eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 بخشی از مقدمه کتاب علل گرایش به مادی گری شهید مطهری 🔅 موضوع اصلي بحث اين کتاب، يعني اثبات يا انکار خدا، قطعا حسّاس‌‌‌‌‌ترين و شورانگيزترين موضوعي است که از فجر تاريخ تاکنون انديشه‌‌‌‌‌ها را به خود مشغول داشته و مي‌‌‌‌‌دارد. 🔅موضع انسان در اين مسأله، در تمام ابعاد انديشه‌‌‌‌‌اش و در جهان‌‌‌‌‌بيني او و ارزيابيهايش از مسائل و در جهت گيريهاي اخلاقي و اجتماعي‌‌‌‌‌اش تأثير و نقش تعيين کننده دارد. گمان نمي‌‌‌‌‌رود هيچ انديشه‌‌‌‌‌اي به اندازه اين انديشه «دغدغه آور» باشد. 🔅هر فردي که اندکي با تفکر و انديشه سر و کار داشته است، لااقل دوره‌‌‌‌‌اي از عمر خويش را با اين «دغدغه» گذرانده است. 🔅تا آنجا که من از تحوّلات روحي خودم به ياد دارم از سنّ سيزده سالگي اين دغدغه در من پيدا شد و حسّاسيت عجيبي نسبت به مسائل مربوط به خدا پيدا کرده بودم. پرسشها- البتّه متناسب با سطح فکري آن دوره- يکي پس از ديگري بر انديشه‌‌‌‌‌ام هجوم مي‌‌‌‌‌آورد. 🔅 در سالهاي اوّل مهاجرت به قم که هنوز از مقدّمات عربي فارغ نشده بودم، چنان در اين انديشه‌‌‌‌‌ها غرق بودم که شديداً ميل به «تنهايي» در من پديد آمده بود. 🔅وجود هم حجره را تحمّل نمي‌‌‌‌‌کردم و حجره فوقاني عالي را به نيم حجره‌‌‌‌‌اي دخمه مانند تبديل کردم که تنها با انديشه‌‌‌‌‌هاي خودم بسر برم. در آن وقت نمي‌‌‌‌‌خواستم در ساعات فراغت از درس و مباحثه به موضوع ديگري بينديشم، و در واقع، انديشه در هر موضوع ديگر را پيش از آنکه مشکلاتم در اين مسائل حل گردد، بيهوده و اتلاف وقت مي‌‌‌‌‌شمردم. 🔅مقدّمات عربي و يا فقهي و اصولي و منطقي را از آن جهت مي‌‌‌‌‌آموختم که تدريجاً آماده بررسي انديشه فيلسوفان بزرگ در اين مسأله بشوم. 🔅به ياد دارم که از همان آغاز طلبگي که در مشهد مقدّمات عربي مي‌‌‌‌‌خواندم، فيلسوفان و عارفان و متکلّمان- هر چند با انديشه‌‌‌‌‌هايشان آشنا نبودم- از ساير علما و دانشمندان و از مخترعان و مکتشفان در نظرم عظيم‌‌‌‌‌تر و فخيم‌‌‌‌‌تر مي‌‌‌‌‌نمودند تنها به اين دليل که آنها را قهرمانان صحنه اين انديشه‌‌‌‌‌ها مي‌‌‌‌‌دانستم. 🔅دقيقاً به ياد دارم که در آن سنين که ميان 13 تا 15 سالگي بودم، در ميان آن همه علما و فضلا و مدرّسين حوزه علميه مشهد، فردي که بيش از همه در نظرم بزرگ جلوه مي‌‌‌‌‌نمود و دوست مي‌‌‌‌‌داشتم به چهره‌‌‌‌‌اش بنگرم و در مجلسش بنشينم و قيافه و حرکاتش را زير نظر بگيرم و آرزو مي‌‌‌‌‌کردم که روزي به پاي درسش بنشينم، مرحوم «آقا ميرزا مهدي شهيدي رضوي» مدرّس فلسفه الهي در آن حوزه بود. آن آرزو محقّق نشد، زيرا آن مرحوم در همان سالها (1355 قمري) در گذشت. 🔅پس از مهاجرت به قم گمشده خود را در شخصيتي ديگر يافتم. همواره مرحوم آقا ميرزا مهدي را بعلاوه برخي مزاياي ديگر در اين شخصيت مي‌‌‌‌‌ديدم؛ فکر مي‌‌‌‌‌کردم که روح تشنه‌‌‌‌‌ام از سرچشمه زلال اين شخصيت سيراب خواهد شد. 