eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ارزشها باید محور باشند نه اشخاص.. ✍ #شهید_بهشتی 💢یکی از مصیبت‌های زمان ما این است که اشخاصی دارند کم‌کم جانشین ارزش‌ها می‌شوند؛ این خطرناک است؛ انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست. 💢من مکرر در رابطه با خودم و دوستانم عرض کرده‌ام، دوستان عزیز ولو ۱۰ نفر، ۱۰۰ نفر، یک میلیون نفر ما را به جای ارزش‌ها بنشانند، عکسِ مسئله است؛ تعلیم اسلام و تعلیم مولا این است که تو ارزش‌ها را بشناس و اشخاص را با ارزش‌ها بسنج؛ بحث‌ها باید بر محور ارزش‌ها باشد، حمایت‌ها باید از ارزش‌ها باشد، درود باید بر ارزش‌ها باشد، درود بر شهیدان، این می‌شود درود بر یک ارزش، درود بر انسان‌های مخلص حمایت از یک ارزش می‌شود، درود بر کسانی که از بام تا شام مخلصانه برای مردم در راه رضای خدا زحمت می‌کشند، این می‌شود درود بر یک ارزش. 💢ما باید ارزش ها را بشناسیم؛ البته اشخاص را هم باید بشناسیم در این شکی نیست، اما اول ارزش‌ها، بعد اشخاص، نه اول اشخاص بعد ارزش‌ها 🔷 شهید بهشتی (۱۳۵۹/۱۲/۱۰) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵۵) 💠 امام در اين گفتار حكيمانه، صبر و شكيبايى را بر دو گونه تقسيم مى كند. مى فرمايد: 🍃الصَّبْرُ صَبْرَانِ: صَبْرٌ عَلَى مَا تَكْرَهُ، وَصَبْرٌ عَمَّا تُحِبُّ «صبر بر دو قسم است صبر در برابر انجام كار خوبى كه دوست ندارى و صبر بر ترك كار بدى كه دوست دارى» 💠در واقع نوع اول اشاره به صبر در برابر مشكلات عبادت است و نوع دوم اشاره به شكيبايى در مقابل ترك معصيت و آنچه بعضى از شارحان گفته اند: نوع اول از نوع دوم سخت تر است، گفتار صحيحى به نظر نمى رسد، زيرا موارد، كاملاً مختلف است؛ گاه مورد اول مهم تر است و گاه مورد دوم تا اطاعت چه اطاعتى باشد و معصيت چه معصيتى. 💠همچنین آنچه بعضى ديگر از شارحان گفته اند كه صبر در اين دو مورد از دو مقوله و دو ماهيت است آن هم به نظر درست نمى آيد، زيرا صبر به معناى كف نفس و خويشتن دارى و مقاومت در برابر مشكلات است؛ گاه مشكل انجام طاعتى است و گاه مشكل ترك معصيتى. بر اين پايه پيمودن راه حق و رسيدن به مقام قرب پروردگار و حتى رسيدن به اهداف و مقامات مادى در دنيا راه صاف و هموارى نيست 💠 در اين راه سنگلاخ ها، گردنه هاى صعب العبور، پرتگاه ها و حيوانات درنده و دزدان خطرناك وجود دارد. اگر صبر و مقاومت انسان كم باشد، با برخورد به اين موانع از راه مى ماند و به مقصد نمى رسد. به همين دليل صبر و استقامت مهم ترين وسيله پيروزى انسان در دنيا و آخرت است. (إِنَّ الَّذينَ قَالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Jahad Ba Nafs_-_httpkhatebidari.blogsky.com.pdf
1.93M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (جهاد با نفس) ✍مولف : محمد بن حسن شیخ حر عاملی (مترجم: علی افراسیابی) 💠پیامبر اکرم(ص)لشگری را به سوی میدان نبرد فرستاد. هنگامی که بازگشتند، به آنها فرمود: مرحبا به قومی که جهاد اصغر را به‌جا آورد، ولی بر آنها جهاد اکبر باقی است. عرض شد جهاد اکبر چیست؟ فرمود: جهاد با نفس. ازاین‌رو، علمای طریقت دست به تألیف کتبی درباره جهاد با نفس زده و به شرح آن پرداخته‌اند. 