eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
برای حضور در همایش می توانید با شماره 09920509057 در پیامرسان های ایتا، بله یا واتساپ هماهنگ فرمایید.
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢علوم انسانی حتی در بخش توصیفی خود نیز خنثی نیست💢 🔹یکی از چالشهای نگاه های متداول در حوزه علمیه، در خصوص «علوم مدرن» است. 🔹این ساده انگاری به صورتهای مختلفی بروز یافته است: ➖از عقلایی محض دانستن علوم انسانی مدرن گرفته ➖ تا این تلقی که بخش تجربی و استقرایی علوم انسانی یا همان بخش توصیفی علوم انسانی، خنثی است و بدون تکیه بر پیش‌فرضهای بنیادین، می‌تواند گزارشی خالص و تام از خارج در اختیار ما قرار دهد. 🔹شنیدن و دیدن این کلیپ از آیت‌الله صادق لاریجانی را به همه کسانی که دغدغه عمق‌اندیشی در علوم انسانی مدرن دارند، توصیه می‌کنم... https://eitaa.com/alimohammadi1389/528 https://t.me/alimohammady1389/63
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
دوره کوتاه‌مدت "عدالت اجتماعی" در پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی، گروه "عدالت اجتماعی" لینک ثبت نام؛ https://b2n.ir/z46685 @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
صوت جلسات دوره کوتاه مدت عدالت اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی 👇👇👇
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375220400.mp3
46.51M
"پیچیدگی های نظری عدالت اجتماعی" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375127580.mp3
44.64M
"عدالت در اندیشه امام موسی صدر" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375227463.mp3
41.83M
"قاعده عدالت در فقه شیعه" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375237154.mp3
36.7M
"تبیین انتقادی نظریه جان رالز" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375248910.mp3
31.1M
"چیستی عدالت جنسیتی" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375177697.mp3
35.28M
"تناسب پویش و پژوهش عدالت در ایران معاصر" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375205408.mp3
28.9M
"پرسش های بنیادین عدالت فرهنگی" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375162545.mp3
29.22M
"رابطه عدالت و حق" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375153731.mp3
36.74M
"حق بر توسعه و عدالت" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375134537.mp3
37.73M
"شاخصهای ترکیبی عدالت" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375122436.mp3
35.19M
"عدالت اجتماعی و دولت از منظر علامه طباطبایی" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
1_1375144036.mp3
40.74M
"گونه شناسی مسائل عدالت آموزشی" گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه @Habibollah_Babai
گفتگویی پیرامون ایده‌های «فقه و کارشناسی اقتصادی» با ارایه دکتر سید مهدی زریباف سه شنبه ۷ دیماه ساعت ۹:۴۵ تا ۱۲ علاقه مندان جهت حضور در برنامه می توانند با شماره 09120690373 تماس حاصل نمایند. 🆔 اینستاگرام: https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link 🆔 کانال ایتا دبیرخانه هم اندیشی: https://eitaa.com/maana_hamandishi
پیش‌نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی - ویرایش سیزدهم.pdf
1.01M
💢پیش‌نویس تحول ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی؛تقریباَ هیچ!!💢 🔹این متن پیش‌نویس تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در تاریخ 5 دیماه 1400 در اختیار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است. 🔹این متن دقایق اول بامداد پنج شنبه ( 9 دیماه1400) به دستم رسید. با اینکه فردا صبحش چندین جلسه مهم داشتم، ولی تا ساعت 2 شب مشغول مطالعه‌اش شدم. 🔹 وضعیت این پیش‌نویس به نحوی بود که نتوانستم متن زیر را ننویسم🤔👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/545
