eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #برش_دیدار | رهبرانقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارکنان قوه قضائیه: 👈 نسبت به فساد سخت‌گیری کنید ☝️قابل استفاده در استوری اینستاگرام 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 عزت ملت ایران فقط مربوط به قضایای اخیر نیست 👈 ۴۰سال است که نمیتوانند ملت ایران را به زانو دربیاورند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار رئیس، مسئولان و کارکنان قوه قضائیه: 🔸️ بحمدالله ملت ایران به معنای واقعی کلمه، یک عزت و عظمت و اقتداری از خود نشان داده است. این‌هم فقط مربوط به قضایای اخیر نیست، در ۴۰سال اخیر این‌گونه بوده است. اینکه می‌بینید در خبرگزاری‌های خارجی میگویند که ایران را نمیشود به زانو درآورد، این ناشی از ۴۰سال حرکت ملت ایران است، نه به‌خاطر قضایای یک ماه و دو ماه و شش ماه اخیر. 🔹️ ملت ایران با انقلاب اسلامی، خود را از لاک توسری‌خوری خلاص کرد و هویت ایرانی با خصوصیات اسلامی در آن بروز کرد. این ملت طالب عزت و استقلال و پیشرفت است، لذاست که هرچه دشمنان ظالم فشار می‌آورند تأثیری در او نمیگذارد. راه‌پیمایی‌ها و انتخاباتها را ببینید؛ این‌همه کارشکنی میکنند لکن مردم باز هم با عزم فراوان حاضر میشوند. 🔺️ آخر امسال هم یک انتخاباتی هست؛ من میدانم که ملت ایران با وجود تردیدآفرینی‌هایی که بعضی میکنند، با شور و شوق در این انتخابات هم حضور پیدا میکند. ۹۸/۴/۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13980405_29182_16k.mp3
5.44M
بشنوید| صوت بیانات امروز رهبرانقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۹۸/۰۴/۰۵ سایر کیفیتها: http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=42920
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷به مناسبت وداع و تشییع پیکر‌های مطهر۱۵۰ شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس 🍃 ماگوشمان سنگین است ؛این پیامها را درست نمیشنویم ؛ اگر به ما بشنوانند این پیامها را، دیگر این گرایش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت بر خواهد بست. این ضعفهایی که شما مشاهده میکنید در ما، به خاطر این است که این پیام را نمی‌شنویم. 💠مقام معظم رهبری (۱۳۹۷/۰۸/۱۴) @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم 🍃 یخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ ما یخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ ما یشْعُرُونَ (بقره آیه ٩) 🍃 آنان که در صدد نیرنگ زدن به خدا و به کسانی که ایمان آورده اند، برمی آیند. و آنان نیرنگ نمی زنند، مگر به خودشان و نمی فهمند 💠شعور از ریشه ی «شَعر» به معنای مو می باشد. کسی که دارای فهم دقیق و موشکافانه باشد، اهل درک و شعور است. بنابراین منافق گمان می کند که دیگران را فریب می دهد، زیرا درک درست ندارد. (لایشعرون) 💠مراد از حیله ومکر منافقان با خدا، یا خدعه ونیرنگ آنان با احکام خدا و دین الهی رسول خدا است که آنرا مورد تمسخر و بازیچه قرار می دهند. یعنی همانگونه که اطاعت و بیعت با رسول خدا، اطاعت و بیعت با خداست(من یطع الرّسول فقد اطاع اللّه) هرکس از رسول پیروی کند، قطعاً از خدا پیروی کرده است ؛ خدعه با رسول خدا به منزله خدعه با خدا می باشد که روشن است اینگونه فریبکاری و نیرنگ بازی با دین، خدعه و نیرنگ نسبت به خود است. 