📕 یکی از بهترین این تألیفات که به جمع‌آوری احادیث مربوط پرداخته است، کتاب نفیس «جهاد با نفس» است که ترجمه باب جهادالنفسِ کتاب شریف وسائل‌الشیعه، تألیف شیخ حر عاملی قدس‌سره، است. این کتاب در ۱۰۱ باب، احادیث معصومان (علیهم السلام) درباره رذائل و سجاییای اخلاقی را جمع آوری کرده است. و از آنجا که ترجمه فارسی کتاب جهت استفاده عامه مردم است، لذا از ذکر سلسله سند احادیث خودداری شده است. ▫️مهم ترین ویژگی این کتاب عنوان بندی و فصل بندی روایات است که رجوع به آن ها را سهل و آسان می کند. 💠بسیاری از علمای بزرگوار اخلاق مطالعه و عمل به احادیث این کتاب را توصیه کرده اند از جمله حضرت «آیت الله محمدتقی بهجت» در رهنمودی پیرامون کتاب جهاد با نفس فرموده اند: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه را مطالعه نموده و سعی نمایید به آن عمل کنید. بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده اید مانند دارویی که انسان مصرف می کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می کند 🌐 @ashora_karbala
🍃 پروردگارا. تو را قسم می دهم به حق اولیاءَ‌ت که حقیقت زندگى را چشیدند، حقیقت زندگی را به ما بچشان. 🍃 پروردگارا. تو را قسم می دهیم به زنده‌های جاویدت، تو را قسم می دهیم به اولیاء ابدی‌ات، ابدیت ما را از همین زندگانی تامین فرما. 🍃 پروردگارا. ما را موفق بدار که هرگز در زندگانی، به نا ملایماتی که روح ما را متلاشی می کند مبتلا نشویم. در ناملایماتی که مقدر فرموده‌ای، صبر و تحمل به ما عنایت فرما. 🍃 پروردگارا. تو را به حسینت قسم می‌دهیم، دنیا را از عینک حسین بر ما بفهمان. حیات را از دید‌گاهِ حسین بر ما روشن فرما. 🍃 پروردگارا. جوانان ما را موفق بدار که در آینده، انسان‌هایی مفید برا ی دنیا و آخرتشان باشند. استاد 📚(امام حسین شهید فرهنگ پیشرو انسانیت؛ ص ۱۹۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۶ سوره هود) ۞ وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ 🍃هیچ جنبنده اى در زمین نیست مگر این که روزى او بر خداست. او قرارگاه و محلّ نقل و انتقالشان را مى داند. همه اینها در کتاب مبین (لوح محفوظ) ثبت است. 💠مسأله تأمین نیازمندى هاى موجودات زنده، و به تعبیر دیگر رزق و روزى آنها، از جالب ترین مسائلى است که با گذشت زمان و پیشرفت علم، پرده از اسرار آن برداشته مى شود، و صحنه هاى شگفت انگیز تازه اى از آن، به وسیله علم فاش مى گردد. 💠راستى طرز روزى رساندن خداوند به موجودات مختلف، حیرت انگیز است، از جنینى که در شکم مادر قرار گرفته، و هیچ کس به هیچ وجه در آن ظلمت کده اسرارآمیز به او دسترسى ندارد، تا حشرات گوناگونى که در اعماق تاریک زمین، و لانه هاى پرپیچ و خم، و در لابلاى درختان و بر فراز کوه ها و در قعر دره ها زندگى دارند، ماهیانی که در اعماق تاریک و ظلمانی آبها زندگی میکنند؛ هیچ کدام از دیدگاه علم او هرگز مخفى و پنهان نیستند و هر جا باشند روزى آنان را به آنان حواله مى کند. 💠جالب این که، در آیات فوق، به هنگام بحث از روزى خواران تعبیر به دابه و جنبنده شده است، و این اشاره لطیفى به مسأله رابطه انرژى و حرکت است و اگر حرکت را به معنى وسیعش تفسیر کنیم، گیاهان را هم در بر مى گیرد، زیرا آنها نیز یک حرکت بسیار دقیق و ظریف در مسیر نمو دارند، به همین دلیل در فلسفه ما، یکى از اقسام حرکت را مسأله نمو شمرده اند @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بدان چه داری میگویی... 💠[عن سُلیمان بن جعفرِ الجَعفری قالْ سَمِعتُ موسی بن جعفرٍ علیه‌السلام یَقولْ مَرَّ أمیرالمؤمنین علیُّ بنُ ابی‌طالبٍ علیه‌السلام بِالرَّجُلٍ یَتَکَلَّمُ بِفُضولِ الکلام] سلیمان بن جعفر می‌گوید شنیدم از حضرت موسی بن جعفر (علیه‌السلام) که می‌فرمود حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بر مردی عبور کرد که او به فضول کلام سخن می‌گفت. 