🔅اگر چه در آغاز مهاجرت به قم هنوز از «مقدّمات» فارغ نشده بودم و شايستگي ورود در «معقولات» را نداشتم، امّا درس اخلاقي که وسيله شخصيت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته مي‌‌‌‌‌شد و در حقيقت درس معارف و سير و سلوک بود نه اخلاق به مفهوم خشک علمي، مرا سرمست مي‌‌‌‌‌کرد. بدون هيچ اغراق و مبالغه‌‌‌‌‌اي اين درس مرا آنچنان به وجد مي‌‌‌‌‌آورد که تا دوشنبه و سه شنبه هفته بعد خودم را شديداً تحت تأثير آن مي‌‌‌‌‌يافتم. 🔅بخش مهمّي از شخصيت فکري و روحي من در آن درس- و سپس در درسهاي ديگري که در طي دوازده سال از آن استاد الهي فرا گرفتم- انعقاد يافت و همواره خود را مديون او دانسته و مي‌‌‌‌‌دانم. راستي که او «روح قدسي الهي» بود. @fater290 🔉 👇👇
4_5890891359811797942.mp3
584.6K
🎙لزوم هدف داشتن در حوزه 💢 پیشنهاد میکنم که هر هفته مقدمه شهید مطهری بر کتاب علل گرایش به مادیگری را مطالعه کنید. 🔰استاد علی فرحانی @fater290
🔺درس و استاد علی فرحانی امروز (شنبه) ساعت ۱۴ در موسسه مفتاح برگزار می شود. 👈لطفا به سایر اعضای کلاس نیز اطلاع دهید. @fater290
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
شهید مطهری و لزوم داشتن مساله و دغدغه در مسیر علمی.mp3
34.02M
❇️ جلسه گرامیداشت #صدمین_سالگرد_میلاد استاد مطهری 🎙سخنران: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع:«#شهید_مطهری و #لزوم_هدف_و_دغدغه داشتن در مسیر علمی» 🏫 در جمع طلاب #مدرسه_علمیه_ائمه_اطهار علیهم السلام 🗓 تاریخ 1398/11/13 #استاد_هاشمی #اساتید_بینش #صدمین_سالگرد_میلاد #هدف #شهید_انقلاب #دهه_فجر @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
farhang-98.11.19.mp3
20.86M
💠فقه فرهنگ روابط اجتماعی 👈جلسه ۹۸/۱۱/۱۹ 🔰استاد علی فرحانی @fater290
taadol-98.11.19.mp3
9.66M
🔉🔉 🔅تعادل و تراجیح امام خمینی 👈جلسه ۹۸/۱۱/۱۹ 🔰استاد علی فرحانی @fater290
💠حقیقتاً حوزه‌های علمیه، قوام اصلی و ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. 🔰رهبر معظم انقلاب ۶۸/۳/۲۲ 📌حقیقتاً حوزه‌های علمیه، اصلی و مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. سالهاست که من با قشر و نسل شما قلباً و روحاً پیوند و انس دارم. شما مایه‌ی امید هستید. 📌آینده متعلق به شما و در دستهای شماست. دل و دست و مغز و روح و زبان گویای شماست که آینده‌ی کشور و انقلاب و حتّی آینده‌ی اسلام و مسلمین را طراحی میکند و میسازد. @fater290
📌 ظاهر و باطن نماز 🔰امام خمینی ره 🔹بدان که از برای نماز غیر از این صورت، معنایی است و غیر از این ظاهر باطنی است ؛ و چنانچه ظاهر را آدابی است که مراعات ننمودن آنها یا موجب بطلان نماز صوری یا نقصان آن گردد، همینطور از برای باطن آدابی است قلبیه باطنیه که با مراعات ننمودن آنها نماز معنوی را بطلان یا نقصان دست دهد؛ چنانچه با مراعات آنها نماز دارای روح ملکوتی شود. 🔹و ممکن است پس از مراقبت و اهتمام به آداب باطنيه قلبيه، شخص مصلی را نصیبی از سر الهی نماز اهل معرفت و اصحاب قلوب حاصل شود که آن قرة العين اهل سلوك و حقیقت معراج قرب محبوب است. 📚آداب نماز @fater290