💠چنانکه اگر پزشک، دستور مصرفِ دارویی را بدهد و بیمار به دروغ بگوید که آنها را مصرف کرده ام، به گمان خودش پزشک را فریب داده و در حقیقت خود را فریب داده است و فریب پزشک، فریب خود اوست. 💠برخورد اسلام با منافق، همانند برخورد منافق با اسلام است. او در ظاهر اسلام می آورد، اسلام نیز او را در ظاهر مسلمان می شناسد. او در دل ایمان ندارد و کافر است، خداوند نیز در قیامت او را با کافران محشور می کند. 💠قرآن، بازتاب کار نیک و بد انسان را برای خود او می داند. چنانکه در این آیه می فرماید: خدعه با دین، خدعه با خود است نه خدا. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_حکمتهای_نهج_البلاغه 🍃  وَ قَالَ عليه السلام أَفْضَلُ الزُّهْدِ إِخْفَاءُ الزُّهْدِ (حکمت ٢٨) 🍃 بالاترين نوع پارسايى، پنهان داشتن آن است. 💠امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه و گهربارش اشاره به برنامه اى دارند که زاهدان ریایى در آن عصر و این عصر براى جلب قلوب مردم انتخاب مى کردند؛ لباس هاى ساده و مندرس و گاه از کرباس و خانه اى محقر و طعامى بسیار ساده براى خود برمیگزیدند تا مردم به آنها اقبال کنند. 💠 ذکر سه نکته از این حدیث ارزشمند: 1⃣ نخست این که اگر سؤال شود چگونه مى توان زاهد بود و زهد را پنهان کرد⁉️ در پاسخ مى گوییم: شخص زاهد باید در مجامع مانند دیگران رفتار کند. مثلاً اگر سر سفره اى است که غذاهاى مختلف در آن است مقدارى از هر کدام تناول کند نه این که همه غذاها را کنار بزند مثلا به نان و پنیرى قناعت نماید. از نظر لباس، لباس ساده معمولى بپوشد نه لباس غیر متعارف زاهدانه و به این ترتیب مى تواند در باطن زاهد باشد و در ظاهر فردى معمولى. 2⃣ نکته دوم اینکه زهد حقیقی آن است که انسان دستش از دنیا تهی نباشد یعنی دنیا به او رو کرده باشد و به سراغش آمده ولی او زندگی زاهدانه را بر نعم دنیا ترجیح داده باشد ؛ نه آنکه دستش از همه چیز تهی باشد. 3⃣ نکته سوم این که هر گاه زاهد به زهدش افتخار کند و آن را اظهار نماید در واقع زاهد نیست، چرا که دلبستگى به زهد و افتخار به آن و جلب نظر مردم از این طریق خود عین رغبت در دنیا و بر ضد زهد است. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_دعای_صحیفه_سجادیه (دعای /۱۵) 🍃 اللَّهُمَّ لَكَ....ِ أمْ وَقْتُ الْعِلَّةِ الَّتِي مَحَّصْتَنِي بِهَا، وَ النِّعَمِ الَّتِي أَتْحَفْتَنِي بِهَا، تَخْفِيفاً لِمَا ثَقُلَ بِهِ عَلَيَّ ظَهْرِي مِنَ الْخَطِيئَاتِ، وَ تَطْهِيراً لِمَا انْغَمَسْتُ فِيهِ مِنَ السَّيِّئَاتِ، وَ تَنْبِيهاً لِتَنَاوُلِ التَّوْبَةِ، وَ تَذْكِيراً لِمَحْوِ الْحَوْبَةِ بِقَدِيمِ النِّعْمَةِ  💠در مسئله‌ی بیماری، جالب است امام (عَلَیهِ السَّلَام) می‌فرمایند: خدایا تو را شکر می‌کنم به خاطر بیماری که به من دادی. 💠شکر بر نعمت سلامتی واضح است، چون یک نعمت آشکار، برجسته، پر فروغ و تا حدّ زیادی برای انسان شناخته شده است. در ادامه دعا فرمودند: تو را حمد می‌گویم و سپاس می‌گذارم به خاطر بیماری که در جسم من پیدا شده است. این به چه معنا است⁉️ 🔹معلوم میشود که در بیماری هم نعمت‌هایی وجود دارد؛ چون انسان بر نعمت سپاس می‌گذارد. منتها نعمت‌هایی که در بیماری است، مستُور و مخفی هستند. امام (ع) ما را به رؤیت و دیدار نعمت‌های پنهان می‌برند و رمز گشایی میکنند و میفرمایند: 🔸هنگام بيمارى كه مرا از آلودگى‌ها پاك كردى 🔸 یا غیر از این پاکسازی، هدیه‌هایی به من می‌دهی، که عبارت است از تعالی و تقرّب. 