💠سخنانِ زیادی، سخنانِ بیهوده، سخنانی که برای گوینده و شنونده هیچ سودی به همراه ندارد، داشت اینجور حرف‌هایی می‌زد. [فَوَقَفَ عَلیه] امیرالمؤمنین دارد در راه عبور می‌کند، می‌بیند که یک نفری ایستاده، دارد همین‌طور حرف بی‌خود می‌زند؛ حرف‌هایی که هیچ فایده‌ای بر آن مترتب نیست؛ نه برای گوینده و نه برای شنونده؛ حضرت ایستادند 💠 [ثُمَّ قالْ إنَّکَ تُملی عَلی حافِظَیکَ کتاباً إلی رَبِّک ] و به آن مرد فرمود: تو داری حرف‌هایت را املاء می‌کنی بر این دو فرشته‌ای که محافظ و مراقب تو هستند. داری نوشته‌ای را بر اینها املاء می‌کنی؛ تو می‌گویی و آنها هم می‌نویسند. 💠کلمه به کلمه‌ی آنچه که از زبان من و شما خارج می‌شود نوشته می‌شود. این نوشته بعداً ممکن است به ضرر ما تمام بشود. بدانیم چه داریم می‌گوییم. [فتَکَلَّم بِما یَعنیک] به آن چیزی که برای تو مهم است سخن بگو و زبان باز کن. 💠 [وَ دَعْ ما لا یَعنیک] آنچه که برای تو مهم نیست، گفتنش فایده‌ای ندارد یا ضرر دارد، آن را رها کن. بدان چه داری می‌گویی 💢شرح حدیث اخلاقی #امام_کاظم (ع) از #رهبر_انقلاب ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.safaee_harekat_F-16.mp3_101136.mp3
5.14M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "حرکت الی الله" ✔️جُرم های صغیر ما را نباید اغفال کند، چون در مراحل بالا ظهور و بروز پیدا می کند ⏯[جلسه سیزدهم] ⏱ مدت: ٢۱:٢۴ 📶حجم: ٣ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مسئولیت پذیری مسلمان و تقوا 🔹رهبانیون مسیحیت، برای اینکه دامانشان به گناهان آلوده نشود، رهبانیت-۱ پیشه کردند؛ به غارها و کوهها و بیغوله ها پناهنده شدند. قرآن میفرماید: [وَ رَهْبَانِیةً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیهِمْ] -٢رهبانیتی که آنان از خود درآوردند، به صورت بدعتی آن را ایجاد کردند؛ ما بر آنان رهبانیت را ننوشته بودیم. اما عالِم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشه گیری ندارد، فرار ندارد 🔹عالِم اسلامی همانی است که سعی میکند که بگیرد غریق را -٣؛ یک فرد آگاه مسلمان، که مسلمان بودن و مسئول بودن با یکدیگر لازم و ملزوم هستند همینجور است؛ سعی میکند غریق را، وَبا زده را، بیمار را، نجات بدهد؛ اینکه با فرار جور درنمی آید 🔹خودش را متقی می کند، یعنی آن تجهیز لازم را، آن زره لازم را، در مقابل آسیب گناه بر تن میکند و وارد منطقه گناه میشود، برای دستگیری گناهکاران؛ تقوا این است 🔹وقتی که این معنای تقوا شد، آیا تقوا مقدمه و وسیله ای برای پیروزی هست یا نیست؟ میبینید که خیلی آسان، وسیله پیروزی است. آنکسی که میخواهد بر این بیماری، در این منطقه پیروز بشود،اگر همواره بترسد که مبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد، این چطور میتواند میکروب زده ها و وَبا زده ها را نجات بدهد؟ 🔹باید از خودش خاطرش جمع باشد، بعد وارد منطقه وبازده بشود و دیگران را نجات بدهد؛ آنوقت است که به پیروزی هم خواهد رسید. آنوقت است که این کار را هم به راحتی انجام خواهد داد.[وَ اتَّقُوا اللَّهَ]-۴ تقوای خدا پیشه کنید،[لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ] مگر پیروزمند و رستگار و موفق گردید. __________________ ۱-(ر ه ب ) ترس دائمی؛ رهبانیه: گوشه گیری ٢-سوره مبارکه حدید/ آیه ٢٧ ٣-صاحبدلی به مدرسه آمد زخانقاه بشکست عهد صحبت اهل طریق را گفتم میان عالم و عابد چه فرق بود؟ تا اختیار کردی از آن ؛ این فریق را؟ گفت آن گلیم خویش به در می برد ز موج واین جهد میکند که بگیرد غریق را (سعدی) ۴-سوره مبارکه آل عمران/آیات ۱٣۰ تا ۱٣٢ ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🌐 @ashora_karbala
