📸 جنگ نرم علیه ایران
🔹تشکیلات بهائیت به مرکزیت اسرائیل، از مهم ترین ابزارهای جنگ نرم علیه ایران است که تنها در بُعد اقتصادی و به بهانه حقوق بشر، 85% در تحریم های این بخش نقش دارد.
📎 #مظلوم_نمایی
📎 #خیانت_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ب) میرزا یحیی صبح ازل
علامه مصطفوی از این شواهد نتیجه می گیرد که اگر سخن و نوشته سید باب درست باشد، پس از درگذشت او جانشین و خلیفه اش میرزا یحیی است. (۱)
میرزا جانی کاشی در نقطه الکاف درباره علت انتخاب صبح ازل به جانشینی می نویسد:
باب به علت از دست دادن یاران و دستیاران نزدیک اندوهگین بود، اما با دیدن مکتوبات و نوشته جات میرزا یحیی ازل به شدت مسرور گردید و وی را به عنوان وصی خود برگزید. (۲)
کنت دوگوبینو، وزیر مختار فرانسه در ایران نیز که جزئیات وقایع بابیان را ثبت کرده، میرزا یحیی را جانشین باب دانسته و تأکید کرده است که این جانشینی، بدون سابقه و مقدمه صورت گرفت و بابی ها آن را پذیرفتند. (۳)
نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد، سرنوشت طرفداران ازل است. بعد از ازل، رهبری پیروانش به عهده میرزا یحیی دولت آبادی قرار گرفت و بنا به برخی مدارک و اسناد به جای مانده که احتمال دارد صحت داشته باشند، میرزا یحیی دولت آبادی فرقه ازلی را منحل کرد و ازلیان را آرام و بی سروصدا به جامعه شیعه اِثناعشری سوق داد. (۴)
بعید است تمام ازلیان تسلیم این خواست میرزا یحیی دولت آبادی شده باشند،(۵) ولی امروزه از بابیان ازلی خبری نیست و کسی به درستی نمی داند این شاخه از بابیان که زمانی حضوری فعال در جنبش های اجتماعی داشتند، اکنون در چه وضعیتی به سر می برند. تنها اثری که از این دسته می توان یافت، یک سایت اینترنتی با عنوان «مؤمنین دین بیان» است که با نمایش کتاب هایی از دوستداران ازل، مثل نقطه الکاف اثر حاج میرزا جانی کاشی و تنبیه النائمین اثر عزیه خانم نوری، خواهر ازل و بهاءالله، تداوم ازلی گری را تأیید می کند.
📗۱)- محاکمه و بررسی باب و بها، انتشارات اسلامی، تهران، چ ۲، ج ۳، صص۱۱-۱۳.
📗۲)- نقطه الکاف، صص ۲۳۸_۲۴۴.
📗۳- نک: همان، مقدمه براون، ص له.
📗۴- نک: علی ابوالحسنی منذر، «اظهارات و خاطرات حاج شیخ حسین لنکرانی»، فصل نامه مطالعات تاریخی، سال چهارم، ش ۱۷، (تابستان ۸۶)، صص ۸۵ و۸۶.
📗۵- البته نباید این تصور در ذهن خواننده ایجاد شود که دولت آبادی این کار را برای ارادت به تشیع انجام داده است بلکه قابل دفاع نبودن اندیشه های علی محمد شیرازی او را به این کار واداشت؛ زیرا مریدان او به راحتی حاضر به دست برداشتن از باب و ازل نبودند. این تدبیر می توانست رفته رفته آتش ارادت آنان به بابی گری را خاموش نماید و دولت آبادی را همچنان بر کرسی صدارت فرقه نگه دارد.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۵۷-۵۸
#تحلیل_نقد_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🔴برنامه بهائیت برای خانواده ایرانـــــــــــــــــــی
🔹سایت آسو وابسته به بنیاد بهائی، ۲۸ دیماه مطلبی را با عنوان: «در دفاع از زنان خانهدار» منتشر کرد.
