210308_0891.MP3
زمان:
حجم:
30.15M
#مناهج
استاد علی فرحانی
جلسه257
99/12/18
@majazi_almorsalaat
المرسلات
🌐نظریه وحدت مذاهب اسلامی 📝 @almorsalaat 👇👇
🌐نظریه وحدت مذاهب اسلامی
🔰علامه طباطبایی
🔸اگر چه عوامل جدايى از هر سو دامن زده شد و اين دو طايفه بزرگ اسلامى [شیعه و اهل سنت] را تا آنجا كه مى توانست از هم جدا نمود، ولى در عين حال بايد متذكر اين حقيقت بود كه اختلافشان در پاره اى از #فروع بوده، در #اصول دين با هم اختلافى ندارند، و همچنين در فروع ضرورى دين مانند: نماز، روزه، حج، جهاد و غير آنها، در قرآن و كعبه متفقند.
🔸و از اين روى، رجال صدر اول شيعه، هرگز از صف اكثريت كنار نرفته، و در پيشرفت امور عامه اسلامى، با عموم مسلمين هرگونه تشريك مساعى و بذل نصح مى نمودند، چنانكه كتاب و سنت نيز همين معنا را تأييد مى كنند.
🔸روى اين اصل، بر عموم مسلمين لازم است كه #اتفاق خود را در اصول آيين مقدس اسلام در نظر گرفته، و از اين همه فشار كه در اين مدت از #عوامل_خارجى كشيده اند به خود آمده، تفرقه علمى را كنار گذاشته، در يك صف قرار گيرند، و قبل از آنكه ديگران اين مسئله را به عنوان يك حقيقت تاريخى كشف كرده، دركتب تاريخ درج كنند، خود مسلمين اين حقيقت را عملًا تثبيت نمايند.
🔸خوشبختانه عالم اسلام نيز كم كم به اين حقيقت دارد پى مى برد چنانكه شيخ بزرگوار الازهر، شيخ محمود شلتوت نيز در همين نزديكى ها اين حقيقت را با كمال صراحت لهجه بيان، و اتفاق كامل دينى شيعه و سنّى را به همه جهانيان اعلام نمود.
🔸البته تا دنيا دنياست شيعه بايد سپاسگزار اين مرد بزرگوار بوده و از روان پاك و عمل بى آلايش وى تقدير نمايد.
📚شیعه ص۷۴
📌پ.ن: قابل توجه است که علامه طباطبایی این نظریه را در سال ۱۳۳۸شمسی (۱۹سال قبل از انقلاب) بیان کرده است.
#در_محضر_علامه #تمدن_اسلامی
@almorsalaat
استاد علی فرحانیshane-nozoole-hamle-motlagh-bar-moghayad-sazegari-dastgahe-estenbati-ba-adelle.mp3
زمان:
حجم:
1.98M
#اصول| شان نزول بحث حمل مطلق بر مقید / دستگاه استنباطی باید با ادله سازگار باشد و موجب تاویل ادله نشود.
🔰استاد علی فرحانی
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
#اطلاعیه| تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب
ویژه معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، مدیران اجرایی و اعضای هیئت علمی آموزشکده های سما سراسر کشور
🔰سخنران: استاد علی فرحانی
📌ساعت ۱۳
🌀شرکت مجازی از طریق لینک زیر
👇👇
daanaan.daan.ir
شناسه کلاس: 365b5b6
گذرواژه: sama
@almorsalaat
المرسلات
#اطلاعیه| تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب ویژه معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، مدیران اجرای
هم اکنون در حال برگزاری است.
