فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥دولتِ محدود در اندیشهی سیاسیِ جان لاک
◾️تفکر و نوشتههای پیشگامانهی لاک در مورد حقوق و شان برابر تمام انسانها منجر شد او به نقش پادشاهی فکر کند و به طور کلی نقش دولت. به عنوان یک تمرین فکری لاک از ما میخواهد تصور کنیم چه اتفاقی میافتاد اگر هیچ پادشاه یا دولتی وجود نداشت. لاک درک کرد که در چنین وضعیتی مشکل و به قول خودش زحمتآور خواهد بود که بخواهیم از حقوق خود دفاع کنیم یا اختلافات را حل کنیم. لاک توضیح میدهد مردم به این نتیجه خواهند رسید که راحتتر، کاراتر و منصفانهتر خواهد بود اگر که یک مکانیزم ثالث مستقل برای حل اختلافات تاسیس کنیم.
@amniatemeli
🔺«دفاع مقدس»
🔹به اعتقاد مقامات وقت ایران، انگیزه #صدام از حمله به ایران فراتر از تصرف بخشی از خاک این کشور و یا مناقشات مرزی بر سر اروند رود یا اختلاف بر سر جزایر سهگانه در خلیج فارس و امثال آن بوده، و صدام قصد براندازی و نابودی حکومت نوپای #جمهوری_اسلامی در ایران را داشته است. غیر از صدام که مدعی بود ظرف سه روز تهران را فتح خواهد کرد، برخی مقامات دیگر عراقی از جمله طه یاسین رمضان معاون اول نخست وزیر عراق در شروع جنگ اعلام کرد: «این جنگ به پایان نخواهد رسید، مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به طور کلی منهدم شود».
🔹از سوی دیگر #ارتش_بعث_عراق به مردم عادی و شهروندان غیر نظامی حملات هوایی و زمینی کرده و مال و جان و ناموس مسلمانان را در یک کشور اسلامی مورد #تعرض قرار داده است. بنابراین #دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج مردمی در برابر عراق، صرفاً دفاع از مرز جغرافیایی و آب و خاک یک کشور نیست؛ بلکه دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام است که در قالب یک حکومت در یکی از کشورهای جهان بر امور جامعه مسلمین تسلط یافته است. همچنین دفاع نیروهای مسلح ایران در برابر #تجاوز عراق، دفاع از مال و جان و ناموس مسلمانان در برابر متجاوزان است. از اینرو، این #دفاع، امری دینی و الهی و تکلیف شرعی است و در چارچوب وظایف دینی مسلمانان قابل تعریف است.
🔹سخنان #امام_خمینی (ره) که در سال ۱۳۶۶ بیان شده به خوبی نشانگر نوع نگاه ایرانیان به تقابل عراق و سایر کشورهای متخاصم با ایران است: «هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیو سیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یـا نظـارهگر صحنههـای ذلت و حقـارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجـب حق و فریضـه #دفـاع از مسلمانـان آمـاده نمـودهام و در انتظـار فوز عظیـم شهادتـم».
🔹همچنین پیام دیگر #امام_خمینی (ره) به خوبی بر این نوع نگاه گواهی میدهد: «ملت عزیز ایران هم، که در تمامی صحنهها خود را ملزم به ادای تکلیف الهی و دفاع از دستاوردهای آن میدانند، باید متوجه باشند که امروز پر کردن جبهههای نبرد از نیروهای آموزش دیده و آمادگی #دفاع از اسلام و ایران برای همه قشرها از اهم واجبات الهی است که هیچ چیز دیگر مانع از انجام آن نمیشود؛ که بحمدالله مردم به این وظیفه شرعی و مقدس خود به خوبی عمل کرده و میکنند... از ملت عزیز میخواهم که جبههها و پشت جبههها را گرم نگه دارند، تا با لطف و عنایت خداوند متعال و دعای خیر حضرت ولی امر - ارواحنا فداه - شاهد موفقیت بیشتر در انجام فریضه #دفاع الهی باشیم».
🔹اولین بار #امام_خمینی (ره)، رهبر مذهبی و سیاسی وقت ایران، در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۰ به مناسبت سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اصطلاح #دفاع_مقدس را در خلال سخنانی به کار برد، اما این عبارت ناظر به جنگ ایران و عراق نبود و دایرهای گستردهتر را دربرمیگرفت: «چنان که اینجانب و مسؤولین جمهوری اسلامی مکرراً اعلام نمودهایم، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیم احکام مقدس قرآن و اسلاماند؛ و به حکم قرآن مجید خود را برادر ایمانی تمام ملت های اسلامی و کشورهای مختلف از حیث فرهنگ و جغرافیا میدانند؛ و صلحجویی و زندگانی مسالمت آمیز را با تمام دولتها و ملتها طالب می باشند و تا دولتی به حریم کشور آنان تجاوز نکند و متعهد به احکام اسلام باشد، آن را برادر خود می دانند؛ و از همه کشورها و ملتها می خواهند که با هم متعهد و یکصدا در مقابل تجاوزگران، هر کس باشد، قیام کنند و خود را از چنگ جهانخواران نجات دهند؛ و نیز به حکم اسلام از تجاوز به حقوق و حدود خود #دفاع کرده و تجاوزگر را تأدیب نمایند و در این صورت است که هیچ قدرتی به فضل خداوند متعال نمیتواند آنان را از این #دفاع_مقدس باز دارد...».