🔸رسانه بهائی با انتشار مطلب فوق که تنها در عنوان حامی «زنان خانه دار» است در حقیقت خانهداری زنان را زیر سوال برده و آن را مغایر حقوق و آزادیهای بانوان عنوان کرده است.
♦️مطلب مذکور همچنین درباره استقلال و حقوق زنان در فضای تحصیلی، شغلی، خانواده و اجتماع به سیاه نمائی پرداخته از نگاهی فمینیستی به نقد مسائل میپردازد.
🔺تشکیلات بهائی همواره تلاش کرده تا تغییراتی را هم سو با اهداف خویش در جامعه ایران از لحاظ نگرش اجتماعی، سبک زندگی، دیدگاههای اعتقادی، ملّی و سنّتی، روابط خانوادگی، فرزندآوری و تربیت فرزند و مانند آن ایجاد کند.
🔻انتشار مطلب مذکور از سوی رسانه فرقه ضاله بهائیت، تلاشی در زمینه اقدامات فوق بوده؛ تخریب نظام مستحکم خانواده ایرانی را قرار داده است.
#خانواده
🚫@bahaiyat🚫
▪️معنای توحید و عدل▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
...أَمَّا اَلتَّوْحِيدُ فَأَنْ لاَ تُجَوِّزَ عَلَى رَبِّكَ مَا جَازَ عَلَيْكَ وَ أَمَّا اَلْعَدْلُ فَأَنْ لاَ تَنْسُبَ إِلَى خَالِقِكَ مَا لاَمَكَ عَلَيْهِ.
📄امام صادق علیه السلام فرمودند:
توحيد آن است كه آنچه را به تو روا است بر پروردگارت روا ندارى و عدل آن است كه آنچه تو را بر آن سرزنش فرموده است به آفريدگارت نسبت ندهى.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚توحيد صدوق ج ۱، ص ۹۶
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
شنیدن این حرف ها از دهان یک خلبان بویینگ عجیب بود که از جانب همکارانش میگفت:«گرانبهاترین ثروتی که ایران از قرنها پیش تاکنون داشته در فرانسه پیش شماست.خوب نگاهداریش کنید.»لحن او آمرانه بود و از آن موثر تر حرف اعتصابگران آبادان بود:«ما چندان هم مذهبی نیستیم.»
«پس به چه کسی اعتماد دارید؟ به یکی از احزاب سیاسی؟» «نه،به هیچ کدام.» «پس به یک شخص؟» «به هیچ کس،جز خمینی،و فقط به او.»
از کتاب «ایرانی ها چه رویایی در سر دارند؟»
نوشته ی میشل فوکو،فیلسوف فرانسوی
#امام_خمینی رحمهالله علیه
#انقلاب
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸از حجاب تون نفرت دارم
علت تنفر پزشک بهاییِ آلمانی از حجاب زنان مسلمان، چقدر شبیه علت تنفر سپاه یزید از علمدار کربلاست!
چون حجاب پرچم دینداری است و علمداران آن، زنان مسلمانی که قدرت و شکوه اسلام را به رخ جهانیان میکشند.🇮🇷
#حجاب_پرچم_دینداری
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) انكار بابيت
حسينعلى ميرزا در اثبات حقانيت دعاوى على محمد شيرازى، به دليل استقامت اشاره كرده و مىنويسد: «و دليل و برهان ديگر كه چون شمس بين دلائل مشرق است استقامت آن جمال ازلى است بر امر الهى كه با اينكه در سن شباب بودند و امرى كه مخالف كل اهل ارض از وضيع و شريف و غنى و فقير و عزيز و ذليل و سلطان و رعيت بود با وجود اين، قيام بر آن امر فرمود چنانچه كل استماع نمودند و از هيچكس و هيچ نفس خوف ننمودند و اعتنا نفرمودند...» (١) و در خصوص «تقيه»، به اجمال به ذكر اين بيان على محمد شيرازى، اكتفا مىكنيم كه: «واحذر منالتقية و راقب فى التقية الاترى لنفسك خوفاً ولو كنت فى تلك الارض...» (٢) بهر حال آنچه كه مسلم است، دعوى بابيت على محمد شيرازى، و سپس انكار دعوى است. با اين همه وى در برخورد با جامعۀ مسلمانان، به انكار بابيت و هر نوع ادعائى و جهت حفظ مريدان خود به ترويج دعوى بابيت مبادرت ورزيد.(٣) و از اين جهت، آثار و شيوههاى رفتارى او، باب هر نوع سوء ظنى را در تحليل نهائى شخصيت و آثار وى گشود.
