المرسلات
☑️نارسایی الفاظ در فهم مفاهیم فلسفی @almorsalaat 👇👇
📖#فلسفه| نارسایی الفاظ در فهم مفاهیم فلسفی
🔰علامه طباطبایی
▫️لغت را نيازمندى انسان اجتماعى به وجود آورده، انسانهاى اجتماعى وقتى كه با همنوعان خود دور هم گرد آمده و خواسته اند حوايج حياتى خود را به طور دسته جمعى رفع كنند، ناگزير شده اند كه علايمى براى كشف مقاصد خود با همديگر داشته باشند.
▫️و در نتيجه از راه وضع و قرارداد، الفاظ و اشارات را براى اين منظور برگزيده و به اين وسيله مقاصد خود را در باب عمل، كه مربوط به #ماده محسوس مى باشد فهمانيده اند.
▫️اين وسيله به حسب طبع و پيدايش ابتدايى، ارتباط كلى با محسوسات يا چيزهايى كه در حكم محسوس و در خور فهم انسان اولى است داشته، و ارتباط آنها با مفاهيم كليه تدريجاً پيدا شده، و در مرحله هاى بعدى به وجود آمده است. و تازه اين مفاهيم، پس از پيدايش و جريان، پاى بند ماده و زمان و مكان بوده، و از چهار ديوار طبيعت بيرون نيستند.
و از اينجا روشن است، هنگامى كه پاى بحثهاى فلسفى و خاصه فلسفه ماوراء الطبيعه كه در كليات جهان هستى بى قيد ماده و طبيعت و در واقعيتهاى بيرون از گردش زمان و مكان بحث مى كند، به ميان آمده و در اين بخش از معلومات، به وسيله بيان لفظى، تفاهم برقرار گردد، چه قيامتى برپا خواهد شد.
▫️صدها و هزارها لفظ، از قبيل: بزرگى و كوچكى، دورى و نزديكى، بالا و پايين، قوت و ضعف، وحدت و كثرت، علت و معلول، تأثير و تأثر و نظاير اينها داريم كه در خلال بحثهاى فلسفى، چاره اى جز استعمال آنها نيست، در حالى كه به حسب عرف و لغت، مفهومى جز ماده و خواص ماده ندارند.
▫️و از سوى ديگر، اين بحثهاى فلسفى، كمترين تماسى با ماده و خواص ماده ندارند و در عين حال حقايق اين معانى در ماوراءالطبيعه هست، ولى نه به نحوى كه در ماده و خواص ماده مشهودند.
✅در نتيجه همين نارسايى بيان لفظى است كه مسائل كلى فلسفى، براى غير اهل فن، به هيچوجه، قابل هضم نبوده و نوعاً پيش متديّنين آنها، مطالبى كفرآميز، و پيش غير متديّنين، يك رشته سخنان واهى و خرافى و خنده دار، تلقى مى شود و براى متوسطين از اهل فن، كه كاملًا ورزيده نيستند، اسباب هزاران اشكال و اشتباه مى باشد.
📚شیعه ص۱۱۱
#در_محضر_علامه
@almorsalaat
barrasi-mavanee-amoozeshe-falsafe-dar-howze.mp3
10.71M
🌀#طلبه_موفق| آسیب شناسی تأثیر روحیه ثمره گرایی و تسهیل گرایی در جوامع، بر تحصیل علوم پایه و مبنایی در حوزه علمیه
🔘بررسی موانع آموزش فلسفه در حوزه علمیه
🎙استاد علی فرحانی
📌99/5/14 در مصاحبه با یکی از موسسات حوزوی
#مهارت_های_تحصیل_علم #روش_تحصیل #علوم_پایه #پای_درس_استاد #مراتب_علوم #حوزه_علمیه #روش_شناسی_اجتهاد
@almorsalaat
❌#تمدن_اسلامی| علت انحطاط مسلمین
🔰علامه طباطبایی (ره)
🌐... و ربما استشعر من الآية عدم جواز التفرقة بين الأحكام الفقهية و الأصول الأخلاقية، و الاقتصار في العمل بمجرد الأحكام الفقهية و الجمود على الظواهر و التقشف فيها، فإن في ذلك إبطالا لمصالح التشريع و إماتة لغرض الدين و سعادة الحياة الإنسانية فإن الإسلام كما مر مرارا دين الفعل دون القول، و شريعة العمل دون الفرض، و لم يبلغ المسلمون إلى ما بلغوا من الانحطاط و السقوط إلا بالاقتصار على أجساد الأحكام و الإعراض عن روحها و باطن أمرها، و يدل على ذلك ما سيأتي من قوله تعالى: «وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ:» الآية البقرة- 231.