@amniatemeli
44.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گمشده در آشوب
🔹روایتی مستند از اغتشاشات مهرماه زاهدان و خسارت های میلیاردی که تروریست ها و جریانات معارض و معاند به مردم شیعه و سنی سیستان وبلوچستان تحمیل کردند.
🔹حامیان و نفوذی های داخلی آشوب در جنوب شرق کشور چه کسانی هستند ؟
@amniatemeli
ما با یک جنگ نامنظم در منطقه روبه رو هستیم
دشمن با تمام امکانات یک جنگ ترکیبی را در منطقه طراحی کرد تا از افزایش قدرت بازیگران جهانی و منطقه ای مثل چین و روسیه و ایران و کنترل جاده ابریشم و کریدور شمال جنوب جلوگیری کند .
هنوز کسی نیامده ابعاد این جنگ ترکیبی هدفمند و هوشمند را در قالب یک پازل روشن کند
آمریکا در افغانستان و آسیای جنوبی و مرکزی و قفقاز در حضور خود یک بروزرسانی هوشمندانه ای انجام داد
چه بخواهیم چه نخواهیم بخشی از آثار این حضور متوجه ما خواهد بود
آمریکا با تحریک گسل های اختلاف برانگیز در حال امنیت زدایی از آسیای مرکزی است،راهبرد آمریکا ذهنیت سازی تعارض منافع میان این کشورهاست تا به جنگ منتهی شود وخواهد شد همان طور که ولادیمیر پوتین نسبت به آن هشدار داد
جنگ در آسیای مرکزی بدون شک اتفاق خواهد افتاد و این جنگ ،توسط آمریکا برنامه ریزی می شود و استراتژی آن ها اختلال محاسباتی در میان دولت های این منطقه است
طالبان در افغانستان یکی دیگر از ابزارهای هوشمند آمریکا برای امنیت زدایی از منطقه است.
طالبان ابزار هوشمند آمریکا است
حضور آمریکا در افغانستان به شکل هوشمندانه و دقیق وجود دارد ،بنابراین حضور آن ها افزایش داشته است .
سیاست های آبی طالبان در قوش تپه و کاهش سطح آب آمودریا امنیت زیست محیطی و امنیت آب شرب ترکمنستان و ازبکستان را برهم خواهد زد.
جنگ نرم طالبان در چیره سازی نظام خلافتی در برابر نظام ولایتی ایران ،همگرایی مذهبی و قومی در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و تاثیر گذاری بر آن ها ،تغییر بافت جمعیتی افغانستان و انتقال پشتو ها به فلات مرکزی افغانستان(منطقه ای که آب قوش تپه به آن خواهد رسید) و مساله مهاجرین که یک ابزار قدر و تهدیدِ در دست طالبان است ،کاهش نفوذ ایران در شیعیان افغانستان و قطع کردن این وابستگی همگی از آثار برنامه ترکیبی آمریکا در افغانستان است.
در قفقاز نیز بازی دوگانه آمریکا و اسرائیل نتیجه ای جز تقویت حضور آن ها در منطقه و تامین منافع کشورهای همسوی خود ندارد.
کریدور تاپی و کاسا ۱۰۰۰ در آسیای مرکزی و اتصال به آسیای جنوبی نیز از برنامه های آمریکا در منطقه است
کریدور هند _اسراییل نیز یکی دیگر از برنامه های آمریکا برای تضعیف محور روسیه چین و ایران بود.
این نقشه ها که در مناطق خاص خود امتداد میدانی دارد و توسط بازیگران منطقه ای پیگیری می شود آثار انگیزه های پنهان قدرتهای بزرگ غربی است و طبیعتا جدای از تعارض منافع منطقه ای که دارد در سطح کلان نیز از آثار متناسب با خود برخوردار است که این قسمت بر معادلات جهانی در موضوعات امنیتی و اقتصادی و انرژی قابل ارزیابی است.
ذهنیت تحلیلی استراتژیک می تواند نسبت تحولات منطقه ای و جهانی و معادلات سرنوشت ساز را ارزیابی کند و پیامدهای محیطی و جهانی آن و فرصت ها و تهدیدهای احتمالی که برای ما می تواند داشته باشد را روایت می کند.
اینکه ایالات متحده آمریکا در گوشه از افغانستان از سیاست های آبی طالبان حمایت کند باید بدانیم دقیقا این حرکت چه نسبتی با ایران و چین و روسیه دارد و قرار است چه پیامد ها و تهدید هایی را خلق کند .
باید بدانیم دقیقا چگونه باید جزئیات برنامه آمریکا در اوراسیا را در قالب یک پازل و فهم بهم پیوسته ارزیابی و تحلیل کنیم این شروع تفاوت تحلیل های استراتژیک و داستان سرایی های پوپولیستی است.
