eitaa logo
علیرضا مهرپرور
145 دنبال‌کننده
405 عکس
885 ویدیو
73 فایل
در این کانال یافته ها را تقدیم میکنم ارتباط @mehrparvar110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ جمادی الثانی سال ۶۱ هجری شهادت حضرت ام کلثوم سلام الله علیها اتفاق افتاد . این مصیبت عظمی رابه پیشگاه مقدس حضرات معصومین علیهم السلام خاصه حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف وعموم شیعیان و محبین تسلیت و تعزیت عرض میکنم .
☘☘☘☘ستم های دیرینه بنیانگذاران سقیفه در حق اهل‌بیت علیهم‌السلام در کلام حضرت ام کلثوم سلام‌ الله‌ علیها(با تصویر کتاب)☘☘☘☘ قالت أمّ كلثوم سلام الله علیها: ظلمك أنت و عائشة و والداكما لنا قديم. : حضرت ام کلثوم سلام الله علیها به فرمودند : تو و و پدران شما دو نفر از قدیم به ما ظلم کرده اید. 📔 نام کتاب : تعريب كامل البهائي نویسنده : الطبري‌، عماد الدين  جلد : 2  صفحه : 222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ام کلثوم دختر ابوبکر بود که با عمر بن خطاب ازدواج کرد"
غزل_مرثیه وفات_حضرت_ام_کلثوم_علیها_سلام سروده_رقیه_سعیدی_کیمیا هدیه به روح مطهر حضرت امّ کلثوم سلام الله علیها * اُمّ کلثــومی و این نام ، ز طاها داری عفّـت و پاکی و زهـراییِ زهــرا داری زینـب ثانیِ زهرا و علــی ! بی تردیـد صبر ، اِرثیست که از زینب کبرا داری گرچه کمتر ز مقامات شما گفته شده لیک در قلب محبان خودت جا داری غـصّـــــهٔ دشـتِ بلا بر دلـت آوار شده مثل زینــب به دلت ماتمِ عظمـا داری ســرِ هفــده مَهِ تابان  به سرِ نِیْ دیدی داغِ هفتاد و دو پیکر روی صحرا داری بوده ای همنفــس زینب و همراهِ حرم جسم رنجــور و قـدِ خَم ، دلِ شیدا داری غربتی بیشتر از این که اسارت دیدی؟ قلبِ خونبــار زِ نامَحــرم و اَعـــدا داری همهٔ عمــرِ تو با اشک و غم و آه گذشت گرچه در صبــر و تحمل ، دلِ دریا داری روضهٔ ظهرِ عطش ، مرثیهٔ محفل توست بزمِ غـم در دلِ خود ، یک تنه بر پا داری بارِ سنـگیـــنِ غمِ کرب و بلا بر دوشـت کربــلا نه ، به دلـت کرب و  بلاها داری خـواهـــرِ هفــت بــرادر! چقَــدَر  تنهایی از حسینـــت دمِ آخـر چه تمنـــا داری؟ مثل زینب دمِ جان دادن خود چشم به در حســرتِ دیــدنِ  مـــاهِ رخِ  سقـــا داری کیمیا ! فصلِ غمِ  زینب دیگر شده است باز ، آهنــــگِ عــزای گلِ زهــــــرا  داری * رقیه سعیدی(کیمیا)
‍ بیست و نهم جمادی الثانی شهادت حضرت ام کلثوم (سلام‌الله‌علیها) بیست و نهم جمادی الثانی سال ۶۱ هجری قمری دومین عمه بزرگوار اهل بیت (علیهم السلام) و امیرالمؤمنين (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)، (سلام‌الله‌علیها) بر اثر که بنی امیه ملعون به ایشان دادند و از اثرات تازیانه‌ها و شلاق‌ها در راه اسارت به رسیدند، (سلام‌الله‌علیها) در سال ۷ هجری قمری به آمدند، مبارکشان بود و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) ایشان را به کنیه دادند، در و ایشان همین بس که والا مقام حضرت صدیقه کبری (سلام‌الله‌علیها) و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است، و در دامان چنین پدر و مادری رشد نموده‌اند، روزی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و برادرشان حضرت جعفر طیار (علیه‌السلام) نگاهی کرده و فرمودند: "نَظَرَ النَّبِیُّ إِلَی أَوْلَادِ عَلِیٍّ وَ جَعْفَرٍ فَقَالَ بَنَاتُنا لِبَنِینا وَ بَنُونا