eitaa logo
علامه سیدمنیرالدین
83 دنبال‌کننده
15 عکس
21 ویدیو
0 فایل
گزیده‌ای از اندیشه منیر بیانات و نظرات آیت الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی بهمراه توضیح مختصر . Admin: @sistani1412
مشاهده در ایتا
دانلود
همراهان گرانقدر سلام علیکم ایام شادی و اعیاد مبارک باد ضمن تقدیم احترام به استحضار بزرگواران میرسانیم که با توجه به فرا رسیدن ایام قدر دهه اول ماه محرم الحرام، و با توجه به اینکه قصد داریم مراسمات این دهه رو برای اولین بار توسط محفل اشک انصارالحسین علیه السلام برگزار کنیم، بنابراین در صورتی که تمایل داشتید در ثواب برگزاری مراسمات و خرید وسایل مورد نیاز مشارکت داشته باشید، لطفا وجوه تقدیمی خودتون به این تشکیلات محقر ارباب باوفا سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام رو به شماره کارت زیر واریز بفرمایید: 6037997328987657 به نام حامد رضائی پور 🛑 توجه : لطفا نیت خود را مطلق کنید. یعنی مخصوص این دهه یا فقط عزاداری نیت نکنید بلکه به صورت عمومی و اینکه هر موقعیت و زمان و مکانی که مناسب بود - بنا به تشخیص متولی امر - مصرف بشود 🆔 @AnsarHosein1437
🔸ممکن است سردمداران عربستان سعودی (به صورت مثبت) دستشان را بالا بگیرند و به آمریکا اعلام بکنند که بیایید دست ما را بگیرید. ولکن یک روحانی متحجر هرگز به آمریکا نگوید که بیا دست مرا بگیر و اصلا بگوید: « و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» ... ولی چون آن‌ها قدم قدم درست می‌کنند، این فرد(به صورت منفی) مجبور می‌شود را بر اساس حوادثی که پیدا شده است پاسخ بدهد(یعنی پاسخ به ) پس گام به گام مجبور به و عقب نشینی خواهد شد. حالا در آخر کار عقب نشینی این فرد به همان میزان به نفع آمریکا تمام می‌شود که اعلام اثباتِ تبعیتِ امور از جانب دیگران. در حقیقت، این فرد هم در یک حاکمیت او را بر ابعاد زندگی خود انتخاب کرده است هرچند به صورت منفی باشد. 🔹مثلا گفته می‌شود بُعد اول را نتوانسته ام حفظ بکنم، پس دیگر شرعا مضطر هستم و تکلیف هم ندارم! این از دست دادن بُعد اول است. در بُعد دوم هم به می‌افتد و آن را از دست می‌دهد و همین طور بُعد سوم تا آخر کار. بنابراین به جای پیداکردن راه نجات از ، مرتبا به وسیله که در مقیاسهای بسیاربزرگ و همچنین مقیاس های کوچک درست می‌شود(یعنی چه در نظام کلان جهانی و چه در داخل و نظام خُرد) مجبور به تبعیت می‌شوید. 🌀باز مسئله را ساده‌تر می‌کنم! یعنی، چه در لباس، آقا زاده و خانم زاه تدریجا مجبور به تبعیت می‌شود و می‌گوید عرف و شأن است و دیگر نمی‌توان از این‌ها فرار کرد، چاره ای نیست و باید پذیرفت! و چه در مقیاس جهانی هم که می گوید کاری نمی توان کرد و فعلا جهان یک کاسه شده است و کاری نمی‌توان کرد. یعنی مثلا «ارز را با همه مسائل جهانی‌اش می‌پذیرد و این‌که در مصرف داخلی خانه اش تبعیت بکند، این را هم می‌پذیرد. و این‌که رنگارنگ بودن سفره خانه اش هم بر اساسِ دستورالعملهای غذاهای غربی باشد، این را هم می‌پذیرد در نتیجه نفسِ انسان (چشایی،بویایی،بینایی و...) عادت به یک چیزهایی می‌کند که دیگر شما مولّد آن نیستی و ابزار شما هم مولّد آن نخواهد بود و بعد از آن که برای نفس انسان، ملکات اعتیاد به این امور پیدا شد، دیگر قدرت ترک آن‌ها را ندارد. همین‌گونه که اگر الان آب لوله، برق، کولر و...