eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 5️⃣ ادامه.......... 👈پیامبران مجموعه‌ای از انسان‌های برگزیده شده توسط خدا و دارای ارتباط با عالم غیب بودند. 🔺در قرآن تنها نام ۲۵ پیامبر آمده است ولی بر اساس روایات، تعداد ایشان ۱۲۴/۰۰۰ نفر بود که اولین آنها حضرت آدم و پایان‌بخش آنان حضرت محمد(ص)، پیامبر دین اسلام است. 🔺همه انبیاء معصوم بوده و مفاهیم مشترکی را تبلیغ می‌کردند. 🔺مقام پیامبران با یکدیگر تفاوت دارد و برخی از آنها علاوه بر رسالت، مقام امامت نیز داشتند. 🔺هر پیامبری برای خود جانشینی داشت و دوازده امام جانشینان آخرین پیامبر هستند. 👈مقاتل بن سليمان از حضرت صادق عليه السّلام نقل كرد كه حضرت رسول صلى اللَّه عليه و آله و سلم فرمود👈 من سرور انبياء هستم و جانشين من سرور اوصياء است و جانشينان من بهترين جانشينانند. 🔺حضرت آدم از خداوند درخواست كرد برايش وصى و جانشين خوبى قرار دهد. 🔺باو وحى كرد كه من انبياء را بوسيله نبوت گرامى داشته‏ام بعد از ميان مردم بهترين آنها را انتخاب كردم و ايشان را وصى و جانشين پيامبران قرار داده‏ام. 🔺سپس خداوند باو وحى كرد كه شيث را جانشين خود قرار ده آدم شيث را بجانشينى تعيين كرد او همان هبة اللَّه بن آدم است شيث پسرش شبان را وصى و جانشين خود قرار داد. 🔺او پسر همان حوريه ايست كه خداوند او را از بهشت براى آدم فرستاد و آدم آن حوريه را بازدواج فرزندش شيث در آورد. 📕بخش امامت ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار ج‏1، ص: 35 ادامه دارد...............
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 6⃣ ادامه........... 👈شبان محلث را وصى كرد و محلث محوق را و محوق عميشا و عميشا با خنوخ تحويل داد كه همان ادريس پيامبر است. 🔺ادريس ناحور را تعيين كرد و ناحور به نوح تحويل داد و نوح سام را جانشين خود كرد و سام به عثامر و عثامر به رعيثاشا و رعيثاشا به يافث و يافث به بره و بره بجفيسه و جفيسه به عمران و عمران بابراهيم خليل و ابراهيم وصى خود فرزندش اسماعيل را قرار داد. 🔺اسماعيل اسحاق و اسحاق به يعقوب و يعقوب به يوسف يوسف به ثيريا و ثيريا به شعيب و شعيب به موسى بن عمران حضرت موسى به يوشع بن نون و يوشع بداود سپرد و داود سليمان را وصى خود قرار داد و سليمان آصف بن برخيا را و آصف به زكريا و زكريا به عيسى بن مريم و عيسى شمعون بن حمون صفا را وصى خود قرار داد و شمعون يحيى بن زكريا را و يحيى منذر را جانشين خود تعيين كرد و منذر بسليمه سپرد و سليمه به برده. 📒بخش امامت ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار ج‏1، ص: 34 ادامه دارد..........
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 7⃣ ادامه........... 👈پيامبر اكرم فرمود برده بمن واگذار كرد و من بتو يا علي ميسپارم و تو نيز به جانشين خود ميسپارى و او به جانشينان تو از فرزندانت يكى پس از ديگرى تا بالاخره واميگذارد به بهترين فرد روى زمين پس از تو، امت در باره تو راه خلاف را می پويند و اختلافى شديد خواهند نمود كسى كه دست از تو برندارد چون كسانى است كه با من بوده ‏اند آنها كه از تو بر گردند و منحرف شوند در آتش خواهند بود آتش جايگاه كافرين است. 👈توضيح- از اين خبر چنين استفاده مى‏شود كه يحيى پسر زكريا بعد از زكريا زنده مانده است. 🔺با اينكه بر خلاف مشهور است و منافات دارد با خبرهائى كه فوت يحيى را قبل از عيسى تعيين كرده‏اند. 🔺 بعضى گفته ‏اند دو يحيى بوده اين نيز بسيار بعيد است. 🔺در تفسير عياشى است از حبيب سجستانى كه حضرت ابو جعفر عليه السّلام فرمود 📒بخش امامت ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار، ج‏1، ص: 36 ادامه دارد...........
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 8⃣ ادامه........... 👈وقتى دو پسر آدم قربانى كردند و از يكى قبول شد و از ديگرى مقبول نيفتاد. 🔺از هابيل قبول شد و قربانى قابيل را قبول نكردند. 🔺اين مطلب موجب رشگ و حسد قابيل شد و كينه برادر در دل گرفت پيوسته در كمين او بود تا بالاخره در جاى خلوتى دور از چشم آدم او را پيدا كرد و با يك حمله برادر خود را كشت داستان آنها را خداوند در قرآن كريم نقل كرده كه قبل از كشتن با هم چه گفتگو كردند. 🔺آدم وقتى از كشته شدن هابيل اطلاع يافت بسيار اندوهناك شد و خيلى گريه و زارى كرد و شكايت بخدا نمود. 🔺خداوند باو وحى كرد كه من بجاى هابيل بتو فرزندى خواهم داد كه جانشين تو باشد پسرى پاك و پاكيزه از حوا متولد شد كه روز هفتم آدم او را شيث نام گذاشت. 🔺خداوند به او وحى كرد كه اين پسر هبه و بخشش من است نام او را هبة اللَّه بگذار بهمين جهت آدم او را هبة اللَّه ناميد. 📒بخش امامت ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار، ج‏1، ص: 36 ادامه دارد..........