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحلیل خبرنگار مصری فرید ذکریا در شبکهCNN از دگرگونی و تغییرات آینده منطقه خلیج فارس
وستانیوز
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺اهداف آموزش سواد رسانهاي ايجاد تفكر خلاقانه، تفكر انتقادي و موشكافانه در افراد؛ استفاده از فناوري
🔺مركز تحقيقات سواد رسانهاي در اروپا سه فلسفه براي آموزش سواد رسانهاي را طرح ميكند:
الف) سواد رسانهاي، آموزشي براي زندگي در دنياي رسانههاي جهاني است؛
ب) قلب سواد رسانهاي، پرسش آگاهانه است؛
ج) سواد رسانهاي جايگزيني براي سانسور، تحريم يا سرزنش رسانهها است.
با مشخص شدن ضرورت سواد رسانهاي و ظرافت نهفته در رسانهها، بايد يادآور شد كه اولين گام براي آموزش سواد رسانهاي، شناخت ويژگيها يا همان ظرفيتهاي نهفته در رسانههاست. دومين گام اين است كه چگونه مخاطب براي مواجهه با رسانهها از ابزارهاي دوگانه مهارت و شايستگي استفاده كند.
هفت ـ سواد رسانهاي در جامعه
سواد رسانهاي در جامعه به معناي عكسالعمل شهروندان در قبال عملكرد رسانههاست. در واقع شهروندان ميتوانند به مشروعسازي گزينههاي سالم در رسانهها بپردازند. از اين منظر يك شهروند فعال همراه با سواد رسانهاي بالا ميتواند در جهت تغييرات اجتماعي مثبت، فعال باشد.
سواد رسانهاي به افراد ميآموزد پيام را توليد، تفسير و مناسبترين رسانه را براي ارتباط انتخاب كنند و سرانجام نقش بيشتري در توليدات رسانهاي داشته باشند. در بسياري از اوقات، جريان اطلاعات به صورت عمودي و از بالا به پايين است اما بايد جريان اطلاعات از اين حالت به صورت افقي در آيد و به يك رابطه دو طرفه بين مخاطب و رسانه تبديل شود، به گونهاي كه مخاطب در مبادله اطلاعات مشاركت داشته باشد.
هشت ـ دلايل فراگيري سواد رسانهاي
در عصر حاضر با ظهور وسايل ارتباط جمعي جديد، همه انسانها بيش از پيش مورد هجوم اطلاعات رسانهاي قرار دارند. حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهرهمندي از تفكر نقادانه و افزايش مهارتها و توانايي در برخورد با امواجِ فراگير، تنها از راه تكامل سواد رسانهاي ميسر ميشود. در هر حال سواد رسانهاي قصد هوشياري و اختياربخشي را به مخاطب دارد و در چنين عصري اين مهارتها پايه و اساس و آينده جامعه آگاه را تشكيل ميدهند و باعث تقويت و قدرتمند شدن ساختارهاي دموكراتيك جامعه ميشود.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رمز عاقبت به خیر نشدن برخی سیاسیون در جمهوری اسلامی از زبان شهید سلیمانی
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺مركز تحقيقات سواد رسانهاي در اروپا سه فلسفه براي آموزش سواد رسانهاي را طرح ميكند: الف) سواد رسا
🔺آنچه ضرورت دارد، اين است كه در برخورد با رسانهها موارد زير را مدنظر داشته باشيم و به راحتي تسليم پيامهاي رسانهاي نشويم:
اول ـ استفاده آگاهانه از رسانهها
آگاهي به مخاطب در مورد اينكه برنامه رسانهها چگونه تنظيم ميشود، چه چيزي در آن حذف يا اضافه ميشود و اينكه رسانهها چگونه دانش و درك ما را از جهان اطرافمان شكل ميدهند، از شيوههاي عمده در پيشبرد اهداف رسانهها در يك جامعه جهاني است.
دوم ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانهها
كسب توانايي زير سوال بردن صحت اطلاعاتي كه از رسانهها دريافت ميكنيم، موجب ميشود ما از مصرفكننده منفعل به مصرفكننده نقاد و تحليلگر تبديل و از مقاصد پنهان رسانهها آگاه شويم. با اين توانايي اهدافي را كه در پس گفتارها و تصاوير رسانهاي جهت القاي ارزش و ايدئولوژي خاصي نهفته است، تشخيص ميدهيم.
سوم ـ تحليل پيامها و اهداف رسانهها
اين مرحله در برگيرنده كسب دانش كافي درباره زمينههاي تاريخي و اقتصادي رسانهها، منافع و علايق آنها در حوزههاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تبليغي است. لازم است بدانيم كه چه كسي و يا چه چيزي به وسيله چه كساني، چگونه، چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده ميشوند. بنابراين، بايد قادر به درك زبان رسانهها بود و معاني، مفاهيم، و نشانههاي رسانهها را شناخت.
