🕸ث) انكار دعاوى
«وهكذا علاوه باين ذات لا ضدّله و لا ندّله است، علم كه عين ذات است ضد دارد كه جهل باشد، علاوه بر اين دو مفسده، خدا عالم است، پيغمبر عالم است و من عالمم، در علم مشترك شديم، ما به الامتياز داريم، علم خدا از خودش است، علم ما از او، پس خدا مركب شد از ما به الامتياز وما به الإشتراك و حال آنكه خدا مركب نيست. » سيد باب گفت:
من حكمت نخوانده ام، حضرت شاهزاده اعظم اعلم وليعهد مكرم معظم تبسمى فرموده و فرمايش و تكرار بحث را دانسته نكردند و سكوت نمودند. نظام العلما به باب گفت: كه علم فروع مستنبط از كتاب و سنت است و فهم كتاب و سنت موقوف است بر علوم بسيار، مثل صرف و نحو و معانى و بيان و منطق. شما كه بابيد قال را صرف كنيد. باب گفت: كدام قال؟ نظام العلما جواب داد كه: قال يقول قولًا. پس خود بمانند اطفال نوآموز دبستان صرف كرده گفت: قال قالا قالوا قالت قالتا قلن و رو به باب كرده گفت: باقى را شما صرف بكنيد. جواب داد كه در طفوليت خوانده بودم فراموش شده است.
باز گفت: قال را اعلال كنيد. باب گفت: اعلال كدام است؟ [نظام العلما] اعلال كرده گفت: باقى را شما اعلال كنيد. سيد باب گفت: فراموشم شده. نظام العلما گفت هُوَ الَّذِي يُرِيكُمْ الْبَرْقَ خَوْفاً وَطَمَعاً را تركيب نمائيد، «خوفاً و طمعاً» به حسب تركيب چه چيز است؟ باب گفت: در نظرم نيست. نظام العلما معنى اين حديث را از او پرسيد كه «لعن اللَّه العيون فإنّها ظلمت العين الواحدة» سيد گفت: نمى دانم. باز پرسيد كه مأمون خليفه از حضرت رضا پرسيد كه «ما الدليل على خلافة جدّك على بن ابى طالب عليه السلام؟ قال الرضا: أية أنفسنا، قال: لولا نساؤنا قال: لو لا أبنائنا» وجه استدلال [امام رضا عليه السلام چيست وجه رد مأمون چه چيز است و كيفيت ردّ [حضرت رضا عليه السلام چيست؟ سيد متحير ماند پرسيد كه حديث است؟ نظام گفت: بلى و اقامه عدلين كرد و گفت كه؛ اگر دعوى بر ميت بود قَسَم استطهارى هم ذكر مى كردم. نظام العلما گفت: شأن نزول إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ معلوم است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله مى گذشت، عاص گفت: اين مرد ابتر است عن قريب مى ميرد و اولادى از او نمى ماند. حضرت نبوى غمگين شد از براى تسليت آن حضرت، اين سوره نازل شد. حال بگوئيد كه اين چه تسليت است؟ سيد گفت: كه؛ واقعاً شأن نزول سوره اين است؟ نظام العلما گفت: آرى و اقامه شهود نمود. سيد مهلتى خواست و نظام العلما از سر اين سخن درگذشت و از در ديگر درآمده و گفت: ما در ايام شباب و جوانى به اقتضاى سن مطالعه مى كرديم و اين عبارت علامه را مى گفتيم. حال مى خواهم شما معنى آنرا بگوئيد كه «إذا دخل الرجل على الخنثى و الخنثى على الانثى وجب الغسل على الخنثى دون الرجل و الانثى و چرا بايد چنين باشد؟ سيد تأملى كرده پرسيد: اين عبارت
از علامه است؟ حضار گفتند: بلى. نظام العلما گفت: از علامه نباشد از من باشد، شما معنى آنرا بيان نمائيد، آخر باب علم هستيد. سيد جواب داد كه؛ چيزى به خاطرم نمى رسد.
نظام العلما گفت: يكى از معجزات پيغمبر عربى، قرآن است و اعجاز آن به فصاحت است و بلاغت، تعريف فصاحت چيست و تعريف بلاغت چيست؟ و نسبت ما بين اينها تباين است و تساوى است و عموم و خصوص من وجه است يا عموم و خصوص مطلق است؟
ادامه دارد...
