🔻موازینِ قسط🔻
✍ در قرآن کریم، بارها صحبت از #میزان شده.
«میزان»👈 یعنی ترازو، یعنی وسیلهی سنجش.
✨قرآن کریم میفرماید: روز قیامت که میشه، ترازوها رو برای سنجشِ #اعمال میارن:👇
🕋 وَ نَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیَامَةِ، فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا (انبیاء/۴۷)
💢 ما ترازوهای عدل را در روز قیامت برپا میکنیم.
💢 پس به هیچ کس کمترین ستمی نمیشود.
⁉️ حالا این «موازینِ قسط» چی هستند؟!🤔
هر چیزی وسیلهی سنجشِ مخصوص به خودش رو داره.🔎 مثلاً:
✔ گرمی و سردیِ هوا رو با دماسنج اندازه میگیرند.
✔ وزنِ اشیاء رو با کیلو اندازه میگیرند.
✔ اشیاء رو با متر اندازه میگیرند.
✔ و...
⁉️ حالا سوال اینه که، #اعمالِ ما انسانها رو با چه وسیله، و با چه ترازوئی اندازه میگیرند؟!🤔
⚡️ در روایات داریم که:
«موازینِ قسط»، و ترازوهایِ سنجشِ #اعمالِ انسانها در روز #قیامت، امامان معصوم و انبیا و اوصیا هستند.
📚 اصول کافی، ج۱، ص ۴۶۹.
یعنی معیار، و وسیلهی سنجشِ #اعمالِ انسانهای عادّی در قیامت، انسانهای کامل هستند.✅️
☝️ #اعمالِ ما، به اندازهای که به اعمالِ اولیاء الهی و انسانهای کامل شباهت داشته باشه، وزن داره.
⚡️ حضرت علی (ع) فرمودند:
«حسنات، موجب سنگینی میزان، و سیّئات و گناهان، موجب سبکیِ آن است».
📚 بحار، ج۹۰، ص۱۴۱.
🍃 اولیاء الهی، حتّی در این دنیا هم مقیاس سنجش هستند. هر کس به این انسانهای کامل شبیهتر باشه، پیش خدا ارزش و آبروی بیشتری داره.👌
⚡️ در زیارتنامهی امیرالمؤمنین علی (ع) میخوانیم:
«السَّلامُ عَلَى مِيزانِ الْأَعْمالِ»
📚 مفاتیح الجنان.
☝️ حضرت علی، میزان الاعماله.
ما به عنوان بچّه #شیعه، نگاه کنیم ببینیم چقدر اعمالمون به مولامون شبیه است؟!😔
💯 قیامت هر چقدر که اعمال ما به امیرالمومنین نزدیکتر باشه، ترازوی اعمالِ ما سنگین تره
🔺در دوران جـوانی در پـایگاه بسیج شهرستان فعالیت
داشـتم. روزهـا و شـبها با دوستانمان با هم بودیم.
شـبهای جمعه همگی در پایگاه بسیج دور هم جمع
بـودیم و بـعد از جلسه قرآن، فعالیت نظامی و گشت
و بـازرسی و... داشـتیم.
🔺در پشت محل پایگاه بسیج، قـبرستان شـهر ما قرار داشت. ما هم بعضی وقتها،
دوسـتان خودمان را اذیت میکردیم! البته تاوان تمام
ایــــــــن اذیــــــــتها را در آنـــــــجا دادم.
🔻برخی شبهای جمعه تا صبح در پایگاه حضور داشتیم.
یـک شـب #زمـستانی، برف سنگینی آمده بود. یکی از
رفـقا گـفت:
🔻 کسی جرئت داره الان تا انتهای قبرستان
برود؟! گفتم: اینکه کار مهمی نیست. من الان میروم.
🔺او هـم بـه مـن گـفت: باید یک لباس #سفید بپوشی!
مـن سـرتا پـا سـفید پـوش شـدم و حـرکت کـردم.
خـسخس صـدای پـای مـن بر روی برف، از دور هم
شـنیده مـیشد. مـن به سمت #انتهای قبرستان رفتم!
اواخـر قـبرستان که رسیدم، #صوت قرآن شخصی را از
دور شـنیدم!
