eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
360 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴عبادت و تفکر 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ امام هادی علیه السلام در روایتی می‌فرماید: لَيْسَتِ الْعِبَادَةُ كَثْرَةَ الصِّيَامِ وَ الصَّلَاةِ وَ إِنَّمَا الْعِبَادَةُ كَثْرَةُ التَّفَكُّرِ فِي أَمْرِ اللَّهِ؛ «عبادت به روزه و نماز زیاد نیست؛ بلکه عبادت تفکر زیاد در امر خدا است» در اینکه منظور از «امر خدا» در این روایت چیست چند احتمال داده شده است: یک. دستور خدا؛ یعنی اوامر و نواهی خداوند؛ دو. فعل خدا؛ احتمال سوم این است که منظور تفکر در امور الهی باشد؛ یعنی تفکر در آیات تکوینی و تشریعی حضرت حق. به هر حال علیه السلام در این روایت، «تفکر»ی که ما را به خدا برساند و درباره مسائل مربوط به خدا باشد، نه تنها به عنوان «عبادت» بلکه «عبادت کامل» معرفی می‌کند. و این از امتیازات منحصر به فرد دین اسلام (در مقایسه با سایر ادیان) است که تفکر در دین و تفکر در آیات تکوینی و تشریعی الهی را از اتمَ مصادیق عبادت به شمار می‌آورد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴رضایتمندی و نارضایتی 🖊احمدحسین شریفی 🔻«رضایتمندی» و «نارضایتی»، وابسته به «میزان دارائی» افراد و جوامع نیست. «توجه به داشته‌ها» یا «تمرکز بر نداشته‌ها» است که عامل اصلی رضایتمندی یا نارضایتی است. 🔻یکی از دلایلی که قرآن کریم اکیدا توصیه به یادآوری نعمت‌ها و داشته‌ها می‌کند همین حقیقت است: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ؛ ای مردم! نعمتی را که خدا به شما داده است، متذکر شوید.» «وَاذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ؛ و به یاد آرید نعمت‏های خدا را بر خود.» «فَاذْکُرُواْ آلاء اللّهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ پس نعمت‏های خدا را به یاد آرید، شاید که رستگار شوید.» «فَاذْکُرُواْ آلاء اللّهِ وَلاَ تَعْثَوْا فِی الأَرْضِ مُفْسِدِینَ؛ پس نعمت‏های خدا را یاد کنید و در زمین به فساد و تبه‏کاری برنخیزید.» «وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ؛ و اما نعمت پروردگارت را بازگو کن.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۵) 🔶امید به آینده 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻یکی دیگر از پیامدهای اخلاقی زیست فیلسوفانه، تقویت روحیه امید و امیدواری است. فیلسوفان اصیل، هرگز مأیوس نمی‌شوند. زیرا 1️⃣از طرفی به قدرت اراده و عزم آدمی اطمینان دارند و از طرفی دیگر به حکمت و خیرخواهی و رحمانیت و رحیمیت خداوند ایمان دارند. 2️⃣افزون بر این، می‌دانند که نظام عالم نظام ممکنات است و بسیاری از اسباب و وسایل مرتبط با زیست انسانی تحت تسخیر اراده و قدرت آدمی‌اند و انسان می‌تواند با استفاده از آنها بر محدودیت‌ها و موانع فایق آید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴از جهالت تا سفاهت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «جهالت» یعنی فقدان دانش و آگاهی؛ اما «سفاهت» یعنی فقدان خرد و روشنایی. سفاهت، یاران و سربازان و جنودی دارد: نفاق، ناامیدی، ظلم، دنیاطلبی، طمع‌ورزی، ناشکری، خشونت، بی‌عفتی، خودبزرگ‌بینی، عجله، پرگویی، پرخوری، پرخوابی، حسادت و ناآرامی از مهم‌ترین نشانه‌های سفاهت‌اند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸یکی از مصادیق کشاورزی دانش‌بنیان. 🔸کشت برنج روی آب در چین! 🔻امید است وزارت کشاورزی ما نیز که هم اکنون وزیری علم‌شناس در رأس آن قرار گرفته است بتواند از ظرفیت دانشگاهیان در دانش‌بنیان کردن کشاورزی ایران استفاده کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴مشهور یا مفید؟ 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به جای تلاش برای «مشهور» شدن؛ تلاش کنیم «مفید و مؤثر» باشیم. امیرمؤمنان(علیه السلام) می‌فرماید: «الشُّهرَةُ خَيرُها و شَرُّها في النارِ؛ شهرت، خوب و بدش، در آتش است» امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: «مَن شَهَرَ نفسَهُ بِالعِبادَةِ فاتَّهِمُوهُ على دِينِهِ ؛ فإنَّ اللّهَ عَزَّ و جلَّ يُبغِضُ شُهرَةَ العِبادَةِ و شُهرَةَ اللِّباسِ؛ هر كس خود را به عبادت شهره سازد، به ديندارى او بدگمان باشيد؛ زيرا خداوند عزّ و جلّ از شهرتِ عبادت و شهرتِ لباس نفرت دارد.» ده‌ها روایت دیگری که در مذمت شهرت و شهرت‌طلبی وارد شده است همگی نشان از آفات اخلاقی، دینی و اجتماعی آن می‌دهد. به همین دلیل، انسان خردمند عاقبت‌اندیش در اندیشه کسب شهرت نخواهد بود. خویش را رنجور سازی زار زار تا تو را بیرون کنند از اشتهار که اشتهار خلق بند محکم است در ره، این از بند آهن کی کم است @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔸مواظب لغزش‌های کوچک خود باشیم. 🔸کمترین زاویه با احکام و ارزش‌های الهی ممکن است انسان را در نقطه مقابل آنها قرار دهد. 🔻سوراخی کوچک، ‌می‌تواند بزرگ‌ترین کشتی‌ را غرق کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴انقلاب اسلامی؛ انقلابی دائمی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انقلاب اسلامی، انقلابی به معنای حقیقی کلمه بوده و هست. «انقلابی مستمر» با نام اسلام و در «گستره‌ای جهانی» که با محوریت ایران شروع شده است. حدود ۴۴ سال است علیرغم همه دشمنی‌ها با سرعتی چشم‌گیر و اعجاب‌انگیز به سوی پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند. چشم جهانی به سوی آن دوخته است. حتی قدرت‌هایی همچون روسیه و چین و هند و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی با الگوگیری از ایران و قدرت تحریم‌شکنی ایرانیان، به خود جرأت و جسارت تقابل با یکجنانبه‌گرایی آمریکا و جهان تک‌قطبی را داده‌اند. در بازدیدی که دیروز (۱۲/ بهمن ۱۴۰۱) از انستیتیوی فلسفه‌ مسکو داشتیم جناب دکتر علی‌اکبراف، رئیس انستیتیو، می‌گفت: «بعد از تحریم‌های شدید آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه، الگوی ما برای مقاومت،‌ ایران و ایرانیان بودند. وقتی به شما و مقاومت ۴۰ ساله شما نگاه کردیم، به خود جرئت و امید دادیم که ما هم می‌توانیم در برابر تحریم‌های بی‌رحمانه غرب مقاومت کنیم و مقاومت خواهیم کرد.» امیدوارم که هر یک از ما هم وظیفه خود را در این حرکت جهادی و جهانی به خوبی انجام دهیم و در هدایت و ساماندهی به نظامات جهانی بر مبنای توحید و حقیقت و عدالت کوشا باشیم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸مسکو. میدان سرخ. مجسمه کارل مارکس؛ فلسفه پرداز کفر و الحاد در قرن بیستم 🔸۱۲ بهمن ۱۴۰۱ 🔻به برکت انقلاب اسلامی ایران، الان روحانیت شیعه با افتخار و عزت در خیابان‌ها و میدان سرخ مسکو، که هفتاد سال محور و قبله‌گاه خداستیزان و دین‌گریزان بود، و در کنار مجسمه بی‌روح و بی‌ معنای کارل مارکس، با «پرچم اسلام» و «نماد معنویت و روحانیت شیعی» عکس یادگاری می‌گیرد. 🔻درود خدا بر همه مجاهدان و شهیدان راه انقلاب @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸دکتر آندری اسمیرنوف، رئیس بخش فلسفه اسلامی انستیتیو فلسفه روسیه 🔹۱۴ بهمن ۱۴۰۱ 🔻طی دو روز کنفرانس «مطالعات اسلامی: حقیقت، روش، تفسیر» در مسکو، استعدادها و علایق زیادی درباره فلسفه و تصوف و عرفان اسلامی را بالعیان دیدم. 🔻فرصتی بی‌سابقه برای ترویج فلسفه و عرفان و فرهنگ اسلامی در روسیه پدید آمده است، امیدوارم متخصصان فکر و فرهنگ اسلامی قدر این فرصت را بدانند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴توصیف امیرمؤمنان در کلام «ابن‌عربی» 🔻«صَلَواتُ اللهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ حَمَلَةِ عَرْشهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ مِن أَرْضِهِ وَ سَمائِه‏ عَلَی سرِّ الاسْرارِ، وَ مَشْرِقِ الانْوارِ، الْمُهَنْدس فِی الْغُیوب اللاهوتیَّةِ، السَّیّاحِ فی الْفَیافِی الْجَبَروتیَّةِ، المُصَّوِّرِ لِلْهَیولَی الْمَلَکوتیَّةِ، الْوالی لِلْوَلایَةِ النّاسوتیَّةِ، أُنْموذَجِ الْواقِعِ وَ شَخْصِ الإطْلاقِ، الْمُنْطَبعِ فِی مَرایَا الانْفُس وَ الآفَاقِ، سرِّ الانْبیَاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، سَیِّد الأوْصِیاءِ وَ الصِّدّیقینَ، صورَةِ الامانَةِ الإلَهیَّةِ، مَآدَّةِ الْعُلومِ الْغَیْرِ الْمُتَناهیَةِ، الظّاهِرِ بالْبُرْهانِ، الْباطِنِ بالْقُدرَةِ وَ الشّانِ، بَسْمَلَةِ کِتاب الْمَوْجود، فاتِحَةِ مُصْحَفِ الْوُجود، حَقیقَةِ النُّقْطَةِ الْبائیَّةِ، الْمُتَحَقِّقِ بالْمَراتب الإنْسانیَّةِ، حَیْدَرِ ءَاجامِ الإبْداعِ، الْکَرّارِ فی مَعارِکِ الاخْتِراعِ، السِّرِّ الْجَلیِّ، وَ النَّجْمِ الثّاقِب: عَلیِّ بْنِ أبی طالِبٍ عَلَیْهِ السَّلَام» 🔻 «درود خداوند و فرشتگان او و حمل‌کنندگان عرش او، و جمیع آفریدگان آسمانى و زمینى‌اش بر سرّ اسرار و محل درخشش نورها، مهندس عوالم لاهوت و غیوب [عالم اسماء و ذات]، سیّاح [دانا و بصیر] در عوالم جبروت، مصوِّر هَیُولاى عوالم مَلَکوت، والى و حکمران ولایت در عوالم ناسوت، نمونه و مختصر و شالوده عالم واقع و شخص‏ مُجسَّم عالَم کلّى و وجود إطلاقى، منعکس در آیینه‌هاى آفاق و نفوس، سرّ و حقیقت تمام أنبیاء و مرسلین، سروَر و سالار تمامى أوصیاء و صدّیقین، صورت امانت خداوندى، مادّه و ریشه علوم نامتناهى، حقیقت آشکار به برهان و جلالت و عظمت پنهان بر عقول، بسم اللهِ کتاب موجود، آغاز مُصحَف وجود، حقیقت نقطه بائیّه، تحقّق‌بخش جمیع مراتب موجودات، تحقّق‌بخش مراتب انسانیّت، شیر نِیِستان کاخ‌های إبداع، صاحب حملات مکرّره در معرکه‌هاى اختراع، سرّ آشکاراى حضرت خداوندى، و ستاره درخشان جناب سرمدى: عَلىّ بنِ أبی‌طالب علیه السّلام». («شرح مناقب» محیى‌الدین ابن عربى، ص ۶۹-۷۰) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴آذربایجان و هویتِ ملّی ایرانیان «آذربایجان (اعم از شرقی، غربی، اردبیل، و بخشی که در اثر بی کفایتی قاجاریان از ایران جدا شد و ان شاءالله دیر یا زود به دامن ایران بازخواهد گشت) در طول تاریخ بلند ایران زمین، همیشه و همواره یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های ایران بوده است. نگاهی به کتیبه‌ها و