فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎جامعه شناسی "چالشی با محوریت عمامه و مشتهای شکلاتی"
▫️تقابل مشت های شکلاتی با متن عفاف یا آزادی(خیالی) و ایده عمامه بوسی در قبال عمامه پرانی، #چالش هایی است که نیاز به تامل رسانه ای و واکاوی جامعه شناختی دارد.
▫️این تقابل ایده ها را چطور می توان روایت کرد؟ اگر این قبیل کنشگری ها را نمادین و سمبلیک در راستای #تسخیر_افکار عمومی و بنوعی #فضاسازی بدانیم، چه بسا نوع تحلیل و کنشگری متفاوتی را شاهد باشیم.
▫️جامعه شناسان بر این باورند که غالب رفتارهای انسان، صورت و شکل فضایی خاص خود را دارد.
#هانری_لوفور، سه گونه فضا را از هم تفکیک کرده هرچند که این سه جزء را بطور دیالکتیکی باهم مرتبط میداند.
1⃣ فضای زیست شده(تجربه شده و اجتماعی)
2⃣ فضای انگاشت شده(درک شده و تاریخی)
3⃣ فضای برداشت شده(خیال شده، مصنوعی و نمادین)
▫️وضعیت حاکم بر امروز، پررنگ شدن #فضای_برداشتشده(مصنوعی)،سمبلیک و پر از نشانه های متکثر در خدمت هویت بخشی، همراه سازی و مصادره یا معنابخشی به افکارعمومی با ارزانترین هزینه و میانبرترین مسیر منتهی به حکمرانی است.
▫️این تقابل پدافندی با چاشنی عملیات روانی که شاهد هستیم ولو اینکه #استبداد_اقلیت(تجزیه طلبان با ابزار عناصر اجیر شده) علیه اکثریت(مردم) بوده ولی جهتگیری و مکانیزم ماجرا، #فضاسازی_مصنوعی و بازی نشانهها در راستای مهندسی و مصادره افکارعمومی است که به #اکثریت_سازی یا #اکثریت_پنداری منجر شود.
✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🔻با رسانه ما همراه باشید؛ عصرجدید، عصررسانه:
https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎۶۰ ثانیه آمار اینترنت یا حکمرانی سایبری!؟
▫️با تامل و دقت به آمار داده کاوی درباره اینترنت نگاه کنید.
🔸وقتی در ۶۰ ثانیه چنین مصرف بالایی در جهان رقم میخورد، وقتی حجم سرسام آوری از #اطلاعات(کالا) مبادله میشود، وقتی تجارت و سرگرمی و #آموزش و حتی #سیاست_ورزی در این فضای به اصطلاح مصنوعی و مجازی شکل می گیرد، یاد الوین تافلر و کتاب #موج_سوم میافتم؛ کلبه الکترونیک.
🔸با تعریف رژیم مصرف مجازی، تجهیز #تفکر_انتقادی و ترمیم ارتباطات خانوادگی و ترتیب سرگرمیهای واقعی، از سلطه کلبه الکترونیک و #هک_شدن در هایپر رئالیتی(فراواقعیتها مجازی) رها شوید.
https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎سواد رسانه و تکنیک دروغ بزرگ!
▫️مامور دروغ در موقعیت چهره به چهره و انفرادی جهت #اقناع طرف مقابل، از دروغ کوچک، حساب شده و ساندویچی(وسط دوتا خبر راست مثلا یه دروغ جا میده) استفاده میکند بطوریکه هنگام #پرسش_از_منبع، آچمز نشده و اعتبارش مخدوش نشود.
▫️اما مامور دروغ در موقعیت مجازی و مواجهه با #افکارعمومی، جهت اثر حداکثری و بُرد بیشتر دروغ، از #تکنیک_دروغ_بزرگ استفاده میکند. در چنین صورتی بدلیل حاکم شدن #مارپیچ_سکوت و نادر شدن پرسش از منبع و ماهیت پیام، اثر و گستره دروغ فراگیر میشود.
