eitaa logo
المرسلات
9.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
667 ویدیو
46 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀یکی از اعضای کانال که در حال استماع صوت های تدریس استاد هستند، نیاز به دارند. 🔰اگر کسی از دوستان تمایل به مباحثه اصول‌فقه دارد به @ad_almorsalaat پیام دهد. @almorsalaat
🌀یکی از اعضای کانال نیاز به برای کتاب دارند. 🔰اگر کسی از دوستان تمایل به مباحثه لمعه دارد به @ad_almorsalaat پیام دهد. @almorsalaat
🌀| حوزه علميه اگر درست بشود، ايران درست مى ‏شود. 💠راجع به حوزه علميه، عقيده‏‌ام بر اين است كه بايد به آن بيشتر از همه چيز توجه كرد؛ چرا كه حوزه علميه اگر درست بشود، ايران درست مى‌‏شود. 💠و اگر- خداى نخواسته- در حوزه علميه فسادى به وجود آيد- و لو در دراز مدت- در سرتاسر ايران آن فساد پيدا مى‌‏شود و آنها كه هميشه در فكر بوده‌‏اند كه در حوزه علميه نفوذ كنند، به همين خاطر است. آنها، نفوذ ظاهرى نيست كه معلوم باشد فلان آقا نفوذى است. چه بسا بيشتر از شما اظهار ديانت بكند، مع ذلك، در موقع مناسب كارش را انجام دهد. اينها از مشكلات حوزه است. 📚صحیفه امام، ج۲۰ ص۱۹۰ @almorsalaat
را به دوستان خود معرفی کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
: 🔹 اى عزيزان من! و را در تمام اعمال و گفتار و كردارتان بايد داشته باشيد، نه سال و ماهى يك مرتبه؛ بلكه شبانه روزى يك مرتبه، اگر نگوئيم ساعتى يك مرتبه محاسبه و هر آنى مراقبه لازم است. 🔹اگر نفس را آزاد گذاشتيد و مراقب آن نبوديد و محاسبه اعمال نكرديد و دوش به دوش غفلت عمر را گذرانديد، از سوء خاتمه بترسيد. 🌐ندای سعادت @almorsalaat
استاد علی فرحانیmeghdare-niaz-be-adabiate-ararb-az-negahe-emam.mp3
زمان: حجم: 2.33M
🔊| مقدار نیاز به ادبیات عرب از نگاه امام خمینی/ اجتهاد در ادبیات نیاز نیست. 🔰استاد علی فرحانی 📖عبارت امام: العلم بفنون العلوم العربيّة بمقدار يحتاج إليه في فهم الكتاب و السنّة، فكثيراً ما يقع المحصّل في خلاف الواقع؛ لأجل القصور في فهم اللّغة و خصوصيّات كلام العرب لدى المحاورات، فلا بدّ له من التدبّر في محاورات أهل اللّسان، و تحصيل علم اللّغة و سائر العلوم العربيّة بالمقدار المحتاج إليه. (الاجتهاد و التقلید ص9) @almorsalaat
زمان: حجم: 1.03M
♨️ : بنده امسال پایه اول هستم و 17 سال دارم، حوزه ما در تهران به گونه ای هست که دروس فوق برنامه زیاد دارن و چون هدف و مقصود بنده اجتهاد هست، میخواستم از شما این سوال رو بپرسم که اگر بنده به قم بیام به هدفم میرسم یا خیر؟؟ چون بعضی از افراد میگن که در سال های اول طلبه نباید به قم بره. 🌀پاسخ حجت الاسلام ابراهیمی را بشنوید. @almorsalaat
📚| مفاخر اسلام ج 12؛ زندگی نامه آیة الله العظمی بروجردی به قلم مرحوم استاد علی دوانی ⬇️لینک دانلود کتاب👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/68 @almorsalaat
استاد علی فرحانی261-400.01.18.mp3
زمان: حجم: 5.68M
استاد علی فرحانی جلسه۲۶۱ چهارشنبه ۴۰۰/۰۱/۱۸ @majazi_almorsalaat
المرسلات
#مناهج استاد علی فرحانی جلسه۲۶۱ چهارشنبه ۴۰۰/۰۱/۱۸ @majazi_almorsalaat
حضرت امام (ره) در نقد کلام شیخ انصاری، ضابطه ای را برای تفکیک قیود واجب (راجع به ماده) از قیود وجوب (راجع به هیئت) بیان می کنند. نکته ای که استاد در این جلسه تاکید کردند و قابل توجه است این است که: حضرت امام (ره) پس از بیان ضابط و میزان، مثالی را ذکر می کنند و سپس می فرمایند که «ان للقیود الراجعه الی الهیئه موارد آخر». ظاهر این عبارت این است که گویا حضرت امام همانند آخوند می خواهند، مواردی را استقراء کنند و این با اینکه در ابتدا می خواهند میزان را بیان کنند، ناساگار است. اما با توجه به اینکه حضرت ایشان، ابتدا ضابط را بیان کرده است، مواردی را که در ادامه بیان می کنند در واقع مثال های دیگری برای همان ضابط است. استاد در ضمن توضیح بحث، آن فاعده کلی را بر این موارد اُخر نیز تطبیق کردند. از این تفسیر عبارت امام (ره) پاسخ اشکالات برخی از شاگردان امام (ره) به ایشان بدست می آید. چرا که اشکالات امام (ره) به برخی دیگر از بزرگان همچون آقا ضیاء، اشکال به ضابطه کلی آنهاست و ضابطه آنها را جامع نمی داند. اما به جناب آخوند اشکالی وارد نیست چون ایشان در مقام بیان ضابط نبوده است. @almorsalaat
استاد علی فرحانیmeghdare-niaz-be-mantegh-dar-estenbat.mp3
زمان: حجم: 775.4K
🌀| مقدار مورد نیاز به در استنباط از نگاه امام خمینی 🔰استاد علی فرحانی 📖عبارت امام: تعلّم المنطق بمقدار تشخيص الأقيسة، و ترتيب الحدود، و تنظيم الأشكال من الاقترانيّات و غيرها، و تمييز عقيمها من غيرها، و المباحث الرائجة منه في نوع المحاورات؛ لئلّا يقع في الخطأ، لأجل إهمال بعض قواعده. و أمّا تفاصيل قواعده و دقائقه الغير الرائجة في لسان أهل المحاورة، فليست لازمة، و لا يحتاج إليها في الاستنباط. (الاجتهاد و التقلید ص10) @almorsalaat