📚المیزان ج2 ص235
#در_محضر_علامه #تمدن_اسلامی #تفسیر
@almorsalaat
020-ahamiatedoranedefeemoghaddasdartahlileshahksiateemam@almorsalat.mp3
1.33M
🔉#اخلاق_و_عرفان| ترسیم راه کمال و شهادت توسط حضرت امام
🎙استاد علی فرحانی
◽️یکی از خصوصیات منحصر به فرد حضرت امام تربیت جوانان انقلابی و ترسیم راه شهادت است.
◽️با اینکه شهادت در اعصار گذشته هم بوده است اما همان طور که تاریخ گواهی می دهد، ویژگی منحصره شهدای بعد از انقلاب نیل به مقامات یک عارف مجاهد آن هم قبل از شهادت می باشد.
#پای_درس_استاد
#اخلاق_و_عرفان #در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
♨️انس با کلمات علماى بزرگ معرفت و اخلاق
🔰معرفی چندتن از علمای بزرگ اخلاق و عرفان از نگاه امام خمینی (ره)
🔺اى عزيز، شيطان تو را وسوسه نكند و به آنچه دارى قانع ننمايد، قدرى حركت كن و از صورت بى مغز و قشر بى لبّ تجاوز نما، و ذمايم اخلاق خود را و حالات نفسانيه خويش را تحت مطالعه و مداقه قرار بده، و با كلمات ائمه هدى عليهم السلام و كلمات #بزرگان_علما انس بگير كه در آن بركاتى است.
🔺فرضاً كه از عرفا كسى را به بزرگى نمى شناسى، از علماى بزرگ معرفت و اخلاق، آنها را كه پيش همه علما مسلّمند پيروى كن؛ مثل جناب عارف باللَّه و مجاهد فى سبيل اللَّه، مولانا سيد بن طاوس- رضي اللَّه عنه؛ و مثل مولانا، عارف باللَّه و سالك إلى اللَّه، شيخ جليل بهائى- قدس سره؛ و شيخ ارباب معرفت، مولانا محمد تقى مجلسى- رضوان اللَّه عليه؛ و شيخ محدثين، فرزند بزرگوار او، مولانا مجلسى- رحمه اللَّه. كتاب شرح فقيه مولانا مجلسى اول، كه يكى از كتابهاى نفيس جليل القدر است و فارسى، مطالعه نما، و اگر نفهميدى، از اهلش سؤال كن كه در آن كنزهايى از معرفت است؛ و همين طور كتب عزيزه شيخان جليلان نراقيان؛ و از علماى معاصر، كتب شيخ جليل القدر، عارف باللَّه، حاج ميرزا جواد تبريزى - قدس سره- را مطالعه كن؛
🔺شايد ان شاء اللَّه از اين تأبّى و تعسّف خارج شوى، و چون نويسنده خالى از همه مقامات معرفت و انسانيت، عمر را به بطالت نگذرانى؛ كه خداى نخواسته اگر با اين حال از اين عالم منتقل شوى، دنبال آنْ حسرتها و پشيمانيهايى است جبران ناپذير، و ظلمتها و كدورتهايى است بى منتها.
🔺بار خدايا، ما را از اين خواب گران برانگيز، و از اين خودخواهى و خودبينى، كه منشأ همه مفاسد است، نجات ده و به صراط مستقيم انسانيت هدايت فرما. انَّكَ وَلىّ الْهدايَةِ وَ التَّوفيق.
📚سرالصلوه ص۴۰
#اخلاق_و_عرفان #در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
035-moraghebat-dar-elm-v-amal@almorsalat.mp3
1.87M
📝#طلبه_موفق| لزوم رعایت ادب و مراقبت در محضر استاد
🎙استاد علی فرحانی
#روش_تحصیل
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
المرسلات
🔊#قوه_تخیل ♨️ تاثیر قوه متخیله در زندگی انسان ❇️ استاد علی فرحانی ◽️یکی از مسائل بسیار مهم که
🔅#تربیت_اسلامی| #کار خوب بهترین #مربی انسان است/ #گناه در اثر #بیکاری راه پیدا میکند.
