eitaa logo
اندیشه رضوان
1.5هزار دنبال‌کننده
569 عکس
61 ویدیو
7 فایل
📌 پایگاه تحلیل و بررسی چالش‌ها و پرسش‌های دینی و اندیشه‌های تمدنی 📚 اندیشه رضوان، برای اندیشه، برای تو.... 📝 منتظر دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم مدیریت: @Andisheh_rezvan ادمین تبادل1:‌ @mmadreza21 ادمین تبادل 2: @hadifh81
مشاهده در ایتا
دانلود
چراغ روشنگر 👇👇👇👇👇👇 🌱 @andishehrezvan_official
چراغ روشنگر 🔹در روزگاری نه‌چندان دور، شهری به نام "نورنیا" در مکانی دور دست آرمیده بود. این شهر به دلیل چراغ بزرگ و اسرارآمیزش که بر بلندای برج مرکزی می‌درخشید، مشهور بود. نور این چراغ، شفاف و آرام‌بخش بود و تمام شهر را در شب و روز روشن می‌کرد. مردم باور داشتند این چراغ از خرد و عدالت تغذیه می‌کند و هرگز نمی‌گذارد سایه جهل و ظلم بر شهر چیره شود. 🔸اما روزی مردی جوان به نام اریک، که به تازگی از شهری دیگر به نورنیا آمده بود، اندیشه‌ای جدید در سر داشت. او در جمع مردم ایستاد و با صدایی بلند گفت: "این چراغ قدیمی دیگر کارآمد نیست! نورش کهنه شده و زمانه تغییر کرده است. اگر می‌خواهیم همگام با دنیا پیش برویم، باید نورهای مدرن‌تر و جذاب‌تری داشته باشیم. دیگر نیازی به این سنت‌های پوسیده نیست!" 🔺جمعیت ابتدا مکث کردند. چراغ قدیمی، بخشی از هویت آنها بود. اما اریک با نمایش نورهای رنگارنگ و چشمگیری که با خود آورده بود، مردم را مجذوب کرد. او گفت: "این نورها روشن‌ترند، زیباترند و آینده را به شما نشان می‌دهند!" در میان جمع، پیرمردی خردمند به نام استاد تالوس که همیشه مشاور مردم بود، به آرامی گفت: "اما اریک، هر تغییری ما را به جلو نمی‌برد. گاهی نور خیره‌کننده می‌تواند چشمان ما را کور کند و مسیر را از ما پنهان سازد." 🔹مردم اما گوش ندادند. نورهای رنگارنگ اریک به نظر آنها جذاب‌تر و مدرن‌تر بود. پس با شوق فراوان، چراغ قدیمی را خاموش کردند و نورهای جدید جایگزین شد. ابتدا همه‌چیز خیره‌کننده به نظر می‌رسید. نورهای رنگی خیابان‌ها را غرق در جلوه‌ای تازه کردند و مردم از تغییرات لذت می‌بردند. 🔸اما به زودی مشکلات آغاز شد. نورهای جدید فقط نقاط خاصی از شهر را روشن می‌کردند. کوچه‌های کوچک و خانه‌های دورافتاده در تاریکی فرو رفتند. سایه‌ها عمیق‌تر شدند و با تاریکی، ترس، ناامنی و بی‌عدالتی نیز به شهر راه یافت. کسانی که در روشنایی جدید زندگی می‌کردند، خودخواه‌تر و ثروتمندتر شدند، در حالی که دیگران در فقر و یأس فرو می‌رفتند. شهر دیگر به یکپارچگی و صلح گذشته بازنگشت. ▪️اریک که از این پیامدها به‌شدت شرمسار شده بود، به برج قدیمی رفت و چراغ خاموش را نگاه کرد. او با خودش زمزمه کرد: "چرا این‌گونه شد؟ مگر تغییر برای بهتر شدن نبود؟" 🔺در این هنگام، استاد تالوس که در برج حضور داشت، به آرامی از سایه‌ها بیرون آمد و گفت: "اریک، تو از نورهای جدید گفتی، اما فراموش کردی که این چراغ فقط یک منبع نور نبود؛ این چراغ از خرد، عدالت و وحدت تغذیه می‌کرد. تو چیزی را از بین بردی که مردم را به هم پیوند می‌داد و به آنها مسیر درست را نشان می‌داد. هر تغییری پیشرفت نیست، به‌ویژه اگر بر پایه جهل و حرص باشد." 🔸اریک سرش را پایین انداخت و گفت: "چه می‌توان کرد؟ آیا راهی برای بازگشت هست؟" 🔹تالوس لبخندی زد و پاسخ داد: "چراغ هنوز زنده است. تنها کافی است که با دل‌های متحد، دوباره آن را روشن کنیم. اما این بار درس گرفته‌ایم: نه هر درخشش، روشنایی است و نه هر تغییری پیشرفت." 🔺اریک با کمک مردم چراغ قدیمی را بازگرداند. این‌بار آنها درک کردند که تغییر باید در خدمت انسانیت باشد، نه اسیر ظاهرهای فریبنده. نور چراغ دوباره شهر را روشن کرد و سایه‌ها را از بین برد. نورنیا بار دیگر به شهری یکپارچه و عادل تبدیل شد. 🌱 @andishehrezvan_official
