eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
0029-KharejFeq-14021019_01.MP3
23.95M
🔊| ادامه مبحث طهارت خبثی/ جمع بندی عبارات محقق خوئی در باب مسأله مطهریت ماء مضاف/ اشکالاتی به استدلال محقق خوئی/ توضیح مفصل انحاء تمسک به روایات در مسائل فقهی و حجیت این روایات/ مبنای مختار در این مسأله در مقابل محقق خوئی 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 19/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♦️امام خمینی (ره)، مرد چند بعدىِ عمیقِ توصیف ناشدنی 🎙رهبر معظم انقلاب ▫️حقیقتاً امام بزرگوار ما در تاریخ ملت ایران بود. این را نه از باب عشق و علاقه‌ به ایشان بلکه نگاه منصفانه‌ی هر کسی این را تأیید میکند. امام حقاً و انصافاً یک عنصر استثنایی بود. ▫️بنده با رجال تاریخی کشور آشنایم، این نه در بین علمای بزرگ ما و نه در بین زمامداران و نه در بین مصلحان و منادیان تحول . بزرگانی مثل مرحوم سید جمال و تحول خواهانی که در کشور ما یا حتّی در دنیای اسلام بودند، کجا؛ این مرد چند بعدىِ عمیقِ حقیقتاً توصیف ناشدنی کجا؟ ▫️بنده شرح حال بسیاری از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلی، سیاسیون، پیرمردهای پخته و آدمهای سنجیده را در کتابها خوانده‌ام یا در زندگی‌ام با آنها برخورد داشته‌ام؛ حقاً فاصله‌ی بین آنها و امام بزرگوار، است! 📚بیانات ۸۴/۳/۱۰ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0030-KharejFeq-14021020_01.MP3
35.15M
🔊| ادامه مبحث طهارت خبثی/ اشاره ای به استظهار مختار از عبارت شیخ مفید و سید مرتضی و اشکالات وارد بر محقق خوئی در باب مطهریت ماء مضاف/ اشاره ای به توضیحات جلسه گذشته در باب انحاء تمسک به روایات/ نکاتی در مورد دخالت علم رجال در فقه و نکاتی در مورد قاعده «شک در حجیت، مساوق با قطع به عدم حجیت»/ نقش بسیار مهم «شهرت» در استنباط بر اساس متن فقه 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. چهارشنبه. 20/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢إِلٰهِى أَتَراكَ بَعْدَ الْإِيمانِ بِكَ تُعَذِّبُنِى ؟ أَمْ بَعْدَ حُبِّى إِيَّاكَ تُبَعِّدُنِى ؟ أَمْ مَعَ رَجائِى لِرَحْمَتِكَ وَصَفْحِكَ تَحْرِمُنِى ؟ أَمْ مَعَ اسْتِجارَتِى بِعَفْوِكَ تُسْلِمُنِى ؟ حَاشَا لِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ أَنْ تُخَيِّبَنِى . 💢لَيْتَ شِعْرِى أَلِلشَّقاءِ وَلَدَتْنِى أُمِّى؟ أَمْ لِلْعَناءِ رَبَّتْنِى ؟ فَلَيْتَها لَمْ تَلِدْنِى، وَلَمْ تُرَبِّنِى، وَلَيْتَنِى عَلِمْتُ أَمِنْ أَهْلِ السَّعادَةِ جَعَلْتَنِى، وَبِقُرْبِكَ وَجِوارِكَ خَصَصْتَنِى، فَتَقَِرَّ بِذٰلِكَ عَيْنِى، وَتَطْمَئِنَّ لَهُ نَفْسِى . 💢إِلٰهِى هَلْ تُسَوِّدُ وُجُوهاً خَرَّتْ ساجِدَةً لِعَظَمَتِكَ ؟ أَوْ تُخْرِسُ أَلْسِنَةً نَطَقَتْ بِالثَّناءِ عَلىٰ مَجْدِكَ وَجَلالَتِكَ ؟ أَوْ تَطْبَعُ عَلىٰ قُلُوبٍ انْطَوَتْ عَلىٰ مَحَبَّتِكَ ؟ أَوْ تُصِمُّ أَسْماعاً تَلَذَّذَتْ بِسَماعِ ذِكْرِكَ فِى إِرادَتِكَ؛ 💢أَوْ تَغُلُّ أَكُفّاً رَفَعَتْهَا الْآمالُ إِلَيْكَ رَجاءَ رَأْفَتِكَ ؟ أَوْ تُعاقِبُ أَبْداناً عَمِلَتْ بِطاعَتِكَ حَتَّىٰ نَحِلَتْ فِى مُجاهَدَتِكَ ؟ أَوْ تُعَذِّبُ أَرْجُلاً سَعَتْ فِى عِبادَتِكَ ؟ إِلٰهِى لَاتُغْلِقْ عَلىٰ مُوَحِّدِيكَ أَبْوابَ رَحْمَتِكَ، وَلَا تَحْجُبْ مُشْتاقِيكَ عَنِ النَّظَرِ إِلىٰ جَمِيلِ رُؤْيَتِكَ . 💢إِلٰهِى نَفْسٌ أَعْزَزْتَها بِتَوْحِيدِكَ كَيْفَ تُذِلُّها بِمَهانَةِ هِجْرانِكَ ؟ وَضَمِيرٌ انْعَقَدَ عَلىٰ مَوَدَّتِكَ كَيْفَ تُحْرِقُهُ بِحَرارَةِ نِيرانِكَ ؟ 💢إِلٰهِى أَجِرْنِى مِنْ أَلِيمِ غَضَبِكَ، وَعَظِيمِ سَخَطِكَ، يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ، يَا رَحِيمُ يَا رَحْمانُ، يَا جَبَّارُ يَا قَهَّارُ، يَا غَفَّارُ يَا سَتَّارُ، نَجِّنِى بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِ النَّارِ، وَفَضِيحَةِ الْعارِ، إِذَا امْتازَ الْأَخْيارُ مِنَ الْأَشْرارِ، وَحَالَتِ الْأَحْوالُ وَهَالَتِ الْأَهْوالُ، و قَرُبَ الْمُحْسِنُونَ وَبَعُدَ الْمُسِيئُونَ، ﴿وَ وُفِّيَتْ كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَهُمْ لَايُظْلَمُونَ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢مختصری از زندگی آیت الله سید علی شوشتری؛ از بزرگان عرفان و سلوک 🎙علامه طهرانی (ره) 💠در حدود متجاوز از يك‌صد سال پيش در شوشتر عالمى جليل‌القدر مصدر قضا و مراجعات عامه بوده است به نام آقا سيد على شوشترى. ايشان مانند ساير علماى اعلام به تصدى امور عامه، از تدريس و قضا و مرجعيت اشتغال داشته‌اند. 💠يك روز ناگهان كسى درِ خانه را مى‌زند. وقتى كه از او سؤال مى‌شود، مى‌گويد: در را باز كن، كسى با شما كارى دارد. مرحوم آقا سيد على وقتى در را باز مى‌كند، مى‌بيند شخص جولايى (بافنده‌اى) است. مى‌گويد: چه كار داريد؟ مرد جولا در پاسخ مى‌گويد: فلان حُكمى را كه نموده‌ايد طبق دعوى شهود به ملكيت فلان ملْك براى فلان كس، صحيح نيست. آن مِلك متعلق به طفل صغير يتيمى است و قباله آن در فلان محل، دفن است. اين راهى را كه شما در پيش گرفته‌ايد صحيح نيست و راه شما اين نيست. آيةاللَّه شوشترى در جواب مى‌گويد: مگر من خطا رفته‌ام؟ جولا مى‌گويد: سخن همان است كه گفتم. اين را مى‌گويد و مى‌رود. 💠آيةاللَّه در فكر فرو مى‌رود: اين مرد كه بود؟ و چه سخنى گفت؟ در صدد تحقيق برمى‌آيد. معلوم مى‌شود كه در همان محل، قباله ملك‌ طفل يتيم مدفون است و شهود بر ملكيت فلان، شاهدِ زور بوده‌اند. بسيار بر خود مى‌ترسد و با خود مى‌گويد: مبادا بسيارى از حكم‌هايى را كه داده‌ايم از اين قبيل بوده باشد و وحشت و هراس او را در برمى‌گيرد. 💠در شب بعد- همان موقع- جولا در مى‌زند و مى‌گويد: آقا سيدعلى شوشترى، راه اين نيست كه شما مى‌رويد. و در شب سوم نيز عين واقعه به همين كيفيت تكرار مى‌شود و جولا مى‌گويد: معطل نشويد، فوراً تمام اثاث‌البيت را جمع نموده، خانه را بفروشيد و به نجف اشرف مشرف شويد و وظايفى را كه به شما گفته‌ام انجام دهيد و پس از شش ماه در وادى‌السلامِ نجف اشرف به انتظار من باشيد. 💠مرحوم شوشترى بى‌درنگ مشغول انجام دستورات مى‌گردد، خانه را مى‌فروشد و اثاث‌البيت را جمع‌آورى نموده و تجهيز حركت خود را به نجف اشرف مى‌كند. در اولين وحله‌اى كه وارد نجف مى‌شود در وادى‌السّلام هنگام طلوع آفتاب، مرد جولا را مى‌بيند كه گويى از زمين جوشيده و در برابرش حاضر گرديد و دستوراتى داده و پنهان شد. مرحوم شوشترى وارد نجف اشرف مى‌شوند و طبق دستورات جولا عمل مى‌كنند تا مى‌رسند به درجه و مقامى كه قابل بيان و ذكر نيست- رضوان‌اللَّه عليه و سلام‌اللَّه عليه. 💠مرحوم آقا سيدعلى شوشترى براى رعايت احترام مرحوم شيخ مرتضى انصارى، به درس فقه و اصول او حاضر مى‌شوند و مرحوم شيخ هم در هفته يك بار به درس مرحوم آقا سيدعلى كه در اخلاق بوده است حاضر مى‌شدند و پس از فوت مرحوم شيخ رحمه الله، مرحوم شوشترى رحمه الله بر مسند تدريس شيخ مى‌نشينند و درس را از همان جا كه مانده بود شروع مى‌كنند، ولى عمر ايشان كفاف ننموده و پس از شش ماه به رحمت ابدى حضرت ايزدى پيوستند. 