eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانى‏(۱)  در شرایط حاضر با توجه به جهت گیرى ‏ها و نوع برخوردها علاوه بر اسرائیل که مقر و تشکیلات جهانى بهائیان در آن قرار دارد؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا، انگلیس و اتریش به عنوان حامیان اصلى این فرقه ضالّه بوده و فعالیت‏هاى گوناگون بهائیت از این کشورها ساماندهى مى ‏شود. در ادامه به نمونه‏ هایى از این فعالیت‏ها در سطح جهانى مى ‏پردازیم:  ۱. تبلیغ و مذهب سازى‏  فرقه ضاله بهائیت به امر تبلیغات، اهمیت زیادى مى ‏دهد. در این راستا با توجه به نقش خاص و تعیین کننده فعالیت‏هاى فرهنگى و تبلیغى در رشد و گسترش مذهب ‏هاى ساخته و پرداخته دست استعمار، در شرایط کنونى شاهد حمایت‏هاى مادى، تبلیغى و سیاسى بى‏دریغ قدرت‏هاى استکبارى از فرقه ضاله بهائیت در جهت بسترسازى براى فعالیت‏هاى این مذهب استعمار ساخته باشیم؛ تنها به عنوان نمونه در حال حاضر، ۴۰۰ پایگاه اینترنتى در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضاً در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه کشانند. حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوى آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، ۱۳۸۴، بى‏نا، ص‏۱۴؛ به نقل از روزنامه کیهان، چهارشنبه ۱۹ دى ۱۳۸۶، ص ۸.  از سوى دیگر بیت‏ العدل حیفا، افزون بر میلیون‏ها دلار هزینه براى خرید «فضا» و «وقت» از ماهواره ‏هاى گوناگون و کمک‏هاى چشمگیر به تلویزیون ‏هاى ماهواره ‏اى، مدتى است که تبلیغات رذیلانه‏اى را با هدف تخریب وجهه جمهورى اسلامى در دست اجرا دارد. علاوه بر این رادیو بى ‏بى‏ سى‏ لازم به ذکر است نخستین رئیس رادیو فارسى بى‏ بى سى یک بهائى شناخته شده و معروف بود و هم اکنون نیز بهائیان حضور و نفوذى گسترده در بخش فارس سرویس جهانى بى ‏بى سى دارند.، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستى هستند و سعى مى‏ کنند این فرقه ضاله در رسانه‏ ها به عنوان یک مذهب و در ردیف ادیان الاهى معرفى شود. تنها در یک نمونه برخى از کشورهاى اروپایى و آمریکایى، اقدام به چاپ و انتشار یک سرى تمبر با نام معرفى ادیان الاهى کرده ‏اند که یکى از تمبرها به فرقه ضالّه بهائیت اختصاص دارد. چاپ این تمبر نشانگر تلاش و شگردهاى مختلف استکبار براى ترویج فرقه ضالّه بهائیت و مقابله با آیین مقدّس اسلام است. ر.ک: خبرنامه فرهنگى – اجتماعى، شماره ۱۳۴، ص ۱۰، ۱۱.  در این راستا پس از انقلاب اسلامى، آمریکا پناهگاه رسمى و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران گردید، به نحوى که آیةاللَّه مصباح یزدى در بازگشت از سفر آمریکا در دهه ۶۰ در سخنرانى خود در مؤسسه باقرالعلوم‏ علیه السلام قم گفتند: «آن ایام در آمریکا کنفرانسى راجع به تشیع و انقلاب اسلامى ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتى خدمتگزاران و چاى دهندگانش، بهائى بودند» حامیان شیطان، پیشین..  