eitaa logo
البیان
11.2هزار دنبال‌کننده
815 عکس
183 ویدیو
72 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 مبانی حکمت متعالیه 🔰استاد آیت الله فرحانی تعداد جلسات: ۱۰جلسه 💠توضیحات: استاد در این جلسات به بیان ارکان مهم فلسفه ملاصدرا پرداخته و نقش شارحین حکمت متعالیه در پیشرفت و رشد فلسفه اسلامی می پردازند. 👈صوت این جلسات را می توانید از طریق لینک ذیل به تفکیک جلسات دانلود نمایید: 🌐http://farhani.net/hikmat-motaliye/ @albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی: ⚠️معصیت را از زندگیت حذف کن . 💠 اگر پای این کار ایستادی همه چیز پشت سر آن می آید . عبادتت درست می شود ، سجده کردنت درست می شود . توحيدت درست می شود . آن موقع می بینی یک زیارت ساده هم تو را متحول می کند . خوشا بحال کسی که حسنات بزرگ این ولایت نصیبش شود . ✅ این انسان تازه میفهمد حیات یعنی چه .... @albayann
الگوی انسان سازی.mp3
1.74M
🎙 ⁉️تاثیر انسان شناسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی چگونه است؟ 💠تفاوت مدل اسلامی با غرب در چیست؟ 🔺کدام انسان غایت بینش اسلامیست؟ 🔰 استاد آیت الله فرحانی @albayann
البیان
🎙 #بشنوید ⁉️تاثیر انسان شناسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی چگونه است؟ 💠تفاوت مدل اسلامی با غرب در چی
🔺🔺🔺🔺 💠نقش انسانی شناسی در تأمین مبانی تمدن سازی 🔰استاد آیت الله فرحانی: اگر کسی بپذیرد استعداد انسان پایان ناپذیر است، ولی انسان را موجود چند بعدی نبیند مدل پیشرفت اسلامی به وجود نمی آید، و باز همان مدل غربی پیاده می شود. 🔸پیشرفت در مفهوم اسلامی با پیشرفت یک بعدی یا دو بعدی در فرهنگ غرب متفاوت است، چون هدف زندگی را متفاوت ترسیم می کند و باید بررسی کرد هدف از زندگی در بینش اسلامی چیست! 🔹اگر نگاه به انسان به گونه ایی باشد که استعدادش پایان ناپذیر است، اما این استعداد، او را یک حیوان مقتدر می کند، باعث به وجود آمدن پیشرفت مدل غربی و تمدن غربی می شود. اما اگر گفته شود استعداد پایان ناپذیر انسان، او را یک آدم معنوی و اهل اشک و بکاء می کند ،ولی دستش از ابزار مادی و اقتدار و قدرت مادی خالی است باز مدل اسلامی نیست! چون در مدل پیشرفت اسلامی قرار است انسان سیر مقتدر عبد خدا تحویل بدهد که از این مدل یک نوع پیشرفت همه جانبه چند بُعدی به دست می آید که رهبر انقلاب اسم این را تمدن نوین اسلامی می گذارند. لذا اگر کسی بخواهد فقه تمدن نوین اسلامی را تبیین کند باید مبنای خودش را در اینجا مشخص نماید، و آن وقت این مبناست که می آید فقه نظامات را درست می کند. ▪️جامعه بدون آرمان و مکتب بودن ایمان ممکن است به ثروت و قدرت برسد اما تازه تبدیل به یک حیوان سیر قدرتمند می شود که در مقابل این مدل دو سبک دیگر وجود دارد. 👈🏻استاد در این صوت به تبیین این سه مدل می پردازند و مدل پیشرفت اسلامی ایرانی را از نگاه رهبری بیان می نمایند. @albayann
ادب حضور در محضر پروردگار.mp3
2.48M