💠در خلال اين شش ماه مرحوم شوشترى به يكى از شاگردان مبرز حوزه مرحوم انصارى به نام آخوند ملاحسينقلى در جزينى همدانى- كه از مدت‌ها قبل در زمان مرحوم شيخ با ايشان رابطه داشته و استفاده اخلاقى و عرفانى مى‌نموده است و اينك پس از مرحوم شيخ عازم بر تدريس بوده و حتى تتمه مباحث شيخ را كه خود نيز تقريرات آن مباحث را نوشته بود، مى‌خواست دنبال كند- كاغذى نوشته و در آن متذكر مى‌گردد كه اين روش شما تام و تمام نيست و شما مقامات عاليه ديگرى را بايد حايز گرديد، تا اين‌كه او را منقلب نموده و به وادى حق و حقيقت ارشاد مى‌نمايد. 💠آرى، مرحوم آخوند كه از ساليانى چند قبل از فوت مرحوم شيخ از محضر مرحوم آقا سيدعلى در معارف الهيه استفاده مى‌نمود، در اخلاق و مجاهده نفس و نيل به معارف الهيه سرآمد اقران و از عجايب روزگار شد. 💠مرحوم آخوند نيز شاگردانى بس ارجمند تربيت نمود كه هر يك استوانه‌اى از معرفت و توحيد و آيتى عظيم به شمار مى‌آمدند. از مبرزترين شاگردان مكتب آخوند، مرحوم حاج ميرزا جواد آقا مَلِكى تبريزى و مرحوم آقا سيد احمد كربلايى طهرانى و مرحوم آقا سيد سعيد حُبُّوبى و مرحوم حاج شيخ محمد بهارى را بايد نام برد. استاد بزرگوار، عارف بى‌بديل مرحوم حاج ميرزا على آقا قاضى تبريزى- رضوان‌اللَّه عليه- از شاگردان مكتب مرحوم آقا سيد احمد كربلايى هستند. 💠اين است سلسله اساتيد ما كه به مرحوم شوشترى و بالأخره به آن شخص جولا منتهى مى‌شود، ولى آن مرد جولا چه كسى بوده و به كجا ارتباط داشته و اين معارف را از كجا و به چه وسيله به دست آورده، هيچ معلوم نيست. 📚رساله لب اللباب ص ۱۲۲ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
وظیفه طلبه کار علمی و دفاع از دین است..mp3
4.3M
🔊| تحصیل و تبلیغ، وظیفه «طلبه» است. 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس رسائل. اصاله الاحتیاط. مدرسه امام کاظم علیه السلام. اردیبهشت ۱۴۰۰ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
♨️♨️نمازهای هر شب ماه رجب از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره) 💠نمازمشترک هرشب ماه رجب 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(3)+توحید(1) 👈 بعد از نماز دست ها را بلند می کند و میگوید: لا اله الا الله وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر والیه المصیر و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم اللهم صل علی محمد و آل محمد النبی الامی و آله. ودستها را به صورت می کشد. 💠شب1 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1)+توحید(3) 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(100) 👈بعدازنماز:دعای مذکور در اقبال(70) 🔅20رکعت بعدازنمازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1) 🔅2رکعت بعدازعشاء 🔺رکعت اول:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(3) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+انشراح(1)+توحید(1)+فلق(1) +ناس(1) 💠شب2 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(1) 💠شب3 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(5) 💠شب4 🔅100رکعت 🔺رکعت اول:حمد(ا)+فلق(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس(1) 💠شب5 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25) 💠شب6 