قطع بشود برای انسان ضیق است. اگر بناباشد آن نظام مصرفی هم بخورد برای خود ضیق و فشار می‌دانند و لذا می‌گویند قانون «نفی عُسر و حَرَج» نفی می‌کند از این که مردم خودشان را تا این مقدار در سختی بیاندازند. مثلا اگر الان در حد بیمارستان اجازه می دهند و می‌گویند فرضا عیبی ندارد که در معالجاتی که دکترها لازم می دانند مرد بر سرِ زن بیاید و امثال این‌ها، آن وقت دیگر به تدریج در زندگی داخلی‌تان هم ادامه پیدا می‌کند. 📚 منبع: بحث بررسی منزلت ولایت و رهبری، جلسه ۳، ۷۳/۴/۱۱ 🆔 @Allameh_Moniroddin
علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: آنچه اكنون در وجود دارد مفهوم متدين بودن در شكل فردی و البته در قالب انزوائی آن مي‏باشد؛ يعني اگر كسي بخواهد با خود بجنگد زمينه آن در حوزه وجود دارد ولي به هر مقدار كه شرايط، او را نپذيرد به همان ميزان هم اجبارا به انزوا كشيده مي‏شود از اينرو آنچه امروزه مقبول است اين است كه انسان هر چه بيشتر بايد روابط خود را تقليل دهد. يعني آنچه كه در ذكر مي‏شود و با رجوع به مي‏توان از آنها مطلع شد همان چيزي است كه در حوزه عمل مي‏شود. آنچه كه از اين كتب مستفاد است (استفاده می‌شود) و اكنون از طريق اهل و بنابر استفاده‏‌اي كه از آيات و روايات دارند به عنوان مطرح است، اين است كه مثلا بايد كمتر حرف زد؛ زبان آدمي نبايد مشغول باشد، جز به ذكر؛ اصولا بايد به مطالب مربوط به دنيا كمتر گوش داد. هم چنين شرب (نوشیدن) و اكل (خوردن) انسان بايد كمتر شود و دهها موارد ديگر كه همگي انسان را به مساعي (سعی‌ها و تلاش‌ها) از اين دست سفارش مي‏دهد. اما براستي آيا بچه‌های و هم با همين عزلت نشيني و كم حرفي و... به مفهوم جنگ پی برده بودند يا اينكه در محله خود به عنوان يک ثبت نام مي‏كردند و از اين طريق با جنگ آشنا مي‏شدند؟ هر چند كه قصدهاي آنها خالص بود و مربي بزرگ ايشان كه حضرت امام (ره) بودند جايگاه ويژه خود را دارند اما اگر قرار باشد كه رفتار معمول اين را زير ذره‏‌بین عرفانی اهل سير و سلوک قرار دهيم آنگاه هزار اشكال بر اينگونه رفتارها وارد مي‏شد چرا كه ملاك در اين نوع (عرفان موجود) ، است و حال آنكه اين افراد پس از ديدن دوره بلافاصله به جبهه مي‏رفتند و آنجا هم از آن دست تهذيب‌هایی كه در سير و سلوك مطرح است بچشم نمي‏خورد بلكه اگر اين گونه [حوزوی رایج] را بخواهيم ملاك قرار دهيم بايد اذعان كرد كه آنجا (در جبهه) بيشتر تفنّن (سرگرمی) به تهذيب بود و نه خود تهذيب! چه اينكه اگر شما در حالات اهل اندكي تأمل مكنيد می‌یابید كه چه سختی‌هایی بخودشان مي‏دهند و حال خود را حالي‏خوش فرض مي‏كنند. و حال آنكه ما چنين واقعيتي (حال خوش عرفانی) را براي اين افراد كه به انزوا كشيده شده‏‌اند قائل نيستيم. چرا كه نمي‏توان اين حلقه‌های ذكري را كه از مصالح [امروز] بريده است به اصل دين منتسب نمود؛ آيا غير از اين است كه مصالح اسلام [در این عصر، در این مکان و زمان] جز در قالب شناخت مسلمين، اطلاع از اخبار روزمره جامعه و آگاهي از مسائل سياسي نمي‏تواند به امر ديگري تعريف شود؟ اگر دلخوش باشيم به اينكه فلان همت كرده و به و... فرموده است، آيا مي‏تواند نقشي اساسي در جامعه اسلامي داشته باشد؟! و اما اگر بخواهيم تعريف دقيقي از « » ارائه دهيم بايد بگوئيم كه زماني مي‏توان چنين افراد عارف مسلكي را بدين معنا زاهد دانست كه با جلب نشدن به رفاه مادي، دست از مصلحت اسلام برنداشته و خط سير حاكم بر زندگي، زهد فردي آنها نباشد بلكه بايد متوجه باشند كه اين الان در دست كيست و دشمن دارد چكار مي‏كند؟ آيا مي‏توان قبول كرد كه حتي يك شأن از شئون در دست باقي بماند؟ يعني همانگونه كه اين افراد قائلند كه هيچ شأني از شئون نفس را نبايد در اختيار قرار داد بايد اين را هم بپذيرند كه هيچ شأني از جامعه نبايد در اختيار كفار باشد. چرا بايد آنها خط بدهند و مسلمين اطاعت كنند؟ آنها از و و... گرفته تا آداب و رسوم را طراحي كرده و ارائه دهند ولي جامعه مسلمين فقط مصرف كننده باشند! بله تنها مي‏توان زهد فردي را براي زمان مناسب دانست. يعني در دوراني كه مسلمين قدرت برپایی ندارند و در واقع دوران صبابت (آرزومندی) را سپري مي‏كنند مناسب است كه براي مقابله با امراض دروني جامعه از چنين زهدي بهره جويند تا بتوانند افتان و خيزان خود را به مرحله بلوغ برسانند. 📚 الگوی تنظیم برنامه حوزه جلسه ۱۲ 🆔 @Allameh_Moniroddin
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 درک شب قدر را، شام غریبان دهند از رمضان مانده‌ها، رو به محرم کنید 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مراسم عزاداری ارباب بی کفن از جمعه ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ اول محرم الحرام ۱۴۴۲ به مدت ۱۵ روز رأس ساعت ۱۷:۱۵ 🕋 بلوار الغدیر کوچه ششم (کوچه کنار مسجد الغدیر) پلاک ۲۱ ⚜ محفل اشک انصارالحسین علیه‌السلام ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
آخر رقیه فهمید - <unknown>.mp3
زمان: حجم: 604.7K
#شب_سوم_محرم #حضرت_رقیه #روز_سوم_محرم #محفل_اشک_انصارالحسین #یک_خط_روضه 🆔 @AnsarHosein1437
سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان: حجم: 8.23M
🏴 روز هشتم #محرم1442 ⚫️ سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437
سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان: حجم: 9.65M
🏴 روز هشتم #محرم1442 ⚫️ سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی ⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️ 🆔 @AnsarHosein1437
🎙 همه فایل‌های صوتی مجلس روز هشتم ، عزاداری حضرت علی اکبر علیه السلام 👇👇👇👇 🆔 @AnsarHosein1437
🎙 فایل‌های صوتی مجلس روز نهم تاسوعای حسینی ، عزاداری حضرت عباس بن علی علیهما السلام 👇👇👇👇 🆔 @AnsarHosein1437
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از مراسم عزاداری عصر سال ۱۴۴۲ 🏴 یادی از استاد 🆔 @Allameh_Moniroddin