آوند
📔 #بریده_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ دینداری صرفأ با عبادات فردی محقق نمیشود
🔺 در مسجد کرامت، تشکیلات تنها به این شکل نبود که دعای ندبه بخوانند یا مثلا تاسوعا و عاشورا بیایند سینه بزنند و شُلهای بخورند و خداحافظ. واقعأ مثل تشکیلات شیروخورشید یا هلال احمر [فعلی] برخورد میکردند. کمکهای مردمی در انبارهای پدرم در میدانبار جمع میشد و از آنجا به گناباد میرفت. ما با آقای خامنهای میرفتیم، با یک لندرور به روستاها سرمیزدیم. شعارما "روحانیت در خدمت انسانها" بود.»
🔺 غنیان و همفکرانش پس از انشعاب از انجمن پیروان قرآن، به مجموعهای از فعالیتهای اجتماعی و سیاسی دست زدند. انگیزه آنان از این فعالیتها مبتنی بر این تفکر بود که دینداری صرفأ با عبادات فردی محقق نمیشود، بلکه مستلزم احساس مسئولیت به دیگران و جامعه نیز هست. تأسیس دبیرستان علوی و درمانگاه آیتالله بروجردی و خيريۀ امام حسن عسکری(علیهالسلام)، برخی از این نمونههاست. چنین فعالیتهایی علاوه بر اینکه دارای ابعاد اجتماعی و عامالمنفعه بودند، نوعی تبلیغ سیاسی نیز به شمار میرفتند. این تلاشها عموما با نقشآفرینی بنا و مسجد کرامت که پایگاه و محل هماهنگی بود، شکل میگرفت. بخشی از فعالیتهای منشعبان از انجمن، قبل از آشنایی جدّی غنیان با کرامت آغاز شد. این فعالیتها در سالهای بعد، با حفظ ارتباط با بنا و مسجد کرامت استمرار و گسترش مییابند و غنای برنامههای خود را حفظ میکنند؛ به همین علت نیز ذیل فعالیتهای این پایگاه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به بیان دیگر، بنا و مسجد کرامت، به عنوان مکانی برای تداوم ارتباط افراد جداشده از انجمن عمل میکرد.
📍 فصل سوم:
- مجموعۀ کرامت در عرصۀ فعالیتهای اجتماعی سیاسی
📌 صفحات 333 الی 398
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#مسجد_محوری
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت رقیّه (سلاماللهعلیها) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 امام حسین (علیهالسلام) با ایثار کامل، اسلام را حفظ کرد
[حضرت (علیه السّلام) این را بیان کردند. یعنی من وظیفهام این است، کاری که دارم انجام میدهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جادهی مخالفت و ایستادگی قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر شهادت بود، باز هم چه بهتر. یعنی اینجوری امام حسین (علیه السّلام) حرکت کردند.
این شد ایثار کامل و اسلام را هم حفظ کرد. همین حرکت، اسلام را حفظ کرد. همین حرکت موجب شد که ارزشها در جامعه پایدار بشوند، بمانند. اگر این خطر را نمیپذیرفت، حرکت نمیکرد، اقدام نمیکرد، خونش ریخته نمیشد، آن فجایع عظیم برای حرم پیغمبر، دختر امیرالمؤمنین و فرزندان خاندان پیغمبر پیش نمیآمد، این واقعه در تاریخ نمیماند. این حادثهای که میتوانست جلوی آن انحراف عظیم را بگیرد، باید به همان عظمت آن انحراف در ذهن جامعه و تاریخ، شوک ایجاد میکرد و کرد. این فداکاری امام حسین است. (1390/4/13)]
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری
🗓 22 شهریور ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔅 #عکس_نوشت| عملکرد سازمانی دشمنان
📆 [سلسله جلسات جریان شناسی و دشمن شناسی | سال ۱۳۹۲]
📎 پیوست: پادکست صوتی جلسه
#دشمن_شناسی
#حجت_الاسلام_منصوریان_دامغانی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام) برگزار میکند:
🔸 سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی
🔸 مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی جریان حلقههای میانی تمدنساز
🔹 محورها و زیرمحورها:
- محور اول: جریان حلقههای میانی؛ مولفهها، ابعاد و شاخصهها؛
- محور دوم: تشکیلات، رهبری و راهکارهای عملیاتی؛