لِبَنَاتِنا" ما برای و ما برای کنایه ازینکه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و حضرت جعفر طیار (علیه‌السلام) با هم کنند، و البته این روشِ پسر عموها با دختر عموها به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در (علیهم السلام) شده بود، فلذا (سلام‌الله‌علیها) با (علیه‌السلام) و (سلام‌الله‌علیها) با (علیه‌السلام) کردند، صاحب رياحين الشريعة نیز می‌نویسد: (علیه‌السلام) خود (سلام‌الله‌علیها) را به (علیه‌السلام) نمودند، و آنچه در مورد حضرت ام كلثوم (سلام‌الله‌علیها) با حضرت عون بن جعفر (علیه‌السلام) نقل شده از و و است، (سلام‌الله‌علیها) در حضور داشتند و بعد از امام حسين (علیه‌السلام) و اهل بيت و اصحابشان (علیهم السلام) در خواهرشان (سلام‌الله‌علیها) از بانوان و يتيمان محافظت می‌نمود، و حضرت ام کلثوم (سلام‌الله‌علیها) در برادر در مشهور و جانسوز است، پس از كه بانوان به كوفه و شام رفتند، آن حضرت در شهر و ابن زياد ملعون، حضرت ام کلثوم (سلام‌الله‌علیها) در قادسيه و قنسرين، اثر آن حضرت در سيبور و بعلبک، آن حضرت با شمر هنگام ورود به دروازه شام، حضرت ام کلثوم (سلام‌الله‌علیها) در و مراجعت به مدينه، دلالت بر و و آن علیا مخدره دارد، علیا مخدره بی بی (سلام‌الله‌علیها)، پس از بازگشت از و ورود به با دلی پر از غم و اندوه در مصائب کربلا و بر اثر که بنی امیه ملعون به ایشان دادند و از اثرات تازیانه‌ها و شلاق‌ها در راه اسارت به رسیدند و در دمشق گردیدند، اما و عظیمی در حیات و بعد از ممات در سراسر تاریخ بر آن (سلام‌الله‌علیها) بوده است، از معاند و نسبت عمر بن خطاب با حضرت تا جاعلین عصر معاصر که باعث شده همچنان نام (سلام‌الله‌علیها) در شیعیان بماند، بی‌حیاء و بی‌وفا خواسته یا ناخواسته را برای ایشان که زبان گویای این همه نیست، این بانو از بزرگوارش (سلام‌الله‌علیها) به مراتب است، چون در یتیم شدن داشته و طول تاریخ با به ایشان شده است، پر غم (سلام‌الله‌علیها) با پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) شد، تقریبا بوده‌اند که به مادر دچار شده و گشتند، بعد از آن پدر مظلومشان و پاره پاره برادر را دیده و بعد را دیدند، و این موجب شده است ایشان نیز همچون خود باشد، مطهر (سلام‌الله‌علیها) در دمشق شام است و در ضریح ایشان ضریح (سلام‌الله‌علیها) نیز قرار گرفته است. منابع: رياحين الشريعة ج ۳ ص ۲۴۴ ، تذكرة الخواص ص ۷۵ ، وقايع المشهور ص ۱۱۰ ، تاج العروس ج ۱۵ ص ۸۱۳ ، المصنف ج ۶ ص ۱۶۴ اللهم عجل لولیک الفرج جهت تسلیت به امام عصر علیه السلام صلوات 🆔https://eitaa.com/reyhanatonabiesfahan کانون فرهنگی ذاکرین ریحانة النبی(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌺🌿🌺🌿🌺 شفا دادن نابینایی ابوبصیر کرامتی ازامام پنجم شیعیان حضرت باقر العلوم علیه السلام(از کتب اهلسنت)🌿🌺🌿🌺🌿🌺 ابن‌صباغ کرامتی را چنین نقل می‌کند: قال ابو بصیر: قلت یوما للباقر علیه السّلام: انتم ذرّیة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله؟ قال (لی‌) نعم، قلت: رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله وارث الانبیاء جمیعهم و وارث جمیع علومهم؟ قال: نعم، قلت: فانتم ورثة جمیع علوم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله؟ قال: نعم، قلت: فانتم تقدرون ان تحیوا الموتی و تبرءوا الاکمه و الابرص و تخبرون الناس بما یاکلون (و یدّخرون‌) فی بیوتهم؟ قال: نعم نفعل ذلک کلّه باذن اللّه تعالی. ثمّ قال: ادن منّی یا ابا بصیر- و کان ابو بصیر مکفوف النظر- فدنوت منه فمسح یده علی عینی فابصرت السهل و الجبل و السماء و الارض، فقال: اتحبّ ان تکون هکذا تبصر و حسابک علی اللّه او تکون کما کنت و لک الجنّة؟ قلت: الجنّة احبّ الیّ. قال فمسح بیده المبارکة علی عینی فعدت کما کنت. ابوبصیر گوید روزی به امام محمدباقر (علیه السلام) عرضه داشتم که شما از نسل رسول خدا هستید؟ فرمود: بله. گفتم: رسول الله وارث علوم همه پیغمبران است؟ فرمود: آری، گفتم: شما تمامی علوم رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را به ارث برده‌اید؟ فرمود: بله، گفتم: شما قدرت دارید که مرده‌ها را زنده کنید و نابینای مادر زاد را بینا کنید و بیماری برص را شفاء بدهید و مردم را از آنچه می‌خورند و در خانه‌های خود ذخیره می‌کنند، با خبر سازید؟ فرمود: بله با اذن و اجازه خداوند می‌توانیم. بعد فرمود: نزدیک من بیا‌ ای ابوبصیر، - ابوبصیر نابینا بود- نزدیک رفتم دست مبارک را بر چشم من کشید (چشم باز کرده) دیدم صحرا و کوه و آسمان و زمین را می‌بینم. ابوبصیر می‌گوید که: بعد از آن، حضرت به من فرمود: آیا می‌خواهی که بینا باشی و حساب تو بر خدای تعالی باشد، و یا می‌خواهی همچنان که بودی نابینا باشی و پاداش تو بهشت باشد؟ گفتم: بهشت نزد من محبوبتر‌ است. بعد از آن حضرت دست به روی چشمانم کشید و مانند گذشته نابینا شدم. [۹۰] [۹۱] [۹۲]" ".↑ ابن‌صباغ، علی بن محمد بن احمد (متوفای ۸۵۵)، الفصول المهمة فی معرفة احوال الائمة، ج۲، ص۸۹۷.     ۹۱.↑ شبلنجی شافعی‌، مؤمن بن حسن، نور الابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ص۲۹۱، قم‌، ناشر:رضی‌، چاپ:دوم‌، سال ۱۴۲۲ق.     ۹۲.↑ شبلنجی شافعی‌، مؤمن بن حسن، نور الابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ص۱۹۴، قم‌، ناشر: رضی‌، چاپ: عثمانیه مصر، الطبعة الحدیثة"
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشان دادن ملکوت آسماان‌ها و زمین به جابر جعفی توسط امام باقر علیه‌السلام. دکتر باقر پور کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج محمد علی قاسمی-سرود،مدح امام باقر (علیه‌السّلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوت ملک داعی در شب های ماه رجب و رسیدن بنده به مقام ربوبیّت آیه الله حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی این ماه چه خبره رسیدن به خدا ۵۰ سال زمان نمی‌خواهد! دلت رو یه لحظه پاک کن، پیداش میکنی... استاد انصاریان
🌺🌸🌺🌸🌺🌸 علت صبر و سکوت ائمه علیه‌السلام در کلام امام باقر علیه السلام (با تصویر کتاب )🌺🌸🌺🌸🌺🌸 👈 منظور ما از  سکوت به معنای: عدم قیام مسلحانه است. 〰〰〰〰〰▪️🌟 ٢٢٦ ـ نص : أبوالمفضل الشيباني ، عن جعفر بن محمد الحسيني العلوي ، عن أحمد بن عبدالمنعم الصيداوي ، عن عمرو بن شمر ، عن جابر ، عن أبي جعفر قال : قلت له : يا ابن رسول الله : إن قوما يقولون : إن الله تبارك وتعالى جعل الامامة في عقب الحسن والحسين ، قال كذبوا الله ، أولم يسمعوا الله تعالى ذكره يقول : وجعلها كلمة باقية في عقبه « فهل جعلها إلا في عقب الحسين؟ ثم قال : يا جابر إن الائمة هم الذين نص عليهم رسول الله (ص) بالامامة ، وهم الذين قال رسول الله  : لما اسري بي إلى السماء وجدت أساميهم مكتوبة على ساق العرش بالنور اثني عشر اسما ، منهم علي وسبطاه ، وعلي ومحمد وجعفر وموسى وعلي ومحمد وعلي والحسن والحجة القائم ، فهذه الائمة من أهل بيت الصفوة والطهارة ، والله ما يدعيه أحد غيرها إلا حشره الله تبارك وتعالى مع إبليس وجنوده. ثم تنفس وقال : لارعى الله حق هذه الامة فإنها لم ترع حق نبيها ، أما والله لو تركوا الحق على أهله لما اختلف في الله تعالى اثنان ثم أنشأ يقول : إن اليهود لحبهم لنبيهم أمنوا بوائق حادث الازمان  والمؤمنون بحب آل محمد يرمون في الآفاق بالنيران قلت : يا سيدي أليس هذا الامر لكم؟ قال : نعم ، قلت : فلم قعدتم عن حقكم و دعواكم وقد قال الله تبارك وتعالى : « وجاهدوا في الله حق جهاده هو اجتباكم » قال فما بال أمير المؤمنين قعد عن حقه حيث لم يجد ناصرا؟ أولم تسمع الله تعالى يقول في قصة لوط : « قال لو أن لي بكم قوة أو آوي إلى ركن شديد » ويقول في حكاية عن نوح : «فدعا ربه أني مغلوب فانتصر» ويقول في قصة موسى : « رب أني لا أملك إلا نفسي وأخي فافرق بيننا وبين القوم الفاسقين » فإذا كان النبي هكذا فالوصي أعذر ، يا جابر مثل الامام مثل الكعبة إذ يؤتى ولا يأتي . جابر بن عبدالله انصاری چنین روایت می‌کند: به امام باقر علیه السلام گفتم:« ای آقای من، آیا ولایت متعلق به شما نیست؟ »فرمود:« آری.» گفتم:« پس چرا قیام نکردید و حق خود را نگرفتید، در حالی که خداوند می‌فرماید: « و جاهدوا فی الله حق جهاده هو اجتباکم »؛ _سوره حج، آیه 78_ (در راه خدا حق جهاد را به جا آورید، اوست که شما را برگزیده است.) امام فرمود: « وقتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام یار و یاوری پیدا نکرد، وظیفه ای برای قیام نداشت و مسئولیتی متوجه او نبود. آیا تو در قرآن نخوانده ای که حضرت لوط در برابر مردم (شهوتران و همجنس باز) گفت: « ای کاش مرا بر جلوگیری از کارهای شما قوتی بود؛ از شر شما به رکن محکمی پناه خواهم برد.» (سوره هود، آیه 81) و نیز حضرت نوح چنین می‌گوید: « بارالها، من سخت مغلوب قوم خود شده ام. تو مرا یاری فرما.» (سوره قمر؛ آیه 10)و نیز موسی علیه السلام گفت: « خدایا، من جز بر خود و برادرم مالک و فرمانروای هیچ چیز و هیچ کس نیستم. تو میان ما و این قوم فاسق جدایی انداز.» (مائده، آیه 25) هنگامی که پیامبران خدا این گونه باشد که بدون یاور نتوانند اقدامی کند، عذر وصی و جانشینان آنها پذیرفته است. ای جابر! امام همانند کعبه است - باید دیگران به سوی کعبه بروند و به دورش طواف کنند؛ کعبه به سوی کسی نمی رود - و مردم باید به سوی امام روند نه اینکه امام به سوی کسی رود.» نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 36  صفحه :358-357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام رسول خاتم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم )بر امام باقر علیهما السلام آیه الله العظمی وحید خراسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ یکم رجب ولادت امام باقر (علیه‌السلام) اول رجب سال ۵۷ هجری قمری (علیه‌السلام) در روز جمعه و در مدینه منوره به آمدند، (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) به جابر بن عبدالله انصاری فرمودند: ای جابر تو من را خواهی دید، او من و به من است، سلام مرا به او برسان، بزرگوارشان امام سجاد (علیه‌السلام) و بزرگوارشان (سلام‌الله‌علیها) امام حسن (علیه‌السلام) است، (علیه‌السلام) است كه از و نسب شريفشان به پيامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و اميرالمؤمنين (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌رسد، فلذا (علیه‌السلام) و از ایشان از امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) هستند، همچنین دوم ماه رجب سالروز بزرگداشت امام باقر (علیه‌السلام) (سلام‌الله‌علیها) است، امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: هشام بن عبدالملک ملعون برای و به حاکم مدینه نوشت که پدرم، (علیه‌السلام) و مرا به بفرستد، او هم به ما را به فرستاد، در آنجا ما را معطل کردند و به هشام بن عبدالملک ملعون بردند، هشام بن عبدالملک ملعون در آن روز همه سربازان مسلح و سپاه خود را آماده داشت و ماهری را حاضر کرده بود، وقتی نگاهش به پدرم افتاد به حضرت گفت با به هدف، تیری بزنید، (علیه‌السلام) فرمودند: مرا کن، هشام بن عبدالملک ملعون که می‌خواست به خیال خودش حضرت را رسوا کند گفت تیرزدن دیگری ، بعد داد به حضرت دادند، (علیه‌السلام) را پرتاب کردند و دقیقا به اصابت کرد، را زدند و به پشت خورد و آن را به کرده و به نشست، نیز را و به خورد، چند دیگر پیاپی افکندند که بر پشت آمده و آن را می‌کرد، امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: هر که پدرم می‌زدند، انگار بر هشام می‌خورد و متغیر می‌شد، تا آنکه در دیگر بی‌تاب شد و گفت: خوب انداختی ای (علیه‌السلام)، تو هستی، هشام بن عبدالملک ملعون که از پیشنهاد خود بسیار پشیمان شده بود، با به فکر فرو رفته و امام را کرد و تا مدتی (علیه‌السلام) را به انداخت. منابع: جلاء العیون ص ۸۵۳ ، بحارالانوار ج ۴۶ ص ۲۱۲ ، مناقب ج ۴ ص ۲۲۷ ، اصول کافی ج ۱ ص ۴۶۹ هدیه میلادشان به محضر امام عصر ۱۴ مرتبه ذکر شریف یا علی یا علی یاعلی اللهم عجل لولیک الفرج 🆔https://eitaa.com/reyhanatonabiesfahan کانون فرهنگی ذاکرین ریحانة النبی(س)
noormags-گلشن_اشعار_«مناسبتهای_ماه_رجب»-1369435.pdf
734.1K
⚫️ نسخه PDF / ویژه مبلغین 📚 گلشن اشعار ماه رجب (در مناسبت‌های مذهبی آن) ✍ جواد اسماعیلی - ماهنامه مبلغان ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐🌸💐🌸💐🌸 ابّهت و جلالت امام هادی علیه السلام (با تصویر کتاب)💐🌸💐🌸💐🌸 🔻احترام خواسته و ناخواستهٔ دوست و دشمن , همهٔ فرزندان حضرت امیر علیه‌السلام ، فرزندان طیار و عباسی ها که به بار عام خلیفه غاصب - که همگان مجبور به شرکت در آن هستند - دعوت شده‌اند به.... 🔸راوی گفت: من و پدرم بر درِ خانهٔ بودیم؛ من در آن وقت کودک بودم. جماعتی از طالبین ، عباسیین و آل جعفر حضور داشتند. ما واقف بودیم ، که حضرت ابوالحسن علی هادی علیه‌السلام وارد شدند. تمامی مردم برای او پیاده شدند، تا آن که حضرت داخل خانه شد‌. پس بعضی از آن جماعت به بعضی دیگر گفتند: ما چرا پیاده شویم برای این پسر؟ نه او از ما شرافتش بیشتر است و نه سِنش زیادتر است. به خدا سوگند! برای او پیاده نخواهیم شد. ابوهاشم جعفری گفت: به خدا سوگند! وقتی او را ببینید ، برای او پیاده خواهید شد ، در حالی که خوار باشید. پس زمانی نگذشت که آن حضرت تشریف آوردند ، چون نظر ایشان بر آن حضرت افتاد، تمامی برای او پیاده شدند. ابوهاشم به ایشان فرمود: آیا نگفتید که ما پیاده نمی‌شویم برای او ، چگونه شد که پیاده شدید؟ گفتند: به خدا سوگند! نتوانستیم خودداری کنیم تا اینکه بی‌اختیار پیاده شدیم. منتهی الآمال ثقة المحدثین مرحوم شیخ عباس قمی صفحه ۵۴۲و۵۴۳