eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
چهل حدیث جلسه بیستم.mp3
22.77M
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه بیستم 🔹حدیث اول 🔹 بحثی پیرامون آزادی 🔹تفاوت "اطلاق طبیعت" و "حریت" @ali_mahdiyan
-1211162878_1753135878.pdf
643.4K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه هفدهم @ali_mahdiyan
863117057_497968620.docx
118.4K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه هفدهم @ali_mahdiyan
جلیلی با بدنه هوادار خود دارد چه میکند. این متن را یکی از حامیان او نوشته که مهم است. 🔴الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی 1 🔷معجزه بصیرت ولایی دکتر جلیلی در تبدیل امید و پیشرفت به گفتمان ایران 🖋 سید علی موسوی 📌1 آیا می توان امید و پیشرفت را تبدیل به گفتمان ایران کرد؟ صادقانه بخواهم بگویم، تا چند روز پیش از حضور دکتر جلیلی در صحنه انتخابات پاسخ خودم به این سوال چندان مثبت نبود. اگر کمی میان مردم باشیم خواهیم دید مردم تنها منتقد وضعیت موجود نیستند بلکه نسبت به وضعیت موجود معترض اند. بر اساس نقد ریخت و پاش و فساد مالی و تبعیض و ظلم و بی عدالتی های موجود و شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و ظلم همچنان در صدر مطالبات عمومی است. اگر میان بچه های مذهبی انقلابی باشیم نیز می بینیم نقدهایشان نسبت به انفعال فرهنگی دولت، به سطح اعتراض و بی اعتمادی رسیده است. 📌2 معمول در مناظرات انتخاباتی، مواجهه انتقادی نسبت به وضعیت موجود و گاه سیاه نمایی به همراه متوجه کردن همه مسوولیت به حریف در کنار سلب مسوولیت از خودمان است. قربانی این روش مناظره تنها نظام جمهوری اسلامی است. این دست مواجهه ، تأثیرش در سیاه نمایی و ایجاد یأس و هم نوایی با جریان اپوزیسیون ضد نظام، بسیار بالا است اما مگر با صرف تأکید روی پیشرفت ها می توان امید آفرینی باور پذیر کرد؟ تصور اولیه من این بود که چنین چیزی امکان ندارد. به عبارتی تکرار تأکید گفتمانی رهبر انقلاب بر امید آفرینی و جمع کردن اراده ملی روی پیشرفت چندان امکان پذیر نمی نمود. 📌3 بدنه نیروهای انقلابی در فراق نوستالژی حضور احمدی نژاد در مناظره ها می سوزد و سعی می کند جای خالی خاطراتش را با نسخه های فاصله داری از او در این انتخابات پر کند. در این شرایط چه طور ممکن است مردم به کسی رأی بدهند که تنها به فرصت ها و ظرفیت ها اشاره می کند، از گام های بلندی که نظام اسلامی مان در 40 سال اخیر برداشته سخن براند و شعار جهش و پیشرفت بدهد. خودمان هم باورمان نمی شود که این معجزه در حال وقوع است. نظرسنجی ها در حال حکایت تحقق این معجزه اند. 📌4 معجزه دکتر جلیلی تنها در ایجاد باور عمومی به «یک جهان فرصت، یک ایران جهش و هر ایرانی یک نقش باشکوه» نیست. معجزه بزرگتر او قانع کردن هوادارانش به این شعار است. چرخش نقطه تأکید گفتمانی بدنه فعال انقلابی، کاری بس دشوار است. این معجزه در جلو چشم همه ما در حال تحقق است. فاعتبروا یا أولی الأبصار @ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحه اول روزنامه همشهری، شنبه، ۲ تیرماه ۱۴۰۳ ⁨⁨🆔 @hamshahrinews
نکنید رفقا! همه با هم ضرر میکنیم. 🔺بعد از شهادت شهید رئیسی جریان غربگرا دو راه حل بیشتر نداشت، یا باز هم تحریم انتخابات، یا حضور جدی، تحریم انتخابات بعد از شهادت رییسی به معنای حذف و نابودی این جریان بود. آنها باید بین بقای خود و تقویت نظام از یک سوی و حذف خود و ضربه به نظام از سوی دیگر یکی را انتخاب می‌کردند. انتخابشان طبیعتا اولی بود. لذا خاتمی و روحانی هر دو تمام قد پای کار آمدند. 🔺اصل حضور این جماعت باعث می‌شد بخش زیادی از بدنه اجتماعی قهر کرده با انتخابات وارد صحنه شوند. هر چقدر اینها جنب و جوش بیشتری کنند، بدنه بیشتری را وارد انتخابات می‌کنند و پروژه تحریم انتخابات به لحاظ تاریخی نابود می‌شود. بعضی دوستان ما عادت کرده‌اند به دوقطبی، می‌گویند مناظرات خوب نیست، چرا، چون دنبال همان حال و هوای جنگ و مسخره کردن و تهمت و توهینند، وقتی می‌بینند قالیباف و جلیلی با این مسیر همراه نیستند و صدا و سیما هم طوری برنامه ریزی کرده که چنین نشود شاکی میشوند، این اشتباه است. صحنه اگر اختلافات درش حاد شود و احساسی شود، و درش عقلانیت و اخلاق کم شود، ضربه به انقلاب میخورد و کمک به دشمن میشود. این قاعده کلی دلایل روشنی هم دارد. 🔺اگر حریف احساس ضعف کند، ممکن است برود به سمت راه حل قبلی، یعنی قهر، این خوب نیست. اگر هم بیاید و پیروز شود نتیجه‌اش یک فضای یأس و سرخوردگی در بین بهترین نیروهای انقلاب شکل میگیرد، همانکه دشمن میخواهد، اگر هم بیاید و شکست بخورد، حال وحدت اجتماعی کم است و این باعث می‌شود قدرت کشور در مقابل دشمن و هم برای حل مسائل داخلی کم باشد. بعلاوه و مهمتر اینکه آنها موفق شده‌اند بخشی از بدنه رأی متدینین را هم بکنند و با خود همراه کنند، در فضای دو اختلاف و احساسات این بدنه مذهبی که چه بسا تا پیش از این در سبد رای شهید رئیسی هم بودند به جریان طرف مقابل اضافه میشوند و این بسیار خطرناک است. بسیار. 