدالحسین #شرفالدین در کتاب بسیار ارزشمند المراجعات در وصف این دو خطبه میگوید:
«كان أهل البيت يلزمون أولادهم بحفظهما كما يلزمونهم بحفظ القرآن؛
اهل بیت علیهم السلام فرزندان خود را همانطور که ملزم به حفظ قرآن میکردند، به حفظ این دو خطبه نیز ملزم میکردند»
#زن
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔳زهرای مرضیه؛ الگوی جهاد همهجانبه
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸فاطمه زهرا سلام الله علیها، از نخستین ایام طفولیت تا پایان عمر مبارکشان، یک زندگی پر از هیجان، کار، تلاش و مجاهدت را سپری کردهاند.
▪️در بحرانیترین سالهای نبوت، در دوران شعب ابیطالب، آنگاه که هنوز دختری شش یا هفت ساله بود، هم مادر خود را از دست داد و هم بزرگترین حامی و پشتیبان پدرش، یعنی ابوطالب را، رسالت اصلی زهرا از اینجا شروع میشود. او وظیفه دارد که جای خالی آن دو نیروی پشتیبان را برای پیامبر اکرم(ص) پر کند. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب: «فاطمه زهرا مثل یک مادر، مثل یک مشاور، مثل یک پرستار برای پیامبر بوده است. آنجا بوده که گفتند فاطمه «ام ابیها» - مادر پدرش- است.»
▪️دو یا سه سال بعد با امیرمؤمنان علیه السلام ازدواج میکند؛ افزون بر وظیفهای که در ارتباط با پیامبر اکرم داشت، وظیفه حمایت و پشتیبانی از همسر مجاهدش نیز بر دوش او آمد.
▪️او تلاش میکند، نمونهای تحققیافته از زن اسلامپسند را در همه ابعاد زیست انسانی به همگان نشان دهد: در ابعاد «دینی و معنوی»، «معرفت و خردورزی»، «مجاهدت و فعالیت اجتماعی و سیاسی»، «خدمات علمی و رفاهی به مردم»، «همسرداری»، «تربیت فرزند»، «همسایهداری»، «کمک به مستمندان» و «گرهگشایی از کار مردم و نیازمندان». بیتردید در همه این ابعاد به مثابه یک الگوی کامل و بینقص نمایان شد.
▪️او توانست در خانهای محقر، فرزندانی مثل حسن و حسین و زینب را تربیت کند؛ خانه محقر خود را به خانه امید همه مستمندان تبدیل کند؛ خانه گلین خود را به خانه علم و معرفت و پاسخگویی به پرسشهای دینی و معرفتی زنان و بعضاً مردان تبدیل کند. او توانست با رفتار و کردار خود کاری کند که پیامبر اکرم هر صبح و شام به درب آن خانه بیاید و بر اهل خانه سلام دهد: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ». او توانست کاری کند که نیروهای خیر و فرشتگانی مثل جبرئیل و ملائکه الهی به صورت مستمر به آن خانه محقر رفت و آمد کنند و با او گفتگو کنند و به همین دلیل هم به «محدَّثه» نامیده شد.
▪️او از نظر معنوی به مقام و جایگاهی فوق عصمت رسیده است. به منزلتی دست یافت که #پیامبر_اکرم(ص) در شأن او گفت، خشنودی و ناخشنودی خداوند نسبت به کسی یا چیزی، دائرمدار خشنودی یا ناخشنودی زهرای مرضیه نسبت به آن است: «إِنَّ اللَّهَ لَيَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا.»