✅یک 💠امروز در کلاس درس این سوال ذهنم را مشغول کرد که: ⁉️ نسبت بین حوزه انقلابی و اندیشه های علمی امام خمینی (ره) چیست؟ آیا بدون اعتقاد به نظریات علمی حضرت امام (ره)، حوزه انقلابی امکان تحقق دارد؟ ✅ شاید برای پاسخ به این سوال باید مشخص کرد که اساسا تاثیر اندیشه های علمی امام، اعم از عرفان، فلسفه، اصول، فقه و ... در تحقق انقلاب اسلامی ایران چیست؟ 💬اگر پاسخی به ذهنتان رسید برای بنده ارسال کنید. @ebrahimi845 🔰 امیدوارم که به مناسبت ۲۲بهمن بتوانم یادداشتی در این موضوع بنویسم. @fater290
المرسلات
✅یک #سوال_مهم 💠امروز در کلاس درس این سوال ذهنم را مشغول کرد که: ⁉️ نسبت بین حوزه انقلابی و اندیشه
💬 : وحیدرضا 🔸در مورد مطلبی که در کانال فاطر زدید اتفاقا بنده هم چند وقتی است دغدغه ذهنی پیدا کرده ام. اگر معتقدیم که انقلاب اسلامی فعل الله و اراده الهی ست، اگر معتقدیم که امام زمان عج امام حیّ فعال و نه منفعل در نظام هستی است نه آن امام جزیره خضرا نشین بلکه امامی که اراده خدا به قلب نازنین اش هبوط میکند و تکامل بشریت را به پیش میبرد. 🔸باید رهبری این انقلاب هم به دست کسی باشد که نزدیک ترین اندیشه و ملکات را نسبت به وجود مقدس امام زمان علیه السلام دارا باشد. والعجب کل العجب از کسانی که دم از انقلاب و انقلابی گری میزنند و هنوز با فلسفه و عرفان امام ره خو نگرفته اند. چگونه ممکن است رهبری جماعت ایتام آل رسول صلوات الله علیه و آله به دست کسی داده شود که در اصلی ترین معارف یعنی نظام اندیشه توحیدی در مسیر صحیح نباشد؟ @fater290
هدایت شده از .....||| آوای خِرَد |||.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله 🔻امثال من اگر هم ادعا کنند که مطهری را شناخته اند، گزافه ای بیش نگفته اند. 🔻نه قصد غلو داریم و نه چیزی از این تمجیدها نصیبمان می شود. اما روی حساب اینکه هر چه دارم از مطهری دارم نمی توانم نگویم. 🔻وقتی دکتر مهدوی دامغانی استاد دانشگاه های هاروارد، پنسیلوانیا و کمبریج را می بینم که در فراق مطهری اینگونه اشک می ریزد، لااقل می فهمم که چرا نمی تواند جلوی خود را بگیرد. 🔻به راستی مطهری که بود؟ 🔸بار ها گفته ام که امروز در انقلاب یک مطهری نیاز داریم. ✍علی خردمردی @alikheradmardii
🔴 انقلاب اسلامی یعنی شما می توانید خلیفَةُ الله شوید 🔴 🔹 یعنی چه؟! یعنی آن انقلابی که مردم را ابتدا تکان دهد و بگوید: شما مثل حیوانات نیستید که یک عمر محدودی داشته باشید و فقط فکر شکم و لذایذ مادی باشید؛ شما خیلی عزیزید! شما امکان این را دارید که «خَلِیْفَةُ اللهِ» شوید؛ می‌توانید به مقامی برسید که همه خدا در مقابل شما خضوع کنند و به خدمتگزاری شما افتخار کنند! 🎙 ۹۸/۶/۵ 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از فقه الخمینی