چهارم ـ جايگزيني ارزشها و ديدگاهها توسط رسانهها
رسانهها به آن علت ساخته و پرداخته ميشوند كه از كسي يا چيزي كه براي سازندگان آن اهميت دارد، پيامي بفرستند. صاحبان رسانه سعي دارند بهتر اطلاعات را رمزگذاري و در اشكال مختلف به بيننده منتقل كنند، تا بتوانند ارزشهاي خود را بر مخاطب تحميل كنند.
پنجم ـ برداشتهاي گوناگون از يك پيام واحد رسانهاي
به علت تفاوتهاي سني، تربيتي و آموزشي، دو نفر را نميتوان يافت كه يك فيلم واحد را همانند يكديگر ببينند. بنابراين، ملاحظه ميشود كه يكي از پيامدهاي تحليل و درك پيامهاي رسانهاي، افزايش آگاهي در جامعه است كه ميتواند منجر به ساختارهاي دموكراتيك جامعه نيز بشود. بر اساس اين رويكرد در جامعه شهرونداني مسئول، آگاه، پردازشگر، موثر و كارآمد پديد ميآيند.
نه ـ سواد رسانهاي و تفكر انتقادي
كارشناسان حوزه سواد رسانهاي از پنج اصل اساسي براي تحليل پيامهاي رسانهاي ياد ميكنند:
1. پيامهاي رسانهاي را دستاندركاران رسانهها ميسازند؛
2. پيامهاي رسانهاي تنها بخشي از واقعيت را بيان ميكنند؛
3. هر رسانه مجموعهاي از قواعد منحصر به فرد براي توليد پيام را دارد؛
4. مخاطبان، پيامهاي رسانهاي را معنا ميكنند؛
5. رسانهها در چارچوب منافع اقتصادي و سياسي خود قدم برميدارند.
از سوي ديگر عدهاي از صاحبنظران علوم ارتباطات، سواد رسانهاي را مفهومي ميدانند كه در پنج پرسش زير مطرح ميشود:
1. چه كسي پيامهاي رسانهاي را ميآفريند؟
2. كدام يك از فنون رسانهاي براي جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟
3. چگونه افراد مختلف قضاوتها و تفسيرهاي گوناگوني از پيامهاي يكسان دارند؟
4. ارزشها و سبكهاي زندگي كه در رسانهها ارائه ميشوند، كداماند؟
5. هدف آفرينندگان و سازندگان پيام چيست؟
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم/ گزارشی از نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس»
وستانیوز
@amniatemeli
یکی از اشتباهات اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در افغانستان، رها کردن پایگاه اجتماعی خود(شیعیان هزاره و ازبک ها و تاجیک ها) است،مساله ای که به کاهش نفوذ ایران در این کشور منجر خواهد شد.
طراحان این سیاست ها برای مصرف داخلی ایران یه سری چالش هایی را ایجاد می کنند و به آن پاسخ می دهند
و ذهن ها را نسبت به سایر خطرات عمیقی که هست منحرف می کنند
مثلا یکی از این افراد که از قرار معلوم مسئولیت دارند در این مساله، اخیرا گفته است که طالبان بدنبال خراسان بزرگ نیست بلکه درصدد تشکیل پشتونستان بزرگ در افغانستان و پاکستان است
در این اظهار نظر ها مساله ای که اساساً برای ما تهدید نیست را ضریب می دهند و نسبت به چالش واقعی سکوت می کنند.
تهدید اساسی برای منافع ملی و امنیت عمومی ایران تشکیل پشتونستان با گرایش نظام خلافتی تندرو در بغل گوش ما است. و خراسان بزرگ در حد و اندازه طالبان نیست
تهدید اساسی تغییر بافت جمعیتی افغانستان و کوچ اجباری جریان همسوی ایران یعنی شیعیان است
شیعیان یکی از پارامتر های اساسی برای تعریف منافع ملی ایران در افغانستان است.
طالبان با احیای فلات مرکزی افغانستان که با راه اندازی کانال قوش تپه بدنبال آن است در صدد گسیل پشتون های پاکستان به ولایت هایی مثل بغلان و سمنگان و فاریاب و... است تا با جمعیت سازی ،دست ایران از افغانستان را کوتاه کند.
ایران نسبت به این تهدید واقعی استراتژی خاصی نداشته است و صرفا با برخی نگاه های آبکی به منافع اقتصادی بلند مدت می اندیشد ،بدون اینکه الزامات پیش روی خود را مورد توجه قرار بدهد
فرصت های اقتصادی بلندمدت در افغانستان با بی توجهی به تهدیدهای واقعی کوتاه مدتی که جلوی پای ما است و آثار آن را نیز در شاخص های مختلف و اساسی دیده ایم بدست نمی آید
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 موشنگرافی | «دستاوردهای دفاع مقدس»
🔹شهید حاج قاسم سلیمانی: ما در صحنه جنگ پیروز شدیم. پیروزِ کامل، پیروزِ ملموس.