🔻 یـک پـیرمرد روحـانی که از سادات بود،
شـبهای جـمعه تـا سـحر، در انـتهای قبرستان و در
داخـل یـک قـبر مشغول #تهجد و قرائت قرآن میشد.
فـهمیدم کـه رفـقا مـیخواستند بـا ایـن کار، با سید
شـوخی کـنند. مـیخواستم برگردم اما با خودم گفتم:
#اگـر الـان بـرگردم، رفـقای من فکر میکنند ترسیدهام.
بـــرای هـــمین تـــا انـــتهای قــبرستان رفــتم.
هرچه صدای پای من نزدیکتر میشد، صدای قرائت
قـرآن سـید هـم بلندتر میشد!
🔺 از لحن او فهمیدم که
#تـرسیده ولـی بـه مسیر ادامه دادم. تا اینکه به بالای
قـبری رسـیدم که او در داخل آن مشغول عبادت بود.
یکباره تا مرا دید فریادی زد و حسابی ترسید. من هم
کـــه تـــرسیده بـــودم پــا بــه فــرار گــذاشتم.
پـیرمرد سید، رد پای مرا در داخل برف گرفت و دنبال
مـن آمد.
🔺 وقتی وارد پایگاه شد، حسابی عصبانی بود.
ابـتدا کتمان کردم، اما بعد، از او معذرتخواهی کردم.
او بـا نـاراحتی بـیرون رفت. حالا چندین سال بعد از
ایـن مـاجرا، در نـامه عـملم حکایتآن شب را دیدم.
نـمیدانید چـه حـالی بـود ، وقتی گناه یا اشتباهی را
در نـامه عملم میدیدم، خصوصاً وقتی کسی را اذیت
کرده بودم، از درون #عذاب میکشیدم. گویی خودم به
جــــــای آنطــــــرف اذیــــــت مـــــیشدم.
از طـرفی در ایـن مـواقع، بـاد سـوزان از سمت چپ
وزیدن میگرفت، طوری که نیمی از بدنم از حرارت آن
داغ میشد!
وقـتی چـنین اعمالی را مشاهده میکردم، به گونهای
#آتـش را در نزدیکی خودم میدیدم که چشمانم دیگر
تحمل نداشت.
هـمان مـوقع دیدم که آن پیرمرد سید، که چند سال
قـبل مـرحوم شـده بود، از راه آمد و کنار جوان پشت
میز قرار گرفت.
سـید بـه آن جوان گفت: من از این مرد #نمیگذرم. او
مرا اذیت کرد. او مرا ترساند.
مـن هـم گفتم: به خدا من نمیدانستم که سید داخل
قـبر عـبادت مـیکند.
🔺جوان رو به من گفت: اما وقتی
نـزدیک شـدی فـهمیدی کـه مـشغول قرآن خواندن
اسـت. چـرا همان #موقع برنگشتی؟ دیگه حرفی برای
گـفتن نداشتم. خلاصه پس از التماسهای من، ثواب
دو سـال عـبادتهای مـرا برداشتند و در نامه عمل او
قرار دادند تا راضی شود.
😔دو سـال نـمازی کـه بـیشتر به جماعت بود. دو سال
عـبادت را دادم بـه خـاطر اذیت و آزار یک مؤمن! (۱)
🔰در لـابهلای صـفحات اعـمال خـودم بـه یک ماجرای
دیگر از آزار مؤمنین برخوردم. شخصی از دوستانم بود
کـه خـیلی با هم #شوخی میکردیم و همدیگر را سرکار
مـیگذاشتیم. یـکبار در یـک جمع #رسمی با او شوخی
کــــردم و خــــیلی بــــد او را ضـــایع کـــردم.
خـودم هـم فهمیدم کار بدی کردم، برای همین سریع
از او #مــعذرتخواهی کـردم. او هـم چـیزی نـگفت.
گذشت تا روز آخر که میخواستم برای عمل #جراحی به بیمارستان بروم.
دوبـاره بـه هـمان دوسـت دوران جوانی زنگ زدم و
گـفتم: فـلانی، مـن خیلی به تو بد کردم. یکبار جلوی
جـمع، تـو را ضـایع کـردم. خواهش میکنم مرا حلال
کــن. مــن شــاید از ایــن بــیمارستان بــرنگردم.