🔰شهید آیت الله مطهری
🔸قرآن از گناهان تعبیر به «فجور» میکند. کأنـّه وقتی انسان گناه میکند یک حالت انفجار و پارگی و از همدریدگی پیدا کرده است.
🔸من این تعبیر را خیلی سابق در حرفهای امروزیها دیدهام. در بعضی کتابهای روانشناسی خواندم که نوشته بود: #کار بد معمولا برای انسان انفجار است. اگر انسان خودش را چنان تربیت کند که انرژیاش صرف کار خوب شود و فکرش و عملش متوجه کار خوب شود، خودِ این، #مانع گناه میشود، ولی اگر انسان راه نیکی را به روی خودش ببندد و فکرش و عملش را متوجه خیر نکند، کأنـّه انرژیاش ذخیره میشود و بعد به صورت گناه منفجر میشود.
🔸این است که میگویند کار خوب و مشروع #بهترین_مربی انسان است و اگر کسی میخواهد فکر بد در مغزش پیدا نشود باید برای مغز و روح خودش خوراک فکری خوب تهیه کند. مغز باید کار کند، قوه #تخیل باید دائما کار کند، وقتی مسیر خوب برایشان قرار ندهیم در راه کج میافتند و این همان انفجار است. دست انسان باید کار کند، پای انسان باید کار کند، بدن انسان باید کار کند، وقتی که اینها بیکار گذاشته شوند انرژیها جمع میشوند و بعد انفجار پیدا میشود.
🔸سالها پیش در یک سخنرانی همین مطلب را راجع به گناهان گفتم. در آنجا مطلب را به این شکل مطرح کردم که برای مبارزه با گناه باید راه عملی تخلّص از گناه را پیدا کرد. مثال زدم به این که معمولا میگویند جنس زن اهل غیبت است. حال آیا واقعا این طور است؟ یا نه، گاهی وضع زندگیها را به گونهای درست میکنند [که زنها به این سو کشیده میشوند] خصوصا زنهایی که در خانه، خانم هم هستند، یعنی کلفت دارند و دیگران کارهایشان را انجام میدهند. معمولا این زنها اهل کتاب خواندن و عبادت کردن هم نیستند، در نتیجه غیر از این که با دو سه زن همسایه جمع شوند و غیبت کنند کأنـّه راهی برایشان باقی نمیماند.
🔸چند سال پیش روزنامهای نوشته بود: در یکی از شهرهای کوچک واقع در ایالت فیلادلفیای آمریکا متوجه شدند که زنها به قماربازی عادت عجیبی پیدا کردهاند، به طوری که قمار در تمام خانهها راه پیدا کرده و زندگیها را مختل کرده. به فکر چارهجویی افتادند و اول از همین راههای معمولی نصیحت و پند و اندرز از طریق رادیو و تلویزیون و موعظه کشیشها در کلیساها شروع کردند، ولی هیچ اثری نکرد. بعد یک نفر آمد و برای این قضیه طرحی ریخت به این صورت که اعلام کردند مثلا شهرداری به یک سلسله کارهای دستی مثل بافندگی نیازمند است و هر کسی از این کارها تولید کند فلان مقدار به او پول میدهند و به بهترین کار هم جایزه میدهند. بعد از مدتی دیدند در تمام خانهها این کارهای دستی شروع شده و قمار خود به خود از بین رفت. پس آن قمار نوعی انفجار بود، یعنی گناه در اثر بیکاری راه پیدا میکند.
📚آشنایی با قرآن، ج12، ص128
#اندیشه_مطهر
@almorsalaat
🔘افق مبین
🌀تاملات، نوشته ها و جلسات حجت الاسلام سید محمد هاشمی، استاد حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/joinchat/264306724Cb12f03d82d
#پیشنهاد_عضویت👆👆
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 الگوی سهضلعی اسلام برای #نظامسازی و #جامعهسازی
🔹 الگوی اسلامی برای نظامسازی و جامعهسازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است.
🔸 ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایستهای نبوده. [اما] انسان در شخصیّتسازیهایی که صورت گرفته، میتواند مشاهده بکند.