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 9⃣ ادامه......... 💌💌 هنگام مرگ آدم كه رسيد خداوند به او خبر داد كه بزودى در فلان روز تو از دنيا خواهى رفت و روح ترا بجانب خود مىیبرم بهترين فرزند خود را جانشين قرار ده همان هبة اللَّه را. 🔺وصى خود گردان و آنچه بتو تعليم كرده ‏ايم از اسماء و اسم اعظم به او بسپار آنها را درون صندوقى بگذار من چنين مايلم كه روى زمين خالى از عالمى كه اطلاع از علم من دارد نباشد كه به حكم من قضاوت نمايد و او را حجت بر خلق خود قرار دهم. 🔺آدم تمام فرزندان خود از زن و مرد را جمع نمود به آنها گفت خداوند به من وحى نموده كه روح مرا به جانب خود خواهد برد و دستور داده كه بهترين فرزند خود را جانشين قرار دهم، و او هبة اللَّه است كه خدا او را برگزيده است به جانشينى من براى شما، از دستورش سرپيچى نكنيد او وصى و جانشين من ميان شما خواهد بود. 🔺تمام گفتند مطيع او خواهيم بود و هرگز مخالفت نخواهيم كرد. دستور داد....... 📒بخش امامت ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار، ج‏1، ص: 37 ادامه دارد.........
─‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃﷽❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌─‌ ✅ 🎙 آموزش صدا سازی از دوره مقدماتی تا پیشرفته،،، مدرس:استاد عبدالرحیم ایزدی «کارشناس موسیقی» شماره همراه_۰۹۰۳۸۱۷۹۵۹۰ 𝐉𝐨𝐢𝐧: http://eitaa.com/Amozesh_sedasazi 𖠇࿐ྀུ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌ |↲لینک کانال آموزش صداسازی ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅࿇༅ ❃༅࿇༅❃ ༅࿇༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─‌
02_Goriz_Az_Rajim_1401_05_18_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
20.17M
🔈 ▪️شب دوازدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه دوم 🔹شیطان شناسی * بحث در مورد شیطان باید دقیق و منظم باشد * چرا شیطان نسبت به کربلا احساس خطر میکند؟ * ماهیت شیاطین * هدف از خلقت ما * مسیر عبودیت * شیطان شبیه مانع در اسب سواری است * شیطان، طراحی خداست * سگ درگاه خدا * زنجیر و مانع برای چه کسی است؟ * هرچه انسان عبد تر شود، شیطان او قوی تر می شود * دست شیطان به این ها نمی رسد * راهی که شیطان بر سر آن می نشیند * شهدای کربلا چه ویژگی هایی دارند که شیطان از آنها بیزار است؟ * هراس شیطان از اسم شهید * می خواهی عبد باشی، این سه ویژگی را داشته باش * کنیه در زبان عربی نشانه چیست؟ * شیطان را سواری نده ⏰ مدت زمان: ۴۴:۴۹ 📆1401/05/18
03_Goriz_Az_Rajim_1401_05_19_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
21.34M
🔈 ▪️شب سیزدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه سوم 🔹لوکیشن شیطان * وقتی بازی شیطان بهم میریزد * دشمنی که شوخی ندارد * شیطان حرفه ای است * قرآن شیطان را دست کم نگرفته است! * مسیر بمب گذاری شیطان * حساسیت اصلی شیطان * ورودی صراط مستقیم * واکنش شیطان به نمادها * شیطان را دست کم میگیریم * شیطان شناسی ما عمق ندارد * زیر و زبَر شیطان در قران * اصل داستان را بگیر * مهریه ی صراط مستقیم! * فوران رحمت الهی * منطق احمقانه شیطان * وقتی خدا به آدمیزاد خطاب میکند * شیطان با اهل خانه کار ندارد * اهل خانه شدن، جان کندن میخواهد * نقاط ضعف را دیدن؛ مسلک شیطانی ست * نمازت الاغی نباشد! * پشت عبارات گستاخانه ابلیس، حق پنهان است * شیطان میخواهد، یکی یکی ما را به جهنم ببرد * سواره نظام و پیاده نظام شیطان * وقتی شیطان نمیتواند هیچ غلطی بکند * رب شیطان؛ وکیل بندگان * بندگان غیر قابل نفوذ * زهر پاشی شیطان فقط در حد دنیاست * فرماندهی شیطان در جنگها * میدان دار لشکر شمر، شیطان بود ⏰ مدت زمان 52:30 📅1401/05/19
05_Goriz_Az_Rajim_1401_05_21_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
22.15M
🔈 ▪️شب پانزدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه پنجم * شیطان سر این قضیه با خدا دشمن شد * ملاک بندگی؛ سجده قلبی ست. * سجده کن و نزدیک شو! * بالاخره شیطان سفیه است یا حرفه ای؟ * اوستا بودن ابلیس، کار چه کسی است؟! * مورچه ها حافظ گنجها! * شیطان فتنه می کند، تا درونمان برملا شود * چه کسی شیطان را در مقابل خدا قرار داده؟ * ظلمت خلق کردنیست؟! * مسابقه ای که خدا، برای محک خوردن انسان ترتیب داد. * شنبه ها شکار نکن! * خودم آهوها رو جلوی دستت میفرستم! * گزینش ها بعد از امتحان ها * هر چهار گزینه را خدا خلق کرد * شیطان ادای حق را در می آورد. * خیال می کنیم از باطل چیزی گیرمان می آید! * مدلهای هالیوودی؛ سرخوش یا ناخوش؟! * اجازه می دهی مثل تو فتنه گر باشم؟ * مکر خدا از سر رحمت یا نقمت * شیطان از دست خدا در رفته است؟! * خدا تمایل دارد شیطان را به ما معرفی کند. * امضای خدا و اهل بیت (ع)، پای تمام کارهای شیطان! * صفحه تماس وجود مخلصین، به روی شیطان قفل است. * پیرمردی که سقیفه را مدیریت کرد! * جنس نورانی از ضلالتها! * "مَن مَن" کردن شیطان کار دستش داد! * خودت را مالک نبین! * دشمنِ "مین گذار" خطرناکتر است یا دشمنِ "من گذار"؟ * این را بفهمیم؛ ما تمام می شویم! ⏰ مدت زمان 53:02 📅1401/05/21
