eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
574 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مراسم عزاداری مجازی دهه اول محرم ▪️سخنران: حضرت آیت الله مصباح یزدی با مداحی مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ▪️زمان: از جمعه اول محرم 1442 هر روز،پس از نماز ظهر و عصر به مدت ده روز 📌آدرس اینستاگرام 👇 👇 https://instagram.com/mesbahyazdi_ir?igshid=q8fty19rn5fs ▪️مکان: 🏴 @mesbahyazdi_ir @fater290
🌐 برای حیات اسلامی جامعه 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۳/۱۱/۲۷ ✅امروز ۱۳۰۰ سال یا بیشتر از شهادت حضرت اباعبدالله (علیه‌السّلام) میگذرد و روزبه‌روز این داستان برجسته‌تر و زنده‌تر شده. این داستان در بطن خود دارای یک مضامینی است که این مضامین برای حیات اسلامی جامعه ضروری است. اگر این مضامین گسترش پیدا نمیکرد، از اسلام و از قرآن و از حقایق معارف اسلامی هم امروز خبری نبود. @fater290
❄️استفاده از نظر دیگران در خودشناسی 👈راهکاری عملی برای مراقبه 🔰استاد علی فرحانی 🔰🔰🔰🔰🔰 ✅گاهی اوقات انسان در مورد خودش قاطع می شود که فلان حالت خوب نفسانی را دارد. اما اگر خودش را به محاکمه عرف بگذارد و نظرات آنها را بپرسد، جهل مرکبش از بین می رود و واقع بین می شود. مثلا بچه گاهی در مورد پدرش چنین نظر می دهد که پدرم همیشه عصبانی است و یا همیشه توی خودش است. از این جملات می توان به خود، شناخت بیشتری پیدا کرد. بعد می بیند که علاوه بر بچه، پدر، مادر، رفقا و ... همین مطلب را می گویند. این سبب می شود که قطع او و جهل مرکب او از بین برود و واقع بینی ایجاد شود. ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 🌀0.5مگ ⏰2:19دقیقه 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/estafade-az-orf-dar-khodshenasi.mp3 @fater290
💢برنامه زندگی 👈قیام همگانی در هر روز و در هر سرزمین 🔰امام خمینی (ره) 🔺مگر نه آن است که دستور آموزنده «کُلُّ یَومٍ عاشُورا و کُلُّ اَرضٍ کَربَلاء» باید سرمشق امت اسلامی باشد. قیام همگانی در هر روز و در هر سرزمین، عاشورا قیام عدالت‌خواهان، با عددی قلیل و ایمانی و عشقی بزرگ، در مقابل ستمگران کاخ‌نشین و مستکبران غارتگر بود و دستور آن است که این برنامه است در هر روز و در هر سرزمین.... این دستور آموزنده، تکلیفی است و مژده‌ای. تکلیف از آن جهت که مستضعفان، اگر چه با عده‌ای قلیل، علیه مستکبران، گرچه با سازوبرگ مجهز و قدرت شیطانی عظیم، مامورند چونان سرور شهیدان قیام کنند. و مژده که شهیدان ما را در شمار شهیدان کربلا قرار داده است؛ و مژده که شهادت رمز پیروزی است. ۱۷شهریور، مکرر عاشورا و میدان شهدا، مکررِ کربلا و شهدای ما، مکررِ شهدای کربلا و مخالفان ملت ما، مکررِ یزید و وابستگان او هستند. کربلا کاخ ستمگری را با خون درهم کوبید؛ و کربلای ما کاخ سلطنت شیطانی‌ را فرو ریخت. اکنون وقت آن است که ما که وارثان این خونها هستیم و بازماندگان جوانان و شهدای به خون خفته هستیم از پای ننشینیم تا فداکاری آنان را به ثمر برسانیم. 📚صحیفه ج۹ص۴۴۵ 📌پ.ن: ما در مجالس عزای اباعبدالله تبیین می کنیم که عاشورا در کربلا تمام نشد، بلکه هر روز و هر لحظه یا در صف یزیدیم و یا در صف اباعبدالله. اما باید این نکته را هم اضافه کنیم که تنها ، است و هر جریان دیگری چه حوزوی و چه غیرحوزوی که همراه با انقلاب نیست، در صف اباعبدالله نیست. @fater290