استاد علی فرحانیbayanieh-game-dovvom-majmooe-sama.mp3
زمان:
حجم:
11.5M
🔊 تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب
👈جلسه سوم 19/12/99
🔰استاد علی فرحانی
📌مخاطب: معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، مدیران اجرایی و اعضای هیئت علمی آموزشکده های سما سراسر کشور
#پای_درس_استاد #بیانیه_گام_دوم
@almorsalaat
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
استاد علی فرحانی258-99.12.20.mp3
زمان:
حجم:
6.68M
#مناهج
استاد علی فرحانی
جلسه258
99/12/20
@majazi_almorsalaat
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
استاد علی فرحانی031-99.12.20.mp3
زمان:
حجم:
13.62M
#لاضرر
استاد علی فرحانی
جلسه31
99/12/20
@majazi_almorsalaat
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💐 به میمنت عید مبعث پیامبراعظم (صلّیالله علیهوآله) ، نسخهی جدید نرمافزار حدیث ولایت مشتمل بر بیانات و پیامهای حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) از شهریور ۱۳۵۷ تا بهمن ۱۳۹۹ و همچنین بیش از ۱۲۰ کتابِ معظّمله منتشرشده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی، منتشر شد.
🔺 همچنین مراسم رونمایی از این نرمافزار روز شنبه مورخ ۲۳ اسفند ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در شهر مقدس قم با امکان شرکتِ برخط برگزار میشود.
👈 نرمافزار را از طریق این پیوند بارگیری کنید.
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Khamenei.ir13991221_40565_1281k.mp3
زمان:
حجم:
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآلهوسلم. ۹۹/۱۲/۲۱
💻 @Khamenei_ir
📌#اسلام_شناسی| اسلام با «سین» است یا با «صاد»؟
🔹حالا يادم آمد از يك نفرى كه من در جوانى مى خواستم مشرَّف شوم حضرت عبد العظيم؛ يك نفر واعظ خيلى مقتدر، خيلى واعظ اما به اسلام خيلى كار نداشت. وقتى ديد من معمَّم هستم، به من گفت بيا اينجا بنشين پهلوى من. ما با اتوبوس مى خواستيم تا حضرت عبد العظيم برويم. وقتى كه حرفهايى زد و چيزهايى گفت و من هم گوش كردم. تا نزديك شد به حضرت عبد العظيم به شوفر گفت: زود برو نماز مغرب قضا مى شود. با اينكه اول مغرب بود. من به او گفتم كه: نماز مغرب كه حالا قضا نمى شود. گفت: يك روايتى دارد كه اگر تأخير بيندازند چه مى شود. گفتم: خوب، آخر روايات ديگرى هم هست. گفت: من به آنها كارى ندارم.
🔹مسأله اين است، مى گويد از نهج البلاغه اين كلمه اش را قبول دارم باقى اش را قبول ندارم. از قرآن هم اين را نمى گويد، اين را ندارد. از قرآن يك كلمه اش را، يك جمله را مى گيرد، اما نمى داند كه اين جمله مُفسِّر دارد، در خود قرآن تفسير دارد، در روايات دارد از چيزهايى كه در اين زمان واقع شده.
🔹يكى از مصيبتها اين است كه يك آدمى كه از اسلام نمى داند اسلام با سين است يا با صاد، از اسلام بى اطلاع است، از مدارك اسلام بى اطلاع است، اين يك كلمه را برمى دارد و مى رود پيش جوانان، مى خواند و داد مى زند و فرياد مى زند. و جوانها را وادار به يك كارى مى كند. يك نفر فقيهى كه شصت سال عمرش را صرف كرده در فقه و در مدارك فقه، حالا هم وقتى كه مى رسد به يك حكمى و مى بيند كه روى مدارك نمى تواند به طور جَزْم بشود [حكم كرد]، باز با احتياط از كنارش رد مى شود. لكن اين آدمى كه يك روز ننشسته در فقه نظر بكند، و نمى تواند بنشيند نظر بكند، يك همچو آدمهايى خيال مى كنند كه حالايى كه مثلًا انقلاب شده، بايد اسلام هم انقلاب بشود. اسلام هم بايد اين جورى بشود. اينها نمى فهمند يا بسياريشان هم فهميده هستند، لكن مى خواهند اساس را از بين ببرند، احكام اسلام را يكى يكى مى خواهند از بين ببرند.
📚صحيفه امام، ج13، ص: 365
#در_مدرسه_امام_خمینی #اجتهاد #فقه
@almorsalaat