🔺از آن خطرناک‌تر کسانی هستند که دوتایی نفی و اثبات قالیباف و جلیلی را دنبال میکنند، اینها نمی‌فهمند در ادامه اگر قالیباف بماند و پزشکیان، عملا کمک به پزشکی و جریان او میکنند، چون باعث می‌شوند رای منفی به قالیباف تبدیل به رای سفید یا رای به پزشکیان یا عدم تمایل به حضور در انتخابات شود و اگر جلیلی بماند و پزشکیان نیز همینطور. رفقا خیلی این محاسبات ساده است. فکر کنید کاندیدای خود را انتخاب کنید ولی این انتخابات باید انتخابات مرگ "سیاست‌ورزی احساسی و جگر خنک کن" باشد، اسم این روش انقلابی‌گری و صراحت و خلوص و اینها نیست، بلکه کنش غیر عقلانی است. کنش غیر معنوی و غیر اخلاقی است‌. کنش رودررویی با دستورات صریح ولایت است. هواداران پرشور و احساساتی خوبند به شرط آنکه عقلانیت و اخلاق و فهم کلانشان از صحنه تحت تاثیر این شور و احساس قرار نگیرد. مراقب باشیم. 🔺دلم می‌سوزد. من هم انتخاب خودم را دارم. اما در این مدت سعی کرده‌ام همین راهبرد را جلو ببرم. اگر لازم بود صرفا انتخاب خودم را تبلیغ میکردم به صراحت، اما هنوز عده‌ای دنبالند از لابلای کلام و متون این کانال، تقویت یک نفر و تضعیف دیگری را استفاده کنند. این نتیجه موقعیت اشتباهی است که درش ایستاده اند، خیلی از ما به این بازی دوسرباخت که همیشه ما را درش می‌اندازند شرطی شده ایم به دلیل غلبه خیال و احساسات. چه به جلیلی رای میدهیم چه زاکانی چه قالیباف چه هر کس دیگری، سعی کنیم کنش سیاسی خود را با شاخص شهید رئیسی و همراهانش هماهنگ کنیم. باید نگاه ملی و امتی و جهانی در من و شما غلیظ‌تر از نگاه کوتاه گروهی و حتی جریانی باشد. این تمرین می‌خواهد. من از تصفیه نشدن این خصلت در وجودمان بیشتر میترسم تا رای آوردن فلان کاندیدای مخالفم هر کس که باشد. @ali_mahdiyan
ایده کانونی 🔺این مطالب برای کسانی که صحنه احساسی و عاطفی را بیشتر از صحنه عقلانی و اخلاقی می‌پسندند مفید نیست. علت اینکه اینها با سبک مناظرات صدا و سیما مخالفند نیز عموما همین نکته است. 🔺اما وقتی هر کاندیدا را که خوب اسکن میکنیم، یک نقطه کانونی و ایده محوری دارد که ما بقی سخنانش حول آن ایده کانونی سامان یافته. آن ایده محوری را خوب است پیدا کنیم و مقایسه نماییم. 🔺ایده محوری پزشکیان بازگشت به مذاکره با غرب است. مذاکره به سبک دولت روحانی و ظریف. آنچه درباره رجوع به کارشناس و وحدت و اینها میگوید همگی مثل فلشی است که مصداقش این است. 🔺ایده پورمحمدی، ترمیم اعتماد مردم و ایجاد وحدت است. ترمیم احساس ناامیدی و انسدادی که در مردم شکل گرفته. او ریشه بی اعتمادی و ناامیدی را سبک مدیریت کشور میداند. سبک او به نوعی پوپولیسم و عوامگرایی (توصیفی می‌گویم نه ارزشی) در اجرا منتهی می‌شود. 🔺ایده اصلی قالیباف بهره‌وری و جلوگیری از هدر رفت انرژی بوسیله قدرت مدیریت است. او معتقد است به این روش همه مشکلات اقتصادی قابل حل است. دست او در تعامل با دنیا باز میشود، فشار اقتصادی به مردم را هم بر می‌دارد. 🔺ایده اصلی جلیلی حضور مردم در میدان است بوسیله قدرت مدیریت. اینکه او معتقد است شرایط جهانی برای ایران فرصت‌های فوق العاده ای ایجاد کرده، و ایران در آستانه جهش جدی است، توصیف موقعیت ما است. اما کانون توصیه های او، آوردن مردم به صحنه است. او برای آوردن مردم به صحنه معتقد است باید اولویت‌های کشور را بشناسیم تا به همه اقشار و گروه‌ها و نهادها در این جهت متناسب با ظرفیتشان، ماموریت متناسب و مشخص بدهیم. 🔺ایده کانونی زاکانی، یارانه طلا است. این میتواند گام اول در پایه گذاشتن طلا در اقتصاد باشد که عملا باعث شکستن ساختار و نظام اقتصادی بر پایه پول و دلار میشود. این ایده البته، اکثر متخصصین را همراه نمیکند و اقلیتی از اقتصاددانان به آن معتقدند. 🔺ایده کانونی قاضی زاده مساله زن و خانواده است. او تلاش می‌کند با رویکردی تربیتی و فرهنگی مساله خانواده را در کشور جدی کند و از آن ثمرات اقتصادی و سیاسی بگیرد. 🔺ممکن است از من بپرسید، بر این اساس تو کدام ایده را میپسندی؟ پاسخ من ایده آقای جلیلی است. آنهم با فاصله نسبت به دیگران. اما اگر بپرسید فکر میکنی، کدام کاندیدا، احتمال بیشتری دارد که از پس ایده‌اش بر بیاید و بتواند آن را عملیاتی کند؟ پاسخ من آقای قالیباف است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
📌گونه ای غریب از عدم مشارکت/ چه باید کرد؟ 🔻بیاید این روزهای آخر کمی هم لابه لای تبلیغات نامزدها به رشد مشارکت فکر کنیم. به دورو برتان نگاه نکنید. محدود به تایم لاین و گروه های اجتماعی تان نشوید. نرخ مشارکت به نقل از برخی نظرسنجی ها همچنان حوالی 50 درصد است. آنها که هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند دو دسته اند. با دسته اول آشنائید و اما دسته دوم احتمالا غریبه اند. تا انتها همراه باشید تا برسیم. 🔻نسل اول مرددها چه کسانی اند؟ آنها که از رای دادن پشیمانند. یا می گویند "رای دادیم چی شد" یا می گویند "رای نمی دهیم تا اصلاح شوید." 🔻پاسخ به "رای دادیم چی شد" خیلی سخت نیست. کافیست مختصری از کارنامه شهید جمهور را فهرست کنیم. کاهش تورم یا رشداقتصادی یا نرخ بیکاری و غیره. برای اثرگذاری بیشتر بهترست همین آمار را در مقایسه با دهه 90 ارائه کنید. حرف اینست که رای دادید و چنین شد. از این بخش عبور کنیم. 🔻پاسخ به شبهه دوم اینست که منطقا رای ندادن نمی تواند منجر به اصلاح شود. فرض کنیم فردای انتخابات نظام تصمیم بگیرد بخاطر قهر یک جماعتی خودش را اصلاح کند. حالا اولین سوال ساده اینست که چه باید کند؟ فردای قهر وقتی نماینده معترضین در حاکمیت وجود ندارد، چه چیز را وچه کسی باید اصلاح کند ؟ 🔻خلاصه اینکه رای ندادن خودش رای است؛ آنهم سه رای. رای به اینکه دیگری جای من رای دهد. رای به اینکه نامزدناصالح بر ما مسلط شود و در نهایت رای و رضایت به شرایطی که پیش می آید. تا اینجا برای دسته اول است. 🔻اما ما چند سالی است که با گونه جدید و غریبی از عدم مشارکت مواجهیم. چرا جدید؟ چون مشارکت منفی ندارند. بلکه نفیا و اثباتا به مشارکت فکر نمی کنند. گوئی انتخابات و صندوق رای را نمی بینند. 🔻اینها چه ویژگی دارند؟ مهمترین ویژگی شان اینست که در دنیای متفاوتی زندگی می کنند. دنیایی بدور از رسانه های مرجع و آمار رسمی و واقعیت های جامعه. دنیایی که عمدتا حول سرگرمی و تفنن شکل می گیرد. دنیایی مخدری و به غایت در فربگی خیال. رها از واقعیت. دنیایی که پایداری مختصات آن پای در واقعیت های پیرامونی ما ندارد. دنیایی غرق در رسانه های اجتماعی و بلکه دقیقتر آن تودرتو در شبکه های توده ای و سایبری. 🔻با این گروه چه باید کرد؟ راه حل اولیه مواجهه آگاهانه است. تصمیم بگیریم شانه های این جامعه را گرفته و تکان دهیم و بیدار کنیم. تا ببینند. ببینند و تصمیم بگیرند. یا میایند و یا می روند. 🔻اما راه حل موثرتر در مواجهه فیزیکی است. مواجهه فیزیکی یعنی قرارگرفتن ناخواسته در زیست سیاسی و انتخاباتی . چیزی فراتر از برنامه های تلویزیونی و میزگردها و مناظره ها و غیره. کمپین های اجتماعی از ایندست است. 🔻در این مسیر لازم نیست برای رای دادن و انتخابات استدلال کنیم. کافی است انتخابات را نشان دهیم. بدون پیچیدگی های ذهنی. کافیست هرکس نامزد مورد علاقه خودش را به طور گسترده تبلیغ کند؛ تبلیغ فردی و البته گروهی و شبکه ای. تبلیغ برای نسل جدید مخاطب؛ مخاطبی که اصل انتخابات را نمی بیند. باید وارد شبکه این افراد شد و مانور کمپینی داد.مهم اینست که صندوق رای را ببیند. وقتی در آماج تبلیغات شبکه ای قرار گرفت، پایش به زمین می رسد و تصمیم خواهد گرفت. رای هم ندهد از دسته دوم به دسته اول مرددین منتقل می شود و تازه مقدمه گفت وگو فراهم می شود. 🔻درباره این گروه بیشتر باید فکر کرد و نوشت. مراقبت نکنیم بزودی و در دوره های بعدی عدم مشارکت را این گونه جدید پر می کنند نه آرای مردد و یا آرای منفی به نظام. @mahdian_mohsen
هدایت شده از امتداد شهید
❇️ ستاد اعزام مبلغین انقلاب اسلامی جهت تبیین گفتمان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ◀️ به سراسر شهرها و‌ روستاهای کشور ◀️ تاریخ ۴ تا ۶ تیر ✅ تبلیغ میدانی ✅ تبلیغ تلفنی 🔸برای اعلام آمادگی جهت اعزام نام، محل سکونت و شماره همراه خود را در پیام رسان ایتا به آیدی @ezamemoballegh1403 ارسال نمایید. .
کنشگری سیاسی خدا 🔺بررسی چرتکه‌ای نظرسنجی‌ها که بر اساس رشد خطی یا توهمی نتیجه گیری میکند، پر از خطا است. نظرسنجی، خروجی کنش مردم است، رفتار مردم ایران چه قواعدی دارد، نقشه تغییر رفتار مردم را باید دانست تا بشود نتیجه گرفت. غافلگیری سال ۸۴ و ۹۲ و رای آوردن احمدی‌نژاد و روحانی را یادتان هست لابد، رای آوری آنها بر اساس محاسبات قبل انتخابات خیلی ها پیش بینی نمیشد. 🔺اگر این نکته را متوجه باشیم، بیشتر از توجه به نظرسنجی‌ها به قواعد تغییر اراده و کنش مردم توجه خواهیم کرد. خوب، غربگرایان اینجا هم به سبک غربی‌ها میروند به سمت روش‌های مختلف هیجان‌سازی و تصمیم‌سازی و جنگ روانی، اما انقلابیون طبیعتا باید به سمت روش‌های خودشان حرکت کنند. 🔺یکی از سخنان دین در آیات مرتبط با تاخیر پیروزی و فتح مسلمانان در دوران پیامبراکرم‌ص آمده است. بعد جنگ احد، خدا میگوید. قرار بود زودتر پیروز شوید اما سه اشکال در کارتان بود که کارتان عقب افتاد. اولا اینکه تنازعتم، با هم تقابل کردید، دو قطبی ساختید. بروید ببینید در نمودارها و نظرسنجی‌ها و کف میدان، رای منفی طرفداران کدام کاندیدای جبهه انقلاب به دیگر کاندیدا بیشتر است، یعنی می‌گویند به فلانی در هر صورت رای نمی‌دهم. این یعنی آن جریان درش عدم عقلانیت و معنویت، بیشتر نفوذ کرده. اصل اجماع صمیمانه و همدلانه و ید واحده شدن کاندیداهای انقلابی، مثل نان شب برای امروز انقلابی‌ها ضروری است. این احساس آرامش معنوی، احساس عقلانیت و اخلاق، باعث جنب و جوش و فعال شدن آنها در صحنه میشود، تعلل های کاندیداها در ایجاد این وحدت، با ملاحظات چرتکه‌ای نظرسنجی ها خطا است. قواعد اصلی و الهی تغییر رفتار مردم را باید ببینند و تصمیم بگیرند. این وحدت بسیاری از مرددین را به سمت انتخاب اصلح سوق می‌دهد. این حال سستی و تعلل و جدال‌های بیهوده در جبهه انقلاب را کم می‌کند. این رای مردم در انتخابات را بالا می‌برد. زود باشید فقط. 🔺اشکال دوم فشلتم، یعنی سستی کردید. کار نکردید. تلاش نکردید، به نشانه‌های اولیه پیروزی دل‌خوش کردید، به هزار استدلال، تنبلیتان را توجیه کردید، از زیر لحاف توییت زدید و کف میدان را خالی کردید. این هم پیروزی‌تان را به تاخیر انداخت. حال کاندیداها و طرفدارانشان اگر کسب قدرت و محبوبیت نباشد، اساس فشالت را زده اند. 