کدام تغییر؟ کدام زمانه؟ 🔹در مسئله نسبت و همگرایی هر عصر باید به یک اصل راهبردی توجه داشت: 📌هر تغییری شایسته پذیرش نیست؛ تنها تغییراتی ارزشمندند که انسان را به سوی روشنایی، و آگاهی بیشتر هدایت کنند. 🌱 @andishehrezvan_official
همراهی دین و تجدد: شاخصه‌ها و مرزها 🔹دین می‌تواند با تجدد همسو باشد یا از آن فاصله بگیرد؛ چرا که تجدد گاهی به پیشرفت و رشد منجر می‌شود و گاهی به سقوط و تباهی. بنابراین، در مواردی دین نباید خود را با تجدد همراه کند، در حالی که در شرایطی دیگر ممکن است این همراهی صورت گیرد. 🔸اینجاست که پرسش اصلی مطرح می‌شود: چه شاخصه‌هایی تجدد (مانند محصولات جدید، فرهنگ نو، یا رویکردهای تازه) را مثبت یا منفی می‌سازند؟ 🔺یکی از این شاخصه‌ها، میزان ارتباط آن با ظلم و تعدی است. هر ابزار یا محصولی که به ظلم و ستم بینجامد، دین با آن ناسازگار است؛ اگرچه ممکن است ذات آن ابزار یا محصول بی‌طرف و خنثی باشد. برای مثال، چاقو ذاتاً ابزار خنثی‌ای است که می‌توان از آن هم در راه مثبت و هم منفی بهره برد. 📌با این حال، تا زمانی که کاربرد غالب یک ابزار یا رویکرد در راستای ظلم و تعدی باشد، دین با آن همراهی نمی‌کند. اما اگر همان ابزار یا رویکرد آن در خدمت و خیر قرار گیرد، دین با آن هماهنگ و همسو خواهد بود. 🌱 @andishehrezvan_official
📌موضوع: از علم و فناوری آزاد تا علم و فناوری اسیر! کتاب: اسلام و نیازهای زمان ج1 👇👇👇👇👇 🌱 @andishehrezvan_official
اسلام، علم و فناوری یک مقیاس کلی این است که ببینیم پدیده‌هایی که در زمان به وجود می‌آید چه عواملی باعث به وجود آمدن آنها شده است و در چه جهتی به وجود آمده است، یعنی عامل پدیده مورد نظر کدام استعداد از استعدادهای گوناگون انسانی است، و برای چه منظوری به وجود آمده و چه آثاری دارد؟ باید ببینیم آنچه که در زمان پیدا شد آیا محصول عقل و علم بشر است یا چیز دیگری دخالت کرده است؟ شما هرچیزی را که دیدید در زمان پیدا شد اگر روی آن حساب بکنید، گاهی می‌بینید صددرصد محصول علم و عقل است و گاهی می‌بینید محصول علم هست اما نه علم آزاد بلکه علم بیچاره اسیر. ... در اثر شناختن نور و کیفیات نور، بشر مسئله‌ عکس و عکسبرداری و فیلمبرداری را آموخته است. این موضوع کار علم است. آیا علم در اینجا پیشروی کرد یا نه؟ البته که پیشروی کرد. از این راه چه استفاده‌‏ها که بشر می‌تواند ببرد! علم کار خودش را می‌کند، کشف و اختراع خودش را می‌کند. یک‌دفعه یک آدم پول‌پرست هواپرست پیدا می‌شود و آن را وسیله برای خالی کردن جیب مردم و ضمناً فاسد کردن اخلاق مردم قرار می‌دهد، از این علمی که بشر پیدا کرده است فیلم‌های فاسدکننده منحرف کننده ایجاد می‌کند؛ یعنی علم را به اسارت می‌برد، از این علم فیلم‌های فاسدی تهیه می‌کند که نتیجه‌اش خراب کردن اخلاق مردم است. آن وقت آیا ما می‌توانیم فلان فیلم سینمایی را قبول بکنیم و بگوییم پدیده این قرن است، محصول علم است؟ می‌گوییم نه، این فقط محصول علم نیست، محصول علم و چیز دیگری است، محصول شهوتِ شهوت‌پرستان است که علم را در خدمت خودش گرفته است و یک چنین چیزی به وجود آورده است. 📚 شهید مرتضی مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص 32 و 33 🌱 @andishehrezvan_official