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(7) 💠شب7 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+فلق(1)+ناس(1) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+تسبیحات اربعه(10) 💠شب8 🔅20رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3)+فلق(3)+ناس(3) 💠شب9 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ تکاثر(5) 💠شب10 🔅12رکعت بعدازمغرب 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3) 💠شب11 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(12) 💠شب12 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول...علی القوم الکافرین(آیات آخر سوره بقره)(10) 💠شب13 🔅10رکعت 🔺رکعت اول:حمد(1)+العادیات(1) 🔺رکعت دوم:حمد(1)+تکاثر(1) 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب14 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+قل إنّما أنا بشر(آیه آخر کهف)(1) 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 💠شب15 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعدازنماز: الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً و لا أتّخذ من دونه ولیّاً+دعا به هرچه دوست دارد 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+یس(1)+ملک(1)+توحید(1) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+هرسوره ای که خواست(1) 👈بعدازنماز:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+تسبیحات اربعه(4)+ الله الله ربّی لا اُشرِکُ به شیئاً ما شاء الله لا حوال و لا قوّه الّا بالله العلیّ العظیم 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب16 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(10)+توحید(10) 💠شب17 🔅30رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب18 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)+فلق(10)+ناس(10) 💠شب19 🔅4رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(15)+توحید(15) 💠شب20 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+قدر(15) 💠شب21 🔅6رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کوثر(10)+توحید(10) 💠شب22 🔅8رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(7) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+استغفار(10) 💠شب23 🔅2رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+ضحی(5) 💠شب24 🔅40رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب25 🔅20رکعت بین مغرب و عشاء 🔺هر رکعت: حمد(1)+ آمن الرسول(دو آیه آخر بقره)(1)+توحید(1) 💠شب26 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(40 و در روایتی4) 💠شب27 🔅12رکعت 🔺در توضیح آن به اقبال مراجعه شود. 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+فلق(1)+ناس(1)+توحید(4) 👈بعد از نماز:لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم(4)+دعا به هرچه بخواهد 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+اعلی(10)+قدر(10) 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(4)+توحید(4)+فلق(4)+ناس(4)+آیت الکرسی(4)+قدر(4) 👈بعد از نماز:حمد(4)+فلق(4)+ توحید(4)+ اللَّهُ اللَّهُ رَبِّي لا اشْرِكُ بِهِ شَيْئاً(4)+دعا به هرچه بخواهد 💠شب28 🔅12رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب29 🔅12رکعت 🔺هر رکعت:حمد(1)+اعلی(10)+قدر(10) 👈بعد از نماز:صلوات(100)+استغفار(100) 💠شب30 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10) 💠شب آخر 🔅10رکعت 🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(3)+کافرون(3) 👈بعد از نماز: دست ها را به سمت آسمان بلند می کند: لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ، وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. سپس دست ها را به صورت می کشد و حاجتش را می خواهد. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
