هدایت شده از شعر هیأت
#امام_عصر علیهالسلام
#شب_قدر
#غزل
🔹آقا بیا🔹
به حق خدای شب قدرها
بیا ای دعای شب قدرها
حضور تو تنها نفس میدهد
به حال و هوای شب قدرها
پر از التماس است و آقا بیاست
به عمق صدای شب قدرها
الهی نگاهی کن از روی لطف
به آقا بیای شب قدرها
برای تمنای روز ظهور
میافتم به پای شب قدرها
کمی نقد عشق و عنایت بریز
به دست گدای شب قدرها
مریض فراقیم یابنالحسن
تو هستی دوای شب قدرها
به حق علی و به حق حسین
به این نالههای شب قدرها
مرا یک سحر کاش مهمان کنی
نجف کربلای شب قدرها
📝 #محمدعلی_بیابانی
🌐 shereheyat.ir/node/433
✅ @ShereHeyat
سلام علیکم
در این شب عزیز و عظیم
دعاگو و نیازمند دعای همگی هستم.
الهی که در پرتو نیکوترین اسماء الله
بهترین بهرههای دنیا و آخرت نصیب همه شود!
خیری که در آن رضای خدا و شما هر دو باشد.
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
قیمت خودرو
امروز ۲۶ فروردین!
یکی از دوستان گفته بود که روحانی خانهدار شدن را به آرزوی دست نیافتنی تبدیل کرد و رئیسی هم خرید خودرو را!
تاسف باید خورد به این وضعیت بیدولتی. این وضعیت رهاشدگی مردم را دچار ناامیدی میکند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
#پوشش_اسلامی_زنان
اصل #حجاب_زنان امری واجب است اما حکم شرعی #حجاب، یک حکم پسین است.
پسین بودن حجاب دارای دو رکن اصلی است:
اولا اصل حجاب امری واجب است اما براساس آیات و روایات، حجاب شرعی در ذات خود قید عرفیت را دارد. یعنی همانگونه که از آیات قرآن و روایات اهل بیت، حدود دارای انضباطی برای حجاب استنباط میشود، تأثیر نسبی عرفهای متفاوت بر اندازه، نوع و شکل مطلوب حجاب نیز به دست میآید.
ثانیا شرائط حکیمانه برای ابلاغ حکم الهی آن است که برای اکثریت قاطع مردم جامعه، نظراً پسندیده و عملاً پذیرفته باشد، بهگونهای که نتیجه نظرسنجیها، برآیند کلی جامعه را همدل و همراه با حکم شرعی حجاب نشان دهد و مخالفان، استثناهایی به حساب آیند که کنترل آنها از راه نظارت عمومی (در رتبه نخست) یا قدرت حکومت (در رتبۀ بعدی) معقول و نتیجهبخش باشد. تکلیف اولی و اصلی نهاد دین و حکومت نیز، فراهم کردن همین شرائط است.
هدایت شده از تربیت بنیادی - نگاهی متفاوت
خصلت های مصون ساز.mp3
5.66M
🍃🍃🍃
❇️ خصلتهای مصون ساز چیه؟ 🤔
🔰وسط مهمونی اومدم
به قولم عمل کنم😉
#محمد_مهدی_الهی_منش
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
❀ تربیت بنیادی ❀
https://eitaa.com/tarbiat_bonyadii
حیف یا شکر؟!
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد «شکر» که این آمد و صد «حیف» که آن رفت
مصراع دوم این بیت قاآنی، در فضای مجازی، اغلب به گونهای که آمد نوشته میشود، درحالیکه، آنگونهکه در دیوان شاعر میبینیم، به جای «حیف»، «شکر» آمده است.
(تفاوت معنایی این دو واژه نیازی به توضیح ندارد. قاآنی هم مثل شماری از شاعران پیشینِ فارسیگو، رفتن رمضان را موهبت و غنیمت و اِنعام دانسته و از رفتن آن دریغ نخورده است!)
....