هدایت شده از اندیشه رضوان
اسرائیل شر مطلق برای تمام ادیان و مذاهب آلیس قیسیه دختر مسیحی فلسطینی و مادرش بخاطر بازدید از زمینی که توسط اسرائیل ازشون غصب شده، برای چندمین بار متوالی بازداشت شدند! وجود اسرائیل برای تمام ادیان و مذاهب شر مطلق است. 🗣سید هانی هاشمی 🌱اندیشه رضوان @andishehrezvan_official
هدایت شده از اندیشه رضوان
🟡نشانه‌های ظهور و زمان ظهور؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹بخش زيادی از روايات مربوط به ، ناظر به نشانه‌ها و علائم ظهور است. در اين دسته از روايات، علائم و نشانه‌های بسياری برای زمان ظهور ذکر شده است: علائمي از قبيل «ندای آسمانی»، «شيوع و رواج گسترده‌ی ظلم و ستم و هرج و مرج اجتماعی»، «قتل نفس زكيه»، «خروج دجال»، «خروج سفيانی»، «طلوع خورشيد از مغرب»، «گسترش جنگ و خونريزی در جهان (مرگ سرخ)»، «شيوع بيماري‎های كشنده مانند طاعون (مرگ سفيد)»، «تخريب ديوار مسجد كوفه» و امثال آن. 🔸همانطور که ملاحظه می‌شود، بسیاری از این علائم، ابهام دارند. واقعاً معلوم نیست منظور از «ندای آسمانی» چیست؟ واقعاً نمی‌دانیم که منظور از «نفس زکیه» کیست؟ بسیاری از مهدی‌پژوهان درباره اینکه آیا منظور از دجال و سفیانی، شخص یا اشخاص خاصی است یا کنایه از یک پدیده یا جریان خاصی‌، اختلاف دارند؟ نمی‌دانیم از «طلوع خورشید از مغرب» آیا معنای ظاهری و صریح آن مراد شده است یا معنای کنایی و استعاری آن؟ و هکذا سایر علائم نیز بسیار مبهم‌اند و هرگز نمی‌توان از آنها نشانه‌هایی قطعی و یقینی و مشخص و آشکار برای تعیین زمان ظهور به دست آورد. به همین دلیل، نمی‌توان هیچ حادثه‌ای را با اطمینان مصداق آنها به شمار آورد. 🔻اما آنچه که مسلم و قطعی است این است که اولاً، هيچ كس، غير از خدا، به طور قطعی زمان ظهور امام زمان روحی و ارواح العالمین له الفداء را نمی‌داند؛ ثانیاً، توصیه اکید معصومان سلام الله علیهم به همه شیعیان و مهدی‌باوران این بوده است که از مدعيان تعيين وقت برای زمان ظهور تبری بجویید و آنها را تكذيب كنيد؛ ثالثاً، حتی بر فرض محال، اگر تحقق مصادیق قطعی نشانه‌های ظهور را هم بدانیم، باز هم نمی‌توان از تحقق آنها، قطعیت ظهور را نتیجه گرفت. هیچ تلازمی میان تحقق علائم ظهور و خود ظهور وجود ندارد؛ یعني ممکن است بسياري از نشانه‌هاي ظهور تحقق پيدا کنند، اما خود ظهور محقق نشود. همچنين ممکن است هيچ يک از علائم و نشانه‌ها، يا بسياري از آنها، تحقق پيدا نکنند، اما ظهور محقق شود. رابعاً، در روایات معتبر، چنین توصیه شده است که بايد همواره و در هر لحظه‌ای اميد ظهور را داشت. زيرا امر ظهور مهدی موعود همچون مسأله‌ی نبوت است که ممکن است ناگهان و بدون اطلاع قبلی رخ دهد. در حديث آمده است که همانطور که خداوند به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی حضرت موسی را به نبوت و رسالت برگزيد، ممکن است امر فرج را به صورت ناگهانی اصلاح کند. ✍️احمد حسین شریفی 🌱اندیشه رضوان @andishehrezvan_official
در قاموس فناوری و رسانه اسیر شده فلسطینی، مسلمان تروریست است ولی داعش خواه... 🌱اندیشه رضوان @andishehrezvan_official
گواهی تجربه نزدیک به مرگ.zip
95.47M