▪️خیرخواهی و دیگرخواهی آن بانوی مکرم تا آنجا بود که امام حسن مجتبی علیه السلام میگوید شبی از شبها دیدم که مادرم از سر شب تا صبح به عبادت و دعا و تضرع به درگاه الهی مشغول بود و عجیب این بود که در این دعاها چیزی برای خود نخواست و تماماً همسایگان و دیگر مؤمنان را دعا میکرد و مصالح عمومی امت اسلام را از خداوند میخواست. و صبحهنگام وقتی از او پرسیدم «مادر جان! چرا همانطور که برای دیگران دعا میکردی، برای خودت دعا نکردی؟!» او در پاسخ گفت: «فرزند عزیزم! اول دیگران و بعد خود ما»
▪️با همه اینها، او در متن حوادث اجتماعی و سیاسی بود. در هر زمانی درست در همان جایی بود که باید باشد؛ درست همان کاری را میکرد که باید انجام گیرد. در زمان پیامبر اکرم به عنوان یک نیروی محوری در پشتیبانی معنوی و مادی از رزمندگان بود. در جنگ احد به آبرسانی و مداوای مجروحان مشغول بود؛ در جنگ خندق، با همه وجود در رساندن غذا به پیامبر و یاران او فعالیت کرد. در وقایع فتح مکه حضوری کامل داشت. بعد از رحلت پیامبر اکرم نیز همه تلاش خود را برای دفاع از میراث نبوت به کار گرفت. چهل شبانهروز یکه و تنها و با زخم بازو و پهلو، به درب خانههای انصار میرفت و درباره سکوت آنان نسبت به غصب خلافت و انحراف عظیم ایجاد شده در مسیر نبوت با آنان گفتگو کرد. روزها در قبرستان بقیع مینشست و با گریههای جانکاه خود برای سرنوشت امت اسلامی، مظلومیت ولایت و آثار غفلت و جهالت سیاسی یاران اولیه پیامبر را تا همیشه تاریخ به عالمیان نشان داد. و سرانجام جان پاک خود را نیز در راه دفاع از ولایت و روشنگری برای امت فدا کرد.
♦️به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب او «نشاندهندهی جهانبینی اسلام در مورد زن است»
#زن
#حضرت_زهرا
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍ احمدحسین شریفی
🔹یکی از موضوعات مهم و قابل بررسی این است که چرا و چگونه است که در یک سده اخیر جدیترین مخالفان قوانین و ارزشهای اجتماعی اسلام و موذیترین مخالفان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، عدهای از عمامه به سرها بوده و هستند؟! حتی برخی از آنان، که سعی میکنند به مخالفت خود رنگ و لعاب روشنفکری و حقوقدانی هم بزنند، کسانی بوده و هستند که همه هویت اجتماعی و سیاسی خود را از وابستگی به بیوت عالمان بزرگ اسلامی دارند!
به راستی چرا؟
🔻ضمناً، در سند منتشر شده از سوی موسسه رند، در آمریکا، گفته شده یکی از راههای تقابل با تمدن اسلامی و زمینگیر کردن انقلاب اسلامی، نفوذ در روحانیت یا پرورش و دستکم حمایت از روحانینمایانی است که مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را بر ارزشهای اسلامی و قرآنی ترجیح دهند.
#حوزه_علمیه
#حجاب
#نفوذ
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔳اتمام حجت حضرت زهرا با مردم مدینه
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حضرت زهرا سلام الله علیها با ارائه یک دوره فشرده از جهانبینی و نظام ارزشی اسلام و فلسفه شریعت و ولایت اسلامی، و تبیین وظایف اجتماعی و سیاسی امت اسلامی و همچنین بیان مخاطرات پیش روی امت اسلامی و پیامدهای بسیار سنگین آن تصمیم یا سکوت نابجایی که پیروان پیامبر اکرم (ص) در موضوع غصب خلافت گرفتهاند، در قالب خطبه فدکیه، نهایت تلاش خود را در جهت تبیین و روشنگری و اصلاح آن تصمیم به غایت اشتباه به کار گرفتند.
اما او بهتر از هر کسی میدانست و در همان مجلس هم بر همگان نمایان شد که آن سخنان منطقی و آن استدلالهای الهی، در آن مخاطبان مرده و بیروح و ذلیل و سستایمان تأثیری نمیگذارد! در عین حال، هرگز دست از تلاش و روشنگری و دفاع از ولایت برنداشت و در این مسیر ناامید نشد، در جملات پایانی خطبه فدکیه، آخرین و البته جدیترین اتمام حجت خود را نیز ابراز کرد:
«بدانید همه آنچه را که گفتم، به رغم آگاهی از وجودهای مملو از خذلان و خواری شما و قلبهای آکنده از بیوفایی شما و همچنین ضعف یقین و ایمان شما بود.»
هدف این بود که با شما اتمام حجت کرده باشم، تا مبادا بعدها سکوت ما را دلیل بر رضایت ما به غصب خلافت تفسیر کنید! هدف من این بود که غصههای لبریز شده دلم را بیان کنم و خشم درونیام را بیرون بریزم و نالههای پنهانیام را آشکار کنم: «وَ لَكِنَّهُ فَيْضَةُ النَّفْسِ وَ نَفْثَةُ الْغَيْظِ وَ بَثَّةُ الصَّدْرِ وَ مَعْذِرَةُ الْحُجَّةِ» این سخنان برای آن بیان شد که به همگان فهمانده شود که زهرا به شدت از غاصبان خلافت و همراهان آنها و سکوت کنندگان در برابر غصب خلافت، خشمناک و غضبناک است. و آنانی که در مسجد بودند همگی، بارها و بارها از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیده بودند که «إِنَّ اللَّهَ تعالی يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَه وَيَرْضَی لِرِضَاهَا».
این شدیدترین اتمام حجتی بود که #حضرت_زهرا با اصحاب پیامبر داشتند و متأسفانه جز تعدادی انگشتشمار همگی در این آزمون مردود شدند. به همین دلیل حضرت فرمودند:
«پس این مرکب خلافت را بگیرید. بر آن سوار شوید. اما پشت این مرکب زخم است و پایش مجروح. و ننگ آن ابدی است و با غضب الهی و زشتترین عیبها نشانه گذاشته شده است که به «آتش برافروخته الهی متصل خواهد شد؛ آتشی که از دلها سرمیزند.» پس همه آنچه را که انجام میدهید در مقابل چشم خداست: «آنها که ستم کردند بهزودی میدانند که بازگشتشان به کجاست» و من دختر «بیمدهنده شما در برابر عذاب شدید هستم.» «پس آنچه میخواهید انجام دهید! ما کار خویش را انجام خواهیم داد و منتظر باشید! ما هم منتظر خواهیم بود.»
#زن
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔳جایگاه حضرت زهرا در نزد پیامبر اکرم(ص) از نگاه همسر پیامبر
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در منابع معتبر اهل سنت این جملات از عایشه همسر #پیامبر_اکرم(ص) درباره جایگاه #حضرت_زهرا سلام الله علیها نقل شده است:
مَا رَأَيْتُ أَحَداً كَانَ أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً مِنْ فَاطِمَةَ بِرَسُولِ اللَّهِص؛ من کسی را از لحاظ کلام و سخن شبیهتر از فاطمه به پیغمیر اکرم(ص) ندیدم؛
وَ كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ بِهَا وَ قَامَ إِلَيْهَا؛ وقتی فاطمه بر پیامبر وارد میشد، آن حضرت برمیخاست و مشتاقانه به سمت او میرفت.
فَأَخَذَ بِيَدِهَا وَ قَبَّلَ يَدَهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ؛ دستش را میگرفت، دستانش را میبوسید و او را در جای خودش مینشاند.
▪️معلوم است که چنین ارتباطی صرفاً یک ارتباط پدر و دختری نیست. بلکه نشاندهنده عظمت معنوی و جایگاه بلند حضرت صدیقه اطهر است.
#زن
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟣نفوذ از طریق اسناد به اصطلاح بینالمللی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از روشهای نفوذ فرهنگی و برافراشته شدن پرچمهای فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور ما، اسناد و قوانین به اصطلاح بینالمللی در حوزه فرهنگ و آموزش و پژوهش است.