♨️♨️نمازهای هر شب ماه رجب از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره) 💠نمازمشترک هرشب ماه رجب 🔅2رکعت 🔺هر
. 📌ماه مبارک رجب.... 💢یادمان هست که از قدیم الایام یکی از مطالبی که استاد بسیار بر آن تاکید داشتند، توجه کافی و وافی به جایگاه و اعمال و اذکار ماه رجب و شعبان و رمضان است که فرصتی طلایی برای سالکین راه عبودیت میباشد 💢روایات و منابع شرعی، جایگاه بسیار مهمی برای این سه ماه شریف قائل اند و نیز توصیه های أکیدی از جانب عرفاء و بزرگان مسیر سلوک نسبت به بهره مندی از این سه ماه شریف، وجود دارد 💢لهذا استاد تاکید داشتند که از باب «اغتنم الفرص» در این ایام نیز مطالبی در این باره در کانال گذاشته شود تا مورد توجه مخاطبین عزیز قرار گیرد 💢ما نیز از باب امتثال امر استاد، تلاش داریم تا در این ایام شریف، برخی از این مطالب را در کانال به اشتراک بگذاریم. 💢با المرسلات همراه باشید👇 @admin_morsalat 📚هیئت تحریره المرسلات 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| نکاتی مهم در استفاده بهتر از ماه رجب/ خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله بهجت 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده تدریس مناهج الوصول. 99.11.25 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حتما بشنوید👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀نگرانی عارف بالله مرحوم میرزا علی آقای شیرازی از جا ماندن در ماه مبارک رجب؛ 🔹روزی که در قیامت ندا دهند «این الرجبیون؟» و ما شرمسار باشیم. 🎙شهید مطهری @almorsalaat
المرسلات
🔊#اخلاق_و_عرفان| نکاتی مهم در استفاده بهتر از ماه رجب/ خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله بهجت 🎙استاد
. 📌اسباب شرافت 🎙میرزا جواد آقا ملکی تبریزی 🌀وهذا الشهر بمحل عظيم من الشرافة ، و من أسباب شرافته: 🌀 أنه من أشهر الحرم ، 🌀أنه من مواسم الدعاء ، وكان معروفة بذلك في أيام الجاهلية ، و كانوا ينتظرونه لحوائجهم، ولذلك حكاية عجيبة نقل بعضها السيد الجليل - أعلى الله مقامه - في "الإقبال" 🌀و أنه شهر أمير المؤمنين (ع) كما ورد في بعض الروايات كما أن شعبان شهر رسول الله(ص)، و شهر رمضان شهر الله، 🌀وأن الليلة الأولى (منه) من الليالي الأربعة التي يتأكد فيها الإحياء بالعبادات ، 🌀وأن يوم النصف منه ورد فيه أنه من أحب الأيام إلى الله ، 🌀وأنه مما خص الله جل جلاله هذه الآية به 🌀وأنه موسم عمل الاستفتاح كما يأتي تفصيله ، 🌀وأن اليوم السابع والعشرين منه يوم مبعث النبي ، الذي هو يوم ظهور الترجمة الرحيمية ، ظهور لم ير مثله من أول العالم إلى هذا اليوم ، وهو أشرف الأيام من الجهات الباطنية ، 🌀وبالجملة فضائل هذا الشهر لا يحيط بها العقول. 📚 المراقبات، ص70 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
1_9013452188.pdf
772.3K
📌جدول ماه رجب 💢اعمال و اذکار این ماه شریف 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 💢زیارت جامعه کبیره، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه در بیان امام هادی علیه السلام 🎙مقام معظم رهبری ◾️شهادت حضرت امام هادی (سلام‌اللّه‌علیه) را تسلیت عرض میکنم. ◾️این امام بزرگوار در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. ◾️زیارت جامعه‌ی کبیره، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهم‌السّلام) است، از این بزرگوار است. 📚بیانات ۹۷/۱/۱ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| امام هادی علیه السلام و‌ آماده سازی مردم برای عصر غیبت/ لازم است زندگانی حضرت از این منظر، بررسی شود. 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
روضه امام هادی علیه السلام_01.mp3
3.94M
🎙| روضه امام هادی علیه السلام از زبان استاد 🎙استاد علی فرحانی 📚سخنرانی. بهمن 1400 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0030-KharejOsul-14021024_01.MP3
27.39M
🔊| ادامه مبحث تفکیک اصل عملی از قاعده فقهیه/ مروری بر مباحث جلسه قبل/ ورود در توضیح نظر مرحوم امام/ آدرس عبارات امام در مناهج الوصول و تهذیب و انوارالهدایه/ تفسیر واژه «استنباط» از منظر امام/ تفکیک بین استنتاج و تطبیق در علم منطق از این منظر/ نکاتی معرفت شناسانه و فلسفی و‌ منطقی از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یکشنبه. 24/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌افکار ملاصدرا، عالی ترین متاع 🎙مقام معظم رهبری 🌀 اميد است در سايه اين تلاش ها افکار ملاصدرا محافل علمی دنیا را فرا بگیرد و اين متاع معنوی و با ارزش به عنوان "عالی ترین متاع" به کشورهاى ديگر صادر شود 🌀و برای اين منظور لازم است علما و بزرگان حوزه علمیه و دستگاه های مختلف به ويژه صدا و سيما و وزارت ارشاد نيز همکاری کنند تا اين کار با ارزش و بسیار مهم به نتیجه برسد. 📚 ديدار اعضای شورای عالی کنگره بزرگداشت ملاصدرا - ۷۴/۱۱/۱۵ @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| اسلام و تمام تعلیمات آن برای برگرداندن تمام محسوسات و تمام عالم به مرتبه توحید است/ علوم دانشگاهی باید اسلامی بشود 🎙حضرت امام خمینی رحمه الله 📌همانطور که استاد تاکید دارند محور تعالیم اسلامی توحید است و اسلام، مادر حقوق بشر را و عبدالله بودن انسان میداند اما علوم انسانی فعلی غرب با این اصل اصیل اسلام سازگاری نداشته و باید نسخه اسلامی آنها تولید شود که البته اسلام قطعا توان پاسخگویی به این نیازهای روز جوامع بشری را دارد، این مطلب به زیبایی در این بیان امام خمینی مشهود است. حتما ببینید! @almorsalaat
💢 و من مراقبات هذا الشهر أن يعلم أنّ هذه الأشهر الثلاثة مواسم العبادة، 💠 فينبغي لطلاب العلم أن يزيدوا فيها جهة العبادات على جهة تحصيل العلم، وإن كان تحصيل العلم أيضاً من أفضل العبادات  📚المراقبات، مراقبات ماه رجب 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فقه معاملات_01_01.mp3
1.7M
🎙| جعل تعذیر و‌ تنجیز در فقه/ نگاه نتیجه محور در مسائل فقهی 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکاسب. جلد چهارم. سال 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