📌به اطلاع شرکت‌کنندگان در مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟» می‌رساند، گواهی حضور خود را می‌توانند از طریق این فایل دریافت نمایند. 🔹جهت دسترسی به گواهی مورد نظر: 1- ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید 2- از طریق «کدملی» گواهی مورد نظر را جستجو کنید. 3- رمز عبور هر فایل، شماره تماس بزرگواران است. 🔴 همچنین به اطلاع می‌رساند برای بزرگوارانی که حضور در مدرسه داشته‌اند و یا در بخش مجازی، خلاصه مورد نظر را ارسال فرمودند، دفتر هم اندیشی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گواهی صادر کرده است. این گواهی از طریق لینک ذیل قابل دریافت است: https://eitaa.com/hamandishimums/454 با تشکر 🌱 @andishehrezvan_official
فلسفه اسلامی و فیزیک.pdf
4.92M
سلسله نشستهای "فلسفه و فیزیک" با پیشنهاد دکتر فخری زاده، مشارکت جمعی از فیزیکدانان، فیلسوفان اسلامی و فیلسوفان علم و به اهتمام استاد خسروپناه طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در پانزده جلسه برگزارشد. کتاب حاضر تحریر و تنظیم این گفتگوها در قالب شش گفتار است. این کتاب اولین بار در اولین سالگرد دانشمند حکیم شهید فخری زاده (آذر ۱۴۰۰) به عنوان یادنامه به اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی منتشر گردید. نظر به درخواست بسیاری از علاقه مندان ان شهید و مباحث فلسفه و فیزیک، اکنون در چهارمین سالگرد آن شهید سعید، نسخه الکترونیک کتاب منتشر می گردد. امید است این مباحث در جمع های تخصصی مورد بررسی قرارگیرد و به ارتقای مباحثات میان فلسفه اسلامی و فیزیک کمک کند. 🌱 @andishehrezvan_official
از پویایی دیروز تا پویایی امروز اسلام! ▪️اسلام هیچ‌گاه دین سکون و درجا زدن نبوده است. یکی از نکات شگفت‌انگیز در تاریخ این دین، سرعت رشد و استقلال مسلمانان است که قرآن نیز به آن اشاره می‌کند: "وَمثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ" (فتح: ۲۹). 🔺اسلام هدفی عظیم داشت؛ تغییر بنیادین روحیات، اخلاق، باورها و نظامات اجتماعی مردم. این در حالی بود که از نظر امکانات، مسلمانان اولیه نه ثروتی داشتند و نه نیرویی؛ تنها با ایمان و تلاش یک‌به‌یک افراد، موفق شدند. در کمتر از نیم‌قرن، نیمی از جهان به این دین گرایش یافتند، رشدی که حیرت جهانیان را برانگیخت و همچون کشاورزانی که از رشد یک بذر شگفت زده می‌شوند. 🔸بذر اسلام روزی تنها بود ولی در نهایت به یک تمدن رسید که از آن با عنوان دوران طلایی اسلام یاد می‌شود. 🔹اما آیا این ویژگی تنها مختص مسلمانان صدر اسلام بود یا به ذات اسلام بازمی‌گردد؟ پاسخ روشن است: این خاصیت ذاتی اسلام است. در هر زمان و مکانی که مردم به اسلام واقعی ایمان آورند و دستورات آن را عملی کنند، شاهد همان رشد، استقلال و تکامل خواهند بود که دیگران را به تحیر وا می‌دارد. 🌱 @andishehrezvan_official
اسلام؛ دین عدالت، نه همراهی با تعدی ⁉️آیا اسلام باید با هرگونه نوآوری و تجددی همراه شود، حتی اگر آن نوآوری در مسیر ظلم، فساد، و تباهی باشد؟ پاسخ به‌روشنی منفی است. اسلام هرگز برای هماهنگی با زمانه، ارزش‌های خود را قربانی نمی‌کند و به فساد و بی‌عدالتی تن نمی‌دهد. ❗️این حقیقت تا جایی پیش می‌رود که حتی گوستاو لوبون، متفکر مشهور غربی، به آن اذعان می‌کند، ❗️(هرچند اعتراف او همراه با اعتراض است) 🔺 او معتقد بود که دلیل افول تمدن اسلامی، عدم انطباق اسلام با مقتضیات زمان بوده است. برای نمونه، او بر این باور بود که اصل مساوات در اسلام، که همه را در یک سطح قرار می‌دهد، مانع قدرت‌طلبی و سلطه‌گری اعراب شد. 