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_tabyin
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما
— پژوهشی جدید نشان میدهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییتر اینچنین دشوار است
📍در خیابانهای توییتر حقیقت مثل یک ماشین قراضه است و اخبار جعلی شبیه ماشینی آخرین مدل. طبیعی است که ماشینهای آخرین مدل سریعتر از «ماشین قراضه» خیابانهای توییتر را بالا و پایین میکنند و توجه بیشتری جلب میکنند. طبق یافتههای علمی دروغ شش برابر سریعتر از حقیقت در توییتر بازنشر میشود. این شرایط تقصیر کیست و برایش چه میتوان کرد؟
🔖 ۱۸۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۱ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
https://tarjomaan.com/neveshtar/8998/
🆔@asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
🎯 انتشار اخبار جعلی توییتر کار کیست؟ من و شما — پژوهشی جدید نشان میدهد چرا حل مشکل اخبار جعلی توییت
توییتر؛ شبکه اجتماعی یا ماشین سیاسی؟
▫️این مقاله بلحاظ #سوادرسانهای محتوای خوبی است ولی از سوگیریهای سیاسی توییتر کم نمیکند. اینکه مقصر انتشار اخبار جعلی بنابر این نوشتار، من و شما باشیم بخشی از صورت مساله است نه تمام ماجرا. توییتر در #حذف_ترامپ از این شبکه اجتماعی و #ترند شدن مهسا امینی نشان داد که یک ماشین سیاسی است تا یک شبکه اجتماعی و بر اساس یک پروژه امنیتی ذیل سازمان سیا عمل می کند.
🆔@asre_tabyin
🔎الگوریتم اغتشاشات؛ از تروریسم تا لُمپنیسم
1⃣تروریسم عریان و بازی با مرگ: وقتی دست اغتشاش و پشت صحنه قضایا از اکثریت خالی می شود، با خشونت و ترور بجای کشته سازی های فیک، جبران مآفات می کند تا بازی مرگ همچنان ادامه داشته باشد. جنبش به اصطلاح بیسر صهیونیستی_آمریکایی برای تنفسی دوباره، به خون و احساسات و وحشت و نفرت احتیاج دارد. این بار نه یک دختر که یه کودک را هدف و بهانه میسازد. این فرمت اوباشی، چیزی جز #استبداد_علیه_اکثریت و انتقام از مردم نمی تواند باشد.
2⃣صحنه سازی و مسمومیت جریان خبری: فاز ترور که در ۲ یا ۳ نقطه از کشور صورت گرفت، در گام دوم نیاز به #صحنه_سازی و تولید گمانه دارند. پرفورمنس(آرایش هنری صحنه) و انگاره سازی را رسانه های مواجب بگیر و بنگاه های خبرپراکنی به وقیحانه ترین حالت ممکن رقم میزنند. حساب توییتری رادیو اسرائیل مینویسد: کیان پیرفلک بدست رژیم بچه کش آخوندی کشته شد. دروغی بزرگ و انگارهای عاری از روایت که بدلیل #میدان_مین_پلتفرمی، قدرت مانور پیدا میکند.
3⃣پرسه زنان فریب خورده و سرگردان مجازی: راجرز جامعه شناس، اعضای جامعه ای را که از یک پدیده(شامل خبر تازه هم میشود) پیروی می کنند به پنج قسمت تقسیم می کند: ۱.نوآورها(واردکنندگان) ۲.زودپذیرها،۳.اکثریت زود ۴.اکثریت دیر ۵.دیرپذیرها
▫️پرسه زنان مجازی، از دسته زودپذیرهایی هستند که #حلقه_اول جریان انتقال پدیده و خبر محسوب میشوند که اگر نباشند، این پدیده به ذهن و زبان #اکثریت_زود، نمیرسد.
4⃣اِلیت های خاموش و بی تفاوت: وقتی جامعه دچار مسمومیت اولیه میشود، قبل از شکلگیری مدیریت بحران و سرخط شدن کمیته های اضطرار، خواص و روشنفکران جامعه، شانه به شانه رسانه های همسو در خط مقدم تبیین و روایت سازی جهت خنثی سازی مسمومیت، بایستی فعال شوند. اگر #سکوهای_مرجع و تریبون داران و اِلیت های جامعه، خاموش باشند، جامعه را نیز مبتلا به #مارپیچ_سکوت میکنند. همینجاست که پیام منفی زودپذیرها به #اکثریت_زود، منتقل می شود و فضا به نفع جریان معاند تغییر میکند.
