امام صادق علیه السلام:
🔹لاَ تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ اَلرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْءٌ اِعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ.
🔸(برای شناخت مردم) به طولانی بودن ركوع و سجود اشخاص نگاه نكنيد زيرا شاید به آن عادت كرده باشند و اگر آن را ترک کنند وحشت کنند، بلکه به راستگوئى و امانت داری آنها بنگرید.
📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر)
جلد ۲ صفحه ۱۰۵
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان
🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان
این سلسله سخنرانی ها، مردم ایران را نسبت به جریان انحرافی بهاییت روشن کرد و سبب گردید حضرت آیت الله بروجردی نامه ای برای آقای فلسفی بنویسد. در بخشی از آن نامه آمده بود:
«... این گروه، شبکه و تشکیلات خطرناکی است. بهاییت، از دیگر گروه-های ضد دین، خطرش برای اسلام و مسلمین بیشتر میباشد؛ زیرا این گروه با حربه دین به جنگ دین آمده اند. پس باید به طور جدی با آنان برخورد کرد».
این نامه را جناب آقای فلسفی روی منبر خواند. چند روز بعد، در تأیید مبارزات آیت الله العظمی بروجردی علیه بهاییت، آیت الله سیدعبد الهادی شیرازی، نامه ای از نجف برای ایشان فرستادند. این نامه را هم آقای فلسفی روی منبر خواندند و از رادیو پخش شد.
مردم ایران از مبارزات آیت الله بروجردی و از سخنان آقای فلسفی خیلی عالی پشتیبانی کردند. طومارهای زیادی از سرتاسر ایران برای آقای فلسفی میفرستادند.
از کرمانشاه طوماری رسیده بود که شصت - هفتاد هزار نفر امضا کرده بودند. به خاطر دارم روزی آقای فلسفی در منبر مطرح کردند: «برای من، یک اطاق پر از طومار از سرتاسر کشور ارسال شده است. » این حرکت و مبارزات، تا به آنجا رسید که سرلشکری به اتفاق آقای فلسفی رفتند و معبد بهاییت را خراب کردند و تلویزیون هم این صحنه را نشان داد.
مدتی این مبارزات گرم و پی گیر ادامه یافت که ورق برگشت و دستگاه مانع تبلیغات شد. حضرت آیت الله بروجردی در انزوا قرار گرفتند. برخی از روحانیون و فضلایی که در اطراف و اکناف ایران علیه بهاییت تبلیغ میکردند، دستگیر شدند.... [۱]
🔸پایان
----------
📗[۱]: محمد واعظ زاده خراسانی، زندگی نامه آیت الله العظمی بروجردی، تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۳۸۵، چ ۲، صص ۳۰۶ و ۳۰۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۵
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
تبرئه و تکیه به شاه (۷)
به گفته آقای سید حسین سجادی، آقای حلبی به آیت الله بروجردی [ سال ۱۳۳۴] چنین گفته بود: " ... بهاییان او [ شاه] را قبضه کرده اند و به مسیری می برند که اگر هم بخواهد مانع آنان شود، قادر به این کار نباشد. ... من به سهم خود برای مبارزه علمی با بهاییان نیرو تربیت کرده ام... نه پول داریم و نه قدرت... من جنبه علمی و فرهنگی را تدارک می کنم ... اما خنثی سازی این توطئه، قدرت سیاسی و پشتوانه نیاز دارد... حاج شیخ در مذاکره با آقای فلسفی وی را کاملا توجیه کرده و گفته بودند: ... برای شاه پیام نفرست شخصا با او ملاقات و او را توجیه کن و به او بفهمان که این تهدید نه فقط برای مذهب و مملکت، بلکه متوجه شخص شما نیز هست."