🔸یا با بیماری مقدّمات توبه را برای من فراهم کردی.؛ در بیماری چشم انسان باز می‌شود و از حالت غفلت قبلی بیرون می‌آید. 🔸 متوجه كردى مرا كه قدر نعمت پيشين را بدانم @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جوان و فرصت سوزی... ✍استاد : 💠واقعيتش اين است كه من هنوز براى اين دنيا،براى اين هفتاد سالم كارى نكرده‌ام،برنامه ريزى نكرده‌ام حتى موجودى خودم را ارزيابى نكرده‌ام چه رسد به اين كه بخواهم براى دنياهاى ديگر،برنامه كه هيچ، امكاناتى،بودجه‌اى و وسائلى فراهم بكنم.در دعاى شعبانيه هم هست: «فقد افنيت عمرى فى شرة السهو عنك و ابليت شبابى فى سكرة التباعد منك» ؛ خدايا! من تمامى سرمايه‌ام را با سهو،با فراموشى نابود كرده‌ام. يادم رفته تا كجا مى‌خواهم بروم. 💠«افنيت عمرى فى شرة السهو عنك و ابليت شبابى» ؛ واقعاً جوانى‌مان را كهنه كرده‌ايم، كهنه كه هيچ، پير شديم... من گاهى مى‌خواهم بلند شوم بايد از دست‌هايم كمك بگيرم، از ديوار كمك بگيرم ... من به هر دو داستان اشاره كردم؛ جوان مشكلش اين است كه تواناست و باكش نيست، اصلاً فكر نمى‌كند؛ يعنى حساب نمى‌كند كه نيروى اين چشم تمام مى‌شود،باطرى او آخرين لحظه‌هايش را طى مى‌كند.با چشمش به هر چيزى نگاه مى‌كند. با گوشش هر چيزى را مى‌شنود.با دلش هر چيزى را جمع مى‌كند.به هر چيزى اجازه ورود به لحظه‌هايش را مى‌دهد و باكش هم نيست، خيال مى‌كند چون به همان كه مى‌خواهد، مى‌تواند برسد، هميشه هم همينطور خواهد بود. 💠دليل آن هم اين است كه يا توانمندى‌اش او را مغرور كرده و يا جهلش به دورى راه و به حجم مشكلات و اندازه‌هاى عظيم موانع او را مغرور كرده است و ...اين حرفها تازه شروع روضه است! هنوز اول حرف است. خوب دقت كنيد! حضرت مى‌گويد من جوانى‌ام را تمام كرده‌ام،با سهو و با فراموشى و... «و ابليت شبابى فى سكرة التباعد منك» ؛ من جوانى‌ام را كهنه كردم در اينكه با مستى از تو دور شده‌ام و باكم نبود. دورى كه تو هم پاداشم را مى‌دادى؛ تباعد بود 💠تنها من از تو دور نشدم، تو هم مرا رها و واگذارم كردى. گفتى بروم درها را بزنم،بن‌بست‌ها را ببينم و تجربه كنم. وقتى از تو نپذيرفتم و هدايت تو را نخواستم، آن وقت تو رهايم كردى.من در مستى، خيال مى‌كردم. مست بودم و متوجه نبودم كه در چه درصدى از مشكلات هستم. «سكرة التباعد» ، مستى و دورى دو طرفه است. 📚 ص۱۳۴ 🆔 @ashora_karbala
⁉️ پرسش شهید مطهری از طالبِ ! ✍ استاد متفکر ⬅️ در فقه اسلامی می‌گویند: «اگر بیم داری که آب برای بدنت زیان دارد وضو نگیر»، «اگر بیم داری که روزه برایت زیان دارد روزه نگیر». این دو دستور در اسلامی رسیده است. شما افراد بسیاری را می‌بینید که می‌پرسند: می‌ترسم آب برایم داشته باشد، وضو بگیرم یا نگیرم؟ می‌ترسم روزه برایم ضرر داشته باشد، بگیرم یا نگیرم؟ البته این پرسشها پرسشهای درستی است. چنین نباید وضو بسازند و نباید روزه بگیرند. ✅ ولی نصّ قرآن کریم است که «اگر بیم دارید که نتوانید میان خود به رفتار کنید، یک زن بیشتر نگیرید». با این حال آیا شما در عمر از یک نفر شنیده‌اید که بگوید: می‌خواهم زن دوم بگیرم اما دارم که رعایت عدالت و مساوات میان آنها نکنم، بگیرم یا نگیرم؟ من که نشنیده‌ام. حتماً شما هم نشنیده‌اید. 🔻 سهل است، مردم ما با و تصمیم اینکه به عدالت رفتار نکنند زنان متعدد می‌گیرند و این کار را به نام و زیر سرپوش اسلامی انجام می‌دهند. اینها هستند که با عمل خود اسلام را بدنام می‌کنند. 📚 نظام حقوق زن در اسلام، ص۳۵۲ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد ؛ یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید. 💠راز زیارت شهدا چیست؟ حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه روز در هفته با طی فاصله‌ای طولانی، به زیارت شهدای احد می‌رفتند. حدیث داریم زیارت قبر شهیدان برابر با یک حج مقبول همراه رسول خداست. امیر مؤمنان(علیه السلام) توصیه کردند برای خدا به دیدن اهل طاعتِ او بروید و هدایت را از اهل ولایتِ او بگیرید. همین‌طور فرموده‌اند که اگر نمی‌توانید به زیارت ما اهل‌بیت بیایید، به زیارت قبور شیعیان صالح ما بیایید. و محمد امین (صلی الله علیه و آله وسلم) خبر داده کسی بر شهدا سلام نمی‌کند، مگر این‌که خود شهیدان، جواب سلامش را می‌دهند 🔹 برنامه هفتگی پنجشنبه های خود و خانواده مان را برای زیارت قبور مطهر شهدا تنظیم کنیم. 🍃 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ #نبخشید ❓ در کجاها بخشش، #جایگاهی ندارد؟ 💢 یکی از جاهایی که #عفو جا ندارد، #تجرّی است. یعنی کسی جرمی مرتکب شده است، اما با پُررویی می‌گوید اگر باز هم آزاد شوم، این کار را انجام می‌دهم. یعنی باز هم #جرمش را تکرار می‌کند. ♦️ بعد از #جنگ بدر یک کسی آمد خدمت پیغمبر گرامی اسلام(ص) و گفت: مرا ببخشید، اشتباه کردم، من زن و بچه دارم. اسیر بود و #حکمش هم اعدام بود. حضرت فرمودند: به شرطی می‌بخشم که دیگر در جنگ‌ها نیایی، گفت: باشد. اما بعد از اینکه #آزاد شد رفت بین مشرکین گفت: این دفعه هم اگر جنگی پیش بیاید، نفر اول می‌آیم. به تعبیر خودمان تصور کرد مثلاً خوب توانسته پیغمبر را دور بزند. ♦️ در جنگ احد هم آمد. دست بر قضا آن‌جا هم #دستگیر شد. وقتی آوردند خدمت پیغمبر، گفت: آقا ببخشید، فرمودند: نه دیگر، «الْمُؤْمِنَ‌ لَا یُلْدَغُ‌ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْنِ» مومن از یک #سوراخ، دوبار گزیده نمی‌شود. پیامبر فهمید که این شخص دارد تجرّی و #پررویی می‌کند. ❇️ این پارادایم نبخشیدن عیناً در دستگاه اللهی هم جاری است .فرقی میان فعل رسول خدا (ص) ارداه اللهی وجود ندارد. خداوند متعال ؛ خان رحمت و مغفرت میگستراند و میگوید بیایی میبخشم ؛بیایی یعنی توبه نصوح ؛ یعنی ندامت و ترک فعل معصیت و قصد جبران . ببیند خیر این بنده امروز ؛ لسانی استغفار میکند و العفو العفو میگوید اما در دلش هست که فرداها ؛ دوباره همان گناه را مرتکب شود ؛ اینجا بخششی نیست. این فرد با تکرار معصیت به مرحله تجری میرسد یعنی نبخشیدن. صد بار اگر توبه شکستی بازا ؛ مال آنجاست که واقعا توبه کرد اما بعدها حریف نفس و شیطان نشد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر _قرآن_کریم 🍃 یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ 🍃مى‌خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولى خدا کامل کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید». 