به عنوان مثال، سند توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ توسط یونسکو تصویب میشود و به کشورهای عضو ابلاغ میشود و از اجرایی شدن آن در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی حمایت مالی و فرهنگی میشود و بعضاً مخالفان آن را تحت تحریمها و محرومیتها و ممنوعیتهایی قرار میدهند!
افراد سادهلوح یا مدیران خائن و نفوذی نیز تلاش میکنند به هر نحو ممکن آن قوانین را در کشور اجرایی کنند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند:
«اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کردهایم به دستگاههای مسئول. ... اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا اینجور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند میکنند و از طُرق مختلف وارد میشوند امّا [اینکه] اینجور بهطور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما اینجوری بکنید، اینجوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار» (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶)
#نفوذ
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️توصیف شخصیت علی و شیوه حکمرانی او در کلام حضرت زهرا
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸زهرای مرضیه سلام الله علیها، در واپسین روزهای حیات مبارک خود و در ضمن عیادتی که زنان مدینه از او داشتند، فرصت را غنمیت شمرد و در ادامه دو ماه روشنگری و تلاش شبانهروزی خود برای آگاهسازی مردم از خطای بزرگی که انجام دادند و انحرافی عظیم که در اسلام ایجاد کردند، در جمع زنان مهاجرین و انصار مدینه به «توصیف شخصیت» #امیرمؤمنان علیه السلام و همچنین تبیین «شیوه حکمرانی» او پرداخت تا همه مسلمانان تا همیشه تاریخ بدانند که اهل مدینه، بعد از پیامبر اکرم چه حقکشی و ظلم و انحرافی عظیم ایجاد کردند.
♦️به منظور توصیف شخصیت امیرمؤمنان علیه السلام میفرماید مهمترین ایرادها و نقصهایی که غاصبان خلافت و همراهان آنها از علی سراغ داشتند عبارت بود از:
یک. اینکه شمشیر علی در اقامه حق و دفاع از مظلومان، دوست و دشمن نمیشناخت؛
دو. اینکه علی مبالات و واهمهای نسبت به مرگ نداشت؛ او همواره برای دفاع از حق آماده بود و جان عزیز خود را بر کف گرفته بود؛
سه. اینکه علی در راه حق، ثابت قدم بود؛ در راه دفاع از حق دچار هیچ لغزش و لرزشی نخواهد شد؛
چهار. اینکه رویارویی با علی، مرگبار بود؛ کسی را یارای مقابله با او نبود؛
پنج. اینکه علی آگاهی و دانشی بینظیر نسبت به کتاب خدا دارد؛
شش. اینکه علی جدیتی بینظیر در احقاق حق و دفاع از دین خدا دارد.
🔸و در ادامه، هفت نکته را به عنوان شیوه حکمرانی علی بیان کردند:
یک. علی اجازه انحراف از حق و سرپیچی دربرابر حق را به دیگران نمیدهد؛ بلکه میکوشد منحرفان و سرپیچیکنندگان از حق را به راه مستقیم و پذیرش حق هدایت کند؛
دو. علی آرامآرام مردم را در مسیر حقیقت حرکت میداد و مرکب حکومت را به سلامت به مقصد میرساند. به گونهای که مردم آرامش و لذت حکمرانی را بچشند و هیچ نگرانیای از ناحیه حکومت و تصمیمات آن نداشته باشند.
سه. علی توانایی ایجاد رفاه و آسایش و آرامش و تأمین نیازهای مردم به بهترین وجه دارد؛ او مردم بهترین شرایط زیست اجتماعی را برای مردم فراهم خواهد کرد؛
چهار. علی توانایی فراهم کردن بهترین شرایط اقتصادی را برای مردم دارد؛
پنج. علی در آشکار و نهان جز خیر مردم را نمیخواهد و نمیجوید و نمیگوید و نمیپوید. همه همّو غمّ او خیرخواهی و تأمین مصلحت مردم است؛
شش. او از حکومت بر مردم برای شخص خودش هیچ چیزی نمیخواهد. او دنبال دنیا و منافع دنیوی نیست؛
هفت. در حکومت علی پارسایان راستین از دنیاطلبان زاهدنما شناخته میشوند و راستگویان از دروغگویان متمایز.
🔹و در پایان با قرائت دو آیه از آیات قرآن کریم به آنان فهماند که
اولاً، راه تأمین رفاه و برکت و خیر و آسایش و آرامش جامعه و سعادت دنیوی و اخروی مردم، ایمان به خدا و تقوای الهی است و ریشه مشکلات و گرفتاریها نیز بیایمانی و بیتقوایی و نادیده گرفتن دستورات خداوند است:
وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ (اعراف/ ۹۸)
«و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان میآوردند و تقوا پیشه میکردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها میگشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم»
و ثانیاً، ظالمان و ستمگران به زودی سزای اعمال بد خود را خواهند چشید و هیچ راه گریزی برای فرار از عذاب الهی نخواهند داشت:
وَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ هؤُلاءِ سَيُصِيبُهُمْ سَيِّئاتُ ما كَسَبُوا وَ ما هُمْ بِمُعْجِزِينَ (زمر/ ۵۱)
«و ظالمان این گروه نیز بزودی گرفتار بدیهای اعمالی که انجام دادهاند خواهند شد، و هرگز نمیتوانند از چنگال عذاب الهی بگریزند»
#زن
#حضرت_زهرا
#سیاست
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔳در اسارت کلیشهها
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸مع الاسف هنوز هم برخی از اندیشمندان دلسوز ما نتوانستهاند از کلیشههای ذهنی و فلسفی پنجاه سال گذشته خود فاصله بگیرند و تصویر و تصوری متناسب با شرایط کنونی ایران و جهان داشته باشند! اینان معمولاً تحلیلها و توصیههایی مبتنی بر دادههای پنجاه سال پیش ارائه میدهند!
هنوز در وضعیت علمی و فرهنگی پیش از انقلاب سیر میکنند!
هنوز در کار نقد مخالفان موهوم پیشرفت علم و فناوریاند!
غافل از اینکه ایران اسلامی هماکنون، به برکت راهبریهای داهیانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنهای، در بسیاری از حوزههای علم و فناوری از پیشرفتهترین کشورهای جهان است.
♦️اگر در جاهایی کمبودها و ضعفهایی را مشاهده میکنیم و «صلاح و بهبودی» در زندگی مردمان نمیبینیم، اگر نیک بنگریم، معلول بیتوجهی به رهنمودهای ایشان و نتیجه خودباختگی و دلدادگی پارهای از مدیران ما به غرب و غربیان و دلدادگی برخی از متفکران ما به «توسعه» و «رفاه» غربی است! اینان در جستجوی سراب، هم خود تشنه ماندهاند و هم دلهایی را از عطش میراندهاند! هنوز هم راه اصلاح را در توسل به درگاه غرب میدانند! و رفاه را از سرمایهداری میخواهند! و خوشبختی را در انبان پر از بدبختی و فلاکت لیبرالیسم میجویند!
🔸بدون تردید، ملت ما تا زمانی که دانشمندان و اندیشمندان او در پی تحقق غایت اسلامپسند زیست انسانی نباشند، فقط باید در حسرت ناداشتههای غربیان و «توسعه حیوانیت» سرمایهداران بسوزد و هرگز روی خوشبختی را هم نخواهد دید.
تنها راه سعادت و پیشرفت و عزت، عمل به اسلام و ارزشهای اسلامی و رهاسازی ذهن و عمل خود از «توسعه غربمحورانه» است.
#پیشرفت
#دانشگاه
#روشنفکری
@Ahmadhoseinsharifi
🌹