🔸از نگاه لوبون، اگر اسلام می‌خواست در اوج قدرت باقی بماند، باید اصل مساوات را کنار می‌گذاشت، اعراب را برتر می‌دانست، و سایر اقوام را استثمار می‌کرد. او معتقد بود اعراب می‌توانستند با ترجیح سیاست بر دیانت، پایه‌های حکومت خود را محکم کنند. اما اسلام، برخلاف این دیدگاه، با اصل مساوات، فرصت پیشرفت را برای همه اقوام فراهم کرد. نتیجه این رویکرد آن بود که در دوره عباسیان، ایرانیان به‌عنوان نخستین قوم، از اعراب پیشی گرفتند. 🔹هرچند دیدگاه لوبون با اصول اسلامی همخوانی ندارد، اما به‌خوبی نشان می‌دهد که اسلام چگونه ارزش‌های انسانی مانند عدالت و مساوات را به سیاست و قدرت ترجیح می‌دهد و هرگز با ظلم و فساد سازش نمی‌کند. 🌱 @andishehrezvan_official
هدایت شده از رقابت های علمی نخبگانی حل مسأله پژوهشی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠محورها و موضوعات رقابت حل مسئله علوم عقلی💠 1️⃣🖋 بخش فلسفه اسلامی: ۱.فلسفه دین (الحاد مدرن) ۲.فلسفه اخلاق ۳.فلسفه ذهن (هوش مصنوعی) ۴.معرفت شناسی ۵.فلسفه سیاست ۶.فلسفه تعلیم و تربیت ۷.فلسفه علوم اجتماعی ۸.فلسفه حقوق ۹.فلسفه علم ۱۰.نقد فلسفه های غرب ۱۱.حکمای خراسان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 2️⃣🖋 بخش کلام اسلامی ۱. کلام تطبیقی و مذاهب اسلامی ۲. امامت پژوهی ۳. ادیان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 3️⃣🖋 بخش کلام جدید: ۱. آراء کلامی نومعتزلیان ۲. جریان معاصر روشنفکری ۴.تجربه‌های‌نزدیک به مرگ «جزئیات بیشتر این عرصه اعلام خواهد شد» 4️⃣🖋بخش منطق: ۱. منطق و روش شناسی ۲. منطق جدید 📥ارتباط با دبیر اجرایی عرصه پژوهشی علوم عقلی: حجت‌الاسلام امین نیا 🆔 @Aminnia_Mahdi 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
35.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، الحاد و علوم شناختی و تجربه نزدیک به مرگ 🔖 مساله پژوهشی 1⃣: چالشها و تبیین‌های طبیعی پیش روی ارزش شناسی معرفتی تجارب نزدیک به مرگ 🎙 دکتر حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا شاکرین 🔰 استاد گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: 🔖 مساله پژوهشی 2⃣: تبیین نوع وحدت میان دو وجود متشخّص با حفظ تشخّص از منظر فلسفی براساس گزارشهای تجارب نزدیک به مرگ ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و تجربه نزدیک به مرگ 🎙 دکتر عبّاس جوارشکیان 🔰 هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی و ریاست دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: ❇️ مساله مرتبط با کلام اسلامی، متون دینی و تجربه نزدیک به مرگ 🔖 مساله پژوهشی 3⃣: ابهامات و چالش های دلالت های تجربیات نزدیک به مرگ و متون دینی 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔰 عضو هیئت علمی و مدیر گروه فلسفه و کلام دانشگاه فردوسی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
37.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، فیزیک، نورولوژی، فلسفه ذهن و تجربه نزدیک به مرگ 🔖 مساله پژوهشی 4⃣: بررسی شواهد تجرّد و ثباتِ ادراک در تجارب نزدیک به مرگ و ردّ نظریات مادّی گرایانه در ادراک و آگاهی 🎙 دکتر محمّد علی وطن دوست 🔰 هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی و معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