💢پیش‌نویس تحول ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی؛تقریباَ هیچ!!💢 🔹متن پیش‌نویس تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 5 دیماه 1400 در اختیار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است. 🔹این متن، دقایق اول بامداد پنج شنبه ( 9 دیماه1400) به دستم رسید. با اینکه فردا صبحش چندین جلسه مهم داشتم، ولی تا ساعت 2 شب مشغول مطالعه‌اش شدم. 🔹می توان این طرح تحول را به دو بخش تقسیم کرد: 1️⃣بخش اول که شامل یکسری گزاره های کلی و تقریباً بی‌فایده است که در چهل سال گذشته چند صدتا از آنها را شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مختلف به تصویب رسانده و جالب این که به علت اینکه این چند صد گزاره‌ی سیاستی به نتیجه نرسیده، مقام معظم رهبری دستور تحول در شورا را صادر کرده است و دوباره نزدیک به صد گزاره از همان قماش را تنظیم کرده‌ و تحویل داده‌اند ...😇 2️⃣ بخش دوم این طرح تحول عمدتاً در ذیل عنوان 2/6 است که می‌خواهد مناسبات و روابط شورای عالی انقلاب فرهنگی را با قوای سه گانه و سایر نهادها تنظیم کند. ➖به نظر حقیر این بخش واقعاً یک فاجعه فکری ـ فرهنگی است. ➖در این طرح تلویحاً که چه عرض کنم؛ تصریحاً شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهد جای تمام نهادهای تقنینی و نظارتی بنشیند و به تنهایی بار به زمین مانده را تا ته خودش به عهده بگیرد! ➖می‌خواهد به قوانین مجلس نظارت کند و اگر مجلس قانونی تصویب نکرد، به جای آن قانون تصویب کند! ➖می‌خواهد تصویب پیوستهای فرهنگی و اجتماعی و علمی تمام طرحهای ملی و کلان اقتصادی، عمرانی، صنعتی را به عهده بگیرد! ➖ می‌خواهد مصوبات خود را از طریق سازمان بازرسی کل کشور اعمال کند! ➖می‌خواهد تمامی اسناد، سیاستها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از شمول رسیدگی دیوان عدالت اداری مستثنا کند! ➖می‌خواهد مجمع تشخیص مصلحت نظام را موظف به رعایت سیاستهای خود کند! ➖می‌خواهد امکان طرح سوال از رؤسای دستگاه ها و نهادهای مختلف را بر اساس آیین نامه های داخلی خود، فراهم کند! 🔹بی‌تردید این طرح در قرارگاه عقلانیت انقلاب اسلامی رأی نخواهد آورد، ولی خطر اصلی وجود اینگونه انگاره هایی در این قرارگاه است که هیچ درکی از مسئله و آن ندارد. 🔹طرز تفکری که برای رفع مشکلات فرهنگی کشور تلاش می‌کند به فاش‌ترین شکل ممکن مصوبات خود را به صورت قانون و تبصره و آیین‌نامه و در پس آن، نظارت و پرونده سازی و مجازات اعمال کند. 🔹طرز تفکری که هیچ احساس خلعی درباره «فناوری مشارکت نخبگان با شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «الگوی جریان مبانی از نظر تا عمل» نمی‌کند و به جای این که به نحوه شکل‌دهی برای مهار و تعادل قدرت سیاسی فکر کند، در پی انفاذ فرهنگ از طریق تبدیل آن به قدرت سیاسی است! متن پیش‌نویس را آدرس‌های زیر می‌توانید ببینید:👇 https://t.me/alimohammady1389/64 https://eitaa.com/alimohammadi1389/545