با چنين زمينهاى و در حالى كه زير نظر حاكم فارس مورد مراقبت قرار داشت بنا به تأييد «آواره» در كتاب: «كواكب الدريه» و عباس افندى در كتاب مقاله شخصى سياح، به درخواست سيد يحيى دارابى تفسير بر سورۀ كوثر نگاشت، كه چنانچه متذكر شديم از يك سوى به اثبات امامت و حيات و غيبت و طول عمر حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام پرداخته و از سوى ديگر به نيابت و بابيت غير منصوصۀ خود، قلم فرسائىها نموده است. تا اينكه بنا به تصريح آواره به نقل از نامهاى كه على محمد شيرازى به ميرزا آقاسى نگاشته است: «در نيمۀ دوم سال ١٢۶٢ ه ق ترسان و گريزان عازم اصفهان گرديد و بين راه نامهاى به معتمد الدوله منوچهر خان گرجى (۴) حاكم اصفهان نگاشت و از او خواست تا برايش منزلى مهيا كند».(۵) ولى به گفته مرحوم ميرزا قليخان هدايت در كتاب: «روضة الصفا» و مرحوم اعتضاد السلطنه در كتاب فتنۀ باب: «معتمد الدوله منوچهر خان گرجى كه در آن وقت حكومت اصفهان داشت، گمان كرد كه شايد ميرزا على محمد يكى از بزرگان دين باشد... خواست او را ببيند. چند نفر سوار فرستاد كه اگر توانند او را از بند رها كنند و پنهانى به اصفهان رسانند. وقتى سوارهاى معتمد الدوله به فارس رسيدند كه در آن بلاد ناخوشى و با، شدت داشت و مردم آشفته خاطر بودند بى زحمت باب را برداشتند و به اصفهان آوردند». (۶) معتمد الدوله به گفته ميرزا جانى كاشانى در كتاب: «نقطة الكاف»: «به مقتضاى حكمت به امام جمعه اصفهان پيغام نمود، كه مدعى باب امام عليه السلام تشريف آورده، آدم بفرست به خدمت ايشان و وعده بخواهيد تا به منزل شما تشريف فرما شوند. سركار امام نيز چنان نمود». (۷)معتمد الدوله به تأييد شوقى افندى در كتاب:«قرن بديع» ارمنى نژاد و نامسلمان بود (۸) و به گفته عباس افندى از على محمد شيرازى سؤال از نبوت خاصه نمود (۹) و على محمد «جوابى در اثبات نبوت خاصه در همان مجلس مرقوم شد» كه به تصريح شوقى افندى پس از نگارش آن تحت تأثير واقع شده به ديانت اسلام گرويده. (۱۰) و به روايت نبيل زرندى: به صداى بلند اعتراف نمود كه تا آن زمان به دين اسلام ايمان قلبى نداشته است».(۱۱)
📗١) . «ايقان»، ص١٧٩، مسئله استقامت را در قسمت ۵ / ب از فصل پنجم به تفصيل مورد بررسى قرار دادهايم.
📗٢) . «اسرار الاثار» ج٣، ص١۶٩
📗٣) . «كواكب الدريه»، ج١، ص۵٢
📗۴) . همان، ج١، ص١٠۴
📗۵). شرح حال معتمد الدوله، منوچهر خان گرجى... مراجعه شود به كتاب: دوم، فصل دوم.