- محور سوم: حلقههای میانی؛ تربیت دینی و آموزش؛
- محور چهارم: شهید سلیمانی؛ الگوی خودسازی و اخلاقمداری در تعامل با جامعهعمومی؛
- محور پنجم: جریان حلقههای میانی؛ آسیبها و راهحل برونرفت از آن؛
- محور ششم: جریان حلقههای میانی و فتح خرمشهرهای آینده (نقاط عطف در محورهای ۷گانه بیانیه گامدوم)؛
- محور هفتم: حکمرانی فضای مجازی در گامدوم انقلاب اسلامی؛
📍 آدرس دبیرخانه: تهران، اتوبان شهید بابایی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)
☎️ تلفن و فکس: 02174188690
🌐 نشانی اینترنتی: hgaam2.ihu.ac.ir
🔺 دریافت چکیده مقاله: 31 شهریور 1400
🔺 دریافت اصل مقالات: 15 آبان 1400
⏰ زمان همایش: 23 بهمن 1400
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مجمع تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔸 کارگاه (وبینار) مدیریت تشکیلات
🔸 ویژه هستههای جوان کانونهای هماندیشی
🔸 کارشناس: دکتر محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
🔹 موضوعات:
- ضرورت کار تشکیلاتی
- تعریف و مفهوم تشکیلات
- تعریف و مفهوم کاربردی مدیریت
- وظایف و کارکردهای مدیریت
- اصول و اخلاق تشکیلاتی
📌 لینک ورود به وبینار در فضای مجازی (ورود به عنوان مهمان):
🌐 b2n.ir/majmaenghelab
⏰ زمان: چهارشنبه 31 شهریور 1400، ساعت 16
@safir_channel
#مجمع_تخصصی_گفتمان_انقلاب_اسلامی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستونهم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب میکند؟ ✔️ بنابراین مجتهد
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
(شماره سیام)
عقبمانده
✔️ منابع قدرت در جهانامروز تغییر یافته و طالبانقدرت با درک آن پیوسته کوشیدهاند تمام منابع قدرت جدید را تصاحب کنند که همان تصاحب فکرها،اندیشهها و ایدههاست که از آن با عنوان «استعمار علمی» یاد میشود.
✔️ چرا استعمار علمی؟-علم را سلطان نامیدهاند چون ثروتآفرین و قدرتآفرین است؛آنکه به سرچشمه علم مسلط شود دیگران را وابستگی به اوست،شاید برای همین است که زکات علم را نشر،آفت علم را تکبر و آفت علما را حب ریاست دانستهاند؛حال بپرسیم: آیا کسانی که در قرنهای اخیر جریانهای علمی بشری را تصاحب کردهاند،آن را با دیگران به اشتراک گذارده یا ازآن بهعنوان منبعقدرت و ابزاری جهت سلطهگریسیاسی،اقتصادیوفرهنگی و ایجادمانع دربرابر جوشش سایر جریانهای علمی استفاده کردهاند؟
✔️ دراین سیقسمت دیدیم که چگونه سنت علمیبومیایران در قرناخیر تحتاثر و نفوذ دو سنت جدید آموزشعالی که متاثر از ارزشهای غربی بوجود آمده بود بهحاشیه رفت وچگونه از دل این تحولات،سنت مدارسآمریکایی متولد شده و تا مرحله بلوغ یعنی تاسیس دانشگاه رسید.
✔️ دانشگاه را نهادی بدانیم که غرب برای متمرکز کردن منابع خود روی نیازهایش ازآن استفاده میکند و این امر نهتنها در ایران کهدر همهکشورهای منطقه به شکل شدیدتری در حال ترویج و گسترش است تا اندیشهاسلامی را به عنوان علم رایج منطقه استحاله و برای علمخود مرجعیت ایجاد کند.در فصلبعد بهاین موضوع میپردازیم.انشاءالله
🔻[آخرین قسمت از فصل اول]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
آوند
طرح | ایام سوگواری اربعین حسینی بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔺 بحرطویل سروده برادر یوسف رحیمی
برای حالوهوای این روزهای
سوختگانفراق و جاماندگان سفرآسمانی اربعین:
چه سِرّیست؟
چه رازیست؟
چه ناز و چه نیازیست؟
غم هجر
عجب قصۀ پر سوز و گدازیست
ببینید که این دهر
عجب شعبدهبازیست
که در روز و شب هر دل آشفته
فرودی و فرازیست
یکی با من دلسوخته
از صبر غریبانۀ ایوب سخن گفت
یکی پیرهن صبر به تن داشت و
از غربت و دلتنگی یعقوب به من گفت
یکی بر لب او نام اویس آمد و
از رایحۀ روشنی از سمت قَرَن گفت
یکی محو علامات ظهور و...