‍ 🕌 شمیم خاک نجف به روایتِ آقا نجفی قوچانی 🔹«من از آن روزی كه علی [علیه السلام] مرا مستحقّ این حجرهٔ كوچك دانست و مرا مالك و متصرّف در آن ساخت نجفی شدم و دوستدار نجف شدم و به هر كجا كه می‌رفتم دلتنگ می‌شدم و غربت به من اثر می‌كرد و به‌زودی خود را به نجف می‌رساندم؛ كأنّه وطن من است. 🔹و هیچ وقت در كربلا یك قصد [۱۰ روز] اختیاراً نتوانستم بمانم. حتّی آن‌كه با شیخی از اهل صنعت [= كیمیا] در كربلا رفیق بودم، بارها گفت: در كربلا پانزده روز بمان كه بعضی از طرق این علم را به تو بیاموزم؛ به این اندازه هم راضی نشدم و از نجف نگذشتم! 🔹و در و دیوار نجف و اهالی نجف را بسیار دوست داشتم؛ با آن‌كه غالباً اهالی آن‌جا از اشرار عراق محسوب می‌شدند، ولكن خوش اخلاق و مزّاح بودند و بچه‌هاشان بسیار موذی و شیطان بودند و زود آدم عاقل را دیوانه می‌كردند. و گاهی طرف شَور بزرگان واقع می‌شدند و رأی آن‌ها تصویب می‌شد. 🔹و بیابان نجف صحرای قفری است، نه در او باغی و نه آبی و نه سبزه‌ای، بلكه خاك ندارد، از خاك گچ و جال و رمل تركیب یافته و بلكه قبرستان و محلّ مار و مور است، مع‌ذلك روحانیّتی محسوس می‌شود كه در باغات كربلا و كاظمین و انهار جاریه‌ای كه در آن‌ها است ادراك نمی‌شود. قال عليّ [علیه السلام] في حقّها: ما أروَحَ ظَهرَك و ما أطیَبَ بَطنَك! 🔹و گاهی كه جنازه‌ای از رفقا به وادی می‌بردیم برای دفن، آرزو می‌كردیم كه در آن قبر ما بخوابیم، خصوصاً در فصل گرمی هوا؛ بس كه آن قبر نظیف و پاكیزه بود و تمام كندهٔ او عوض خاك، رمل برّاق و دُرّ ریزه بود و چون رطوبت نداشت همه چیز او پاكیزه بود. هوا صاف و زمین پاك. 🔹طرف غروب و طلوع صبح روحانیّت غریبی احساس می‌شد. گویا از باطن او كه وادی‌السلام و بهشت برزخ است به حسب اَخبار، نسیمی به دنیا و ظاهر آن وزیدن داشت. و چون این ارض روحاً مجمع روحانیّین و مجاور مرقد رئیس روحانیّین بود، محبوب ارواح صافیه شده بود. 🔹 به طوری محبوب شده بود كه یاد وطن اصلی را نمی‌كردیم، بلكه كلّیهٔ ایران از یادم رفته بود. حتّی وقتی در خواب دیدم كه حاجی آمده از ولایت و می‌خواهد مرا با خود ببرد و آخوند هم می‌خواهد که مرا ببرد. و من از غصّه و وحشتِ مفارقت نجف از جا پریدم و بیدار شدم و خدا را شكر كردم كه در خواب بوده و إن‌شاءالل‍ه به بیداری رخ نخواهد داد. و چون محتمل بود كه از رؤیای صادقه باشد و وقتی تحقّق خارجی پیدا كند، در فكر آن تقصیری بودم كه برای آن در خواب عذر من را خواسته‌اند. 🔹 فكرم به این‌جا كشید كه خواب من در نجف در همه‌وقت روی نمد و حصیر بود و بالاپوش فقط عبا بود. هم‌مباحثه‌ای داشتم كه اهل [و] عیال داشت؛ گفت: لااقل دوشكی برای خود بساز كه زیرت نرم باشد و خرجی هم ندارد، چو[ن] پنبهٔ همین لحاف كهنه‌ای كه در میان این دلابچه مانده [را] به حلّاج بده بزند به نیم قران، و سه قران هم بده رویه و آستر بگیر و بیار به اهل خانه بده، دوشكی برای تو بسازند. و من همین كار را روز قبل كرده ‌بودم و شب آن خواب را دیدم. صبح زود رفتم به درِ خانهٔ هم‌مباحثه كه دوشك نسازید كه من به روی او نمی‌خوابم ... علی [علیه السلام] چنین فهمانید كه یا روی دوشك خوابیدن و یا به نجف ماندن است! 🔹 و من زمین و رمل نجف را به تخت سلطانی نمی‌دهم؛ تا چه رسد به این دوشک سه‌قرانی که پنبهٔ او از عهد نوح است!» 📚 (سیاحت شرق، ص۳۱۷ - ۳۲۰ از چاپ امیرکبیر) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0031-KharejFeq-14021026.MP3
47.33M
🔊| ادامه مبحث طهارت خبثی/ مروری بر مباحث گذشته در مورد انحاء تمسک به روایت/ نکاتی در مورد کتب فقه منصوص/ توضیحی مفصل از مباحث متعدد فقه معاملات از منظر تأثیر بسزای شهرت در استنباط/ اشاره ای به مسأله فقه نظام/ نقش شهرت در مقام استنباط، نقشی حداکثری 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 26/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b