🎙 ⁉️یکی از شرایط مهم در مسئله عبادات چیست؟ 💠آیا کسی که درباره رابطه خود با خدا فکر کند ادب حضور در محضر پروردگار را یاد میگیرد؟ 💢کسی که نماز بخواند و سجده شکر به جا بیاورد خداوند چه جایزه ای به او عنایت میکند؟ ✅ جواب این سوال در روایت إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا صَلَّى ثُمَّ سَجَدَ سَجْدَةَ الشُّكْرِ فَتَحَ الرَّبُّ تَعَالَى الْحِجَابَ بَيْنَ الْعَبْدِ وَ بَيْنَ الْمَلَائِكَةِ، فَيَقُولُ يَا مَلَائِكَتِي انْظُرُوا إِلَى عَبْدِي أَدَّى قُرْبَتِي وَ أَتَمَّ عَهْدِي ثُمَّ سَجَدَ لِي شُكْراً عَلَى مَا أَنْعَمْتُ بِهِ عَلَيْهِ، مَلَائِكَتِي مَا ذَا لَهُ؟ قَالَ: فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ: يَا رَبَّنَا رَحْمَتُكَ. ثُمَّ يَقُولُ الرَّبُّ تَعَالَى: ثُمَّ مَا ذَا لَهُ؟ قَالَ فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ: يَا رَبَّنَا جَنَّتُكَ؟ فَيَقُولُ الرَّبُّ تَعَالَى: ثُمَّ مَا ذَا؟ فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ: يَا رَبَّنَا كِفَايَةُ مُهِمِّهِ؟ فَيَقُولُ الرَّبُّ: ثُمَّ مَا ذَا؟ فَلَا يَبْقَى شَيْ‏ءٌ مِنَ الْخَيْرِ إِلَّا قَالَتْهُ الْمَلَائِكَةُ. فَيَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى: يَا مَلَائِكَتِي ثُمَّ مَا ذَا؟ فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ: يَا رَبَّنَا لَا عِلْمَ لَنَا. فَيَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى: لَأَشْكُرَنَّهُ كَمَا شَكَرَنِي، وَ أُقْبِلُ إِلَيْهِ بِفَضْلِي وَ أُرِيهِ رَحْمَتِي" . @albayann  
⚠️انباء غیبی⚠️ 💠 پس تو ای نویسنده غیر مجاهد و رانده شده و گرفتار لعن ، نفس خود را از این زندان تاریک خارج کن و خود را از این گور خوفناک نجات بخش و بگو : 📌خداوندا ، ای که مردگان را از گورها برون می آوری و ای برپا کننده روز قیامت ، دلهای ما را از این تنگناهای کهنه خارج کن و ما را از این شهر تاریک ، هجرت بخش تا انوار معرفت تو را مشاهده کنیم و قلبهای ما اخبار پیامبرت را در نشئه قلبی خود بشنوند 📌 تا بهره ما از نبوت او تنها حفظ خونها و اموال ما ، آن هم تنها با جاری شدن کلمه بر زبان نباشد ؛ و نیز بهره ما از احکام نبوت ، تنها اجزای فقهی و موافقت ظاهری نبوده و از کتاب او تنها قرائت نیکو و یادگیری تجوید مقصود ما نباشد . 📚مصباح الهدایه الى الخلافة والولايه ، مصباح ۵۰ @albayann
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَباجَعفَرٍ یامُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ اَیُّهَاالتَّقیُّ الجَوادُ یَابنَ رسُولِ الله، 🏴 سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمدتقی،جوادالائمه علیه السلام را تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم. @albayann
از بدیهیات فقه شیعه 🔻 قرائتی است در مقابل 🔹 تفکر و وجه مشترکی دارد به نام «آینده حکومت اسلامی» @albayann 👇👇👇👇👇
آینده فقه شیعه و حکومت اسلامی.mp3
1.3M
🎙 💠 از بدیهیات فقه شیعه 🔸 قرائتی است در مقابل 🔹 تفکر و وجه مشترکی دارد به نام «آینده حکومت اسلامی» @albayann
البیان
🎙 #بشنوید 💠 #حکومت_اسلامی از بدیهیات فقه شیعه 🔸 #اسلام_ناب #اسلام_ولایی #اسلام_حکومتی قرائتی است