5⃣لمپنهای کف میدان و شعبان بیمخها: وقتی که فضا ملتهب شد و اختلال پیام صورت گرفت و احساسات منفی و #وحشت_آفرینی صورت گرفت، گروه اراذل با پوشش رسانه ای و جمعیت سازی برای خونخواهی، #هاله_حمایتی برای خانواده مقتول ایجاد کرده و با تحریک احساسات، چهل روز جدید را استارت میزنند. متاسفانه مادر کیان پیرفلک نیز در تله اکانت های معاند و همسو با پیج هایی چون رادیو فردا، اسراییل فارسی، بیبی سی فارسی و من و تو و...که فالو دارد، شعارهای ساختارشکنانه جمعیت مثلا عزادار را با اتل متل های وقیحانه، لیدری میکند.
✍علیرضامحمدلو، تحلیگر رسانه و علوم اجتماعی
🆔@asre_tabyin
🔎عملیات ترور با توسل به رمزگشایی تقابلی و کلیدواژه "کار خودشونه"
🔻اکانت رژیم کودک کش اسرائیل با وقاحت تمام، عامل ترور و شهادت کیان پیرفلک را جمهوری اسلامی معرفی میکند. اینکه #تروریسم را توجیه کنی و تروریست را تجهیز نمایی و سپس انگشت اتهام بسمت نظام نشانه بگیری، چیزی جز انکار بدیهیات نیست. اما چگونه؟
▫️استوارت هال می گوید فهم پیام رسانه با الگوی رمزگذاری_رمزگشایی صورت میگیرد و مخاطب بصورت فعال در جریان انتقال پیام عمل میکند. در این فرایند از #سه_نوع_رمزگشایی نام می برد؛ رمز مسلط(محوریت فهم حاکمیت)رمز توافقی(فهم مساوی حاکمیت و مردم) رمز تقابلی(فهم متضاد از فهم حاکمیت).
▫️رمزگشایی به دو صورت نخست، وضعیت مطلوب هر نظامی است و نشانه سلامت در ارتباط فرستنده و گیرنده است. اما اگر رمزگشایی بصورت تقابلی باشد، حتی بدیهیات(ترور شاهچراغ و ایذه) هم بصورت #معکوس فهم میشود و عبارت "کارخودشونه" در چنین فضایی، صورت فراگیر پیدا میکند.
▫️با این وضعیت رمزگشایی، جریان خبری و ارتباطی دچار اختلال شده و #دروغبزرگ هم در جامعه پذیرفته میشود. دیگر نیاز به روایت سازی هم نیست و با #انگاره_سازی_ساده اکانت اسرائیلی هم میشود ذهنیت جامعه را مسموم ساخت. الگوی "تکرار خشن" دشمن را با الگوی "یده واحده" چهارضلعی مردم آگاه، رسانه راوی، روشنفکر بصیر و مسئول انقلابی بایستی شکست داد.
▫️وضعیت رسانه ای امروز ما صورت رمزگشایی تقابلی فراگیر ندارد ولی در عصر حادواقعیت و #تسلط_ناواقعیتها در میدان مین فضای مجازی، از صفرها و عدم ها #واقعیتهای_مسخ_شده و سحرآمیز خلق میشود.
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎سه سکانس و روایت مستند از ماجرای ایذه و شهادت کیان پیرفلک/ چهار فاکتور موثر در جنگ روایت ها
▫️#فیلم_اول مربوط به آن شب کذایی در ایذه است. زمانی که نیروهای نظامی و انتظامی با دست خالی در خیابان گیر افتاده بودند.
▫️#فیلم_دوم مربوط به روایت یکی از حادثه دیدگان در آن شب است که ماشین خانواده کیان از کنارش عبور کرده بود.
▫️#فیلم_سوم مربوط به گزارشی از پدر کیان، مادرش و برخی افراد حادثه دیده در ایذه است.
✍مادامی که در جنگ روایت ها، فاکتورهای لازم را نداشته باشیم لشکر سایبری کاذب بیگانه، #افکارعمومی را مسموم کرده و درمینوردد.
▫️جنگ روایت ها مبتنی بر ۱.انگاره سازی منفی، ۲.ایجاد #ناامیدی، ۳.تولید نفرت و ۴.زایش خشونت عمل می کند. #چهار_عنصر 1⃣سرعت 2⃣احساسات 3⃣تکنیک 4⃣فراگیری، عوامل موثر در شکل گیری روایت غالب در سطح افکار عمومی است.
▫️مکمل روایت سازی، تکنیک #انبوه_سازی_دروغ و #لشکر_مجازی_کاذب، وارد کارزار جنگ رسانه ای می شود تا القای شکست و تحمیل ضعف و هزینه تراشی را به دنبال داشته باشد.