@amniatemeli
🔺رويكردهاي مختلف سواد رسانهاي
يك ـ رويكرد ايدئولوژيك به سواد رسانهاي
ايدئولوژي، بخشي جداييناپذير از وجودِ تمام فرآيندهاي توليد، توزيع، مبادله و مصرف رسانهاي است. يكي از اهداف اوليه رويكرد ايدئولوژيك اين است كه از توصيف فرآيند توليد رسانهاي فراتر برود و پيرامون ارزشهاي ضمني و نهفته در بازنمايي بحث كند. همچنين ميكوشد كه مشخص سازد در جريان اين بازنمايي، منافع چه افرادي تأمين ميشود. اهداف رويكرد ايدئولوژيك را ميتوان چنين برشمرد:
بررسي متون رسانهاي راهي براي تشخيص ايدئولوژي حاكم؛
حساسيت بيشتر نسبت به اثرگذاري ايدئولوژي بر محتوا؛
شناخت اثرهاي مطالب رسانهاي به عنوان ابزار شكلدهنده، تقويتكننده و منعكسكننده ايدئولوژي در بطن يك فرهنگ؛
گسترش دادن رويارويي عموم با تجربه و مشاركتهاي منحصربهفرد خردهفرهنگها در جامعه؛
شناسايي چرخشهاي ايدئولوژيك در بطن فرهنگ؛
تقويت سمزدايي ايدئولوژيك؛ به عبارت ديگر، بسط شكگرايي مناسب نسبت به توضيحات ايدئولوژيك از جهان كه از طريق بازنماييهاي رسانهاي انتقال داده ميشود. اين كار را با به چالش كشيدنِ بازنماييهاي رسانهاي از فرهنگ ميتوان محقق ساخت.
دو ـ رويكرد تحليل حسبحالگونه
رويكردي است كه با واكاوي محتواي رسانهاي، سطح رشد و اكتشاف بشر را ارتقا ميبخشد. اين چارچوب به افراد فرصت ميدهد تا تأثير رسانهها را بر نگرشها، ارزشها، شيوه زندگي و تصميمهاي شخصيشان بررسي كنند. رويكرد حسبحالگونه، مخاطبمحور است. به عبارت ديگر، فرد از تجربه شخصي خويش به عنوان يك سكوي پرش براي تحليل رسانهها بهره ميگيرد. اين رويكرد به جاي پاسخگويي، بر پردازش و واكاوي ـ روشهايي براي بررسي محتواي رسانهاي ـ تأكيد ميكند. همزمان، تحليل بازنماييهاي رسانهاي در بافت تجربههاي شخصي موجب ميشود تا فرد، متن را بشناسد. اين شناخت، اطلاعاتي درباره شخصيتپردازي، قواعد پيرنگ، جهانبيني و پيامهايي درباره موفقيت و خشونت را در بر ميگيرد.
رويكرد حسبحالگونه، گستره آموزش سواد رسانهاي را بسط ميدهد. از آنجا كه بحث و تحليل با پاسخهاي شخصي به محتواي رسانهاي آغاز ميشود، تحليل حسبحالگونه، روشي عالي براي پيگيري سواد رسانهاي در كلاسهاي درس است. همچنين اين روش به طور خاص ميتواند در محيطهاي غير دانشگاه (نظير گروههاي اقليتي، بزرگسالان، سازمانهاي كليسايي و كودكان در معرض خطر) نيز مؤثر باشد.
براي نمونه، شايد بازنشستگان از توانايي لازم براي شركت در بحثهاي دانشگاه پيرامون تحليل سواد رسانهاي نداشته نباشند، اما رويكرد حسبحالگونه از منظري كليتر خاصيتي آموزشي دارد. به عبارتي ديگر، اين رويكرد، ابزار لازم را براي ارتقاي شناخت و تأمل شخصي فراهم ميآورد. همچنين رويكرد حسبحالگونه براي والدين روشي قابل فهم است، تا با توسل به آن بتوانند با فرزندان خود وارد بحث شوند.
اين رويكرد ميتواند شكاف ميان نسلها را پر كند. والدين و معلمان ميتوانند با استفاده از رسانهها، زبان، فرهنگ، مشغلههاي ذهني و نگرانيهاي نسل جوان را درك كنند. همچنين رويكرد حسبحالگونه در پر كردن شكاف ميان گروههاي نژادي و قومي و شكافهاي فرهنگي (نظير شهري ـ روستايي، فقير ـ غني و تحصيلكرده ـ بيسواد) نيز اثرگذار است.
ادامه دارد...
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #یورش_بعثی_ها
💠 قسمت اول
📽 فیلمی از تجاوز نیروهای رژیم بعث عراق به خاک مقدس ایران اسلامی در اولین روزهای جنگ تحمیلی این قسمت خرمشهر مقاوم و غنیمت های جنگی بعثی ها ( پخش از تلویزیون عراق )
🇮🇷 زنده و جاوید باد یاد مردان مردی که مقابل این متجاوزین وحشی صفت سینه سپر کرده و با نثار جان شیرین خود از مرز و بوم کشورمان پاسداری کرده و داغ ناکامی و شکست را بر دل بعثی ها نهادند.
وستانیوز
@amniatemeli.