بعد در مورد عمل جراحی گفتم و دوباره به او التماس
کـردم تا اینکه گفت: #حلال کردم، انشاءالله که سالم و
خوب برگردی.
آن روز در نـامه عـملم، هـمان مـاجرا را دیـدم. جوان
پـشت مـیز گـفت: این دوست شما همین دیشب از
شـما راضی شد. اگر رضایت او را نمیگرفتی باید تمام
#اعـمال خوب خودت را میدادی تا رضایتش را کسب
کـنی، مـگر شـوخی است، #آبروی یک انسان مؤمن را
بردی.(۲)
منبع:
کتاب سه دقیقه در قیامت
🔰تحریم آزار رساندن به مؤمن
1- هشام بن سالم گوید:
از امام صادق (ع) شنیدم که می فرمود: خدای عزّ و جل فرماید:
آن که بنده مؤمن مرا بیازارد به من #اعلان جنگ دهد. و هر که بنده #مؤمن مرا اکرام نماید از خشم و غضب من آسوده خاطر باشد.
2- مفضّل بن عمر گوید که امام صادق (ع) فرمود:
چون روز قیامت شود، #منادی از جانب خدا فریاد زند، آنان که از #دوستان من روگردانده بودند کجایند؟
گروهی بر می خیزند که رخسارشان #گوشت ندارد، پس گفته شود،
اینها کسانی هستند که به مؤمنین آزار رسانده، و با آنان دشمنی کرده و #عناد ورزیده اند و در امور دینی آنها را با تندی سرزنش کردند، سپس دستور داده شود که آنها را به #دوزخ ببرند.
3- روایت فوق با سند دیگر چنین بیان شده:
به خدا سوگند اینها کسانی بودند که در گفتارشان با مؤمنین یکی بوده ولی #حقوق آنان را منع کردند، و اسرار مؤمنین را فاش نمودند.
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دیدن این کلیپ برای همه به ویژه اون دسته از بچه مذهبی ها و انقلابیونی که حوادث چند سال اخیر باعث شده نا امیدی بر آنها غلبه کنه واجب و ضروریست.
چقدر دیدن این فیلم پنج دقیقه ای به انسان آرامش میده. اثراتش از هزاران قرص آرامش بخش و دیدن هزاران ساعت فیلم و کلیپ امیدوار کننده و انگیزشی بیشتر هست😁😁
حتما و با دقت تا اخر ببینید و تا می تونید منتشر کنید تا همه ببینند. اینها وعده الهی هست که از لسان نائب امام زمان (عچ) بیان میشه.👌👌
#نحوستماهصفر
پنجشنبهشب ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
موضوع: #نحوستماهصفر
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
سلام علیکم، بسم الله الرحمن الرحیم؛
با فرا رسیدن ماه صفر، یکی از موضوعاتی که مطرح می شود نحوست ماه صفر است؛ ماه صفر در میان مردم به نحس و شوم بودن شهرت دارد، اما در منابع دینی اشارهای به نحوست این ماه نشده است و در نتیجه هیچ دلیل متقنی بر این موضوع وجود ندارد. نخست باید دید آیا در قرآن، درباره نحوست ایام مطلبی آمده است یا خیر؟
#نحوست_در_قرآن
در دو آیه اجمالا نحوست برخی ایام اشاره شده است: از جمله:
۱. ( إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی یوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ)قمر/19و20؛ما تندباد وحشتناک سردی را در یک روز شوم مستمر بر آنها فرستادیم .
۲. در آیه (فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی أَیامٍ نَحِساتٍ) (فصلت/16): بادی سخت و سرد در روزهایی شوم بر آنها فرستادیم). و در نقطه مقابل تعبیر «مبارک» نیز در بعضی از آیات قرآن دیده می شود، چنانکه در باره شب قدر می فرماید: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةٍ مُبارَکةٍ (دخان/3): ما قرآن را در شبی پربرکت نازل کردیم. به این ترتیب قرآن اشاره سربسته ای به این مسئله دارد و می توان گفت اصل سعد و نحس بودن بعضی از ایام را به صورت اجمال پذیرفته است.