🆔@asre_tabyin
از فاشیستهای سنتی تا تروریستهای مدرن؛ #ریبرندینگ_جوخه_ترور
🆔@asre_tabyin
#رادیوگفتگو
بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانههای بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور
✒️ویژه رفتارشناسی رسانه های بیگانه
🔹 درگاههای پخش 👇
◀️ رادیو گفت و گو، موج FM ردیف 103.5 مگاهرتز
◀️ اپلیکیشن ایرانصدا: iranseda.ir
◀️ تارنمای رادیو گفتوگو: radiogoftogoo.ir
🔹#پخش_زنده، یکشنبه(امروز)۲۹ آبانماه/ساعت ۱۶:۰۰
🔻مهمانان برنامه:
🔸دکترعلیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی
🔸حجت الاسلام دکتر علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🔸محمدرضا چپریان/ کارشناس مسائل رسانه
🔸علیاکبر غلامی/ مدیربخش فارس پلاس خبرگزاری فارس
🆔@asre_tabyin
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی
🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبتهای جانی #اینفانتینو پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود)
❔سؤال، چرا این رسانهها اینگونه به ورزش نگاه میکنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟
▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت #کارکردهای_ورزش_ملی و قهرمانی با کارکردهای این رسانهها دانست.
🔸ورزشهای ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه میگردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی میرسند اختلافها را کنار میگذارند و برای آنها ورزش ملی یک #هویت_ایرانی میسازد. و این با رویکرد رسانه تجزیهطلبی مانند ایراناینترنشنال در تضاد است.
🔸اگر ورزش ملی وحدتساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بیغیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال #سیاهنمایی_مطلق از جامعه است و آنچه میتواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی میداند و با آن در ستیز است.
🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفههای ملتساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثیسازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدتساز درون جامعه ما شود نه #عامل_غیریتساز و تفرقهافکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشتهاند خود شاه مهرهای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو ارهها بودهاند.
🔹شروع بازیها قطعاً شروع حاشیهها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیهها یک انسان وطنپرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با #جنگ_شناختی دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با #اولویتبندی اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم.
✍یعقوب ربیعی
🆔@asre_tabyin
▫️جنگ روایت ها را بیشتر بشناسیم!
1⃣ده فاز #جنگ_روایتها در مقام تحلیل و تبیین عملیاتی/ از انگاره سازی تا اغتشاش و براندازی
2⃣تکنیک های #کنش_رسانهای_موثر در جنگ روایت ها
3⃣ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی
4⃣یک بُرد فوتبالی و هشت شکست فرافوتبالی!
5⃣عملیات ترور با توسل به رمزگشایی تقابلی و کلیدواژه "کار خودشونه"
🆔@asre_tabyin
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بازیکنان #انگلیس احتمالا فردا همانند ۳۵ بازی گذشته زانو بزنند
🛑تفسیر خاصی نکنید
⭕️بازیکنان تیم ملی #فوتبال انگلیس در اعتراض به #نژاد_پرستی در بازیهای مختلف پیش از آغاز بازی زانو میزنند لذا در بازی فردا مقابل ایران درصورت تکرار این صحنه، مراقب تفسیرهای جانبدارانه باشید.
⭕️#رسانه های ضدانقلاب با سوء استفاده از این اقدام سعی دارند آنرا به #ایران نسبت دهند درحالی که این زانو زدن در 35 بازی گذشته این تیم انجام شده و به قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا برمیگردد.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
-ویراست دوم- مهسا امینی.pdf
6.74M
بررسی #تکنیکهای_اقناعی و روش های عملیات روانی در اغتشاشات اخیر
🔻مناسب جهت #تدریس و #کلاسداری و اجرای تخصصی و عمومی
🆔@asre_tabyin
هدایت شده از روحانیت امروز
☑️پازل اقامه دین و حضور اجتماعی روحانیت چگونه تکمیل میشود؟
🔻علیرضا محمدلو، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی:
🔸«تامپسون» در پاسخ به پرسش سنت چیست و چگونه باید خصوصیات آن را درک کرد؟چهار وجه سنت را از هم تمیز داده است؛ وجه هرمنوتیک(چارچوبی برای درک جهان) وجه هنجاری(الگوهایی راهنمای عمل) وجه مشروعیت(منبع حمایتی برای اعمال قدرت) و وجه هویت(راهی برای ایجاد شخصیت).