💠از حضرت موسى بن جعفر (علیه السّلام) معنى آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ» را پرسید، حضرت فرمود: مقصود، دوستى امیرالمؤمنین (علیه السّلام) است وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ یعنى خداوند امامت را به‌آخر می‌رساند به‌دلیل آیه شریفه: «الذین فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنا» که مقصود از نور همان امام است» 🔹محمد بن فضیل میگوید عرض کردم «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» چیست؟ فرمود: «یعنى خداوند به‌هنگام ظهور قائم ما دین حق را بر همه ادیان باطله پیروز می‌گرداند. چنان که خود فرموده: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» یعنى خداوند نور خود را با ولایت قائم آل محمد تمام میکند «وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» یعنى هر چند دشمنان على این را نخواهند». 📌#نکات_آیه 📎اسلام و قرآن، نور الهى است 📎هدف کافران؛ مبارزه با اسلام و خاموش کردن نور خدا بود.  📎پشتیبانى همه جانبه از دین اسلام و فروزان نگه داشتن نور آن، وعده قطعى و حتمى خداوند است 📎تلاش براى خاموش کردن نور اسلام، تلاشى مذبوحانه و بى فرجام است 📎اراده خداوند، بر گسترش اسلام و تعالیم قرآن در سراسر گیتى   📎رشد و شکوفایى اسلام، امرى گران و ناگوار براى کافران  @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_حکمت_نهج_البلاغه 🍃إِذَا كُنْتَ فِي إِدْبَارٍ وَ الْمَوْتُ فِي إِقْبَالٍ فَمَا أَسْرَعَ الْمُلْتَقَى (حکمت٢٩) 🍃هنگامى كه تو زندگى را پشت سر مى گذارى و مرگ به تو روى مى آورد، پس ديدار با مرگ چه زود خواهد بود. 💠 حضرت وصی(ع) نخست همه انسان ها را در حال حرکت به سوى پایان عمر معرفى مى کند و این یک واقعیت است. از لحظه اى که انسان متولد مى شود و هر ساعتى که بر او مى گذرد بخشى از سرمایه عمر او کاسته و هر نفسى که مى زند یک گام به پایان زندگى نزدیک مى گردد، زیرا عمر انسان به هر حال محدود است و اگر هیچ مشکلى هم براى او پیش نیاید روزى پایان مى پذیرد. درست مانند چراغى که ماده اشتعال زایش تدریجاً کم مى شود و روزى تمام و سرانجام خاموش خواهد شد. این حرکت سریع بدون یک لحظه توقف ادامه دارد و به این ترتیب، از این سو همه انسان ها شتابان به سوى مرگ حرکت مى کنند. 💠از سوى دیگر، پیوسته عوامل مرگ به سوى انسان در حرکت اند خواه این عوامل از طریق حوادث ناگهانى، زلزله ها، طوفان و سیلاب، تصادف ها و مانند آن باشد یا به صورت بیمارى هایى که با گذشت عمر و ضعف و ناتوانى اعضا خواه ناخواه دامان انسان را مى گیرد 💠هدف از تمام این هشدارها این است که زندگى دنیا غفلت زاست و هنگامى که انسان به آن سرگرم شود گاه همه چیز را گفراموش مى کند و چنان گام برمى دارد که گویى زندگى دنیا ابدى است نه خبرى از آخرت نه توشه اى براى آن سفر تهیه مى کند این هشدارها براى این است که انسان را تکانى دهد و از این خواب غفلت بیدار کند و پیش از آنکه فرصت ها از دست برود او را به تهیه زاد و توشه وا دارد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه 🍃اللّهم ارزقنی عقلًا کاملًا و عزماً ثاقبا و لبّاً راجحاً و قلباً زکیاً و علماً کثیراً و ادباً بارعا.» 🍃خدایا! عقل کامل، اراده‌ی نیرومند، لبّ راجح ؛ دل پاکیزه، دانش بسیار، و ادبی برجسته و درخشانْ به من عنایت کن! 💠این دعا بخشی از دعاهای صحیفه‌ی ثالثه‌ی سجّادیه ؛ در آخر دعایی که خواندن آن ما بین نافله و فریضه‌ی صبح فضیلت دارد . حضرت، شش چیز از خدای متعال خواسته است؛ که من روی این خواسته‌ی سوم می‌خواهم تکیه کنم. 🔹نکته‌ی و خواسته‌ی سوم، «لبّ راجح» است. معنایش این است که «باطن و مغزِ کار من، از ظاهر و شکل کار من، بیشتر باشد.. 💠 ببینید امام سجّاد(علیه‌السّلام) از خدا چه خواسته است! ❇️ ما، دو نوع آدم داریم: ⬅️یک نوع، آدمی است که هرچه هست، در ظاهر اوست. ظاهرش جذّاب و چشمگیر و احیاناً خاشع‌کننده و خاضع‌کننده است. اما باطنش پوک و پوچ است؛ چیزی در او نیست. این، بدترین نوع آدمی است که می‌خواهد منشأ آثار بزرگ باشد. ⬅️ اما یک نوع دیگر، آدمی است که باطن او بر ظاهرش ترجیح دارد. ظاهرش هرچه هست، باطن او بهتر و بیشتر از ظاهر، جذّابیت دارد. امام سجّاد (علیه‌السّلام) به ما درس می‌دهد که از خدا بخواهیم آدمی از نوع دوم باشیم. ✅ اما تربیت اسلامی، غیر از این است. تربیت اسلامی بر این مبناست که ظاهرت را باید حفظ کنی، اما باطنت باید از ظاهرت بهتر باشد. کسانی نگویند «ظاهر هرطور بود، بود. اصل، باطن است.» بله، اصل باطن است. اما ظاهر باید نمودار باطن باشد: «الظاهر عنوان الباطن» ظاهر را هم باید درست کرد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_350392271050375206.mp3
1.16M
💠حقیقت 🎤 علامه ذوالفنون 🍃این که میفرمائید(وعجِّل فرجهم) یعنی خدایا به ما توفیق عطا کن تا بتوانیم حقیقت قرآن را در اجتماع پیاده کنیم . (فرجهم )یعنی ما دنبال گشایس هستیم ؛ ما الان در تنگنا هستیم ؛چرا از هم میترسیم؟چرا این همه قفل به مالمان میزنیم؟ چون میترسیم چون حقیقت دین پیاده نشده است. 🍃حضرتِ منتَظَر (سرُّاللّه) است؛ انسان کامل واسطه فیض است. 🍃ما الان در فرج نیستیم در گشایش نیستیم. پیاده شدن حقیقت دین و قرآن است که آن وقت در گشایش هستیم. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ✍استاد : 💠تو آنچه دارى، نزد ولىّ‌ مى‌گذارى؛ چون آنچه در نزد تو بماند رفتنى و گم شدنى و ضايع شدنى است، كه «ما عندكم ينفد و ما عند اللّه باق». تو از مهدى توقع ندارى، كه تعلقى ندارى. تو مى‌خواهى آنچه خدا به تو بخشيده در راه او ببخشى و اين‌گونه، دارايى‌ها را از تباهى نجات بدهى و نسيه‌ها را نقد كنى و همراه با خود داشته باشى. 💠فرق است ميان كسى كه مى‌خواهد در قرارداد ريش بگيرد و يا آن كه ريش بگذارد و راه بازگشت را بر خود ببندد، كه مى‌بينيم ياران حسين تمامى پل‌ها را پشت سر خراب كردند و زن‌ها را طلاق دادند كه مبادا باز گردند و يا مشكلى از ناحيۀ آن‌ها بر زن‌هاشان پيش بياورند. در هر حال، پيمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پيمان كسانى است كه پناهى جز مهدى نمى‌بينند و جز قلعۀ توحيد و ولايت، پايگاهى ندارند. 💠آن‌ها كه از ولىّ‌ تمنايى دارند، در واقع ولىّ‌ را نردبان خواسته‌ها و واسطۀ هوس‌هاشان كرده‌اند كه سوختگان عشق مى‌خواندند: ما را از تو به جز تو تمنايى نيست ... 📚 تو مي آيي صفحه 23 🆔 @ashora_karbala