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۲۶-۲۲۷
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
۱۰. تعلیم و تربیت عمومی و اجباری
بر اساس آموزههای بهاءالله، تعلیم و تربیت حق هر کودک است و باید از این نعمت بهره مند شود. بنابراین، تعلیم و تربیت کودکان بر والدین آنها لازم است و در صورت ناتوانی والدین از این امر به هر دلیلی، بیت العدل آن را بر عهده خواهد گرفت.
این آموزه نیز افزون بر آنکه موضوع جدیدی نیست، همچون دیگر
آموزههای بهایی ارزش اجرایی و عملی ندارد؛ زیرا دستوری بسیار کلی است و مقصود از تعلیم و تربیت در آن به درستی مشخص نیست.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۰
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ادلهى ردّ بهائیت:
چنانکه ملاحظه گردید میرزا حسینعلى پیرو باب بوده و "قائمیت" او را پذیرفته بود، در حالیکه در احادیث اسلامى ویژگیهاى حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به گونهاى تبیین شده است که راه هرگونه ادعاى بیجا و سوء استفاده را مسدود نموده است.[۱]
در احادیث آمده است: اسم پدر ایشان حسن(علیه السلام) است(۱۴۷ حدیث)؛ مادرش سیدهى کنیزان و بهترین ایشان است(۹ حدیث)، دوازدهمین امام و خاتم امامان(علیه السلام) است(۱۳۶ حدیث)، از فرزندان امیرالمؤمنین(علیه السلام) است(۲۱۴ حدیث)، از فرزندان حضرت فاطمه(علیها السلام) است (۱۹۲ حدیث)، از فرزندان حسن (علیه السلام) و حسین (علیه السلام) است (۱۰۷ حدیث)[۲]، از فرزندان حسین (علیه السلام) است (۱۸۵ روایت)، نهمین فرزند از فرزندان حسین (علیه السلام) است (۱۴۸ حدیث)، از فرزندان زین العابدین (ع علیه السلام) است (۱۸۵ حدیث)، هفتمین فرزند از فرزندان حضرت باقر (علیه السلام) است (۱۰۳ حدیث)، ششمین فرزند از فرزندان حضرت صادق (علیه السلام) است (۹۹ حدیث)، پنجمین فرزند از فرزندان موسى بن جعفر است (۹۸ حدیث)، چهارمین فرزند از فرزندان حضرت رضا (علیه السلام) است (۹۵ حدیث)، سومین فرزند از فرزندان امام محمد تقى (علیه السلام) است (۶۰ حدیث)، جانشین جانشین امام على نقى (علیه السلام) و پسر امام حسن عسکرى (علیه السلام) است (۱۴۶ حدیث)، از دو غیبت برخوردار است (۱۰ حدیث) و... .
در این میان، باب و بهاء هیچیک مصداق اوصاف و ویژگیهاى مطرح شده نبودند و سرّ مخالفت علما با سید على محمد باب، همین است.
میرزا حسینعلى علاوه بر قبول قائمیت سید على محمد باب و اینکه او دین جدیدى آورده است، خود را "من یظهره اللَّه" نامید و ادعا کرد که شریعت مستقلى را به بشریت ارزانى داشته باشد. در حالیکه همهى مسلمانان خاتمیت پیامبر اسلام(صلوات الله علیه وآله) را مسلم میدانند و نه تنها از دلایل نقلى در اثبات این امر بهره میبرند، بلکه دلایل عقلى را هم مثبت خاتمیت نبوت و شریعت میدانند.
📗[۱]. چون مادر امام باقر(علیه السلام) فاطمه بنت امام حسن(علیه السلام) بود، پس از این جهت امام زمان از نسل امام حسن(علیه السلام) هم میباشد.
📗[۲]. این دلایل از منظر درون دینى است.
