eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍امام جواد علیه السلام: مرگ آدمی به سبب گناهان، بیشتر است از مرگش به واسطه اجل و ادامه حیاتش به سبب نیکوکاری، بیشتر است از حیاتش به واسطه عمر طبیعی. 📚 مسند الامام الجواد، ص٢٤ 🚫@bahaiyat🚫
🔴🔵 نماز دهه اول ذی الحجه 🌕 امام باقر علیه السلام: کسی که این نماز را بخواند به او ثواب اعمال حج داده می شود. 🌹 از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد. 🔺خواندن این نماز کمتر از 5 دقیقه طول میکشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این كه از ثواب آنان چیزی كاسته شود . 🔵 کیفیت خواندن نماز « و واعدنا »: ♦️ مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره شریفه الأعراف را میخواند : « وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين » کسانی که این آیه را حفظ نیستند می توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند. 📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه ذی الحجه 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت ۸. طلاق مسئله طلاق در ادیان ابراهیمی، امری نفرت-انگیز است، ولی در نهایت لزوم آن را در برخی شرایط خاص نمی توان انکار کرد. نکته مهم، وضع احکام متناسب با حقوق زوجین، با استفاده از متن‌های معتبر الهی است که به هیچ یک از طرفین ستم نشود. لطفاً به این حکم‌ها توجه و خود قضاوت کنید: ۱. شوقی افندی در لوح محفل روحانی ملّی ایران، در تاریخ سوم شهرالقدرة سنه ۹۲ / نوامبر ۱۹۳۵م. به پرسشی چنین پاسخ می‌دهد: سؤال: در خصوص اجرای امر طلاق در صورتی که به میل زوجه حاصل، آیا اخذ نفقه در مدّت اصطبار [۱] از زوج باید نمود یا نه؟ فرمودند: بنویس در هر حال نفقه را باید زوج بر حسب حکم کتاب، تأدیه نماید. [۲] ۲. بهاءالله نیز در حکمی می‌نویسد: و الّذی سافر و سافرت معه ثمَّ حدّث بینهما الأختلاف فله ان یؤتیها نفقة سنة کاملة و یرجعها الی المقرّ الّذی خرجت عنه او یسلّمها بید امین و ما تحتاج به فی السّبیل لیبلّغها الی محلّها انّ ربّک یحکم کیف یشآء بسلطان کان علی العالمین محیطاً. [۳] کسی که با همسرش به سفر برود و در میان راه با او اختلاف پیدا کند، لازم است که وی را با همراهی یک فرد امین به شهرش بازگرداند و مخارج یک سال زندگی را به او بدهد. در مورد اول، مرد بدون داشتن تقصیری، موظف به تأمین مخارج زندگی زنی است که از وی بیزار است. در مورد دوم نیز بدون در نظر گرفتن فرد مقصر در اختلاف، مرد محکوم به تأمین مخارج یک ساله و نیز مخارج بازگشت زن و همراهش می‌شود. ---------- [۱]: از اصطلاحات احکام ازدواج بهایی است که مفهومی شبیه به عده طلاق در فقه اسلامی دارد، با این تفاوت که زمان اصطبار بیشتر از عده است. (روزبهانی) [۲]: گنجینه حدود و احکام، ص ۲۸۴. [۳]: اقدس، بند ۶۹. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۹ 🚫@bahaiyat🚫
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستورالعملی از امام جواد علیه السلام برای موفقیت در دنیا و آخرت 🎙حجت‌الاسلام علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫 ✍ اعمال دهه اول ماه ذی الحجه ‍ ✅‍ تسبیح و حمد خداوند ✅‍ ذکر الله اکبر و لااله الا الله ✅‍ روزه گرفتن نه روز اول این دهه که ثواب روزه تمام عمر را دارد ✅‍ شب زنده داری و عبادت ✅‍ خواندن پنج دعایی که جبرئیل برای حضرت عیسی(علیه السلام) از جانب خداوند هدیه آورده است: ⚜اشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لاشَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ، وَلَمْ یکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ. ⚜اشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ، یحْیی وَیمیتُ، وَهُوَ حَی لا یمُوتُ، بِیدِهِ الْخَیرُ، وَهُوَ عَلی کُلِّ شَیء قَدیرٌ. ⚜حسْبِی اللهُ وَکَفی، سَمِعَ اللهُ لِمَنْ دَعا، لَیسَ وَرآءَ اللهِ مُنْتَهی،اَشْهَدُللهِ بِما دَعا،وَاَنَّهُ بَریءٌ مِمَّنْ تَبَرَّءَ، وَاَنَّ لِلّهِ الاْخِرَهَ وَالاُولی. ✍خواندن ذکر‌هایی که از حضرت علی(علیه السلام) روایت شده است: ⇦" لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ اللَّیالِی وَالدُّهُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ أَمْواجِ البُحُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله وَرَحْمَتُهُ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الشَّوْک وَالشَّجَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الشَّعْرِ وَالوَبَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الحَجَرِ والمَدَرِ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ لَمْحِ العُیونِ، لا إِلهَ إِلاّ الله فِی اللَّیلِ إِذا عَسْعَسَ وَالصُّبْحِ إِذا تَنَفَّسَ، لا إِلهَ إِلاّ الله عَدَدَ الرِّیاحِ فِی البَرارِی وَالصُّخُورِ، لا إِلهَ إِلاّ الله مِنْ الیوْمِ إِلی یوْمِ ینْفَخُ فِی الصُّورِ" 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: یا علی؛ عده‌ای از مردان قریش درباره فاطمه مرا ملامت کردند و گفتند که ما از فاطمه خواستگاری کردیم اما تو ما را منع نمودی و او را به ازدواج علی بن ابی‌طالب درآوردی. من در جواب آنها گفتم: سوگند به خداوند که من شما را منع نکردم و به عقد علی در نیاوردم بلکه خدا شما را منع کرد و فاطمه را به عقد او درآورد. همانا جبرئیل بر من نازل شد و گفت یا محمد؛ خداوند می‌فرماید اگر علی را نیافریده بودم هر آینه بر روی زمین از حضرت آدم و بعد از او (تا قیامت)، برای فاطمه هم‌شانی نبود. 📗شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه‌السّلام) ج۱ ص۲۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى از لحاظ منابع موثق بهائيت كتاب: «كشف الغطاء» ميرزا ابوالفضل گلپايگانى، سند مستند است. وى بى آنكه متعرض محتويات نامه ناصر الدين ميرزا وليعهد به پدرش محمد شاه قاجار شود و يا با تأويلاتى، مصمم به وارونه كردن حقايق شود، گزارش وليعهد را قبول و از آنجائى كه آن را به عنوان مقدمه نتائجى مورد نظر، در مقام حسينعلى ميرزا به كار گرفته است به اصالت و حقيقت آن صريحاً و آشكار اعتراف كرده است. مضافاً آنكه خود معترف است، پس از خلع محمد على شاه كه مخازن دولتى به تصرف ملتيان در آمد- يكى از محبين تاريخ، عكس برداشته و منتشر ساخته است. [۱] متن عريضه وليعهد ناصر الدين ميرزا به محمد شاه قاجار: هو اللَّه تعالى شأنه «قربان خاك پاى مباركت شوم، در باب فرمان قضا جريان صادر شده بود كه علماى طرفين را احضار كرده با او گفتگو نمايند. حسب الحكم همايون محصل فرستاده با زنجير از اروميه آورده به كاظم خان سپرده و رقعه به جناب مجتهد نوشت كه آمده با ادله و براهين و قوانين دين مبين گفت و شنيد كنند. جناب مجتهد در جواب نوشتند كه از تقريرات جمعى از معتمدين و ملاحظه تحريرات اين شخص بى دينى و كفر او اظهر من الشمس واوضح من الأمس است. بعد از شهادت شهود تكليف داعى مجدداً در گفت و شنيد نيست. لهذا جناب آخوند ملا محمد و ملا مرتضى قلى را احضار نمود و در مجلس از نوكران اين غلام؛ امير اصلان خان و ميرزا يحيى و كاظم خان نيز ايستادند. اول حاجى محمود پرسيد كه مسموع مى شود كه تو مى گوئى من نائب امام هستم و بابم و بعضى كلمات گفته اى كه دليل بر امام بودن بلكه پيغمبرى توست. گفت: بلى حبيب من قبله من نائب امام هستم و باب هستم و آنچه گفته‌ام و شنيده ايد راست است. اطاعت من بر شما لازم است به دليل «ادخلو الباب سجداً» و ليكن اين كلمات را من نگفته ام. آن كه گفته است، گفته است. پرسيدند گوينده كيست؟ جواب داد آن كه به كوه طور تجلى كرد. ---------- 📗[۱]: كشف الغطاء، پاورقى صفحه ۲۰۵، همچنين مراجعه شود به كتاب: ظهور الحق، مازندرانى، جزء سوم، صفحه ۱۴، كه عيناً نامه مذكور را كليشه كرده است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۳۳ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت ۹. نمونه ای از حدود بهاءالله در کتاب اقدس، مجازات قاتل و حکم کسی را که خانه کسی را بسوزاند، چنین اعلام می‌کند: مَنْ اَحْرقَ بیتاً متعمِّداً فَاَحْرِقوه و مَنْ قتل نفساً عامداً فاقتُلُوه. کسی را که خانه ای را بسوزاند بسوزانید و کسی که دیگری را از روی عمد بکشد، بکشید. در پی این حکم می‌گوید: خُذُوا سُنَنَ اللّه بایادی القدرة و الأقتدار ثمَّ اترکوا سُنَنَ الجاهلین. سنت‌های الهی را با دستان قدرت و اقتدار بگیرید و سپس سنت‌های جاهلانه را ترک کنید. سپس گویا متوجه غلظت حکم خود می‌شود و ازاین رو، تخفیفی به هر دو (قاتل و آتش زننده خانه) می‌دهد: و ان تحکموا لهما حبساً ابدیّاً لا بأس علیکم فی الکتاب انّه لهو الحاکم علی ما یرید. [۱] و اگر حکم به حبس ابد دادید، باکی بر شما نیست در کتاب خدا. همانا که او حاکم است بر آنچه شما اراده می‌کنید. ---------- 📗[۱]: همان، بند ۶۲، صص ۵۶ و ۵۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۱۹-۱۲۰ 🚫@bahaiyat🚫