#نظرعلامه_طباطبایی(ره) صاحب تفسیر المیزان:
از نظر عقلی نمی توان دلیلی اقامه کرد که فلان زمان نحس است و فلان وقت سعد، چون اجزاء زمان همه مثل هم اند و ما هم که بر علل و اسباب مؤثره در حوادث احاطه علمی نداریم تا بگوییم فلان قطعه از زمان نحس است و قطعه دیگر سعد، اما از نظر شرعی دو آیه در قرآن داریم (قبلاً اشاره شد) که ظاهر این آیات و سیاق آنها، بیش از این دلالت ندارد که تنها آن ایام خاص (هفت شبانه روز) که عذاب بر قوم ثمود، نازل شد، روزهای نحسی بوده اند، ولی دیگر نمی رساند که حتی همان روزها در هفته بعد و در ماه بعد و... ایام نحس هستند، چون اگر ایام خاصی در تمام سال ها نحس باشند، لازمه اش این است که تمام زمان ها نحس باشند. همچنین ظاهر آیاتی که دلالت بر سعد بودن ایام دارد، مانند شب قدر و ...، به خاطر مقارنت و همراهی آن ایام با امور بزرگ و افاضات الهی و کارهای معنوی است، مثل امضای تقدیرات، نزول ملائکه و روح، انجام عبادات و.... . جمع روایات، هم نتیجه اش این است که نحس بودن ایام، به خاطر کارهای زشتی است که در آن واقع شده است و سعد بودن ایام به خاطر کارهای نیک دینی و یا عرفی است، اما این که قطعه ای از زمان خاصیت تکوینی سعد و نحس داشته باشد، قابل اثبات نیست. اگر روایتی هم باشد، باید توجیه کرد.
#نظرمرحوم_علامه_مجلسی(ره) نیز در این باره می فرماید: وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ یعنی ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد: الف) وفات پیامبر اکرم در آخر ماه صفر؛ ب) ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزء ماههای حرامند و کسی در آنها به قتل و جنایت نمیپرداخت، بعد از این سه ماه حرام، در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز میگردید و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کردهاند.( زادالمعاد، ص247)
البته ایشان تاکید میکند که در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیدهام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آنها نیست. (زادالمعاد، ص247)
#خلاصه_ونتیجه:
ممکن است اعتقاد به شوم و نحس بودن صفر به سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده در این ماه باشد در حالی که هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و رخدادهای ماه صفر را نمیتوان دلیل بر نحس بودن آن دانست و سپس آن را به کل ماه سرایت داد. از سوی دیگر حدیث «مَن بَشَّرَنی بِخُروجِ الصفر بَشَّرتُهُ بِالجَنَّه» و حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» نیز هیچ دلالتی بر نحوست ماه صفر ندارد از صحت سندی برخوردار نیست. البته انجام دادن امور نیک مانند صدقه چه در این ماه و چه در ماههای دیگر امر پسندیده و مورد سفارش دین اسلام میباشد.
لازم به ذکر است در اولین روز ماه، از خواندن نماز اول هر ماه قمری و صدقه دادن بعد از آن فراموش نفرمایید.
جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و هدیه نثار اموات و شهدای عزیز، صلواتی بفرستید.
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
✅ استخدام مدیر فروش (حوزه ساختمان) و مدیر تولید در #خراسان_رضوی
📋 شرکت سپهر پوشش چکاد فعال در زمینه پوشش های سقف، کف و دیوار با هدف تکمیل کادر فروش و تولید خود در استان خراسان رضوی، مشهد از افراد واجد شرایط زیر دعوت به همکاری مینماید.