🚫@bahaiyat🚫
🕸ادله ردّ بهائیت
دلایل نقلى:[۱]
در قرآن از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) به خاتم النبیین[۲] یاد شده است، و "خاتم" به معناى پایان دهنده است و بدین جهت به مُهرى که نامهها را با آن امضا میکردند، خاتم میگفتند و چون از نگین انگشتر با حک کردن نقشى روى آن، به عنوان مهر استفاده مینمودند، به آن نیز خاتم اطلاق میکردند و به انگشترى که چنین حالتى را نداشته "فَتَخَه" میگفتند.[۳] ابن کثیر در تفسیرش، در ذیل همین آیه، روایتى را از پیامبر(صلی الله علیه وآله) نقل میکند که آنحضرت خاتم النبیین بودن را یکى از برترهاى خود بر پیامبران دیگر میداند. در نهج البلاغه هم در چندین مورد از پیامبر(صلوات الله علیه وآله) با عنوان "خاتم رسل" یاد شده است.[۴] و البته در قرآن، آیات دیگرى هم وجود دارد که میتوان از آنها بر ختم نبوت و جاودانگى اسلام استدلال نمود.
الف) آیاتى که بیان میدارند اسلام براى همهى بشریت است.[۵] ب) آیاتى که اسلام را به عنوان تنها دین حق الاهى معرفى مینمایند.[۶] از این آیات استفاده میشود تمام ادیان دیگر، بدون هیچ استثنایى نسبت به زمان حال و آینده، در مقابل اسلام محکوم به بطلاناند. و بدین سبب این سخن بهائیها که خاتم الانبیا به معناى نگین و زینت انبیا است، وجهى ندارد. نه با کتب لغت سازگارى دارد و نه با فهم مفسران و اصحاب.[۷]
افزون بر اینها، روایاتى از پیامبر(صلی الله علیه وآله) وارد شده است که بیان میدارند: پیامبرى بعد از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نیست و در آنها از واژهى خاتم استفاده نشده است تا مورد سوء استفاده بهاییان قرار گیرد.[۸] مثلاً در حدیثى پیامبر(صلی الله علیه وآله) به على(علیه السلام) فرمودند: "انت منى بمنزلة هارون من موسى الاّ انه لا بنى بعدى".[۹]
📗[۱]. این دلایل از منظر درون دینى است.
📗[۲]. احزاب، ۴۰.
📗[۳]. درویش، محیی الدین، اعراب القرآن و بیانه، ج ۳، ص ۴۴، سوریه، دارالارشاد، چاپ چهارم، ۱۴۱۵ق؛ اقرب الموارد، ج ۱، ص ۲۵۷ و ج ۳، ص ۳۱۹.
📗[۴]. «اجعل شرائف صلواتک ... على محمد عبدک و رسولک الخاتم لماسبق». سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه، محقق، صبحی صالح، ص ۱۰۱، قم، هجرت، چاپ اول، ۱۴۱۴ق. «..... امین وحیه و خاتم رُسله..». همان، ص ۲۴۷.
📗[۵]. «لِیَکُونَ لِلْعالَمینَ نَذیراً». فرقان، ۱. و از این قبیل است، «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشیراً وَ نَذیراً». سبأ، ۲۸.
📗[۶]. «وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ». آل عمران، ۸۷. «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ». توبه، ۳۳.
📗[۷]. ر. ک: طباطبائی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج ۱۶، ص ۳۲۵، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، ۱۴۱۷ق.
📗[۸]. این دسته از روایات به حدى زیادند که مرحوم میر حامد حسین در، عبقات مجلدى را به این اختصاص داده است.
📗[۹]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، امالی، ص ۳۰۷، قم، دار الثقافة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق. «نسبت تو با من مثل هارون با موسى است، جز اینکه بعد از من پیامبرى نخواهد آمد».
#دلایل_عقلی
#ردّ_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
▪️روزی حلال یا حرام▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
لَيْسَ مِنْ نَفْسٍ إِلاَّ وَ قَدْ فَرَضَ اَللَّهُ لَهَا رِزْقَهَا حَلاَلاً يَأْتِيهَا فِي عَافِيَةٍ وَ عَرَضَ لَهَا بِالْحَرَامِ مِنْ وَجْهٍ آخَرَ، فَإِنْ هِيَ تَنَاوَلَتْ مِنَ اَلْحَرَامِ شَيْئاً قَاصَّهَا بِهِ مِنَ اَلْحَلاَلِ اَلَّذِي فَرَضَ اَللَّهُ لَهَا، وَ عِنْدَ اَللَّهِ سِوَاهُمَا فَضْلٌ كَثِيرٌ.
📄امام باقر علیه السلام فرمودند:
هیچ کسی نیست مگر این که خداوند رزقی حلال برایش مقرر داشته که به سلامت به او میرسد، از سوی دیگر روزی حرام نیز در دسترس او قرار میگیرد، اگر از روزی حرام چیزی بخورد، خداوند از آن حلالی که برایش مقرر داشته کم میکند. [البته] جز این دو، فضل بزرگی نیز نزد خداوند است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 تفسير عیاشی ج ۱، ص ۲۳۹
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
ایدئولوژی پهلویسم، شکارگاه بهاییت
پایه های ایدئولوژی پهلویسم چند پایه داشت: ناسیونالیسم شوونیستی باستانگرا، سکولاریسم، مدرنیسم.
تمام پایه های مزبور دارای جوهره ضد دینی اند. مضافا اینکه سیاست های اجرایی شاه در حوزه فرهنگ، ترویج الحاد و حذف دین از صحنه اجتماع بود.
برای مثال چنانچه شهید مطهری ره نوشت، شاه الحاد مارکسیستی ( چپ اروپایی یا مدرن) را در دانشگاهها اشاعه می داد و چاپ و نشر کتب مارکسیستی را نیز آزاد می گذاشت.
علاوه بر آن چنانکه سرهنگ علی زیبایی در کتاب کمونیسم در ایران می نویسد، پس از کودتای ۲۸ مرداد حکومت تصمیم گرفت توده ای را با رژیم همراه سازد و به خدمت خود در آورد.
شاه این سیاست را با موفقیت و شتاب دنبال کرد و تعداد کثیری از توده ای ها را در کانون پرورش فکری کودکان، روزنامه کیهان، رادیو تلویزیون، حزب رستاخیز و ... به کار گرفت. پرویز نیکخواه و محمود جعفری دو نمونه از کمونیست های در خدمت شاهند.
افزون بر آن تلویزیون ایران حدود ۱۱ تا ۱۲ سال در تملک و تحت مدیریت پرویز ثابت پاسال بود و نیز بهاییان را بر دیگر مصادر امور مهمی مانند آموزش و پرورش گماردند( فرخ رو پارسا).
با این وجود شاه برای عوامفریبی و کسب مشروعیت دینی، قرآن هم چاپ می کرد، به حرم امامان کمک می نمود و... طرفه آنکه ادعا می کرد نظر کرده امام زمان عج و حضرت عباس است و از جانب خدا به او الهاماتی می شود.
باری براساس مطالعات محققان، پیامد مستقیم اشاعه الحاد حکومتی، زوال فکر دینی و سستی عقاید توده مردم است و در کنار این فرآیند، سیاست تضعیف روحانیت نیز مزید بر علت شد.
پیداست در چنین شرایطی جامعه به تعبیر دورکهایم دچار آنومی می شود و شهروندان گرفتار زوال معنا می گردند اما نمی توانند بدون معنا زیست کنند لذا در جستجوی معنا به هر ریسمانی ولو دروغین می آویزند، اینجاست که صید فرقه ها می شوند.
سرچشمه ناشناسی انجمن
۱- انجمن تا کنون تحلیل و تبیینی علمی و یا مذهبی در باره ایدئولوژی پهلویسم ارایه نداده و از آثار و پیامدهای آن غفلت تاریخی ورزیده است و بلکه متاسفانه همراه و موید آن هم بوده است.
البته آقای حلبی یکی دوبار بر منبر ناسزاهایی به باستانگرایی و طرفدارانش نثار کرده ولی از تبیین علمی از ایدیولوژی پهلویسم خودداری ورزیده است.
۲- چنانکه آمد، رژیم پهلوی با برنامه های نظام مند و کارکردهای حساب شده ی ضد دینی اش مهمترین کارگاه تولید طعمه برای گروهها و فرقه هایی مانند بهاییت به شمار می رفت.
انجمن دانسته و یا ندانسته چشم بر این واقعیت روشن فرو بسته بود و ساده اندیشانه می پنداشت اگر شماری از بهاییان را مسلمان سازد مشکل را حل کرده است. در حالی که به ازای هر بهایی مسلمان شده صدها نفر تحت تاثیر برنامه های الحاد زای رژیم پهلوی، طعمه آماده ی شکار این دست فرقه ها می شدند.
نتیجه:
اینکه انجمن می گفت با سیاست کاری نداریم در واقع فریاد می زد که به سرچشمه ترویج الحاد بی توجه است.
#انجمن_حجتیه
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه
🚫@bahaiyat🚫
🔹۱۱. دین باید سبب الفت و محبت باشد
رسالت پیامبران در اصل، برطرف کردن اختلافهای بشر و ایجاد انس و محبت میان مردم است، در غیر این صورت به گفته عبدالبهاء:
اگر دین هم که خود باید درمان اختلاف-ها باشد، سبب اختلاف و جنگ و جدایی شود، بی دینی بهتر است. [۱]
درباره این آموزه بهایی به سه نکته می-توان اشاره کرد:
۱. تاریخ بابیت و بهاییت پر از دشمنیها و درگیریها میان رهبران با رهبران و رهروان
با رهروان و اختلافهای داخلی اعضای این فرقه است که هر یک سرفصلی مهم در تاریخ بهاییت به شمار میروند، از جمله:
الف) کشمکشهای بابیان برای به دست آوردن عنوان «من یظهره الاهی»؛
ب) کشمکشهای بهاء و ازل و به پیروی از آنها بهاییان و ازلیان؛
ج) کشمکشهای عباس افندی با محمد علی افندی؛ [۲]
د) کشمکشهای شوقی با بسیاری از یاران قدیمی بهاییت؛
ه-) کشمکشهای روحیه ماکسول و سازمان ایادی با میسن ریمی، رئیس هیئت بین المللی بهایی.
۲. آیینی که به پیروان خود دستور می-دهد: «کن شعله النار علی اعدائی و کوثر البقأ لاحبائی؛ بر دشمنانم شعله آتش باش و برای دوستانم کوثر بقا» [۳] نمی تواند
مدعی صلح عمومی باشد.
۳. پیشینه بهاءالله پر از شرارت است. عباس افندی در نامه ای به عمه خود (لوح عمه)، مقام میرزا حسین علی بهاء را در عراق ترسیم کرده و در آن، ناخواسته از تهدیدها و شرارتها و جنایتهای بابیان که به رهبری پدرش صورت میگرفت، پرده برداشته است. وی مینویسد:
زلزله در ارکان عراق انداخت و اهل نفاق (شیعیان) را همیشه خائف و هراسان داشت. سطوتش چنان در عروق و اعصاب نفوذ نموده بود که نفسی در کربلا و نجف در نیمه شب جرئت مذمّت نمی نمود و جسارت بر شناعت نمی کرد.... [۴]
توبه کننده بهایی، عبدالحسین آیتی که مدتی از عمر خود را با نام آواره در میان بهاییان سپری کرده است، درباره صلح جویی رهبران بهایی مینویسد:
عباس افندی... مخالف علنی خود را که در بساط محرم و مجرم شده و اسرار را شناخته و به کشف آن پرداخته برای افناء و اعدامش میکوشید و اگر موفق میشد، عربده اقتدار معنوی میکشید که ببینید: قدرت حق به کمر فلان (مخالف) زد. [۵]
----------
📗[۱]: مکاتیب عبدالبهاء، به اهتمام: فرج الله زکی الکردی، مصر، ۱۹۲۱ م.، ج ۳، ص ۶۷.
📗[۲]: عبدالبهاء طرفداران خود را ثابتین و طرفداران برادرش محمد علی افندی راض ناقضین میخواند. در مقابل، محمدعلی افندی طرفداران خود را موحدین و طرفداران برادر را مشرکین مینامید.
📗[۳]: نسائم الرحمن، مجموعه الواح بهاءإلله، محفل روحانی، شمال، افریقا، ۱۹۹۳م. چ ۴، صص ۲۵ و ۲۶.
📗[۴]: مکاتیب، ج۲، ص۱۷۷.