در کنار این قبیل فعالیت‏ها کلیه بهائیان موظف به تبلیغ بهائیت به هر شخصى و در هر شرایطى هستند. تبلیغ در جوامع مختلف کاملاً سیستماتیک و زیر نظر لجنه مهاجرت و تبلیغ صورت مى ‏گیرد. در این راستا محور مهم تبلیغى بهائیان مهاجرت به دهات و روستاها و فریب دادن افراد ساده ‏لوح و روستائى باشد چنانکه «موژان مومن» از محققان مشهور بهائیت خود اذعان دارد که جوامع بزرگ بهائى در بخش‏هاى فقیر جهان متمرکز است که بى ‏سواد هستند. وى اذعان مى ‏کند که اکنون امر بهائى عمدتاً دیانتى جهان سومى است. او معتقد است که تبلیغات بهائیت در آسیاى شرقى، موفق نبوده و در کشورهائى چون ژاپن و کره جنوبى که آزادى مذهبى برقرار است، وضعیت بهائیت مشابه شرایط در اروپاى غربى است و از رشد مناسب برخوردار نیست. خبرگزارى فارس، ۸۷/۶/۴.  افزون بر مشکلات مربوط به ساختار فرقه ‏اى بهائیت، غربیان این فرقه را یک مسلک شبه عرفانى شرقى مى‏ دانند که لباسى به ظاهر از دنیاى مدرن به تن کرده و پوششى است براى لاقیدى مذهبى. از سوى دیگر از جمله دلایل عدم استقبال غرب به بهائیت این است که عقاید بهائى در سیستماتیک کردن و عرضه محققانه تعالیم خود بسیار ضعیف بوده و اساساً عقاید و اصول مذهبى بهائیت از پشتوانه فلسفى و کلامى قابل دفاع عقلى و منطقى برخوردار نیست. تبیین و توضیح این موضوع در بخش بررسى و نقد عقاید بهائیت انجام شده است. 🚫@bahaiyat🚫
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فواید فتنه های آخرالزمان 🎙 حجت‌الاسلام عجل الله تعالی فرجه الشریف 🚫@bahaiyat🚫
🕸پ) دعوى قائميت نكته مهم در حاشيه چنين دعوتى، توجه به اعترافات شوقى افندى در كتاب: قرن بديع مى باشد كه اذعان داشت: «فرازهاى مهيج كتاب تفسير سوره يوسف على محمد شيرازى بود كه جنگجويان طبرسى و نيريز و زنجان را به آن نبردها واداشته بود» [۱] و در فصول گذشته از كتاب تفسير سوره يوسف على محمد شيرازى يادها كرديم كه در اين تفسير دعوى بابيت واثبات قائميت و غيبت حضرت محمد بن الحسن العسكرى مى باشد. از اين رو، وقايعى كه توسط مريدان على محمد شيرازى در خارج از قلاع ماكو و چهريق مى گذشت، مبتنى بر دفاع از دعوت بابيت على محمد شيرازى بوده است، چنانچه آواره در كتاب، كواكب الدرية [۲] صريحاً مى نويسد: ملا حسين بشرويه ئى در گيرودار وقايع مازندران نماز جماعت برپا مى ساخته است و به گفته فاضل مازندرانى در كتاب: ظهور الحق در ايام مذكور و در مقام اعتراض به مهاجمين ملاحسين بشرويه ئى مى گفته است: «مگر ما حلال خدا را حرام يا حرامى را حلال كرده ايم؟ » و ايضاً در كتاب: كواكب الدريه. [۳] مى خوانيم كه «حجت زنجانى نيز در جنگ زنجان هر روز نماز جماعت مى خوانده» و سيد يحيى دارابى در آغاز وقايع نيريز، به مأخذ صفحه ۲۰۴ از جلد اول كواكب الدريه گفته بود: «مگر كدام حلالى را حرام كرده و كدام حرامى را حلال شمرده‌ام كه مرا باعث ضلال مى دانيد. » 📗[۱]: قرن بديع، جزء اول. 📗[۲]: ج ۱، ص ۱۳۴. 📗[۳]: همان، ص ۱۹۵ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۱۰-۲۱۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸نبوت در بهاییت نکته دیگری که می‌توان بر این نکات افزود، این است که هرگاه همه پیامبران، مظاهر الهی باشند و باب و بها کاری به جز تقلید از آنچه انبیا کردند، نکرده باشند، پس معنای ختم و به انتها رسیدن عصر نبوت و شروع دوره جدید چیست؟ آیا این کاری عبث از سوی پروردگار حکیم نیست؟ البته خود میرزا نیز ظاهراً از این همه تناقض آشکار در کار خویش به تحیُّر افتاده و آورده است: تالله قد ضلّت رأس الخیط فی امری و صرت متحیّراً. [۱] به خدا قسم که سر نخ را گم کردم و متحیر شده ام. ---------- 📗[۱]: آثار قلم اعلی، ج ۲، ص ۲۱۸. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۹۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹امام حسين عليه السلام: بدانید که نیازهای مردم به شما از نعمت های خدا بر شماست. از آنها ملول نشوید که گرفتار می شوید. 📚کشف الغمّة، ج۲، ص ۲۴۱ # امام_حسین علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دین معطوف به تغییر دانش اسلامی نسبت به تغییر عینیت و فهم انسان خنثی نیست. 🪑نشست علوم‌ انسانی در مسیر تحول تمدنی 🎙 حجت الاسلام والمسلمین 🔺رئیس موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام 👈 منبع: مدرسه تفکر و نوآوری نگاه 🌐 فیلم کامل نشست را اینجا ببینید 🚫@bahaiyat🚫
🕸یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانى‏(۲)  🔹۲. سازماندهى و جذب نیرو  یکى از مهمترین فعالیت‏هاى فرقه ضاله بهائیت در سطح بین ‏المللى جذب نیرو و سازماندهى یک جبهه مخالف علیه اسلام و جمهورى اسلامى است. آنها از روش‏هاى گوناگون نظیر دادن وام وکمک‏هاى مالى به مستمندان و فقرا، نشستن پاى درد دل افراد، توسل به شعارهایى پیرامون تساوى حقوق مرد و زن، ممنوعیت جنگ و لزوم تحقق صلح جهانى، کمک براى گرفتن پناهندگى و دیگر اقدامات سطحى، سعى در جذب برخى از عناصر ساده ‏اندیش دارند.  در این راستا شاهد گسترش فعالیت‏هاى تبلیغى و تشکیلاتى این فرقه در اقصى نقاط دنیا خصوصاً کشورهاى اسلامى مى ‏باشیم؛ پس از فروپاشى نظام کمونیستى شوروى، کشورهاى تازه استقلال یافته و همچنین دیگر کشورهایى که نظامشان کمونیستى بود، به عنوان بهترین طعمه براى استکبار مطرح شدند. مردم این کشورها که سال‏ها در اختناق به سر برده بودند و هنوز زمینه‏ هاى مذهبى خود را داشتند با برآمدن هر ندا و صدایى در مورد مذهب به آن جذب مى‏ شدند و این بهترین فرصت براى انحراف مردم ستمدیده بود. آمریکا، انگلیس با پول بادآورده حاصل از غارت سرمایه‏ هاى دیگر کشورها – خصوصاً مسلمان – در همه جا شروع به تبلیغ بهائیت و وهابیت نمودند که از آن جمله مى ‏توان به آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و آلبانى، اشاره کرد. آنها با فرستادن میسیونرهاى بهائى و پخش پول، کتاب، بورس تحصیلى و… میان مردم و خریدن برخى مسؤولان بلندپایه و نشریات خائن، توانستند بخشى از اهداف فرقه ضاله را در آنجا ترویج کنند و عده ‏اى از مردم را از اسلام حقیقى دور نگه دارند. در چند سال گذشته با تشدید فعالیت فرقه بهائیت در جمهورى آذربایجان، به ویژه باکو که با حمایت دولت آذربایجان انجام مى ‏شود، اعضاى این فرقه تبلیغات خود را در ایران تشدید کردند. اعضاى این فرقه که پیش از این با مرکزیت اسرائیل به فعالیت مى‏ پرداختند، با انتقال مرکز فعالیت‏هاى خود به باکو، قصد تشدید اقدامات خود را در ایران دارند. سایت بازتاب، ۱۹ مهر ۱۳۸۳.  از سوى دیگر تشکیلات بهائیت پس از استقرار نیروهاى آمریکا در عراق، تحرکات مشکوکى را براى ترویج این آیین خرافى در این کشور آغاز کرده‏ اند. گفته مى‏ شود؛ این نیروها یک محفل ملى در بغداد و چهار محفل ملى دیگر در شهرهاى بصره، موصل و… راه اندازى کرده‏ اند. بنا بر طرح یکى از رهبران ارشد این فرقه، قرار است نیروهاى اعزامى با استفاده از ابزارهایى چون جاذبه هاى جنسى، اقدام به جمع آورى طرفدار براى فرقه خود کنند. یکى از پوشش‏هاى فعالیت عناصر بهائى، مراکز نمایندگى سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائى مقیم آمریکا به بیت ‏العدل (مرکز سیاسى و تشکیلاتى بهائیت در اسرائیل) این فرقه قصد دارد پس از آرامش نسبى در مناطق شیعه ‏نشین عراق، اقدام به ساخت مکان‏هاى بهائى در آنجا کند. روش دیگر بهائیان استفاده از جاذبه ازدواج به منظور شکار مردان و یا زنان غیر بهائى و اضافه کردن این افراد در سلک بهائیت بعد از ازدواج است و بتدریج فرد گرفتار شده وارد سیستم تشکیلاتى آنان مى‏ شود. به خاطرات خانم مهناز رئوفى در روزنامه کیهان و کتاب سایه شوم (مهناز رئوفى، تهران: کیهان، ۱۳۸۵) مراجعه نمائید.  🚫@bahaiyat🚫
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتظار فرج 🌷 امام خامنه‌ای(حفظه‌الله): انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ بلکه دل شما  گوش‌به‌زنگ باشد... ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🎙مقام معظم 🚫@bahaiyat🚫
🕸عالم بعد و قیامت (رستاخیز) در بهاییت 🔹الف) عالم بعد در دیدگاه بهایی از عالم بعد به صورت مبهمی سخن به میان آمده است که تنها از آنها می‌توان فهمید پس از مرگ، عالم دیگری نیز وجود دارد. در کتاب اقدس تنها دو [۲] و [۳] بار و از عالم بعد صحبت شده است، ولی درباره کیفیت و چگونگی آن مطلب آشکار دیده نمی شود. عبدالبهاء درباره دیدگاه بهاییت در مورد مسائل مربوط به جزا و مکافات اعمال، مطالبی آورده است. با این حال، تأمل در دیدگاه وی نشان می‌دهد بیشتر آنها تأویلاتی است نسبت به کسانی که باب و بهاء را پذیرفته یا نپذیرفته اند و نشانی از مختصات عالم بعد با خود ندارد. برای نمونه بنگرید: امّا مکافات اخرویّه که حیات ابدیّه است و حیات ابدیّه مصرّح در جمیع کتب سماویّه و آن کمالات الهیّه و موهبت ابدیّه و سعادت سرمدیّه است. مکافات اخروی، کمالات و نعمی است که در عوالم روحانی بعد از عروج از این عالم حاصل گردد. اما مکافات وجودی، کمالات حقیقی نورانی است که در این عالم تحقق یابد و سبب حیات ابدیّه شود؛ زیرا مکافات وجودی ترقی نفس وجود است. مثالش انسان از عالم نطفه به مقام بلوغ رسد و مظهر «فتبارک الله احسن الخالقین» گردد و مکافات اخروی، نعم و الطاف روحانی است مثل انواع نعمت‌های روحانی در ملکوت الهی و حصول آرزوی دل و جان و لقای رحمان در جهان ابدی. ---------- 📗[۱]: اقدس، ص۸۰، بند ۸۴. 📗[۲]: همان، ص ۳۴، بند ۱۴۱. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۹۱ 🚫@bahaiyat🚫