گویا مصراع دوم این بیت استاد بهار را جایگزین مصراع قاآنی کردهاند:
شاهی به میان آمد و شاهی ز میان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
https://t.me/joinchat/AAAAAD7Fssu7AgJ7o97tgw
✳️ماجرای فامیل بیحجاب آیتالله طالقانی
مهدی طالقانی: ما هیچ وقت فکر نکردیم بچه آخوندیم، مریم ما روسری سر میکرد بیرون میرفت. یک بار به مناسبتی چادر سرش کرد. آقا به او گفت «چرا دکورتو عوض کردی؟ همان طوری که بودی بیا»، حالا یادم نمیآید چه کسی میخواست بیاید که خواهرم مریم چادر سر کرد.
دختر آیت الله طالقانی: دخترخاله ما که مرحوم شدهاند، بیحجاب بود؛ هر دفعه میآمد منزل در میزد ما میرفتیم در را باز میکردیم، میگفت «اگر آقا هست چادر بدهید من با چادر به داخل منزل بیایم».
یک بار که در خانه ما را زد، من در را باز کردم دیدم هایده خانم است. آقا هم داشت در حیاط قدم میزد، هایده خانم خودش در را پیش کرد یک کناری ایستاد تا بروم برای او چادر بیاورم، حاج آقا همین طوری که قدم میزد آمد در را باز کرد و او را دید، گفت «بفرمایید». دخترخاله هم عقبعقب رفته بود و گفت «منتظرم طاهره برای من چادر بیاورد»، آقا گفت «از کوچه آمدی همه شما را دیدند من یکی گناه کردم شما را ببینم». (خنده) خیلی برای هایده خانم و ما جالب بود.
آقا میگفت خود جوانها باید به مسائل دینیشان برسند و رعایت کنند، امری و دستوری جواب نمیدهد.
🔹 تيزر | گپ و گفت صميمي با فرزندان طالقاني http://goo.gl/F8nGDf
🔹 متن بخشی از گفتگو http://goo.gl/70Yj7N
انباز
✳️ماجرای فامیل بیحجاب آیتالله طالقانی مهدی طالقانی: ما هیچ وقت فکر نکردیم بچه آخوندیم، مریم ما ر
پرواضح است که مطلب مربوط به آیت الله طالقانی درباره حجاب را به عنوان حجت شرعی منتشر نکردهام (بلکه حتی بر صحت آن خبر نیز اصراری ندارم) چه اینکه نه قصه را در مقام بیان تمام نظر ایشان میبینم و نه اصولا چنان حجیتی بر احدی از غیر معصومان (و حتی بر همه ایشان یکجا) قائلم.
هدفم بیان بخشی از واقعیت دینداری در جامعه معاصر است،
که گاهی ندیدن و ندانستن همین واقعیات،
انسان را دچار خطاهای شناختی و عملی سنگین و جبرانناپذیری میکند.
بنده در گفتارها و نواشتارهایم، فهم
خودم از نصوص دینی را درباره حجاب و امر به معروف توضیح داده و منتشر کردهام و ضمن پذیرش مسئولیت دنیوی و اخروی مواضع خودم، برای گفتگوی علمی و همافزایی در سطوح مختلف (از مباحث بنیادین تا کاربردی) آمادگی کامل دارم.
نقل چنین مطالبی بیان زاویهدیدهای مرتبط با آن مسائل است، از جمله اینکه بعید نیست یک فقیه مهذب یا یک فرد مؤمن انقلابی نیز چنین فهم و قرائتی از اسلام و فقه و احکام شرعی داشته باشد.
#حجاب
#امر_به_معروف
#آیت_الله_طالقانی
https://eitaa.com/anbaz60/1192
دیدید گاهی دو نفر با هم گفتگو و بحث میکنن، اما یکیشون بعد از اینکه حرفشو میگه، میگه "لطفا دیگه ادامه ندید" یا "دیگه بعد از این ادامه نمیدم"؟
خب عزیز جان
اگه میخوای طرف ادامه نده، خودت در ادامه ندادن پیشقدم باش،
هر وقتم خواستی ادامه ندی، یا اصلا ادامه نده، یا گلی، تشکری، چیزی بفرست و میدان بحث رو ترک کن.
فکر میکنم این، محترمانهتر و متواضعانهتر باشه. 🌺
https://eitaa.com/anbaz60/1193