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺رويكردهاي مختلف سواد رسانهاي يك ـ رويكرد ايدئولوژيك به سواد رسانهاي ايدئولوژي، بخشي جداييناپذير
🔺سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي
تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيمترين ابزار بيان در ارتباطات ميانفردي است. نكته تعجببرانگيز اين است كه ارتباطات غيركلامي، نظامي پيچيده و كارآمد براي انتقال معاني نيز به شمار ميرود. بنابر اظهارات يكي از كارشناسان حوزه ارتباطات به نامِ جي. اس. فيلپات،2 بيش از دو سوم از تأثير نهايي يك پيام، در نتيجه عوامل غيركلامي رخ ميدهد.
افزون بر اين، بيل كريك،3 يك مشاور سياسي، معتقد است كه سرنخهاي غيركلامي ظريف در حركتهاي فيزيكي بدن، حالت بدن، نحو زباني و لحن صدا، بيش از 75 درصد از قضاوت مخاطب درباره شايستگي انتخاب يك نامزد انتخاباتي را شكل ميدهند. يافتههاي تحقيقاتي زير، حوزه تحليل غيركلامي را تعريف ميكنند:
ـ اطلاعات ظريف و پنهان از طريق مجاري غيركلامي در عرض چند ثانيه يا حتي يك ثانيه، انتقال مييابند؛
ـ مردم در رمزگشايي از نمونههاي ارتباطات غيركلامي نسبتاً دقيق عمل ميكنند؛
ـ رفتارهاي غيركلامي مشخص، احساسات ويژهاي نيز به همراه دارند؛
ـ نشانههاي غيركلامي به طور خاص در انتقال اطلاعات مربوط به عواطف و حس و حال تبحر دارند؛
ـ با اينكه رفتار ارتباط غيركلامي به طور كلي، با مطالعه ارتباطات ميانفردي پيوند خورده است، اما در تحليل انتقادي ارتباطات جمعي نيز ميتوان از آن بهره جست.
🔺چهار ـ رويكرد اسطورهشناختي
رويكرد اسطورهشناختي به صورتهاي مختلف به درك بهترِ محتواي رسانهاي كمك ميكند:
- شناسايي كاركردهاي اساطيري برنامه رسانهاي؛
- شناساندن محتواي رسانهاي به عنوان بازگوكننده اساطير سنتي؛
- شناسايي عناصر اساطيري در برنامههاي رسانهاي (و معناي هر يك از اين عناصر) براي رسيدن به تحليلي انتقادي از روايت؛
- شناسايي اساطير فرهنگي در برنامههاي رسانهاي؛ اساطيري كه به شناخت فرهنگ مورد نظر كمك ميكنند.
در رويكرد اسطورهشناختي بايد چند نكته را روشن ساخت. نخست، لزوم تمايزگذاري ميان قالب و محتوا. تمام مطالب رسانهاي، اسطوره به شمار نميآيند. رسانهها (نظير فيلم و اينترنت) صرفاً مجاري اطلاعاتي هستند. از اين روي، رسانه به خودي خود، اسطوره قلمداد نميشود، اما ميتواند در نقش انتقالدهنده اسطوره در دوران مدرن ظاهر شود. در نتيجه، شناسايي عناصر اساطيري در بازنماييهاي رسانهاي، گام نخست در تحليل اسطورهشناختي به شمار ميآيد.
ادامه دارد...
@amniatemeli
45.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قسمت جدید مستند تارکد
انتشار اسناد جدیدی از خیانتها و جاسوسیها و فرار بنیصدر که تاکنون نشنیدهاید.
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيمترين ابزار بيان در ارتباطا
🔺پنج ـ رويكرد تحليل عناصر توليد
رويكرد عناصر توليد به سبك و كيفيت زيباشناختي را نمايش رسانهاي ميگويند. آگاهي از عناصر سبكشناختي نظير تدوين، تركيببندي، زاويه ديد، زاويه دوربين، معاني ضمني، هنر گرافيك، رنگپردازي، نورپردازي، شكل، حركت، مقياس: صداگذاري و جلوههاي ويژه به شناخت محتواي رسانهاي و در نهايت، فهمِ پيامهاي رسانهاي كمك ميكند. ارزشهاي توليد تقريباً شبيه دستور زبان در رسانههاي مكتوب است؛ چرا كه اين عناصر بر مسائل زير تأثير ميگذارند:
اول ـ شيوه دريافت اطلاعات از سوي مخاطب؛
دوم ـ تأكيد بر اطلاعات يا تفسير آن از سوي ارتباطگر رسانهاي؛
سوم ـ واكنش مخاطب در برابر اطلاعات.
عناصر توليد اغلب، مخاطب را در سطحي عاطفي تحت تأثير قرار ميدهند و حالتي را برميانگيزانند كه به تقويت پيامها يا مضمونهاي آشكار ميانجامد. ارتباطگر رسانهاي به واسطه استفاده از عناصر توليد، فضايي خلق ميكند كه مخاطب به موجب آن ميتواند پيامها را تجربه و حس كند؛ به جاي آنكه صرفاً آنها را درك كند. براي مثال، فيلمهاي ترسناك، حس ترس را در مخاطب شكل ميدهند و در نتيجه، مخاطب ميتواند با تجربههاي شخصيتهاي فيلم همذاتپنداري كند.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 مجموع موج سواریها و تناقضات صحبت های عبدالشیطان در بازههای زمانی مختلف در یک کلیپ
وستانیوز
@amniatemeli
هدایت شده از مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی
🔸ایران و ارمنستان مخالف تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز
احمدیان: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه،ناامن کننده و موجب بی ثباتی و تصاعد بحران است
آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به تهران سفر کرده است؛ بعد از ظهر امروز یکشنبه با دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و با او درباره امور دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین المللی گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر احمدیان با اشاره به آخرین تحولات منطقه ی قفقاز و ضرورت تلاش همه طرفها برای استقرار آرامش و امنیت در منطقه، تصریح کرد، هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه ناامن کنند و موجب بی ثباتی و تصاعد بحران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با تبیین سیاست اصولی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی در توسعه همکاری و تعامل با همسایگان و ایجاد منطقه ای عاری از هرگونه تنش و درگیری افزود: گفتگوهای صریح و سازنده میان کشورهای منطقه بستر ساز امنیت پایدار، توسعه متوازن و رفاه و آسایش مردم منطقه است.
احمدیان تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه بسترهای لازم را فراهم آورده، نشست بین کشورهای منطقه را تمهید نماید.
دبیر شورایعالی امنیت ملی، با تاکید بر تعاملات و همکاری های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و ضرورت افزایش مبادلات تجاری مشترک، آمادگی کشورمان را برای ارتقاء سطح روابط در همه حوزه ها اعلام کرد.
در این دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور آمادگی ایروان را برای توسعه همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دبیرشورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی در برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز، استمرار نقش آفرینی کشورمان در این زمینه را خواستار شد.
آرمن گریگوریان، پروژه های اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بر اجرای هر چه سریعتر آنها تاکید کرد.
وستانیوز
هدایت شده از غرب آسیا
🔸اعتراف کاظمیقمی به چالش طالبان برای همسایگان در نشست مسکو : ایجاد نگرانی برای همسایگان افغانستان همچنان در دستور کار آمریکا
نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان ، در پایان اجلاس روند افغانستان به میزبانی روسیه گفت : آمریکاییها همچنان به شیطنتهای خود در افغانستان ادامه میدهند و بهدنبال ایجاد دغدغه و نگرانی برای کشورهای منطقه ، از جمله همسایگان افغانستان هستند. باوجودیکه که بیش از دو سال از فرار آمریکاییها از افغانستان سپری میشود ، اما این کشور همچنان به شیطنتهای خود در افغانستان ادامه میدهد و بهدنبال ایجاد دغدغه و نگرانی برای کشورهای منطقه ، از جمله همسایگان افغانستان است.
کاظمیقمی با اشاره به حضور ۱۳ کشور منطقه از جمله ایران ، روسیه ، هند ، چین ، پاکستان ، افغانستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، عربستان سعودی و امارات در اجلاس کازان گفت : چالشهای اقتصادی و امنیتی در افغانستان بیش از هر چیز ناشی از ۲۰ سال اشغالگری آمریکا ، ناتو و متحدان آنها در این کشور و نابودی زیرساختهای اقتصادی و بنیانهای امنیتی در افغانستان است.
وستانیوز
🔺جهانیشدن : جهانیشدن به معنی کره یا سطح فراگیر یک جسم کروی است و برای کلیت فراگیر و بههمپیوسته جهان بشری به کار میرود و دیوید هلد جهانیشدن را حرکت بهسوی گونهای دموکراسی و مردمسالاری جهانی میداند.
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 دشمنی منافقین با بسیجی ها؛ جنایت
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین
🔻نقش فرانسه در ایجاد تشکیلات مبارزه با انقلاب اسلامی
🔹رجوی و بنی صدر در فرانسه امکانات زیادی داشتند، رجوی به بنی صدر بخاطر نقش سیاسی او نیاز داشت. رجوی برای اینکه بتواند قدرت کامل را به دست بگیرد با دختر بنی صدر ازدواج کرد #قسمت_چهاردم
@amniatemeli
🔺سران جنگ نرم
در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارند. عدم شناخت چهره دشمنان توسط مؤمنان ممكن است آنان را در دام خود گرفتار كند. از آنجا كه در جنگ نرم، دشمن در قالب دوست و خيرخواه و با لطايفالحيل ظاهر ميشود؛ شناسايي دشمن و نقشههاي آن بسيار مهم است. از ديدگاه قرآن همواره مؤمنان از سوي چند گروه در معرض تهديد جنگ نرم قرار دارند:
يك ـ شيطان
قرآن كريم در يك اصل كلي، درباره دشمني شيطان با انسان ميفرمايد: «اي فرزندان آدم، مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را نپرستيد، زيرا وي دشمن آشكار شماست؟» (يس: 60) از نظر لغت، شيطان معناي عام دارد و به هر موجود متمرد و شرير، دور شده از رحمت حق و قرب الهي گفته ميشود (ابنمنظور، ج13، ذيل لغت) و اطلاق شيطان بر افراد انسي، از باب قرار گرفتن آنان در سلطه شيطان و به اجراء درآوردن سياستهاي انحرافي او توسط آنان است كه در حقيقت شيطان، متصرف در اراده آنان است1. خداوند متعال پس از اين هشدار با تعبير «خطواتالشيطان» (نور: 21) تاكيد ميكند كه شيوه شيطان حركتي آرام، تدريجي، بلندمدت و نرمافزارانه است و اين اشاره به مسئله دقيق تربيتي دارد و منظور اين است كه انحرافها و تبهكاريها اغلب به طور تدريجي نه به صورت دفعي و فوري در انسان نفوذ ميكند و انسان را قدم به قدم به سوي پرتگاه ميكشاند. و اين بارزترين ويژگي جنگ نرم است. امام علي عليه السلام نيز ميفرمايد: «شيطان راههاي خود را به شما آسان جلوه ميدهد، تا گرههاي محكم دين شما را يكي پس از ديگري بگشايد.»