41.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و تجربه نزدیک به مرگ 🔖 مساله پژوهشی 5⃣: ادراک واقعی و ادراک غیر واقعی؛ ملاک ادراک واقعی از غیر واقعی چیست؟ روش اثبات واقعیّت یک ادراک شهودی یا حسّی کدام است؟ سنخ شناسی ادراکات شهودی، حسّی و توهّمات 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔰 دکترای فلسفه ذهن و استاد مدعوّ دانشگاه شهید بهشتی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: 🔖 مساله پژوهشی 6⃣: نسبت آگاهی با بدن و مساله مرگ مغزی؛ مقایسه دیدگاه‌های متقابل در تجربیات نزدیک به مرگ و ثمره آن در تحلیل هویّت انسانی بیماران دچار مرگ مغزی ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، فلسفه ذهن، علوم پزشکی و تجربه نزدیک به مرگ 🎙 دکتر مسعود مهدوی 🔰 عضو هیات علمی و معاون فرهنگی-دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مشهد 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
36.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: 🔖 مساله پژوهشی 7⃣: جمع آوری شواهد ادراک و آگاهی مجرّد در تجارب بیرون از بدن و اثبات تجرّد ادراک؛ خصویّات ادراک تجرّدی در تضادّ با اصول دانش عصب شناسی شناختی ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، فلسفه ذهن، عصب شناسی شناختی و تجربه نزدیک به مرگ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔰 دکترای فلسفه ذهن و استاد مدعوّ دانشگاه شهید بهشتی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
26.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: 🔖 مساله پژوهشی 8⃣: آیا گزارش عدم ادراک جدایی از بدن و ادامه ادراک از دنیا با متون دینی سازگار است؟ ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، متون دینی و تجربه نزدیک به مرگ 🎙 دکتر عبّاس جوارشکیان 🔰 هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی و ریاست دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارگروه علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری مدرسۀ علمیه عالی نواب در رقابت‌های علمی نخبگانی حلّ مساله پژوهشی حوزه‌های علمیه مشارکت میکند: ❇️ مساله مرتبط با فلسفه اسلامی، فراروانشناسی و تجربه نزدیک به مرگ 🔖 مساله پژوهشی 9⃣: تعیین مرز عبور از ادراک عادّی به ادراک شهودی براساس بررسی‌های عصب شناختی و تحلیل‌های فلسفی؛ چگونه میتوان به آن مرز رسید؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔰 دکترای فلسفه ذهن و استاد مدعوّ دانشگاه شهید بهشتی 💠 سایر مسائل نُه گانه از اساتید مطرح کشور در کانال علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ: 🔸دکتر سید مرتضی حسینی شاهرودی 🔹دکتر سید محمّد سادات منصوری 🔸دکتر عبّاس جوارشکیان 🔹دکتر حمید رضا شاکرین 🔸دکتر محمّد علی وطن دوست 🔹 دکتر مسعود مهدوی ⬅️ به همراه حمایت علمی گروه‌ها در مراحل رقابت و پشتیبانی مادّی از مقالات برتر اساتید و نخبگان فلسفه، کلام و منطق °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○ 💌 کانال رقابت‌های پژوهشی: 🆔 https://B2n.ir/RH.PAJOHESHI •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0 ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🌱 @andishehrezvan_official