🔺اشکال سوم هم اینکه عصیتم، یعنی حرف رهبرتان را گوش ندادید، گفت لجن پراکنی نکنید شما لجن پراکن‌ترین نزدیکانتان را مسوول فلان بخش از ستادتان کردید یا به عنوان نماینده خود در جلوی ویترین صدا و سیما قرارش دادید. گفت شاخصها اینها است، به عشق کاندیدای خود از کنار برخی سخنان و شاخصهایی که گفت سر خوردید و سوت زدید و عبور کردید. برادری که خاله زنکها در ستاد انتخابی تو مسوولیت دارند، ادای اخلاق در نیاور، اخلاق این است که سخن روشن رهبر را گوش کنیم و با اختلاف و لجن پراکنی، "دشمن را شاد نکنیم". 🔺دو قطبی ساختن نسبت به حتی پزشکیان به ضرر همه ما تمام می‌شود. زاکانی درست‌ترین سخنش در مناظرات همین یک جمله بود که دلهای مردم دست خدا است، و اگر این است، پس کنشگری سیاسی خدا در چند روز مانده با انتخابات مهم است و صد البته کنشگری خدا قواعدی دارد، بر اساس همان قواعد عمل کنیم. همین @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از وصیتنامه شهید آیت الله آل هاشم بخشی از وصیت‌نامهٔ شهید آل‌هاشم: خدایا تو شاهدی که در مدت خدمتگزاری اگر خیری به اسلام نرساندم، سعی کردم ضرر نرسانم و این را به‌طور حتم اعتراف می‌کنم که سعی بر این داشتم کسی به جهت اعمال و رفتار و کردار من به روحانیت بدبین نباشد. فلذا به‌موجب دستور شرع مقدس اسلام وصیّت می‌کنم: می‌دانم شهید می‌شوم که آرزوی دیرینۀ خودم است؛ اگر زنده‌بودنم به اسلام نفعی نداشت، بلکه شهادتم باعث ترویج اسلام باشد. @ali_mahdiyan
🚩 ۱۷ 🔰 نشست‌تخصصی‌مجازی منبری‌های‌ هیأت‌های‌کشور 🔸 مشارکت حداکثری مهم‌تر از انتخاب اصلح؟ 🗓 دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ⏰ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ باحضور - حجت‌الاسلام 🌐 درگاه‌ حضور در نشست: 🔗 1542.org/l/fxe ❇️@Resaalat1542 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
آقای خضریان! خیال میکنید در مناظره با محسن هاشمی، پیروز شدید. ولی در واقع شکست خوردید. نتیجه این دو قطبی و جدل نه در نتیجه انتخابات موثر در جهتی است که شما میپسندید، و نه در مجموع به نفع کشور است.در ضمن با اینکه کاملا همراه بودم با محتوای سخنان شما، اما به محسن هاشمی هم آفرین میگویم چون هم مراقب بود به سعید جلیلی توهین نکنه، هم مراقب بود درباره فتنه چیزی مقابل رهبری نگه، هم مراقب بود احترام شهید رئیسی و دولتش رو حفظ کنه. امثال محسن هاشمی رو نباید هل داد به سمت غلط و تندروی. به هر حال این راهش نیست.میشد شما هم مراقبت می‌کردید درباره احترام آقای هاشمی و حتی دولت روحانی. میشد به نظرم @ali_mahdiyan
شب پر افتخار جلیلی است.
بعد از مناظره چهارم 🔺امشب شب پر افتخار جلیلی بود. نه به خاطر تکه انداختنهایش به پورمحمدی، نه به خاطر آنکه کلام پورمحمدی درباره بی‌برنامگی اش را به رویش آورد و اصطلاحا ضایعش کرد، نه به خاطر آنکه جگر خیلی ها را با سبک مناظره اش خنک کرد، که اساسا در فضای سیاسی از این دل‌خنک شدن‌ها باید ترسید. اتفاقا همه اینها نشان می‌داد جلیلی بی شباهت هم به برخی از نزدیکانش در ستادش نیست، و همواره هم آن چهره معقول و متخلق با کلمات متفاوت را ندارد، بلکه وقتی عصبانی می‌شود، رفتارهایی می‌کند که می‌تواند یک نفر را کاملا داغان کند، در جمع و جلوی چشم همگان. اما و صد اما 🔺جلیلی امشب توانست چهره دو راهبرد کلان کشور را به چشم آورد، نشان دهد راهبرد طرف مقابل چقدر غیر واقعی است. همواره راهبرد انقلابیون آرمانی و راهبرد طرف مقابل واقع گرا به نظر میرسید، او نشان داد راهبرد طرف مقابل چقدر تخیلی و غیر واقعی است. راهبرد امید به قدرت‌های دنیا، برای کسانی که به دقت مناظره را دیدند تبدیل شد به یک فهم بچگانه و بی مایه، نسبت این رویکرد را با فساد و وجود اختلاف در مدیران نشان داد. او نشان داد وحدت یک اتفاق واقعی است و نه بازی و ادا و اطوار. جلیلی این بار از گارد اندیشمند خارج شد و کنشگر شد. حالا فارغ از سخنانش میشد در دل کنشگری اش قوتها و ضعفهای او را فهمید. من البته از کنشگری اش راضی نیستم لکن در دل این رفتار او غیرتش را نسبت به واقعیت حس کردم، او بازی با لغات نمیکرد وقتی میگفت واقعیت را نمیفهمید، واقعا شما هم با او احساس می‌کردید که طرف چقدر صحنه را نمی‌فهمد. رفقا! بارها گفته ام و باز هم میگویم، سعید جلیلی ارزشمند است فوق العاده است، چه به او رای بدهیم چه نه. 🔺او وقتی گفت به جز رفع تحریم و به جز خنثی کردن تحریم، می‌شود در پی پشیمان کردن دشمن از تحریم هم بود. نشان داد دارای یک اندیشه رو به جلو و مهاجم است. به همه طرفداران جلیلی حق می‌دهم مجذوب این رویکرد باشند. رویکردی کاملا مناسب با گام دوم انقلاب. 🔺قالیباف بله خوب بود، اخلاقی و معقول بود، برنامه هایش را گفت، به کسی توهین نکرد، در بیانش مردانگی داشت، به دو قطبی دامن نزد و اینها همگی ارزشمند است، طرح و برنامه روشنی داشت که اساسش خنثی سازی تحریم بود در داخل. اما و صد اما 🔺قالیباف متوجه نیست که در قصه سیاست خارجه حرف از اجماع زدن چقدر فول است، چقدر خطا است. بحث از دو رویکرد متفاوت است که یکی حسابش را پس داده و الان دنبال بازگشت به همان مسیر است. مسیری که نه اینکه خوب اجرا نشد بلکه اساسا غلط بود. پزشکیان اگر این را بگوید می‌گوییم بازیچه شده اما از قالیباف انتظار نمی‌رود که اینگونه وسط‌بازی کند. ماجرا روشن است، دعوا سر اجرا نیست که بگوییم با مخالفت با قانون راهبردی چطور می‌خواهید پیش بروید، مشکل یک راهبرد و گفتمان و طرح و سوی متفاوت است. این اگر قابل حل بود در سطح رهبری و هاشمی حل میشد. قالیباف در این قصه دور از وادی بود. اینکه شنیده‌اید سال ۹۲ به ظریف پیشنهاد داده وزارت خارجه را، مربوط به همین دوری او از وادی است، اینکه امشب وسط بازی می‌کرد هم باز به همین دلیل بود. من همین حس را درباره بحث فیلترینگ او در مناظره قبلی هم داشتم که بماند، او اما یک ویژگی مهم دارد که این کاستی اش را تا حدود زیادی در عمل جبران میکند و آن گوش به فرمان بودن و ولایی بودن او است، قانون مهم اقدام راهبردی که جزو افتخارات مجلس انقلابی است محصول همین ولایی بودن قالیباف است. او با این ویژگی صادقانه و مخلصانه اش ، حتما با جماعت غربگرا فرسنگها فاصله دارد، اشتباه نگیرید او را. 