🔶️خلاصه ای از آنچه در نشست اقتراحی "اشکال انتقام سخت در جهت بازدارندگی" گفتم. 💢انتقام بلندمدت، جای انتقام شخصی از قاتلین سردار سلیمانی را نمیگیرد... 💢 ✳️ موسسه فتوح اندیشه/۱۳ دیماه ۹۹ 🔹 مانند هر پدیده فردی و اجتماعی برای فهم ظرفیتش و فهم جایگاه و کارکردش، می بایست در وهله اول در افق سنت های تاریخی ـ ربانی مورد مطالعه قرار گیرد. 🔹برای فهم ماهیت و جایگاه انتقام در جامعه دینی، می بایست توجهی به القاب (حضرت اسماعیل علیه السلام) و (امیرالمؤمنین و سیدالشهداء علیهما السلام) کرد. بنا به مشیت بالغه خدای متعال، حضرت حق جلّت عظمته در تاریخ، قربانی ای دارد که احساسات مؤمنین را با آن برانگیخته است؛ 🔹این برانگیختگی احساسی که در آیات و روایات به (توبه/15) و درمان آن به (توبه/14) تعبیر شده است، دو اثر مهم؛ یکی در روابط درونی جامعه دینی و یکی در رابطه جامعه دینی با غیر خود دارد. 🔹در درون جامعه دینی مهمترین اثر غیظ قلوب مؤمنین، بر اساس روایات یکی تعلق و استغاثه به خدای متعال برای گرفتن انتقام است؛ (َ در زیارت سیدالشهداء می خوانیم: أَنَّكَ ثَارُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ وَ الدَّمُ الَّذِي ... لَا يُدْرِكُهُ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَه‏؛ کامل الزیارات/زیارة اخری/216) یا در دعای صدیقه طاهره سلام الله علیها می خوانیم:َ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلَادِهَا و همین غیظ قلب، زمینه پیوستن به اولیای الهی برای خونخواهی میگردد. (اشاره به گرد آمدن مردم حول حضرت بقیه الله عج با شعار یا لثارات الحسین ع؛ این الطالب بدم .... ) همچنین مسئله غیظ قلب و انتقام، یکی از مهمترین عوامل تبری جامعه دینی از مستکبرین و صف بندی و قتال با اولیای طاغوت است. همانطور که در بسیاری از زیارات سیدالشهداء علیه السلام با سلام شروع می گردد و در نهایت به لعن و حرب با اعدای خدای متعال و طلب ثار و خونخواهی در معیت امام منصور علیه السلام ختم می گردد. 🔹حال با توجه به جایگاه مسئله غیظ قلب و انتقام در منزلت تاریخی آن لازم است که مسئله انتقام سردارانی مانند حاج قاسم و دانشمندانی مانند فخری زاده عزیز را تحلیل و آسیب شناسی کنیم:👇 ➖از منظر انسجام درونی هر چند جمهوری اسلامی به درستی، مسئله انتقام سرداران و دانشمندان خود را به مسئله قصاص قاتلین فرو نکاهیده است، ولی متأسفانه مناسبی برای ضرب این غیظ قلب در حرکت تمدن ساز انقلاب اسلامی پیدا نکرده و عملاً با وعده های بلندمدت موجب سرخوردگی حس انتقام گردیده است که در صورت تداوم چنین رویه ی غلطی می بایست منتظر بی‌حسی و کرختی جامعه در چنین حادثه هایی بود. تأملی در حادثه عاشورا و رمز جریان یافتن تاریخی آن، این نکته را آشکار می سازد که بقای احساسات نسبت به یک حادثه، در بستر زمان، نیازمند فناوری های اجتماعی متناسبی است که بتوانند متضمن و حامل روح آن حادثه در بستر زمان باشد که این فناوری اجتماعی در خصوص واقعه عاشورا، همانا نهاد روضه و بکاء و نهاد زیارت سیدالشهداء است که مانع از افول و تنزل احساسات قلبی مؤمنین نسبت به حادثه عاشوراء می گردد. ➖از منظر مقابله با دشمنان نیز، انتقام می بایست جبهه دشمن را نشانه رود و با قطع رابطه فرمان و تبعیت بین ائمه کفر و بدنه جامعه‌ی آنها، زمینه فروپاشی اجتماعی آنها را فراهم آورد. این مهم جز با برانگختن جامعه باطل امکان‌پذیر نخواهد بود. جامعه باطل بنا به آیات قرآنی برخوردار از ائتلاف قلوب نیست و در زیر تجمع ظاهری آنها، برخوردار از قلوبی پراکنده و ناهمساز هستند (حشر/14) که در صورت مواجهه شدن با سختی و عذاب، پیوندشان از هم می گسلد (بقره/166) . بر این اساس به نظر می رسد یکی از آسیبهای خونخواهی ما بر می گردد به و بخشیدن به هویت جمعیِ شکننده‌ی دشمنان؛ به صورتی که منافع کل جریان باطل را توأمان مورد هجمه قرار می دهیم که این کار موجب به هم پیوستگی بیشتر جامعه باطل به یکدیگر می شود، در حالی که استراتژی انتقام می بایست، منافع ائمه الکفر را نشانه رود که سایر آحاد جامعه باطل، امکان سوا کردن حساب خود از ائمه الکفر را داشته باشند. ❇️ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع: 🔍بررسی پیش‌نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔶با حضور: 🔸حجت الاسلام علی محمدی 🔹مدیر اندیشکده معنا 🔸دکتر سید آرش وکیلیان 🔹مسئول تدوین سیاست های معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی ⏱زمان: سه شنبه ساعت 15 الی 17 📍مکان: پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/enghelab.farhangi
✅بهترین انتقام از اینستاگرام بدلیل حذف محتوا با موضوع حاج قاسم سلیمانی! و توهین به ایرانیان لطفا همه بخونن ⚠️ اگر تمام فعالان مجازی انقلاب در نرم افزار گوگل پلی به برنامه اینستاگرام با انتخاب یک ستاره ، پایین ترین امتیاز یعنی را بدهند این عمل باعث کاهش شدید امتیاز اینستاگرام در گوگل پلی شده و در پی آن ارزش سهام کمپانی فیسبوک (مالک اینستاگرام در بورس ریزش پیدا خواهد کرد و متعاقبا ضرر زیادی برای سهام داران خواهد داشت ) 🔹 این ترفند برای اولین بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام دادند و بلافاصله فیسبوک دست از خباثت برداشت و عذرخواهی کرد. 📱لینک اینستاگرام در گوگل پلی 🔻 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android نشر حداکثری
نقد پیش نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (Trimmed).mp3
39.31M
💢صوت جلسه «بررسی پیش‌نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی»💢 ✳️ تاریخ ارائه: 14 دیماه 1400 🔹در این جلسه، در ضمن توضیحی که از پیش نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی داده‌ام، نقدهای خودم را نیز عرض کرده‌ام. و سپس در ادامه جلسه سعی کردم که پاسخی به مهمترین مسئله در تحول ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ یعنی چگونگی شکل گیری و به منظور مهار عرض کنم. ➖پی‌نوشت: جناب دکتر وکیلیان در این جلسه فرصت نکردند که تمامی بحث خود را ارائه دهند و ارائه بحث مبسوط تر ایشان به جلسه بعدی موکول شد. لذا بخش ارائه ایشان در صوت بالا نیست. https://eitaa.com/alimohammadi1389/550 https://t.me/alimohammady1389/66
طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور.pdf
742.2K
💢چرت در پیچ تاریخی!💢 🔹با اینکه در اکثر کتابهای مدیریت سازمانی و نهادی می‌نویسند که «نهادها موجوداتی موقت و زمان‌مند» هستند، ولی تجربه چهل ساله جمهوری اسلامی _ البته تجربه سایر نقاط جهان را نمی‌دانم ـ نشان داده که تولد یک نهاد و برَ و بار گرفتن ساختاری آن، بسیار راحت‌تر از ادغام و انحلال و تغییر مأموریت آن؛ و در یک کلام، مُردن آن است. 🔹حال که تجربه ناموفق شورای عالی انقلاب فرهنگی در فهم، تبیین، تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان و همچنین ناکارآمدی دستگاه‌ها و ساختار فرهنگی کشور، بالاترین مرجع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را وادار به صدور دو دستور مهم کرده است: اول: «تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی» و دوم: «بازسازی معقول و انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور»، متأسفانه صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه علمیه را خالی از هر جُوش‌وخُروشی و جُنب‌وجُوشی در این زمینه می‌بینم. 🔹از ارائه طرح «تحول شورای شورای عالی انقلاب فرهنگی»، دو هفته و از ارائه عمومی طرح « کلان معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور»، حدود 10 روز می‌گذارد و از بازتاب این دو طرح مهم در محافل حوزه علمیه، خبری نیست که نیست! 🔹متن طرح کلان معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور را نزدیک به 4 بار به دقت خوانده‌ام و تلاش کرده‌ام که نقاط مثبت و منفی آن را به درستی فهم کنم. درباره آن به زودی خواهم نوشت، ولی آنچه که به نظرم بیش از هر چیزی اصحاب علم و فرهنگ به خصوص حوزویان عزیز را تهدید می کند، «چُرت در پیچ تاریخی» است! https://eitaa.com/alimohammadi1389/551