🔺🔺🔺 💠 بخشی از بیانات آیت الله فرحانی با موضوع «آینده فقه شیعه و حکومت اسلامی» ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰 ما سه تلقی از دین داشتیم تلقی شرقی تلقی اروپایی تلقی آمریکایی، مخرج مشترک این سه تلقی این است در این تلقی حکومتی وجود ندارد. 🔹در مقابل این سه تلقی امام یک تلقی را در حکومت اسلامی ارائه کردند و اصلا فرمودند که بحث از فقه شیعه است. اصلا دلیل نمی خواهد. اگر کسی ابعاد فقه شیعه را تامل کند و شئون فقیه را ببیند، اصلا این از امور بدیهی است که تصورش مستلزم تصدیقش است. بداهت مساله حکومت و بداهت انفکاک ناپذیری اسلام از حکومت را امام آن موقع مطرح کرد؛ بعد هم فرمود و اعتقادش این بود که این حرف حرف فقه سنتی ما است نه فقه مدرن ما؛ فقه جواهری ما است به تعبیر ایشان؛ و می فرمودند اگر کسی این را نفهمد را نچشیده است. 🔺یک نظریه چهارمی امام مطرح کرد که یک بداهتی در فقه شیعه وجود دارد به نام و این آنقدر بدیهی و روشن است که دلیل نمی خواهد و «ما هو دلیل الامامة، بعینه دلیلٌ علی لزوم الحکومة فی عصر الغیبة» همان دلیل امامت دلیل حکومت است. عرض کردم ما دنبال این هستیم که آینده حکومت اسلامی را در این مدلی که امام ارائه می کند توضیح بدهیم بعد اصول حاکم بر این آینده را ببینیم که از آن فقه حکومتی به دست بیاید. یعنی جایگاه فقه شیعه را تبیین کند. این خیلی برای خود بنده مهم است. اگر این سیر را خوب جا بندازیم تازه حوزه را نسبت به اهمیت مسئله بیدار می کنیم. 🔸امام در این فضا که این ها سه مدل از اسلام و دین را ارئه میدادند، یا شرقی یا اروپایی یا آمریکایی آمد گفت: ما یک داریم «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله» و این اسلام ناب را اسمش را گذاشت ؛ یعنی اسلام ناب یا اسلام ولایی قرائتی است در مقابل اسلام آمریکایی و واقعا از برکات امام بود. امام به جای این که یک کتاب تحلیل کند با یک کلمه بهترین قرائت از اسلام را ارائه کرد. در مقابل اسلام آمریکایی مدل اسلام ناب را به صورت اسلام حکومتی توضیح داد. ▪️ این اسلام حکومتی یا اسلام ناب یا اسلام ولایی یک مبنا داشت. دو جریان فکری در حوزه به یک نتیجه رسید که این نتیجه آینده حکومت اسلامی را نشان میدهد؛ آینده حکومت اسلامی و بعد جایگاه فقه شیعه. ایشان هم در کتاب شان و هم در کتاب توضیح می دهند که این از است. حالا چرا مغفول عنه واقع شده است؟ می فرمایند: در قرون اخیر اتفاقاتی افتاده است که منشأ این است. ▫️ امام این جریان را از یک منظری تحلیل می کردند. یک جریان فکری دیگری هم در حوزه وجود داشت که این جریان هم این مسیر را از منظر دیگری تحلیل می کرد. آن جریان هم جریانی بود که مرحوم مدیریت کردند. جریانی که مرحوم آقای طباطبایی در حوزه مدیریت کردند در کنار جریانی که حضرت امام مدیریت محتوایی اش را عهده گرفتند یک مخرج مشترکی پیدا کرد به نام «آینده حکومت اسلامی». مدل اسلام ولایی و اسلام حکومتی آینده ای پیدا کرده است در این دو جریان فکری. 🔹جریان فکری آقای طباطبایی یک جریان قرآنی است لذا یکی از بحثهای خیلی خیلی مهم این است که اگر کسی بخواهد مدل حکومت اسلامی و فقه شیعی را بررسی کند باید با عمومات حکومت اسلامی در قرآن خیلی خوب کار کند. بعد از این عمومات آن اصول حاکم بر تفکرات فقهی ما برای آینده حکومت اسلامی در می آید و این از کارهای بسیار خوب آقای طباطبایی است. آقای طباطبایی این بحث را در چند جا خیلی عالی بیان کرده است. @albayann
💠۱۰شب استثنایی ماه ذی الحجه @albayann
3.mp3
1.57M
🔊 💠ماه ذی حجه ماه نورانی و بسیار ارزشمند 🔺موضوع تلاشها در این ماه، لیل است؛ وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ لیال انشالله سحرها و شب های نورانی این ماه را درک کنیم. 🔹اولیای الهی در عین اینکه بیشترین هدایت وخدمت خالصانه به مردم داشتند خلوت و انسی با خداوند داشتند که آن خلوت را بهم نمیزدند. 🔸اگر ما در خلوت با پروردگار احساس تضرع و خشوع و خضوع کردیم، احساس انس کردیم از کرامت الهی بهره مند میشویم؛اتصال بوجود می آید و هدایت الهی شامل حال ما میشود. @albayann
📜 💠دوره تمهید الخارج 📌بررسی تطبیقی نظام اصولی کفایةالأصول و فرائدالأصول 🔰مدرس: استاد آیت الله فرحانی 📍مکان: نماز خانه مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 🕔زمان شروع دوره: یکشنبه ۲۷ تیرماه 🔹معاونت آموزش مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) @albayann
🔰علامه حسن زاده آملی می فرمایند : 🔹 رساله ای در امامت نوشتم ، چون به پایان رسید ، آن را به حضور شریف استاد علامه طباطبایی - رضوان الله عليه _ ارائه دادم ، مدتی در نزد ایشان بودم و لطف فرمودند و یک دوره تمام آن را مطالعه فرمودند . - یک جای آن رساله دعای شخصی درباره خود کرده بودم که بار خدایا مرا به فهم خطاب محمدی_صلی الله علیه و آله_ اعتلا ده 👈در هنگام رد رساله به اینجانب فرمودند : آقا تا من خودم را شناختم ، دعای شخصی در حق خود نکردم بلکه دعایم عام است ... @albayann
تمرین توحید.mp3
1.4M
🎙 💠بزرگترین نعمت ما، در توحید است. 🔺در ارتباط خودمان با خدا باید مسئله توحید را حل کنیم. اگر در این مسیر حرکت کردیم و بیدار شدیم؛ آن وقت طلبگی، دانشجویی، اجتهاد، دکتری و... معنا پیدا میکند. اگر به آن مرحله نرسیم، همه اش پوچ میشود. 🔸اگر کسی قضیه توحید را برای خودش حل کرد، و آتشی به جانش افتاد و دانست که دوای این دردش در نماز است، ⁉️چطور باید نماز بخواند؟ 🔹میوه ارتباط با ائمه، توحید است، اول دعای علقمه را ببینید... 👈🏻مهمترین درد أمیرالمؤمنین(ع) همین توحید است، روایت یاران أمیرالمؤمنین(ع) از حالات شبانه حضرت را که ملاحظه کنید، میبینید مسئله همین است... @albayann
البیان
🎙 #بشنوید 💠بزرگترین نعمت ما، در توحید است. 🔺در ارتباط خودمان با خدا باید مسئله توحید را حل کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔅 توحید باید به قلب انسان برسد 🖊 معنای ایمان 📌آن وقت بعد از اینکه مسائل را که توحید مطلق، وحدت مطلق، این مسائل را وقتی به طور برهانی ثابت کردیم؛ و ثابت کردیم که مبدا وجود، کمال مطلق است، باز برهان است و محجوبیت پشت دیوار برهان.با کوشش اگر به قلب رسید، آن وقت قلب ما این معنا را می یابد که صِرفُ الوُجُودِ، کُلُّ الشَّی ءِ این را قلب ادراک می کند. 📌قلب، مثل یک طفلی می ماند که باید کلمه، کلمه چیزی را دهانش گذاشت؛ و باید آن کسی که به برهان، مسائل را ادراک عقلی کرده است، به قلبش به طور هجی کردن برساند، با تکرار، با مجاهده و امثال ذلک. این به قلب که رسید، [وقتی ] قلب این معنا را یافت که صِرفُ الوُجُودِ کُلُّ الکَمالِ، این ایمان [است.] @albayann
◾️ سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. 🔹استاد : 🏴دوره امامت وجود مبارک امام باقر(عليه السلام) همزمان با دوره انتقالِ حکومت از طاغوت اموي به طاغوت عباسي بود. 🏴 سيرة سياسي ایشان اینگونه بود که شاگردان مبارزی را تربیت می کردند که کلام نورانی حضرت را به روش های مختلفی در آن فضای خَفَقان مخابره کنند تا هم به سنت حسنة مبارزه با طاغوت عمل کرده باشند و هم دین حق و جریان فکری صحیح را در آن جامعه منحط زنده کنند. 🏴این سیره امام باقر همان الگویی است که ما باید به آن عمل کنیم.یعنی سعی بلیغ برای حفظ نظام اسلامی و زنده کردن دین حق در دنیای امروز. @albayann
حیات اسلام مدیون حرکت نورانی امام باقر .mp3
3.09M
🔊 ◾️به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) 🔰استاد آیت الله فرحانی: 💠حیات اسلام امروز ما، نه فقط حیات شیعه؛ مدیون حرکت نورانی امام باقر(ع) است. 🏴امام باقر(ع)،يَبْقُرُ الْعِلْمَ‏ بَقْرا است. شکافتن علم یک چارچوب و صناعتی میخواهد که بخش عظیم از آن را مدیون امام باقر(ع)هستیم محدث بودن یک ماموریت است ويَبْقُرُ الْعِلْمَ‏ بَقْرا ماموریت دیگری است... 🏴امام باقر(ع) هم محدث کربلا بودند و هم باقر علم انبیا 🏴جابر که امام باقر را زیارت میکند مامور از جانب پیامبر اکرم(ص) به سلام است چون حضرت؛ باقر علم انبیا است. فاذا لَقَیتَهُ فَقْرَأْ مِنِّی السَّلام. @albayann
نظام اصولی.mp3
1.66M
🔊 ⁉️چرا بدون یک نظام اصولی، دستگاه استنباطی مجتهد مختل خواهد بود؟ ⁉️جایگاه اصول فقه به عنوان فقه أوسط، در استنباط از آیات و روایات چیست؟ 📚 گزیده ای از جلسه تمهید الخارج 🎙استاد آیت الله فرحانی @albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی: 🔹امام صادق(عليه السلام) می فرماید: مَنْ لَمْ‏ یُغْفَرْ لَهُ فی شَهْرِ رَمَضانَ لَمْ ‏یُغْفَرْ لَهُ إلی قابِلٍ إلا أنْ ‏یَشْهَدَ عَرَفَةَ اگر ماه مبارك رمضان بر كسي گذشت و او آمرزيده نشد، تا رمضان سال بعد به آمرزش او اميدي نيست مگر آن كه عرفه را با شرايط آن درک كند. 🔸عرفه فرصت ویژه ای است به شرطی که آن را درک کنیم.درک کردن هم به این است که انسان قدری بیندیشد، در این فرازهای دعای عرفه تامل کند. وقتی امام حسین می فرماید : أَيَكُونُ لِغَيْرِكَ مِنَ الظُّهورِ ما لَيْسَ لَكَ حَتّي يَكُونَ هُوَ الْمُظْهِرُ لَكَ؟ آيا مگر غير تو ظهوري هست که تو را نباشد تا او سبب پيدايي تو شود؟ 👈🏻بینید سیدالشهدا خدا را چگونه معرفی می کند. با چنین شناختی چگونه انسان می تواند دل را به ياد و توّجه او مشغول نسازد؟ ⁉️چگونه ممكن است كسى كه عظمت و جلال خداوند را درك كرده، در برابر او براى ديگرى عظمت قائل شود؟ ▪️لذا امام سجاد در روز عرفه دعا می کند که ربّ زِدني فقراً. روز عرفه یعنی اینکه ببینید چه لذتهايى در عالم هستى وجود دارد كه به مراتب از لذتهاى مادى بالاتر و شيرين‌ترند. @albayann
با توجه به درخواست مکرر طلاب محترم 📚 صوت جلسات درس خارج فقه موسیقی آیت الله فرحانی جهت دانلود در پایگاه نشرآثار استاد بارگذاری شد. 🌐 جهت دانلود صوت ها به تفکیک جلسات لینک ذیل را انتخاب نمایید: http://farhani.net/feqh-ghena/ 👈انشاءالله در ادامه جلسات روزانه در کانال دروس خارج استاد بارگذاری خواهد شد. @albayann