🔸به نظر میرسد اگر در عبارتی دقیقتر، سنّت را مابازاء دین تعریف کنیم و کارکردهای مشابهی را برای نهاد دین و روحانیت قبول کنیم، ایرادی متوجه این مسأله نباشد. در تعریف اندیشمندان مسلمان نیز، مجموعه باورها، ارزشها و احکام را ارکان و ماهیت دین برشمردهاند که تقریبا همطراز با نگاه تامپسون به سنت از منظر صورتبندی و کارکردی است.
🔸با این تعریف و رویکرد به دین، مأموریت روحانیت هم تا حدودی روشن میشود. اگر دینداری، تبلیغ دینداری و اقامه دینداری را سه وظیفه راهبردی حوزه و روحانیت بدانیم، به لحاظ کارکردی بایستی آن چهار محور را به عنوان عوامل، فرایند یا نتایج اقامه دین با خود داشته باشد.
🔸حال با این اوصاف از دین و مأموریتهای روحانیت، در مواجهه با مسأله مستحدثهای چون غائله اخیر این نهاد چگونه عمل کرد؟ آیا انتظارات را به صورت حداکثری برآورده کرده یا به لغزشها، غفلتها و فواصلی نابجا از مواضع، راهبردها و کنشگریهای مورد توقع مبتلا شد؟ به نظر این نوشتار انتظارات از حوزه و روحانیت محقق نشد و دچار روزمرگی یا نگاه کاریکاتوری به مأموریتها و تعارف در پذیرش مسئولیتها گردید که چرایی آن را در نوع نگاه به دین و کارکردهایش باید جستجو کرد.
🔸فارغ از مقدمات بعیده و حدوسطهای طولانی و در یک آنالیز فشرده از ابعاد چهارگانه دین و روحانیت، همانطور که بیان شد، بعد از انقلاب، وجه هرمنوتیکی و تفسیری دین که از ابتدای امر، مورد توجه بود و در دهه شصت و هفتاد بعد انقلاب هم از پس هجمههای شدید شبهات کلامی و فلسفی موفقیتهایی به دست آورد. تربیت یافتگان فاضل، مؤسسات فخیم و کتب علمی فراوان از نتایج مثبت چالشهای وجه هرمنوتیکی دین و سنت بعد از انقلاب بود.
🔸بعد هنجاری دین نیز رشد و اقبال بالایی را به صورت نهادی تجربه کرد و تریبونهای متعدد و منابر تبلیغی و گفتمان عام حوزه و روحانیت در فضای تبلیغی، با رویکرد سبک زندگی ساماندهی شد. هرچند این گفتمان بعد از دهه هفتاد و با ظهور رسانههای مجازی اولا بروزرسانی از جهت فرم و کارکرد نشده و ثانیا در ساحت فردی و شهروندی باقی ماند.
🔸وجه مشروعیت بخش دین و کارکرد آن در قدرت که ما به مشارکت در اقامه دین ترجمه میکنیم هم متأسفانه به حضور روحانیت در مناصب اجرایی(بیشتر) و تقنینی(کمتر) تقلیل یافت. در حالی که دین و روحانیت بایستی در فرایند نظامسازی و فرایندپردازی حضور چابکتری نشان میداد و این وجه از کارکرد دین نیز دچار مغالطه و به تعبیری اشباع کاذب شد.
🔸وجه هویتبخش دین در غائله اخیر بیشتر خود را نشان داد؛ چه در ساحت هواداران و چه در ساحت معترضین، فریب خوردهها و اغتشاگران. با این ترجمه که از دهه هشتادی مدافع و دهه نودی سلام فرماندهخوان(که اکثریت بودند) تا هلیاها و اسکیتسواران نوجوان خیابان چمران و...(اگرچه کم بودند) و تمام آن اقلیتی که تحت تأثیر شبکههای مجازی، در ناآرامی ها شرکت کردند، بایستی از این وجه دین بیشتر سیراب شوند.
🔸به نظر میرسد که روحانیت در حوادث اخیر به دلیل غلبه وجه هرمنوتیکی و مواجهه ضعیف با وجه هنجاری(تمام دین را به تمام مردم نگفتیم و تردیدها را شفاف نکردیم و شبهات لایف استایل را نصفه رها کردیم) در ساحت حل مسأله و در جایگاه بخشی از راه حل قرار نگرفت.
🔸از سویی نیز در وجه مشروعیت بخش و اتصال با قدرت نیز شایسته بود پیشتاز و پیشران عمل میکرد و فارغ از کلیشههای رسمی همچون سخنگوی دولت به دل جمعیت معترض و مردد و سرگردان و مستشکل میزد که نرفت و نزد و از قافله ریبرندینگ و ارائه تصویر نو و ماندگار از روحانیت جا ماند.
🔸البته که در غائله اخیر وجه هنجاری دین بهانه شد تا وجوه سهگانه به چالش کشیده شود؛ ولی روحانیت در باد و یاد قوت وجه بینشی توقف کرد و غافلگیر شد. هرچند که پیشفرض پیچیدگی جنگ ترکیبی امروز کاملا مورد پذیرش است.
🔸کوتاه سخن آنکه روحانیت برای اقامه دین سزاست که از مقام فیلسوف به ساحت راهبردنویس فرهنگ و استراتژیست قانون و کنشگر عدالت تغییر وضعیت دهد تا اقامه دین را تضمین کند. جدای از بازیگری درست در وجه مشروعیت بخش قدرت، در بعد هویتساز نیز میدان تبلیغ و فرهنگسازی را جدیتر از گذشته و با امتداد مجازی و میدانی وسیع تری دنبال کند تا از فرایند برساخت افکارعمومی کنار گذاشته نشده و منزوی نشود. اقامه دین در عصری نو، با «ارائه تمام وجوه روحانیت» ممکن است تا از خطر تحریف و انزوا در امان بماند.
@rohaniyatemrooz_ir
🔻زیست اینستاگرامی_توییتری و توهم براندازی با زندگی در جهان موازی!
◽️محمدرضا شفیعی تهیه کننده، در توییتی خبر از فیلمبرداری برخی پروژههای سینمایی با پلانهایی در دو وضعیت بی حجاب و باحجاب خبر داد(با احتمال و توهم انقلاب).
▫️تقریبا طبیعی است که وقتی خارج از کشور(اینستاگرام و توییتر) زندگی بکنی، دچار #مغالطه_سیاسی میشوی. شب و روز را جابجا درک میکنی و علاوه بر زمان و مکان، از وضعیت و اکثریت هم #درک_وارونه پیدا میکنی.
▫️کنشهای های آشوبناک و تفکرات وارونه نتیجه #زیست_حبابی است که در پلتفرمهای بیگانه رقم خورده و تفکرات و دیدگاه های عده ای را #گروگان گرفته است.
▫️شاید بهترین مصداق برای #قفس_آهنین که ماکس وبر از آن برای تعریف و توصیف مدرنیته نام میبرد، همین اتمسفر اینستاگرام و توییتر امروزی باشد.
▫️#بازتولید_خشونت_هوشمند در خدمت ایدئولوژی خشن آمریکایی_صهیونیستی با هدف براندازی در واقعیت یا #توهم_براندازی در جهان موازی(هولوگرافیک) و حادواقعیت(واقعیت خلق شده)!
✍علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🆔 @asre_tabyin
عصرتبیین عصررسانه
#رادیوگفتگو بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانههای بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور ✒️ویژه رفتارشناسی رسانه های
امواج شبهه سی آبان.mp3
24.86M
#رادیوگفتگو
بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانههای بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور
✒️ویژه #رفتارشناسی_رسانه_های بیگانه
🔻مهمانان برنامه:
🔸دکترعلیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی
🔸حجت الاسلام دکتر علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🔹🔹🔹
▫️آنارشیسم و #ترور، ایستگاه آخر یا قله اغتشاشات؟
▫️#رمزگشایی_تقابلی در نسبت مردم و حاکمیت چگونه شکل میگیرد؟
▫️تفاوت روایت سازی و #انگاره_سازی در جریان جنگ روانی چیست و چرا؟
▫️پروژه ترور و #اعتصاب را در حوادث اخیر چگونه می توان تحلیل کرد؟
▫️#افکار_عمومی چگونه و چرا معرکه جنگ های روانی قرار می گیرد؟
▫️چگونه باید التهاب و #آشوبهای_ذهنی را کنترل کرد؟
▫️ایستگاه روایت و #ایستگاه_تبیین و ایستگاه شناخت در حوادث اخیر را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟
🆔 @asre_tabyin