04_Goriz_Az_Rajim_1401_05_20_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
19.89M
🔈 ▪️شب چهاردهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه چهارم 🔹 لوکیشن شیطان * مارش پیروزی شیطان در عاشورا * هراس شیطان از نور * از ظلمت به نور یا از نور به ظلمت؛ انتخاب با ماست! * زمین کربلا از جنس دنیا نیست * تسبیح تربت، تکه ای از خاک بهشت * خفاش صفتی شیطان * سرمایه گذاری جدی شیطان بر نطفه حرام * سر منشاء کشش های باطنی به شیطان * ماجراهایی که شیطان عَلَم می کند! * هجمه حیوان صفت ها به مجالس اهل بیت (ع) * وحشت شیطان از پرچم سیاه عزای حسین (ع) * تمرکز دوسویه خدا و شیطان بر حادثه کربلا * چرا اسب ها تاختند! * محافظ آثار خون حسین(ع) * وقتی خود خدا خونبهاست! * حساسیت خداوند متعال بر آستان حسین (ع) * مغناطیس عجیب کربلا * انگیزه های فراگیر ابلیس * آدم (ع)، موضوع سجده جن و ملک نبود! * امانتی از خدا در جنس آدم و ذریه او * بر شیطان سجده نکن! * بهشت نقد را دریاب * اغوای شیطان تا کجا؟ * با این سپر خود را از تیررس شیطان برهان * شهید از «مخلَصین» است * سنگباران شهید بر شیاطین * اتصال به شهید؛ بهترین حرز در مقابل شیطان * شهدا، جنود الحسین (ع) * لطفا دنبال شیطان راه نیفتیم! * نقش زمان های نورانی در مختل کردن کار شياطین * ملائکه به زمین می آیند تا عطر و نور بگیرند * خدا را در فوق عرش ملاقات کن! * امان نامه ای برای زوار حسین (ع) ⏰ مدت زمان 47:38 📅1401/05/20
05_Goriz_Az_Rajim_1401_05_21_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
22.15M
🔈 ▪️شب پانزدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه پنجم * شیطان سر این قضیه با خدا دشمن شد * ملاک بندگی؛ سجده قلبی ست. * سجده کن و نزدیک شو! * بالاخره شیطان سفیه است یا حرفه ای؟ * اوستا بودن ابلیس، کار چه کسی است؟! * مورچه ها حافظ گنجها! * شیطان فتنه می کند، تا درونمان برملا شود * چه کسی شیطان را در مقابل خدا قرار داده؟ * ظلمت خلق کردنیست؟! * مسابقه ای که خدا، برای محک خوردن انسان ترتیب داد. * شنبه ها شکار نکن! * خودم آهوها رو جلوی دستت میفرستم! * گزینش ها بعد از امتحان ها * هر چهار گزینه را خدا خلق کرد * شیطان ادای حق را در می آورد. * خیال می کنیم از باطل چیزی گیرمان می آید! * مدلهای هالیوودی؛ سرخوش یا ناخوش؟! * اجازه می دهی مثل تو فتنه گر باشم؟ * مکر خدا از سر رحمت یا نقمت * شیطان از دست خدا در رفته است؟! * خدا تمایل دارد شیطان را به ما معرفی کند. * امضای خدا و اهل بیت (ع)، پای تمام کارهای شیطان! * صفحه تماس وجود مخلصین، به روی شیطان قفل است. * پیرمردی که سقیفه را مدیریت کرد! * جنس نورانی از ضلالتها! * "مَن مَن" کردن شیطان کار دستش داد! * خودت را مالک نبین! * دشمنِ "مین گذار" خطرناکتر است یا دشمنِ "من گذار"؟ * این را بفهمیم؛ ما تمام می شویم! ⏰ مدت زمان 53:02 📅1401/05/21
06_Goriz_Az_Rajim_1401_05_22_Moharram_1444_Mashhade_Moghaddas.MP3
21.95M
🔈 ▪️شب شانزدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه ششم * بستر اصلی جدال شیطان با انسان * دریایی از معارف در این حدیث! * شیطان سعی میکند ما به این سه چیز نرسیم! * هر گونه تصرف غیرقانونی در این ملک پیگرد قانونی دارد! * "خودت مالک خودتی"، یکی از آیات شیطانی * تربیت شیطانی * خودکشی قانونی * ادعاهایی که گوش فلک را پاره میکند * اولین شاخصه کسی که از شیطان رها شده.. * آدم "بی من" پیدا نمی شود * کِی معلوم میشود چکاره ایم؟ * سلطنت شاهانه شیطان بر این افراد! * مساله این است؛ ما به خدا اعتقاد داریم یا اعتماد؟ * مومنی که دروغ میگوید! * چه کسی از خدا راستگوتر است؟ * لُبّ مطلب را بگیریم. * شرط و شروط گذاشتن برای خدا ممنوع! * توکل با عقل معنا می شود. * از دست کی میخواهیم در برویم؟! * اینقدر "مَن مَن" نکنیم * حرفهای این فقیر را فقط نابغه ها میفهمند * این "میم چسبان" کار دستمان میدهد! * شیطان مسجدیها این شکلی ست! * ابلیسِ سخنرانی گوش کن! * مگه دنیا مال ماست؟ * حرفهایی که شیطان درگوشی به ما میگوید! * "خازن غیر" نباشیم! * بیچاره! خرج خودت کن! * نور برزخت را همین الان نقد کن! * از همین کوچیک ها شروع کنیم * شیطان اینجا تمام قد به میدان می‌آید * فقط خدا را مالک دانستن؛ ابزار کلیدی عبودیت * جمجمه ات را به خدا عاریه بده! 📅1401/05/23 ⏰ مدت زمان 52:21