جمهوری اسلامی دارای زایش فکری است.mp3
1.11M
🎙 ⁉️آیا انقلاب اسلامی حرف نوئی دارد؟ 🔹نظر ما در مسائل سیاسی و اجتماعی امروز جامعه چیست؟ 🔸این نظریات چگونه تولید می شوند؟ 🔰استاد آیت الله فرحانی @albayann
البیان
🎙 #بشنوید ⁉️آیا انقلاب اسلامی حرف نوئی دارد؟ 🔹نظر ما در مسائل سیاسی و اجتماعی امروز جامعه چیست؟
🔺🔺🔺🔺 🔰استاد آیت الله فرحانی: رهبر انقلاب می فرمایند جمهورى اسلامى داراى زايش فكرى است. 🔹ما براى مسائل روحى انسان، براى مسائل اجتماعى انسان، براى مسائل حكومتى انسان، حرفهاى تازه‏اى داريم. 📌حرف تازه معنايش اين نيست كه اگر گفته شد، همه ‏ى دنيا آن را قبول خواهند كرد؛ معنايش اين است كه يك جريان جديدى را در درياچه ‏ى عظيم فكر بشرى به وجود مى‏ آورد؛ موج ‏آفرينى مى‏ كند. 🔸ما امروز در زمينه‏ ى مسائل سياسى، «مردم‏سالارى دينى» را عرضه مى‏كنيم؛ در زمينه ‏ى مسائل عمومىِ اجتماعى، «ابتناء تمدن بر معنويت» را ارائه مى‏ كنيم؛ در زمينه سبک زندگی اجتماعی و فردی، «كرامت انسان» و «آميختگى دين و زندگى» را مطرح مى‏ كنيم. 📌 اينها حرف نوئى است؛ اينها هيچ وقت در دنيا وجود نداشته؛ حتّى قبل از دوران ماديگرى و اومانيسم غرب و روى كار آمدن انديشه‏هاى سكولار هم اينجور نبود كه دين با زندگى توأم و همراه باشد. ◾️در فضایی که بحثهای ماتریالیستی مطرح بود و بعدا بحثهای لیبرال دموکراسی غرب و حتی لیبرال سوسیالیست غرب مطرح شد این حرفها و نظریات به صورت جدی مطرح نشده است و این مطالب نو و جدید را امام(ره) با یک نگاه امتدادی تولید کرده است. ◽️ما معتقدیم انقلاب اسلامی حرف جدید زده است و فکر نوئی به وجود آورده و تولید فکر داشته است که این تولید و امتداد نه تجدد است و نه تحجر! 💠اگر بخواهیم به این جریان معاصر ، پراگماتیک نظر کنیم مبینیم که خروجی داشته و از همین اندیشه جدید و نو، نسلی تربیت شده که خود آن نسل، به عنوان یک مدل تربیتی مدنظر قرار گرفته است. 📌یکی از نمونه های تربیت شده این نسل ،حاج قاسم سلیمانی است که رهبر انقلاب در اولین پیامی که برای شهادت ایشان دادند فرمودند او نمونه ی برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. 👈باید دانست بر اساس آن نگاه امتدادی که آغاز شده باید یک مسیری طی بشود که در آینده پایان این مسیر را عرض خواهیم کرد. @albayann
📌 در پی اغتشاشات سه‌شنبه شب در شهرک طالقانی بندرماهشهر، مأموران یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در حین پاکسازی، توسط اغتشاشگران غافلگیر و در یکی از محله‌ها از بالای پشت بام هدف رگبار گلوله قرار گرفتند. در پی این حادثه مزدورانه شهید ستوان دوم ضرغام پرست به شهادت رسید و یک مأمور دیگر از ناحیه پا مجروح شد. 📌 پیکر مطهر شهید ضرغام پرست امروز در بندرماهشهر تشییع شد. 📌 نماز این شهید مدافع وطن توسط آیت الله فرحانی اقامه شد. @albayann
فقه نظام۱۲۳۴.mp3
1.5M
🎙 ⁉️لوازم ورود به فقه نظامات چیست؟ 🔹آیا نمونه ایی از این مدل در حوزه کار شده است؟ ⁉️نگاه رهبر معظم انقلاب در زمینه مبانی پیشرفت چند بعدی و تمدن نوین اسلامی چیست؟ 🔰 استاد آیت الله فرحانی @albayann