| درس خارج اصول/ مبحث ضد 👈جلسه اول: ۹۵/۲/۲۲ 🔰استاد آیت الله فرحانی ✍ مقرر: محسن ابراهیمی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔺در ابتدای امر دو مسئله باید رسیدگی شود. اولا: مسئله ضد مسئله ای لفظی است یا عقلی؟ ثانیا: آیا مسئله ضد مربوط به کدام علم است؟ آیا این مسئله اصولی است یا فقهی است یا مربوط به مبادی احکامی است؟ ملاک این مسائل را قبلا در مقدمه واجب بررسی کردیم و نظرات مختلف نقد و بررسی شد. در اینجا به اختصار بیان می کنیم. جناب آخوند هم در کفایه این دو مسئله را احتمالا اعتمادا به مقدمه واجب، در این جا مطرح نکرده اند. ✅عقلی یا لفظی بودن مسئله ضد 🔸آخوند خراسانی در مقدمه واجب در مورد لفظی یا عقلی بودن مسئله بیان کردند که اینطور نیست که ما فقط با وجوبی که مستفاد از دلیل لفظی باشد کار کنیم. بحث اختصاصی به وجوبی که از دلیل لفظی بدست آید ندارد و آنچه محل بحث ماست اقتضای وجوب بما هو وجوب است. این وجوب از هر جایی که بدست آمده باشد. چه از حکم عقل باشد و چه اجماع و چه دلیل لفظی. در مقدمه واجب می گوییم که آیا وجوب (بما هو وجوب) ذی المقدمه اقتضای وجوب مقدمه را دارد؟ 🔸در این بحث نیز ایشان همان مبنا را ادامه می دهند و می فرمایند که در اینجا هم بحث در این است که آیا وجوب شی مقتضی نهی از ضد عام و یا خاص آن است یا نه؟ لذا این بحث یک مسئله عقلی است و حرف ایشان صحیح است. ✅فقهی یا اصولی یا مبادی احکام بودن مسئله ضد 👈تقریر فقهی بودن مسئله 🔸در مورد فقهی یا اصولی بودن مسئله، برخی بیان کردند که بحث بر سر وجوب و حرمت است و این وجوب و حرمت از هر جا که بدست آمده باشد، اما یک حکم شرعی است و حکمی برای فعل مکلف بیان می شود. لذا این مسئله فقهی است. همانند اینکه در فقه درباره وجوب صلاه یا حرمت خمر بحث می شود. 👈نظر محقق نائینی در فقهی نبودن و اصولی بودن مسئله 🔸محقق نائینی جواب دادند که در فقه اگر درباره وجوب صلاه یا حرمت خمر بحث می شود، فقهی است چون صلاه و خمر عنوان خاص است. اما وجوب مقدمه یا حرمت ضد، عناوینی انتزاعی هستند و یک عنوان خاص نیست. لذا فقهی نیست. 👈اشکال به محقق نائینی 🔸برخی به محقق نائینی اشکال کردند که در فقهی یا اصولی بودن مسئله لازم نیست که عنوان خاص یا عام وجود داشته باشد. در فقه هم در مباحثی مانند وجوب وفای به عهد یا نذر یا یمین و یا امر به معروف و نهی از منکر و.... عناوین عامی هستند که متعلقات متفاوتی دارند. 👈نظر مختار در فقهی نبودن مسئله 🔸اما در فقهی نبودن مسئله باید چنین گفت که همان مسئله اول، که بحث شد که مسئله عقلی است یا لفظی، تکلیف فقهی نبودن را نیز مشخص می کند. در آنجا بیان شد که بحث بر سر لازمه وجوب بما هو وجوب است و می خواهیم مشخص کنیم که آیا وجوب ذی المقدمه ملازمه ای با وجوب مقدمه دارد یا خیر؟ و همچنین در ما نحن فیه آیا وجوب شئ ملازمه ای با حرمت ضد آن شئ دارد؟ پس بحث در مورد مشخص کردن حکم فعل مکلف نیست. بلکه بحث در ملازمه عقلی است. پس بحث فقهی نیست. 👈دلیل اینکه مسئله از مبادی احکام نیست 🔸برای اینکه اصولی بودن مسئله مشخص شود، باید بیان کنیم که این مسئله از مبادی احکام نیز نیست. برخی این مسئله را از مبادی احکامی دانسته اند. 🔸اولا باید مشخص کنیم که منظور از مبادی احکام چیست؟ آیا مبادی احکام غیر از علم اصول فقه است؟ محقق خوئی در جواب این نظر می فرمایند: مبادی، یا مبادی تصوری است و آن مشخص کردن مفهوم موضوعات و محمولات به کار رفته در علم است که مثلا حرمت به چه معناست؟ وجوب به چه معناست؟ و ... که این نوع مبادی، نیاز به علمی جداگانه ندارد. بلکه در ابتدای هر علمی مبادی تصوری مشخص می شود. و واضح است که بحث ضد از مباحث تصوری نیست. یا منظور از مبادی، مبادی تصدیقی است. به معنای آنچه که قبل از علم فقه باید مشخص شود تا اینکه بتوان به حکم شرعی رسید. تمام گزاره ها و مسائل اصولی از جنس مبادی تصدیقی احکام هستند. با این دیدگاه، مبادی احکام علم جداگانه ای غیر از اصول فقه نیست. 🔸ثانیا: سلمنا که در مبادی احکام، از حالات حکم شرعی بحث می شود و این بحث غیر از علم اصول است. اما ما نحن فیه که بحث از ثبوت ملازمه است، ارتباطی به حالات حکم شرعی ندارد و غیر از آن است. لذا در هیچ صورتی این مسئله از مبادی احکامی نخواهد بود. 🔸آیت الله سبحانی در المحصول در رابطه با این دیدگاه بیاناتی دارند. ما این مطلب را در مقدمه ی واجب به تفصیل رسیدگی کردیم. لذا در اینجا به همین اختصار اکتفاء می کنیم. ✅آیا بحث از ملازمه بحثی اصولی است؟ 🔸تا اینجا مشخص شد که بحث ضد، اولا: بحث از ملازمه است. ثانیا: فقهی نیست. ثالثا: از مبادی احکام نیست. در آخرین مرحله باید مشخص کنیم که آیا مناط مسئله اصولی، شامل بحث ملازمه می شود یا خیر؟ به عبارت دیگر تا به حال به طور سلبی بحث شد و بیان شد که این مسئله فقهی و مبادی احکامی نیست. حال باید به طور ایجابی مشخص شود که مسئله اصولی است. برخی گفته اند که این مسئله اصولی است، چون کبرای قیاس استنباط واقع می شود. ✅غیریت مسئله ضد از مسئله مقدمه واجب 🔺بحث دیگری است که لازم است انجام شود این است که تفاوت های این مسئله با مقدمه واجب چیست؟ چون در مسلک مقدمیت، در اثبات حرمت ضد، از بحث مقدمه واجب کمک گرفته شده است. لذا باید بحثی در غیریت این دو مسئله بشود. 🔉 صوت جلسه را از 👈اینجا👉 دانلود کنید. @fegh_alkhomeini
💠یوم الله ۲۲بهمن 🔺سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تنها حکومت اسلامی از زمان حکومت آقا امیرالمومنین (ع) و آقا امام حسن مجتبی (ع) تا کنون 🔺و سالروز طلوع ولایت خمینی کبیر سلام الله علیه، بزرگترین و برجسته ترین عالم اسلامی از زمان غیبت تاکنون 🌿🌿🌿مبارک باد. ⚡️⚡️انشالله فردا همه در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت خواهیم کرد. @feqh_alkhomeini
♨️ علم ... || ایمان ... 🔸علم به ما روشنايي و توانايي مي‌‌‌‌‌بخشد و ايمانْ عشق و اميد و گرمی 🔸علم ابزار مي‌‌‌‌‌سازد و ايمان مقصد 🔸علم سرعت مي‌‌‌‌‌دهد و ايمان جهت 🔸علم توانستن است و ايمانْ خوب خواستن 🔸علم مي‌‌‌‌‌نماياند که چه هست و ايمان الهام مي‌‌‌‌‌بخشد که چه بايد کرد 🔸علم انقلاب برون است و ايمان انقلاب درون 🔸علم جهان را جهان آدمي مي‌‌‌‌‌کند و ايمان روان را روان آدميت مي‌‌‌‌‌سازد 🔸علم وجود انسان را به صورت افقي گسترش مي‌‌‌‌‌دهد و ايمان به شکل عمودي بالا مي‌‌‌‌‌برد 🔸علم طبيعت‌‌‌‌‌ساز است و ايمان انسان‌‌‌‌‌ساز 🔸هم علم به انسان نيرو مي‌‌‌‌‌دهد، هم ايمان؛ اما علم نيروي منفصل مي‌‌‌‌‌دهد و ايمان نيروي متصل 🔸علم زيبايي است و ايمان هم زيبايي است؛ علم زيبايي عقل است و ايمان زيبايي روح؛ علم زيبايي انديشه است و ايمان زيبايي احساس. 🔸هم علم به انسان امنيت مي‌‌‌‌‌بخشد و هم ايمان؛ علم امنيت بروني مي‌‌‌‌‌دهد و ايمان امنيت دروني. 🔸علم در مقابل هجوم بيماريها، سيلها، زلزله‌‌‌‌‌ها، طوفانها ايمني مي‌‌‌‌‌دهد و ايمان در مقابل اضطرابها، تنهاييها، احساس بي‌‌‌‌‌پناهيها، پوچ‌‌‌‌‌انگاريها. 🔸علم جهان را با انسان سازگار مي‌‌‌‌‌کند و ايمان انسان را با خودش. 📚انسان و ایمان ص ۲۳ 📌 پ.ن: این جملات شهید در کتاب از زیباترین جملات ایشان است. به گمان بنده با توجه به قرائنی در همین عبارت و قرائن دیگری در کتاب، مراد از در این عبارت، است. @fater290
♨️ : تدریس ✅استاد علی فرحانی در ادامه تدریس کتاب شیخ انصاری در مدرسه فقهی امیرالمومنین (ع)، از روز دوشنبه ۹۸/۱۱/۲۱ تدریس مبحث را آغاز کردند. ✅به حول و قوه الهی و با توسل به روح پرفتوح رهبر عظیم الشان انقلاب، سعی میکنم صوت این جلسات را در همین کانال قرار دهم. @fater290
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
sire nabavi 3.mp3
25.27M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره_نبوی» ✳️ جلسه سوم 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
#استاد_ابراهیمی 💢 تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» 🔰حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰این دروس مربوط به کتاب «سیره امیرالمومنین» می باشد که در چهارمین دوره طرح کشوری بینش مطهر استان قم، در حال برگزاری است. این جلسات دارای نکات تکمیلی و قابل استفاده ای نسبت به کیفیت ورود در بحث سیره شناسی و افعال معصومین می باشد و برای دانشجویان و خصوصا طلاب عزیز پیشنهاد می شود. 🔷 استماع صوت این دروس خصوصا در شرایطی که نیاز به بررسی سیره معصومین در مواجهه با فتنه ها و مصلحت سنجی ها وجود دارد، سفارش می شود. 📌 در حال برگزاری در موسسه بینش مطهر قم، زمستان 98 📚 هشتمین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر #بینش_مطهر #شهید_مطهری #مرحله_دوم # #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
sire amir 1.mp3
24.5M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» ✳️ جلسه اول 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
sire amir 2.mp3
22.34M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» ✳️ جلسه دوم 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم