📝 #یاداشت
♦️ #کرونا و تجربه تاریخی ما
1⃣ شاید آیندگان، تاریخ را به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم کنند. هنوز پیامدهای فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی، سیاسی کرونا چنانکه باید و شاید آشکار نشده است با این حال شواهدی از همین الآن درستی این تقسیم را تأیید میکند.
2⃣ در خبرها آمده بود که کرونا در کشورهای سنگاپور هنگ کنگ، اتریش و بعضی کشورهای دیگر شیوع نیافته و در کشور چین، کره جنوبی، تقریباً به نقطه مهار رسیده است. در کشورهایی چون ایتالیا، ایران، امریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و مانند آنها به سرعت شیوع یافته است و پیش بینی میشود که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم مبتلا شوند.
3⃣ مردم یک کشور را به لحاظ نظم و انضباط اجتماعی میتوان به دو گروه متسامحِ متساهل ومنضبطِ سختگیر، تقسیم کرد. این نظم و انضباط میتواند نتیجه تجربه های سخت تاریخی یک ملت و یا نتیجه #حکومت و #نظام سختگیر موجود باشد. این سخن هیچ ربطی به دسته بندی حکومتها به #دموکراتیک وغیر دموکراتیک ندارد.
4⃣ این نتیجه شاید قاطع و قطعی نباشد ولی شواهد نشان میدهد که کشورهایی که مردمان منضبط در رفتارهای اجتماعی دارند توانسته اند از شیوع کرونا پیشگیری و یا آن را مهار کنند.
5⃣ کرونا با خود پیامی تاریخی برای کشورهای متساهلِ متسامح آورده است:
🔹️حتی به زور هم شده مردم را منضبط کنید.
🔹️تسامح وتساهل که جزو ارزش های دموکراسی تلقی میشد دیگر از این پس از فهرست ارزشها خط خواهد خورد.
6⃣ در تاریخ خواهند نوشت که کرونا نظامهایی را که فریاد آزادی، تساهل و مدارا شان گوش فلک را کر کرده بود، مجبور کرد که تبدیل شوند به نظامهایی که آزادی مردم را برای سلامت جانشان با قوه قهریه سلب کنند. دیر یا زود چه بسا بلاهایی دیگر نشان خواهد داد که برای سلامت روح نیز چنین باید کرد. پس باید تاریخ را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد.
7⃣ کشور عزیز ما ایران، هم به لحاظ تاریخی تجربههای سختی را پشت سر گذاشته و هم مردم، دینی برگزیدهاند که بر نظم و انضباط اجتماعی بسیار تأکید کرده است.
🔹️پس چرا این ملت نه از تاریخ درس گرفته است و نه از دین خود. چرا فاجعه را جدی تلقی نمیکنیم.
🔹️نتیجه این یاد داشت این است که هرچه زودتر حکومت باید به زور و قوه قهر مردم را منضبط کند.
🔹️ایده این یاد داشت را از مقاله تامس فریدمن در نیورک تایمز گرفتهام. سخنان اورا تکرار نکردهام.
✍🏻نویسنده؛محمد علی عبداللهی
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #مستند_باشگاه_شهرت
🔰فصل پنجم (اینک آخرالزمان)
🔻(قسمت ششم)
🔹مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن #سلبریتی_ها را بررسی میکند.
🔻قسمت قبلی:
💠 https://eitaa.com/fekrat_net/750
@andisheengelabi
ما از تو به غیر تو نداریم تمنا یابن الحسن(عج)
عیدمنجی بشریت بر تمام انسانیت مبارک..
@andisheengelabi
#چین_هراسی_چرا
نمودار #صادرات ما و شریان اقتصادی کشور را نگاهی بیندازید.
چرا #چین و #عراق بلحاظ اقتصادی مهم است؟ هم برای ما و هم برای چین هراسان.
بعد از تجمیع و تک نرخی شدن ارز و جمع شدن بساط صرافی های داخل و خارج مرز در دوسال گذشته(بخوانید دورزنندگان تحریم)،
حال چین هراسی...
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #مستند_باشگاه_شهرت
🔰فصل ششم (خانه پوشالی)
🔻(قسمت هفتم)
🔹مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن #سلبریتی_ها را بررسی میکند.
@andisheengelabi
🔸مهندسی افکار عمومی با چاشنی سرگرمی
🔹از آنجایی که نگاه جهان غرب و نظام سرمایه داری به مقوله #اوقات_فراغت در ساحت زندگی بشر، یک نگاه اقتصادی و سودمحورانه می باشد، پدیده ای بنام #صنعت_سرگرمی شکل می گیرد که با ظاهری تمام فرهنگی و جذاب و با ابزارهای چندرسانه ای، عقبه اقتصادی و بهره کشی از بشر در قالب جدید را رقم می زند.
🔹اساسا #صنعت_فرهنگ در پی بازتولید نظام سرمایه داری است. هرچقدر از آلام بشر غفلت شود و دردهای معنوی بشر نیز به یغما رود، به نفع سردمداران اقتصادی ماجرا خواهد بود.
🔹عصر سرگرمی با شاخص هایی چون #فردگرایی، #مصرف_زدگی، #لذت_گرایی، #اصالت_تجربه و ظاهرگرایی، #غفلت_از_معنا و مسئولیت و جامعه و مبدا و معاد را سبب می شود.
🔹اینکه در نگاه دینی، #زمان را همچون ابرگذران می بیند و اوقات فراغت را با چاشنی #لذت_حلال می نگرد و #کار_برای_خانواده را چون اجر و لذت #مجاهدت_در_راه_خدا قرار می دهد، نشان از عمق فاجعه ای است که در پس صنعت سرگرمی و مدیریت اوقات فراغت در حال رخ دادن است.
🔹اساسا #مهندسی_افکار_عمومی، صورت جدیدی یافته و با #سرگرم_آموزی و در بستر قهرمان ها و ضدقهرمان های فیلم ها و سریال ها و انیمیشن ها، ذائقه های هک شده ای را تولید و بازتولید می کند.
🔹استعمار فرانو، #تسلیحات و #اطلاعات را در خدمت #تبلیغات درآورده و #مهندسی_موافقت را بعنوان استراتژی اصلی پروژه #جهانی_سازی، در دستور کار قرار داده است.
🔹بهترین گزینه برای #قدرت_هژمونیک غرب، همین صنعت سرگرمی است که یک #شهروند_بسته_بندی شده را تحویل نظام بین الملل می دهد و مجاری اندیشه ها و علایق و اقداماتش را از طریق #سرگرمی_های_فیلتر_شده، کنترل می کند و خروجی های مدنظرش را براحتی پیش بینی می نماید.
🔹دلیل این اتفاق نیز شاید مخاطب منفعلی است که پای رسانه و سرگرمی تربیت می شود و بجای #کشف به دنبال #الگوست و بجای #پردازش و دقت، #تکرار می کند و بجای #ابداع و ابتکار، #انباشت می کند.
🔹در روزهایی که بدلیل بحران ویروس کرونا، رژیم مصرف رسانه ای همه بهم ریخته و سرگرمی های تصویری و دیجیتالی، رکورد خارق العاده ای زده است، به فکر باشیم که خستگی ناشی از مصرف بیش ازحد اطلاعات باعث ازخودبیگانگی و غفلت بیش از حد نشود.
🔹مکث و تامل و #تفکر انتقادی را چاشنی استفاده از رسانه نماییم و اجازه ندهیم سرگرمی های مان، #شخصیت ما را دور زده و مهندسی نمایند.
📝 علیرضا محمدلو
🌐 vasael.ir/0004D7
🆔 @vasael_ir
@andisheengelabi
🖌 درباره #هوش_مصنوعی بیشتر بدانیم:
بیشتر مواقع، کلمه ی هوش مصنوعی، خاطره ی فیلم های علمی تخیلی در دهه ی ۶۰ و ربات هایی که از آینده می آمدند را تداعی می کند ولی باید بگوییم که موضوع بسیار فراتر از آن چه شما تصور می کنید است. در ادامه به توضیحات بیشتر میپردازیم.
هوش مصنوعی به طور کلی مجموعه ای از رویکرد ها و فناوری هایی است که طراحی شده اند #تا_مثل_انسان_فکر_کنند. هم اکنون،هوش مصنوعی در خیلی از فناوریهایی که شما با آن ها سرو کار دارید، به خوبی پیاده سازی شده و کار می کند. چت بات ها Chatbot یا سیستم های تشخیص صدا مثل Siri شرکت اپل، از نمونههای بارز هوش مصنوعی می باشند.
در این مقاله، تعداد محدودی از عناصر و کاربرد های جذاب هوش مصنوعی را با هم بررسی خواهیم کرد و نشان خواهیم داد چگونه هوش مصنوعی توانسته بخش اعظم بستر های دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص دهد.
#مزایای_هوش_مصنوعی
۱- هوش مصنوعی باعث کاهش خطاهای تحلیلی و محاسباتی می شود: خطا در انسان امری طبیعی است. اما، با رشد تدریجی استفاده از هوش مصنوعی، میزان خطاها کم تر و دقت بیشتری برای فعالیت های روزمره خواهیم داشت. در نتیجه بازدهی بالارفته و زمان کم تری صرف #خطایابی و رفع اشکال خواهد شد.
۲- هوش مصنوعی در کار های روزمره کمک می کند: تقریبا هر چیزی که ما استفاده می کنیم، از GPS تا منشی صوتی و تگ های شبکه های اجتماعی، همه با الگورتیم های هوش مصنوعی نوشته و اجرا می شوند. AI زندگی را ساده تر کرده است و الگوریتم های فوق العاده ی آن باعث شده کارها را #سریع تر و #موثر تر انجام بدهیم.
۳- هوش مصنوعی مبنای کمک های دیجیتالی است: با کمک AI، کمک رسانی و پشتیبانی آنلاین بهتر شده است. ماشین ها بهتر می توانند رفتار های #مصرف_کننده را تشخیص داده و به آن ها مشاوره ارائه دهند. #قدرت_تصمیم_گیری این ماشین ها با هوش مصنوعی روز به روز بیشتر و بهتر می شود.
ادامه در لینک زیر:
تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟ کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی
https://learnfiles.com/blog/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d9%88-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/
#هوش_دیجیتال_چیست؟
جک ما، سرمایهدار بزرگ چینی و موسس شرکت علیبابا، معتقد است هوش هیجانی (EQ) کلید موفقیت است و حتی از آن بالاتر افراد را نیازمند LQ (یعنی IQ عشق) میداند. چه کسی با این جمله موافق باشد و چه نباشد، یک نکته کلیدی در لیست او نادیده گرفته شده است. این نوع هوش تنها برای هدایت همان کسبوکاری که خود جک بنیانگذارش بوده، لازم و ضروری است. هر چقدر سبک زندگی ما بیشتر به سمت متصل شدن همه چیز به هم میرود، هوش دیجیتال یا (DQ: Digital Quotient) برای موفقیت فردی و رفاه اجتماعی، اهمیت بیشتری مییابد. مشکل این است که بیشتر کشورهای دنیا بهطور کامل با DQ و اثرات آن آشنایی ندارند.
هوش دیجیتال (DQ) چیست و چرا مهم است؟
بسیاری افراد فکر میکنند هوش دیجیتال (DQ) یعنی مهارتهای مورد نیاز برای استفاده موثرتر از تکنولوژی؛ مثلا اینکه چطور مشکل کامپیوتری که روشن نمیشود را حل کنیم یا بلد باشیم از همه ویژگیهای گوشی هوشمندی که داریم استفاده کنیم. اما در واقع این DQ نیست. برخی دیگر فکر میکنند هوش دیجیتال (DQ) یعنی مدت زمان استفاده از صفحات دیجیتال و آگاه بودن از خطرات رو به افزایش این صفحات برای کودکانی که بیش از حد از آنها استفاده میکنند یا آگاهی از این مساله که چه زمانی باید اتصال دستگاه خود را قطع کنید و هر چیزی در این حوزه را که اعتیادآور است، از خودتان دور کنید.
اینها بخشی از هوش دیجیتال (DQ) و در واقع یکی از عواملی هستند که آن را تعریف میکنند. طبق اعلام موسسه DQ که در سال ۲۰۱۶ این مخفف را اختراع کرد، هوش دیجیتال عبارت است از: «مجموعی از تواناییهای اجتماعی، احساسی و شناختی که به افراد امکان میدهند با چالشهای این حوزه مواجه شوند و با نیازهای زندگی دیجیتال سازگاری پیدا کنند.» پلتفرمها و رسانههای دیجیتال جدید هر سال معرفی میشوند و با توجه به اینکه کاربران آنها دائما در حال افزایش هستند و سن کودکانی که به آنها دسترسی پیدا میکنند در حال پایین آمدن است، توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. امروز، یک کودک ۸ ساله میتواند به راحتی دسترسی مستقل به اینترنت داشته باشد....
ادامه در لینک زیر قابل مطالعه است:
هوش دیجیتال چیست؟
https://www.ihoosh.ir/article/112688/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
💢چگونگی تشخیص خبر درست از نادرست
اگر میخواهید توانایی خود را در تشخیص خبر درست از شایعه و خبرهای ساختگی تقویت کنید باید این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسید.
۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا روزنامهنگار واقعی، که قابلپیگیری باشد بهعنوان مرجع و منبع خبر گفته میشود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد. وقتی نام نویسنده یا گوینده را در خبر میبینید حتماً سرگذشت او را نیز دنبال کنید.
۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولاً آن را به نقل از منابع واقعیِ معتبر که قابلپیگیری باشند، میگوید. درحالیکه خبر ساختگی منبع دروغین، نشانی اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیرقابلپیگیری یا با استناد به مطالب مشابه غلطانداز دیگر میگوید که با اندکی کندوکاو و ژرفنگری، نادرستی آن قابلتشخیص است.
۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
حتماً به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمههای «خبر فوری» در خبر برمیخورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است.
۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
خبر درست و مهم، حتماً در خبرگزاریها و وبگاههای مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر میشود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکههای اجتماعی میبینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید.
۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
خبر ساختگی مثل همهی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در #سه خبرگزاری و یا رسانهی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید. نباید همه چیز را زود باور کرد. هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست.
اگر ۵ پرسش بالا را در خواندن خبرها رعایت کنید بهتدریج #سواد_رسانهای خود را افزایش میدهید.
@andisheengelabi
#چیستی_جنگ_روایت_ها در عصر رسانه
محمد صرفی
سال ۲۰۰۱ اندیشکده آمریکایی رند کتابی پژوهشی با عنوان «شبکه ها و #جنگ_های_شبکه_ای» منتشر کرد. جان آرکیولا و دیوید رونفلد در این پژوهش ۳۸۰ صفحه ای، جمله ای طلایی دارند که گذشت زمان ارزش و اعتبار آن را بیش از پیش روشن کرده است. آنان می نویسند؛ «در #جنگ های_فردا برنده کسی نیست که بزرگ ترین بمب ها را دارد، کسی است که #بهترین_روایت را دارد.»
اهمیت و عمق این نظر را می توان در نظرات متفکران قرن ها پیش هم جست. حدود ۲۵۰۰ سال پیش فرمانده ای نظامی در چین باستان، تجارب و تفکرات نظامی خود را روی ورق های نازک چوب به رشته تحریر درآورد و کتاب خود را «شیوه های جنگی» یا «روش های به کارگیری نیروها» نام نهاد.
«سان تزو» به شکلی عجیب و افسانه وار، پس از فتوحات بزرگ، به طور خودخواسته ناپدید شد اما کتاب وی، او را به یکی از مشهورترین چهره های تاریخ مبدل کرد. کتاب از چنان قوتی برخوردار بود که فرمانروایان چینی ۱۳ قرن آن را به صورت محرمانه و نسل به نسل حفظ کردند تا آنکه بالاخره ژاپنی ها موفق شدند در قرن هشتم میلادی نسخه ای از آن را به دست آورده و به کشور خود منتقل کنند. ۳۰۰ سال پیش کتاب به فرانسوی ترجمه و وارد اروپا شد و « #هنر_جنگ» نام گرفت.
این کتاب اکنون نه تنها در آکادمی های نظامی بلکه توسط شرکت های تجاری و بازاریابی ها نیز مطالعه و تدریس شده و از آموزه های عمیق آن بهره برداری می شود.
تزو در کتاب خود بر #عملیات_روانی تاکید بسیاری دارد و بزرگ ترین پیروزی را آن می داند که بدون جنگ به دست آید. مفهومی که اینک تحت عنوان «پیروزی بدون جنگ»(Winning Without Fighting) مورد توجه محافل دانشگاهی، رسانه ای، نظامی و دولت هاست. دنیای امروز خالی از جنگ و بمب نیست و هر کشوری برای تضمین امنیت و حتی بقای خود نیاز به بمب و موشک دارد اما در سطحی بالاتر از جنگ بمب ها و موشک ها، #جنگ_روایت_ها در جریان است.
ادامه در لینک پایین مطالعه شود:
https://www.magiran.com/article/3799183
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #سواد_رسانه
💠فیلم "#موربیوس” یکی از مهمترین فیلمهای سال ۲۰۲۰ برای طرفداران ژانر #برقهرمانی محسوب میشود و پس از فیلم “#ونوم” (Venom) دومین فیلمی است که درباره شخصیتهای منفی دنیای مردعنکبوتی یا همان اسپایدرمن ساخته میشود.
🔸️این فیلم به کارگردانی “#دنیل_اسپینوزا” (Daniel Espinosa) ساخته شده و داستان آن درباره دانشمندی به نام “#موربیوس” است که دچار یک بیماری خونریزی نادر میشود و پس از تلاش برای درمان بیماری خود، بهنوعی به یک خون آشام تبدیل میشود. “جرد لتو” نقش این شخصیت را در این فیلم ایفا میکند.
🔹️فیلمهایی مانند “#حیات” (Life)، “کودک ۴۴” (Child ۴۴) و “خانه امن” (Safe House) از جمله فیلمهای موفقی هستند که به کارگردانی “دنیل اسپینوزا” ساخته شدهاند. علاوه بر “جرد لتو”، “آدریا آرجونا”، “مت اسمیت” و “جرد هریس” نیز از دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم مورد انتظار “موربیوس” به ایفای نقش پرداختهاند.
◻فیلم جدید “موربیوس” در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) بهطور رسمی اکران خود در ایالت متحد آمریکا و دیگر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد.
@andisheengelabi
🎯 اسکرول بیانتها: زندگی در زمانۀ اینستاگرام
— اینستاگرام یکی از شلوغترین جاهای دنیاست، ولی هیچجا به آن اندازه احساس تنهایی نمیکنید
📍توییتر عصبی و سیاسی و پر از فحاشی است، اینستاگرام زیبا و آرام و رنگارنگ. گاهی بستن توییتر و بازکردن اینستاگرام، مثل این است که از زیر آفتاب سوزان تابستان، ناگهان پا بگذارید به خنکای خوشایند بهار. اگرچه در اینستاگرام دعوا کم است، اما فرقهها فراوانند: فرقۀ بدنسازها با شکمهای شش تکهشان، فرقۀ شیرینیپزها با کیکها و نانهایشان، فرقۀ مدلها، سلبریتیپرستها، کتابدوستها و غیره. و بالای سر همۀ آنها، هوش مصنوعیِ ترسناکی که همهجا تعقیبتان میکند. دینا تورتوریچی دربارۀ زندگی در اینستاگرام نوشته است.
🔖 ۶۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۳۴ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9700/
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحلیل_اطلاعات
سهم مراکز آموزشی و خرید و فروش و حمل و نقل و مکان های مذهبی و زیارتی در انتقال ویروس کرونا
ببینید که سهم اماکن مذهبی و #زیارتگاه ها و نمازجمعه چقدر اندک است.
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چگونه متوجه شویم یک عکس جعلی است.
🔻یک تجربه از #جستجوی_معکوس_تصاویر
@andisheengelabi
📽نگاهی به #خروج حاتمی کیا از منظر سواد رسانهای
✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانهای
▫️فیلم خروج آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا که طی روزهای نخست اکران اینترنتی مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است، از زوایای مختلف قابل نقد و بررسی است. بررسی جنبههای تخصصی فیلم قطعاً از سوی منتقدان و صاحبنظران این حوزه انجام اما این اثر را از منظر سواد رسانهای نیز میتوان مورد توجه قرار داد.
▫️تصور اینکه در عصر گسترش فناوریهای نوین ارتباطاتی تنها این تحریریه رسانهها هستند که جریان سازی می کنند، تصوری است که حوزه محاسبات را دچار #خطای_راهبردی جدی می کند. امروز نورافکن #شهروند_خبرنگاران می تواند حتی محاسبات رسانههای جریان اصلی را نیز دستخوش تغییر کند.
▫️خروج بهخوبی نشان میدهد جوامع و افراد در سطوح تحلیل مختلف بهرغم وجود مسافت بسیار در میانشان و بهصرف داشتن یک وسیله هوشمند و دسترسی به اینترنت، در وضعیت همزمانی قرار میگیرند. این کمرنگ شدن ابعاد مکانی و زمانی ایده موسوم به دهکده جهانی را تحقق عینی بخشیده و دولتها و مردم در جهانی زندگی میکنند که از هر لحاظ تحت نگاه تیزبین یکدیگر قرار دارند و در حقیقت زیست در «اکواریوم جهانی» یا « #جهان_شیشهای» محقق شده است. جهانی که یک کشاورز با لایو اینستاگرام می تواند بدون در نظر گرفتن زمان و مکان جریان ساز شود.
▫️ظهور شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی از جمله اینترنت سبب شده در زمانی کوتاه، حجم وسیعی از اطلاعات به هر کجا که لازم است یا گاها بدون تعیین هدف مشخص، منتقل شود. در این زمانه صرف #نگاه_حذفی به تکنولوژی و رسانهها از یکسو و عدم آگاهی از مهارتهای لازم جهت بهرهگیری از ابزارها و کارکردهای آن توسط شهروندان از سوی دیگر می تواند هزینههای جدی برای حاکمیتها ایجاد کند.
▫️امروز باید این واقعیت که هر تلفن همراه یک رسانه است را بپذیریم و نسبت به آموزش مهارتهای لازم به شهروندان جهت زیست دقیقتر در عصر #انفجار_اطلاعات و انقلاب تکنولوژی اطلاعاتی اقدام ملی شود. نداشتن سواد رسانهای و اطلاعاتی می تواند مسائل درون سرزمینی را به چالش جدی برای یک کشور در خارج از مرزهای جغرافیای اش تبدیل کرده و منجر به رفتارهایی با چاشنی دوری از عقلانیت و مبتنی بر شتابزدگی شود.
▫️#خروج از مرحله انکار تکنولوژی و توجه به ضرورت فراگیری دانشهای مرتبط با آنکه منجر به تربیت شهروندانی با رفتارهای هوشمندانهتر شود، بایسته مورد تأکید زندگی در جامعه شبکهای است.
@andisheengelabi
دیکشنری کمبریج واژهی #نوموفوبیا بهمعنای «بیگوشیهراسی» یا «هراس ناشی از همراه نداشتن یا شارژ نبودن موبایل» را واژهی سال ۲۰۱۸ معرفی کرده که سرواژهی این عبارت است:
no mobile phone phobia
به گفتهی روانشناسان، یکی از دلایل این اختلال، #ارضا_نشدن احساساتی است که در زندگی واقعی فرصت بروز پیدا نمیکنند و افراد تنها از تخلیهی آنها در فضای مجازی راضی میشوند. بنا به یک آمار تحقیقی، امروزه ۵۸ درصد مردان و ۴۷ درصد زنان به اختلال #نوموفوبیا دچارند.
کارشناسان دیکشنری کمبریج چهار واژهی
نوموفوبیا بهمعنای « #بیگوشیهراسی»
فاصلهی جنسیتی
جلوگیری از بیان ایده و تفکر دیگران
تخریب محیط زیست
را بهعنوان نامزدهای نهایی واژهی سال انتخاب کرده بودند که در نهایت «نوموفوبیا» با رأیگیری بهعنوان کلمهی سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
@andisheengelabi
🎯 این روزها کمتر از هر زمان دیگری تنهاییم
— تنهایی چطور میتواند ما را در این روزهای سخت سر پا نگه دارد؟
📍چند وقتی است که حسابی از یکدیگر جدا افتادهایم و در تلۀ دیوارها محصور شدهایم. هرقدر هم بگویند که فاصلهگذاری اجتماعی حیاتی است، باز از سختی آن کم نمیکند. بااینحال، چیزهای زیادی در دسترس است که میتواند ما را در این روزهای سخت سر پا نگه دارد و، برخلاف تصور، «تنهایی» یکی از آنهاست. تنهایی فقط وضعیتی نامطلوب که باید سرکوب شود یا از بین برود نیست. تنهایی جنبهای شگفتانگیز و اعجابآور نیز دارد.
🔖 ۱۱۵۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۷ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9702/
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍مارشال مکلوهان؛ داستان یک #پیشگویی
🔻سالها پیش از اینکه کسی بتواند یک #توییت بنویسد، یا در #فیسبوک پخش زنده داشته باشد، #مارشال_مک_لوهان یک پیشگویی را ارائه کرد.
شاید مشهورترین جمله او را شنیده باشید: «#رسانه، همان پیام است.» اما داستان این پیشگویی را هم تماشا کنید!
همه چیز به #حالا تبدیل شده است.
تاثیر شدید #فرمِ دریافت اطلاعات بر #سبک_زندگی و تجربه بشر از دنیا...
@andisheengelabi
#نقدفیلم
«سریع و خشمگین تقدیم میکند: هابز و شاو» محصول سینمایی سال 2019 غول فیلم سازی، هالیوود در ژانر اکشن و ماجرایی به کارگردانی دیوید لیچ و نویسندگی کریس مورگان است. هابز و شاو، اسپین آف مجموعه فیلمهای سریع و خشن است و بر اساس کاراکترهایی به همین نام ساخته شدهاست.
خلاصه داستان:
فیلم با صحنهای ازمامورMI6 هتی (ونسا کربی) در عملیاتی برای دست یابی به ویروسی که پتانسیل از بین بردن بشریت را دارد، آغاز میشود. در همان ماموریت ابر سرباز،بریکستون (ادریس البا) توسط #سازمان سیاهی ملقب به اتیون که سازنده این ویروس است، برای پس گرفتن این ویروس فرستاده میشود. هتی در تلاش برای #نجات دادن دنیا، ویروس را به بدن خود تزریق می کند و چند ساعت بیشتر وقت ندارد تا به محل امنی رسیده و #ویروس را خارج کند، وگرنه #پایان_جهان زودتر از آنچه انتظارش را دارید به وقوع میپیوندد. در پی این اتفاق ها، سازمان اطلاعاتی آمریکا CIA هابز (دواین جانسون) و شاو (جیسون استاتهام) را به عنوان یک تیم برای پیدا کردن هتی و ویروس میفرستد. اما مشکلات زیادی وجود دارد، ایتونخبرگزاریها را در اختیار خود دارد و با #خبرساختگی در مورد اینکه هتی، هابز و شاو خائنین به بشریت هستند و باید به هر قیمت جلوی آنها گرفته شود، آن ها را مورد اتهام قرار می دهد.
@andisheengelabi
#تحلیل_و_بررسی فیلم سینمایی هابز و شاو
جدای از نقد و بررسی مرسوم فیلم سریع و خشمگین، #هابز_و_شاو و جلوه های ویژه چشم نواز فیلم که تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت، در این یادداشت به ابعاد دیگر و لایه های کمتر توجه شده آن پرداخته خواهد شد.
همانطور که اکثر بینندگان انتظار فیلمی پر برخورد و تعقیب و گریز را دارند، هابز و شاو برای کمک به خنثی کردن یک #تهدید بزرگ بینالمللی که #ویروس_زیست_مهندسی شده مرگبار که در دست افراد نادرست افتادهاست، فراخوانده میشوند. این ویروس ظاهرا اعضای بدن افراد را آلوده میکند و تمام تلاش بریکستون این است که بتواند این ویروس کشنده را در اختیار بگیرد و آن را تحویل مقاماتسازمان ایتون دهد.
هدف از این برنامه و دست یابی به ویروس ایجاد -رعب و #وحشت در جهان و حکومت ها است تا سازمان ایتون بتواند خود به تنهایی بر جهان حکم رانی کند و از #هرج_و_مرج ها کمال استفاده را ببرد. در فیلم به صورت خیلی گویا بیان می کند که اگر شما بهترین سربازها و حتی ابر سرباز ها را در اختیار داشته باشید آنچه که می تواند شما را قوی سازد چیزی نیست جز #ضعیف_سازی_دیگران و رئیس سازمان ایتون با آنکه تکنولوژی ساخت #ابر_انسان را دارد ولی راهبرد و راهکار خود را در تضعیف حکومت های جهانی و نیازمند کردن آن ها به خود می داند.
با بیان این نوع تحلیل اولین چیزی که متبادر به ذهن است؛ انتشار ویروس در بین مردم، جهت بهره برداری های اقتصادی و اجتماعی است، تا بتواند کشور ها را با یک چالش مواجه سازد و از این برنامه و #ویروس ساخته شده اهداف مهمتر خود مانند نیازمند کردن حکومت ها، #ایجاد_اختلال در برنامه ای سازمانی کشورها مانند سیاست های اقتصادی و اجتماعی را پیش برد.
همچنین در این فیلم بیننده با یک #منجی_گری_آمریکایی_و_انگلیسی مواجه می گردد. در فیلم «هابز و شاو» مخاطب با #سه_شخصیت_منجی از دو کشور #آمریکا و #انگلستان رو به رو است، و فیلم تلاش می کند این را به بیننده منتقل نماید که حتی هتی بهترین مامور MI6 انگلستان زندگی خود را برای نجات جان مردم، به خطر می اندازد تا چهره ای موجه و قابل قبول و حتی حامی مردم جهان از کشورهای استعمارگر و مستکبر انگلستان و آمریکا نشان دهد و تا حدی نیز موفق بر این کار بوده است.
جمع بندی:
در #رسانه_های_فرهنگ_ساز_هالیوودی، جنگ های نظامی و لشگرکشی های انسانی جایگاه خود را به #جنگ_بیولوژیکی و ویروسی در بین ابرقدرت های جهان داده است، و در صدد بیان این است که اگر در سابق حکومت ها به دنبال نیرو های نظامی قوی و قدرتمند بودند، دیگر این دوره و زمانه را باید عصر جنگ های بیولوژیکی دانست، زیرا با کمترین هزینه و بدون هیچ رد پایی، بزرگترین ضربه ها را بر پیکر حکومت های وارد سازند تا بتوانند بیشترین بهره سیاسی و اقتصادی را در جهان مواجه با هرج و مرج ها بگیرند و ملت ها را محتاج خود سازند.
نویسنده: مهدی فولادوند
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطلاعات ما چه اهمیتی دارند ؟
#گروگان_گیری_اطلاعات چیست؟
فروش اطلاعات چگونه صورت می گیرد؟
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانه_ای
#موشن_گرافیک
#اخبار_جعلی در جریان خبر و #فضای_مجازی را چگونه تشخیص دهیم؟
@andisheengelabi