سخن از شام و یمن گفت
یکی از غم آوارگی و داغ وطن گفت
ولی هر چه که گفتند
فقط تازه شده داغ من و
این دل مشتاق من و
این دل جا ماندهام از قافلۀ عشق
چه شد آه دل از قافله جا ماند؟
از آن سیل خروشان
چه شد این قطرۀ دلتنگ جدا ماند؟
دلم تشنۀ یک جرعه از آن آب بقا ماند
چرا ماند؟
کجا ماند؟
اسیرانه ز پرواز رها ماند
در این برزخ تردید چرا ماند؟
چه دلگیر شده لحظه به لحظه همۀ عمر برایم
چه شد سعیِ صفایم؟
چه شد هرولههایم؟
بلند است به فریاد صدایم
که من تشنۀ یک بوسه بر آن خاک
بر آن حسرت افلاک
بر آن تربتِ پاکِ حرم کربوبلایم
یکی با جگر سوخته از آتش هجران
به من گفت بیا سر بگذاریم به صحرا و بیابان
بگو راه کدام است؟
یکی با دل آشفته و با حسرت بسیار
به من گفت دلم تشنۀ دیدار
دلم تشنۀ دیدار امام است
یکی گفت بیا عاشق مهجور
از این فاصلۀ دور
فقط مرهم زخم دل مجروح
سلام است
یکی گفت بیایید
که موجیم
که آسودگی ما عدم ماست
که این حسرت جانکاه
که این غربت ناگاه
برای من و تو فیض مدام است
بیایید که این شوق مضاعف
قعودی است که ماقبل قیام است
یکی گفت خدایا چه کنم چاره؟
که این داغ عظیم است
یکی گفت بیا ای دل جا مانده
خدای من و تو نیز کریم است
بیا، بال سفر بال نسیم است
بیا، بال و پری هست
امید سفری هست
که پرواز در این راه
اگر چه شده دشوار
ولی باز
اگر عاشق و دلباخته باشی
اگر از عطش و داغ دلت
از نم اشکت
پر پرواز و سفر ساخته باشی
شود روزی تو لحظۀ دیدار
شود رزق تو اینبار
طواف حرم یار
طواف حرم سیدالاحرار
همان صحن خدایی
همان پنجرۀ صبح رهایی
بیا همسفرِ عشق
بیا دل بسپاریم به جاده
بیا پای پیاده
اگر شعله آهِ دل سوزان خود افروخته باشیم
امید است که توفیق، رفیق دل ما باشد و
این مرتبه ما همسفر جابر دلسوخته باشیم
بیا زائر دلسوخته باشیم
بیا، عشق در این جاده چراغ است
«چراغی که فروزندۀ شبهای فراق است»
بیا دل بسپاریم به این راه
به این سیر الیالله
که یکروز از این جاده به سرمنزل عشاق رسیدند
همانها که دل از خویش بریدند
همانها که به جز دوست ندیدند
همانها که شنیدند در این راه
صدای دل خود را
بیا دل بسپاریم به این راه
به این زمزمههایی که به ناگاه
به گوش دلمان میرسد از دور
بیا گوش کن این زمزمه را
زمزم جاریست
پر از عطر بهاریست
صدای سخن جابر انصاری اگر نیست
صدای سخن کیست؟
که در حال سلام است
به سالار شهیدان و به یاران شهیدش
ببین دشت لبالب شده از عطر نویدش
شده زنده دل هر کسی از گفت و شنیدش:
«عطیه!
عجب عطر نجیبی
عجب رایحۀ روحفریبی
عجب نفحۀ سیبی...