📗[۵]: کشف الحیل، ج ۳، ص ۱۱۹.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۰_۱۱۱
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
سيد فكر بسيار كرده جواب داد كه؛ در نظرم نيست. حضار متغير شده. نظام پرسيد: اگر ما بين دو و سه شك بكنيد چه خواهيد كرد گفت: بنا را بر دو مى گذارم. عاليجناب فضايل مآب حجة الاسلام آخوند ملا محمد مامقانى كه از فضلاى عهد و مشربش بر وفق مشرب علماى شيخى بود، تاب نياورده گفت: اى بى دين تو شكيات نماز را نمى دانى و دعوى بابيت مى نمائى؟! سيد گفت: بنا را بر سه مى گذارم، مولانا فرمود: معلوم است وقتى كه دو نشد لابد بايد سه را گفت. نظام العلما گفت: سه هم غلط است؛ چرا نپرسيديد، بلكه شك در نماز صبح يا مغرب كرده ام، آيا بعد از ركوع است، قبل از ركوع است، بعد از اكمال سجدتين است؟ حاجى به آخوند گفت: شما شكر بكنيد اگر مى گفت: بنا را بر دو مى گذرام، زيرا كه شغل ذمه يقينى برائت ذمه يقينى مى خواهد آن وقت چه مى كرديد؟ پس جناب حجة الاسلام سؤال كرد كه تو نوشته اى كه؛ «اول من آمن بى نور محمد و على» اين عبارت از شماست يا نه؟ سيد باب گفت: بلى از من است. مولانا گفت: آن وقت تو متبوع و آنها تابع و تو افضل از آنها خواهى بود. جناب علم الهدى از سيد پرسيد كه؛ خداوند عالم فرموده است: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ ءٍ فَأَنَّ للَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ و شما در قرآن خود ثلثه گفته ايد چرا و از كجا؟ سيد باب جواب داد كه، ثلث نصف خمس است، چه تفاوت دارد؟ علماى مجلس بخنديدند مولانا پرسيد كه؛ كسور تسعه چند است؟ سيد حيران ماند. نظام العلما بقاعده نظام طفره را جايز شمرده از مثنوى بيتى برخواند و اظهار مشرب ذوق كرده گفت
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص ۲۲۷
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🔴از توهین به مردم تا تهمت به نظام، برنامههای روزهای اخیر فرقه ضاله بهائیــــــــــــــــــت
🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی در سازمان ملل اول خرداد جلسهای را در واشنگتن با موضوع بررسی گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر درباره ایران برگزار کرد.
🔸همچنین جلسهای مجازی در موضوع چگونگی دفاع پیروان فرقه ضاله بهائیت از مقالات منتشر شده علیه خود اول خرداد برگزار شد.
♦️سایت رسمی فرقه گمراه بهائیت و پیروان فرقه ضاله خبر این دو جلسه را باز نشر داده، درباره آن مطالبی منتشر کردند.
🔹تشکیلات بهائیت در ضمن توهینهای مستقیم و تمسخر مردم ایران در مصیبت شهادت مظلومانه رئیسجمهور و هیئت همراه، را در دستورکار رسانهای روزهای اخیر خود قرار داده است.
🔺انتشار اخبار دروغ درباره ظلم حاکمیت ایران علیه بهائیان توسط پیروان و مبلغین این فرقه ضاله، تشکیل جلسه بررسی گزارش دیدبان حقوق بشر علیه ایران و باز نشر آن توسط بهائیان، برگزاری لایو و برنامههای زنده در فضای مجازی با هدف نشر دروغ علیه کشور و... از جمله فعالیتهای این روزهای بهائیت است.
🔻اقدامات مذکور به همراه توهینهای بیشرمانه بهائیان نسبت به رئیس جمهور و دیگر شهدای حادثه ۳۰ اردیبهشت، سلسله دسیسههائی است که بهائیت در راستای اطاعت از دستورات صهیونیسم جهانی و همسو با دیگر پادوهای آن مانند جریان دراویش معاند صورت میگیرد.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️خلق خیر و شر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
إِنَّ فِي بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اَللَّهُ مِنْ كُتُبِهِ أَنِّي «أَنَا اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنَا» خَلَقْتُ اَلْخَيْرَ وَ خَلَقْتُ اَلشَّرَّ فَطُوبَى لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلْخَيْرَ وَ وَيْلٌ لِمَنْ أَجْرَيْتُ عَلَى يَدَيْهِ اَلشَّرَّ وَ وَيْلٌ لِمَنْ يَقُولُ كَيْفَ ذَا وَ كَيْفَ ذَا .