♨️ایفای نقش در لحظه ی مناسب 🔰رهبر معظم انقلاب ۸۸/۱/۲۶ ✅این که گفتند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به معنای این است که زمان میگذرد، اما حوادث جاری در زندگی بشر، حقایق آفرینش دست نخورده است. در هر دوره‌ای انسانها نقشی دارند که اگر آن نقش را بدرستی، در لحظه‌ی مناسب، در زمان خود ایفاء کنند، همه چیز به‌سامان خواهد رسید، ملتها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد. 📌پ.ن: درس عاشورا این است که حوزه علمیه نیز امروز باید نقش خود را بشناسد و تا دیر نشده، آن را محقق کند و نقش حوزه، به روز آوری اسلام برای عصر حاضر در راستای تمدن نوین اسلامی است و سه مقدمه اصلی آن: تهذیب، علم و بصیرت است. @fater290
♨️ مجموعه جلسات دهه اول محرم ✅موضوع: ابتلائات مومن 🔰استاد علی فرحانی 👈 جلسه ، شب سوم محرم، شنبه 99/6/1 ⬇️لینک دانلود صوت + روضه حضرت رقیه 🌀8.75مگ ⏰38:14دقیقه 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ebtelaate-moamen-moharram99-booeenzahra/03-ebtelaate-moamen-99.6.1.mp3 @fater290
♨️ مجموعه جلسات دهه اول محرم ✅موضوع: ابتلائات مومن 🔰استاد علی فرحانی 👈 جلسه ، شب چهارم محرم، شنبه 99/6/2 ⬇️لینک دانلود صوت + روضه حضرت حرّ 🌀6.70مگ ⏰29:15دقیقه 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ebtelaate-moamen-moharram99-booeenzahra/04-ebtelaate-moamen-99.6.2.mp3 @fater290
♨️مادیت عملی و اخلاقی در نهایت منجر به مادیت اعتقادی میشود / خداشناسي، جوّ روحي و عملي مساعدي لازم دارد. 🔰استاد شهید مطهری 🔅همانطور که مادّيت اعتقادي منجر به مادّيت اخلاقي مي‌‌‌‌‌شود، مادّيت عملي و اخلاقي نيز در نهايت امر منجر به مادّيت اعتقادي مي‌‌‌‌‌شود؛ يعني همان طور که فکر و انديشه بر روي اخلاق و عمل اثر مي‌‌‌‌‌گذارد، اخلاق و عمل نيز روي فکر و اعتقاد و انديشه اثر مي‌‌‌‌‌گذارد. 🔅ممکن است سؤال شود چه رابطه‌‌‌‌‌اي ما بين عمل و فکر هست؟ مسأله فکر از مسأله عمل مجزّاست. ممکن است انسان جوري فکر کند و نظام فکري‌‌‌‌‌اش ثابت بماند، امّا عمل و اخلاقش مطابق آن نباشد و به نحو ديگري سير کند. 🔅جواب اين است که ايمان و اعتقاد، يک فکر مجرّد و خشک نيست که گوشه‌‌‌‌‌اي از ذهن را اشغال کند و با ساير قسمتهاي هستي انسان سر و کاري نداشته باشد. در بين افکار انسان، افکار بي‌‌‌‌‌ارتباط به عمل، بسيار است، مانند افکار و اطّلاعات رياضي انسان و قسمتهاي بسياري از اطّلاعات طبيعي و يا جغرافيايي. امّا بعضي از افکار است که وقتي در انسان پيدا شد، به حکم اينکه با سرنوشت انسان پيوند دارد، مي‌‌‌‌‌خواهد بر سراسر وجود انساني تسلّط يابد و همه را در قبضه خويش قرار دهد؛ هنگامي که پيدا مي‌‌‌‌‌شود، زنجيروار يک عدّه انديشه‌‌‌‌‌هاي ديگري را به دنبال خويش مي‌‌‌‌‌آورد و خطّ مشي انسان را عوض مي‌‌‌‌‌کند. ... مسأله خدا عيناً همان «الف» مکتبي است که انسان وقتي گفت، بلافاصله بعدش بايد بگويد «ب» و به ترتيب ساير الفباي معرفت به دنبال آن. 🔅انسان وقتي خدا را پذيرفت بايد بپذيرد که خدا عالم السّرّ و الخفيات است، قادر مطلق است، حکيم علي الاطلاق است، عبث و بيهوده درکار او وجود ندارد؛ پس، از خلقت انسان نيز هدف و غرضي درکار است و بيهوده نيست. قهراً اين فکر به دنبال مي‌‌‌‌‌آيد: آيا زندگي انسان به همين حيات و زندگي محدود است و يا اينکه انسان تکليف و وظيفه ديگري دارد؟ آيا آن که انسان را آفريده است، وظيفه‌‌‌‌‌اي را هم به عهده او گذاشته است يا اينکه نگذاشته است؟ و اگر وظيفه‌‌‌‌‌اي هست، آن وظيفه چيست و چگونه بايد رفتار کرد؟ 🔅اين است «الفي» که تا آخر گريبان انسان را رها نمي‌‌‌‌‌کند، مگر اينکه سراپاي زندگي خود را تسليم اين «الف» کند؛ يعني اين خطّ سيري است که «الف خدا» براي انسان معين مي‌‌‌‌‌کند. 🔅روي اين حساب است که خداشناسي، جوّ روحي و عملي مساعدي لازم دارد و اگر جوّ روحي و عملي مساعدي نبود، همان ريشه اصلي نيز خشک مي‌‌‌‌‌گردد؛ همچون بذري که در زميني افشانده مي‌‌‌‌‌شود که اگر محيط مساعد نباشد فاسد مي‌‌‌‌‌گردد و از بين مي‌‌‌‌‌رود. 🔅توحيد اقتضا مي‌‌‌‌‌کند يک زمينه آماده روحي را براي تعالي. توحيد مقتضي تعالي روحي است؛ مي‌‌‌‌‌خواهد روح را برتري دهد و با هدفهاي حيات و خلقت سازگاري دهد و به همين جهت در قرآن کريم همه سخن از قابليت و پاکي و استعداد است؛ مي‌‌‌‌‌گويد: «هدي للمتّقين» هدايت است براي پرهيزکاران. «لتنذر به من کان حيا» قرآن براي اين است که تو به وسيله آن زنده‌‌‌‌‌ها را اعلام خطر کني. 🔅از طرف ديگر، عصيانهاي اخلاقي و عملي، روح را از آن مقام قدس والا تنزّل مي‌‌‌‌‌دهند و لذا اين فکر و آن عمل دو نيروي متضاد با يکديگرند. نه تنها در مفاهيم مقدّس مذهبي مطلب اينچنين است، بلکه در تمام مفاهيم مقدّس، ولو غير مذهبي، مطلب به همين منوال است. شرافت و شهامت و شجاعت‌‌‌‌‌ روح در همه کس رشد نمي‌‌‌‌‌کند. عزّت و آزادگي و عدالتخواهي و خيرخواه بشر بودن در همه کس رشد ندارد. در انسان شهوتران و عياش، اينها رو به زبوني و فرسودگي مي‌‌‌‌‌روند؛ در انسان از خود گذشته و از تن رهيده رشد مي‌‌‌‌‌کنند، و لذا در آنجا که انسان به شهوت و عيش و نوش گراييده است، همه سجاياي انساني مرده است و انسان در لجن سيئات اخلاقي فرو رفته است و بدان سبب جامعه و انسانها در راه سقوط مي‌‌‌‌‌افتند. 📚علل گرایش به مادیگری 📌پ.ن: معمولا در رابطه بین علم و عمل، تاثیر علم بر عمل بیان می شود. شهید بزرگوار در این عبارات، تاثیر عمل بر علم و اعتقاد را بیان می کند. این نکته از جهت تربیتی آثار زیادی دارد و یکی از علل وقوع حادثه عاشورا را نیز می توان از این زاویه بررسی کرد. همچنین توجه به این نکته برای کسانی که به دنبال یادگیری علوم توحیدی همچون فلسفه و عرفان هستند، بسیار حائز اهمیت است. @almorsalaat
📚علل گرایش به مادیگری 🔰استاد شهید مطهری ✅آنچه در کشورهای غربی درچند قرن اخیر اتفاق افتاد این بود که سرنوشت این کشورها از یک تسلط همه جانبه کلیسا بر امور مختلف جوامع، به یک سکولاریسم و نفی خدا در زندگی و محدودیت دین، کشیده شد. شهید مطهری در این کتاب عوامل مختلف این گرایش به مادیگری را بررسی میکند. ✅ از وجوه اهمیت این کتاب این است که یکی از عوامل مهم در مادیگرایی غرب، اعمال، عقاید و رفتار در آن دوره است. لذا مناسب است که این کتاب را مطالعه کنیم و بدانیم که رفتار و منتسبین به دین در جامعه چه تاثیرات منفی بر عقاید سایر مردم می گذارد و سعی کنیم که از آن ها احتراز کنیم. ⬇️لینک دانلود کتاب👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/lib/shahidmotahari/elale-gerayesh-be-maddigari.pdf @fater290