دو ـ كافران
كافران دومين گروه از دشمنان اصلي مسلمانان و پيامبر صلي الله عليه و آله را تشكيل ميدهند. اين مطلب را خداوند بارها در آيات قرآني از جمله آيات 12 و 13 سوره انفال و آيه نخست سوره ممتحنه بيان كرده است؛ قرآن درباره كفار ميفرمايد: «و كساني كه كافر شدهاند، به باطل مجادله ميكنند تا به وسيله آن، حق را پايمال گردانند» (كهف: ۵۶) «همانگونه كه خودشان كافر شدهاند، آرزو دارند (كه شما نيز) كافر شويد، تا با هم برابر باشيد». (نساء: ۸۹)
نكته مهمي كه همواره بايد درباره دشمني كافران به آن توجه كرد و هرگز نبايد از آن غلفت شود، اين است كه دشمني كافران با مؤمنان عقيدتي است و هرگز نميتوان با تغيير راهبرد و سياست، اين دشمني را به دوستي تبديل كرد؛ چراكه وقتي عمق دشمني به عقيده ميرسد، قابل حل و فصل نيست، مگر اينكه يكي از دو طرف، مغلوب عقيده ديگري شده يا دست از عقيده خود بردارد.
دشمني امروز ايران اسلامي با استكبار جهاني مبتني بر همين تضاد عقايد است. بدين جهت است كه قرآن كريم ميفرمايد: «تاريكي درون كافران به قدري است كه نه تنها خودشان كافرند، بلكه «دوست دارند كه شما هم همانند آنان كافر شويد و مساوي يكديگر گرديد».
ادامه دارد...
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند_رد_روباه - قسمت ششم
❌توجه
❗️این ویدئو حاوی اسناد محرمانه میباشد❗️
🔹نقش آمریکا در ایران (۱)
🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان
🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سران جنگ نرم در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارن
سه ـ يهود
از همان آغاز بعثت پيامبر، يهود يكي از سرسختترين دشمنان اسلام به شمار ميآمدند. قرآن درباره اين گروه ميفرمايد: «مسلماً يهوديان و كساني را كه شرك ورزيدهاند، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهيد يافت». (مائده: 82) تاريخ اسلام به خوبي گواه اين حقيقت است؛ زيرا در بسياري از صحنههاي نبرد عليه پيامبر و مسلمانان، يهود به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشتند و از هرگونه كارشكني و دشمني خودداري نميكردند و افراد بسيار كمي از آنها به اسلام گرويدند.
نمونههاي زيادي از كارشكني اعتقادي، سياسي و اقتصادي يهود عليه مسلمان وجود دارد كه ذكر آنها در اين مقال نميگنجد و ادامه دشمني آنان در قرون متمادي نسبت به مسلمانان، شاهد محكمي بر صدق اين مدعاست.
چهار ـ منافقان
گروه ديگري كه به شدت از نظر عقيده با مسلمان در تضاد و دشمني هستند، منافقاناند كه در جامعه مسلمانان پنهان و به شكل يك جريان خزنده در كنار مسلمانان رشد و نقش ستون پنجم را ايفا ميكنند. اينان هر گاه مسلمانان، قوي شوند، خود را پنهان ميكنند و در هنگام ضعف و سستي و بحران، نقش مخرب خود را نشان ميدهند.
منافقان به سادگي قابل شناسايي نيستند و امكان مرزبندي آشكار وجود ندارد؛ از اين رو از ديدگاه قرآن، منافقان خطرناكترين دشمنان اسلام هستند. بسياري از جلوههاي جنگ نرم مثل: تحقير مؤمنان (هود:۲۷)، ايجاد جنگ رواني (احزاب: ۱۳)، افساد در پوشش اصلاح (بقره: ۱۱)، دروغگويي (منافقون: ۱)، وعدههاي دروغين (توبه: ۷۷) و تضعيف باورهاي ديني (احزاب: ۱۲)، توسط منافقين عملي ميشود.
@amniatemeli