🔸 شما با عملکرد خودتان میتوانید این الگو را در چشم مردم جهان شیرین کنید و تبلیغ کنید آن را، برجسته کنید یا خدای نکرده بعکس، آن را از چشمها بیندازید.
🔹 چه مستکبرها بخواهند، چه نخواهند، این الگوی تازه سر برآورده در دنیا، و آنها هم از همین میترسند. کینهتوزیای که شما میبینید آمریکا و بعضیهای دیگر با جمهوری اسلامی دارند، [بخاطر این است که] با اساس مخالفند.
🎙 ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ بیانات در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت
#انقلاب_اسلامی
#تمدن_اسلامی
@qom_khamenei_ir
#تدریس| سلسله درسگفتارهای نظامهای اسلامی با موضوع «فقه نظام روابط اجتماعی» و «نظام اصولی امام خمینی(ره)»
🔰استاد علی فرحانی
📆 پنجشنبه ها ساعت ۸ الی ۱۰
📌خیابان سمیه، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، موسسه مفتاح
✅امکان شرکت حضوری به صورت محدود با رعایت قوانین بهداشتی فراهم است.
🔘لینک شرکت مجازی
https://b2n.ir/955386
@almorsalaat
Voice 003_sd.amr
2.89M
🔉فقه نظام روابط اجتماعی
👈جلسه دوم ۹۹/۱۱/۹
🎙استاد علی فرحانی
🌀موسسه مفتاح
#پای_درس_استاد
#علوم_انسانی_اسلامی
@almorsalaat
recording-20210128-085315.mp3
18.33M
🔉تعادل و تراجیح امام خمینی
👈پنجشنبه ۹۹/۱۱/۹
🎙استاد علی فرحانی
🌀موسسه مفتاح
#پای_درس_استاد #اصول
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
♨️مشاوره علمی و تحصیلی #مجازی
🌐مشاوران کانال حجج اسلام:👇👇👇
🔹محسن ابراهیمی
@ebrahimi845
🔹سید محمد هاشمی
@SMHashemi128
🔹ناصر قیلاوی
@GHILAVI
🔹سید مجتبی جواهری
@smojtabaamin
🔹حامد سامی
@H_sami84
🔹محمدمهدی ستوده
@m_m_sotude
🔹سجاد انتظار
@entezarsajjad
🔹عباس افروزی
@A_Afrouzi133
📌لطفا فقط به #یک_نفر از مشاورین پیام دهید و اندکی صبور باشید.
#گروه_مشاوران_المرسلات #مشاوره_مجازی
@almorsalaat
♨️تحصيل كمال و زاد آخرتْ طلب و #جدّيّت مىخواهد/ با اين حال سستى و فتور و سهل انگارى دست ندهد/ با آنكه مشقّت هم ندارد.
🔰امام خمینی (ره)
▫️عزيزم، تحصيل كمال و زاد آخرتْ طلب و جدّيّت مىخواهد و هر چه مطلوب بزرگتر باشد جدّيّت در راه آن سزاوارتر است؛ البته معراج قرب الهى و مقام تقرّب جوار ربّ العزة با اين حال سستى و فتور و سهل انگارى دست ندهد؛ مردانه بايد قيام كرد تا به مطلوب رسيد.
▫️شما كه ايمان به آخرت داريد و آن نشئه را نسبت به اين نشئه طرف قياس نمىدانيد، چه در جانب سعادت و كمال يا در جانب شقاوت و وبال، چه كه آن نشئه عالم ابدى دائمى است كه موت و فنا ناپذير است، سعيدش در راحت و عزّت و نعمت هميشهايست آن هم راحتى كه در اين عالم شبيه ندارد، عزّت و سلطنتى الهى كه در اين نشئه نظير ندارد، نعمتهايى كه در متخيّله كسى خطور ننموده است، و همين طور در جانب شقاوت آن كه عذاب و نقمت و وبالش در اين عالم نظير و مثل ندارد،
▫️و #راه_وصول به سعادت، اطاعت ربّ العزّة است، و در بين اطاعات و عبادات هيچ يك به مرتبه اين #نماز كه معجونى است جامع الهى كه #متكفّل سعادت بشر است و قبولى آن موجب قبولى جميع اعمال است نمىباشد،
▫️پس بايد در طلب آن جدّيّت تامّ نماييد و از كوشش مضايقه نكنيد و در راه آن تحمّل مشاقّ نماييد، با آنكه مشقّت هم ندارد بلكه اگر چندى مواظبت كنيد و انس قلبى حاصل شود، در همين عالم از مناجات با حق لذّتها مىبريد كه با هيچ يك از لذّات اين عالم طرف نسبت نيست؛ چنانچه از مطالعه احوال اهل مناجات با حق اين مطلب روشن شود.
📚آداب نماز ص16
#آداب_نماز #اخلاق_و_عرفان #در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
038-erfan-bedoone-elm-emkan-nadarad@almorsalat.mp3
2.15M
🔉#اخلاق_و_عرفان| تاثیر تفکر در اضافه اشراقی بر عرفان و وصول به یقین قلبی
🎙استاد علی فرحانی
#اخلاق_و_عرفان
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
📣#اطلاعیه
🌀۶مین نشست از سلسله نشستهای میانی همایش #طلبه_چالشها_راهکارها
🔴 محور دوم: راهکارهای رشد من در مهارت تفکر
🎤 ارائه دهنده: استاد علی فرحانی
🕰شنبه ۱۱بهمن۹۹، ساعت۲۰
🔘لینک ورود به جلسه:
https://croom.ir/b/at3-vqs-n7y-rki
📌برگزار کننده: مدرسه علمیه امام کاظم (ع) بناب
@almorsalaat
♨️برخی ویژگیهای درس خارج امام خمینی
🔰آیت الله فاضل لنکرانی
⚡️پس از اینکه ما وارد درس خارج شدیم چون مرحوم حضرت آیتالله بروجردی ـ رضوانالله تعالی علیه ـ یک درس بیشتر نمیگفتند و ما نیاز به سه درس داشتیم به خاطر #جاذبه حضرت امام در درس ایشان شرکت کردیم، کلاس درس حضرت امام آنقدر در ما شوق و علاقه به وجود آورد که حدود ده سال در درسهای ایشان حضور یافتیم و هنوز شیرینی و حلاوت آن جلسات را در ذائقهام احساس میکنم خاصه آنکه حضرت امام با یک فراغت بال و آسودگی خیال به جهات علمی میپرداختند و گاهی درس فقه ایشان حدود دو ساعت طول میکشید و ما اصلاً احساس خستگی نمیکردیم.
⚡️امام بزرگوار در درسها مطالب علمی و اخلاقی را جدا از هم نمیدانستند، درس ایشان تنها یک سلسله مباحث علمی خشک نبود، در لابلای درس، ایشان به روشی تدریس و رفتار میکردند که یک طلبه واقعی را تربیت میکرد نه صرفاً یک سلسله مطالبی از استاد به شاگرد انتقال یابد بلکه تربیت شاگردانی که برای آینده اسلام #مفید فایده باشند مد نظر ایشان بود.
⚡️این ویژگی بارز امام باعث شده بود که همه ما سر تا پا ایمان و اعتقاد به ایشان پیدا کنیم و در طول مبارزات و نهضتی که رهبریش را به عهده داشتند هیچگونه تردید و ابهامی به درستی راه امام نداشتیم و در زمانی که لازم دیدند طلاب، مدرسین و فضلا با ایشان همراهی داشته باشند با احساس مسئولیت شرعی این معنا را میپذیرفتند.
📚نشریه حضور شماره اول
#در_مدرسه_امام_خمینی #حوزه_علمیه #حوزه_انقلابی
@almorsalaat
📣#اطلاعیه| سلسله جلسات تخصصی برهان، ویژه فرهنگیان استان قم
📌اصول تربیت اسلامی (تفاوت تربیت از دیدگاه غربی و اسلامی، رشد و هویت بخشی)
🔰استاد علی فرحانی
🕘پنجشنبه ۱۶بهمن۹۹، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۱۵
💠قم، خیابان صفائیه، کوچه۲۶، موسسه میقات
📝 جهت ثبت نام اولیه کلمه «برهان» را به شماره 30003218 پیامک کنید.
♦️شرکت در جلسه به صورت #حضوری و با رعايت دستورالعمل های بهداشتی است
◽️برگزار کننده: موسسه #میقات جوانان انقلاب اسلامی
@almorsalaat
📚#معرفی_کتاب| اغانی/ ابوالفرج اصفهانی
▫️بنده کتاب #اغانی ابوالفرج اصفهانی را که بیست و چند جلد است، سالها قبل از اول تا آخر خوانده ام. ... من یک وقتی گفتم بنده چون درباره زندگی و سیره ائمه (علیهم السلام) از قبل از انقلاب کار مفصلی میکردم، بعد که این کتاب را دیدم، گفتم این پشت ورق زندگی ائمه است. اگر کسی بخواهد راجع به زندگی ائمه (علیهم السلام) و اهداف آن بزرگواران و کیفیت تلاشهای آن بزرگواران اطلاعات درستی پیدا بکند، باید این پشت صفحه را هم ببیند، که چه اتفاقاتی آن روز می افتاد. (رهبر انقلاب، غنا و موسیقی ص۴۰۴)
#اهل_بیت #سیره
@almorsalaat
♨️سلفی گری و وهابیت، دلیل توقف نهضت اسلامی در کشورهای عربی
🔰شهید مطهری (ره)
💢عامل عمدهاي که سبب شد نهضت اسلامي که از سيد جمال شروع شد از جلوه و رونق بيفتد، گرايش شديد مدعيان اصلاح بعد از سيد جمال و عبده به سوي وهابيگري و گرفتار شدن آنها در دايره تنگ انديشههاي محدود اين مسلک است. اينها اين نهضت را به نوعي «سلفيگري» تبديل کردند و پيروي از سنت سلف را تا حد پيروي از ابنتيميه حنبلي تنزل دادند و در حقيقت بازگشت به اسلام نخستين را به صورت بازگشت به حنبليگري که قشريترين مذاهب اسلامي است تفسير کردند. روح انقلابي مبارزه با استعمار و استبداد، تبديل شد به مبارزه با عقايدي که برخلاف معتقَدات حنبليان مخصوصاً ابنتيميه حنبلي بود.
📚نهضت های اسلامی
#اندیشه_مطهر #بیداری_اسلامی #تمدن_اسلامی
@almorsalaat
هدایت شده از افق مبین||سید محمد هاشمی
☀️ این تصویر در تاریخ تشیع بی نظیر است؛ مردمی دور امام عادلی جمع شوند و او را رها نکنند و لا یخافون فی الله لومه لائم ...
🔥 این تصویر در تاریخ جدید عالم بی نظیر است؛ این صحنه هزار افسانه جدایی دین و دولت را یکجا سوزاند ...
🔺 این تصویر در تاریخ ایران بی نظیر است؛ زیرا این بار مردمان نه دور شاهی که تاج از پدر به ارث برده بلکه دور امامی که مظهر حق است جمع شده اند و خود را در آینه او می بینند ...
⭕️ این تصویر حاصل نفس متصلِ خمینی به دریای بی کران حقیقت و نتیجه صدها سال رنج و تلاش و حرمان و اسارتِ شیعه و خون بهای صالح ترین بندگان خداست ...
#یوم_الله
@ofoqemobin
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲
🇮🇷 #عید_انقلاب
💻 @Khamenei_ir
recording-20210130-201514.mp3
22.43M
🔉#طلبه_موفق| راهکارهای تقویت مهارت تفکر
🎙استاد علی فرحانی
📌این جلسه شنبه ۱۱بهمن۹۹، ساعت۲۰ به صورت مجازی توسط مدرسه علمیه امام کاظم (ع) بناب برگزار شد.
#پای_درس_استاد #مهارت_های_تحصیل_علم
@almorsalaat
المرسلات
🔉تعادل و تراجیح امام خمینی 👈پنجشنبه ۹۹/۱۱/۹ 🎙استاد علی فرحانی 🌀موسسه مفتاح #پای_درس_استاد #اصول #
#روش_شناسی_اجتهاد
باسلام
در جلسه تعادل و تراجیح روز پنجشنبه، مباحث مهم و قابل توجهی در مقایسه بین مکتب شیخ انصاری و آخوند خراسانی و اتباع هر کدام و همچنین رنسانسی را که آخوند در علم اصول ایجاد کرد، بیان شد. حتما بشنوید.
#پای_درس_استاد #اصول
@almorsalaat