eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
589 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 : الشواهدالربوبیه 🔰استاد علی فرحانی 👈محدوده: از ابتدای مشهد ثالث تا اشراق ثامن از شاهد ثالث از مشهد ثالث (ص255) 🔹تدریس در: موسسه اسراء ✅تعداد جلسات: 25 ⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/falsafe/shavahed-al-roboubiah-esra-97-98/?dir=shavahed3 @fater290
المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات فقه فرهنگ موضوع این جلسات، مسئله فقه فرهنگ است که استاد علی فرحانی در زیرموضوع دور
👆👆👆 با سلام جلسات فقه فرهنگ، تا آخرین جلسه (23/4/99) در سایت به روز رسانی شد. ادامه جلسات انشالله در سال آینده برگزار خواهد شد. @fater290
♨️راهکار اساسی تحول در حوزه ✅علاجی [نیست‌] جز آنکه شخصیتهایی که: 1️⃣ باشند 2️⃣و از حیث قابل عرضه باشند 3️⃣در حوزه‌ها باشند و آنها را به دست گیرند. 📚امام خمینی، در پاسخ به نامه شهید مطهری، صحیفه امام، جلد ۳، ص۳۲۸ @fater290
المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات تدریس کتاب شریف تعادل و تراجیح، اثر گرانقدر امام خمینی (ره) استاد علی فرحانی در را
باسلام ✅21مین جلسه تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) دیروز 30/4/99 در موسسه مفتاح برگزار شد. ⭕️موضوع: وجه تقدم عام بر مطلق ص 75 ⬇️لینک دانلود👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/taadol-v-tarajih-emam-khomeini/ @fater290
هدایت شده از مشواق||عباس افروزی
05.mp3
4.72M
🔊🔊 🔰 استاد علی فرحانی 🔘تدریس مبانی حکمت متعالیه، موسسۀ اسراء 💠تقسیم براهین به دو قسم رئیسی 🔻 براهینی که مستقیما دست روی خود موضوع گذاشته و با تمرکز بر روی آن، برهان بر اثبات و نفی اقامه می کنند. 🔻 براهینی که به واسطۀ دیگر موضوعات بدیهی عالم هستی، بر اثبات یا نفی موضوع برهان اقامه می کنند 🔻ابتکار بی سابقۀ علامۀ طباطبایی در نظام حکمت متعالیه ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🆔@meshvagh
💢 مبانی حکمت متعالیه
المرسلات
💢 #مجموعه_جلسات مبانی حکمت متعالیه
💢 مبانی حکمت متعالیه 🔰 استاد علی فرحانی 👈 تعداد: 24جلسه 🔹سال ارائه: پاییز و زمستان 97 🔸گروه فلسفه موسسه اسراء(آیت الله جوادی) 💠💠💠💠💠 💠 معرفی مختصر جلسات: 🔅با تامل در این که اصالت الوجود یک قرائت برهانی از موضوع مسائل فلسفی می باشد و مرحوم صدر المتالهین هم اکثر نوآوری های خویش را مبتنی بر این خوانش قرار داده است، به وضوح درک می شود که این مطلب سرنوشت محمولات فلسفی را نیز دچار دگرگونی می کند و باعث ایجاد مفاهیمی جدید از محمولات فلسفی می شود. 🔅لذا حضرت استاد که عقیده شان بر این است، در این جلسات ابتدا اصالت الوجود را با قرائت علامه طباطبایی تبیین فرموده و مباحثی پیرامون کثرت را در مباحث تشکیک و علم حصولی بیان کرده اند. 