4_6042033578240380130.MP3
22.17M
🔈 ▪️شب هفدهم محرم ۱۴۴۴ 📣 جلسه هفتم * سه ویژگی برای بندگی؛ * اینگونه از شیطان و دنیا و مردم عبور کن. * خدا چگونه می‌خواهد؟ * اینگونه صبر کن! * اختیار خودمان را نداریم. * زن عاقل اینگونه عمل می‌کند. * هفتاد پیامبر در نسل این زن؛ به پاس صبوری اش! * وقتی رهبر، اپوزوسیون شخصی چون امام ره باشد. * شیطان از امام ره کینه دارد. * ضرب شصتی بعد از سالها، به فرمان امام ره * اگر جوان بودم، خودم او را می‌کشتم! * عاقبت که برای شیطان دُم تکان می‌دهند. * شیطان تا کجا با ما رفیق است؟ * دل شیطان حتی برای اطاعت کنندگانش هم نمی‌سوزد. * اینجا هر چه بیشتر نوکری کنی، بیشتر ذلیل می‌شوی! * عاقبت گاو شیرده شیطان بودن * دل به این و آن نبند! * تاریخ انقلاب را بخوانیم. * توکلی شیرین در اوج غربت * تمام وجود این مرد، ایمان بود. * امام ره را ببین، تا معنی واقعی عبد بودن را بفهمی! * این همه روبروی ظلم ایستادیم چه شد؟! * ماموریت انسان چیست؛ وظیفه یا نتیجه؟ * اگر اینگونه نشد، مرا لعنت کنید! * ذبح شو تا رها شوی. * برای بعضی گذشتن.ها باید جان کند! * چه کسی مرد ذبیح شدن است؟ * قدم اول دقیقا همینجاست! * با این سه چیز آدم بشویم. * غیبت نکردن را تحمل کن! * می‌خواهی از تمام مردم عابد تر باشی؟ * شیطان، توکل آدم را وسوسه می‌کند. * برای دیده شدن؛ ژیگول باشیم یا توکل کنیم؟ * مقدس اردبیلی "مسلمان" بود. * اگر شل بگیریم، همه چیز درست می‌شود؟ ⏰ مدت زمان 53:07 📅1401/05/24
05.mp3
8.57M
🔊 📣 جلسه پنجم 🔹️شرح ضوابط حاکم بر عالم ملکوت 🔸️شرح داستان اول کتاب آن سوی مرگ * شفای سحر توسط امام علی علیه السلام * در عالم برزخ صوت و لفظ نداریم * در برزخ ابزار نداریم * علم الابدان در بهشت * چرایی تلقین میت به زبان عربی ؟ * زبان اهل بهشت چیست؟ * انتقال معنا در برزخ بدون ابزار * انتقال عواطف بدون ابزار محبت * با آنچه دوست داریم متحدیم * در برزخ علائق بخشی از وجود فرد است * انتقال معنا در دریافت وحی * تشبیه نور در قرآن؟! * علم امام علی علیه السلام * مومن و دیدار امام علی علیه السلام * درخواست یمنی ها از پیامبر چه بود ؟ * حُب امام علی علیه السلام در راس پرونده اعمال * تحولات شگفت انگیز جسمانی و روحانی سحر * سه اصل بندگی * فرق سالکین مجذوب و مجذوبان سالک * سه تحول ویژه برای سحر * چرا برخی خواب نمی بینند؟ * گالری سحر با تصاویر خاص ملکوتی ⏰ مدت زمان:۲۹:۴۶
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 یک : ♦️ از گناهانی که، کبیره بودنش به واسطهء وعدۀ عذابی است که در قرآن مجید و اخبار کثیره بر آن داده شده، غیبت کردن است. چنانچه در سوره نور می فرماید: «و کسانی که دوست می دارند، خصلت ناشایسته فاش شود (مانند زنا و انواع قبائح و زشتیها) دربارۀ کسانی که ایمان آورده اند، برای ایشان است عذابی دردناک در دنیا و آخرت» ١. ♦️در روایت ابن ابی عمیر، از حضرت «علیه السّلام» است: «هرکس دربارۀ مؤمنی بگوید آنچه دو چشمش از او دیده و دو گوشش از او شنیده، پس از کسانی است که خداوند دربارۀ آنها فرموده: به راستی کسانی که دوست دارند فاش شود کار زشت دربارۀ مؤمنین، برایشان عذاب دردناکی است» ٢. ♦️پس به شهادت این روایت صحیحه، به غیبت، برطبق این آیه شریفه صریحاً وعدۀ عذاب داده شده است. در سورۀ می فرماید: «نباید بعض شما دیگری را غیبت کند. آیا دوست می دارد یکی از شما که گوشت برادر خود را بخورد درحالیکه مُرده باشد. البته بد می دارید آن را» ۳. ♦️در این آیه شریفه احتمالاتی است: یکی اینکه، بیان کیفیت عذاب آخرتی غیبت کننده باشد. به این ترتیب که غیبت، در آخرت، به صورت خوردن گوشت مردۀ غیبت شده مجسّم می شود. و شاهد این احتمال هم، روایت شریفی از «صلّی اللّه علیه و آله» است که می فرماید: «در شب ، گروهی را در آتش دیدم درحالی که مردار می خوردند. از جبرئیل پرسیدم: اینها چه کسانی هستند؟ گفت: اینها کسانی هستند که در دنیا، گوشت مردم را می خوردند» ۴. یعنی غیبت مردم را می کردند. ♦️احتمال دیگر آن است که مراد تنزیل حکمی باشد، یعنی غیبت کردن به منزلۀ خوردن گوشت مردۀ غیبت کرده شده است در حکم، و چنانچه قبلاً ذکر شده، خوردن مردار، از گناهان کبیره است. ♦️حضرت امام «علیه السّلام» می فرماید: «غیبت کردن شما از برادر مؤمنتان بزرگتر است، در حرام بودن از خوردن مردار» ۵. ♦️در سورۀ می فرماید: «وَیْلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» در تفسیر می نویسد: این جمله، وعدۀ عذابی است از طرف خداوند برای هر غیبت کننده و نمّامی کننده( خبرچین) که بین دوستان را جدائی می اندازد. ♦️بعضی گفته اند: همزه، طعن زننده، و لمزه، غیبت کننده است. و بعضی بر عکس گفته اند. و بعضی هم فرموده اند: همزه، کسی است که روبرو بدگوئی کند. و لمزه، کسی است که در غیاب شخص از او غیبت کند. ♦️ویل هم، نام درکه ای است از درکات جهنّم، یا چاهی در آن است. و به معنی شدّت عذاب هم استعمال شده است. ♦️بنابراین ، گناهی است که در قرآن مجید، در جاهای متعدّد، وعدۀ عذاب بر آن داده شده و کبیره است. 📚پاورقی: ١) - إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِی اَلَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ. . . (سورۀ ، آیه ١٩) . ٢) -من قال فی مؤمن ما رأته عیناه و سمعته اذناه فهو من الذین قال اللّه عز و جل إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ. . . (اصول کافی ج ٢ ص ٣۵٧). :۳) - وَ لاٰ یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ (سورۀ ، آیه ١٢) . ۴) - کتاب حج باب ١٣٢. ۵) -اعلموا ان غیبتکم لاخیکم المؤمن من شیعة آل محمد صلّی اللّه علیه و آله اعظم فی التحریم من المیتة قال اللّه تعالی وَ لاٰ یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً. . . ( نقل از تفسیر عسکری) . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ♦️غیبت و روایات (ع): ♦️ روایاتی که در آنها بر غیبت کردن داده شده، بسیار، بلکه متواتر اجمالی است. و در اینجا آنچه را که «علیه الرّحمه» در فرموده متذکّر می شود: ♦️به چندین طریق از «صلّی اللّه علیه و آله» مرویست که: «گناه ، از بدتر است. زیرا زناکننده اگر توبه کند، خداوند او را می آمرزد. لیکن غیبت کننده را نمی آمرزد، مگر شخص غیبت شده او را ببخشد» ١. ♦️روزی آن حضرت در اثنای خطبه، بزرگی گناه را یاد نمود و فرمود: «گناه یک درهم ربا، بزرگتر از سی و شش مرتبه زنا کردن است» . آنگاه فرمود: «جز این نیست که بدترین مراتب رباخواری، ریختن و از بین بردن آبروی مرد مسلمان است» ٢(و بنابراین دو حدیث، کبیره بودن گناه غیبت از این جهت نیز ثابت است که زنا و ربا بدتر است و کبیره بودن این دو در قبلی، ذکر شد). ♦️و نیز می فرماید: «کسی که از مؤمنی غیبت کند به آنچه در او است، خداوند بین این شخص و آن مؤمن در بهشت، جمع نخواهد فرمود. و کسی که غیبت کند از مؤمنی به چیزی که در او نیست، عصمت دینی بین هر دو پاره می شود. پس غیبت کننده از آن مؤمن جدا می شود و همیشه در جهنّم است و بد جایگاهی است» ٣. ♦️دروغ گفت هرکس خیال کرد حلال زاده است، درحالی که گوشت مردمان را به غیبت کردنشان می خورد، از غیبت بپرهیز زیرا خورش سگهای دوزخ است ۴. ♦️کسی که حرکت کند که غیبت برادر دینیش را بکند و عیب پنهان او را فاش سازد، نخستین گامی که برمی دارد، آن را در دوزخ می گذارد ۵. ♦️روایت شده که غیبت کننده اگر کند، آخرین کسی است که به بهشت وارد می شود و اگر بدون توبه بمیرد، نخستین کسی است که به دوزخ می رود ۶. ♦️ از حضرت «علیه السّلام» و از «صلّی اللّه علیه و آله» روایت می کند که: «نزدیکترین حالات به ، آن است که شخص از دیگری کلمه ای بشنود و آن را کند تا او را با آن نماید، چنین اشخاصی در آخرت بهره ای ندارند ۷». ♦️پیغمبر اکرم «صلّی اللّه علیه و آله» می فرماید: «غیبت کردن، زودتر در دین شخص، کارگر می شود و آن را از بین می برد، از بیماری در درون او» ۸. ♦️حضرت صادق «علیه السّلام» می فرماید: «غیبت بر هر مسلمانی است و جز این نیست که غیبت می خورد و از بین می برد را، مانند از بین بردن آتش، را» ۹. ♦️شیخ انصاری می فرماید: مراد از جملۀ خوردن غیبت، حسنات را؛ یا این است که غیبت، کارهای خیری را که (انسان) بجا آورده است، همه را باطل می سازد. یا این است که عقابش بیشتر از ثوابهای گذشته اش می شود. یا اینکه حسناتش، در نامۀ عمل کسی که غیبتش را کرده ثبت می شود. ♦️ از رسول خدا «صلّی اللّه علیه و آله» مرویست که فرمود: «بنده ای را در موقف حساب می آورند، و نامۀ عملش را به او می دهند، کارهای خیری را که در دنیا انجام داده در آن نمی بیند، می گوید: خدایا این نامۀ عمل من نیست، زیرا حسنات خود را در آن نمی بینم. به او گفته می شود: خدای تو اشتباه نمی کند و فراموش نمی نماید، کارهای نیکت به واسطۀ غیبت کردنت از مردم، از بین رفت. پس دیگری را می آورند و نامۀ عملش را به او می دهند و در آن، حسناتی را که بجا نیاورده می بیند، می گوید: پروردگارا: این نامۀ عمل من نیست، چون این همه حسنات که در آن ثبت است، من بجا نیاورده ام. به او می گویند: اینها حسنات فلان شخص است که از تو غیبت کرده در عوض، حسناتش به تو داده شده است» . ♦️ از جمله گناهان کبیره، است (چنانچه در فصلهای قبلی گفته شد) و می توان غیبت را از اقسام خیانت دانست. زیرا کدام خیانت بالاتر از خوردن گوشت برادر دینی است درحالی که بی خبر و غافل است؟ کدام خیانت بالاتر است از اینکه سرّش را آشکار و عیب نهانش را فاش سازد؟ 📚پاورقی: ١) - ( کلانتر ج ٣ ص ٣١٠) . ٢) - ٣) - ( ص ٣١٨) . ۴) - ( باب الغیته) . ۵) - ( ). :۶) - (مکاسب محرمه باب الغیبه) . ۷) - تألیف . ۸) - ( کافی ج ٢ ص ٣۵٧) . به روایت صفحه ١٠٠ و پاورقی ١ همان صفحه مراجعه شود. ۹) - ( کافی مصباح الشریعه مکاسب محرمه باب الغیبة) . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ♦️♦️♦️باید دانست که حرمت غیبت، مختص به مؤمن است. یعنی کسی که معتقد به عقائد حقّه باشد، و از آن جمله اعتقاد به امامت ائمّهء اثنا عشر «علیهم السّلام» است. بنابراین غیبت مخالفین، حرام نیست. ♦️♦️♦️لیکن احتیاط در ترک غیبت جمیع فِرَق اسلام است. خصوصاً آنهائی که با حقّ معاند نباشند و در ترک عقائد حقّه قاصر باشند. ♦️♦️♦️و نیز باید دانست که حرمت غیبت، اختصاصی به مؤمن مکلّف ندارد. بلکه بچۀ نابالغی که از شنیدن غیبتش متأثّر و ناراحت می شود، غیبت کردن از او نیز حرام است. و بعضی از فقها فرموده اند: غیبت کردن از بچّه های مؤمنین مطلقاً حرام است. خواه ممیّز باشد یا غیر ممیّز. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ♦️معنی غیبت و موارد آن: ♦️ رسول خدا «صلّی اللّه علیه و آله» می فرماید: «غیبت آن است که برادر دینیت را به آنچه کراهت دارد، یاد کنی» ١. ♦️حضرت صادق «علیه السّلام» می فرماید: «غیبت آن است که دربارۀ برادر دینیت عیبی را که خداوند بر او پوشیده است، بگوئی» ٢. ♦️حضرت «علیه السّلام» می فرماید: «هرکه بگوید دربارۀ کسی که، حاضر نیست چیزی را که در او هست و مردم هم آن را می دانند غیبت نیست، و اگر چیزی را که در او است و مردم نمی دانند، بگوید، غیبتش را کرده و اگر چیزی را که در او است و مردم نمی دانند، بگوید، غیبتش را کرده و اگر چیزی که در او نیست بگوید، او را بهتان زده است».( ). ♦️بنابراین، هرگاه چیزی را که دربارۀ مؤمنی نقل می کند، عیبی از او باشد که بر شنونده و دیگران پوشیده نیست، داخل در عنوان غیبت نیست. هر چند در عنوان مذمّت و سرزنش و ایذا و استخفاف به مؤمن باشد و به واسطه این عناوین حرام باشد چنانچه ذکر می شود. ♦️شیخ انصاری، پس از نقل کلمات اهل لغت، و روایات وارده در معنی غیبت، و تحقیق در اطراف آن، بیاناتی فرموده که خلاصه اش این است که: ♦️ مصادیق غیبت بر سه قِسم است: یا غیبت بودنش مسلّم یا ظاهر، غیبت نبودنش هست. ✔️ قِسم اوّل، یعنی موردی که قطعاً غیبت است، ذکر کردن چیزی است که نقص شرعی یا عرفی نسبت به حال شخص غیبت شده باشد و آن چیز هم بر شنونده پوشیده باشد. به طوری که فاش شدنش را راضی نیست و غیبت کننده هم در مقام کوچک کردن آن شخص و گذاری بر او است و خلاصه هرگاه در مقام انتقاص مؤمنی، عیب پنهانش را نقل کند، مسلّماً غیبت و گناه کبیره است. ✔️ قِسم دوم، که ظاهراً از موارد غیبت است، نقل عیب پنهان دیگری است. لیکن نه به قصد مذمّت کردن و عیب گذاردن و پست کردن او، بلکه به غرض دیگری مانند سرگرمی یا نقل شاهد و نظیر، یا از روی دلسوزی، عیب پنهان دیگری را نقل کند و شکّی در حرام بودنش نیست و ظاهر روایات آن است که از موارد غیبت، و داخل در همین عنوان است. ✔️ قِسم سوّم، نقل کردن عیب کسی، نزد دیگری است، که آن را می داند. و ظاهر بعضی از روایات آن است که از عنوان غیبت بیرون است. هرچند از پاره ای روایات استفاده می شود که این مورد نیز غیبت است. در صورتی که گوینده، در مقام سرزنش و مذمّت کردن طرف باشد، قطعاً حرام است. هرچند غیبت بودنش مشکوک است. زیرا این نقل موجب اذیّت و اهانت به مؤمن است و شکّی در حرمت آن نیست. اگر در مقام مذمّت و اهانت نیست لیکن قهراً ( از روی اجبار) مذمّت می شود، مثلاً شخصی را به القاب و اوصافی که مذمّت را می رساند یاد کند، مانند اینکه بگوید: فلانی که یهودی زاده است فلان شخص که مادرش بدعمل بوده است این هم حرام است. چنانچه در سوره صریحاً از لقب زشت گذاردن به دیگران نهی فرموده است ۳. 📚پاورقی: ١) -الغیبة ذکرک اخاک بما یکرهه (مکاسب محرمه) . ٢) -الغیبة ان تقول فی اخیک ما ستره اللّه علیه (مکاسب اصول کافی ج ٢ ص ٣۵٨). ۳) - وَ لاٰ تَنٰابَزُوا بِالْأَلْقٰابِ بِئْسَ اَلاِسْمُ اَلْفُسُوقُ بَعْدَ اَلْإِیمٰانِ (سوره ، آیه ١٠) . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
سلام مقاله ی خوبیه قابل استفاده ست راهکار های موثر برای افزایش اعتماد به نفس در سخنرانی:  1. گفتگو با خود یا همان خودگویی: اگر در موقعیت های اجتماعی و در هنگام سخنرانی دچار دستپاچگی می شوید بهتر است از خود گویی های مثبت استفاده کنید به طور مثال بگوید که من از خودم راضی هستم و نیازی به تاکید دیگران ندارم. همچنین به خودتان بگویید که میخواهم با افراد غریبه در مهمانی ها آشنا شوند و با آنها صحبت کنم، بدون اینکه نگران باشم آنها چه فکری درمورد من می‌کنند. یا بگویید من با اشتیاق به مکالمات دیگران گوش می کنم و سعی می‌کنم با آنها ارتباط برقرار کنم. 2.  به کسانی که واکنش نشان می دهند توجه کنید: در هنگام سخنرانی اگر احساس کردید با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار نکردید ممکن است اعصاب شما به هم بریزد و اعتماد بنفس شما برای ادامه سخنرانی از بین برود. در چنین شرایطی بهتر است به تمام جمعیت توجه کنید و تمرکز خود را بر روی کسانی بگذارید که به حرف‌های شما واکنش نشان می‌دهند، مثلاً در پاسخ گفته های شما سر تکان میدهند. اینکه احساس کنید دیگران سخنرانی شما را تایید می کنند اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث می شود تا راحت تر تمرکز کنید. در یک سخنرانی هرچقدر اعتمادبه‌نفس شما بالاتر باشد افراد بیشتری را به خود جذب می کنید. 3. به زبان بدن توجه کنید: در هنگام سخنرانی زبان بدن را جدی بگیرید و سعی کنید با مخاطب خود ارتباط چشمی برقرار کنید و از دستان خود استفاده کنید. روانشناسان معتقدند که استفاده از زبان بدن و حرکات دست باعث می‌شود مکالمه شما و کلماتی که به زبان می آورید بار بیشتری داشته باشند.  همچنین  برقراری ارتباط چشمی با مخاطب  باعث می‌شود تا آنها به این باور برسند که شما به آنها توجه میکنید، در نتیجه به شما احترام می گذارند. این کار باعث می شود اعتماد به نفس شما بیشتر شود و راحت تر می توانید به مکالمه خود ادامه دهید. 4. به نا آرامی های عصبی غلبه کنید: برخی افراد هنگامی که در موقعیت های اجتماعی یا جمعی از افراد قرار می گیرند، دست پاچه می شوند و نمی توانند به خوبی صحبت کنند در چنین شرایطی عوارض جسمانی همانند علائم اضطراب به وجود می‌آید. اگر بتوانید بر این علائم اضطراب غلبه کنید می‌توانید دستپاچگی خود را کنترل کنید و به مرور زمان اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. 5. جسورانه صحبت کنید: یکی از روش هایی که باعث می‌شود شما در هنگام صحبت کردن در مقابل یک جمع اعتماد به نفس داشته باشید تغییر لحن و ریتم صدا و کنترل زبان بدن است. زمانی که می خواهید در مقابل یک جمع سخنرانی کنید بهتر است بر روی موضوعی که قرار است راجب آن صحبت شود تسلط کافی داشته باشید. یکی از راه های وجود این تسلط این است که شما به جای خواندن متن از رو، به زبان ساده هر چیزی که هست را به مخاطب انتقال دهید. بهتر است به میزان کافی صدای شما بلند باشد و سعی کنید شمرده صحبت کنید و به میزان کافی در هنگام صحبت کردن مکث داشته باشید و تلاش کنید که تپق نزنید. 6. به طور مداوم ورزش کنید: ذاشتن فعالیت های ورزشی به طور مداوم نه تنها باعث سلامتی بدن می شود بلکه عملکرد ذهن را تحت تاثیر قرار می دهد موجب می‌شود ذهن شما کارایی بیشتری داشته باشد. با ورزش کردن ترشح هورمون اندروفین در بدن انسان افزایش پیدا کند، این هورمون انسان را تشویق می کند تا کارهای ارزشمند انجام دهد. اگر می خواهید یک سخنرانی خوب داشته باشید بهتر است ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. 7. سخنرانی خود را آماده کنید: هنگامی که میدانید قرار است راجع به یک موضوع در یک جمع سخنرانی کنید بهتر است برای افزایش اعتماد به نفس از قبل متن خود را آماده کنید. برای آماده کردن متن سخنرانی بهتر است سر فرصت این کار را انجام دهید تا بهترین متن برای سخنرانی آماده شود در چنین شرایطی شما با اعتماد به نفس بهتری راجب آن موضوع صحبت می کنید. 8. از افراد با اعتماد به نفس الگوبرداری کنید: در ذهن خود یک فرد موفق و با اعتماد به نفس را تصور کنید که در سخنرانی بسیار موفق است و اعتماد به نفس بالایی دارد. حالا سعی کنید همانند یک فرد با اعتماد به نفس رفتار کنید، در قدم اول خوش پوش باشید .  کسانی که لباس های شیک می پوشند اعتماد به نفس بیشتری دارند پس بهتر است برای افزایش اعتماد به نفس هنگام سخنرانی لباسی متناسب با شخصیت خود و مکانی که در آن هستید به پوشید. در قدم دوم مراقب حالات بدن خود باشید، بهتر است در هنگام سخنرانی محکم بایستید و در هنگام راه رفتن با اعتماد به نفس و با قدرت حرکت کنید حالت بدن شما تاثیر بسزایی بر روی درک مخاطب می گذارد.
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 برای ( قسمت ۲۰): 🔶 عرض کردیم که انسان موجودی هست که علاقه های مختلفی توی وجودش هست و اگه علاقش به یه چیزی خیییلی زیاد بشه دیگه نمیتونه مقاومت کنه و حتماً سمت اون میره.👌 ⭕️ بله واقعاً آدم اگه به یه چیز بد خیلی علاقه داشته باشه نمیتونه جلوی خودش رو بگیره و آخرش میزنه خودش رو داغون میکنه. توی این جور جاها زیاد بحثی نیست. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 👈 ضمن اینکه علاقه های خوبِ ضعیف رو هم انقدر نباید دست کم بگیریمشون! باید ازشون استفاده کنیم. ✅ مثلاً اگه میبینی توی قلبت به امام حسین و امام زمان و سایر اهل بیت «علیهم السّلام» علاقه داری خب این خیلی خوبه. 😊👌اینو حواست باشه که داریش 🌺 اگه یه ذرّه علاقه به عبادت و خوبی ها داری این خوبه. این علاقه هاتون دست کم نگیر. با اینا میشه کلّی کار کرد. حالا یه نکته خیییلی مهمّ!👇👇 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ♦️چرا برای برخی گناهان مانند غیبت ڪه روزمــرّه انجـام میدهیم هــیچ احساس عذاب وجدانی نداریم ولی برای بـــرخی مانند رابطه نامـشروع حدّاقل، برای مدت ڪوتاهی ناراحت میشویم و عذاب وجدان داریم. مگر هردو ڪبیره نیستند؟ ┘◄ پاسخ : ♦️گاهی اوقات نفس انسان با انجام دادن یڪ گناه، ڪم ڪم نسبت به آن عادت ڪرده و قبح گناه در نظرش شڪسته می شود. ♦️گاهی هم شیطان گناهان را در نظر انسان ڪوچڪ و بی اهمیّت جلوه می دهد. ♦️دلیل این مسئله هر ڪدام ڪه باشد، مجوّز گناه نیست و همــــــــــــانطور ڪه می دانید هر دوی اینها گناه ڪبیره است و پيامبر خدا «صلى الله عليه و آله و سلّم» فرمودند: "الغِيبَةُ أشَدُّ مِن الزِّنا ، قيلَ : و كيفَ ؟ قالَ : الرجلُ يَزني ثُمّ يَتوبُ فَيَتُوبُ اللّهُ علَيهِ ، وإنّ صاحِبَ الغِيبةِ لايُغفَرُ لَهُ حتّى يَغفِرَ لَهُ صاحِبُهُ ؛ ♦️ غيبت ڪردن بدتر از زناست. عرض شد: چگونه؟ فرمود: مرد زنا می ڪند و سپس توبه می نمايد و خدا توبه اش را می پذيرد . امّا غيبت ڪننده آمرزيده نمی شود ، تا زمانى ڪه غيبت شونده او را ببخشد. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ⭕️ مثل اینکه یه نفر داره با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت توی یه جادّه حرکت میکنه و به یه پیچ تند میرسه! واقعاً اینو دیگه نمیشه نصیحتش کنی که آقا لطفاً سرعتت رو کم کن! اون دیگه داره میره تا تصادف کنه.😒 🔵 بحث ما جایی نیست که آدم نمیتونه مقابل گناه مقاومت کنه. بلکه اونجایی هست که "زورش میرسه گناه نکنه". ✅ در واقع علاقه های بد ما همیشه انقدر شدید نیست که ما رو ضعیف و تسلیم کنن👌 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ✅ انسان موجودی هست که میتونه علاقه های خودش رو بده. 👈یعنی میتونه علاقه های بدی که توی قلبش داره رو کنه و علاقه های خوب کمی که داره رو زیادترش کنه. انقدر قوی شون کنه که آدم رو به عمل های خوب وادار کنه.👌 👆✔️ اگه همین چند تا جمله رو از بچّگی به همه یاد بِدَن ما دیگه مشکلی توی جهان نخواهیم داشت. این رمز اصلی موفقیّت انسان هاست. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 🌀💢
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ✅ انسان موجودی هست که میتونه علاقه های خودش رو بده. 👈یعنی میتونه علاقه های بدی که توی قلبش داره رو کنه و علاقه های خوب کمی که داره رو زیادترش کنه. انقدر قوی شون کنه که آدم رو به عمل های خوب وادار کنه.👌 👆✔️ اگه همین چند تا جمله رو از بچّگی به همه یاد بِدَن ما دیگه مشکلی توی جهان نخواهیم داشت. این رمز اصلی موفقیّت انسان هاست. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