سنگ‌نوشته‌های پیش از اسلام و به‌ویژه دورۀ ساسانیان، و متون تاریخی هر گونه تردیدی را در این زمینه برطرف می‌کند. نوروز، اسلام و تشیع همواره در آذربایجان بوده است. فردوسی بزرگ در شاهنامه با احترام و عظمت و به عنوان پایتخت شجاعت و آزادگی و معنویت ایران از «آذرآبادگان»، «دریاچۀ چیچست یا دریاچۀ ارومیه»، «آذرگشسب یا اردبیل» یاد کرده است. «فردوسی به صراحت از زبان رستم با صفت آذری از آذربایجانیان حرف زده. ... رستم فرخزاد وقتی اعراب به ایران حمله می‌کنند به برادرش می‌گوید خانواده و اموال را بردار و به آذربایجان ببر که محل امنی است: «همی‌ تاز تا آذرآبادگان به جای بزرگان و آزادگان» .... @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۶) 🔶جامع‌نگری 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی دیگر از قواعد زیست فیلسوفانه را می‌توان با عنوان نگریستن از «چشم عقاب»، یا نگریستن از «چشم پرنده» معرفی کرد. 🔶فیلسوف کسی است که 1️⃣از افقی بالا به حقایق می‌نگرد؛ 2️⃣همه جوانب مسأله یا مسائل مورد نظر را به وضوح و دقیق می‌بیند؛ 3️⃣به همین دلیل، می‌تواند توصیف و تفسیر و تبیینی واقع‌بینانه و دقیق از مسائل ارائه ‌دهد؛ 4️⃣اینان هرگز به بیان مشکلات بسنده نمی‌کنند، بلکه به دلیل دید نافذ و جامعی که دارند همیشه برای مشکلات و گره‌های زندگی راه‌حل‌های واقع‌بینانه و پیش‌برنده هم عرضه می‌کنند. 5️⃣فیلسوف می‌کوشد پیش از داوری درباره یک رفتار یا گفتار یا اندیشه، تفسیر و تصویری درست، جامع و همه‌جانبه از آن داشته باشد. یک فیلسوف انسان‌شناس و واقع‌بین به خوبی و به درستی می‌داند که گرایش‌ها، عواطف، رفتارها و روابط آدمیان نسبت به پدیده‌ها و کنش‌های دیگران، معلول و محصول نگرش و بینشی است که درباره آنها دارند. به همین دلیل، یکی از دلمشغولی‌های همیشگی او تلاش در جهت فهم درست و دقیق پدیده‌ها و رفتارهاست. 🔻به هر حال، «جامع‌نگری» شرط لازم برای «واقع‌نگری» است. براي آنکه بتوانيم ابعاد مختلف واقعيت را بيابيم، بايد بکوشيم از پنجره‌هاي متعدد و مناسبی به آن نظر کنيم، نگاه از يک پنجره به واقعيت، نگاهي تک‌بعدي و یک سو نگرانه است و موجب محروميت و حرمان از ساير ابعاد واقعيت خواهد شد و بلکه ممکن است موجب انحراف و گمراهي هم بشود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴غارت زلزله‌زدگان! حقیقتا انسان موجود عجیبی است، با اینکه مرگ لحظه‌ای هزاران تن از هموطنان خود را بالعین و العیان می‌بیند؛ اما باز هم دست از دزدی و غارت‌گری برنمی‌دارد! 🔹این تصاویری از غارت مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در شهر زلزله‌زده‌ی هاتای ترکیه است! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴«صبر» و «تحمل» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻«صبر» غیر از «تحمل» است. صبر همواره «فضیلت» است؛ اما تحمل لزوماً چنین نیست. 🔻صبر همراه با «رضایت» و نتیجه «آگاهی و عقلانیت» است؛ اما «تحمل» ملازم با «نارضایتی» و نتیجه «مصلحت‌سنجی»‌ است. این مصلحت‌سنجی هر چند ممکن است خردمندانه و حکیمانه باشد اما گاهی نیز ممکن است از سر ترس یا ناتوانی باشد. 🔻صبر همراه با «کار و تلاش و مراقبت» است؛ اما تحمل، «ایستایی و انفعال و خودخوری» است 🔻صبر همراه با «احساس مسؤولیت» است؛ اما تحمل همراه با «زجر درونی و احساس سرخوردگی و ضعف». «وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴جسارت ترک عادت 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ترک عادت کاری بسیار دشوار است؛ به همین دلیل افرادی که توانایی ترک عادت‌های فکری و عملی را دارند، بسیار انگشت‌شمارند. متأسفانه اکثر آدمیان حتی جرئت و جسارت دور ریختن ابزارها و وسایل زاید و بلااستفاده خود را هم ندارند؛ چه رسد به دور ریختن و دل‌کندن از عادت‌های غلطی که سال‌های سال با آنها زندگی کرده‌اند. به تعبیر یکی از نویسندگان ایتالیایی: «عادت بی‌رحم‌ترین سم درون دنیاست! چون آروم‌آروم تویِ مغز آدم میره و تا به خودت بجنبی می‌بینی که با تمام گوشت و پوست اسیرش شدی ...» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۷) 🔶برجسته‌سازی خوبی‌ها و مثبت‌اندیشی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی دیگر از قواعد زیست فیلسوفانه است. فیلسوفان حتی در سخت‌ترین شرایط و تاریک‌ترین فضاها، امیدها و نورها را می‌بینند و خوبی‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند و اصالت می‌دهند. توضیح آنکه دربارة يک موضوع واحد ممکن است دو نگرش و نگاه کاملاً متضاد وجود داشته باشد و هر دو هم فی نفسه درست باشند؛ اما يکي «نيروکُش» و ديگري «نيروبخش»؛ يکي «مرگ‌آور» و ديگري «حيات‌بخش». با ديدن گلي که بر شاخه‌هاي پر خار روييده است، مي‌توان گفت: «چه دنياي بدي! حتي «شاخه‌هاي گل» هم خار دارند!» این نوع نگاه فی نفسه درست است. حافظ هم می‌گفت: حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج فکر معقول بفرما گل بی‌خار کجاست اما با دیدن همان گل، این نگاه را هم می‌توان داشت که: «چه دنياي زيبايي حتي «شاخه‌هاي پر خار» هم گل دارند!» هر دو سخن به نوبة خود درست‌اند؛ اما اولاً، دريچة نگاه متفاوت است؛ نگرش آنها به عالم و آدم متفاوت است و ثانياً، نتيجه و‌ آثار اين دو نوع نگاه هم بسيار متفاوت است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
4_5904415507452268758
318.2K
🔸دکتر دینانی: «آقای حسن‌زاده فلسفه بلد نبود! بابا ولم کن.» 🔻ضمن احترام فراوانی که برای دکتر دینانی قائلم، چنین قضاوت‌های بی‌باکانه و سلیقه‌ای و واضح البطلان را شایسته یک استاد بزرگ فلسفه نمی‌دانم. 🔻انکار فلسفه‌دانی آملی را چیزی شبیه «انکار الشمس فی رابعة النهار» می‌دانم. ✍احمدحسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴غرب و «وضعیت زوگزوانگ» در مواجهه با انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸در بازی شطرنج، بعضاً به دلیل انتخاب‌های نادرست و حساب‌ناشده، ممکن است شطرنج‌باز به وضعیتی برسد که هر چند حق حرکت دارد و بالاخره باید حرکت کند، اما آرزو می‌کند که ای کاش چنین حقی نمی‌داشت و ای کاش از ابتدا به گونه‌ای حرکت می‌کرد که به چنین بن‌بستی دچار نمی‌شد! زیرا هر حرکتی بکند، با حرکت بعدی حریف، مات می‌شود. در بازی شطرنج به این حالت «زوگزوانگ» یا «حرکت اکراهی» می‌گویند. 🔸نگاهی دقیق به صحنه‌های مختلف بین‌المللی و قدرت نرم روزافزون انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که رهبران آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی و قدرت و خلاقیت شگفت‌انگیز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، چنین حالتی پیدا کرده‌اند؛ غرب به ویژ‌ه ایالات متحده آمریکا در طول ۴۴ سال گذشته به دلیل رفتارهای ابلهانه و متکبرانه و مستبدانه‌ای که با جمهوری اسلامی داشته است، خود را در «وضعیت زوگزوانگ» قرار داده‌اند. علیرغم همه استراتژی‌هایی که برای مهار انقلاب اسلامی و بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده‌اند، ‌در مواجهه با انقلاب‌ اسلامی به بن‌بست و ته خط رسیده‌اند. آنها فقط برای حفظ پرستیژ و جایگاه بین‌المللی خود می‌کوشند چنین وانمود کنند که در مواجهه با انقلاب اسلامی دستان پری دارند!‌ در حالی که حقیقتاً درمانده و زمین‌گیر شده‌اند. 🔸آنان هنوز هم هیچ فهم درستی از انقلاب اسلامی و حکمت‌های الهی حکیمان فرزانه راهبر انقلاب، یعنی خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز، ندارند. آنان درکی از رابطه معنوی و ملکوتی «امامت و امت» ندارند. آنان هیچ فهمی از «فرهنگ انتظار» و «نظام ولایت» ندارند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
درود خدا بر شهدای بصیر «جنگ ترکیبی» که شهادت مظلومانه‌ آنان جان تازه‌ای به آرمان‌های حضرت روح‌الله بخشید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
ایسنا/قم رئیس دانشگاه قم بیان کرد: ملت ایران با حضور بسیار گسترده و اعجاز گونه خود نشان داد که در تحقق اهداف و در مسیر حرکت به سوی سعادت و پیشرفت، تمام موانعی را که دشمنان ایجاد می‌کنند را کنار می‌زند و این محدودیت‌ها را فرصتی برای بالندگی و احیای ظرفیت‌های خود به حساب می‌آورد.👇👇👇 https://www.isna.ir/news/1401112217001
🔴 انقلاب جهانی ملت ایران ✍ احمدحسین شریفی 🔻همه پیشرفت‌ها و کارهای بزرگ در دنیا به دست افراد و جوامعی انجام گرفته است که اولاً، دارای «آرزوهای بزرگ» بوده‌اند؛ و ثانیاً، هرگز از پیگیری آرزوهای خود خسته نشده‌اند. 🔸ملت ایران امروز، در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب، نشان داد که نه تنها از آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود خسته نشده که «پرشورتر» و «پرشعورتر» از گذشته با تمام وجود دنبال «جهانی‌سازی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی» است. 🔻درود خدا بر این ملت ولایت‌مدار @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۸) 🔶گفتگو به جای خشونت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی دیگر از قواعد زیست فیلسوفانه این است که: فیلسوف به دلیل جایگاه منحصربه فردی که برای تفکر و عقلانیت و استدلال و برهان قايل است، می‌کوشد در روابط اجتماعی و انسانی خود به جای پیروی از «منطق قدرت» از «قدرت منطق» استفاده کند؛ به جای استفاده از «زبان زور»، «زور زبان» را به کار گیرد و به جای پیروی از «خشونت رفتاری»، «لطافت گفتاری» را شیوه زیست خود گرداند. به همین دلیل، اهل «گفتگو» است. او خود را فرزند دلیل می‌داند و شعارش این است که «نحن ابناء الدلیل نمیل حیث یمیل». البته یک فیلسوف هرگز گفتگو را برای گفتگو نمی‌خواهد و چنین گفتگویی را مطلوب نمی‌داند. به همین دلیل، تمایل به «گفتگوهای حق‌خواهانه» و «حق‌شناسانه» دارد. فیلسوفان به تجربه دریافته‌اند که انسان در جريان گفتگو بهتر و دقيق‌تر و با نگاهی عميق‌تر به مسائل مي‌نگرد. گفتگو موجب غلیان و جریان بیشتر و قوی‌تر افکار و انديشه‌های انسان می‌شود. به همین دلیل، به گفتگو به عنوان ابزاری مناسب و بعضاً بی‌بدیل برای شناخت حقیقت و آشکار شدن حق از باطل می‌نگرند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