(در سایه خورشید ...، خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، صص: ۲۶-۲۷)
این در حالیست که به سال ۱۳۲۸ آیت الله بروجردی در نامه ای به آقای فلسفی نوشت در خصوص بهاییت از شاه نا امید است چون «اقدام دولت در تقويت اين فرقه از روی عمد و قصد است.» حالا پس از شش سال ( ۱۳۳۴) آقای حلبی از بی گناهی شاه و محاصره ی او توسط بهاییان می گوید.
چنانچه مشاهده می شود آقای حلبی قدرت مرجعیت ( آن هم در آن ایام) را نادیده می انگارد و همچنین نمی خواهد از ظرفیت های مردم در مبارزه با یهاییت بهره گیرد و گویی در صدد تفهیم این معنا به آیت الله بروجردی ره است که تنها راه چاره تکیه به قدرت سیاسی است.
نتیجه
یکی از بزرگترین خطاهای انجمن در همین بینش نهفته بود و اتفاقا به تکیه به قدرت سیاسی نیز منتهی شد و مآلا به رشد و گسترش تصاعدی بهایبت در ایران و دیگر کشورها انجامید.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عرفان ثابتی و نظامی سازی جامعه
🔺عرفان ثابتی بهائی مدعی شد جمهوری اسلامی به دنبال نظامیسازی جامعه ایرانه و هزینههای سنگینی برای ساخت سلاح میکنه!
🔻اما آیا جمهوری اسلامی به دنبال نظامیسازی هست؟ و آیا بهائیت واقعاً با نظامیسازی و نظامیگری مخالفت داره؟
📎 #بهائیت
📎 #جمهوری_اسلامی
📎 #براندازی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
به مقصد نائل نمي شوم هر چه سئوال مي كنم از حضرت عالي مي فرمائيد جوابش قبلا با ادله عقليه داده شده است فراموش نفرمائيد كه اين مجلس اول مجلس ما است قبلي نداشته در اين مجلس هم هيچ جوابي از هيچ سئوالي نداديد هر چه هست [ صفحه 18] الفاظ بوده معني نداشته يا من نفهميدم من و شما بياني كرديم كه حقيقت را بجوئيم و بياييم من هر چه ساده مي گويم شما الفاظ مي گوئيد تعجب در اين است كه هيچ يك از اين مسائل را جواب نداديد و مي فرمائيد اگر صد سال و سئوال هم باشد جواب مي دهم ولي من سئوال هاي زيادي كردم كدام يك از اين ها را جواب داده ايد كه دوباره سئوال مي كنم خواهش دارم ساده بفرمائيد مي گويم مظهر نيست و مربي مخلوق است يا نه؟ جواب اين دو سئوال را ساده و واضح بفرمائيد. (عبدالله خان - عرايضات قبل خودم را حكم قرار مي دهم به علاوه از مطالعه كنندگان محترم تقاضا مي نمايم از نقطه نظر بي طرفي ثالث در صحت و سقم اظهار فوق بنده گردند آنچه را كه عرض كردم به چه دليل غير معلوم است اگر غير معلوم است پس آنچه را كه غير معلوم است كدام است مستدعي معلوم را معين فرمائيد آنچه را كه بنده عرض كردم متضمن برهان بود تعجب از اين دارم كه مطالب برهاني بنده را چطور ملتفت نشديد دليل بر اثبات مدعاي من مكاتبه است كه در ذيل سئوال و جواب معروض گرديد و كاتب سئوال وجواب شاهدي است ناطق آنچه را كه عرض كردم...
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۱
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
به هر حال علوم مورد توجه على محمد شيرازى در برگيرنده غالب نوشتجات اوست. به نحوى كه مى بايست تأليفات او را با توجه به «طلسمات، كيميا، سيميا، و علوم حروف و... » مورد رسيدگى قرار داد. با اين همه توجه بر اين مسئله در آثار على محمد شيرازى ضرورى است كه كتب ايشان در زمينه هاى ديگر از اشتباهات زيادى برخوردار است كه اهل تحقيق در آثار خود به آنها اشاره هاى دقيق و ظريفى كرده اند كه لايحصى است.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