شنیدن این حرف ها از دهان یک خلبان بویینگ عجیب بود که از جانب همکارانش میگفت:«گرانبهاترین ثروتی که ایران از قرنها پیش تاکنون داشته در فرانسه پیش شماست.خوب نگاهداریش کنید.»لحن او آمرانه بود و از آن موثر تر حرف اعتصابگران آبادان بود:«ما چندان هم مذهبی نیستیم.»
«پس به چه کسی اعتماد دارید؟ به یکی از احزاب سیاسی؟» «نه،به هیچ کدام.» «پس به یک شخص؟» «به هیچ کس،جز خمینی،و فقط به او.»
از کتاب «ایرانی ها چه رویایی در سر دارند؟»
نوشته ی میشل فوکو،فیلسوف فرانسوی
#امام_خمینی رحمهالله علیه
#انقلاب
🚫@bahaiyat🚫
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸از حجاب تون نفرت دارم
علت تنفر پزشک بهاییِ آلمانی از حجاب زنان مسلمان، چقدر شبیه علت تنفر سپاه یزید از علمدار کربلاست!
چون حجاب پرچم دینداری است و علمداران آن، زنان مسلمانی که قدرت و شکوه اسلام را به رخ جهانیان میکشند.🇮🇷
#حجاب_پرچم_دینداری
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) انكار بابيت
حسينعلى ميرزا در اثبات حقانيت دعاوى على محمد شيرازى، به دليل استقامت اشاره كرده و مىنويسد: «و دليل و برهان ديگر كه چون شمس بين دلائل مشرق است استقامت آن جمال ازلى است بر امر الهى كه با اينكه در سن شباب بودند و امرى كه مخالف كل اهل ارض از وضيع و شريف و غنى و فقير و عزيز و ذليل و سلطان و رعيت بود با وجود اين، قيام بر آن امر فرمود چنانچه كل استماع نمودند و از هيچكس و هيچ نفس خوف ننمودند و اعتنا نفرمودند...» (١) و در خصوص «تقيه»، به اجمال به ذكر اين بيان على محمد شيرازى، اكتفا مىكنيم كه: «واحذر منالتقية و راقب فى التقية الاترى لنفسك خوفاً ولو كنت فى تلك الارض...» (٢) بهر حال آنچه كه مسلم است، دعوى بابيت على محمد شيرازى، و سپس انكار دعوى است. با اين همه وى در برخورد با جامعۀ مسلمانان، به انكار بابيت و هر نوع ادعائى و جهت حفظ مريدان خود به ترويج دعوى بابيت مبادرت ورزيد.(٣) و از اين جهت، آثار و شيوههاى رفتارى او، باب هر نوع سوء ظنى را در تحليل نهائى شخصيت و آثار وى گشود.
با چنين زمينهاى و در حالى كه زير نظر حاكم فارس مورد مراقبت قرار داشت بنا به تأييد «آواره» در كتاب: «كواكب الدريه» و عباس افندى در كتاب مقاله شخصى سياح، به درخواست سيد يحيى دارابى تفسير بر سورۀ كوثر نگاشت، كه چنانچه متذكر شديم از يك سوى به اثبات امامت و حيات و غيبت و طول عمر حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام پرداخته و از سوى ديگر به نيابت و بابيت غير منصوصۀ خود، قلم فرسائىها نموده است. تا اينكه بنا به تصريح آواره به نقل از نامهاى كه على محمد شيرازى به ميرزا آقاسى نگاشته است: «در نيمۀ دوم سال ١٢۶٢ ه ق ترسان و گريزان عازم اصفهان گرديد و بين راه نامهاى به معتمد الدوله منوچهر خان گرجى (۴) حاكم اصفهان نگاشت و از او خواست تا برايش منزلى مهيا كند».(۵) ولى به گفته مرحوم ميرزا قليخان هدايت در كتاب: «روضة الصفا» و مرحوم اعتضاد السلطنه در كتاب فتنۀ باب: «معتمد الدوله منوچهر خان گرجى كه در آن وقت حكومت اصفهان داشت، گمان كرد كه شايد ميرزا على محمد يكى از بزرگان دين باشد... خواست او را ببيند. چند نفر سوار فرستاد كه اگر توانند او را از بند رها كنند و پنهانى به اصفهان رسانند. وقتى سوارهاى معتمد الدوله به فارس رسيدند كه در آن بلاد ناخوشى و با، شدت داشت و مردم آشفته خاطر بودند بى زحمت باب را برداشتند و به اصفهان آوردند». (۶) معتمد الدوله به گفته ميرزا جانى كاشانى در كتاب: «نقطة الكاف»: «به مقتضاى حكمت به امام جمعه اصفهان پيغام نمود، كه مدعى باب امام عليه السلام تشريف آورده، آدم بفرست به خدمت ايشان و وعده بخواهيد تا به منزل شما تشريف فرما شوند. سركار امام نيز چنان نمود». (۷)معتمد الدوله به تأييد شوقى افندى در كتاب:«قرن بديع» ارمنى نژاد و نامسلمان بود (۸) و به گفته عباس افندى از على محمد شيرازى سؤال از نبوت خاصه نمود (۹) و على محمد «جوابى در اثبات نبوت خاصه در همان مجلس مرقوم شد» كه به تصريح شوقى افندى پس از نگارش آن تحت تأثير واقع شده به ديانت اسلام گرويده. (۱۰) و به روايت نبيل زرندى: به صداى بلند اعتراف نمود كه تا آن زمان به دين اسلام ايمان قلبى نداشته است».(۱۱)
📗١) . «ايقان»، ص١٧٩، مسئله استقامت را در قسمت ۵ / ب از فصل پنجم به تفصيل مورد بررسى قرار دادهايم.
