اجازه انتقاد و سخن
✍علی محمدی هوشیار
بسیار گزارش شده است که فلان #استاد و فلان #مُراد اجازه سخن گفتن یا انتقاد را به شاگردان نمیدهد و طوری فضا را مدیریت میکند که اگر تازه واردی ارائه نظر کرد، به او به چشم #توبیخ مینگرند تا از کرده خود پشیمان شود. این یعنی مرید و مراد بازی که در سیره اهل بیت علیهم السلام بیگانه است. در گزارشی آمده است:
گاهی اصحاب و شاگردان امام صادق(علیه السلام) در محضر شریف آن امام همام، لب به سخن نمی گشودند؛ نخست به این دلیل که هیبت معنوی امام جرأت سخن گفتن در محضر ایشان را از حاضرین سلب می کرد، دیگر این که سخن گفتن در محضر ایشان را نوعی خلاف نزاکت به حساب می آوردند. در چنین اوضاع و احوالی حضرت خودش دستور به مناظره می دادند و راضی نمی شدند که هیبت ایشان و ادب دوستان، از کسی سلب جرأت نماید. لذا در محفلی که مناظره و گفتگو بود، دیدند حمران بن اعین ساکت است. حضرت سؤال کردند که چرا سخن نمی گویی؟ حمران گفت: سرور من، سوگند یاده کرده ام که در مجلسی که شما حضور دارید به خود اجازه سخن گفتن ندهم. حضرت فرمودند: من به تو اجازه دادم، حال سخن بگو. سفینة البحار، ج۱، ص ۳۳۴.
#یعقوبی
#فرقه
@ali_m_hoshyar
مرحوم آیت الله حائری شیرازی:
هیچ کس نباید شاگرد را جوری به خودش وابسته کند که هر چه گفت او هم قبول کند.
آدم باید فرزند خودش را هم از خودش آزاد کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد!
گروهکها جوری با طرفدارانشان رفتار میکردند که اگر آنها میگفتند الآن شب است، همه تایید میکردند!
مرید و مرادی بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم مراد ببیند، خوب نیست. مشکل دراویش همین مراد و مرید بازی است که هر چه مراد گفت میگوید درست است و مرید برای خودش استقلال فهم و درک ندارد.
#وابسته_کردن
#مرید_مراد
@ali_m_hoshyar
«جبهه خودی»؛ توهمی خطرناک!
✍علی محمدی هوشیار
عدهای میگویند فلانی را نقد نکنید، چون «خودی» است! اما این «خودی» کیست؟ آیا صرف ادعای مسلمانی، شیعه بودن یا انقلابی بودن، کسی را «خودی» میکند؟ آیا این ادعاها مصونیتی میآورد؟
نه عزیزان! ما چیزی به نام جبهه خودی نداریم.
ملاک «خودی» بودن؛ بیان سخن صحیح و مستند، و بازی نکردن در زمین دشمن است.
بنابراین هر کسی که حقیقت را بگوید «خودی» است. و هر کس که خلاف حق بگوید، ولو در ظاهر همفکر ما باشد، «خودی» نیست.
نباید اصطلاح «جبهه خودی» حیاط خلوتی برای بیان سخنان ناصواب باشد.
نقد چنین افرادی نه تنها مُخل وحدت نیست، بلکه محور وحدت خواهد بود و مردم را از پراکندگی باورها دور میکند.
@ali_m_hoshyar
شبهه طول عمر امام زمان علیه السلام.pdf
403.6K
#پاسخ
🚨شبهه رد اصل مهدویت با استناد به حدیث امام رضا علیه السلام!
#طول_عمر
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفع آلرژی از عباس فتحیه!
✍علی محمدی هوشیار
ایشان زمانی که در جریان احمدالحسن وجاهتی داشت، حاضر به مناظره نشد و گفت: من به صدای آقای هوشیار آلرژی دارم...
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3649
اکنون که هیچ جایگاهی در آن جریان انحرافی ندارد و او را بطور کل رها کرده اند، آلرژی اش درمان شده و می خواهد مناظره کند و در جریان احمد کسب وجاهت کند!
اگر طالب گفتگو است، میتواند با صدها طلبه و دانشجوی محترم که در این مدت دوره دیده و مسلط به مباحث هستند گفتگو کند تا به شبهاتش پاسخ دهند.
@ali_m_hoshyar
آسیب های مُرید و مُرادی
مرید به تدریج باور میکند که بدون راهنمایی و تایید مراد، قادر به انجام هیچ کاری نیست. به عبارتی این وابستگی باعث کاهش اعتماد به نفس و خودباوری میشود. تاجایی که ممکن است احساس ناتوانی و بیکفایتی در زندگی کرده و در صورت از دست دادن مراد، افسرده شده یا خودکشی کند.
@ali_m_hoshyar
عارفان مجازی
مدتی است که برخی کانالدارها پاپیش گذاشته و ذکر میدهند و کاری میکنند که عرفای حقیقی به سختی آن را انجام میدادند و در دادن ذکر احتیاط میکردند.
همین عرفای مجازی آنقدر مرید مجازی ساخته اند که خدا می داند...
@ali_m_hoshyar
پرهیز از دعاها و اعمال اختراعی
مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه در رساله اعتقادات خود میفرمایند:
«و إيّاك و اتّباع الأعمال الّتی لم ترها في الکتب المعتبرة من أخبار الشیعة! فإنَّه قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: قَلِيلٌ فِي سُنَّةٍ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ فِي بِدْعَةٍ»
🔺ترجمه:
از پیروی و دنبال کردن و به جا آوردن اعمالی که آن ها را در کتاب های معتبر حدیثی شیعه ندیده ای، حذر کن و بپرهیز!
چرا که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: عملِ کم ولی بر طبق سنت و شرع، بهتر است از عمل بسیار که بر طبق بدعت باشد.
📚 شرح رساله اعتقادات، مرحوم علامه مجلسی، صفحه ۴۰۹.
@ali_m_hoshyar
اساتید متخصص و مورد تایید مجامع علمی در موضوع مهدویت
حجج اسلام و المسلمین:
استاد نجم الدین طبسی
استاد مجتبی کلباسی
استاد مهدی یوسفیان
استاد محمد امین بالادستیان
استاد عزالدین رضانژاد
استاد سید مسعود پورسیداقایی
استاد محمد مهدی حائری پور
استاد محمد تقی ربانی میانجی
استاد محمود ملکی راد
استاد مهدی نیلی پور
استاد خدامراد سلیمیان
استاد رحیم کارگر
استاد علی مصلحی
استاد نصرت الله آیتی
استاد جواد جعفری
استاد صابر جعفری
استاد محمد رضا نصوری
استاد روح الله شاکری زواردهی
استاد محمد رضا فؤادیان
استاد محمد صادق کفیل
استاد محمد شهبازیان
استاد زهیر دهقانی آرانی
استاد سید احمد موسوی
استاد محمد جواد اسحاقیان
استاد مسلم کامیاب
استادحجت حیدری چراتی
استاد محمود اباذری
استاد مرتضی عبدی چاری
استاد امیر محسن عرفان
استاد حسن ملایی
لطفا مهدویت را از بیان متخصصین مهدویت دریافت کنید.
@ali_m_hoshyar
#نظر_سنجی
نظر کاربران محترم کانال درباره نقد جریان علی #یعقوبی چیست؟
نظر خود را درباره #ضرورت نقد و #روش نقد این جریان به این آیدی ارسال کنید:
@hoshyar_ali