رسیدیم به سرمنزل عشاق
رسیدم به خاک حرم عشق
به آن قبلۀ آفاق
بیا دل بسپاریم به جاری فرات و
بشوییم دل از غربت راه و بشتابیم
به پابوسی خورشید نجات و
شفیع عرصات و
قتبل العبرات و
بمیریم به پایش
بگردیم فدایش
که باشیم یکی از شُهدایش
که ما نیز در این مقتل عشاق
دگر همقدم مسلم و جونیم
دگر همنفس حرّ و حبیبیم
که ما نیز شهید غم مولای غریبیم
شهید حرم کربوبلایی»::
به او همسفرش گفت:
«اگر چه که پر از شوق و امیدیم
ولی دیر رسیدیم
در این معرکه تیغی نکشیدیم
در این واقعه داغی نچشیدیم
نه رزمی نه نبردی
نه بر چهره نشستهست غبار غم و دردی
مگر میشود آخر
که ما همدم این قافله باشیم؟»
ولی جابر دلسوخته ناگاه
به او داد جوابی
که چنان تشنهلبی را برسانند
به سرچشمۀ آبی
به او گفت:
«شنیدم
که فرمود: حبیبم،
رسول دوسرا حضرت خاتم
اگر از عمل خیر گروهی
دل تو شده مسرور
همان اَجر
برای تو هم ای عاشق صادق
شده منظور
تو دلدادۀ هر قوم که باشی
شوی روز حساب از پی آن قافله محشور
تو هم همدم آن طایفه در روز جزایی»::
عجب حُسن ختامی
عجب لطف تمامی
عجب فیض مدامی
چه زیبا سخن و نیک کلامی
عجب فوز عظیمی!
چه مولای کریمی!
بیا ای دل بیتاب
که از کعبۀ احباب
رسیدهست شمیمی
که از سوی جنان باز وزیدهست نسیمی
تو ای دل چه نشستی!
اگر چون صدف
#یوسف_رحیمی
#جامعه_ایمانی_مشعر
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #بریده_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی
🔺 بخش اول: قبل از عمومی شدن اعتراضات
قبل از عمومی شدن اعتراضات و از فرارسیدن ماههای پایانی سال ۱۳۵۶ و عمومی شدن اعتراضات، فعالیتهای سیاسی، هوشیاری زیادی میطلبید. در این دوران، فعالان عرصه سیاسی از یک سو باید به دنبال پاسخی برای نیازهای حال و آینده مبارزه می بودند. از سوی دیگر، با رعایت جانب احتیاط، تا حد امکان به ساواک بهانه دستگیری و مزاحمت نمیدادند. به همین دلیل، اهداف سیاسی در قالبهایی دنبال میشدند که حساسیت کمتری برانگیزند، اما دارای آثاری بلندمدت باشند. مهمترین راهبرد مسجد کرامت در عرصه مبارزه سیاسی، زدودن باورهای غلط از مفاهیم اسلامی و آگاه کردن توده مردم بود. این راهبرد در قالبهایی نظیر سخنرانیهای عمومی انجام میشد.
🔸 بستر ارتباطات رسمی و غیررسمی مبارزان:
جهتگیری محتوایی برنامههای مسجد کرامت، این محل را به پاتوق متدینانی تبدیل کرده بود که انگیزه مبارزه با رژیم را داشتند. مسجد کرامت زمینهساز و بستر ارتباط مبارزان با یکدیگر بود. حجت الاسلام اسدی، از شاگردان آقای خامنهای، درباره بهرهگیری از نماز جماعت مسجد کرامت در اطلاعرسانی جلسات مخفی چنین میگوید: «جلسه هفتگی که البته مخفیانه بود، هردفعه خانه یک کسی بود. سر نماز به همدیگر میگفتند که مثلا این هفته جلسه کجاست. اینها ده الی پانزده نفر بودند. بعد از انقلاب اینها پراکنده شدند، اما آن زمان جلسه محرمانه و مخفی داشتند که خود همان دهپانزده تا طلبه بودند که با ایشان(آقای خامنهای) ارتباط داشتند.»
🔺 بخش دوم: بحبوحه انقلاب
نام نهضت امام خمینی از زمان شروع شکلگیری، با مساجد پیوند خوردهبود. با آغاز سال ۱۳۵۷ و اوجگرفتن اعتراضات علیه حکومت پهلوی، تاثیر و جایگاه مساجد در میان مردم عیانتر شد.