🔺من روش زاکانی و قاضی زاده را نمی‌فهمم اینها دعوای سیاسی بی‌ربط میکنند، زیر سوال بردن تسخیر لانه جاسوسی، رفتار غلطی است که قاضی زاده چندین بار انجام داده و باز تکرار میکند، زاکانی هم بیشتر حس و حالش را منتقل می‌کند و راهی باز نمیکند، این دو روی نقطه دقیقی نمی‌ایستند و صرفا بنایشان منکوب کردن طرف مقابل است. اما جلیلی نه، او راهبرد طرف را هوشمندانه هدف می‌گیرد و میزند. هر کس مناظره امشب را ندیده، برود تماشا کند، صحنه حرکت کشور را واقعی تدریس میکرد، جلیلی کنج کوچک برجام و راهبرد مفتضح قرارداد پشت قرارداد و اینکه راهی جز برجام نداریم را تمسخر کرد و صحنه وسیعی از قدرت مردم را تصویر کرد. @ali_mahdiyan
کمک به مشارکت در انتخابات کمک به جبهه مقاومت و ضربه به اسرائيل است.mp3
31.41M
مشارکت در انتخابات مدد به جبهه مقاومت و ضربه به اسرائیل امروز در قسمت یازدهم ویژه برنامه انتخابات چهاردهم حجت الاسلام والمسلمین علی مهدیان نکات مهمی پیرامون مبنا انقلاب اسلامی و تاثیر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه کردند: 🔹انقلاب در دنیا به واسطه یک اتفاق انفسی در جان انسان ها رخ می دهد و انسان ها با اختیار و انتخاب خود به سمت خدا و ارزش های انسانی بر می خیزند و در این راستا انقلاب اسلامی پیشرو و یک جامعه الگو است. 🔹مردم سالاری دینی صورت انقلاب است تعریف اندیشمندان ما از ولایت است. 🔹اندیشه‌ای که زمینه ساز ظلم و زمینه ساز جامعه غربی است را باید ازبین برد. 🔹انتخابات ظهور و بروز مبنای مردم سالاری دینی است. بیخیالی نسبت به امور سیاسی، ایجاد جنگ و دو قطبی سازی مرم سالاری دینی را از بین می برد. 🔹وقتی بواسطه انتخابات مردم مشارکت می کنند، نگاه سیاسی در جامعه رشد پیدا می کند. عدم مشارکت در انتخابات موجب می شود که در جامعه نظارت کاهش پیدا کند و قدرت اجتماعی جامعه کم شده و ناامنی ایجاد شود. 🔹نگاه دینی و مشارکت در انتخابات باعث می شود نظارت بیشتر شود فساد کاهش یابد قدرت افزایش پیدا کند و امنیت فراهم شود 🔹قدرت دادن به ایران قدرت دادن به جبهه مقاومت است، کمک کردن و مشارکت در انتخابات مدد به جبهه مقاومت و ضربه به اسرائیل است. 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅سخنی با نامزدهای جبهه انقلاب ✅نام تان در تاریخ خواهد ماند خداقوت به نامزدهای انقلابی انتخابات ریاست جمهوری. مجاهدت و روزهای پرتلاشی را پشت سرگذاشتید. در مناظره ها و دیگر برنامه های رسانه ای از ایده و برنامه ها و دغدغه ها و نگرانی های تان گفتید. احساس مسئولیت شما ستودنی است. اما سرنوشت این انتخابات خارج از دو گزینه نخواهد بود. یا دولت سوم روحانی یا دولت دوم رئیسی. نامزدهای جبهه انقلاب در صورت پیروزی، با همه اختلاف منطقی و طبیعی شان دولت دوم رئیسی را شکل می دهند. اما اگر شکست بخورند چه؟ قهرا بازگشت به دهه نود؛ با همه تلخی هایش. آرای سه نامزد اول مطابق همه نظرسنجی به هم نزدیک است. از سویی بخش معناداری از آرا هنوز مردد است. تصمیم آرای مردد به برنده نظرسنجی ها و کمپین سازی های روزهای آخر وابسته است. عدم اجماع بی شک باعث قدرت رقیب در جذب آرای مردد می شود. با این توضیح حرف روشن است؛ تکلیف همواره در ماندن نیست. خیلی وقت ها تکلیف در رفتن است. تعلل نکنیم و تصمیم بگیرم. سمت درست تاریخ بایستیم که آیندگان درباره تصمیم امروز ما قضاوت خواهند کرد. ادامه راه شهید جمهور تنها در دولت و قدرت نیست. در اخلاق و ایثار و فداکاری و مردانگی و وحدت آفرینی آن شهید بزرگوار هم هست. روح مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی و دیگر بزرگان عرصه مودت و وحدت شاد. امروز جبهه انقلاب خالی از این ریش سفیدان خوش طینت و مدبر است که برای اجماع و وفاق عرق می ریختند و خون دل می خوردند. با این حال ایمان داریم نامزدهای انقلابی جای خالی آن بزرگان را پر می کنند. هر چهار بزرگوار اهل جبهه و از خود و آبروگذشتن و ایثارند. در موارد متعدد نشان دادند اهل جوانمردی سیاسی اند. امروز نیز یقین داریم بهترین تصمیم را خواهند گرفت. تصمیمی که برای جوان ترها و جامعه انقلابی آموزنده و فخرآفرین است و برای مردم عزیزتر از جانمان تاریخ ساز است. فرآیند نیز روشن است. در ساعات باقی مانده یک نهاد معتبر علمی در نظرسنجی را شناسایی کنند. نهادی که عاری از هرگونه سوگیری سیاسی و جناحی است و حتی در مظان آن هم قرار ندارد. هم عهد و هم قسم شوند و فرآیند نظرسنجی و افکارسنجی را امضا و همه گزینه های مرتبط به این تصمیم را به این نهاد معتبر واگذار کنند و نتیجه را بپذیرند. و یقین کنیم این تصمیم مومنانه سراسر برد است و حسنه و عبادت؛ چه رئیس جمهور انقلابی شویم و چه رئیس جمهور انقلابی بسازیم. @mahdian_mohsen
این متن را می‌نویسم که بعدها فراموش نکنم در این ایام چه دیدم، و چه فهمیدم. از اول انتخابات نسبت به جریان جدی بداخلاقی حول آقای جلیلی، هشدار دادم. خیلی ها خیال کردند من می‌خواهم او را تخریب کنم. اشتباه میکنند، برای من رشد و بلوغ انقلابی خودمان مهم است، که امیدوارم بتوانم درش نقشی ایفا کنم. رفقا! امروز مساله ما با این جریان حول جلیلی این نیست که اینها اجازه نمی‌دهند جلیلی به نفع قالیباف کنار رود، آن که هیچ، مشکل این است که اینها با کنار رفتن قالیباف هم به نفع جلیلی مخالفند چرا؟ ۱.اگر جلیلی پیروز نهایی انتخابات شود اینها دو لذت میبرند، شکست پزشکیان و شکست قالیباف ۲.اگر جلیلی پیروز انتخابات نشود اینها یک لذت می‌برند و آن شکست قالیباف. ۳.اگر قالیباف کنار رود به نفع جلیلی، و جلیلی شکست بخورد، قالیباف به عنوان سردار قهرمان باقی می‌ماند، اینها در واقع هم نتیجه نگرفته اند و هم متهم خواهند شد، برای این جماعت اینکه چنین چهره‌ای از قالیباف ساخته شود، یک شکست است. ۴.اگر قالیباف کنار برود و جلیلی پیروز شود، قالیباف هم یک قهرمان بوده و هم در پیروزی جلیلی نقش داشته، و اینها از اینکه قالیباف در پیروزیشان نقش داشته باشد، متنفرند. مرا ببخشید برای گفتن این تحلیلهای مشمئز کننده این جماعت. اما باید بگویم که لجن بودن این جریان مکشوف همه شود. برای اینها شکستن قالیباف از هر چیزی مهمتر است. دوست ندارم بگویم در این صحنه خطرناکی که به لحاظ تاریخی، بین المللی و قصه مقاومت، قرار داریم این تحلیل‌ها چه آثاری دارد. من از این جریان متنفرم. قالیباف بماند یا نماند مهم نیست، هر کس در این میان ، پیروز شود یا شکست بخورد مهم نیست، از این پس این جریان را معرفی خواهم کرد، نمیگذارم این سیاست ورزی احمقانه و غیراخلاقی پشت ریش و تسبیح یا عبا و عمامه پنهان بماند. امیدوارم البته صحنه این انتخابات بیش از قبل تبلور "صدق" و "اخلاص" باشد، امیدوارم کاندیداهای محترم مخلصانه و هوشمندانه تصمیم بگیرند، اما در هر صورت این روحیه و این جنس سیاست‌ورزی باید در بین ما کشف و رسوا شود. @ali_mahdiyan
وحدت نکردند با اینکه می‌دانستند اجماعشان مرددین را که درصد آرایشان از هر سه نفر بیشتر است، سوق میداد، امید و اعتماد و عزم واحد در جبهه ایجاد می‌کرد. صحنه را به پیروزی سوق میداد. اینها می‌خواستند در جامعه اجماع درست کنند، اینها می‌خواستند ظرفیت‌ها و فرصتها را استفاده کنند و جهش و نقش پرشکوه درست کنند، اینها خودشان را کارآمد و با برنامه می‌دانستند. اینها دم از مدد به جبهه مقاومت میزدند، اینها وحدت نکردند. وحدت نکردند، تماشا کردند وحدت جمعیت رنگارنگ غربگرایان را، عرق ریختنشان را، دیدند نگرانی غزه و مقاومت را، دیدند و وحدت نکردند. تقصیر کاندیداها است. نه عزیزان نه خدا می‌داند. جریانی در انقلابیون بود که می‌گفت قالیباف سال ۹۶ هم روغن ریخته را خرج امامزاده کرد، می‌گفت این با غربگرایان فرقی ندارد، از تهمت علنی فساد کرسنت به زنگنه و روحانی قبل از اثبات در دادگاه، در تلویزیون، لذت برد و دست و کف و جیغ و هورا کشید، از شکسته شدن قالیباف در انتخابات مجلس و امروز لذت برد و خودش دروغ فساد قالیباف را به هزار مصداق پخش کرد و بعد گفت مردم به انقلابی فاسد و کارآمدی فاسد رای نمیدهند، اینها که بودند، اینها موفقیت‌های رییسی شهید را هم فریاد نمی‌زدند چون در دولتش با مخبر و بذرپاش و که و که مشکل داشتند و آنها را هم متهم به دروغ و فساد میکردند، اینها دست‌آوردهای دولت رییسی را هم تقسیم می‌کردند برخی را نمی‌گفتند، اینها مجلس انقلابی را متهم کردند به دزدی و سکه و ماشین دنا و چه و چه، که هر چه رهبر بگوید کسی باور نکند. اینها حاج قاسم را هم الگوی عدالتخواهی نمی‌دانستند چون رابطه اش با هاشمی و لاریجانی و ظریف و روحانی خوب بود، به این کار می‌گفتند لابی بازی، همین را در قالیباف هم می‌گویند که متهمش کنند به وسط بازی، اینها آمده اند با پرچم نه به قالیباف، این هویتشان است، اینها اگر قالیباف کنار برود می‌گویند قهرمان نبود از ترس برملا شدن شکستش کنار رفت چنانکه گفتند همین را در ۹۶ . اشتباه نکنید، هواداران جلیلی همه را نمیگویم، ولی این جریان پر قدرت با گفتمانی که سالها روی آن کار کرده اند، هستند، موثرند در فضای عمومی و هیچ کس مانعشان نشد. هر کس از آنها دفاع کرد شد مایه قدرتشان و هر کس از قالیباف دفاع کرد شد نماد بی اخلاقی و دست به یکی کردن حاکمان. جایی گفتم در انتخابات مجلس، قالیباف هم اصلح است در تهران، از لیدرهای‌شان که به انصاف و اخلاق معروف است، نوشت "مهدیان به اسلام تو کافرم من" اینها اینن. از اینکه رهبری بگوید"کارآمدی" دندان به هم میفشرند، از اینکه چرا رهبری گفت "شهید خدمت" و کلمه خدمت را برجسته کرد، اذیت شدند. خدا می‌داند از موثرترینهای این جماعت یک ساعت با من بحث می‌کرد که ثابت کند رییسی دولتش انقلابی نیست. خدا می‌داند سال ۱۴۰۰ تا لحظه های آخر در حال تلاش بودند که جریان انقلاب به سمت جلیلی برود نه رییسی چون رییسی با خیلی ها کار می‌کند و آغوش بازی دارد در کار. دنبال چه میگردید؟ سال ۸۷ بود، رهبری در قصه مرحوم کردان و نامردی های نسبت به او گفت، ناشکری میکنید و سیلی اش را می‌خورید. ناشکری مان بیچاره‌مان میکند، خیال میکنید من در این بازی پرسپولیس استقلالیتان با قالیباف، مقابلتان هستم، باشد اینگونه فکر کنید. خدای من شاهد است این دردی که پنهانش میکنید این کثافتی که با جارو زیر قالی و قالیباف پنهانش میکنید همه مان را در بر می‌گیرد و میسوزاند و نابود می‌کند. لجن پراکنی این جماعت سالها است که هست بگذار برچسب این و آن به پیشانی ام بزنند، خدا می‌داند اگر غربگرایان دوباره بر این کشور حاکم شوند همه ما مسوولیم. ما که دیدیم بی اخلاقی و لجن پراکنی ها را ، و در دهان کسی زدیم که بر ملایش کرد. دیدیم بی اخلاقی و بی عقلی عادی شده در کف مجازی و هواداری ها را و با آن کنار آمدیم. نگویید از بداخلاقی دیگران هم بگو، اشتباه نکنید موضوع سخنم اخلاق نیست، موضوع سخنم جریانی است که بارها رهبری در خفا و علن تذکر بهشان داد و سوت زدند و رد شدند و به جای پخش سخنان او بیانیه های خود مقابل رهبری را پخش کردند همه جا، اینها همانهایی هستند که پایش برسد قوه قضائیه را هم محکوم می‌کنند که رفیق کذابشان زندان نرود. اینها یک خرده فرهنگند، یک جریانند و خروجی حضورشان فقط مظلومیت رییسی نبود بلکه وضعیت کاریکاتوری و دردآوری است که امروز درباره وحدت و اجماع مشاهده می‌کنیم. حالا هی متوسل شوید به آسمانها. وقتی بنای بر اصلاح نیست. میبازیم چه ببریم چه ببازیم. @ali_mahdiyan
چرا قالیباف.mp3
12.72M
چرا قالیباف را اصلح می‌دانم شیخ علی مهدیان ۱۴۰۳_۴_۶ @ali_mahdiyan
چند نکته در این ساعات آخر 🔺این چند ساعت خیلی ها تلاش میکنند، حامیان آقای قالیباف را راضی کنند که به مصلحت به آقای جلیلی رای بدهند. استدلال عمده هم این است که ما نظر سنجی ها را دیده ایم، جلیلی بیشتر رای دارد، حالا که اجماع نشده رای خود را به ایشان بدهید. این استدلال اشکالات بسیار دارد: 🔺اول آنکه خلط بین کنشگری خرد و کلان انجام شده، قبلا هم گفته بودم جای این مصلحت سنجی ها در عرصه کلان تصمیم گیری است، حالا که اجماع حاصل نشده متاسفانه، و جریان تبلیغی واحدی هم شکل نگرفته، با این رفتارهای فردی موردی چیزی تغییر نمیکند، دم صندوق فقط به اصلح فکر کنید و حجتی که پیش خدا دارید. پای صندوق جای این مصلحت سنجی ها نیست. اما اساسا مصلحت سنجی ایشان هم خلل جدی دارد، که در ادامه میگویم 🔺دوم آنکه فاصله ها اصلا معنا دار نیست و با محاسبه دامنه خطای نظر سنجی ها و تفاوت آنها نمی‌شود تشخیص درستی هم داد. 🔺سوم اینکه با توجه به اینکه اکثر مرددین بین قالیباف و جلیلی مرددند و منتظر اجماع بوده اند، این احتمال هست که همین دور اول پزشکیان حذف شود. این اتفاق از جهت شکست جبهه غربگرا مهمتر هم هست. 🔺چهارم اینکه فرض کنیم رای های قالیباف را کندیم به این روش و همه را در سبد جلیلی ریختیم و آقای جلیلی رای بیشتری پیدا کرد، همه متفقند که رای گیری به دور دوم کشیده میشود، شما از کجا میدانید آقای جلیلی اگر به دور دوم برود مقابل غربگرایان موفق‌ می‌شود یا آقای قالیباف؟ اگر کسی بگوید بر اساس همه نظر سنجی ها در دوگانه قالیباف با پزشکیان احتمال پیروزی ایشان بیشتر از جلیلی است، نباید توصیه کنیم اتفاقا رای های جلیلی به سبد قالیباف بریزد؟ من که بالکل البته با این چرتکه انداختنها مخالفم اما چرتکه هم درست نمیاندازیم. 🔺خلاصه آنکه برخی با شیطنت‌های لحظه آخری، بسیاری هم با محاسبات اشتباه، شما را به خطا نیندازند. به قول استاد عابدینی عزیز سفت پای رای خود بایستید و تبلیغش کنید و از تخریب رقیب هم به شدت بپرهیزید. رای منفی نسبت به جلیلی و قالیباف برای جبهه انقلاب سم است، چون دور دوم باید به نحو حداکثری، آرای یکی بتواند به سبد دیگری منتقل شود. 🔺در نهایت رفقا! خیلی دعا کنید. خیلی، متضرعانه دعا کنید. کشور به دست جریان غربگرا نیفتد. و اگر هم به دست جریان انقلاب افتاد هر کدام که رای آورد، از عهده اداره کشور بر بیاید چون اگر توان اداره کشور نداشته باشند، مردم سالها از شعارهای انقلاب زده میشوند و زحمات شهید رئیسی عزیز و سرمایه اجتماعی که به یمن صدق و اخلاص او شکل گرفته از بین می‌رود. دعا کنید خیلی دعا کنید، این ساعات آخر. @ali_mahdiyan
هدایت شده از همه با هم
🌱 آبرویت را به خدا قرض بده برادر! @hame_ba_ham
تبلیغ فامیلی 🔺روز عید غدیر مهمونی دعوت بودیم خونه فامیلمون، وارد جمع که شدیم دیدم به به، یک جمع رنگارنگ از جهت علاقه‌مندی‌های سیاسی نشسته اند. تو دلم گفتم جو انتخابات راه بندازم که اگر کسی نمیخواد رای بده ترغیب بشه، البته نگران بودم بحث بین فامیل بالا بگیره. دل رو به دریا زدم و از کسی که حدس میزدم رای نمیده، با صدای بلند پرسیدم فلانی به کی رای میدی؟ گفت معلومه دیگه، چهار نفر یک طرفند و پزشکیان یک طرف، فهمیدم الحمدلله او رای میده ولو به پزشکیان. این رو که گفت یک نفر از اون طرف مجلس از کسایی که یا به جلیلی رای می‌داد یا قالیباف گفت، پزشکیان؟ او که همون روحانیه به اون رای بدیم؟ تو دلم گفتم یا خدا شروع شد، من آخوند الان چطوری بحث رو جمع کنم، یک دفعه یکی از این بچه های چهار پنج ساله داشت عبور میکرد، گفتم به به آقا پسر گل ماشالا چقدر آقا شدی؟ سعی کردم شیرین و با صدای بلند حرف‌بزنم که ذهن‌ها را بتونم جابجا کنم. 