🔅با پایان این بخش، شناخت ما از موضوع مسائل فلسفی تا مقدار قابل ملاحظه ای تکمیل می شود. لذا استاد در ادامه مباحث برخی از محمولات فلسفی مثل وجوب و امکان ، مستقل و رابط ، قوه و فعل و ... را هم با دید ماهوی و هم با نگاه اصالت الوجودی تبیین نمودند. 🔅این شیوه تدریس منحصر به فرد استاد در این جلسات باعث می شود که نقش اصالت الوجود در نظام فلسفی صدرا و علامه آشکار شود و در سامان یافتن نظام فلسفی طالبان آن، کمک شایانی می کند. 🔅با توجه به مختصر بودن تعداد جلسات این دوره می توان گفت برای کسانی که با مباحث فلسفی استاد آشنایی دارند، نوعی جمع بندی محسوب می شود و نیز برای کسانی که آشنایی لازم را در این باب ندارند، می تواند بسیار مفید واقع شود. 🔰معرفی از: حجت الاسلام باقر نوید 👈 از دانش پژوهان موسسه اسراء @almorsalaat
♨️پیامبران و ساخت تمدن 🔰شهید مطهری (ره) ⚡️پيامبران در گذشته اساسي‌‌‌‌‌ترين نقشها را در اصلاح و بهبود و پيشرفت جوامع داشته‌‌‌‌‌اند. تمدن بشر دو جنبه دارد: مادي و معنوي. جنبه مادي تمدن جنبه فني و صنعتي آن است که دوره به دوره تکامل يافته تا به امروز رسيده است. جنبه معنوي تمدن مربوط به روابط انساني انسانهاست. جنبه معنوي تمدن مرهون تعليمات پيامبران است و در پرتو جنبه معنوي تمدن است که جنبه‌‌‌‌‌هاي مادي آن نيز مجال رشد مي‌‌‌‌‌يابد. عليهذا نقش پيامبران در تکامل جنبه معنوي تمدن به طور مستقيم است و در تکامل جنبه مادي به صورت غيرمستقيم. 📚وحی و نبوت ص۲۸ @fater290
المرسلات
♨️پیامبران و ساخت تمدن 🔰شهید مطهری (ره) ⚡️پيامبران در گذشته اساسي‌‌‌‌‌ترين نقشها را در اصلاح و بهبو
باسلام امروز با جمعی از دوستان طلبه، بخش هایی از کتاب شهید مطهری رو مباحثه کردیم. واقعا کتاب بی نظیری است و ایشان در این کتاب، بروزترین دیدگاه ها رو در موضوع وحی و نبوت تبیین کرده اند و ملاک های بسیار مهمی در مورد دین بیان کرده اند. چند تا نکته در مورد این کتاب به ذهنم رسید که عرض می کنم: 1⃣در ارتباط با آثار شهید مطهری، سعی کنید که حتما کتاب های ایشان را بخوانید و با آنها انس بگیرید و به تدریس استاد اکتفا نکنید. هر چند برخی از آثار ایشان مثل همین کتاب، تدریسی است و نمی توان به مطالعه بسنده کرد. 2⃣در مورد کتاب ، همینطور که خود شهید در ابتدای کتاب می فرمایند، مباحث این کتاب، نیاز به یک دوره مباحث و دارد. به نظرم می آید که اگر یک دوره کتاب با تدریس استاد علی فرحانی خوانده شود، در استفاده علمی از آثار شهید مطهری و فهم آنها، تاثیر بسزایی دارد. و بسیاری از سوالات حل می شوند. 3⃣یکی از مسائل مهمی که شهید در این کتاب و سایر آثار مکررا بیان می کنند، این است که تمدن ها و جوامع انسانی بدون استفاده از و به سرانجام نمی رسند و دچار انحراف می شوند و تمدن و پیشرفت واقعی در سایه تعالیم انبیاء محقق می شود. امروز که تمدن غرب رو به افول رفته است، جمهوری اسلامی ایران، فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم این منطق را عملا اثبات کنیم. 4⃣یکی از نکات جالب این کتاب، هماهنگی این کتاب با بخش نبوت از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی حضرت آقاست. امروز در ضمن بحث، برخی از این موارد را مثل فلسفه نبوت و هدف انبیاء، تطبیق دادیم. 5⃣در مورد ختم نبوت نیز در این کتاب در نقد دیدگاه مرحوم اقبال لاهوری، بیانات فوق العاده ای دارند. 6⃣در یکی از فصل های این کتاب، نمایی اجمالی از انسان شناسی، شناخت شناسی، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی را بیان می کنند که خواندن آن بسیار لذت بخش است. ♨️ این کتاب رو تهیه کنید و بخوانید. 🔰محسن ابراهیمی ۹۹/۵/۲ @fater290
المرسلات
📚#معرفی_کتاب: نقش زمان و مکان در اجتهاد 🔰مصاحبه با جمعی از فقها و شاگردان امام خمینی (ره) ❄️حضرت ام
❄️بدون اطلاع از جریانات زندگی چگونه ممکن است؟ 🔹اين دين، دين خاتم است، اختصاص به زمان معين و يا منطقه معين ندارد، مربوط به همه منطقه‌‌‌‌‌ها و همه زمانهاست، ديني است که براي نظام زندگي و پيشرفت زندگي بشر آمده، پس چگونه ممکن است فقيهي از نظامات و جريان طبيعي بي‌‌‌‌‌خبر باشد، به تکامل و پيشرفت زندگي ايمان نداشته باشد و آنگاه بتواند دستورهاي عالي و مترقي اين دين حنيف را که براي همين نظامات آمده و ضامن هدايت اين جريانها و تحولات و پيشرفتهاست کاملًا و به‌‌‌‌‌طور صحيح استنباط کند؟! 📚شهید مطهری، ده گفتار، اصل اجتهاد در اسلام @fater290
♨️سلسله جلسات «بررسی هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)» 🔰ارائه: استاد شیخ علی فرحانی ⏰یکشنبه ساعت ۱۰صبح 🏠بلوار مصلی، کوچه۱۰، پلاک۲۳ ، طبقه دوم ✅برگزارکننده: پژوهشکده شهید صدر، اندیشکده تعلیم و تربیت 📌حضور در جلسه برای همه طلاب و دانشجویان علاقه مند بلامانع است. ⬇️تاکنون سه جلسه برگزار شده است که می توانید از لینک زیر دانلود کنید و بشنوید👇👇 ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/ @fater290
❄️مبارزه و جنگیدن و مقاومت کردن، با ایمان است، نه با دست و چشم و بدن. این همان کاری است که بسیجی ها در جبهه کردند. آنها معتقد بودند که باید دفاع کرد و جنگید. 🔰رهبر انقلاب 15/2/72 ♨️یک ملت، با نیروی ایمان و اعتقادش مبارزه میکند. اصلاً مبارزه و جنگیدن و مقاومت کردن، با ایمان است، نه با دست و چشم و بدن. دست و چشم و بدن ابزار است. یک آدم سالم و قوی، یک تیراندازماهر و آگاه به همه فنون جنگی را در نظر بگیرید که به جنگیدن ایمان ندارد. یک نفر ناوارد را هم در نظر بگیرید که بلد نیست چگونه تفنگ را به دستش بگیرد؛ اما معتقد است که باید با چنگ و دندان جنگید. این دو نفر، کدامشان بهتر میجنگند؟ آن که جنگیدن بلد است، اما معتقد نیست، نمیجنگد! درست است که بلد است، اما بلدىِ خودش را به کار نمی‌اندازد. یکی هم هست که جنگیدن بلد نیست، اما معتقد است که باید جنگید. لذا با چنگ و دندان میجنگد و جنگیدن را در اسرع وقت یاد میگیرد. مگر بسیجیهای ماچه کار کردند؟ بسیجیهای ما مگر دوره‌های آن‌چنانی دیده بودند؟ دوره‌های بیست روزه، دوره‌های چهل و پنج روزه، دوره‌های دوماهه و سه‌ماهه دیدند؛ اما دیدید در میدان جنگ چه کردند. چرا؟ چون معتقد بودند که باید دفاع کرد و جنگید. @fater290