📄امام باقر عليه السّلام فرمودند:
خدا در يكى از كتب خود نازل كرده است كه: منم، خدائى كه جز من شايسته پرستش نيست خير و شر را آفريدم خوشا به حال كسى كه نيكى را به دستش جارى ساختم و بدا به حال كسى كه به دستش بدى را اجرا كردم و واى بر كسى كه بگويد: چرا اين شد و چرا آن شد؟
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۵۴
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت سردبیر رادیو اسرائیل از احترام دنیا به ایران؛ این دردناک و شگفتانگیز است!
#بهائیت_حامی_اسرائیل
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸ث) انكار دعاوى
🔹شعر
چند ازين الفاظ و اضمار و مجاز سوز خواهم سوز و با آن سوز ساز
«من در بند لفظ نيستم كرامتى موافق ادعاى خود به من بنماى تا مريد شوم و به سبب ارادت من جمعى قدم در دايره ارادت شما خواهند گذاشت؛ زيرا كه به علم معروفم و عالم هرگز تابع جاهل نخواهد شد. سيد گفت: چه كرامت مى خواهى؟ نظام العلما جواب داد كه اعليحضرت سلطان اسلام محمد شاه مريض است، او را صحتى ده، حضرت شاهزاده معظم وليعهد دولت ابد مهد فرمود كه؛ چرا دور رفتى اكنون تو حاضرى در وجودت تصرفى كند و ترا جوان سازد كه هميشه در ركاب ما سوار باشى، ما نيز بعد از ظهور اين كرامت اين مسند را به او خواهيم داد، سيد گفت: در قوّه ندارم. حاجى جواب داد كه پس بى جهت عزت نمى شود، در عوالم لفظ گنگ، و در عوالم معنى گنگ پس چه هنر دارى؟ سيد جواب داد كه من كلام فصيح مى گويم و گفت: «الْحَمد للَّه الذى خَلَقَ السّمواتَ» (بالفتح) حضرت شاهزاده معلم وليعهد مكرم تبسمى فرموده بخنديد و بفرمود:
و ما بتاءٍ ألفٍ قد جُمعا يُكسر في النّصبِ وَفي الجرِّ مَعا
سيد گفت: اسم من على محمد با «ربّ» وفق دارد. نظام جواب داد كه هر على محمد و محمد على، با «ربّ» وفق دارند آنوقت بايد شما ادعاى ربوبيت بكنيد نه دعوى بابيت. سيد باب گفت: من آن كسم كه هزار سال است انتظار ظهور مرا مى كشيد.
حاجى گفت: يعنى شما مهدى صاحب الأمريد؟ باب گفت: بلى. نظام العلما گفت:
شخصى يا نوعى. گفت: شخصى. نظام العلما گفت: نام مبارك او محمد بن حسن است و اسم مادر او نرجس يا صيقل يا سوسن و نام تو على محمد است و نام پدرت و مادرت چيز ديگر است. مسقط رأس آن حضرت سامره است و مسقط رأس تو شيراز است، سن مبارك او بيش از يكهزار سال است و عمر شما قريب چهل، كمال مخالفت در ميانه است و آنگهى من شما را نفرستاده ام. باب گفت: شما دعوى خدائى مى كنيد؟
نظام العلما پاسخ داد كه چنان امامى را چنين خدائى مى بايد: سيد باب گفت كه؛ من به يك روز دو هزار بيت كتابت مى كنم كه مى تواند چنين كند. نظام گفت: من در زمان توقف در عتبات عاليات كاتبى داشتم كه به روزى دو هزار بيت كتابت مى كرد آخر الامر
كور شد، البته شما هم اين عمل را ترك نمائيد و إلّاكور خواهيد شد. چون معلوم شد كه سيد را دعوى بى معنى است زياده از اين در حضور مبارك حضرت وليعهد اعظم- طوّل اللَّه بقائه- تطويل كلام بى حاصل، مناسب ندانستند و برخاستند و مجلس منقضى. »
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۲۸-۲۲۹
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
۱۲. دین باید مطابق علم و عقل باشد
عبدالبهاء در این مورد میگوید:
دیگر آنکه دین باید مطابق با عقل باشد، مطابق با علم باشد؛ زیرا اگر مطابق با علم و عقل نباشد، اوهام است. خداوند قوه عاقله داده تا به حقیقت اشیا پی ببریم و حقیقت هر شیء را ادراک کنیم. اگر مخالف علم و عقل باشد، شبهه ای نیست که اوهام است. [۱]
این دستور بهایی نیز کاستیهای گوناگون دارد:
۱. گاه اطلاعات علمی که قرنها در انجمن-های علمی، اصولی پذیرفته شده بودند، در سالهای بعد به آنها شک شده است و انکار شده اند. بنابراین، دانش ها، به ویژه دانش-های تجربی به دلیل بی ثباتی، نمی توانند میزان واقعی سنجش مفاهیم دینی قرار گیرند.