🔰خُرد کردن توده های مردم... ✍استاد محمد رضا حکیمی 💠توده های مردم را زیر چرخ مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم و گرانی خُرد کردن، و از حقوق حرف زدن، گزافه گویی است. در اسلام چنین منطق نا بخردانه ای، هیچ جایگاهی ندارد. 💠اسلام براستی و در « زبان عمل » نه « زبان گفتار » به انسان ها می اندیشد و تامین نیازهای انسانی را فوری ترین و تکلیفی ترین مسئولیت مدیران و زمامداران لایق می شناسد، و هر گونه سستی و کوتاهی در رفع نیازهای انسانی را، از هر کسی و هر مقامی، به هیچ وجه نمی پذیرد و « انسانی و اسلامی » نمی داند و فریاد « لیقوم الناس بالقسط » می زند. 💠در اینجا تنها به سخن پیامبر بزرگ اسلام اشاره می کنیم که: در آیین نامه ای به یکی از کارگزاران خود چنین فرمود: حاکمیت نباید مردم را به فقر و تنگدستی بکشاند، تا در نتیجه آنان را به سوی « بدبینی و بی اعتقادی به حاکمیت دینی » سوق دهد. 📚 حکومت اسلامی؛ (ص ٢٢۰) 📚اصول کافی جلد ۱ (ص ۴۰۶) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵۶) 💠امام(ع) در اين كلام پربارشان اشاره ای به روانشناسی اجتماعی و آثار غنا و فقر مى كنند و مى فرمايند: 🍃الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ; وَالْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ «بى نيازى در غربت وطن است و نيازمندى در وطن غربت» 💠جوامع به ٢ دسته جوامع مادی گرا و ثروت مدار؛ و جوامع ارزشمدار تقسیم می‌شوند. درجوامع مادیگرا، ثروتمندان مورد توجه هستند 💠درجوامع پست، که ارزشها فقط مادی و دنیایی است؛ انسانهای فقیر مورد بی احترامی هستند اگر چه دارای فضایل علمی و اخلاقی و معنوی باشند و انسانهای ثروتمند مورد احترام هستند اگر چه تهی مغز باشند و هیچ فضیلتی نداشته باشند . از نظر اسلام این نوع نگاه به ثروت و ارزشگذاری برای ثروتمند محکوم است. در اسلام کسی که ثروت تولید می‌کند احترام دارد. دقت کنید که پیامبر دست کارگر را می‌بوسد نه صاحب ثروت را. 💠اما خدا نکند ثروت درجامعه‌ای بت شود، آن وقت همه چیز به هم می‌ریزد و به خاطر پول بهترین قانونها زیر سوال می‌رود. ارزشها تغییر میکند و حرمتها شکسته میشود لذا حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند :هر کس به فرد ثروتمندی به خاطر مالش احترام بگذارد، دو سوم دینش از دست می‌رود 💠امام(ع) در این کلام مى فرمايد: شخص غنى هر جا برود؛ به موجب غنايش این و آن پيوندهاى محبت را با او برقرار مى سازند و به خاطر مالش احترام پيدا مى كند و او هیچگاه احساس تنهایی نمیکند کأنه در وطن خویش است؛ ولى شخص فقير حتى در وطن خويش دوستان و بستگان را از دست مى دهد و گاه به صورت موجودى فراموش شده در مى آيد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khoda_az_dedgah_goran.pdf
1.76M