🔸 پایگاه ارتباطی و مدیریتی:
با اتمام تبعید و بازگشت آقای خامنهای به مشهد در مهرسال ۱۳۵۷، مسجد کرامت مرکز جلسات سیاسی و برنامهریزی حرکتهای مبارزاتی شد. مهدی حکیمی، اعضای حاضر در این جلسات را آقایان: غنیان، سررشتهدار، رحیم پور، امیرپور، طبسی، خامنهای، شهیدهاشمی نژاد و بعضاٌ شهید کامیاب معرفی میکند. محمدتقی غنیان نیز به حضور فعال اقشار مختلف نظیر بازاریها اشاره میکند. موضوع این جلسات، بررسی اتفاقات روزه صحبت از سخنان امام خمینی، دادن اعلامیه و تعیین برنامۀ مشخص مبارزاتی نظیر تعطیلی مغازهها بود. این جلسات به صورت مداوم در طبقات فوقانی مسجد کرامت برگزار میشد. اتحاد و استقرار سه روحانی شاخص مبارز، یعنی آقایان خامنهای، طبسی و هاشمینژاد، در تثبیت جایگاه رهبری مسجد مؤثر بود.
📍 فصل چهارم:
- مسجد کرامت در عرصۀ مبارزۀ سیاسی
📌 صفحات 397 الی 445
[پایان]
#مسجد_رهبر
#مسجد_محوری
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
🔅 طرح | جهادِ تبیین
📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/07/05]
#جهاد_تبیین
#گفتمان_سازی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره سیام) عقبمانده ✔️ منابع قدرت در جهانامروز تغییر یافته و طالبان
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخشاول
🔺 رابطه هزار ساله علم و دین در ایران
✔️ در کشور ما هزار سال علم و دین در کنار یکدیگر بودند. علمای بزرگ تاریخ ما -پزشکان بزرگ، منجّمین بزرگ، ریاضیدانهای بزرگ؛ آن کسانی که امروز نامشان و اکتشافاتشان هنوز در دنیا مطرح است- جزو علماءبالله بودند؛ جزو صاحبان دین و متفکّران دینی هم بودند. ابنسینایی که هنوز کتاب طبّ او در دنیا بهعنوان یک کتاب زندهی علمی مطرح است، ابنسینایی که در این هزار سال در شئون مختلف بهعنوان یک چهرهی برجستهی تاریخ بشر در همهی صحنههای علمی دنیا مطرح بوده و هنوز هم مطرح است و در تاریخچهی علم در عالم، بعضی چیزها به نام او ثبت شده است، یک عالم دینی هم هست؛ همینطور محمّدبنزکریّای رازی، همینطور ابوریحان بیرونی، همینطور دیگر علما و دانشمندان و متفکّرین و مکتشفین و مخترعین دنیای اسلام؛ این وضع کشور ما و دنیای اسلام ما بود. تا وقتی دین حاکم بود، تا وقتی صحنهی زندگی مردم از دین و نفوذ معنوی دین بکلّی خالی نشده بود، وضع اینجور بود.(۱)
🔻[ادامه دارد...]
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخشدوم
🔺 جدایی علوم رایج از علوم دینی، چرا و چگونه؟
✔️ از وقتیکه اروپاییها و غربیها و سیاستمداران صهیونیست و متفکّرانی که نشسته بودند برای نابودی دنیای اسلام نقشه کشیده بودند،دانش را همراه با سیاست وارد کشور ما کردند، علم را از دین جدا کردند؛ رشتهی دین یک رشتهی خالی از علم شد و رشتهی علم، یک رشتهی خالی از دین. در حوزههای علمیّه، دروس علم با پیشرفتهای جدید راه داده نشد. دنبال این باید گشت که چرا در دهههای این قرن و قرن گذشته،فراگرفتن دانش های غیردینی -همین علومرایج که قبلاز آن در حوزهها تعلیم و تعلّم میشد- در حوزههای علمیّه نیامد و چرا علما که خود متفکّرینی بودند و ورّاث و صاحبان همین علوم در دورههای گذشته بودند، آنها را طرد کردند. دو مؤثّر و عامل وجود داشت و هر دو مربوط میشد به اینکه غربیها متصدّی و صاحب علم و دانش طبیعی در محیط عالم شده بودند. ایندو مؤثّر،یکی این بود که علمای دین،علمی را که بهوسیلهی دشمنان دین و کفّار میخواست ترویج بشود، با چشم بدبینی نگاه میکردند و طرد میکردند؛و عامل دوّم این بود که همان دشمنان و همان کفّار حاضر نبودند علم را که در اختیار آنها بود،به داخل حوزههای علمیّه که مرکز دین بود،راه بدهند و نفوذ بدهند. هر دو از یکدیگر گریزان و با یکدیگر دشمن [بودند]؛و علّت اصلی هم این بود که علم،ابزاری بود در دست سیاست های ضدّدین؛ درهمه جای عالم و ازجمله در کشورهای اسلامی.(۱)
🔻[ادامه دارد...]