📗٢) . «اسرار الاثار» ج٣، ص١۶٩
📗٣) . «كواكب الدريه»، ج١، ص۵٢
📗۴) . همان، ج١، ص١٠۴
📗۵). شرح حال معتمد الدوله، منوچهر خان گرجى... مراجعه شود به كتاب: دوم، فصل دوم.
📗۶) . فتنۀ باب، ص١٧
📗۷) . نقطة الكاف، ص١١۶
📗۸) . ج١، ص١١٠
📗۹) . كتاب مقاله شخصى سياح، ص١۴
📗۱۰) . قرن بديع، ج١، ص١٠
📗۱۱) . تلخيص تاريخ نبيل زرندى، ص ١٩٣
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۸۱-۱۸۲
#بهائیت
#انکار_بابیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ج) میرزا حسین علی نوری
بهاییان دین خود را به سید علی محمد باب نسبت می دهند و موضوع «من یظهره اللهی» بهاءالله را بشارتی از سوی باب می دانند. مورخ بهایی، نبیل زرندی به دستور باب برای ادای احترام به کشته شدگان قلعه طبرسی، به مازندران و از آنجا به تهران نزد میرزا حسین علی رفته است. وی در کتاب خود می نویسد:
وقتی که سیّاح می خواست از تهران برود، حضرت بهاءاللّه به اسم میرزا یحیی مراسله ای مرقوم فرمودند و به سیّاح دادند. پس از چندی ورقه ای به خطّ حضرت باب واصل شد. در آن ورقه حضرت باب، میرزا یحیی را امر کرده بودند که در ظلّ حفظ و صیانت حضرت بهاءاللّه درآید و در سایه تعلیم و تربیت آن بزرگوار قرار گیرد. معرضین بیان بعدها این لوح مبارک را تغییر دادند و آن را دلیل صدق گفتارهای خویش و دعاوی مبالغه آمیز خود نسبت به میرزا یحیی قرار دادند با آنکه در اصل بیان مبارک، کوچک ترین اشاره ای هم به مقام موهومی که میرزا یحیی و اتباعش قائل بودند، وجود نداشت و از این ادعاهای عریض و طویل معرضین بیان، به هیچ وجه در بیانات مبارکه اثری مشهود نبود، بلکه حضرت باب در ضمن آن بیانات، مقصودشان تمجید حضرت بهاءاللّه بود، ولی پیروان یحیی چنین پنداشتند که این بیان حضرت باب اشاره به مقام میرزا یحیی است. (۱)
از سوی دیگر، عبدالبهاء، فرزند میرزا حسین علی نوری، میرزا یحیی را پیش مرگ بهاء الله معرفی و چنان وانمود می کند که گزینش میرزا یحیی به جانشینی باب، طرح خود میرزا حسین علی بوده است «که افکار متوجه شخص غایبی شود و به این وسیله بهاءالله از تعرض ناس محفوظ ماند». (۲)
بر اساس سندهای تأیید شده ای که از سید علی محمد باب باقی مانده، وی برای «من یظهره الله» ویژگی ها - و حتی سال ظهور او را - بیان کرده است که میرزا حسین علی هیچ یک را نداشت.
📗۱)مطالع الانوار، ص۴۰۲.
📗۲)عباس اقتدی، مقاله شخصی سیاح، تهران، مؤسسه مطبوعات امری آلمان سال ۲۰۰۱، ۱۳۴۱، ۱۱۹بدیع، صص ۶۷ و ۶۸.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۵۸-۵۹
#تحلیل_نقد_بهائیت
#میرزا_حسین_علی_نوری
🚫@bahaiyat🚫
▪️حقیقت بینونت▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلامُ:
دَلِيلُهُ آيَاتُهُ وَ وُجُودُهُ إِثْبَاتُهُ وَ مَعْرِفَتُهُ تَوْحِيدُهُ وَ تَوْحِيدُهُ تَمْيِيزُهُ مِنْ خَلْقِهِ وَ حُكْمُ اَلتَّمْيِيزِ بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لاَ بَيْنُونَةُ عُزْلَةٍ...
📄 امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:
دليل خداوند آيات او است، و وجود او يگانه برهان هستى او است، و معرفت و شناخت او توحيد اوست، و توحيد خداوند تمييز و جدا كردن او از مخلوقات است، و منظور از تمييز و جدا كردن جدائى وصفى و امتياز در صفات است نه جدائى و فاصلۀ زمانى و يا مكانى...
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 احتجاج ج ۱، ص ۲۰۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
9.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
38.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بخشی از سخنرانی حجتالاسلام دکتر رفیعی
در ۶۹ مین سالگرد درگذشت آیت الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی
آرامگاه نور شیراز
در روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ویژگی های بارز آیت الله سید نورالدین را
🔹شجاعت و ایستادگی مقابل تفکر بهائیت و دفاع از دین
🔹کادرسازی و تربیت نیرو
🔹تلفیق ملیت و مذهب و عرق ملی داشتن
🔹زمان شناسی و مخاطب شناسی در جامعه نسبت به زمان و شرایط
🔹جهاد تبیین و ...
بیان میکنند.
🏴 هیئت کجا بریم؟ شیراز
👤 حجتالاسلام والمسلمین #رفیعی
🔹مرحوم آیت الله سید نورالدین #حسینی_الهاشمی رحمهالله علیه
🚫@bahaiyat🚫