پیشنهاد دانلود و (خدا از دیدگاه قرآن) از معدود نوشتار های بر جای مانده از ✍ مؤلف: شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی 🔰 تعالیم قرآن در زمینه مسائل ما بعدالطبیه اساسی ترین بخش از معارف پر ارزشی است که این گنجینه معرفت الهی در اختیار جستجو گران نهاده است. از آنجا که این تعالیم  در حقیقت سنگ زیر بنایی اسلام شناسی است آگاهی بر آنها نقش موثری در کسب آگاهی صحیح از تعالیم دیگر اسلام دارد. كتابى كه اينك به جستوجوگران تقديم مىشود، گامى اسـت بـه سـوىاين هدف، در زمينه مسائل مابعدالطبيعه در قرآن. 📘مقدمه کتاب نويسنده هرگز اين دعوى را ندارد كه اين گام را تمام و كمال، بـدون هيچ عيب و نقص، برداشته و از هر گونـه خطـا و لغـزش مصـون مانـده است. او همين اندازه مىتواند دلخوش باشد كه با تمام وجودش خواهان چنين تحقيقى درباره اسلام اسـت، و ايـن گـام را از روى چنـين شـوقىبرداشته است، و اگر كار او تنها همين ارزش را داشته باشد كه قـدمى نـو در راه شناختن و شناساندن تعاليم واقعى قرآن، و راهگشـاى راهی نو بـه سوى اين مقصود باشد، آن را توفيقى بزرگ از جانب خداى توفيق بخش مىشمرد و او را بر اين نعمت سپاس مىگزارد. اميدوارم در راه پرنشيب و فراز و پرپيچ و خم دين شناسى، همگـان ازهدايت الهى برخوردار و از لغزشهاى انحراف آور مصون باشيم. (٢٧شهریور ۱٣۵٢-٢۰ شعبان ۱٣٩٣) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مرحوم کوثری روضه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) عقیده‌ی همه یاران؛ به اتفاق این است که اشک شور؛ بیاد حسین شیرین است کنار قتلگه او؛ به گریه جان دادن ز وعده‌ها که به خود داده‌ام؛ یکی این است... [ اللهم الرزقنا زیارة الحسین فی الدنیا و شفاعة الحسین فی الآخره] _"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_" السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ _"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_" #شب_جمعه #شب_روضه #شب_زیارتی 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۶ سوره هود) 💠در آیه کریمه خداوند میفرماید؛ ما روزی هر جنبنده ای را در هر کجا باشد به او میدهیم حال سؤال اینجاست که آیا روزى هر کس؛ خواه ناخواه به او مى رسد یا این که باید به دنبال آن رفت؟ 💠بعضى از افراد با اتکاء به تعبیراتى همانند آیه فوق، یا روایاتى که روزى را مقدر و معین معرفى مى کند، فکر مى کنند: لزومى ندارد که انسان براى تهیه معاش زیاد تلاش کند؛ چرا که روزى مقدر است، و در هر حال به انسان مى رسد، و هیچ دهان بازى بدون روزى نمى ماند! 💠این چنین افراد نادان، که شناختشان درباره دین و مذهب فوق العاده سست و ضعیف است، بهانه به دست دشمنان مى دهند، که مذهب، عاملى است براى تخدیر، رکود اقتصادى و خاموش کردن فعالیت هاى مثبت زندگى، و تن در دادن به انواع محرومیت ها، به عذر این که، اگر فلان موهبت نصیب من نشده، حتماً روزى من نبوده، اگر روزى من بود، بدون چون و چرا به من مى رسید. 💠در حالى که، مختصر آشنائى با قرآن و احادیث اسلامى، براى پى بردن به این حقیقت کافى است که، اسلام پایه هر گونه بهره گیرى مادى و معنوى انسان را سعى و کوشش و تلاش مى شمرد، تا آنجا که در جمله شعارگونه قرآنى[لَیْسَ لِلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعى] بهره انسان را منحصراً در کوشش و کارش قرار مى دهد. 💠پیشوایان اسلامى، از چوپانى گرفته، تا خیاطى، زره بافى و کشاورزى،را انجام میدادند اگر مفهوم تضمین روزى از طرف خدا، نشستن در خانه و انتظار رسیدن روزى باشد، نباید پیامبران و امامان، که از همه آشناتر به مفاهیم دینى هستند، این همه براى روزى تلاش کنند. ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala