May 11
#قرآن در کلام #سیدالشهدا
عبدالله بن مطیع در بازگشت از عراق با سیدالشهدا روبرو شد. بر حضرت سلام کرد و گفت:
یابن رسول الله ص چه چیزی شما را از حرم الله و حرم جدت پیامبر ص خارج کرد؟
فقال الحسین ع:
ان اهل الکوفه کتبوا الی یسالوننی ان اقدم علیهم لمارجوا من احیاء معالم الحق و اماته البدع؛
ابن مطیع گفت: تو را به خدا به کوفه نرو، به خدا که اگر بروی حتما کشته میشوی
سیدالشهدا فرمود:
لن یصیبنا الا ما کتب الله لنا (توبه۵۱)
به ما چیزی نمی رسد الا آنچه خداوند بر ما نوشته و مقدر ساخته است.
۱. هدف قیام سیدالشهدا احیا شعائر و نشانه های حق و دین و از طرفی از بین بردن بدعت هاست.
۲. حضرت حسین علیه السلام خود را در اراده حق فانی می بیند و تسلیم قضا و قدر اوست.
الاخبار الطوال: ۲۴۶
اول محرم ۹۹
@atraf_man
💥ماجرای عذرخواهی آقای #آذری_قمی از #مقام_معظم_رهبری به روایت #آیتاللهشبیری
🔸برخی از #سکولارهای_حوزوی(خاصه شاگردان منتظری) با علم و اطلاع از این موضوع، به #تحریف دست زده، آقای آذری را از جمله مخالفان مادام العمر انقلاب اسلامی معرفی کرده اند.
جرعهای از دریا، ج۴، ص ۶۵۳.
#حافظه_تاریخی_حوزویان
@rozaneebefarda
نکاتی که پیرامون مناظره آقایان نصیری و سوزنچی در مباحثه با دوستان نوشته ام:
چند مقدمه در کلام آقای نصیری هست:
" مقاومت مردم در مقابل حکم شرعی مساوی است با عقب نشینی از اجرای حکم شرعی" "دو قطبی شدن جامعه در تضاد با امر به معروف و نهی از منکرست" این ها جملات ایشان بود که بنظرم محل خدشه است
آیا در جامعه دو قطبی شکل گرفته و آن ناشی از قانون الزام است؟
1.جواب: می تواند دلایل دیگری داشته باشه مثلا مهمترین آن را دوگانگی که در ساحت سیاست ورزی حکومت رخ داده مهمترین دلیل می دانم. علی رغم وجود قانون و سیاست رسمی و اصولی. هم هاشمی هم خاتمی هم احمدی نژاد هم روحانی در این قضیه خلاف قانون عمل کردند و تبلیغ کردند. و البته به طبعش مقابله اصولی با بی حجابی رخ نداد و فالور و هوادار جمع کردن برای سیاستمداران اصل شد.
2.اتفاقا آمار نشان می دهد که اکثریت جامعه معتقد به حجاب شرعی هستند هر چند آمار گیری در مسائل اندیشه ای و اعتقادی کاری عبث است. و اساسا حکومت اعتقادی شکل می گیرد تا جامعه را به مطلوب و آرمانش برساند. نه آنکه با رای گیری عقب نشینی کند. این دیگر جامعه اعتقادی و ایمانی نیست. کاملا و صد در صد سکولار و عرفی است و ارزش هایش را هوای نفس جامعه می گیرد نه الهیات جامعه که مبتنی بر وحی و معارف دینی است.
3.نکته بعد درباره ماهیت حجاب است که امری اجتماعی است؛ حجاب امری اجتماعی و در نسبت با غیر است که تعریف می شود. این غیر از درون خانواده تعریف می شود تا کف خیابان. هر چند حکومت نسبت به درون خانه وظیفه ای جز ارشاد و تربیت ندارد (تعلیم معارف و احکام شرعی و اخلاقی).
4.نکته دیگر درباره تبعات وحشتناک بی قانونی و عدم الزام است؛ فرض می کنیم که اکثریت جامعه اخلاق مدار و نسبت به احکام شرعی پایبند می ماند، خب نسبت به ده درصد دیگری که اهل رعایت نیست و به دنبال هتک همه حیاها و عفاف هاست چه باید کرد؟ آیا با رای گیری باید تکلیف مشخص شود؟ محدوده پوشش چه مقدار باید باشد؟ با چه مناط و معیاری؟ عرف تعیین کند و نظر اکثریت یا شرع؟ این ها مسائلی است که در این نظریه از هم گسیخته و به فروپاشی اخلاقی جامعه منجر می شود. مسیری که جهان غرب به آن رسید.
5.برخی به امیرالمومومنین ع استناد می کنند که ایشان در برخی امور کوتاه آمده اند.اولا امیرالمومنین در این زمینه (نماز تراویح)، عبادت فردی و فرعی پیش پا افتاده و غیر ضروری اجتماعی، بر جامعه ای حکومت می کردند که فقه شان دستخوش تحولاتی در دوره های قبل شده بود. ثانیا نیروی بازدارنده اجتماعی و جمعیت همراه و قدرتی نداشتند. ثالثا در ابتدای امر حکومت بود و نیاز به فرهنگ سازی داشت تا فقه اهل بیت ع جا بیافتد. رابعا امیرالمومنین ع در موارد بسیاری که جنبه اجتماعی و حکومتی داشتند بسیار محکم و با صلابت ایستادند.
6.مثلا در مقابل معاویه. مثلا در مقابل ابوموسی در حالیکه جامعه کوفه را با خود همراه کرده بود در داستان بی طرف ماندن در جنگ جمل. که حضرت واکنش تند و محکمی داشنند. و مثالهای دیگر از اجبار و مقاومت ایشان پای نظرات و اصول. در ماجرای حکمیت هم حکم ابوموسی را رد کردند. و جنگ با نهراونی ها و از دم تیغ گذراندن آنها نشان از ایستادن پای اصول بود. امیرالمومنین در حالی به شهادت رسیدند که هنوز به جامعه خود فشار میاورد تا در النخیله جمع شوند برای پیکار با معاویه، در حالیکه جامعه کاهلی می کرد!
7.اما امروزه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام همین کار را میکند. گاه در مقابل یک حکم اولی میایستد و حکم دیگری بنابر ضرورت و مصلحت میدهد. اما این نباید ما را به این نقطه برساند که از اساس حکم اولی اشتباه بوده و الزام اولی نادرست! اینجای کارست که ما به آقای نصیری نقد داریم. بنابر ضرورات و مصالح که منجر به حکمی شود دلیل بر نادرستی احکام اولیه نیست.
8.در حالیکه ایشان ادعا میکنه که بر فرض الزامی بودن (از اساس منکر الزامی هستند)، حالا که مردم نمی خواهند (ادعای دوم)، پس از اول اشتباه کردیم که الزام کردیم(نتیجه) من میگم سلمنا که حرف شما درسته (قبول ندارم) و امروز به ضرورات و مصالح مجبور به کوتاه آمدن باشیم اما این دلیل نمیشه بر غلط بودن گزاره الزامی بودن حجاب.
9.ایشان جمهوری اسلامی را از این حیث خطاکار میداند. و در واقع امامین انقلاب را نقد میکند که در این مسیر از ابتدا اشتباه کردند. یعنی نه امروز که مردم نمی خواهند (به زعم ایشان) از سال ۵۷ اشتباه رفتیم؛ جالب اینکه ترکیه را موفق میدانند! چون مثالی دارند از نوه با حجابی که مادربزرگش بی حجاب بوده!! همچنین ادعا می کنند میگویند در ج. ا این همه احکام عمل نمیشود و فساد و ... فراوان است. حالا گیر داده اید به حجاب که از قضا پایگاه مردمی حکومت را نیز تضعیف کرده است.
10.تنبیه: نقد آقا و امام حتی ضد انقلاب نیست چه برسد به ضد دین.
#نصیری
#حجاب
#انقلاب_اسلامی
#اطراف
@atraf_man
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔸آیة الله آقانجفی اصفهانی (از شاگردان آقا سید علی شوشتری):
🔹مرحوم حاجی سید علی شوشتری رحمه الله نقل فرمود که حضرت صدّیقه طاهره فاطمه زهرا صلوات الله علیها این ختم را تعلیم فرمود و بسیار مجرّب است؛
🔸چون به شدّت و بلیّه ای مبتلا شوی، با حضور قلب هزار و یک مرتبه آیه کریمه «أنّی مَسَّنیَ الضُرُّ وأنت أرحمُ الراحمین» را با خضوع و خضوع و تضرّع و زاری بخوان از بلیّه و مهلکه نجات خواهی یافت.
@bazmeghodsian
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
#احترام_مرجعیت و نقد!
ایکاش ما یاد میگرفتیم
حمایت و مراقبت از جایگاه مرجعیت در #عراق بسیار آموزنده است
ایکاش یاد میگرفتیم و اجازه نمی دادیم نسبت به جایگاه مرجعیت و رهبری آقا بی ادبی و گستاخی صورت می گرفت و در مقابلشان محکم می ایستادیم.
و چقدر آقا مظلوم است که بعنوان حاکم و مرجع این مقدار مورد انتقاد قرار می گیرد اما کسی نیست تا از احترام ایشان حفاظت کند
اما نقد مودبانه حسین شریعتمدار این مقدار تحمل نمیشود.
مقایسه کنید با مواجهه ای که با نامه انتقادی خوئینی ها صورت گرفت.
خیلی ها واکنش نشان دادند اما خیلی ها هم از کنارش رد شدند.
جایگاه رهبری و مرجعیت برای حل منازعات و رفع اختلافات و سیاست گذاری های کلان و مسائل اصلی جامعه است.
اساسا رهبر کارکرد ویژه اش گره گشایی از معضلات و پیچیدگی های جامعه و حکومت می باشد.
آن جایی است که می بایست فصل الخطاب و رافع نزاع ها و نقار ها باشد.
و چقدر نادان هستند کسانی که بر این جایگاه لطمه می زنند و آن را می خراشند.
نقد و انتقاد جایگاه نصح و خیرخواهی با بی ادبی و گستاخی متفاوت است، با هتاکی و بی ارزش کردن متفاوت تر.
#خوئینی_ها
#خاتمی
#موسوی
#کروبی
#تاجزاده
و ...
@atraf_man
هدایت شده از نوارخانه
چه فراقی.mp3
13.93M
چه فراقی
#امام_حسین(ع) #عزیزم_حسین2 #اربعین
محمد حسین پویانفر
🔻به کانال نوارخانه بپیوندید
🔻مرجع پادکست های مذهبی
🎧 @NavarKhaneh
#امام_حسین علیه السلام و ابتلائات دنیا
امام عليه السّلام متوجه اصحاب خود شد و فرمود:
الناس #عبيد_الدنيا و الدين لعق على السنتهم، يحوطونه ما درت معايشهم فاذا محصوا بالبلاء قل #الديانون
!! يعنى مردم بنده زر خريد #دنيا ميباشند. دين محل ليسيدن زبان ايشان است.(کنایه از درک بسیار کم و سطحی از دین)
مردم تا آن موقعى ديندار هستند كه #معيشت آنان تأمين شود،
اما وقتى بوسيله بلاء مورد آزمايش قرار بگيرند #دين_داران قليل و اندك خواهند بود.
سپس فرمود: آيا اين سرزمين #كربلا است؟ گفتند: آرى يا بن رسول اللَّه.
فرمود: اينجا موضع گرفتارى و بلاء ميباشد.
هاهنا مناخ ركابنا و محط رحالنا و مقتل رجالنا و مسفك دمائنا.
#اربعین
#جامانده
#اطراف
@atraf_man
هدایت شده از احمد فربهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیةالله بهجت فرمودند: چون سبّ و طعن را کنار گذاشتیم، موجب شد، سهنفری که بر ولایت امیرمؤمنان ماندهبودند، تبدیل به 500 میلیون شود! اگر شیوهی سبّ و طعن را در پیش گرفته بودیم، همانها را هم از دست میدادیم!
مرحوم علامهی عسکری میگفت: به اندازهای که با کتابهای من، از اهلسنت شیعه شدهاند، در طول تاریخ اسلام، با کتابهای هیچ عالمی به این اندازه، شیعه نشدهاند؛ علتش آن است که من از کتابهایم سبّ و طعن به خلفا را حذف کرده، و به جای آن استدلال آوردهام.
این واقعیت را نمیتوان انکار کرد که برای هدایت انسانها، زمینههای آنرا باید فراهم کرد و در مقابل، نباید زمینهی هدایت را با گفتار و رفتار، از بین برد.
https://eitaa.com/farbehi
و قاتلوا ائمه الکفر
...، #عماد_مغنیه، #حسن_تهرانی_مقدم، #شهریاری، #علیمحمدی، #رضایی_نژاد، #احمدی_روشن #قاسم_سلیمانی، #ابومهدی_المهندس، #محسن_فخری زاده، ...
عناصر کلیدی و تولید کننده گان قدرت در نظام اسلامی همین ها هستند، بازوان پر قدرت و دست بلند نظام اسلامی همین اسامی است که ذکر شد و نقطه چین هایی که ذکر نشد!
اما
قرآن می فرماید:
" وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ "
و اگر پیمانهای خود را پس از عهد خویش بشکنند،
و آیین شما را مورد طعن قرار دهند،
با پیشوایان کفر پیکار کنید؛
چرا که آنها پیمانی ندارند؛
شاید (با شدّت عمل) دست بردارند!
(توبه آیه 12)
از على عليه السلام پرسيدند: چرا فراريان جنگ صفّين را تعقيب كرديد، ولى در جنگ جمل، كارى به فراريان نداشتيد؟
حضرت فرمود: در صفّين، رهبر كفر زنده بود و فراريان دور او جمع شده، متشكّل مىشدند و حملهى مجدّد مىكردند، امّا در جنگ جمل، با كشته شدن رهبرشان، محورى براى تشكّل و سازماندهى مجدّد نداشتند.
از اهداف جهاد اسلامى، جلوگيرى از توطئه دشمن است. «لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ»
قتال با ائمه کفر، امروز یک واجب قرآنی و حجت عقلانی است.
پ.ن: تمسخر صهیونیست ها ...
@atraf_man
#شهید_محسن_فخری_زاده
گرگ است کمین دارد و ناگاه بیاید
چوپان که در این غائله کوتاه بیاید
پیراهن خونین عزیزیست بگیرید
یوسف، ننشینید که از چاه بیاید
آن قدر غریبی تو به تشییع که در شهر
آهسته صدای قدم آه بیاید
باید به مسلمانی این طایفه شک کرد
آنگاه که با دشمن خود راه بیاید
فریاد که تقویم پر از جای گلوله ست
پشت سر هم جمعهی جانکاه بیاید
رسواترِ قبل است منافق پس از این خون
برخیز، قرار است که خونخواه بیاید
سروی جلوی چشم دماوند قد افراشت
غیرت نکند باز که کوتاه بیاید
زهرا سپهکار
@atraf_man
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ دیدنی از دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹در بخشی از کلیپ، دختر شهید سلیمانی در این دیدار نامهای از آن شهید والامقام که چند ماه پیش از شهادت ایشان نوشته شده را قرائت میکند که بسیار جالب است.
@TasnimNews