فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تیزر اطلاع رسانی دومین همایش معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی
📆 زمان: پنج شنبه 12 بهمن 1402
⏰ ساعت: 8:30 تا 12
🏫 مکان: قم، پردیسان، انتهای خیابان دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سالن امام حسین(ع)
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
▪️معرفت حقیقی▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ أَبواَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
...فَلَيْسَ اَللَّهَ عَرَفَ مَنْ عَرَفَ بِالتَّشْبِيهِ ذَاتَهُ وَ لاَ إِيَّاهُ وَحَّدَ مَنِ اِكْتَنَهَهُ وَ لاَ حَقِيقَتَهُ أَصَابَ مَنْ مَثَّلَهُ وَ لاَ بِهِ صَدَّقَ مَنْ نَهَّاهُ وَ لاَ صَمَدَ صَمْدَهُ مَنْ أَشَارَ إِلَيْهِ وَ لاَ إِيَّاهُ عَنَى مَنْ شَبَّهَهُ
📄امام رضا علیه السلام می فرمایند:
...پس كسى كه خدا را به واسطۀ تشبيه ذاتش شناخته، در واقع او را نشناخته و به توحيد و يگانگى نپرستيده است، كسى به كنه و پايان او نرسيده و به حقيقتش راه نيافته است، كسى كه او را تمثيل كرده او را تصديق نكرده است و كسى كه نهايتى براى او قرار داده متوجّه او نشده است و كسى كه به سوى او اشاره نموده او را قصد نكرده، و كسى كه او را مانند خلق دانسته است، براى او خشوع ننموده است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚توحيد صدوق ج ۱، ص ۳۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) انكار بابيت
در صفحه (٣) كتاب مذكور مىنويسد: «آغاز گفتار نمود و مقام بابيت اظهار و از كلمۀ بابيت مراد او چنان بود كه من واسطۀ فيوضات از شخص بزرگوارى هستم كه هنوز در پس پرده غيبت است و دارندۀ كمالات بى حصر و حدّ به ارادۀ او متحركم و به حبل والايش متمسك و در نخستين كتابى كه در تفسير سورۀ يوسف مرقوم نموده در جميع مواضع آن خطابهايى به آن شخص غائب كه از او مستفيد و مستفيض بوده نموده و استعداد در تمهيد مبادى خويش جسته و تمناى فداى جان در سبيل محبتش نموده از جمله اين عبارت است:
يا بقية اللّٰه قد فديت بكلّى لك ورضيت السبّ في سبيلك و ما تمنيت إلا القتل فى محبتك و كفى باللّٰه العلىّ معتصماً قديما.»
و در صفحۀ (٧) از كتاب مذكور دربارۀ انكار بابيت در مسجد وكيل شيراز مىنويسد: «روزى او را در مسجد احضار و اصرار و اجبار بر انكار نمودند. بر سر منبر نوعى تكلم نمود كه سبب سكونت و سكون حاضران و ثبوت و رسوخ تابعان گرديد و همچه گمان بود كه مدعى وساطت فيض از حضرت صاحب الزمان عليه السلام است. بعد معلوم و واضح شد كه مقصودش بابيت مدينۀ ديگر است و وساطت فيوضات از شخصى ديگر كه اوصاف و نعوتش در كتاب و صحائف خويش مضمر.»
بر اين اساس، على محمد شيرازى از مدينۀ ديگرى كه به عقيدۀ عباس افندى و بهائيان ميرزا حسينعلى بهاء، مدعى موعود و ظهور بعد از على محمد شيرازى مىباشد مقام بابيت داشته نه از حضرت حجة بن الحسن عسكرى! در حالى كه تفصيل واضحات، و اظهر من الشمس است كه على محمد شيرازى در تفسير سورۀ يوسف، تفسير سورۀ بقره، تفسير سورۀ كوثر، رسالۀ بين الحرمين، و ابلاغيه الف، خطابش به امام قائم حضرت محمد بن الحسن عسكرى عليه السلام يازدهمين فرزند على بن أبىطالب عليه السلام است. و فاضل مازندرانى در كتاب: «اسرار الاثار» در مورد خصوصيت مشترك آثار اوليه على محمد شيرازى صريحاً و كاملاً بر خلاف لفظ و قلم عباس افندى مىنويسد: «بقية اللّٰه» از القاب امام دوازدهم اثنى عشرية قرار گرفت و در آثار اوليه نقطة البيان آمده مكرر ذكر يافت قوله: «إننّى أنا عبد من بقية اللّٰه الخ».