📗۶) . فتنۀ باب، ص١٧
📗۷) . نقطة الكاف، ص١١۶
📗۸) . ج١، ص١١٠
📗۹) . كتاب مقاله شخصى سياح، ص١۴
📗۱۰) . قرن بديع، ج١، ص١٠
📗۱۱) . تلخيص تاريخ نبيل زرندى، ص ١٩٣
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۸۱-۱۸۲
#بهائیت
#انکار_بابیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ج) میرزا حسین علی نوری
بهاییان دین خود را به سید علی محمد باب نسبت می دهند و موضوع «من یظهره اللهی» بهاءالله را بشارتی از سوی باب می دانند. مورخ بهایی، نبیل زرندی به دستور باب برای ادای احترام به کشته شدگان قلعه طبرسی، به مازندران و از آنجا به تهران نزد میرزا حسین علی رفته است. وی در کتاب خود می نویسد:
وقتی که سیّاح می خواست از تهران برود، حضرت بهاءاللّه به اسم میرزا یحیی مراسله ای مرقوم فرمودند و به سیّاح دادند. پس از چندی ورقه ای به خطّ حضرت باب واصل شد. در آن ورقه حضرت باب، میرزا یحیی را امر کرده بودند که در ظلّ حفظ و صیانت حضرت بهاءاللّه درآید و در سایه تعلیم و تربیت آن بزرگوار قرار گیرد. معرضین بیان بعدها این لوح مبارک را تغییر دادند و آن را دلیل صدق گفتارهای خویش و دعاوی مبالغه آمیز خود نسبت به میرزا یحیی قرار دادند با آنکه در اصل بیان مبارک، کوچک ترین اشاره ای هم به مقام موهومی که میرزا یحیی و اتباعش قائل بودند، وجود نداشت و از این ادعاهای عریض و طویل معرضین بیان، به هیچ وجه در بیانات مبارکه اثری مشهود نبود، بلکه حضرت باب در ضمن آن بیانات، مقصودشان تمجید حضرت بهاءاللّه بود، ولی پیروان یحیی چنین پنداشتند که این بیان حضرت باب اشاره به مقام میرزا یحیی است. (۱)
از سوی دیگر، عبدالبهاء، فرزند میرزا حسین علی نوری، میرزا یحیی را پیش مرگ بهاء الله معرفی و چنان وانمود می کند که گزینش میرزا یحیی به جانشینی باب، طرح خود میرزا حسین علی بوده است «که افکار متوجه شخص غایبی شود و به این وسیله بهاءالله از تعرض ناس محفوظ ماند». (۲)
بر اساس سندهای تأیید شده ای که از سید علی محمد باب باقی مانده، وی برای «من یظهره الله» ویژگی ها - و حتی سال ظهور او را - بیان کرده است که میرزا حسین علی هیچ یک را نداشت.
📗۱)مطالع الانوار، ص۴۰۲.
📗۲)عباس اقتدی، مقاله شخصی سیاح، تهران، مؤسسه مطبوعات امری آلمان سال ۲۰۰۱، ۱۳۴۱، ۱۱۹بدیع، صص ۶۷ و ۶۸.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۵۸-۵۹
#تحلیل_نقد_بهائیت
#میرزا_حسین_علی_نوری
🚫@bahaiyat🚫
▪️حقیقت بینونت▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلامُ:
دَلِيلُهُ آيَاتُهُ وَ وُجُودُهُ إِثْبَاتُهُ وَ مَعْرِفَتُهُ تَوْحِيدُهُ وَ تَوْحِيدُهُ تَمْيِيزُهُ مِنْ خَلْقِهِ وَ حُكْمُ اَلتَّمْيِيزِ بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لاَ بَيْنُونَةُ عُزْلَةٍ...
