🏴ارادت علامه طباطبایی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهر(س)
📌علامه طباطبایی قدس سره، هر ساله ایام فاطمیه، ده روز در منزلشان برای شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها اقامه عزا می نمودند و همه بستگان و اعضای خانواده حتی دخترانشان که در شهرهای دیگر سکونت داشتند مقید بودند، در این مدت در مجلس شرکت کنند.
🔹علامه هم چنین معمولاً وقتی به تهران و شهرستان ها می رفتند، کمتر دید و بازدید می کردند، ولی وقتی به معظم له گفته می شد: در همسایگی، یا فلان محل، مجلس روضه و توسلی به حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها است، فوراً شرکت می کردند.
📚مجله افق حوزه 30 آبان 1388 - شماره 247
#فاطمیه
#علامه_طباطبایی
@albayann
سازمان امام در اسم.mp3
906.4K
🎙#بشنوید
🔹سازمان اسم امام خمینی
💢اگر همه اسم باشند انسان حائل فعل خودش نیست...
🔰استاد آیت الله فرحانی
#اسم
#امام_خمینی
@albayann
📝#مجموعه_آثار با موضوع سلسله بحث های «روش تحصیل جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی »
🖊 استاد آیت الله فرحانی
#روش_تحصیل
#فقه_الخمینی
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
البیان
📝#مجموعه_آثار با موضوع سلسله بحث های «روش تحصیل جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی » 🖊 استاد آیت الله فرح
🗂#فهرست
📝#مجموعه_آثار با موضوع سلسله بحث های «روش تحصیل جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی »
🖊 استاد آیت الله فرحانی
💢درس خواندن اجتهادی از امام و علامه
https://eitaa.com/albayann/2003
💢خاطره استاد آیت الله فرحانی از شیوه تحصیل ذیل مبحث حرکت
https://eitaa.com/albayann/2000
💢خاطره استاد از شیوه تحصیل خودشان
https://eitaa.com/albayann/1984
💢توصیه استاد به شاگردان مکتب فقه الخمینی
https://eitaa.com/albayann/1935
💢تسلط به عبارت
https://eitaa.com/albayann/1918
💢کوتاه شدن دوره ی تحصیلی
https://eitaa.com/albayann/1878
💢روال بحث ما در فقه الخمینی(رحمه الله)
https://eitaa.com/albayann/1875
💢در اختیار حدیث بودن
https://eitaa.com/albayann/1836
💢علت طولانی شدن اجتهاد بعضی ها
https://eitaa.com/albayann/1831
💢سیر علمی فلسفه باید رعایت شود
https://eitaa.com/albayann/1759
💢اتصال علوم به هم
https://eitaa.com/albayann/1560
💢می شود کوتاه و عمیق درس خواند
https://eitaa.com/albayann/1538
💢اگر ما وظیفه مان را انجام دهیم رزقش میرسد
https://eitaa.com/albayann/1527
💢نقش حکمت در مسیر اجتهاد جواهری
https://eitaa.com/albayann/1443
💢اهمیت نقش اساتید در تربیت علمی طلاب
https://eitaa.com/albayann/1410
💢لزوم سیر تاریخی دروس برای فهم بهتر
https://eitaa.com/albayann/1262
💢فقه الخمینی و مدل علمی آن
https://eitaa.com/albayann/1212
💢دو نوع خوانش فلسفه
https://eitaa.com/albayann/1174
💢مدت زمان درس خارج جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی
https://eitaa.com/albayann/850
💢علت تکرار زیاد در مسیر آموزشی حوزه چیست؟
https://eitaa.com/albayann/645
💢ارتباط با استاد
https://eitaa.com/albayann/2347
💢مبنای مباحث فقهی و اصولی در فقه الخمینی(علیه الرحمة)
https://eitaa.com/albayann/2346
💢مدل بیشتر از محتوا موضوعیت دارد...
https://eitaa.com/albayann/2344
💢کتاب مصباح الفقیه
https://eitaa.com/albayann/2337
💢صیرورت در تربیت نسل
https://eitaa.com/albayann/2301
💢حل اجتهادی غیر تعبدی
https://eitaa.com/albayann/2217
💢تکراری بودن برخی مباحث در دروس حوزه، ریشه ها و آسیب ها
https://eitaa.com/albayann/2214
#روش_تحصیل
#فقه_الخمینی
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
🖊ادب حضور
جلد هفتم از مجموعه #جرعه_ای_از_دریا
❗️عزیزان! از منِ بندة حقیرِ خدمتگزارِ ناچیزِ شما نصیحت این است که: یک: بخواهید. دو: گناه نکنید. سه: نماز بخوانید؛ بر این اساس، مشکلات حل میشود.
💠ابتدا باید ایمان بیاوریم که غیر از معرفت عقلی، چیزهای دیگری وجود دارد؛ ایمان بیاوریم که اگر درست عمل کنیم ،در می یابیم که به جز چشم و گوش حسّی، چشم و گوش دیگری هم داریم؛ ایمان بیاوریم که مقامات معنوی وجود دارد و این نماز، روزه، قرآن، تسبیح، تکبیر و تطهیر ما، راهی به سوی آنهاست. بعد از آن که که ایمان درست شد، بخواهیم و تمنا کنیم.
📌عزیزان! بیایید حرکت کنیم و بیدار شویم. بیایید از این غفلت و اتلاف عمر و به شوخی گذراندنِ مسائل معنوی دست برداریم. عزیزان من! ضرر میکنیم.
🌐جهت تهیه این اثر به لینک ذیل مراجعه نمایید:
https://albayan-nashr.ir/product/adabehozor/
#مدرسه_فقهی_امیرالمومنین
#انتشارات_البیان
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
توسل به امام زمان(1).mp3
1.1M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: انتخابات پایه تحول است
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، هماکنون: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راهحل مشکلات کشور انتخابات است
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: حادثه غزّه پدیدهای فوقالعاده در تاریخ اخیر دنیای اسلام است/ خونخواری رژیم صهیونیستی و صبر و مقاومت مردم غزه، دو سَمت بینظیر بودن این حادثه هستند /همین تسلیم نشدن مردم و مبارزان فلسطینی، آنها را پیروز میکند / نشانههای پیروزی مردم غزه امروز دیده میشود
✏️ حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان:
دو ماه و نیم از شروع حادثهی غزّه دارد میگذرد. این حادثه یک پدیدهی بینظیری است در تاریخ اخیر دنیای اسلام. در تاریخ اخیر در این یک قرن اخیر شاید شبیه این حادثه ما دیگر نداریم، حادثهی فوقالعادهای است.
✏️ از دو سمت این حادثه بینظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی این حادثه بینظیر است چرا؟ برای اینکه هرگز این جور سفّاکی، این جور جنایتگری، این جور خونخواری در این دورهی تاریخی که اشاره کردم دیده نشده. این جور کودککشی، این جور بمب سنگرشکن روی سر بیماران بیمارستانها انداختن، این جور بیرحمی، این جور خباثت بینظیر است دیده نشده. این از طرف رژیم صهیونیستی.
✏️ از طرف مقابل، طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی. این جور ایستادگی، این جور صبر، این جور مقاومت، این جور دشمن را دیوانه کردن دیده نشده. مردم مردم غزّه، مبارزان غزّه مثل صخره مثل کوه ایستادند، چیز مهمی است. آب نمیرسد، غذا نمیرسد، دارو نمیرسد، سوخت نمیرسد، آب نمیرسد ایستادند تسلیم نمیشوند خیلی مهم است.
✏️ همین تسلیم نشدن آنها را پیروز میکند کمااینکه نشانههای پیروزی امروز دیده میشود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ» خدا با صبرکنندگان است.
✏️ رژیم صهیونیست با آن همه تجهیزات با آن همه امکانات در مقابل مبارزان فلسطینی که تقریباً میشود تجهیزاتشان قابل مقایسهی با تجهیزات رژیم صهیونیستی نیست ناتوان مانده. ۱۴۰۲/۱۰/۲
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
🖊تحلیل نظام اسماء با اصل واقعیت و اصالت الوجود.
✍️استاد آیت الله فرحانی:
حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) نظام اسماء را هم با اصل واقعیت و هم با اصالت الوجود تبیین کرده اند.
1️⃣علامه طباطبایی(ره) در بعضی از عبارتهایی بدایه الحکمة و در تمام مدخل نهایه الحکمة با اصل واقعیت و بسیط الحقیقة و صرف الحقیقة که نشأت گرفته از آن است نظام فلسفی خود را تبیین می کنند که بر این اساس هر چه صفت برای واقعیت است واقعیت پیدا می کند و طبق آن برای اثبات ذات اقدس اله دیگر نیاز به تشکیک و اصالت الوجود نیست و می شود اسماء حسنای الهی را با خود واقعیت تبیین کرد.
📌اما ایشان در بعضی دیگر از عبارتهای خود در بدایه الحکمة و در متن نهایه الحکمة با حدوسط دیگری به تبیین نظام فلسفی خود می پردازند و می شود این گونه گفت که مدخل نهایه الحکمة یک فلسفه و متن آن، فلسفه دیگری است و شاهد این مدعا این است که علامه طباطبایی(ره) برهان صدیقین خودشان را که از شاهکارهای ایشان است در نهایه الحکمة بیان نکرده اند.
💠در نگاه علامه برهان صدیقین اساسا مقدمه ای ندارد و خود واقعیت ضرورت ازلی دارد و با ضرورت ازلی اصل واقعیت، ذات اقدس اله اثبات می شود.
البته به نظر می رسد ایشان در مدخل نهایه الحکمة از این نیز جلوتر رفته اند و قائل هستند حتی نیاز به ضرورت ازلی هم نیست.
2️⃣حضرت امام خمینی(ره) نیز عبارتهایی را دارند که ظاهرا در فضای کار با اصالت الوجود است ولی صریح بعضی از عبارات دیگر ایشان اصالت الوجودی نیست به این معنا که متوقف بر اصالت الوجود نمی باشد.
عبارتهایی ایشان در تفسیر سوره حمد که می فرمایند وقتی یک موجودی مبدا ایجاد است دیگر دو ندارد چون فرض دو با مبدا ایجاد درست در نمی آید... را می تواند شاهد بر این مدعا آورد که بر این اساس دیگر نیازی به اصالت الوجود برای اثبات مدعا نیست.
💢خلاصه این مطلب را شاگرد ایشان یعنی شهید مطهری در کتاب جهان بینی توحیدی آورده اند و طبق آن دیگر نیازی به اصالت الوجود و تشکیک نخواهد بود و بسیط الحقیقة مطرح شده در فضای اصالت الوجود نیست بلکه یک بساطتی برای اصل واقعیت وجود خواهد داشت و یک مبدا ایجادی که حقیقتاً مبدأ ایجاد است و همه چیز را ایجاد می کند و آن چه را ایجاد کرده است مشتمل همه آن حقایق هست و این مطالب مطابق با ظاهر آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت می باشد.
📚1.بدایه الحکمة بحث امکان
2.نهایه الحکمة
3.تفسیر سوره حمد حضرت امام خمینی(ره)
#آیت_الله_فرحانی
#انسان_شناسی
#تفسیر
@albayann
🖊پس از دیدار مردم خوزستان با رهبر معظم انقلاب، طایفه آلبوشوکه با امام خامنه ای بیعت مجدد کردند.
📌در این جلسه که با حضور استاد #آیت_الله_فرحانی برگزار شد،جمعی از سادات و بزرگان طایفه با یادآوری سفر تاریخی معظم له در اسفند ماه ۱۳۷۵ و اهدای پرچم و نماد جهاد و ظلم ستیزی عشایر خوزستان به ایشان، حاضر شده و اشعاری سروده و رجزخوانی کردند.
#خوزستان
@albayann