و در صحيفۀ بين الحرمين است قوله: «أن اسمعوا حكم بقية اللّٰه الخ» و در صحيفۀ مخزونه است قوله: «ولقد اخرجها بقية اللّٰه صاحب الزمان عليه السلام اى بابه الذكر». (١) و در صفحۀ (٧٠) كتاب مذكور، «فاضل مازندرانى»، پس از ذكر اقوال مختلفۀ باب در آثار اوليه، جزماً نتيجه مىگيرد كه: «مراد از بقية اللّٰه در آثار اوليۀ نقطة البيان همان مقام امامت و مهدويت موعودۀ منتظرۀ سريه بود كه در ايام بابيت او را موافقت و تأييد مىنمود».
از اين روى فاضل مازندرانى، مبلّغ مشهور بهائيان، بر خلاف عباس افندى، كه با چنان تعبيرات وارونه، سعى در رفع تناقض دعوت و انكار بابيت كرده، «تقيه» را كليد چنين بن بستى در عقايد على محمد شيرازى در نظر آورده و با تأييد و قبول اينكه آثار اوليۀ باب تماماً در مورد دعوى بابيت از جانب حضرت محمد بن الحسن عسكرى است، پس از ذكر متن «ابلاغيۀ الف» مىنويسد: «در اين ابلاغيه كه در سال دوم اظهار امر و بحبوحۀ تقيه و ايام اكتفا به اظهار مقام علم، محض فرو نشاندن مقاومت و معاندت ملاها صادر فرمودند». (٢) چنين تعبيرى از اظهار و انكار بابيت، نه تنها خلاف نظريۀ عباس افندى است، بلكه تمسك به تقيه را در غير محل آن و بر خلاف نصوص كتاب «ايقان» حسينعلى ميرزا مبنى بر «استقامت در امر» به كار برده است.
📗١) . «اسرار الاثار»، ج٢، ص١۶٨
📗٢) . همان، ص١٨٢
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۷۹-۱۸۰
#بهائیت
#انکار_بابیت
🚫@bahaiyat🚫
بررسی کتاب «نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی»
سیدکاظم موسوی، پژوهشگر تاریخ در نشست معرفی و بررسی کتاب «نفوذ بهائیان در حکومت پهلوی» از سلسله نشستهای تاریخ معاصر انقلاب اسلامی:
بهائیت یکی از گزینههایی بود که برای خلع حکومت قاجار با انگلیس همکاری کرده است. طبق گفته پدر هویدا رضاخان به انگلیسیها معرفی شد تا بعد تائید شود. در بدو ورود رضاخان، عنصر بهائیت در دولت رضاخانی حضور داشتند اما بهائیت بعد از کودتای ۲۸ مرداد به صورت جدی وارد صحنه سیاست میشوند.
بحث، بحث مردم است. در دوره رضاخانی نگاه مردم و جامعه حضور بهائیت را برنمیتابد. بعد از فروپاشی حکومت رضاخان و بر مسند قدرت نشاندن پسرش بهائیت آرام آرام رویی نشان میدهند و بعد از کودتای ۲۸ مرداد عریان وارد صحنه میشوند و در مسندهای مختلف قرار میگیرند.
در دوره نخستوزیری حسنعلی منصور چند نفر بهایی داریم و در دوره هویدا نیز تعداد بسیاری بهائی در ایران زندگی میکنند. گزارشهای بسیاری از مردمی و ساواک وجود دارد که حضور بهاییها اینقدر زیاد شد که نمیشد جلوی آنها را گرفت.
👉mafaz.ir/?p=59082
#بهائیت
#پهلوی
#کتاب_نفوذبهائیان_در_حکومت_پهلوی
🚫@bahaiyat🚫
🔴پرونده سازی جدید گروه بهائی علیه ایــــــــــــــــــــران
🔹گروه «حقوق بشر در ایران»، اول بهمن ماه مقالهای با عنوان: «گزارش ماهیانه نقض حقوق پیروان ادیان، دی ماه ۱۴۰۲» را منتشر و به دورغپردازی درباره نقض حقوق اهلسنت، بهائیان، مسیحیان و امثال آن در ایران پرداخت.
🔸بخشی از مطلب منتشر شده بهائیت را بعنوان دینی که پیروان آن دنبال صلح هستند معرفی کرده، سپس به انتشار اخباری دروغ درباره اذیت و آزار بهائیان از ۲۹ آذر الی ۲۴ دی ماه توسط جمهوری اسلامی پرداخته و پس از آن فهرستی از ابلاغیههای احضار، بازجوئی، پروندههای قضائی، تفهیم اتهام، محاکمه، صدور قرار جلب، صدور احکام حبس و منع خروج از کشور و نظائر آن آمده که نهایتا! به ۳۵ مورد ختم میشود.
🔺انتشار چنین مطالبی با هدف زمینه سازی برای پروندهسازیهای حقوق بشری علیه ایران، تحریک بهائیان به فعالیتهای تشکیلاتی، مظلومنمائی، تحریک مراجع حقوقی بینالمللی به واکنش علیه ایران و غیره صورت میگیرد.
🔻گروه «حقوق بشر در ایران» خود را گروهی مستقل معرفی کرده که از مرداد ۱۳۹۴ فعالیتش را آغاز و به پروندهسازی و دروغپردازی علیه ایران اقدام میکند.
#بهائیت
#پرونده_سازی
🚫@bahaiyat🚫
💢رهبری و فضای مجازی
💠فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.
اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.
هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.
👤مقام معظم #رهبری مدظله العالی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ب) میرزا یحیی صبح ازل
برخی پژوهشگران از جمله علامه حسن مصطفوی، میرزا یحیی صبح ازل را جانشین باب می داند و می نویسد:
به اعتراف شوقی، پس از درگذشت سید باب، ۱۲۵ نفر دعوی من یظهره اللهی نمودند. بعضی از آنها از لحاظ سوابق علمی و عنوانی و خصوصیات دیگر، بر میرزا بهاء برتری داشته اند و در میان اینها میرزا یحیی صبح ازل، برادر میرزا بهاء دیده می شود که امروز بابی های ازلی پیرو او هستند. سوابق میرزا یحیی از لحاظ ارتباط با قدوس و نوشتن آیات و مکاتبه با سید باب و سفارش های سید باب در حق او و گرویدن سران بابیه به او و اطاعت و پیروی خود میرزا بهاء از او و خصوصیات دیگر، مسلّم بوده و هیچ گونه قابل انکار نیست و اگر کسی معتقد به سید باب باشد، چاره ای جز پیروی او و قبول دعاوی او نداشته و هرگز نتواند او را انکار کند. (۱)
او به نقل از باب در لوح اول از مجموعه الواح نقطه اولی چنین آورده است:
باز در همان کتاب (الواح سید باب - لوح اول) به خط خود سید باب خطاب به صبح ازل کلیشه شده است که: اللّه اکبر تکبیراً کبیراً، هذا کتاب من عنداللّه الی اللّه المهیمن القیوم، قُل کُلٌّ من اللّه مُبدئون، قُل کُلّ الی اللّه یَعودون، هَذا کتابٌ مِن عَلیٍّ قَبلَ نَبیلٍ، ذِکرِ اللّه العالمینِ اِلَی مَن یَعدلُ اسمُه اسمَ الوَحیدِ ذِکرُ اللّه لِلعالمین، قُل کُلّ مِن نُقطهِ البیانِ لیبدئون، اَن یا اسمَ الوحیدِ فَاحفَظ ما نُزِل فِی البیانِ وَ أمُر ربه فَاِنَّکَ لِصراطِ حقٍ عَظیمٍ.
خدا از همه چیز بزرگ تر است، این نامه ای از طرف خدای مهیمن و قیوم به سوی خدای مهیمن و قیوم است. بگو همه از خدا ابتدا شده اند و همه به سوی خدا بازگشت می کنند. این نامه ای است از علی قبل نبیل (عدد محمد و نبیل به حساب ابجد ۹۲ می شود) که ذکر خدا برای جهانیان است به سوی کسی که نامش مطابق با وحید است (وحید به ابجد ۲۸ است و یحیی هم به استثنای الف آخرش ۲۸ است). بگو همه از نقطه بیان ابتدا می شوند ای نام وحید. حفظ کن آنچه را که در بیان نازل شد و به آن امر کن، پس تو در راه حق بزرگ هستی.... و ذیل لوح را هم با مهری که سجع آن (اننی انا حجه الله و نوره) [است] مهر کرده است.
📗۱)- محاکمه و بررسی باب و بها، انتشارات اسلامی، تهران، چ ۲، ج ۳، صص ۱۳۶ و ۱۳۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۵۶-۵۷
#تحلیل_نقد_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