🔺 چند بار دیگه بحث اومد در بگیره، سعی کردم ذهن‌ها را به یه سمت دیگه جهت بدم، ولی خیلی وقتها موفق نبودم، البته همه هم انصافا مراقب بودند، احساس میکردم همه حال مرا دارند هم بحث سیاسی میکنند هم مراقب روابط فامیلی‌ هستنند،بعضی‌ها بزرگتر بودن نمیشد تو حرفشون پرید، برای اینکه بحث رو جهتش رو عوض کنم از یکی از بزرگترهای فامیل که تا اون موقع ساکت بود پرسیدم حاج آقا شما به کی رای میدید؟ همه ساکت بودن. اون بنده خدا بازنشسته وزارت خارجه بود، میدونستم ظریف رو قبول داره، ولایتی رو قبول داره و البته بسیار تو فامیل عزیز و دوست داشتنی بود؟ چاره ای نداشتم، گفتم ذهن‌ها نره تو جدل یه وقت، او کمی تامل کرد و بعد گفت اینها چهارتاشون که مرخصن برنامه قوی ندارن، تو دلم گفتم منظورش کدوم چهارتا است؟ خودش ادامه داد، میمونه جلیلی و قالیباف ، برام جالب بود. گفت من جلیلی رو قبلا تو وزارت خارجه دیده بودم، آدم پر مطالعه و اهل فکریه، خوش اخلاق و خوش تعامل هم بود اما برای اینکار... بقیه شروع کردند نظر دادن. 🔺جالب بود برام، هر کس نظری داشت، من هم سعی می‌کردم گاهی یکی دو جمله اضافه کنم یا یک حرفی رو ضریب بدم، از یک طرف هم نگذارم بحثها بالا بگیره کدورتی شکل بگیره، نمیدونم چقدر موفق بودم، ولی برام از همه چیز ارتباط فامیلیمون مهم تر بود. بعد، نماز جماعت خوندیم. بعد نماز هم من آخوند چند دقیقه برای فامیل صحبت کردم، دو تا نکته گفتم 🔺یکی اینکه غدیر درس "امتداد یافتن سیاست الهی و معنوی" است ، گفتم کلا زندگی و روابط اجتماعی سیاسی ما همزمان میتونه یک سلوک معنوی و اخلاقی باشه. آداب روز غدیر رو اشاره کردم، دوم اینکه روابط ولایی و فامیلی ما عمقش الهی است و با این اختلاف نظرهایی که داریم نباید از بین بره، حتی امر به معروف هم نباید این رشته پیوند رو پاره کنه بلکه باید اون رو تقویت کنه. 🔺این بود یک تبلیغ فامیلی و با نمک. شاید کسی خیلی متوجه نشد ولی من استرس داشتم که هم بحث سیاسی مطرح بشه، هم به اندازه خودم جهت بدم به گفتگوها، هم مراقب پیوندهای فامیلیمون باشم، هم امر اهل بیت رو بتونم احیا کنم. فکر کنم بقیه هم البته به همین نکات توجه داشتند. کشور رو رفقا اینطوری باید نگاه کنیم. مراقب باشیم جریان‌هایی که مانع این اتفاق میشن رو معرفی کنیم نگذاریم موفق بشن چه قیافه حزب اللهی داشته باشن چه قیافه غیر مذهبی. این ها اگر مجال پیدا کنن، انتخابات و غیر انتخابات رو تبدیل میکنن به فضای تضعیف قدرت ایمانی‌مون. به قول رهبری بعد همین انتخابات اخیر مجلس، کام ملت رو اینها تلخ میکنن. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
◀️چرا اکیدا قالیباف؟ ◀️تا ساعات آخر جمعه تلاش کنیم صبر کردیم تا آخرین تلاش ها برای وحدت انجام شود. اما نشد. بماند به وقتش باید درباره اش نوشت. اما به این فهم، قالیباف اصلح است و اکیدا باید تلاش کرد رای بیاورد. از بین ویژگی های قالیباف پنج شاخص برای من اهمیت بیشتری دارد. 1⃣اول توان اجرایی قالیباف است. مهمترین مشکل کشور برخلاف تصور رایج ضعف در مدیریت است. قدر مدیر کارآمد را باید دانست. اغلب کسانی که برای مدیریت وزنی در ارزیابی شاخص ها قائل نیستند افرادی اند که کمتر کار اجرایی کردند و این عرصه را از دور نظاره گرند. در این باره حرف بسیار است و اجمالا تعاریف رهبری انقلاب از ایشان کافیست. پس از این بخش عبور می کنم. 2⃣دوم قدرت تحول خواهی قالیباف است. قالیباف اهل تغییر است. در هر پست و سمتی هم بوده سطح تحولات کاملا چشمگیر است. 3⃣سوم. جامعیت قالیباف. قالیباف به جهت حضورش در راس مجلس در حوزه های مختلف مسلط است و از این جهت می توان انتظار داشت نگاه جامع به مسائل داشته باشد و مسائل حساس کشور را تک وجهی نبیند. 4⃣چهارم توان اجماع سازی. کشور امروز بی اندازه به فردی نیاز دارد که بتواند بین مردم وفاق ملی و بین کارشناسان اجماع ایجاد کند. قالیباف در ریاست مجلس توانست اجرا و تحول را از طریق همدل و همراه کردن نماینده ها با گرایش های مختلف پیش ببرد؛ آنهم بدون تنش و درگیری . خاصیت ریاست مجلس همین است. قالیباف اهل تنزیل و تعامل است. اهل انعطاف و از خودگذشتن است. همین بند باعث میشود قالیباف اهل وحدت و همراهی با دیگر سران قوا و نهادها و گروه ها باشد. 5⃣پنجم مشارکت است. قالیباف از جمله سیاستمدارانی است که توانست مدیریت را مردمی سازی و مشارکت مردم را جلب کند. نمونه اش 110 در پلیس و 137 در شهرداری. قالیباف از جمله مدیرانی بود که برای حل آسیب های اجتماعی تهران سراغ گروه های مردم نهاد رفت و کار را به آنها سپرد. برای مدیریت محله سراغ شورایاری ها و مساجد و هیات ها رفت. درباره فهرست توانمندی های قالیباف حرف بیشتر است. اما اجمالا این پنج شاخص را برای این روزهای جمهوری اسلامی کلیدی می دانم. ◀️در نهایت اینکه به یک دلیل آشکار نیز نباید به جناب جلیلی عزیز رای داد و آنهم ریسک بالا در بازگشت به دولت سوم روحانی است. اگر جلیلی و پزشکیان به دور دوم راه یابند دوقطبی هایی از جنس دوقطبی های سال 92 ایجاد می شود و حتمن به ضرر جبهه انقلاب خواهد بود. ◀️خلاصه اینکه متاسفانه وحدت ایجاد نشد. همه ما نگران بازگشت به دهه نود هستیم. تا جمعه شب فرصت هست. هرچقدر می توانید تلاش کنید آرای مردد به سمت قالیباف متمایل شود. خدا را خوش نمی آید شهید رئیسی را از دست دهیم و روحانی و خاتمی تحویل بگیریم. @mahdian_mohsen