۲. چگونه میتوان آیین بهایی را علمی و خودمحور دانست، درحالی که بهاءالله برخلاف نظر همه شیمی دانان و کانی شناسان، معتقد است مس پس از هفتاد سال به طلا تبدیل میشود. [۲]
۳. بهاییت که در عصر اختراعات و اکتشافات مهم بشری خود را به جهان بشریت عرضه نموده است کدامیک از غوامض علمی جهان را حل نموده است که ادعای تطابق علم و دین را مینماید؟
----------
📗[۱]: خطابات عبدالبهاء، ج ۲، ص ۲۱۹.
📗[۲]: ایقان، ص ۱۰۴.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۲
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
💢ادامه واکنشهای بهائیت در برابر حکم صادره برای توماج صالحی
🔹به دنبال حکم صادره برای توماج صالحی، فرقه ضاله بهائیت هم راستا با دیگر معاندین و دشمنان ایران، شروع به فرافکنی و داستان پردازی درباره آن کرد.
🔸واکنش پیروان فرقه ضاله بهائیت در این موضوع را میتوان در چند مورد خلاصه کرد:
۱. مشارکت و فعالیت در کمپینی با هشتگ #توماج_صالحی
۲. توهین به اسلام و شبهه افکنی در احکام خصوصاً حکم اعدام برای جانیان و مفسدان
۳. بهرهگیری از عبارات ملحدانی چون سلمان رشدی در توهین به اسلام و دفاع از صالحی
۴. تلاش جهت انحراف اذهان عمومی از اعمال توماج صالحی
۵. تلاش جهت تبدیل وی به قهرمان ملی
۶. بهرهگیری از رویدادها و مناسبتهای تاریخی و جهانی جهت مطرح کردن موضوع و فریب مخاطبین
۷. تعمیم حکم صادر شده به فضای کلی جامعه ایران و القای این شبهه که ایران با سرکوبی عمومی توسط حاکمیت روبرو شده است
۸. تلاش جهت گرهزدن موضوع به بحث هنر، ادعای سرکوب هنرمندان ایران و دلسوزی برای آنها
🔺مجموع واکنشهای بهائیت در برابر رویداد مذکور و توجه به واکنشهای دیگر معاندین و سران دولتهای استعماری نشان میدهد که هدف و منشأ همه آنها از اتاق فکری واحد بوده، تخریب اسلام و آسیب به امنیت فرهنگی، سیاسی، قضائی جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
44.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌واکنش بهائیت درباره حکم توماج صالحــــــــــــــــی
🔹عرفان ثابتی سخنگو و تئوریسین فرقه ضاله بهائیت حکم صادره برای توماج صالحی را نشان از ترس جمهوری اسلامی از فعالان موسیقی رپ عنوان میکند.
🔸این سخن ثابتی بهائی از مطلب منتشر شده در هنگام اغتشاشات ایران منشأ گرفته که موسیقی رپ را همراه جنبش "زن، زندگی، آزادی" معرفی کرده بود.
♦️ثابتی به دنبال آن است که حکم توماج صالحی را به مقابله جمهوری اسلامی با هنر تعبیر کرده از هنجارشکنی فردی بیمار که منجر به صدور حکم برای وی شده هنرمندی آزادیخواه بسازد.
#بهائیت
#عرفان_ثابتی
🚫@bahaiyat🚫