📄 امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:
دليل خداوند آيات او است، و وجود او يگانه برهان هستى او است، و معرفت و شناخت او توحيد اوست، و توحيد خداوند تمييز و جدا كردن او از مخلوقات است، و منظور از تمييز و جدا كردن جدائى وصفى و امتياز در صفات است نه جدائى و فاصلۀ زمانى و يا مكانى...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 احتجاج ج ۱، ص ۲۰۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
38.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بخشی از سخنرانی حجتالاسلام دکتر رفیعی
در ۶۹ مین سالگرد درگذشت آیت الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی
آرامگاه نور شیراز
در روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ویژگی های بارز آیت الله سید نورالدین را
🔹شجاعت و ایستادگی مقابل تفکر بهائیت و دفاع از دین
🔹کادرسازی و تربیت نیرو
🔹تلفیق ملیت و مذهب و عرق ملی داشتن
🔹زمان شناسی و مخاطب شناسی در جامعه نسبت به زمان و شرایط
🔹جهاد تبیین و ...
بیان میکنند.
🏴 هیئت کجا بریم؟ شیراز
👤 حجتالاسلام والمسلمین #رفیعی
🔹مرحوم آیت الله سید نورالدین #حسینی_الهاشمی رحمهالله علیه
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) انكار بابيت
عباس افندى مىنويسد: «معتمد امر فرمود كه جميع علماء جمع شوند و در يك محضر با او مناظره نمايند و سؤال و جواب عيناً بدون تحريف به وساطت كاتب مخصوص خويش ثبت شود تا به طهران ارسال شود و آنچه امر و اراده پادشاهى بر آن قرار گيرد مجرى شود». (١) ولى مؤلفان بابى و بهائى چنين وانمود كردهاند كه: «علما اين قضيه را وهن شريعت شمرده نپذيرفتند...». (٢) و به گفته آواره: «عدم پذيرفتن علماء بدين خاطر بود كه: در صورت غلبه جامعه ديانت را از مجاب ساختن جوانى عامى فخرى نيست و در صورت مجاب شدن وهنى بزرگ روى خواهد داد. (٣)»
با اين همه در مجلس معتمد الدوله، امام جمعه و آقا محمد مهدى فرزند مرحوم حاجى ابراهيم كلباسى و ميرزا حسن فرزند مرحوم ملا على نورى شركت كردند.
معتمد الدوله مىخواست با تشكيل مجلسى و با شركت اكثر علماى متشخص اصفهان، گفتگوئى را ميان على محمد شيرازى و علماى اعلام به راه اندازد و از اين طريق موقعيت على محمد شيرازى را به نحوى تثبيت و در صورت امكان فضل و كمال على محمد را به مهر علماى اصفهان ممهور ساخته و به تصريح عباس افندى: «به طهران ارسال شود.» ولى با عدم شركت جماعت علما اين كار ميسر نشد و فتنهاى را كه مىرفت به دست على محمد شيرازى و قدرت سياسى و نظامى معتمد الدوله كه مسلم حسن نظر خاص وى به على محمد شيرازى و ظن نظر او به اسلام و علماى اصفهان معلوم همگان شده بود و به گفتۀ مرحوم اعتضاد السلطنه «معتمد الدوله با او متحد بود، تخريب حال او نمىنمود.» (۴) برپا نگرديد و به اين ديد اگر جملۀ عباس افندى را از نظر بگذرانيم البته بيان صحيحى خواهد بود كه: «علما اين قضيه را وهن شريعت شمرده نپذيرفتند.» (۵) با وجود اين شركت سه مجتهد و حكيم مذكور، حداقل مجالى بود براى دستيابى به موقعيتى كم. ولى سرآغاز دستيابى به موقعيتهاى بيشتر.
