🔴مطالبات امام خمينی(ره) از حوزههای علميه
🖊احمدحسين شريفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸#امام_خمينی(ره) در بند (ط) وصيتنامه (صحيفه امام، ج21، ص424-426) خود خطاب به حوزههای علميه چند نکته مهم را يادآور ميشود:
1️⃣از مهمترين شگردهاي مخالفان اسلام، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار در حوزههاي علميه خواهد بود: «يكى از راههاى با اهميت براى مقصد شوم آنان و خطرناك براى اسلام و حوزههاى اسلامى نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حوزههاى علميه است، كه خطر بزرگ كوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزه ها با اعمال ناشايسته و اخلاق و روش انحرافى است و خطر بسيار عظيم آن در دراز مدت به مقامات بالا رسيدن يك يا چند نفر شياد كه با آگاهى بر علوم اسلامى و جا زدن خود را در بين توده ها و قشرهاى مردم پاكدل و علاقه مند نمودن آنان را به خويش و ضربه مهلك زدن به حوزه هاى اسلامى و اسلام عزيز و كشور در موقع مناسب مىباشد.»
2️⃣خطر روحانينمايان براي اسلام به مراتب از خطر مليگراها و روشنفکران مصنوعي بيشتر است؛ اينان «اگر مجال يابند از همه پرخطرتر و آسيب رسانترند».
3️⃣نفوذيها ممکن است دهها سال با مشي اسلامي و مقدسمآبي در حوزههاي علميه و در ميان مردم با صبر و حوصله زندگي کنند «و در موقع مناسب مأموريت خود را انجام مىدهند.»
4️⃣هر چند خطر نفوذ منحصر در حوزههاي علميه نيست، و بايد نسبت به همه بخشهاي جامعه حساسيت ويژه وجود داشته باشد؛ اما «از همه لازمتر حوزه هاى علميه است كه تنظيم و تصفيه آن با مدرسين محترم و افاضل سابقه دار است با تأييد مراجع وقت.»
5️⃣يکي از راههاي لازم و ضروري خنثيکردن نقشهها و توطئههاي دشمنان عليه اسلام و حوزههاي علميه در عصر حاضر «قيام براى نظام دادن به حوزه ها ... است؛ كه علما و مدرسين و افاضل عظيم الشأن صرف وقت نموده و با برنامه دقيق صحيح حوزه ها را و خصوصاً حوزه علميه قم و ساير حوزه هاى بزرگ و با اهميت را در اين مقطع از زمان از آسيب حفظ نمايند.»
6️⃣اهتمام به فقه و فقاهت و محافظت از ميراث سلف و تلاش در جهت افزودن دقتها و ابتکارها و تحقيقها بر ميراث فقهي گذشتگان؛ و جلوگيري از انحراف از فقه سنتي که موجب سست شدن ارکان تحقيق و تدقيق خواهد شد.
7️⃣افزون بر فقه در ساير رشتههاي ديگري که مورد نياز اسلام و جامعه اسلامي است بايد افرادي تربيت شوند؛
8️⃣در رأس همه علومی که تعليم و تعلم آنها لازم است علوم معنوي اسلام است: «از بالاترين و والاترين حوزه هايى كه لازم است به طور همگانى مورد تعليم و تعلم قرار گيرد، علوم معنوى اسلامى است، از قبيل علم اخلاق و تهذيب نفس و سير و سلوك الى اللَّه- رزقنا اللَّه و إياكم- كه جهاد اكبر مى باشد.»
#حوزه_علمیه
#فقه
#اخلاق
#نفوذ
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
دکتر احمدحسین شریفی AHMADHOSEINSHARIFI@1_450525744.mp3
زمان:
حجم:
35.15M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت پانزدهم)
(شیطان پرستی) 1️⃣
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#شیطان_پرستی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
عناوين فصول نهگانه اين کتاب عبارتند از:
1. مباحث مقدماتي
2. چيستي علوم انساني
3. چيستي #علوم_انساني_اسلامي
4. موافقان علوم انساني اسلامي
5. مباني فلسفي علوم انساني اسلامي
6. روش تحقيق در علوم انساني اسلامي
7. نقش نظام ارزشي در علوم انساني
8. بررسي ادله مخالفان علوم انساني اسلامي
9. علوم انساني اسلامي، واقعبيني و آزادانديشي
🔸دانلود نسخه الکترونیکی کتاب"مبانی علوم انسانی اسلامی" استاد احمدحسین شریفی از طریق نرم افزار پاتوق کتاب
http://patogh.mobi/s/b/17200
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
دکتر احمدحسین شریفی AHMADHOSEINSHARIFI@1_451411821.mp3
زمان:
حجم:
34.81M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت شانزدهم)
(شیطان پرستی) 2️⃣
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#شیطان_پرستی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴«مريد پير مغانم»
🖊احمدحسين شريفي
🔸علامه حسيني تهراني، در کتاب روح مجرد ص484 نقل ميکند «در آخرين سالي که مرحوم حاج سيد ضياء دري در قيد حيات بود، شب هشتم يا نهم محرم قبل از آنکه به منبر برود، جواني از ايشان ميپرسد که مراد از اين بيت #حافظ چيست؟
مريد پير مغانم ز من مرنج اي شيخ
چرا که وعده تو کرديّ و او به جا آورد
مرحوم دري ميگويد: «جواب اين سؤالت را در بالاي منبر ميدهم تا براي همه قابل استفاده باشد، هنگامي که به منبر ميرود ميگويد مراد از «شيخ» در اين بيت، حضرت آدم است که به وعده نخوردن از شجره گندم در بهشت وفا نکرد و آن را تناول کرد و مراد از «پير مغان» حضرت علي است که در تمام عمرش نان گندم نخورد و وعده عدم تناول از شجره گندم را او ادا کرده و به اتمام رسانيد.»
مرحوم درّي پس از دهه محرم، قبل از پايان سال، از دنيا ميرود. محرم سال بعد در همان شبي که اين جوان از او معناي بيت حافظ را پرسيده بود، به خواب آن جوان ميآيد و ميگويد: «اي جوان! تو در سال قبل در چنين شبي از من معني اين بيت را پرسيدي و من آن طور پاسخ گفتم. اما حالا که به اين عالم آمدهام، معني آن بيت، طور ديگري براي من منکشف شده است و آن اينکه: «مراد از «شيخ»، حضرت ابراهيم خليل است و مراد از «پير مغان» حضرت سيدالشهداء و مراد از «وعده» ذبح فرزند است که حضرت ابراهيم وعده وفا به امر خداوند داد، اما حقيقت وفا را حضرت اباعبدالله الحسين در کربلا به ذبح فرزندش حضرت علياکبر انجام داده است»
#امام_حسين
#عاشورا
#علي_اکبر
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
عناوين فصول چهاردگانه کتاب عبارتند از:
1. تحليل مفاهيم و نکات مقدماتي
2. نظريه ضد روش
3. پرسشهاي پژوهشي
4. روش تعريف
5.روش توصيف
6. روش تبيين
7. ويژگيهاي روششناختي تبيين
8. روش استدلال
9. روش استدلال استقرائي
10. روش استدلال تمثيلي
11. روش تفسير
12. ويژگيهاي روششناختي تفسير
13. روش پيشبيني
14.روش ارزشيابي
🔸دانلود نسخه الکترونیکی کتاب"روش شناسی علوم انسانی اسلامی"استاد احمدحسین شریفی از طریق نرم افزار پاتوق کتاب
http://patogh.mobi/s/b/47408
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔
https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹موشه شارون (متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۳۷)، مورخ و محقق اسلام شناس اسرائیلی است. برخی از مراکز علمی او را به عنوان «بزرگترین محقق خاورمیانه اسرائیلی» میشناسند.
وی در حال حاضر استاد برجسته مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم است.
🔹کلیپ کوتاه بالا نشان دهنده عمق مطالعات وی درباره اسلام است.
البته ویرایش کننده های کلیپ گمان کرده اند که وی اسلام را حق و بقیه ادیان را باطل میداند. در حالی که چنین نیست. وی یک یهودی متعصب است، در حال توصیف اسلام بر اساس متون و منابع اسلامی است.
🔹برخی از آثار او:
۱. یهودیت و مسیحیت و اسلام در تعامل و تعارض، ۱۹۸۹
۲. شورش جنبههای اجتماعی و نظامی انقلاب عباسی پرچمهای سیاه از شرق، ۱۹۹۰
۳. یهودیت در متن تمدنهای متنوع، ۱۹۹۳
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔
https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
دکتر احمدحسین شریفی AHMADHOSEINSHARIFI@1_452209226.mp3
زمان:
حجم:
35.95M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت هفدهم)
(علل گرایش به شیطان پرستی و دیگر فرقه ها)
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#شیطان_پرستی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴قاطعيت و سرعت در برخورد با ناهنجاريهاي مديران
🖊احمدحسين شريفي
🔸نقل شده است که امام علي(ع) ابوالاسود دوئلي را به منصب قضاوت منصوب کرد اما ديري نگذشت که او را عزل کرد! و در پاسخ سؤال ابوالاسود که «دليل عزل من چه بود در حالي که نه جنايتي را مرتکب شدم و نه خيانتي کردم؟» فرمودند: «ديدم که صداي تو بلندتر از صداي ارباب رجوع است.»(عوالي اللئالي، ج2، ص343)
🔸اين حديث هر چند از نظر سندي مرسله است و جزء طبقة احاديث ضعيف السند به شمار ميرود و بر اساس آن نميتوان معيار و ضابطهاي شرعي استخراج کرد. بنده هم در اينجا درصدد بيان حکم شرعي و فتواي فقهي نيستم؛ اما اگر چنين واقعه و چنان برخوردي رخ داده باشد، نشانة آن است که:
✅اولاً، احترام ارباب رجوع حتي اگر مجرم باشد، و حفظ کرامت و شخصيت او امري لازم است؛
✅ثانياً، در عزل و نصبها افزون بر صلاحيتهاي اجرايي و عملي و مديريتي حتماً بايد صلاحيتهاي اخلاقي را هم در نظر گرفت؛
✅ثالثاً، در برخورد با مديران نالايق و کنار زدن آنها، نبايد درنگ کرد؛ مصلحتسنجيهاي عرفي و معادلات سياسي و آبروي مديريتي و امثال چنين بهانههايي هرگز نبايد مانع برخورد سريع و بهنگام با ناهنجاريهاي مديريتي شود.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
🔵امام خميني و نقد آثار اخلاقي
🖊احمدحسين شريفي
🔸#امام_خميني(ره)، در جاهاي مختلفي از آثار خود به نقد تراث اخلاقي مسلمين پرداخته و ناکارآمدي کتابهاي اخلاقي و روشهاي تعليمي آنان را نشان داده است. فيالمثل در کتاب «تقريرات فلسفه» ميگويد:
✅«گرچه در كتب اخلاقى موشكافيهايى داريم ولى در حقيقت، آنها كتب اخلاقى نيستند؛ زيرا كتاب اخلاقى آن است كه بيانات طورى باشد كه كأنّه مخلوط به عمل است و در ضمنِ تعليم ريشهها و مبادى اخلاق، عمل اخلاق و فضيلتى را هم به خواننده تحميل كند؛ مثل نسخه نباشد كه بنويسند و به دست مردم بدهند، بلكه مثل دوا باشد كه به خورد مردم داده شود؛ لذا با اينكه كتب اخلاقى فراوانى در تشقيق شقوق و اقسام صفات و توليد كدام از كدام و سر منشأ شدن چه براى چه نوشته شده؛ ولى در حقيقت كتب اخلاق جامعى نيستند؛ مثلًا #غزالى كتاب اخلاقى نوشته كه خيلى مفصل است و خيلى هم تشقيق شقوق نموده و ريشههاى هر صفتى را بيان كرده و گفته كه از ازدواج دو صفت، چه حاصل مىشود؛ مثلًا اگر كبر با طمع مزدوج باشد، بچه خبيثى كه از اين والدين ناپاك حاصل مىشود، چه توله سگى مىشود، البته نمىتوانيم بگوييم غزالى مرد بىاطلاعى بوده، ليكن كتابش يك كتاب اخلاقى نيست؛ چون خودش مرد اخلاقى نيست لذا نتوانسته عمل را به خواننده تزريق كند. ...
و الحاصل: گرچه كتب اخلاقى نوشته شده، مثلًا #ابن_مسكويه كتاب اخلاقى نوشته، ولى فيلسوفانه نوشته است، و خواجه نوشته، ولى فيلسوفانه نوشته است، و كلماتى مخلوط ننمودهاند كه انسان را به عمل وادارد.
#مفاتيح شيخ عباس هم كتاب دعاست اما طورى ننوشته كه انسان را به عمل وادارد.
بلى، انسان علم پيدا مىكند كه در اول ماه شعبان اين اعمال هست. و ممكن است آن را طورى نوشت كه هر كه بخواند عمل هم بكند، البته اين در صورتى است كه مقارن با تبشير و خواص و آثار و تعريف روحانيات باشد. خلاصه: كتاب اخلاقى نوشته نشده است.» (تقريرات فلسفه، ج3، ص360-361)
#اخلاق
#نقد_اخلاق
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat
احمدحسین شریفی
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت هفدهم) (علل گرایش به شیطان پرستی و دیگ
دکتر احمدحسین شریفی AHMADHOSEINSHARIFI@1_453837334.mp3
زمان:
حجم:
24.54M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفانهای کاذب و معنویتهای نوپدید.(قسمت هجدهم)
(راه های مقابله با فرقه ها)
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
عناوين فصول نهگانه کتاب عبارتند از:
1. چيستي و اهميت روش نظريهپردازي
2. نظريه بحران: بررسي مدل نظريهشناسي توماس اسپريگنز
3. بررسي روش نظريهپردازي دادهبنياد
4. بررسي روش نظريهپردازي واقعگرايانه شهيد صدر
5. عوامل زمينهاي نظريهپردازي
6. نقش مباني فلسفي در نظريهپردازي
7. ويژگيهاي عمومي نظريهپردازان
8. پيشنيازهاي علمي
9. روش نظريهپردازي اکتشافي: ارائه يک مدل
🔸دانلود نسخه الکترونیکی کتاب"نظریه پردازی اسلامی در علوم انسانی"استاد احمدحسین شریفی از طریق نرم افزار پاتوق کتاب
http://patogh.mobi/s/b/47409
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹 ارتباط با ادمین :👇
@mjbayat