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | حضور بیگانگان در ارتشهای منطقه، تضعیف کننده امنیت و استقلال ملتها
📎 [بیانات در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در تاریخ 1400/07/11]
🔺 امنیّت مهمترین مسئلهای است که در نگاه به نیروهای مسلّح باید مورد توجّه قرار بگیرد. امنیّت یک کشور، زیرساخت اساسی برای همهی فعّالیّتهای در جهت پیشرفت در این کشور است.
🔺 امنیّت کشور باید در قبضهی بیگانگان نباشد؛ این چیز مهمّی است. امروز برای مردم ما و کشور ما یک امر عادی است که امنیّت کشور در قبضهی نیروهای مسلّح خودی و فرزندان خود این کشور است، لکن همه جای دنیا این جور نیست؛ حتّی کشورهای پیشرفته. شما ملاحظه کردید در این بگومگوهای اخیری که بین اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد و اروپاییها اعلام کردند که آمریکا از پشت به آنها خنجر زده، بحث بر سر این است که اروپا نیاز دارد به اینکه امنیّت خودش را با نیروی خودش -یعنی با قطع نظر از ناتو که قلم عمدهاش آمریکا است- تأمین کند.
🔺 یکی از فاجعهبارترین مصیبتها برای کشورهای دنیا این است که بیگانهها در مسائل امنیّتی آنها دخالت کنند و جنگ و صلح آنها را طرّاحی کنند و به آنها خط بدهند.
🔺 ارتش آمریکا که خب مجهّز به انواع تجهیزات گوناگونِ متعارف و فوق متعارف است، وارد کشور همسایهی ما افغانستان شدند برای اینکه حکومت طالبان را سرنگون کنند؛ بیست سال در این کشور ماندند و کشتار کردند و جنایت کردند و اشغال کردند و مواد مخدّر را ترویج کردند و زیرساختهای محدود این کشور را نابود کردند؛ بعد از بیست سال، حکومت را دادند به طالبان و خارج شدند؛
🔺 ما باید به این توجّه کنیم که در منطقهی خود ما، حضور ارتشهای بیگانه از جمله ارتش آمریکا مایهی ویرانی و جنگافروزی است؛ همه باید سعی کنند که ارتشها را مستقل، متّکی به ملّتها و همافزای با ارتشهای دیگرِ همسایگان و دیگرِ ارتشهای منطقه قرار بدهند؛ صلاح این منطقه در این است. نگذاریم و نگذارند که ارتشهای بیگانه به عنوان [تأمین] منافع ملّی خودشان -که هیچ ربطی به ملّت آنها ندارد- از هزارها فرسنگ راه بیایند و در این کشورها دخالت کنند، حضور نظامی پیدا کنند و در ارتشهای آنها دخالت کنند. ارتشهای خود این ملّتهای منطقه میتوانند این منطقه را اداره کنند؛ اجازه ندهید که دیگران وارد بشوند.