📗١) . مقاله شخصى سياح، ص١۴
📗٢) . همان، ص١۴
📗٣) . كواكب الدريه، ج١، ص٧٣
📗۴) . فتنه باب، ص٢٠
📗۵) . مقاله شخصى سياح، ص١۴
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۸۳-۱۸۴
#بهائیت
#انکار_بابیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ج) میرزا حسین علی نوری
فاصله میان زمانه باب تا ظهور او را آیین بیان پوشش می داد. بنابراین، باب هرگز بشارت دهنده کسی به نام بهاءالله نبود و بابیان نیز هرگز منتظر چنین کسی نبودند که آیین جدیدشان را در یک دوره کوتاه نه ساله، تمام شده بداند و آن را مقدمه ادعای خود قرار دهد. بر همین اساس، قاطعانه می توان گفت که میان باب و میرزا حسین علی نوری بهاءالله هیچ رابطه ای وجود نداشته است، بلکه بهاءالله مهم ترین کتاب باب؛ یعنی بیان را نابود کرده است و این دو حتی دیداری هم با هم نکرده اند. در کواکب الدریه که متن آن را عبدالبهاء نیز تأیید کرده، آمده است: «حضرت بهاءالله با حضرت نقطه اولی قطعیاًّ ملاقات نفرموده اند». (۱) ازاین رو، ازلیان در ردّ ادعای جانشینی بهاءالله و وابستگی او به سید باب و دیگر ادعاهای او و فرزندش، عباس افندی و دیگران، بحث های مهمی دارند که مشروعیت بهاییان را به طور جدّی زیر سؤال می برد.
میرزا حسین علی چهارده سال از برادرش، یحیی بزرگ تر بود و هنگامی که یحیی نوزده سال داشت، به نمایندگی از او زمام کارها را در دست گرفت و رفته رفته اوضاع را به نفع خود تغییر داد تا در نهایت، توانست ازل را کنار زند و خود، رهبری فرقه را بر عهده گیرد. بهاءالله از مدت ها پیش، یعنی از همان دوران که به اتهام مشارکت در قتل شاه در زندان به سر می برد، اندیشه ریاست بر گروهک بابی را در سر می پرورانید. او در لوح ابن ذئب می نویسد:
در ایام و لیالی در سجن مذکور در اعمال و احوال و حرکات حزب بابی تفکر می نمودیم و بعد این مظلوم اراده نمود که بعد از خروج از سجن، به تمام همت در تهذیب آن نفوس قیام نماید. (۲)
و در همان لوح مدعی می شود:
در شبی از شب ها در عالم رؤیا از جمیع جهات این کلمه علیا اصغا شد: «اِنّا نُنصِرُک بِکَ و بِقَلَمِک.» (۳)(یعنی «من تو را و قلمت را یاری می کنم).
و در صفحه پنج رساله ای که به مناسبت صدمین سالگرد مرگ بهاءالله به سفارش بیت العدل انتشار یافته، آمده است:
رسالت حضرت بهاءاللّه در آگوست ۱۸۵۳ در زندانی زیرزمینی که مشهور به سیاه چال بود، آغاز گردید. (۴)
📗۱)- عبدالحسین آواره، کواکب الدریّه فی مآثر البهاییه، قاهره، چاپخانه سعادت، ۱۳۴۲ه . ق برابر با ۱۹۲م، ج ۱، ص ۹۶.
📗۲)- . لوح خطاب شیخ محمد تقی مجتهد اصفهانی (لوح شیخ نجفی)، لانگهاین، ۱۳۸ بدیع، ص ۱۵.
📗۳)- . همان
📗۴- . A Statement prepared by The Baha’i International Community, Office of Public Information New York Persian edition, Translated from the original English 1992
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۵۹-۶۰
#تحلیل_نقد_بهائیت
#میرزا_حسین_علی_نوری
🚫@bahaiyat🚫
▪️عبادت، معرفت و نفی صفات▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ أَبوالْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
أَوَّلُ عِبَادَةِ اَللَّهِ مَعْرِفَتُهُ وَ أَصْلُ مَعْرِفَةِ اَللَّهِ تَوْحِيدُهُ وَ نِظَامُ تَوْحِيدِ اَللَّهِ نَفْيُ اَلصِّفَاتِ عَنْهُ
📄امام رضا علیه السلام می فرمایند:
اول عبادت و بندگى خداى تعالى معرفت و شناخت او است و بنياد معرفت خداوند توحيد و اقرار به يگانگى او است و رشته توحيدش نيستى صفات زائده بر اصل ذات از او است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۳۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