🔻مدیر فروش (حوزه ساختمان)
🔹 نوع قرارداد: تمام وقت
🔹 مدیریت تیم فروش و راهنمایی برای فروش بهتر
🔹 تحقق خط مشی و اهداف تعیین شده توسط سازمان
🔹 ارائه راهکارهای موثر جهت حل مسائل
🔹 طراحی و اجرای استراتژی فروش
🔹 ایجاد، حفظ و مدیریت یک رابطه قوی با نیروهای فروش فعلی و جدید
🔹 نظارت، کنترل و مدیریت تیم فروش
🔹 آشنایی با اصول و فنون مذاکره
🔹 توانایی انجام کار گروهی
🔹 داشتن حداقل پنج سال سابقه کاری
🔹 داشتن فن بیان عالی
🔹 داشتن مهارتهای مدیریتی
🔹 آشنا با برندینگ
🔹 مسلط به برنامهریزی بازاریابی
🔹 محدوده سنی: حداکثر 40 سال
🔹 تحصیلات: حداقل کارشناسی ترجیحا در رشتههای مدیریت بازرگانی
🔹 سابقه کار: داشتن 5 سال سابقه کاری مرتبط
🔹 نوع قرارداد: تمام وقت و حضوری
🔹 ساعت کاری: چهار شنبه 8 الی 16 و پنجشنبه 8 الی 14
🔹 حقوق ثابت
🔹 پورسانت
🔹 پاداش
🔹 بیمه تامین اجتماعی
🔻مدیر تولید آقا
🔹 نوع قرارداد: تمام وقت
🔹 مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی صنایع
🔹 داشتن تجربه مشخص در عنوان شغلی مدیر تولید
🔹 داشتن سطح بالایی از دانش در زمینه مدیریت تولید
🔹 آشنابودن به استانداردهای کیفیت و سلامت و مقررات ایمنی
🔹 آگاهبودن از مفاهیم ارزیابی عملکرد و بودجه
🔹 داشتن تجربه در امر گزارشدهی بر اساس معیارهای کلیدی تولید
🔹 داشتن مهارت در نرمافزارهای MS Office و ERP
🔹 برخورداری از توانایی چشمگیر در ارتباطات
🔹 داشتن مهارتهای رهبری و سازمانی در سطح بالا
🔹 توجهکردن به جزئیات
🔹 داشتن مهارت بالا در تصمیمگیری و داشتن رویکرد نتیجهگرا
🔹 داشتن مدرک کارشناسی مدیریت کسبوکار یا رشتههای مرتبط با آن، اولویت محسوب میشود
🔹 حقوق و مزایا: توافقی
🔹 بیمه تامین اجتماعی
⬅️ از متقاضیان واجد شرایط خواهشمندیم رزومه خود را به تلگرام زیر ارسال نمایند و یا مشخصات خود را به شماره درج شده پیامک نمایند.
💢 لطفا از تماس تلفنی خودداری نمایید.
📱09151192831 (Telegram & Sms)
➡️
📌 ما را دنبال کنید.
کانال اقتصاد مقاومتی شهرستان قوچان
در پیام رسان روبیکا:
https://rubika.ir/eshteghalquchan1
کاریابی ، کار آفرینی و اشتغال زایی شهرستان قوچان
اطلاع رسانی فرصت های شغلی در خراسان رضوی
🆔 @eshteghalquchan
کانال اطلاع رسانی قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی شهرستان قوچان
https://rubika.ir/gharargah_jahadi_quchan
🌴قطب نمای #مجمع۲۴
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکتکنندگان در بیستوچهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راهبرد حرکت فرماندهان و مدیران سپاه را در ۱۴۰۲ در ابعاد مختلف مشخص کردند:
۱. معنوی
در بعد معنوی شاه کلید فرمایشات ایشان پاسداری از خود بود.
ایشان با اشاره به لغزشهایی همچون غفلت از یاد خدا، غرور، گمراهی، بیتوجهی به نعمتها و کمکهای پروردگار و ناامیدی و تردید، پاسداری از خویش یعنی تقوای الهی را وظیفه همه مجموعهها و یکایک افراد خواندند و گفتند: ضعفهای شخصیتی موجب زمین خوردن انسان در بزنگاههای حساس میشود؛ بنابراین پیش از پاسداری از انقلاب، باید دائماً از خود مراقبت و پاسداری کنیم.
۲.سیاسی
در این بعد اولویت سپاه پاسخگویی و تبیین چرايي دشمنی و خصومت دشمنان با انقلاب اسلامی است.
ایشان نقطه مرکزی و کلیدی خصومت دشمنان را تثبیت "حاکمیت سیاسی اسلام" از سوی انقلاب اسلامی دانستند.
تبیین مفهوم و چرایی حاکمیت اسلامی ضرورت روز سپاه به ویژه نمایندگی ولی فقيه در پاسداری از انقلاب است.
۳. نظامی
در این بعد اولویت سپاه مانند گذشته تامین امنیت و مقابله با بحران های دست ساز دشمنان است.
رهبر انقلاب هدف اصلی دشمن از ایجاد بحران را ضربه به امنیت کشور خواندند و گفتند: بدون امنیت، «اقتصاد، اشتغال، کارهای زیربنایی، راهاندازی کارخانهها و علم و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی» هم وجود ندارد؛ بنابراین هدف اصلی آنها از مخدوش کردن امنیت کشور، ایجاد اختلال در زندگی مردم است.
یکی از راهکارهای مقابله با بحران ها از نظر معظم له تقویت توان نظامی است.
فرمانده کل قوا عملکرد سپاه در دفاع مقدس را فصلی درخشان و بسیار مهم خواندند و فرمودند: افزایش روزافزون تواناییها، بُعد دیگری از عملکرد سپاه پاسداران است که برای ایران، امنیت و بازدارندگی ایجاد کرده است.
رهبر انقلاب، کاهش و عدم تکرار جمله «گزینه نظامی روی میز است» را ناشی از قدرت بازدارندگی و توانمندیهای سپاه دانستند و گفتند: همه میدانند این جمله، دیگر سبک، بیمعنا و بیارزش شده است.
۴. اقتصادی
تایید و استمرار فعالیت های سپاه در بعد سازندگی و زیربنایی کشور در بیانات ایشان برجسته بود. ایشان عملکرد سپاه در مسئله سازندگی و امورزیربنایی را هم افتخارآفرین، درخشان و در ابعادی بینظیر ارزیابی کردند و افزودند: پاسداران انقلاب در خدمات عمومی، رفع محرومیتها، بلایای طبیعی و حوادثی نظیر کرونا با همه توان در خدمت مردم بودهاند.
#امام_خامنهای
#مجمع۲۴
#سپاه
#ورود_کاروان_اهل_بیت_ع_به_شام
کشید از سینه آهِ مستمَر، دروازهٔ ساعات
دلش یکریز میشد شعلهوَر، دروازهٔ ساعات
نشست و ضجّه زد آن ساعتی که عید شد اعلام
پریشان! اولِ ماهِ صفر، دروازهٔ ساعات
رسید آن کاروانِ زجر دیده، بی رمق، زخمی
شد از حالِ رقیه محتضَر، دروازهٔ ساعات
مزیّن شد به پرچمهای رنگی، شد چراغانی
به دستِ شامیانِ فتنهگَر، دروازهٔ ساعات
حرامیهایِ بی اصل و نسَب، سیلِ تماشاچی
عزیزانِ علی...، رأسِ قمر...، دروازهٔ ساعات...
شلوغی، هلهله، بارانِ سنگ و خیلِ نامحرم
به دورش دید خیلی دردسر، دروازهٔ ساعات
به خود لعنت فرستاد و به زینب خیره شد مضطر
به دستِ بستهاش با چشمِ تر، دروازهٔ ساعات
سه ساعت از مصیبت دیدگان، میکرد استقبال
نه با گل! با غم و خونِ جگر، دروازهٔ ساعات
حسین بن علی شد منکسر بالا سرِ عباس
شکسته عمهٔ سادات در، دروازهٔ ساعات
به پایِ نیزههای داغدیده پایکوبی بود
فقط از این بلا دارد خبر، دروازهٔ ساعات!
✍ #مرضیه_عاطفی
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_حسین_ع_مناجات_محرمی
#حضرت_زینب_س_در_مسیر_کوفه_و_شام؛ #حضرت_زینب_س_شام؛ #مجلس_یزید_ملعون
کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمیشود
مسیح اگر دوا دهد بی تو دوا نمیشود
اگر جدایی اوفتد میان جسم و جان من
قسم به جان تو دلم از تو جدا نمیشود
گریه اگر کنم همی بهر تو گریه میکنم
ورنه ز دیدهام عبث اشک رها نمیشود
گرد حرم دویدهام صفا و مروه دیدهام
هیچ کجا برای من کربوبلا نمیشود
کسی که گشت گرد تو گرد گنه نمیرود
پیرو خط کربلا اهل خطا نمیشود..
**
جز سر غرق خون تو که شد چراغ قافله
رأس بریده بر کسی راهنما نمیشود..
کربوبلا و کوفه شد سخت به عترتت ولی
هیچ کجا به سختی شام بلا نمیشود
چوب به دست قاتلت سوخت و گفت این سخن
جای سر بریده در طشت طلا نمیشود..
✍استاد #غلامرضا_سازگار