🔺 این حوادثی هم که در شمال غربی کشور ما، در بعضی همسایهها در جریان است، چیزهایی است که بایستی با همین منطق حل بشود. البتّه کشور ما و نیروهای مسلّحِ ما با عقلانیّت عمل میکنند؛ در همهی مسائل، شیوه، شیوهی عقلانیّت است -اقتدار همراه با عقلانیّت- و دیگران هم خوب است با عقلانیّت عمل بکنند و نگذارند که این منطقه دچار مشکلی بشود. آن کسانی که برای برادران خود چاه میکنند، خودشان اوّل در چاه میافتند: مَن حَفَرَ لِاَخیهِ بِئراً وَقَعَ فیها.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_____________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
_____________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز رحلت پیامبر مهربانیها حضرت محمد مصطفی (سلاماللهعلیه) و شهادت امام حسن مجتبی (علیهالسلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 امام حسن(علیهالسلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود
[ائمّه از لحظهی وفات رسولالله تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به وجود بیاورند؛ البتّه برای آیندههای میانمدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیکمدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آیندهی کوتاهمدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّببننجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کردهاید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ حِین. (1365/04/28)]
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (علیهالسلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
🔔 سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت بنیاد هدایت برگزار میکند:
🔹 *سند ملّی مسجد*
🔸 *مجموعه چالشهای نوآوری بازسند ملّی مسجد*
🔸 فراخوان عمومی مسئله شناسی و پاسخ به چالشهای کلیدی سند ملی مسجد
📌 کسب اطلاعات بیشتر با ورود به سامانه چالش به نشانی:
🌐 challesh.ir/masjed
⏰ تابستان و پاییز 1400
#مسجد_محوری
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
__________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
__________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخش سوم
🔺 پایهگذاری دانشگاه در ایران بر مبنای غیر دینی
✔️ قرن نوزدهم که قرن اوج تحقیقات علمی است در عالم غرب، عبارت است از قرن جدایی از دین و طرد دین از صحنهی زندگی؛ و این در کشور ما اثر گذاشت: پایهی اصلی دانشگاه ما بر مبنای غیردینی گذاشته شد؛ علما از دانشگاه روگردان شدند و دانشگاه هم از علما و حوزههای علمیّه روگردان شد. این پدیدهی مرارتبار، هم در حوزهی علمیّه سوء اثر گذاشت و هم در دانشگاهها. در حوزههای علمیّه سوء اثر گذاشت، زیرا علمای دین را صرفاً محدود کرد و محصور کرد به مسائل ذهنیِ دینی ولاغیر؛ آنها را از تحوّلات دنیای خارج بیخبر نگه داشت؛ پیشرفتهای علم از نظر آنها پوشیده ماند. ضرورت تحوّل در فقه اسلام و استنباط احکام دینی -که همواره در تحوّلات عظیم جهانی، چنین تحوّلی در استنباط دین و فقه اسلام وجود داشته است و فقه برای رفع نیاز جامعه، مستند به قرآن و سنّت است- و روح تحوّلگرایی در حوزهها از بین رفت؛ حوزهها از واقعیّت زندگی، از حوادث دنیای خارج، از تحوّلات عظیمی که به وقوع میپیوست، بیخبر ماندند و محدود شدند به یک سلسله مسائل فقهی و غالباً فرعی... و غالباً دور از حوادث مهم و مسائل مهمّ زندگی. این ضربهای بود که به حوزههای علمیّه وارد آمد. و دست سیاستها هم از این استفاده کرد و با تبلیغات و با روشهای شیطنتآمیز، حوزهها را هرچه توانستند از تحوّلات زندگی دورتر کردند.(۱)
🔻[ادامه دارد...]
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
May 11
May 11
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📣 سلسله نشست های تخصصی سومین همایش ملی و اولین همایش بینالمللی حکمرانی متعالی
🔘 نشست ۸۱: سازوکارهای اجرایی وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق تحول حکمرانی
🔴 ارائه دهندگان:
👤 حجت الاسلام والمسلمین محمدی(استاد حوزه و دانشگاه، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی)
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار (استاد حوزه و دانشگاه رئیس موسسه مطالعات وتحقيقات اسلامی فتوح انديشه
👤 حجت الاسلام والمسلمين افلاكيان (استاد حوزه و دانشگاه، مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان همدان)
👤 خانم دکتر برقعی (استاد حوزه و دانشگاه، مدیر حوزه علمیه خواهران جامعة الزهرا (س)
🔴 دبیرنشست:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دكتر محمد مولایی (رئیس مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف قرآن كريم و رئیس انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران وزارت علوم)
🗓 زمان برگزاری پنج شنبه ۲۲ مهرماه
⏰ ساعت: 13 الی 15
🔗 لینک ورود به وبینار:
🌐 onlaine.snduonline.ir/ch/hokmrani
☎️ تلفن:
۰۲۱۸۸۷۲۸۹۴۳
کسب اطلاعات بیشتر:
governanceschool.ir
#حکمرانی_متعالی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir